back to top
2025. július 08. 18:02
Kezdőlap Blog Oldal 654

Ducatiban gazdag első sor – Versenyzői nyilatkozatok

0

A nehéz körülmények között Misanóban Jack Miller diadalmaskodott versenytársai felett. Pecco Bagnaia és Enea Bastianini Miller mögött végzett, Fabio Quartararo csak a 8. helyet szerezte meg.

A dobogósok nyilatkozatai következnek:

Jack Miller: „A pálya körülményei nem voltak olyan rosszak, az eső elállt. Az elején a bokszutca teljesen vizes volt. Amikor a pályán voltam, észrevettem, hogy teljesen száraz. Tehát rosszul döntöttem. Tudtuk, hogy erősek vagyunk ilyen körülmények között, körről körre jobb lett az érzés, és az idők is javultak. Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. Régen voltam már pole-ban. Tökéletes érzés, különösen itthon a Ducati számára.”

Pecco Bagnaia: „Ez volt az egyik legnehezebb MotoGP-s kvalifikációm. Nagyon nehéz volt megérteni, hogy mennyit tudok kihozni belőle. Boldog vagyok, mert jól dolgoztunk. Természetesen az 5. helyről indulok, a célunk az volt, hogy a kvalifikáción az első 3-ban legyünk, így minden stimmel. Nem volt könnyű, de elértük a célunkat.”

Enea Bastianini: „Jó munkát végeztünk a nehéz körülmények ellenére is. Az elején nagyon vizes volt minden, de körről körre jobb lett. A végén nagyon keményen nyomtam, hogy újra az élre kerüljek. Ez a harmadik hely jó nekem ahhoz, hogy vasárnap erős versenyem legyen. Gratulálok Jack-nek a pole pozícióhoz.”

Zarco: Ez a kvalifikáció kárenyhítés volt

0

A misanói MotoGP-futam első hét rajtkockáján hat Ducati-pilóta szerepel, és csak Maverick Viñales került közéjük. Johann Zarco a pole pozícióra is esélyes volt.

A kvalifikáció második szakaszának kezdetén a versenyzők nem voltak biztosak abban, hogy nedves vagy száraz gumikon induljanak – csak négyen merészkedtek ki a pályára slick gumikon. Hamar kiderült azonban, hogy az esőgumik nem voltak indokoltak, és a pole-t megszerző Jack Miller 1:31,899 perces idejével mindössze 0,834 másodperccel maradt el a pole-rekordtól.

A vasárnapi MotoGP-futamon hat Ducati-pilóta áll az első hét rajthelyen, egyedül az Aprilia gyári versenyzője, Maverick Viñales áll az ötödik helyen. A legjobb japán motor a világbajnok és világbajnoki éllovas Fabio Quartararo a 8. helyről indul majd holnap.

„Ez kárenyhítés volt.” – értékelt Zarco.

„Reggel rosszabb volt az érzésem, mint pénteken, a beállításokkal nem álltunk jól, és egyre rosszabb lett minden. Délután már jobban dolgoztunk, még ha a körülmények alattomosak is voltak. Ha elkezd csepegni, hosszabb ideig lehet slick-ekkel motorozni, mint gondolnád. Azonban mikor már a pálya is nedves – az egy pókerjátszma. Az aszfalton nem látod az esőt, csak érzed. Amikor a csizmád érinti a pályát, az csúszik, a motor viszont nem.”

„Az első körömet a kvalifikáción esőgumival tettem meg, csak hogy időt fussak.” – tette hozzá a kétszeres Moto2-es világbajnok.

„Elég száraz volt a pálya slick gumikhoz, szóval cseréltem. Az elején az is előfordult, hogy az aszfalton nagyon gyorsan tudtunk menni, de a rázókövek és a fehér vonalak csúszósak voltak. Sikerült néhány jó kört futnom egymás után, 1:31,8 perc is lehetséges lett volna, de az utolsó körömben túlságosan későn mentem be az első kanyarba.”

Misano: Viettinek még egy bukás is belefért, övé a pole

0

A Moto3-hoz hasonlóan, a középső kategóriában is meglepő nevek sorakoztak a Q1-es névsorban. A felhők továbbra is jelen voltak a pálya fölött.

Q1

Bendsneyder kezdte a legjobban a Moto2-es kategória első időmérőjét, azonban Corsi bukása keresztül húzta a holland számításait.

Egyre kedvezőbbek lettek a körülmények, így a mezőny nagy részénél megjelentek a piros, illetve narancssárga szektorok. Bendsneyder szárnyalását Roberts és Dalla Porta veszélyeztette, utóbbi végül átvette a vezetést, az amerikai pedig a harmadik helyre jött fel.

A kvalifikáció első szakasza végül nem hozott változást. Dalla Porta, Bendsneyder, Robers és Schrötter jutott tovább.

Q2

Lassan kitisztult az ég a misanói pálya felett, mikor a mezőny tagjai kigurultak az időmérő edzés második szakaszára. Az első gyors kör Viettinek sikerült a legjobban, de Jake Dixon igazi bombakörrel érkezett. Közel 5 tizedes előnye volt a 2. szektorban, de a 4. szektort már nem tudta befejezni, elesett a brit pilóta.

Vietti elsősége nem tartott sokáig. Gyorsan visszaesett a 13. helyre. Aldeguer állt az élen 7 perccel az edzés vége előtt, a nyomában pedig az a Mattia Pasini, aki szabadkátyás lehetőséget kapott erre a hétvégére. Majd Arenas robbantott, és hozta magával Dalla Portát is.

Dixon motorját eközben próbálták rendbe hozni a szerelők, de sorra ingatta mindenki a fejét. Nem láttak visszautat a brit versenyző számára. A 8-as kanyarra fordulva Aldeguer is kénytelen volt befejezni az edzést.

Vietti a 14. helyről próbált javítani. Minimális előnnyel rendelkezett ugyan, de sikerült feljönnie Arenas mögé a második helyre. 3 perccel az edzés vége előtt szinte az összes pilóta neve mellett megjelentek a piros szektorok. Elkezdődött a tűzijáték. Vietti hatalmas előnnyel érkezett, és sikerült átvennie a vezetést. Végül az olasz első helyen fejezte be az edzést, így még egy kicsúszás is belefért.

A Moto2-es kvalifikáció végeredménye:

1 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing  KALEX 1’35.996
2 Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 1’36.097 0.101
3 Alonso LOPEZ Ego Speed Up  BOSCOSCURO 1’36.186 0.190
4 Aron CANET Flexbox HP40  KALEX 1’36.373 0.377
5 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing  KALEX 1’36.397 0.401
6 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 1’36.467 0.471
7 Fermín ALDEGUER Ego Speed Up  BOSCOSCURO 1’36.482 0.486
8 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 1’36.489 0.493
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo  KALEX 1’36.527 0.531
10 Mattia PASINI Inde GASGAS Aspar  KALEX 1’36.567 0.571
11 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 1’36.575 0.579
12  Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 1’36.639 0.643
13  Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  KALEX 1’36.658 0.662
14 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 1’36.681 0.685
15 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 1’36.762 0.766
16 Jorge NAVARRO Flexbox HP40  KALEX 1’36.894 0.898
17  Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 1’37.260 1.264
18 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 1’36.960 0.240
19 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’37.054 0.334
20 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 1’37.066 0.346
21 Alessandro ZACCONE Gresini Racing  KALEX 1’37.152 0.432
22 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 Racing  KALEX 1’37.221 0.501
23 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’37.481 0.761
24 Senna AGIUS Elf Marc VDS Racing  KALEX 1’37.567 0.847
25 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’37.826 1.106
26 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 1’37.884 1.164
27 Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 1’38.018 1.298
28 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’38.435 1.715
29 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’38.523 1.803
30 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 1’38.588 1.868
Nincs mért ideje:
Jake Dixon Inde GASGAS Aspar  KALEX

 

Misano: Miller birkózott meg a legjobban a körülményekkel

0

A MotoGP időmérő edzését jelentősen megnehezítette az időjárás. Voltak azonban olyan pilóták, akik ki tudták használni a természet adta lehetőségeket.

Q1

A mezőny Q1-be kényszerült tagjai slick gumival vágtak neki a 15 perces kvalifikációnak. Az edzés első felében a szemerkélő esővel kellett megküzdeniük a pilótáknak, ami később egyre intenzívebb esőzéssé nőtte ki magát. A legjobban azonban a két VR46-os növendék, Marini és Bezzecchi teljesített, így ők jutottak tovább az időmérés második szakaszába.

Q2

A csapadékmennyiségre való tekintettel, a Q2-es résztvevők esőgumikkal gurultak ki a pályára Morbidelli vezetésével. Miguel Oliveira azonban mindent egy lapra feltéve, száraz abroncsokkal kezdte meg gyors körét. A többiek rendkívül óvatosan köröztek, Bastianini követve Oliveira elképzelését, visszagurult a bokszba és lecserélték motorján az esőgumikat slick-re. Így jártak el a VR46 bokszban is Bezzecchi esetében.

A merész versenytársakat elnézve, a riválisok is szépen lassan száraz abroncsokra váltottak. Csak úgy repkedtek a piros szektorok, de a lágy gumikon érkező Bezzecchi bizonyult a legjobbnak az edzés felénél.

Elsősége azonban nem tartott sokáig, mert jött az igazi esőmenő, Miller, aki gyorsan maga mögé utasította az olaszt. A pálya állapota folyamatosan javult, így Bezzecchi 7 tizedet adva ausztrál versenytársának, újra az élre tört. A két ducatis pilóta egymásnak adogatták az első helyet.

A kettejük párharcát, Enea Bastianini törte meg, aki a semmiből rántott elő egy nagyszerű időt. Alig volt olyan pilóta, aki ne dobálta volna a piros szektorokat, de lassan az edzés végére érkeztünk, ami nyilvánvalóvá tette, hogy azok a lágy abroncsok már nem bírják sokáig.

Egy újabb ducatis lepett meg mindenkit, Johann Zarco, aki nagyszerű idővel állt az élre. Quartararo ideje már csak a 3. sorra volt elég, de végül tempót talált, és sikerült előrébb verekednie magát. Bagnaiának muszáj volt küzdenie, hiszen a zsebében már ott volt egy 3 rajthelyes büntetés, melyet pénteken kapott.

Az utolsó másodpercekben Bagnaia, Bezzecchi és Miller rántotta meg a gyeplőt, de végül az ausztrál versenyzőt senki nem tudta megverni.

A folyamatos javításoknak köszönhetően Quartararo egyre hátrébb szorult, így csak a 3. rajtsorból kezdheti meg a holnapi futamot. Bagnaia a második helyet szerezte meg, így a vasárnapi programot az 5. helyről várhatja az olasz.

A kvalifikáció végeredménye:

1 Jack MILLER Ducati Lenovo  DUCATI 1’31.899
2 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo  DUCATI 1’31.914 0.015
3 Enea BASTIANINI Gresini Racing  DUCATI 1’32.014 0.115
4 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing  DUCATI 1’32.048 0.149
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’32.118 0.219
6 Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 1’32.169 0.270
7 Luca MARINI Mooney VR46 Racing  DUCATI 1’32.226 0.327
8 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’32.246 0.347
9 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’32.577 0.678
10 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory  KTM 1’32.775 0.876
11 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’33.351 1.452
12  Alex RINS Team SUZUKI  SUZUKI 1’33.438 1.539
13 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing DUCATI 1’32.015 0.054
14 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 1’32.276 0.315
15 Brad BINDER Red Bull KTM Factory  KTM 1’32.600 0.639
16 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 1’32.631 0.670
17 Michele PIRRO Aruba.it Racing DUCATI 1’32.658 0.697
18 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF  YAMAHA 1’32.663 0.702
19 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’32.826 0.865
20 Stefan BRADL Repsol Honda Team HONDA 1’32.838 0.877
21 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF  YAMAHA 1’33.331 1.370
22 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda  HONDA 1’33.484 1.523
23 Kazuki WATANABE Team SUZUKI  SUZUKI 1’36.289 4.328
24 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory  KTM 1’44.690 12.729
25 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  KTM 1’46.732 14.771

 

Misano: Öncü fájdalmai ellenére a pole-ban

0

Meglepő tehetségekkel tarkított Q1-nek nézett elébe a Moto3-as mezőny Misanóban. A 4. szektorban továbbra is szemerkélt az eső a pályán.

Q1

Xavi Artigas kezdte meg a gyors körök áradatát, de nem kellett sokáig várni, hogy a többiek is összerakjanak egy négy piros szektorból álló kört. A 2-es kanyar ezen az edzésen is szedte az áldozatait. 9 perccel a vége előtt az a Lorenzo Fellon állt az élen, aki tegnap még a pályakórházat is meglátogatta. Joel Kelso kuplungproblémák miatt gyorsan visszatért a bokszba az első kifutását követően, majd körülbelül az edzés felénél tért vissza, így addig nem is volt mért köre.

Muñoz papírforma szerint pár perccel később átvette a vezetést, de alig 0,049 másodperccel előzte meg Fellont. 5 és fél perccel a vége előtt a mezőny tagjai visszatértek a bokszba, hogy felkészüljenek az edzés hajrájára. Azonban a versenyzők a szokásos várakozásos taktikát választották. Végül a szorgalmasan köröző Artigason kívül, mindenkinek csak egy gyors köre maradt, hogy bizonyítson. Az edzés végére minden szektorban megjelentek az esőfelhők, de Muñozon még a szitáló eső sem fogott ki. A továbbjutó négyes végül: Muñoz, Fellon, Rossi és Fernández lett.

Q2

A körülményeket nem csak az eső, de a szél is megnehezítette. A versenyzők azonban semmitől nem riadtak vissza. A Q2 mezőnye viszonylag gyorsan, slick gumikkal felszerelve gurult ki a 15 perces etapra. A pályabírói posztokon folyamatosan lengették a fehér alapon, piros kereszttel ellátott zászlót.

Az első gyors kör Diogo Moreirának sikerült a legjobban, de nem kellett sokáig várni Izan Guevarára, aki ezredre ugyanolyan idővel indított. A pilóták igyekeztek kihasználni a száraz gumi adta lehetőségeket, és igazi repülő körök következtek. Azonban ezek az idők is több, mint egy másodperccel gyengébbnek bizonyultak, mint Muñoz Q1-es köre.

A szokásos bokszkiállás elmaradt. Guevara azonban mégis kijött, amint látta, hogy Moreira milyen zseniális idővel állt az élre. Eközben Rossi csúszott ki, így számára befejeződött az edzés. Guevara egy hajszállal növelni tudta az előnyét, egy pillanatra át tudta venni a vezetést, de a vonat még csak most érkezett. Foggia két szürke szektorral kezdte az utolsó kört, azonban Öncü és Migno rendkívüli időt futottak. Végül a töröknek sikerült átvennie a vezetést, Migno pedig a 9. helyet szerezte meg.

1 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM  KTM 1’42.448
2 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.471 0.023
3 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’42.472 0.024
4 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’42.488 0.040
5 Izan GUEVARA Gaviota GASGAS  GASGAS 1’42.609 0.161
6 Carlos TATAY CFMOTO Racing  CFMOTO 1’42.626 0.178
7 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’42.652 0.204
8 John MCPHEE Sterilgarda  HUSQVARNA 1’42.657 0.209
9 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’42.743 0.295
10 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM  KTM 1’42.810 0.362
11 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.860 0.412
12 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’42.946 0.498
13 Sergio GARCIA Gaviota GASGAS  GASGAS 1’43.097 0.649
14 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra  HONDA 1’43.148 0.700
15 David MUNOZ BOE Motorsports KTM 1’43.171 0.723
16 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’43.316 0.868
17 Ayumu SASAKI Sterilgarda  HUSQVARNA 1’43.550 1.102
18 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra  HONDA 1’43.699 1.251
19 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 1’42.932 0.711
20 Nicola Fabio CARRARO QJMotor Avintia  KTM 1’42.968 0.747
21 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia  KTM 1’43.013 0.792
22 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’43.024 0.803
23 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’43.228 1.007
24 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’43.268 1.047
25 Xavier ARTIGAS CFMOTO Racing  CFMOTO 1’43.296 1.075
26 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA  KTM 1’43.521 1.300
27 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’43.619 1.398
28 Harrison VOIGHT SIC58 Squadra  HONDA 1’43.678 1.457
29 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’44.077 1.856
30 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’44.092 1.871
31 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 1’44.136 1.915

 

 

 

Misano: Rengeteg bukás és López-űridő az FP3-on

0

Az egész hétvége során a Moto2 volt a legtermékenyebb abban, mennyi bukás történt. A mezőny az FP3-on sem hazudtolta meg magát.

A Moto2-es mezőny úgy kelhetett fel a szombati napra, hogy Celestino Vietti és Alonso López rendelkezett a legjobb idővel két szabadedzés után. Az FP3 során aztán Misano tulajdonképpen válogatás nélkül szedte az áldozatait. Esett a harmadik szabadedzés során a vb-éllovas Ai Ogura, akit aztán Keminth Kubo és Simone Corsi követett. Nem volt még vége az első versenyzőknek, ugyanis megint a nagyobb nevek következtek. Ugyancsak eldobta a motorját a pénteki nap második legjobbja, Alonso López, Jake Dixon pedig szintén az egyik topversenyző a kategóriában. Ugyancsak nem maradt végig talpon Zonta van den Goorbergh sem.

Eközben Vietti és López sokáig az összesített eredménylista élén álltak. Az FP3 féltávjához érkezve aztán előbb Albert Arenas, majd Augusto Fernández is jobb időt tudtak futni náluk. Az igazi meglepetés az elején Arenas jelenléte volt, aki idén még csak dobogóra sem állhatott, és csak 14. összetettben.

Lorenzo Dalla Porta volt a következő a bukás-sorban, ő maga megúszta, de a motorja igencsak összetört. Még az utolsó negyedórára fordulva is jól állt a Q2-t illetően Mattia Pasini, aki ekkor a hatodik helyen állt. Az esők közül López, Dixon és Ogura is Q2-t érő helyen álltak.

Az edzés végén ugyancsak látványos bukás következett, méghozzá a tabella második helyezettjétől, Augusto Fernándeztől. Ugyanígy járt másfél perccel a vége előtt az ekkor bejutó helyen álló Mattia Pasini, majd Keminth Kubo is – utóbbi másodszor.

Alonso López azután, hogy visszatért a pályára, brutális idővel, 1:36.107-tel vette át a vezetést, két tizedes előnyben mindenkihez képest. Az utolsó percekben aztán López idejét meg sem tudták igazán közelíteni, mögötte Dixon zárt a második helyen. Mögöttük Canet, Arenas és Vietti fértek még be a top 5-be, majd jött Fernández, Acosta, Aldeguer és Arbolino. Az utolsó bejutó Salac lett.

A szabadedzések összesített eredménylistája

Misano: A két gyári Ducati az élen, többen buktak az FP3 során

0

Bagnaia annak tudatában vághatott neki a szombatnak, hogy a versenyt rajtbüntetéssel kezdi. A két gyári Ducati, Miller és ő a leggyorsabbak az időmérő előtt.

A MotoGP tegnap délutáni második szabadedzésén Enea Bastianini bizonyult a leggyorsabbnak. A jövőre a gyáró Ducati csapatához kerülő olasz jó idővel érkezett szombat délelőttre is, csak nagyon sokára tudtak nála a riválisok (a márkatársak) jobb időt futni. A Bestia egyébként nem tudta megjavítani azt a kört, amit még tegnap futott.

2023-as csapattársa, a gyári Ducati másik versenyzője, Pecco Bagnaia úgy vághatott neki a szombatnak, hogy tudta, vasárnapra már van egy háromhelyes büntetése. Végül ő volt az egyik, aki megjavította Bastianini idejét.

Ezzel Bagnaia egyébként a második helyen zárt, miután Jack Miller még nála is picivel gyorsabb körre volt képes Misanóban.

Az első az élmezőnyben, aki nem Ducatin ül, ki más, mint a vb-éllovas Fabio Quartararo volt a negyedik helyen. Idén először ott lehet a Q2-ben vele együtt a csapattárs Franco Morbidelli is. Morbido úgy csúszott be a tizedik helyen, hogy ott eredetileg nem ő zárt, azonban Marco Bezzecchi körét elvették, mert nem lassított sárga zászló alatt.

Az FP3 során többeken kifogott a misanói pálya egyik vagy másik szakasza. Időrendben először a Repsol Honda versenyzője, Pol Espargaró bukott, ő nehezen is szedte össze magát. Fizikailag jobban járt a maga esésével Miguel Oliveira, illetve Takaaki Nakagami, de onnantól ők is lemondhattak arról, hogy odaérjenek Q2-es helyre az FP3 leintésekor.

Végül nem csak Bezzecchi, hanem Jorge Martín is büntetést kapott. Ennek köszönhetően pedig nem csak Morbidelli, hanem Oliveira is ott lehet a Q2-ben.

A szabadedzések összesített végeredménye

Ebben a posztban még Jorge Martín szerepel a hetedik helyen, de ő büntetése miatt végül nem lehet ott (automatikusan) a Q2-ben.

Misano: Guevara hangolt a legjobban az időmérőre

0

Az FP3 során óriási tülekedés ment azért, ki legyen az a 14 ember, aki bejut a Q2-be. A leggyorsabb Guevara volt, ment tovább minden esélyes.

A rendszer a szokásos volt a San Marinó-i Nagydíj harmadik szabadedzésén is: a legjobb 14-be kellett kerülni a Q2-höz. Az első két ember, aki ide tudott kerülni a vonalon kívülről, az Carlos Tatay és Kaito Toba volt, ráadásul mindössze egyetlen ezredre egymástól.

Az FP3-at Dennis Foggia várta az összesített eredménylista éléről, mögötte pedig rögtön jött a vb-cím várományosainak többsége is – Sasaki a második, Suzuki a harmadik, Sergio García pedig a negyedik helyen. Az egyetlen esélyes, akinek izgulnia kellett a Q2-es szereplésért, az Izan Guevara volt.

Tatay később tovább tudott javítani, bő tíz perc elteltével már ötödik volt.

A papírformának alapvetően megfelelt, amit az FP3 közepénél láttunk, minden esélyes Q2-es helyen volt. A bejutó helyek legvégén bő negyedórával az FP3 vége előtt két újonc, David Muñoz és Daniel Holgado. Utóbbit aztán az óriási kört futó Stefano Nepa tolta ki ebből a csapatból, aki feljött másodiknak.

Az első ember, aki meg tudta javítani Foggia péntek délelőtt futott legjobb körét, Izan Guevara volt 1:41.459-cel. A legnagyobb név, aki ekkor nem állt Q2-t érő pozícióban, a katari szezonnyitón még futamot is nyerő Andrea Migno volt.

Az utolsó percekre fordulva Holgado feljött a kilencedik helyre, majd elment egy második körre is. Ő ezt megtehette, a többiek viszont, mivel mindenki kivárásra játszott, nagyrészt csak egy körre mehettek el. A közvetlen élmezőny pozíciója nem ingott meg, Guevaráé lett a legjobb idő, őt Foggia és Nepa követte. Sasaki negyedik, Masia pedig ötödik lett. Sergio García csak a 11. hellyel lett Q2-es az időmérőre. Az utolsó bejutó Diogo Moreira lett.

A szabadedzések összesített végeredménye

Zarcónál valami még nem áll össze

0

A Prima-Pramac Ducati versenyzője, Johann Zarco rengeteg tapasztalata ellenére küszködött a Desmosedici beállításaival a MotoGP első edzésnapján Misanóban, és egy bukással is meg kellett küzdenie.

Johann Zarco a negyedik helyen végzett az időmérőn pénteken Misanóban. A francia a Ducati beállításával járó fáradságos munkára panaszkodott. A nap leggyorsabb versenyzőjével, Enea Bastianinivel szemben 0,3 másodpercet veszített.

„Nagyon nehéz nap volt. Nehéz volt beállítani a motort, mert nagyon rázkódott.” – panaszolta a kétszeres Moto2-es világbajnok.

„Lehet, hogy a pálya most megint hullámosabb. Délután azonnal elestem, de képes voltam folytatni. Aztán változtattunk néhány dolgon – a vezetési stíluson is. Örülök, hogy sokkal jobban sikerült.”

„Itt teljesen más a helyzet, mint Spielbergben, a pálya keskeny. Összegyűjtöttünk néhány információt. Jelenleg a huplik és a rakoncátlan motor miatt alig tudunk következetesen motorozni. A lágy gumival néhány probléma megszűnt – képes voltam megtenni legalább ezt az egy gyors kört.”

 

Keserédesen indul a hétvége Bastianini számára

0

Rossz hír Enea Bastianini számára: a csapatfőnöke, Alberto Giribuola 2023-ban a KTM-hez fog átigazolni. Ettől eltekintve a Gresini Ducati versenyzője számára eddig jól mennek a dolgok Misanóban.

Egy héttel ezelőtt a Ducati hivatalosan is bemutatta Enea Bastianinit, mint leendő gyári versenyzőt, és a hazai versenyen, Misanóban a legjobb idővel kezdett. Így nem csoda, hogy a riporterek nyüzsögtek a „Bestia” körül.

„Ez volt az egyik legjobb péntekem, az biztos, a MotoGP-s pályafutásom során.” – mondta elégedetten Bastianini.

„Azt hiszem, pénteken jó munkát végeztünk. Még mindig dolgoznunk kell, és koncentráltnak kell maradnunk, mert a többi versenyző is gyors. Különösen a tempó tekintetében Quartararo a legjobb jelenleg. Az időmérőn sikerült egy jó kört futnom, ennek örülök.”

A Gresini Ducati sztárja már az első edzésnapon az élen végzett, és különösen elégedett volt:

„Fontos számomra, hogy gyors legyek egy olyan fázisban, amely mindig is egy kicsit meghatározó volt számomra. Biztosan szerepet játszik, hogy egy olyan pályán versenyzünk, amelyet jól ismerek. Először mindig a gyakorlatba kell átültetni a dolgokat – és ma ebben jók voltunk.”

Vajon a pole pozíció is lehetséges a Misanóban?

„Nehéz lesz. Úgy gondolom, hogy Pecco nagyon erős itt. Ő lesz az, akit meg kell verni a pole pozícióért folytatott küzdelemben. Azonban ami számít, az a vasárnap, úgyhogy a versenytempón kell dolgoznunk.”

„Tavaly a 18. helyről indultam itt, és a harmadik helyen végeztem.”

Misanóban azonban kiszivárgott egy nem túl felemelő hír az olasz számára: A következő szezontól Bastianininek nélkülöznie kell jelenlegi csapatfőnökét, Alberto Giribuolát, aki a KTM-re vált.

„Hidegzuhany volt. A Ducati azon fog dolgozni, hogy egy arra alkalmas embert állítson mellém. Sajnálom, mert kitűnő kapcsolatom van vele, de ebben a világban bármi megtörténhet, néha csak így megy.”