back to top
2025. július 07. 05:03
Kezdőlap Blog Oldal 631

Marini: Erre nem számítottam

0

A Ducati versenyzője, Luca Marini pénteken Motegiben nagyon jól boldogult a motorral. Az olasz a szabadedzésen az 5. helyen végzett, mindössze egy tizeddel lemaradva az éllovas Jack Miller mögött – ez elképesztő számára.

Luca Marini összesen 27 kört tett meg a Ducati GP22-es motorjával pénteken a Mobility Resort Motegi pályán. Valentino Rossi féltestvére mindössze 0,136 másodpercet veszített leggyorsabb körén Jack Millerrel szemben, aki pénteken a legjobb időt futotta. A Mooney VR46 Racing Team versenyzője nagyon jól kezdte a japán hétvégét.

„Nagyon jól indult a hétvége, elégedett vagyok a helyezéssel. Olyan kicsi a különbség az éllovashoz képest, hogy erre nem számítottam. Az egész mezőny nagyon közel van egymáshoz, de az, hogy csak egy tizedre vagyok az élen állótól, hihetetlen számomra, mert ez az első alkalom, hogy itt motorozom.” – számolt be Luca Marini.

„Az elején nem volt túl könnyű. Különösen ilyen hosszú szünet után nehéz itt pályára gurulni. Érdekes lesz megítélni, hogy melyik gumit választjuk majd hátul, mert nem érzem jól magam a közepes hátsó gumikon. Pedig ez tűnik a legbiztonságosabb választásnak. A lágy gumival jobban éreztem magam, de csak néhány kört mentünk vele.”

„A kemény gumit is kipróbálnánk, de ha ma esik az eső, akkor nehéz lesz dolgozni vele a versenyre. Fontos, hogy már a Top10-ben vagyunk.”

Quartararo: Nem akadályozott a múlt hétvégi sérülés

0

A Ducati ászok, Miller és Bagnaia mögött a harmadik helyen végzett a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo. A vörösök miatt azonban továbbra is aggódik.

Fabio Quartararo 0,049 másodperces hátránnyal biztosította be harmadik helyet a két Ducati gyári pilóta, Jack Miller és Pecco Bagnaia mögött az FP1-en.

„Intenzív nap volt a 75 perces FP1.” – mondta a világbajnok.

„Egész jól teljesítettünk, a tempónk nem tűnik rossznak. A különbség a többiekhez képest elenyésző, az első körtől kezdve nagyon gyorsak voltunk. Úgy érzem, megtettünk minden tőlünk telhetőt. Az eredményünkre büszkék lehetünk.”

Fabio hangsúlyozta, hogy az aragóniai balesetből származó sérülések ma nem befolyásolták jelentősen.

„Az elején kicsit feszült voltam, fájt egy kicsit, de néhány kör után megbékéltem vele. Nem akadályozott semmiben a múlt hétvégi sérülés.”

Szombatra esőt jósolnak, de vasárnapra ismét száraz idő várható.

„Jól kell megválasztanunk, hogy milyen gumival vágjunk neki a vasárnapi versenynek. Elöl egyértelmű, de hátul nem, mert a lágy keverék több teljesítményt hoz, de még meg kell néznünk, hogy mennyire kopik. Minden időjárási körülményre felkészültem.”

15 éve: Casey Stoner, a Ducati egyetlen egyéni világbajnoka

0

2007 több szempontból is egy rendkívül emlékezetes év a MotoGP történetében. Talmácsi Gábor ebben az évben szerezte a magyar motorsport első és máig egyetlen világbajnoki címét a 125 köbcentis kategóriában, a legnagyobbaknál pedig a 800-as motorok első éve volt ez. A Ducati leigazolt egy ausztrál fiatalembert, aki aztán egyértelműen berobbant a legnagyobbak közé, és pályafutása végéig ott is maradt.

Forrás: MotoGP Media

A Japán Nagydíjra úgy érkezett a mezőny, hogy az előző hétvégén Portugáliában Rossi és Pedrosa is legyőzte Stonert, így matematikailag még mindkettejüknek volt esélye. Bár Pedrosánál ez szó szerint kimaxolva matematikai volt 99 pontos hátrányban 4 futammal a vége előtt. Valójában már Estorilban is csak elodázták a bajnokavatást. De amennyiben Rossi legalább 2 ponttal többet szerez Japánban, mint Stoner, akkor el lehetett volna húzni Ausztráliáig is. Motegiben napos idő és meleg volt pénteken és szombaton is. Ez az egész évben általában szenvedő Michelin-eseknek kedvezett: Pedrosa uralta a hétvégét, mellé pedig Rossi és Hayden fért az első sorba az időmérőn. Stoner egész szezonbeli legrosszabb hétvégéjét teljesítette, és csak a 9. helyről rajtolhatott.

Forrás: MotoGP Media

Miután 2005-ben, és 2006-ban is nyert Motegiben, valamint 2007-ben először megverte Stonert időmérőn, így már a hétvége előtt titkos esélyesnek lehetett kikiáltani Capirossit. Vasárnap viszont megjött az eső, és borított mindent, ami addig történt a hétvégén. De hogy ne legyen egyértelmű, a MotoGP-sek versenyén már nem esett, sőt elkezdett száradni a pálya. De annyira még nem volt száraz, hogy bárki is azon rajtoljon, de annyira vizes sem volt, hogy esőgumin fejezzék be. Viszont nagyon kevés tapasztalatuk volt a csapatoknak az ilyen átmeneti helyzetekre. A szabály is viszonylag friss volt, hogy nincs megszakítás, hanem lehet motort cserélni. Ráadásul a technológia sem volt azon a szinten, mint ma, hogy a műszerfalon is lehet üzenni a pilótáknak – rádiót meg nem is használtak sosem. Az egyik legőrültebb, flag to flag-gel tarkított futamot a MotoGP hivatalos Facebook oldalán teljes egészében vissza lehet nézni.

Akkor alighanem senki nem gondolta volna, hogy a 2003-as beszállásuk után közel 2 évtizeden keresztül az lesz az egyetlen világbajnoki cím Ducatival. További érdekesség, hogy a 2007-es Japán Nagydíj volt Loris Capirossi utolsó futamgyőzelme – épp akkor, amikor a csapattársa világbajnoki címet ünnepelhetett. Bár ezen a futamon érte el szezonbeli legrosszabb eredményét, mégis ez marad Casey Stoner legkedvesebb emléke. A japán futam ráadásul az idényben már a második, összességében pedig harmadik motorcserés futam volt. Viszont ez volt a történelemben az első, amikor esősről szárazra váltottak.

Forrás: MotoGP Media

Tragédia az IDM szabadedzésén: elhunyt Leon Langstädtler

Halálos baleset árnyékolta be az Német Gyorsasági Bajnokság, vagyis az IDM hockenheimi zárófordulóját. Az IDM Superbike második szabadedzésén halálos kimenetelű baleset történt Hockenheimben. A BMW-vel versenyző német Leon Langstädtler elhunyt.

Az IDM az alábbi közleményt adta ki:

„Szeptember 23-án pénteken súlyos baleset történt a Hockenheimringen az IDM zárofordulóján. A Superbike géposztály második szabadedzésén Leon Langstädtler bukott, és ennek következtében nagyon súlyos sérüléseket szenvedett. Az edzést azonnal megszakították piros zászlóval.
Langstädtler ellátását azonnal megkezdték, ám az orvosok minden erőfeszítése ellenére a 24 éves idsteini versenyző a helyszínen belehalt a sérüléseibe.

Valamennyi, a versenyben résztvevő szervezet és csapat sajnálja ezt a tragikus esetet, és erőt kíván a hozzátartozóknak és barátoknak ezekben a nehéz órákban”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IDM (@idm.de)

A svájci Speedweek bővebben ír az esetről:

„Langstädtler a második mért körén volt, a pálya Motodrom része felé haladt, amikor a bejáratánál elesett. Mivel ott 200 km/h fölötti tempóval mennek, a mögötte érkező Daniel Kirchhoff-nak esélye sem volt kikerülni őt. Ennek következtében teljes erővel eltalálta Langstädtlert. 
A sportbírók azonnal a helyszínre értek, és a helyzet súlyosságát felismerve az orvosi személyzet azonnal megkezdte az újraélesztést. A mentőhelikoptert is készenlétben állt, de valamennyi erőfeszítés ellenére Leon Langstädtler életét nem tudták megmenteni. Kirchhoff szintén megsérült, őt egy közeli klinikára szállították.

Ahogyan halálos balesetekkor lenni szokott, a rendőrséget is értesítették, akik megkezdték a helyszínelést és a szemtanúk meghallgatását. A csapat és a Langstädtler család tagjait lelkisegélyben részesítették. Leon húga, Jessica szintén jelen volt, mivel ő a Twin Cupban versenyzik. A pénteki program további részét törölték. Egyelőre nem tudni, hogy a záróforduló hogyan folytatódik.”

Leon pályafutása során szinte végig az IDM-ben versenyzett: az ADAC Junior Kupa után a Yamaha R6, majd a Suzuki GSX-R márkakupákon át az IDM Superbike-ba vezetett az útja. Idén a Werk 2 Racing Team színeiben, egy BMW M1000RR-el versenyzett. Az utolsó előtti fordulót követően 18 ponttal a bajnokság 22. helyén állt.

Nyugodjék békében!

A P1RACE.HU ŐSZINTE RÉSZVÉTÉT FEJEZI KI A GYÁSZOLÓ CSALÁD ÉS BARÁTOK FELÉ!

Miller: A magasságállító rendszerek pont ilyen pályákra készültek

0

A Ducati ausztrál gyári pilótája, Jack Miller elárulta, hol és miért hasznosak különösen a magasságállító rendszerek (hátul és elöl) Japánban.

Jack Miller is hibátlanul motorozott a japán hétvége első edzésnapján, végül mindössze 0,028 másodperccel a világbajnoki címre pályázó Pecco Bagnaia előtt biztosította a nap legjobb idejét.

„Ez egy jó nap volt. Élveztem a hosszabb etapot, sok munkát végeztem. Jó volt egy kicsit változtatni a motoron, és aztán egy kicsit összehasonlítani ugyanazokkal a gumikkal.” – kezdte Miller.

„Természetesen folyamatosan a hátralévő időt néztük. Végül új gumikat szereltünk fel. A pálya jó állapotban van, a motor nagyon, nagyon jól működik itt. Oké, a köridő lehetett volna egy kicsit jobb is, de holnap javíthatunk.”

„Elvégre a magasságállító eszközök pontosan az ilyen pályákra készültek. A felfelé ívelő sikánban korábban voltak gondjaink. Most már öröm itt vezetni. Az aszfalt olyan, mint három évvel ezelőtt.”

Miller ezután elárulta, hogy sokat használja a magassági eszközöket:

„Használom az 1-es kanyarban, az utolsó kanyarban, majd a 2-es és a 4-es kanyar kijáratánál is. Aztán a hátsó egyenes előtti kis egyenesben és csak a hátsó egyenesben is. Azt hiszem, itt sokat használjuk, hasonlóan például az osztrák pályához.”

 

Marc Márquez: Meglátjuk, hogyan ébredek holnap

0

Marc Márquez elégedett volt a kihívásokkal teli első edzésnapja után: „Úgy tűnik, a motor jól működik ezen a pályán.” – jegyezte meg.

„Egy kicsit fáj a karom itt ezen a pályán, és mindenekelőtt úgy érzem, hogy még mindig hiányzik egy kis erő. Ezt már Misanóban és Aragónban is éreztem, de itt a fékezési fázisok nagyon-nagyon hosszúak. Ezért van egy kicsit több gondom. Így nehéz lesz teljes erőbedobással végigmenni a versenyen. Meglátjuk, hogyan tudunk következetesek lenni a hétvége során.”

A Repsol Honda sztárja azonban határozottan elégedett volt a hatodik helyezésével a kibővített FP1-en, a nap egyetlen MotoGP-edzésén.

„Az edzés jó volt, úgy tűnik, a motor jól működik ezen a pályán, mert a gyengeségeink kevésbé észrevehetőek. Rögtön jól éreztem magam a motorral.”

„Ma teljes mértékben odatettem magam, mert csak egy edzésünk volt, és holnapra esőt ígértek. Fontos volt tehát, hogy a Top10-ben legyünk. Sokkal könnyebbé teszi a versenytávot. Ez volt tehát a fő cél. Holnap meglátjuk, attól függően, hogyan érzem magam, amikor felébredek.”

A Kalex alumínium lengőkarja pénteken Motegiben ismét Márquez RC213V-jén volt.

„Ma csak az ötvözött lengőkart használtam” – erősítette meg a 29 éves spanyol.

„Ha szombaton esik az eső, akkor a csapattal közösen kell eldöntenünk, hogy az ötvözött vagy a karbon lengőkart használjuk-e. Ez inkább a mennyiségről szól, mert több karbon lengőkarunk van, és több pótalkatrészünk egy esetleges baleset esetére.”

 

 

Barcelona: Aegerter pályacsúccsal az élen délután, Sebestyén 20.

A Supersport világbajnokság zárta a pénteki programot Barcelonában. Ezúttal is a VB címvédő Dominique Aegerter volt a leggyorsabb, leiskolázva a komplett mezőnyt.

A hatszázasok délutáni tréningje pontosan az ellentéte volt az ezresekének: ott viszonylag eseménytelen volt az edzés, de szoros az élmezőny – itt több bukás is történt, és egy versenyző kiemelkedett.
Ez az egy versenyző, ahogyan a címben is írtuk, a Ten Kate Racing motorosa, Dominique Aegerter volt. A délelőtti edzésen is diadalmaskodó svájci új, nemhivatalos pályacsúcsot motorozott az edzés vége előtt pár perccel: 1:44.507, amely jobb, mint Manuel González tavalyi rajtelső ideje (1:44.593)

Ezzel több, mint egy másodperccel (!) megelőzte a második leggyorsabb Nicolo Bulegát. A harmadik helyen az MV Agustás Niki Tuuli, a negyediken pedig a kawasakis Can Öncü végzett. Az ötödik helyen az év végén visszavonuló Jules Cluzel, a hatodik pedig a Dynavolt Triumph olasz versenyzője, Stefano Manzi végzett. AZ ELSŐ HAT HELYEN ÖT KÜLÖNBÖZŐ MÁRKA! Az Evan Bros Racing olasz motorosa, a bajnoki címért harcban lévő Lorenzo Baldassarri a hetedik helyen zárt.

Csapattársa, a HUMDA által támogatott Sebestyén Peti a 20. helyen zárt, a délelőtti idejéhez képest azonban egy tizedet tudott javítani.

Több bukás is történt: Oli Bayliss, Adrian Huertas, Yari Montella és Ben Currie is elestek, Marc Alcoba pedig az edzés végén, az utolsó mért körében bukott:

Barcelona – Supersport második szabadedzés végeredménye:

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing YAMAHA 1’44.507
2 N. BULEGA Aruba.it Racing DUCATI 1’45.522 1.015
3 N. TUULI Reparto Corse MV AGUSTA 1’45.664 1.157
4 C. ÖNCÜ Puccetti Racing KAWASAKI 1’45.669 1.162
5 J. CLUZEL GMT94 Yamaha YAMAHA 1’45.804 1.297
6 S. MANZI Dynavolt Triumph TRIUMPH 1’45.936 1.429
7 L. BALDASSARRI Evan Bros. YAMAHA 1’45.969 1.462
8 F. CARICASULO Althea Racing DUCATI 1’45.988 1.481
9 Y. MONTELLA Puccetti Racing KAWASAKI 1’46.147 1.640
10 B. SOFUOGLU Reparto Corse MV AGUSTA 1’46.208 1.701
11 R. DE ROSA Orelac Racing  DUCATI 1’46.212 1.705
12 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team YAMAHA 1’46.256 1.749
13 I. VINALES D34G Racing DUCATI 1’46.264 1.757
14 A. HUERTAS MTM Kawasaki KAWASAKI 1’46.332 1.825
15 O. BAYLISS BARNI Spark DUCATI 1’46.433 1.926
16 P. HOBELSBERGER Kallio Racing YAMAHA 1’46.466 1.959
17 M. BRENNER VFT Racing YAMAHA 1’46.471 1.964
18 S. JESPERSEN Kallio Racing YAMAHA 1’46.543 2.036
19 J. GIRAL Valvulas Arco DUCATI 1’46.584 2.077
20 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. YAMAHA 1’46.626 2.119
21 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing KAWASAKI 1’46.675 2.168
22 H. SOOMER Dynavolt Triumph TRIUMPH 1’46.720 2.213
23 A. VERDOIA GMT94 Yamaha YAMAHA 1’46.791 2.284
24 L. TACCINI Ten Kate Racing YAMAHA 1’46.860 2.353
25 A. VIU Andotrans Team YAMAHA 1’47.080 2.573
26 O. VOSTATEK MS Racing YAMAHA 1’47.087 2.580
27 U. ORRADRE MS Racing YAMAHA 1’47.266 2.759
28 B. CURRIE Motozoo Racing YAMAHA 1’47.506 2.999
29 J. BUIS Motozoo Racing YAMAHA 1’47.721 3.214
30 F. FULIGNI D34G Racing DUCATI 1’47.806 3.299
31 M. ALCOBA VFT Racing YAMAHA 1’47.866 3.359
32 M. KOFLER CM Racing DUCATI 1’48.291 3.784

Barcelona: Bautista a szoros mezőny leggyorsabbja péntek délután

A bajnoki listavezető Álvaro Bautista volt a leggyorsabb a Superbike világbajnokság második barcelonai szabadedzésén.

A viszonylag eseménytelen péntek délutáni tréningjét az Aruba.it Ducati spanyol versenyzője, Álvaro Bautista zárta az élen. De mögötte nagyon szoros az élmezőny: a kawasakis Jonathan Rea csupán 40, a yamahás Andrea Locatelli mindössze 67 ezreddel volt tőle lemaradva! A címvédő Toprak Razgatlioglu a hatodik lett három tizedes hátránnyal, de a hetedik helyezett Axel Bassani is fél másodpercen belül végzett!
A pénteki napot öszetettben a délelőtti első Iker Lecuona zárta az élen – igaz, ő délután csak a 12. lett. Bautista délutáni legjobb körideje délelőtt csak a negyedik helyre lett volna elég.

A tréningen két yamahás versenyző: Kohta Nozane és Christophe Ponsson ismerkedtek meg a kavicsággyal. Utóbbit fekete zászlóval kiintették, mivel a pályaelhagyás után nem jött be egyből a boxutcába. Pár perc múlva a zsűri azonban megengedte neki a folytatást.

A maláj Hafizh Syahrin ezen a tréningen sem vett részt: egy felsőlégúti fertőzés miatt a pénteki napja ment a kukába, a folytatásról szombat reggel döntenek az orvosok.

Barcelona – Superbike második szabadedzés végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing DUCATI 1’42.018
2 J. REA Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’42.058 0.040
3 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 1’42.085 0.067
4 M. RINALDI Aruba.it Racing DUCATI 1’42.121 0.103
5 X. VIERGE Team HRC HONDA 1’42.221 0.203
6 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 1’42.318 0.300
7 A. BASSANI Motocorsa Racing DUCATI 1’42.477 0.459
8 S. REDDING BMW Motorrad  BMW 1’42.648 0.630
9 L. MAHIAS Puccetti Racing KAWASAKI 1’42.737 0.719
10 P. ÖTTL Team Goeleven DUCATI 1’42.823 0.805
11 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’42.828 0.810
12 I. LECUONA Team HRC HONDA 1’42.844 0.826
13 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha YAMAHA 1’42.904 0.886
14 A. LOWES Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1’42.937 0.919
15 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’43.048 1.030
16 L. BERNARDI BARNI Spark Racing DUCATI 1’43.230 1.212
17 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing YAMAHA 1’43.595 1.577
18 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha YAMAHA 1’43.599 1.581
19 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’43.613 1.595
20 O. GUTIERREZ Pedercini Racing KAWASAKI 1’43.924 1.906
21 C. PONSSON Gil Motor Sport YAMAHA 1’44.179 2.161
22 L. MERCADO MIE Racing Honda HONDA 1’44.281 2.263
23 O. KÖNIG Orelac Racing KAWASAKI 1’44.293 2.275
Mért kör nélkül
24 H. SYAHRIN MIE Racing Honda HONDA

Barcelona: Steeman az élen, Számadó a 30. délután

A délutáni második szabadedzés is lezajlott a Supersport 300 mezőnye számára. A menet a holland Victor Steeman elsőségét hozta, Számadó Máté a 30. helyen zárt.

A délelőtti edzéshez képest Máté technikailag lassult, mivel ezúttal 9 ezreddel lassabb időt futott (1:58.059 –> 1:58.066), ám ez most a 30. helyre volt elég. De tegyük hozzá: a mezőnyből mindössze nyolcan voltak képesek javítani a délelőtti idejükhöz képest.

Victor Steeman volt az egyikük: az MTM Kawasaki holland motorosa (aki az előző fordulóban Máté csapattársa volt) végzett az élen 1:55.287-es idővel. A második helyen két spanyol, José Luis Pérez González és a délelőtti győztes szabadkártyás Julio Gárcia González futottak be.

Barcelona – Supersport 300 második szabadedzés végeredménye:

1 V. STEEMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 1’55.287
2 J. PEREZ GONZALEZ Accolade Smrz Racing KAWASAKI 0.484
3 J. GARCIA GONZALEZ ESP Solutions Motap  KAWASAKI 0.768
4 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project KAWASAKI 0.865
5 I. IGLESIAS SMW Racing KAWASAKI 0.883
6 A. DIAZ Arco Motor University YAMAHA 0.961
7 U. CALATAYUD Arco Motor University YAMAHA 1.105
8 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki KAWASAKI 1.120
9 S. DI SORA Leader Team Flembbo KAWASAKI 1.163
10 H. DE CANCELLIS Prodina Racing KAWASAKI 1.169
11 B. IERACI Prodina Racing KAWASAKI 1.201
12 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia YAMAHA 1.204
13 A. MILLAN SMW Racing KAWASAKI 1.212
14 Y. OKAYA MTM Kawasaki KAWASAKI 1.276
15 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 1.311
16 A. MAHENDRA Team BrCorse YAMAHA 1.400
17 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing KAWASAKI 1.551
18 M. GENNAI Team BrCorse YAMAHA 1.552
19 G. MASTROLUCA ProGP Racing YAMAHA 1.622
20 E. VALENTIM AD78 Team Brasil YAMAHA 1.645
21 H. MAIER AD78 Team Brasil YAMAHA 1.712
22 A. ZANCA Kawasaki GP Project KAWASAKI 1.723
23 M. GARCIA Yamaha MS Racing YAMAHA 1.782
24 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing YAMAHA 1.825
25 T. ALBERTO Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 1.955
26 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team YAMAHA 2.411
27 H. KHOURI Team#109 Kawasaki KAWASAKI 2.418
28 R. BIJMAN MTM Kawasaki KAWASAKI 2.491
29 I. PERISTERAS ProGP Racing YAMAHA 2.593
30 SZÁMADÓ MÁTÉ Füsport-RT Motorsports KAWASAKI 2.779
31 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo KAWASAKI 3.037
32 A. DELGADO Vinales Racing Team YAMAHA 3.585

Barcelona: Aegerter nyerte az első edzést, Sebestyén 18.

A bajnoki címre esélyesek külön csatájáról szólt már az első szabadedzés is a Supersport 600-as kategóriájának első szabadedzésén.

Miközben Bulega már az edzés elején elesett értékes időt veszítve, a svájci címvédő hozta a szokásos lehengerlő formáját.

Aegerterhez lényegében csak Baldassarri tudott közel kerülni, de a végén ő is kapott három tizedet. A harmadik helyen Tuuli már több, mint 6 tizedes lemaradásban van. A márkák között viszont nem tűnik nagy különbség, mivel a két Yamaha után a másik négy gyártó egy-egy motorja került az első 6-ba. Bár De Rosa és Bulega révén két Ducati is az élmezőnyben, a Magny-Cours-ban remeklő Caricasulonak nehezen indul a hétvége, hiszen mindössze a 20. helyen kezdett. Sebestyén Péter 1,5 másodperces lemaradással a 18. helyen kezdett Barcelonában.

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha 1’45.205
2 L. BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team 1’45.512 0.307 0.307
3 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse 1’45.863 0.658 0.351
4 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing 1’45.947 0.742 0.084
5 S. MANZI Dynavolt Triumph 1’45.956 0.751 0.009
6 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura WorldSSP 1’46.153 0.948 0.197
7 N. BULEGA Aruba.it Racing WorldSSP Team 1’46.342 1.137 0.189
8 A. HUERTAS MTM Kawasaki 1’46.367 1.162 0.025
9 J. CLUZEL GMT94 Yamaha 1’46.406 1.201 0.039
10 A. VERDOIA GMT94 Yamaha 1’46.437 1.232 0.031
11 I. VINALES D34G Racing 1’46.441 1.236 0.004
12 U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP 1’46.523 1.318 0.082
13 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing 1’46.532 1.327 0.009
14 P. HOBELSBERGER Kallio Racing 1’46.623 1.418 0.091
15 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse 1’46.627 1.422 0.004
16 H. SOOMER Dynavolt Triumph 1’46.664 1.459 0.037
17 A. VIU Andotrans Team Torrento 1’46.673 1.468 0.009
18 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros.WorldSSP Yamaha Team 1’46.717 1.512 0.044
19 S. JESPERSEN Kallio Racing 1’46.763 1.558 0.046
20 F. CARICASULO Althea Racing 1’46.819 1.614 0.056
21 M. BRENNER VFT Racing 1’46.834 1.629 0.015
22 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team 1’46.849 1.644 0.015
23 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team 1’47.334 2.129 0.485
24 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 1’47.370 2.165 0.036
25 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha WorldSSP 1’47.534 2.329 0.164
26 J. GIRAL Valvulas Arco JG76 Team 1’47.792 2.587 0.258
27 F. FULIGNI D34G Racing 1’47.990 2.785 0.198
28 B. CURRIE Motozoo Racing by Puccetti 1’48.129 2.924 0.139
29 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing WorldSSP 1’48.255 3.050 0.126
30 M. KOFLER CM Racing 1’48.341 3.136 0.086
31 J. BUIS Motozoo Racing by Puccetti 1’48.358 3.153 0.017
32 M. ALCOBA VFT Racing 1’48.664 3.459 0.306