A Ducati versenyzője, Luca Marini pénteken Motegiben nagyon jól boldogult a motorral. Az olasz a szabadedzésen az 5. helyen végzett, mindössze egy tizeddel lemaradva az éllovas Jack Miller mögött – ez elképesztő számára.
Luca Marini összesen 27 kört tett meg a Ducati GP22-es motorjával pénteken a Mobility Resort Motegi pályán. Valentino Rossi féltestvére mindössze 0,136 másodpercet veszített leggyorsabb körén Jack Millerrel szemben, aki pénteken a legjobb időt futotta. A Mooney VR46 Racing Team versenyzője nagyon jól kezdte a japán hétvégét.
„Nagyon jól indult a hétvége, elégedett vagyok a helyezéssel. Olyan kicsi a különbség az éllovashoz képest, hogy erre nem számítottam. Az egész mezőny nagyon közel van egymáshoz, de az, hogy csak egy tizedre vagyok az élen állótól, hihetetlen számomra, mert ez az első alkalom, hogy itt motorozom.” – számolt be Luca Marini.
„Az elején nem volt túl könnyű. Különösen ilyen hosszú szünet után nehéz itt pályára gurulni. Érdekes lesz megítélni, hogy melyik gumit választjuk majd hátul, mert nem érzem jól magam a közepes hátsó gumikon. Pedig ez tűnik a legbiztonságosabb választásnak. A lágy gumival jobban éreztem magam, de csak néhány kört mentünk vele.”
„A kemény gumit is kipróbálnánk, de ha ma esik az eső, akkor nehéz lesz dolgozni vele a versenyre. Fontos, hogy már a Top10-ben vagyunk.”
A Ducati ászok, Miller és Bagnaia mögött a harmadik helyen végzett a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo. A vörösök miatt azonban továbbra is aggódik.
Fabio Quartararo 0,049 másodperces hátránnyal biztosította be harmadik helyet a két Ducati gyári pilóta, Jack Miller és Pecco Bagnaia mögött az FP1-en.
„Intenzív nap volt a 75 perces FP1.” – mondta a világbajnok.
„Egész jól teljesítettünk, a tempónk nem tűnik rossznak. A különbség a többiekhez képest elenyésző, az első körtől kezdve nagyon gyorsak voltunk. Úgy érzem, megtettünk minden tőlünk telhetőt. Az eredményünkre büszkék lehetünk.”
Fabio hangsúlyozta, hogy az aragóniai balesetből származó sérülések ma nem befolyásolták jelentősen.
„Az elején kicsit feszült voltam, fájt egy kicsit, de néhány kör után megbékéltem vele. Nem akadályozott semmiben a múlt hétvégi sérülés.”
Szombatra esőt jósolnak, de vasárnapra ismét száraz idő várható.
„Jól kell megválasztanunk, hogy milyen gumival vágjunk neki a vasárnapi versenynek. Elöl egyértelmű, de hátul nem, mert a lágy keverék több teljesítményt hoz, de még meg kell néznünk, hogy mennyire kopik. Minden időjárási körülményre felkészültem.”
2007 több szempontból is egy rendkívül emlékezetes év a MotoGP történetében. Talmácsi Gábor ebben az évben szerezte a magyar motorsport első és máig egyetlen világbajnoki címét a 125 köbcentis kategóriában, a legnagyobbaknál pedig a 800-as motorok első éve volt ez. A Ducati leigazolt egy ausztrál fiatalembert, aki aztán egyértelműen berobbant a legnagyobbak közé, és pályafutása végéig ott is maradt.
Forrás: MotoGP Media
A Japán Nagydíjra úgy érkezett a mezőny, hogy az előző hétvégén Portugáliában Rossi és Pedrosa is legyőzte Stonert, így matematikailag még mindkettejüknek volt esélye. Bár Pedrosánál ez szó szerint kimaxolva matematikai volt 99 pontos hátrányban 4 futammal a vége előtt. Valójában már Estorilban is csak elodázták a bajnokavatást. De amennyiben Rossi legalább 2 ponttal többet szerez Japánban, mint Stoner, akkor el lehetett volna húzni Ausztráliáig is. Motegiben napos idő és meleg volt pénteken és szombaton is. Ez az egész évben általában szenvedő Michelin-eseknek kedvezett: Pedrosa uralta a hétvégét, mellé pedig Rossi és Hayden fért az első sorba az időmérőn. Stoner egész szezonbeli legrosszabb hétvégéjét teljesítette, és csak a 9. helyről rajtolhatott.
Forrás: MotoGP Media
Miután 2005-ben, és 2006-ban is nyert Motegiben, valamint 2007-ben először megverte Stonert időmérőn, így már a hétvége előtt titkos esélyesnek lehetett kikiáltani Capirossit. Vasárnap viszont megjött az eső, és borított mindent, ami addig történt a hétvégén. De hogy ne legyen egyértelmű, a MotoGP-sek versenyén már nem esett, sőt elkezdett száradni a pálya. De annyira még nem volt száraz, hogy bárki is azon rajtoljon, de annyira vizes sem volt, hogy esőgumin fejezzék be. Viszont nagyon kevés tapasztalatuk volt a csapatoknak az ilyen átmeneti helyzetekre. A szabály is viszonylag friss volt, hogy nincs megszakítás, hanem lehet motort cserélni. Ráadásul a technológia sem volt azon a szinten, mint ma, hogy a műszerfalon is lehet üzenni a pilótáknak – rádiót meg nem is használtak sosem. Az egyik legőrültebb, flag to flag-gel tarkított futamot a MotoGP hivatalos Facebook oldalán teljes egészében vissza lehet nézni.
Akkor alighanem senki nem gondolta volna, hogy a 2003-as beszállásuk után közel 2 évtizeden keresztül az lesz az egyetlen világbajnoki cím Ducatival. További érdekesség, hogy a 2007-es Japán Nagydíj volt Loris Capirossi utolsó futamgyőzelme – épp akkor, amikor a csapattársa világbajnoki címet ünnepelhetett. Bár ezen a futamon érte el szezonbeli legrosszabb eredményét, mégis ez marad Casey Stoner legkedvesebb emléke. A japán futam ráadásul az idényben már a második, összességében pedig harmadik motorcserés futam volt. Viszont ez volt a történelemben az első, amikor esősről szárazra váltottak.
Halálos baleset árnyékolta be az Német Gyorsasági Bajnokság, vagyis az IDM hockenheimi zárófordulóját. Az IDM Superbike második szabadedzésén halálos kimenetelű baleset történt Hockenheimben. A BMW-vel versenyző német Leon Langstädtler elhunyt.
„Szeptember 23-án pénteken súlyos baleset történt a Hockenheimringen az IDM zárofordulóján. A Superbike géposztály második szabadedzésén Leon Langstädtler bukott, és ennek következtében nagyon súlyos sérüléseket szenvedett. Az edzést azonnal megszakították piros zászlóval. Langstädtler ellátását azonnal megkezdték, ám az orvosok minden erőfeszítése ellenére a 24 éves idsteini versenyző a helyszínen belehalt a sérüléseibe.
Valamennyi, a versenyben résztvevő szervezet és csapat sajnálja ezt a tragikus esetet, és erőt kíván a hozzátartozóknak és barátoknak ezekben a nehéz órákban”
„Langstädtler a második mért körén volt, a pálya Motodrom része felé haladt, amikor a bejáratánál elesett. Mivel ott 200 km/h fölötti tempóval mennek, a mögötte érkező Daniel Kirchhoff-nak esélye sem volt kikerülni őt. Ennek következtében teljes erővel eltalálta Langstädtlert. A sportbírók azonnal a helyszínre értek, és a helyzet súlyosságát felismerve az orvosi személyzet azonnal megkezdte az újraélesztést. A mentőhelikoptert is készenlétben állt, de valamennyi erőfeszítés ellenére Leon Langstädtler életét nem tudták megmenteni. Kirchhoff szintén megsérült, őt egy közeli klinikára szállították.
Ahogyan halálos balesetekkor lenni szokott, a rendőrséget is értesítették, akik megkezdték a helyszínelést és a szemtanúk meghallgatását. A csapat és a Langstädtler család tagjait lelkisegélyben részesítették. Leon húga, Jessica szintén jelen volt, mivel ő a Twin Cupban versenyzik. A pénteki program további részét törölték. Egyelőre nem tudni, hogy a záróforduló hogyan folytatódik.”
Leon pályafutása során szinte végig az IDM-ben versenyzett: az ADAC Junior Kupa után a Yamaha R6, majd a Suzuki GSX-R márkakupákon át az IDM Superbike-ba vezetett az útja. Idén a Werk 2 Racing Team színeiben, egy BMW M1000RR-el versenyzett. Az utolsó előtti fordulót követően 18 ponttal a bajnokság 22. helyén állt.
A Ducati ausztrál gyári pilótája, Jack Miller elárulta, hol és miért hasznosak különösen a magasságállító rendszerek (hátul és elöl) Japánban.
Jack Miller is hibátlanul motorozott a japán hétvége első edzésnapján, végül mindössze 0,028 másodperccel a világbajnoki címre pályázó Pecco Bagnaia előtt biztosította a nap legjobb idejét.
„Ez egy jó nap volt. Élveztem a hosszabb etapot, sok munkát végeztem. Jó volt egy kicsit változtatni a motoron, és aztán egy kicsit összehasonlítani ugyanazokkal a gumikkal.” – kezdte Miller.
„Természetesen folyamatosan a hátralévő időt néztük. Végül új gumikat szereltünk fel. A pálya jó állapotban van, a motor nagyon, nagyon jól működik itt. Oké, a köridő lehetett volna egy kicsit jobb is, de holnap javíthatunk.”
„Elvégre a magasságállító eszközök pontosan az ilyen pályákra készültek. A felfelé ívelő sikánban korábban voltak gondjaink. Most már öröm itt vezetni. Az aszfalt olyan, mint három évvel ezelőtt.”
Miller ezután elárulta, hogy sokat használja a magassági eszközöket:
„Használom az 1-es kanyarban, az utolsó kanyarban, majd a 2-es és a 4-es kanyar kijáratánál is. Aztán a hátsó egyenes előtti kis egyenesben és csak a hátsó egyenesben is. Azt hiszem, itt sokat használjuk, hasonlóan például az osztrák pályához.”
Marc Márquez elégedett volt a kihívásokkal teli első edzésnapja után: „Úgy tűnik, a motor jól működik ezen a pályán.” – jegyezte meg.
„Egy kicsit fáj a karom itt ezen a pályán, és mindenekelőtt úgy érzem, hogy még mindig hiányzik egy kis erő. Ezt már Misanóban és Aragónban is éreztem, de itt a fékezési fázisok nagyon-nagyon hosszúak. Ezért van egy kicsit több gondom. Így nehéz lesz teljes erőbedobással végigmenni a versenyen. Meglátjuk, hogyan tudunk következetesek lenni a hétvége során.”
A Repsol Honda sztárja azonban határozottan elégedett volt a hatodik helyezésével a kibővített FP1-en, a nap egyetlen MotoGP-edzésén.
„Az edzés jó volt, úgy tűnik, a motor jól működik ezen a pályán, mert a gyengeségeink kevésbé észrevehetőek. Rögtön jól éreztem magam a motorral.”
„Ma teljes mértékben odatettem magam, mert csak egy edzésünk volt, és holnapra esőt ígértek. Fontos volt tehát, hogy a Top10-ben legyünk. Sokkal könnyebbé teszi a versenytávot. Ez volt tehát a fő cél. Holnap meglátjuk, attól függően, hogyan érzem magam, amikor felébredek.”
A Kalex alumínium lengőkarja pénteken Motegiben ismét Márquez RC213V-jén volt.
„Ma csak az ötvözött lengőkart használtam” – erősítette meg a 29 éves spanyol.
„Ha szombaton esik az eső, akkor a csapattal közösen kell eldöntenünk, hogy az ötvözött vagy a karbon lengőkart használjuk-e. Ez inkább a mennyiségről szól, mert több karbon lengőkarunk van, és több pótalkatrészünk egy esetleges baleset esetére.”
A Supersport világbajnokság zárta a pénteki programot Barcelonában. Ezúttal is a VB címvédő Dominique Aegerter volt a leggyorsabb, leiskolázva a komplett mezőnyt.
A hatszázasok délutáni tréningje pontosan az ellentéte volt az ezresekének: ott viszonylag eseménytelen volt az edzés, de szoros az élmezőny – itt több bukás is történt, és egy versenyző kiemelkedett.
Ez az egy versenyző, ahogyan a címben is írtuk, a Ten Kate Racing motorosa, Dominique Aegerter volt. A délelőtti edzésen is diadalmaskodó svájci új, nemhivatalos pályacsúcsot motorozott az edzés vége előtt pár perccel: 1:44.507, amely jobb, mint Manuel González tavalyi rajtelső ideje (1:44.593)
Ezzel több, mint egy másodperccel (!) megelőzte a második leggyorsabb Nicolo Bulegát. A harmadik helyen az MV Agustás Niki Tuuli, a negyediken pedig a kawasakis Can Öncü végzett. Az ötödik helyen az év végén visszavonuló Jules Cluzel, a hatodik pedig a Dynavolt Triumph olasz versenyzője, Stefano Manzi végzett. AZ ELSŐ HAT HELYEN ÖT KÜLÖNBÖZŐ MÁRKA! Az Evan Bros Racing olasz motorosa, a bajnoki címért harcban lévő Lorenzo Baldassarri a hetedik helyen zárt.
Csapattársa, a HUMDA által támogatott Sebestyén Peti a 20. helyen zárt, a délelőtti idejéhez képest azonban egy tizedet tudott javítani.
Több bukás is történt: Oli Bayliss, Adrian Huertas, Yari Montella és Ben Currie is elestek, Marc Alcoba pedig az edzés végén, az utolsó mért körében bukott:
A bajnoki listavezető Álvaro Bautista volt a leggyorsabb a Superbike világbajnokság második barcelonai szabadedzésén.
A viszonylag eseménytelen péntek délutáni tréningjét az Aruba.it Ducati spanyol versenyzője, Álvaro Bautista zárta az élen. De mögötte nagyon szoros az élmezőny: a kawasakis Jonathan Rea csupán 40, a yamahás Andrea Locatelli mindössze 67 ezreddel volt tőle lemaradva! A címvédő Toprak Razgatlioglu a hatodik lett három tizedes hátránnyal, de a hetedik helyezett Axel Bassani is fél másodpercen belül végzett!
A pénteki napot öszetettben a délelőtti első Iker Lecuona zárta az élen – igaz, ő délután csak a 12. lett. Bautista délutáni legjobb körideje délelőtt csak a negyedik helyre lett volna elég.
A tréningen két yamahás versenyző: Kohta Nozane és Christophe Ponsson ismerkedtek meg a kavicsággyal. Utóbbit fekete zászlóval kiintették, mivel a pályaelhagyás után nem jött be egyből a boxutcába. Pár perc múlva a zsűri azonban megengedte neki a folytatást.
A maláj Hafizh Syahrin ezen a tréningen sem vett részt: egy felsőlégúti fertőzés miatt a pénteki napja ment a kukába, a folytatásról szombat reggel döntenek az orvosok.
Barcelona – Superbike második szabadedzés végeredménye:
A délutáni második szabadedzés is lezajlott a Supersport 300 mezőnye számára. A menet a holland Victor Steeman elsőségét hozta, Számadó Máté a 30. helyen zárt.
A délelőtti edzéshez képest Máté technikailag lassult, mivel ezúttal 9 ezreddel lassabb időt futott (1:58.059 –> 1:58.066), ám ez most a 30. helyre volt elég. De tegyük hozzá: a mezőnyből mindössze nyolcan voltak képesek javítani a délelőtti idejükhöz képest.
Victor Steeman volt az egyikük: az MTM Kawasaki holland motorosa (aki az előző fordulóban Máté csapattársa volt) végzett az élen 1:55.287-es idővel. A második helyen két spanyol, José Luis Pérez González és a délelőtti győztes szabadkártyás Julio Gárcia González futottak be.
Aegerterhez lényegében csak Baldassarri tudott közel kerülni, de a végén ő is kapott három tizedet. A harmadik helyen Tuuli már több, mint 6 tizedes lemaradásban van. A márkák között viszont nem tűnik nagy különbség, mivel a két Yamaha után a másik négy gyártó egy-egy motorja került az első 6-ba. Bár De Rosa és Bulega révén két Ducati is az élmezőnyben, a Magny-Cours-ban remeklő Caricasulonak nehezen indul a hétvége, hiszen mindössze a 20. helyen kezdett. Sebestyén Péter 1,5 másodperces lemaradással a 18. helyen kezdett Barcelonában.