back to top
2025. július 07. 10:01
Kezdőlap Blog Oldal 630

Bagnaia: Ez az eredmény elfogadhatatlan

0

A Ducati ásza, Francesco „Pecco” Bagnaia az esős kvalifikáción a 12. helyre esett vissza a rajtrácson, és most egy olyan problémán töri a fejét, amit még nem tudott pontosan meghatározni.

A világbajnoki favorit Fabio Quartararo (9. rajtkocka) és Pecco Bagnaia (12.) csak a 3., illetve a 4. sorból indul a MotoGP vasárnapi Japán Nagydíján. A gyári Ducati sztárja, Bagnaia még mindig csak tíz ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo mögött a tabellán.

Az olaszok bokszában most sok a találgatás.

Hogy őszinte legyek, nem tudtunk semmit sem ellenőrizni a gumikkal kapcsolatban. Úgy tűnik, hogy valami nem működik, de tavaly mindig versenyképesek voltunk a vizes pályán. Az idei szezonban egyértelműen problémáink vannak az esőben.” – nyilatkozta Bagnaia.

„Biztos vagyok benne, hogy az adatok megadják a szükséges információkat. Ez az eredmény jelenleg két másodperces lemaradással és a 12. hellyel nem elfogadható. Tudni akarom, miért történt ez. Őszintén szólva, hiányzik az érzés, nem tudom belőni a határokat – általában vizes pályán versenyképes vagyok.”

„Az egyetlen jó dolog ma az volt, hogy már a Q2-be kvalifikáltam magam. Még a Moto2-es motorral is gyors voltam itt korábban. Mindenképpen javulni akarunk – a szintünk határozottan magasabb, még ilyen körülmények között is. Okosnak kell lennünk, és meg kell értenünk a gumik helyzetét a versenyre.”

„Holnap meg kell próbálnunk minél több versenyzőt megelőzni az első körben. A célom holnap is a győzelem lesz. A száraz pályán nagyon jó volt a tempóm pénteken. Ha vizes lesz az aszfalt, az már más lesz számomra. Persze az első kanyar itt most nem éppen könnyű.”

Barcelona: Újabb Aegerter győzelem, Sebestyén bukott

A címvédő Dominique Aegerter újabb domináns győzelmet aratott a Supersport világbajnokságban, ezúttal Barcelonában.

Időmérő edzés – Aegerter űridővel nyerte a Superpole-t

Aegerter az időmérő edzésen 1:43.983-as időt tudott motorozni, az egyetlen versenyzőként, aki 1:44 alá ment az edzés során. Ezzel megszerezte kilencedik WorldSSP pole pozícióját, a 2022-es szezonban pedig az ötödiket. Can Öncü több, mint egy másodperccel maradt el a svákci mögött a második helyen. Federico Caricasulo lett a harmadik.

Lorenzo Baldassarri számára nem sikerült ennyire jól az edzés, hiszen a 12-es kanyarban bukott Superpole elején, az olasz azonban az utolsó hat percben újra pályára tudott gurulni. Annak ellenére, hogy Baldassarri csak két gyors kört tudott teljesíteni, a negyedik leggyorsabb időt érte el. Mellette a második sorban az újonc Adrian Huertas áll majd, a spanyol versenyző a Magny-Cours-i első sorban való indulását a barcelonai ötödik helyezéssel folytatta. Raffaele De Rosa szerezte meg a hatodik helyet.

Az olasz Nicolo Bulega a harmadik sorból vághatott neki a délutáni futamnak, miután a hetedik helyet szerezte meg, megelőzve a nyolcadik helyen végző Glenn van Straalent. A top10-et Yari Montella és Niki Tuuli zárta.

Superpole végeredménye:
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1,078
3 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1,206
4 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 1,213
5 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1,256
6 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1,257
7 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1,282
8 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1,307
9 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1,355
10 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1,421
11 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 1,618
12 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1,676
13 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1,707
14 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1,751
15 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 1,783
16 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1,805
17 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1,872
18 J. GIRAL Valvulas Arco Ducati 1,929
19 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 2,034
20 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha Yamaha 2,099
21 U. ORRADRE MS Racing Yamaha Yamaha 2,269
22 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 2,281
23 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 2,295
24 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 2,313
25 I. VINALES D34G Racing Ducati 2,449
26 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 2,483
27 M. KOFLER CM Racing Ducati 2,66
28 B. CURRIE Motozoo Racing Kawasaki 2,755
29 A. VIU Andotrans Team Yamaha 2,905
30 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 3,081
31 M. ALCOBA VFT Racing Yamaha 3,761
32 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 3,865
A verseny

A verseny 2. körében elkerült a piros zászló Sebestyén Péter bukása miatt, aki az 1-es kanyarban a nyitó körben bukott. Peti bukása nagy volt, de szerencsére saját lábán tudta elhagyni a pályát. A versenybíróknak időre volt szükségük a motor és a folyadékok eltávolításához (a motor ki is gyulladt) így megszakították a futamot. Az újraindított versenyt a piros zászlót követően 12 körre rövidítették le.

Az ezt követő rajtnál Federico Caricasulo ismét jól rajtolt, és a futam elején az élre állt, majd érkezett Aegerter, Baldassarri és Öncü. A svácji listavezető az élre állt, miközben legfőbb riválisa a negyedik helyen haladt. A 7. körben Baldassarri az 1-es kanyarban megelőzte Caricasulot és feljött a harmadik helyre, majd két körrel később a 10-es kanyarban Öncüt is maga mögött tudta hagyni. Bár nem sokkal mindkettőjük visszaelőzte, de Baldassarri a 12. körben az 1-es kanyarban visszaszerezte a második pozíciót Caricasulo és Öncü előtt.

A csata a 2. helyért:

Aegerter diadala a 11. győzelmét jelentette a 2022-es szezonban, amivel csak eggyel maradt el Andrea Locatelli szezonon belüli 12-es rekordjától. A második hely Baldassarri 13. dobogós helyezése volt, amivel felzárkózott Jorg Teucherthez, valamint Michael van der Markhoz és Locatellihez, míg Öncü visszatért a dobogóra, és megszerezte a hatodik dobogós helyezését, az elsőt az áprilisi Assenben rendezett 2. futam óta.

Erős napot zárt az MV Agusta, hiszen Bahattin Sofuoglu az 1. futamban pályafutása eddigi legjobb pozícióját érte el ötödik helyével. Mindössze 0,840 másodperccel maradt le Caricasulo mögött, és 0,425 másodperccel előzte meg csapattársát, Niki Tuuli-t a hatodik helyen.

Adrian Huertas a hetedik hellyel folytatta remek újonc évadát, megelőzve Jules Cluzelt. Glenn van Straalen és Simon Jespersen zárta a top10-et.

A futam szerencsétlen véget ért Stefano Manzi számára, aki 4. körben műszaki probléma miatt feladta a versenyt. Nicoló Bulega számára is idejekorán lett vége a versenynek, az olasz a 8-as kanyarban bukott.

A futam végeredménye:
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 3,472
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 3,717
4 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 3,857
5 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 4,697
6 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 5,122
7 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 8,388
8 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 8,536
9 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 8,790
10 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 10,661
11 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 11,391
12 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 12,346
13 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 12,414
14 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 12,436
15 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 12,505
16 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 13,431
17 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 13,646
18 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 14,805
19 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki 15,904
20 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 15,961
21 I. VINALES D34G Racing Ducati 16,218
22 J. GIRAL Valvulas Arco Ducati 16,327
23 A. VIU Andotrans Team Yamaha 16,531
24 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 20,890
25 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 24,558
26 B. CURRIE Motozoo Racing Kawasaki 25,466
27 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 27,274
28 M. ALCOBA VFT Racing Yamaha 42,348
29 M. KOFLER CM Racing Ducati 140,784
Nem ért célba:
RET N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 8 kör
RET S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 8 kör
RET SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha

Quartararo: Érdemes fogadni Márquez győzelmére

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo a kilencedik helyre kvalifikált szombaton Motegiben. Szerencséjére fő riválisainak sem volt könnyű napja.

Fabio Quartararo a pénteki harmadik hely után szombaton is jobb eredményt remélt. A franciának azonban nem volt könnyű dolga esőben, így végül nem jutott tovább a kilencedik helynél. 1,1 másodperccel maradt el a pole-t megszerző Marc Márquez mögött.

Mivel riválisai, Aleix Espargaró (6.) és Pecco Bagnaia (12.) is gyengébben szerepelt, nyugodtabban vághat neki a holnapi versenynapnak.

„Nem vagyok boldog, mert sokkal jobb eredményre számítottam. Egyszerűen nem értem, hogyan tudtam 1:56,7-es időt menni a Q2 első körében, de az egész kvalifikáción nem mentem gyorsabban.” – csodálkozott Quartararo.

„Még ellenőriznünk kell az adatokat, csak azt nem tudom, miért nem tudtunk javítani.”

„Az érzés nem rossz, egy másodpercet vesztettünk Márquez idejéhez képest. Ez sok, de ha összehasonlítjuk azzal, amit az esőben megszoktunk, akkor rendben van. Nagyon nehéz megértenünk ezt a helyzetet.”

„Még mindig nem vagyunk biztosak a versenyre való gumiválasztást illetően. Mindkét keverék jól működik – a lágy és a közepes is. El kell döntenünk, hogy a bemelegítésen melyikkel megyünk, aztán majd meglátjuk. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ki választja a lágy, és ki a közepes gumikeveréket. A gumikopás mögött is van még egy kérdőjel, nem lesz könnyű dolgunk.”

A riválisok közül van, aki előkelőbb és van, aki kevésbé előnyös rajtpozícióból indul. Kedvező lehet ez a felállás a francia számára?

„A probléma az, hogy más lehetőségeik vannak az előzésre, mint nekünk. Ettől félek. Nem tudom, hol előzhetek, minden féktáv egy hosszú egyenes után van. Csak a 7. kanyart látom lehetségesnek. Ez a fő problémám. Még mindig úgy gondolom, hogy jó versenyünk lehet.”

Mit mond a 23 éves versenyző Marc Márquez teljesítményéről?

„Nagyon erős. Azt sem titkolja, hogy a közepes hátsó gumit használja. Nagyon egyenletes és gyors köröket fut ezekkel a gumikkal. Erős tempót diktál, és a pole pozícióból indul. Szerintem érdemes fogadni a győzelmére.” 

Martín: Márquez tempója lenyűgöző

0

A Pramac ifjonca, Jorge Martín a Q1-en keresztül küzdötte fel magát a második rajtsorba az esős kvalifikáción. Mire számít a spanyol a holnapi futamon?

„Elég jól sikerült a mai nap. Az FP2 nagyszerű volt. Azt hiszem, nagyon jó hátsó gumim volt, mert utána a kvalifikáción lassan, de biztosan ugyanazt az időt teljesítettem, mint reggel. FP3 nélkül rögtön a Q1-ben kellett indulnunk, egy másik motorral, ami nehéz volt. Ezután visszatértem az FP2-es motoromra, de még mindig nem tudtam megismételni az időt. Természetesen boldog vagyok, hogy a pénteki 15. helyről ma az 5. helyre jöttem fel, ez szuper jó.” – összegzett a spanyol.

„Úgy gondolom, jó tempót tudunk diktálni a versenyen, szárazon, de vizes pályán is. Bízom benne, hogy a második sorból is fel tudjuk venni a versenyt a gyorsabb pilótákkal. A hátsó gumival egy kicsit gazdálkodnunk kell majd az elején.”

„Márquezt elég erősnek látom, pénteken remek tempót ment a közepes gumikon. Érdekes lesz a hátsó gumiabroncs kiválasztása, közepes vagy lágy. Nagyon kevés gyakorlóidőnk volt szárazon. Zarco határozottan erős, plusz Fabio és Pecco hátulról indulva. Aleix is mellettem van – mindenki gyors akar lenni, különösen a verseny elején.”

Vasárnap várhatóan száraz körülmények fogadják a versenyzőket, mennyire lesz fontos a bemelegítés?

„Számomra nagyon fontos lesz, mert ki kell próbálnom egy másik beállítást. Még akkor is versenyképesnek érzem magam, ha a standard versenygéppel gurulok pályára. Érdekes lesz, de reggel is elég hűvös van, ezért nem lehet a kemény első gumival menni. Tehát a bemelegítés fontos lesz, de nem túlságosan. Inkább arról van szó, hogy egy kicsit jobban alkalmazkodunk a pályához és a vonalvezetéshez.”

Marc Márquez: A teljes versenytávra még nem állok készen

0

A MotoGP szupersztárja, Marc Márquez három év után először szerezte meg a pole pozíciót. Ami ezzel kapcsolatban a legfontosabb számára, hogy: „Ez egy nagyon fontos lökést ad”.

„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhettem a pole pozícióba. Ez csak egy pole, egy pole vizes pályán, de az előzmények ismeretében és abban a helyzetben, amiben a csapattal és a Hondával vagyunk – nagy nehézségekkel a 2022-es szezonban – ez nagyon jó hír számunkra.” – hangsúlyozta a Repsol Honda sztárja.

„Szükségünk van ezekre az apró eredményekre, ezekre a kis motivációs lökésekre és erre a kis levegőváltozásra a bokszban.”

„Ez egy nagyon fontos lökés, különösen 2023-ra.” – erősítette meg Marc.

„Amikor egy nehéz időszakon megyünk keresztül, egy hét vagy egy hónap még rendben van, de ha ez több hónapig elhúzódik, akkor könnyű minden tekintetben visszaesni. Ez nagyon fontos számomra, de a csapat és mindenki számára Japánban is. Tudjuk, hogy nehéz helyzetben vagyunk. Persze, hogy ez most vizes a pálya, de szükségünk van ezekre az eredményekre. Remélem, hogy szárazon is így megy majd, de jelenleg még nem állunk készen erre. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki segít nekem abban, hogy újra a csúcsra jussak. Még nem tartok ott, ahol szeretnék lenni. Külön köszönetet szeretnék mondani a Hondának, mert keményen dolgoznak. Remélem, sikerülni fog.”

„Az FP2-ben úgy éreztem, hogy könnyen megyek, és jön a köridő. Így azt mondtam magamnak: „Oké, ha délután vizes lesz a pálya, akkor nagy esélyem van. Szóval ezt tettem. Megpróbáltam, és jó kört mentem. Nem vittem túlzásba, de elég volt ahhoz, hogy a pole pozícióban legyek.”

A holnapi versenynapon száraznak ígérkezik az időjárás, Márquez lát még esélyt a dobogós helyekre?

„Nem.” – legyintett.

„Vasárnap visszatérünk oda, ahol jelenleg vagyunk. Természetesen szeretnék az élen lenni, szeretnék a dobogóért harcolni, az első öt helyért küzdeni, de ennek még nem jött el az ideje.”

„Ha van egy kis esélyem, mindig megpróbálom. Mert ez vagyok én, és a karakterem ugyanaz, mióta a MotoGP-be jöttem, de a verseny nagyon hosszú lesz. Már pénteken éreztem, hogy itt Motegiben küzdeni fogok azért, hogy következetes legyek, és minden körben keményen húzzam a gázt.”

„Először meg kell várnunk az időjárást, aztán a gumikat, mert ott vannak kérdőjelek, aztán megpróbálunk jól rajtolni. Természetesen a gyors versenyzők megelőznek minket. Arról van szó, hogy megtaláljuk a helyünket, és megpróbáljunk egyenletes versenyt futni.”

„Ha a verseny tíz körös lenne, akkor azt mondanám, van esélyem, de 24 körre még nem állok készen. Már pénteken rájöttem erre. Nyugodtnak kell maradnom.”

Barcelona: Bautista újra magabiztosan győzött

0

Nem sokáig örülhetett első pole pozíciójának Iker Lecuona, a hondás ugyanis már a legelején visszaesett. Szenzációsan rajtolt Alvaro Bautista, aki az ötödik rajthelyről az első kanyarba már elsőként fordult a Ducatival. Nála is többet jött viszont előre Razgatlioglu, aki a 8. helyről zárkózott Bautista mögé a második helyre.

A verseny elején ugyan küzdenie kellett, de Bautista végig tudta tartani a vezetést, a folytatásban pedig le is rázta üldözőit. Jonathan Rea viszont a szokásosnál hátrébb, a negyedik pozícióért zajló csatában volt érdekelt. Erre a futamra is jutott egy vitás eset, amikor a BMW-s Van der Mark ütközött Bernardival.

Később Van Der Mark is kiesett, Rea pedig megkezdte a felzárkózást. Lecuona ugyan sokáig dobogós helyen állt, de végül nem tudta tartani az érkező Kawasakik és Gerloff tempóját. De a címvédő is lassulni kezdett, így 4 körrel a vége előtt Rea átvette a második helyet.

A szokásoktól eltérően ezúttal a három élversenyző nem sajátította ki a dobogót, ugyanis Razgatlioglu mellett Gerloff is elment. A címvédő végül csak ötödik lett, miután a nagyot hajrázó Rinaldi is megelőzte. Bautista győzelmét viszont semmi sem veszélyeztette, a spanyol végül több, mint 8 másodperccel győzött Rea és Gerloff előtt. Összetettben ezzel 44 pontra növelte előnyét Razgatlioglu előtt, akit Rea 8 pontra közelített meg.

Barcelona – első Superbike futam végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing DUCATI 20 kör
2 J. REA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 8.665
3 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha YAMAHA 9.289
4 M. RINALDI Aruba.it Racing DUCATI 10.783
5 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 13.568
6 I. LECUONA Team HRC HONDA 13.655
7 A. LOWES Kawasaki Racing Team KAWASAKI 14.013
8 A. BASSANI Motocorsa Racing DUCATI 14.839
9 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 29.775
10 E. LAVERTY Bonovo Action BMW 30.094
11 L. BAZ Bonovo Action BMW 30.390
12 X. VIERGE Team HRC HONDA 31.755
13 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing YAMAHA 33.055
14 L. MAHIAS Puccetti Racing KAWASAKI 35.962
15 C. PONSSON Gil Motor Sport YAMAHA 37.498
16 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha YAMAHA 45.108
17 O .GUTIERREZ Pedercini Racing KAWASAKI 46.958
18 L. MERCADO MIE Racing Honda HONDA 55.315
19 O. KÖNIG Orelac Racing KAWASAKI 57.534
Nem értek célba
M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW
S. REDDING BMW Motorrad BMW
L. BERNARDI BARNI Spark Racing DUCATI
P. ÖTTL Team Goeleven DUCATI

Barcelona: Okaya az utolsó kanyarban nyert, Számadó 23. lett

Szinte megismételte a két évvel ezelőtti manőverét Yuta Okaya, aki ezzel második győzelmét szerezte a Supersport 300-as kategóriában.

Többen is hosszúkörös büntetés tudatában várhatták a futamot. Közülük Steeman járt a legrosszabbul, neki a felelőtlen motorozásért kétszer is a hosszú ívet kellett megtennie, így hiába vezetett az első kör végén, alaposan visszaesett. Ezt kihasználva a bajnokságot vezető Diaz próbált meg elszakadni, de ez lehetetlen küldetésnek bizonyult.

Az élmezőny szinte végig együtt haladt, a folyamatosan cserélődő vezető helyen még a 20. helyről rajtoló De Cancellis is volt egy ponton. 4 körrel a vége előtt Perez Gonzales bukott, ezzel ő kiszállt a győzelemért folytatott csatából. Az utolsó körben viszont heten egymás mellett próbáltak befordulni a célegyenes végén, így lehetetlen volt megmondani, ki nyerhet. Eközben viszont Mogeda esett el az első kanyarban.

Végül Okaya az utolsó kanyarban előzte meg a bajnokságot vezető Diazt, ezzel idén először, pályafutása során pedig másodszor győzött. A spanyol viszont a második helyével is növelte előnyét az összetettben. Sorozatban hetedik dobogós helyezést követően 60 ponttal vezet a tabellán. A dobogó legalsó fokára pedig egy másik spanyol, Garcia Gonzalez állhatott fel.

Számadó Máté a 23. helyen fejezte be a futamot.

Végeredmény:

1 Y. OKAYA MTM Kawasaki KAWASAKI
2 A. DIAZ Arco Motor University YAMAHA 0.069
3 J. G. GONZALEZ ESP Solutions Motap KAWASAKI 0.157
4 H. DE CANCELLIS Prodina Racing KAWASAKI 0.470
5 H. MAIER AD78 Team Brasil YAMAHA 0.514
6 G. MASTROLUCA ProGP Racing YAMAHA 0.549
7 A. MAHENDRA Team BrCorse YAMAHA 0.551
8 V. STEEMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 0.648
9 B. IERACI Prodina Racing KAWASAKI 0.664
10 M. GENNAI Team BrCorse YAMAHA 0.826
11 R. BIJMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 1.231
12 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 1.277
13 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project KAWASAKI 1.962
14 S. DI SORA Leader Team Flembbo KAWASAKI 2.036
15 A. ZANCA Kawasaki GP Project KAWASAKI 2.536
16 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia YAMAHA 4.365
17 A. MILLAN SMW Racing KAWASAKI 4.954
18 M. GARCIA Yamaha MS Racing YAMAHA 5.746
19 T. ALBERTO Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 6.100
20 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo KAWASAKI 6.510
21 E. VALENTIM AD78 Team Brasil YAMAHA 6.862
22 Y. S. MARQUEZ Accolade Smrz Racing KAWASAKI 6.995
23 SZÁMADÓ MÁTÉ Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 7.318
24 I. PERISTERAS ProGP Racing YAMAHA 9.790
25 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team YAMAHA 9.800
26 I. G. ABELLA Yamaha MS Racing YAMAHA 9.926
27 A. DELGADO Vinales Racing Team YAMAHA 30.530
28 U. CALATAYUD Arco Motor University YAMAHA 1’31.324
Nem értek célba
I. IGLESIAS SMW Racing KAWASAKI 1 kör
D. MOGEDA Team#109 Kawasaki KAWASAKI 1 kör
H. KHOURI Team#109 Kawasaki KAWASAKI 1 kör
J. P. GONZALES Accolade Smrz Racing KAWASAKI 5 kör

Barcelona: Lecuona először nyert időmérőt

A gyári Honda csapat versenyzője, Iker Lecuona nyerte a Superbike világbajnokság barcelonai Superpole edzését.

A délelőtti harmadik szabadedzést még esős, nedves körülmények között futották, így azon mindössze hat versenyző vett részt. Közülük Loris Baz volt a leggyorsabb. A Superpolera azonban már felszáradt a pálya.

Az edzésen egyetlen bukás történt: Michael Ruben Rinaldi elmérte az egyes kanyar féktávját, és a légfalba csapódást elkerülendő inkább a sóderágyba fektette a Ducatit.

A pénteki naphoz hasonlóan a Superpoleon is domináns volt a gyári hondás Lecuona: az idei Suzukai 8 órás verseny győztese szinte végig az időmérő tabella élén állt. Az utolsó körökben Andrea Locatelli és Alex Lowes átvették rövid időre az elsőséget, de Lecuona az utolsó előtti mért körében – Jonathan Rea szélárnyékba bebújva – visszavette a vezetést.

Iker Lecuona tehát megszerezte élete első pole pozícióját, amely a Honda idei első rajtelsősége (eddig jó nap a Hondának…). Az aranyszárnyas utoljára a 2016-os thai fordulón szerzett rajtelsőséget, akkor még Michael van der Mark révén!
Mellőle a két gyári Kawasaki: Alex Lowes és Jonathan Rea indulhatnak. A második sorból startol Andrea Locatelli, a listavezető Álvaro Bautista és a jövőre már BMW-re átülő Garrett Gerloff. A címvédő Toprak Razgatlioglu azonban csak a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn.

A mezőny egy Honda-szendvics lett, ugyanis az utolsó helyet a MIE Hondánál induló argentín Leandro Mercado szerezte meg. A maláj csapattársa, Hafizh Syahrin kihagyni kényszerül ezt a hétvégét egy felső légúti fertőzés miatt.

Barcelona – Superbike Superpole edzés végeredménye:

1 I. LECUONA Team HRC HONDA 1’40.766
2 A. LOWES Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’40.789 0.023
3 J. REA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’40.983 0.217
4 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 1’40.991 0.225
5 A. BAUTISA Aruba.it Racing DUCATI 1’41.148 0.382
6 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha YAMAHA 1’41.208 0.442
7 A. BASSANI Motocorsa Racing DUCATI 1’41.594 0.828
8 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 1’41.638 0.872
9 X. VIERGE Team HRC HONDA 1’41.683 0.917
10 M. RINALDI Aruba.it Racing DUCATI 1’41.836 1.070
11 L. MAHIAS Puccetti Racing KAWASAKI 1’41.937 1.171
12 P. ÖTTL Team Goeleven DUCATI 1’42.028 1.262
13 S. REDDING BMW Motorrad  BMW 1’42.038 1.272
14 L. BAZ Bonovo Action BMW 1’42.384 1.618
15 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha YAMAHA 1’42.469 1.703
16 E. LAVERTY Bonovo Action BMW 1’42.469 1.703
17 L. BERNARDI BARNI Spark Racing DUCATI 1’42.473 1.707
18 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing YAMAHA 1’42.509 1.743
19 M. VD MARK BMW Motorrad  BMW 1’42.916 2.150
20 C. PONSSON Gil Motor Sport YAMAHA 1’43.005 2.239
21 O. GUTIERREZ Pedercini Racing KAWASAKI 1’43.075 2.309
22 O. KÖNIG Orelac Racing KAWASAKI 1’43.182 2.416
23 L. MERCADO MIE Racing Honda HONDA 1’44.128 3.362

Barcelona: Steeman a poleban, Számadó 26.

Szombat délelőtt lezajlott a Supersport 300 VB barcelonai állomásának Superpole edzése, amelyen a holland Victor Steeman szerezte meg a pole pozíciót.

A holland versenyző zsinórban második rajtelsőségét szerezte, egyben ő az első a Supersport 300 VB történetében, aki hat pole pozícióval büszkélkedhet. Az MTM Kawasaki boldog lehet, hiszen csapattársa, Yuta Okaya lett a harmadik. Közéjük a yamahás Álvaro Diaz fért be.

A német Füsport-RT Motorsport Kawasaki színeiben induló, és a HUMDA támogatásával versenyző Számadó Máté a 26. rajthelyet szerezte meg.

A Supersport 300 szombati futama 12:40-kor kezdődik, melyet élőben közvetít az Arena4.

Barcelona – Supersport 300 Superpole végeredmény:

1 V. STEEMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 1’55.850
2 A. DIAZ Arco Motor University YAMAHA 1’56.139 0.289
3 Y. OKAYA MTM Kawasaki KAWASAKI 1’56.528 0.678
4 J. G. GONZALEZ ESP Solutions Motap KAWASAKI 1’56.534 0.684
5 M. GARCIA Yamaha MS Racing YAMAHA 1’56.626 0.776
6 A. MAHENDRA Team BrCorse YAMAHA 1’56.629 0.779
7 A. MILLAN SMW Racing KAWASAKI 1’56.636 0.786
8 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team YAMAHA 1’56.765 0.915
9 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo KAWASAKI 1’57.114 1.264
10 I. IGLESIAS SMW Racing KAWASAKI 1’57.143 1.293
11 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki KAWASAKI 1’57.165 1.315
12 J. P. GONZALEZ Accolade Smrz Racing KAWASAKI 1’57.207 1.357
13 I. G. ABELLA Yamaha MS Racing YAMAHA 1’57.246 1.396
14 M. GENNAI Team BrCorse YAMAHA 1’57.250 1.400
15 B. IERACI Prodina Racing KAWASAKI 1’57.289 1.439
16 H. MAIER AD78 Team Brasil YAMAHA 1’57.335 1.485
17 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia YAMAHA 1’57.341 1.491
18 T. ALBERTO Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 1’57.459 1.609
19 A. ZANCA Kawasaki GP Project KAWASAKI 1’57.678 1.828
20 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project KAWASAKI 1’57.842 1.992
21 H. DE CANCELLIS Prodina Racing KAWASAKI 1’57.911 2.061
22 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 1’58.323 2.473
23 G. MASTROLUCA ProGP Racing YAMAHA 1’58.781 2.931
24 H. KHOURI Team#109 Kawasaki KAWASAKI 1’58.781 2.931
25 I. PERISTERAS ProGP Racing YAMAHA 1’58.785 2.935
26 SZÁMADÓ MÁTÉ Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 1’59.004 3.154
27 R. BIJMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 1’59.151 3.301
28 A. DELGADO Vinales Racing Team YAMAHA 1’59.518 3.668
29 Y. S. MARQUEZ Accolade Smrz Racing KAWASAKI 2’00.990 5.140
30 S. DI SORA Leader Team Flembbo KAWASAKI 2’01.478 5.628
105%-on túli idő
U. CALATAYUD Arco Motor University YAMAHA 2’03.684 7.834
E. VALENTIM AD78 Team Brasil YAMAHA

Motegi: Marc Márquez 3 év után újra a pole-ban

0

Erre bizonyára senki nem számított, talán még maga Marc Márquez sem. Az esős körülmények között zajló FP2 után az időmérőn is első lett a spanyol.

A Q2-be való közvetlen bejutás már a pénteki, meghosszabbított FP1-ben eldőlt Motegiben, amikor a Ducati gyári pilótája, Jack Miller száraz pályán a leggyorsabb időt érte el. A szombat délelőtti vizes FP2-t a Repsol Honda sztárja, Marc Márquez nyerte, de a köridők nem voltak hatással az összesített időkre. A heves esőzések miatt csúszott a program.

Az eső nem hagyott alább Motegiben, így mindkét időmérő szakasz vizes körülmények között zajlott.

Q1

Az időmérő edzés első szakaszában sokan a kavicságyban kötöttek ki. Az etap elején Bastianini, Binder, valamint Raúl Fernández is bukott. Johann Zarco állt szinte rögtön az edzés élére egy 1.55.300-as idővel.

Morbidelli úgy néz ki talált valamit, mert nagyszerűen teljesítette a Q1-et, viszont nem sikerült az időmérés második szakaszába verekednie magát. Végül a két Pramac Ducati jutott tovább, Johann Zarco és Jorge Martín személyében.

Q2

Az eső szerencsére elállt, de a teljesen vizes pálya továbbra is rendkívül megnehezítette a versenyzők dolgát. Zarco lendületesen érkezett a Q1-ből, így gyorsan megalapozta második edzését is. Azonban volt valaki, aki még nála is nagyobbat tudott robbantani. Mindenki meglepetésére Marc Márquez érkezett egy hihetetlen körrel. Több, mint 5 tizedet vert francia versenytársára.

Márquez azonban még nem lehetett teljesen nyugodt, mivel számos versenyző érkezett piros szektorokkal, köztük Brad Binder is.

Végül a nyolcszoros világbajnok spanyol 1071 nap elteltével újra a pole pozícióban találta magát. Hatalmas elégtétel ez most Márquez számára.

A MotoGP-kvalifikáció végeredménye:

1 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’55.214
2 Johann ZARCO Prima Pramac  DUCATI 1’55.422 0.208
3 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 1’55.537 0.323
4 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’55.620 0.406
5 Jorge MARTIN Prima Pramac  DUCATI 1’55.686 0.472
6 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’55.771 0.557
7 Jack MILLER Ducati Lenovo  DUCATI 1’55.784 0.570
8 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM  KTM 1’55.895 0.681
9 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’56.326 1.112
10 Luca MARINI Mooney VR46  DUCATI 1’56.354 1.140
11 Pol ESPARGARO Repsol Honda  HONDA 1’57.354 2.140
12 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo  DUCATI 1’57.373 2.159
13 Marco BEZZECCHI Mooney VR46  DUCATI 1’55.934 0.634
14 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’56.006 0.706
15 Enea BASTIANINI Gresini Racing  DUCATI 1’56.130 0.830
16 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’56.432 1.132
17 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 1’56.578 1.278
18 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’56.656 1.356
19 Tetsuta NAGASHIMA HRC Team HONDA 1’57.229 1.929
20 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory  KTM 1’57.288 1.988
21 Takuya TSUDA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’57.787 2.487
22 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  KTM 1’57.827 2.527
23 Cal CRUTCHLOW WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’58.115 2.815
24 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF  YAMAHA 1’58.292 2.992
25 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’58.717 3.417