back to top
2025. július 08. 21:38
Kezdőlap Blog Oldal 653

Misano: Bagnaia sorozatban negyedszer győzött

0

Több versenyzőnek is már az első kanyarban véget ért a futam. Az élmezőnyben nem történt galiba a rajtnál, hátrébb viszont Johann Zarco, Pol Espargaro, és a szabadkártyás Michele Pirro került bele egy hármas bukásba.

Az edzéseken tapasztalt Ducati-fölény ellenére az első körökben fogytak a versenyzőik, a harmadik körben a pole pozícióból induló Miller esett el az élen. Még ebben a körben Bezzecchi is követte, de mindketten folytatni tudták a versenyt.

Az így megörökölt első helyet Bagnaia tartotta Vinales előtt, mögöttük pedig Bastianini és Marini voltak szorosan. Quartararo próbált felérni az élbolyra, miután megelőzte Aleix Espargarot, de a verseny közepén beálltak a pozíciók és a különbségek. Bastianini egyik apróbb hibáját próbálta kihasználni Marini, de egy kanyaron belül visszarendeződtek.

A hajrában aztán Bastianini váltott tempót. Vinales nem tudta végig tartani a Ducatik tempóját, és Marini is fokozatosan szakadt le róluk. Bastianini viszont utolérte Bagnaia-t, és támadni kezdte. Az utolsó kör elején egy apróbb hibát is elkövetett, amivel picit lemaradt, az utolsó kanyar kigyorsítására pedig már hiába ért mellé, csak szorossá tudta tenni a befutót. A helyezések nem változtak, így Francesco Bagnaia a Ducati első versenyzője, aki egymás után négy futamot tudott megnyerni. Bagnaia ezzel az összetettben is feljött a második helyre, mivel Quartararo csak ötödik, Aleix Espargaro pedig hatodik lett. A dobogót Bastianini és Vinales tették még teljessé. Andrea Dovizioso pályafutása utolsó MotoGP versenyén a 12. helyen végzett.

Végeredmény:

1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 41’43.199
2 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP +0.034
3 Maverick Viñales Aprilia Racing +4.212
4 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team +5.283
5 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP +5.771
6 Aleix Espargaro Aprilia Racing +10.230
7 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR +12.496
8 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing +14.661
9 Jorge Martin Prima Pramac Racing +17.732
10 Alex Marquez LCR Honda CASTROL +21.986
11 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing +23.685
12 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP Team +29.276
13 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing +30.433
14 Stefan Bradl Repsol Honda Team +31.768
15 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU +32.547
16 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team +41.857
17 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team +50.559
18 Jack Miller Ducati Lenovo Team +53.371
19 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing +56.613
20 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP +57.304
21 Kazuki Watanabe Team SUZUKI ECSTAR 1 laps
Nem fejezte be a futamot
Pol Espargaro Repsol Honda Team
Johann Zarco Prima Pramac Racing
Michele Pirro Aruba.it Racing
Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP

Misano: López első győzelmét szerezte a Moto2-ben

0

A 25 körös futamot egy hazai versenyző, Celestino Vietti kezdhette az első rajtkockából. Az esőfelhők továbbra is elkerülték Misano egét.

A nem mindennapi festésű motorral Vietti nagyszerűen jött el, de Alonso López mindenkinél ügyesebb volt. Jake Dixon pedig már a kettes kanyarba érkezve kénytelen volt feladni a versenyt.

López mögött Arenas érkezett, majd Vietti. Az első 3 pilóta között egy leheletnyire kinyílt az olló, de az olasz mögött komoly boly következett. Az élen haladó spanyol képes volt növelni az előnyét, Arenast azonban utolérték az üldözők. López hiába igyekezett, nem sikerült akkora előnyt kimotoroznia, hogy el tudjon lógni a többiektől. Arenas gyorsan felért az éllovasra, ahogy a mezőny további tagjai is. Canet taszította le Viettit a harmadik helyről, majd honfitársától is hamar átvette a második pozíciót.

A csatározás legnagyobb haszonélvezője az első helyen haladó López volt, aki folyamatosan építgette előnyét az élen. 18 körrel a vége előtt már majdnem egy másodperccel a többiek előtt járt. Vietti és Arenas eközben visszaelőzték Canetet.

A szabadkártyás lehetőséggel induló Pasini a nagyszerű teljesítménynek mondható 7. helyen haladt, mikor Vietti elesett. Akárcsak a legutóbbi futamon. Dráma uralkodott Pablo Nietóék bokszában. Vajon ezzel vége Vietti világbajnoki álmainak?

Az élen López továbbra is a megnyugtató egy másodperces előnnyel vezetett, mögötte Arenas és Canet viaskodtak a második pozícióért. Antonelli eközben ugyanabban a kanyarban dobta el a motort, mint Vietti, ahogy a szabadkártyás Pasini is szinte lekopírozta honfitársa bukását.

Canetnek végül sikerült leszakítania magáról Arenast, igyekezett López után eredni, de az élen haladó pilóta csak úgy dobálta a piros szektorokat. Schrötternek eközben teljesítenie kellett egy hosszú körös büntetést többszöri pályaelhagyás miatt.

5 körrel a vége előtt az éterben motorozó Arenasra megérkezett Augusto Fernández, aki nem sokat vacillált, hogy megelőzze honfitársát. Ahogy utolérte, azonnal egy gyönyörű előzést bemutatva vette át a harmadik helyet. Arenast sem kellett félteni természetesen, rögtön visszavette a pozíciót.

Végül Fernández nem adta fel, gyorsan átlépett a spanyolon, és sikerült leszakítania magáról.

Az utolsó kört López 1.8 másodperces előnnyel kezdte meg, a győzelmet pedig már senki nem tudta elvenni tőle. Alonso López pályafutása első Moto2-es diadalát szerezte. Mögötte Canet és Fernández zárt még a dobogón.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Alonso LOPEZ Ego Speed Up  BOSCOSCURO 40’35.332
2 Aron CANET Flexbox HP40  KALEX 1.253
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo  KALEX 3.305
4 Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 4.615
5 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 9.166
6 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 10.339
7 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 10.434
8 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 12.377
9 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 18.242
10 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 19.560
11 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 27.896
12 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 28.452
13 Barry BALTUS RW Racing GP  KALEX 30.991
14 Cameron BEAUBIER American Racing  KALEX 38.371
15 Alessandro ZACCONE Gresini Racing  KALEX 41.690
16 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 42.209
17 Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 1’09.174
Nem ért célba
Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 7 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 11 kör
Mattia PASINI Inde GASGAS Aspar  KALEX 13 kör
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 14 kör
Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 16 kör
Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 16 kör
Fermín ALDEGUER Ego Speed Up BOSCOSCURO 16 kör
Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 19 kör
Senna AGIUS Elf Marc VDS  KALEX 20 kör
Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 21 kör
Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 21 kör
Jake DIXON  Inde GASGAS Aspar KALEX 25 kör
Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 25 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 25 kör

 

 

 

 

 

 

 

 

Misano: Foggia mindenkit maga mögé utasított hazai pályán

0

A hétvége korábbi szakaszához képest szikrázó napsütés fogadta a Moto3-as kategória mezőnyét Misanóban. Ilyen ideális körülmények között vajon kinek jön ki legjobban a lépés?

A 23 körös futamot a pole pozícióból induló Öncü kezdte a legjobban, mögötte igazi tumultus alakult ki. Rögtön egy többszereplős bukás miatt meg is jelent a sárga zászló. Sasaki és Carraro volt kénytelen idejekorán feladni a versenyt.

A török pilóta elsősége nem tartott sokáig, pár kanyarral később bedarálta őt a mögötte érkező 5 versenyző, közülük Guevara volt a legélelmesebb. Azonnal az élre állt a spanyol. A mezőny közepén újabb bukás történt, most Andrea Migno kényszerült befejezni a futamot.

Guevara csapattársa, a 8. helyen érkező García összerakott egy hihetetlen kört, mellyel meg is futotta a legjobb időt, de a nagy igyekezetben hatalmas mentésre volt szüksége, hogy ne végződjön bukással az Öncüvel való véletlen kontakt. Végül a spanyol is a 4-es kanyar áldozatává vált, nem sikerült kamatoztatnia a felzárkózást. García felállította a motort és azonnal visszaállt, de látható volt, hogy jelentősen lendületet vesztett a fiatal GASGAS pilóta. Foggiának rögtön betáblázták a csapatnál, hogy egyik legnagyobb riválisa kiesett a versenyből.

Az olasz pilóta ekkor a második helyen haladt, körülbelül fél másodperccel Guevara mögött. García végül kijött a bokszba, de a csapat azonnal vissza is küldte őt a pályára, szóval elmondhatjuk, hogy Foggia nem kapott pontos információt. Eközben Jaume Masiá futotta meg a verseny leggyorsabb körét, és már a csapattársát szorongatta az élmezőnyben.

Guevara tempója drámai módon visszaesett 14 körrel a vége előtt, így Foggia gond nélkül meg tudta előzni a spanyolt.

Mögöttük szorosan érkezett Holgado és Masiá. Az első négy versenyző közel másfél másodperces előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Ez a különbség azonban rohamosan fogyni kezdett, mivel az első helyen haladó Foggia nem tudott meglógni a versenytársaktól, Öncü pedig 0,3 másodperccel gyorsabb köröket ment, mint az olasz. 10 körrel a vége előtt már csak egy másodperces előnyben volt az élmezőny.

Az első 6 pilóta kezdett szépen lassan egy bollyá fejlődni, Masiá pedig úgy döntött, átveszi a harmadik helyet csapattársától és Guavara, valamint Foggia nyomába ered. Garcíát eközben fekete zászlóval kiintették a futamból felelőtlen motorozás miatt.

7 körrel a vége előtt Guevara megelőzte Foggiát, majd Masiá mindkét versenytársát meglepve a semmiből az élre állt, de az olasz pilótának sikerült gyorsan visszavenni az első helyet.

Lendületes csata kezdődött az első 3 helyen haladó versenyző között. Eközben Artigas gazdagodott egy hosszú körös büntetéssel, mivel a nagy igyekezetben levágta a kettes kanyart.

Foggia egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, de az utolsó két szektorban el is veszítette azt. Továbbá egy figyelmeztetést is kapott, hogy ne hagyja el újra a pályát. Az első négyesből Öncü érkezett a legagresszívebben, gyorsan maga mögé utasította Guevarát, aki így más csak a negyedik helyen motorozott. A töröknek mintha megszűntek volna a fájdalmai, olyan heroikusan küzdött.

Az utolsó kört Foggia kezdte meg az élen, de egy pillanatig sem lehetett nyugodt. Végül a szerencse mellé állt, mivel a mögötte érkező hármas vérre menő csatát vívott, így pont elég előnyt szerzett ahhoz, hogy megnyerje a futamot.

A Moto3-as futam végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 39’21.864
2 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 0.289
3 Izan GUEVARA Gaviota GASGAS  GASGAS 0.334
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 0.453
5 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 4.955
6 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 5.926
7 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 11.002
8 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 11.188
9 John MCPHEE Sterilgarda Husqvarna  HUSQVARNA 11.383
10 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 11.494
11 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 11.560
12 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 11.633
13 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 11.885
14 Joel KELSO CIP Green Power KTM 16.963
15 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia  KTM 19.888
16 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 20.528
17 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 20.728
18 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 20.805
19 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 23.619
20 Xavier ARTIGAS CFMOTO Racing  CFMOTO 25.556
21 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 35.326
22  Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 49.990
23 Harrison VOIGHT SIC58 Squadra Corse HONDA 52.184
24 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 56.428
25 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1 kör
Nem ért célba
Carlos TATAY CFMOTO Racing  CFMOTO 2 kör
Mario AJI Honda Team Asia HONDA 19 kör
Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 21 kör
Ayumu SASAKI Sterilgarda Husqvarna  HUSQVARNA 23 kör
Nicola Fabio CARRARO QJMotor Avintia  KTM  23 kör
Sergio GARCIA Gaviota GASGAS  GASGAS Fekete zászló

 

 

 

 

 

Aleix Espargaró: Ez nem a világ vége

0

A 9. rajtkockából indulva a világbajnoki második helyezett Aleix Espargarónak nem lesz könnyű dolga ma Misanóban.

„Ez nem a világ vége.” – mondta Espargaró a MotoGP kvalifikáció után.

„Nehéz lesz a harmadik sorból indulni. Jó munkát végeztünk, a motor most már stabilabb féktávon. Az FP4-en versenyképes voltam és jó tempót diktáltam. Különösen a verseny második felét illetően vagyok magabiztos, a gumikopásom nagyon alacsony, és sok körön keresztül gyors tudok lenni. Elégedett vagyok az előrelépéssel, de a kvalifikáción uralkodó körülmények között nem volt elég önbizalmam ahhoz, hogy  harcoljak a pole pozícióért.”

Espargaró 32 ponttal van lemaradva az élen álló Fabio Quartararo mögött. A francia a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, így közvetlenül a katalán mellől indul majd.

„A MotoGP-ben, ha egy százalékkal kevesebbet kockáztatsz, három pozíciót veszítesz. Így van ez manapság, ez rendkívül kemény. Amikor a bajnoki címért harcolsz, használnod kell az eszedet. Ez nem a világvége, csak egy edzés volt. Ha nem lett volna vesztenivalóm, többet kockáztattam volna, de ez van, ami van. Elfogadtam ezt a pozíciót, a verseny ma lesz. Megpróbálok nem hibázni a futam elején – de úgyis a végén dől el minden.”

Aegerter: Az ünneplés vasárnap lesz

0

Amikor a kihívó Eric Granado bukott, a világbajnokságot vezető Dominique Aegerternek csak célba kellett érnie Misanóban, hogy övé legyen a cím. A svájci holnap kezdi csak vasárnap kezdi az ünneplést.

Egy 2020-as és egy 2021-es harmadik és egy második helyezés után Dominique Aegerter Misanóban magabiztosan szerezte meg először a MotoE világbajnokság összesített győzelmét, amelyet egy évvel ezelőtt fájdalmasan elvesztett Jordi Torres ellen a második futamon Olaszországban. A svájci megelégedett a második hellyel, mert brazil kihívója, Eric Granado (17,5 pontos hátrányban volt a verseny előtt) a szezon utolsó előtti futamán bukott, és pont nélkül végzett.

„Nagyon-nagyon boldog vagyok, mert végre sikerült megnyernem a világbajnoki címet” – mondta a 31 éves svájci, aki a 2021-es Supersport-világbajnokságot is megnyerte a Ten-Kate Yamahával, és 2022-ben is vezeti a sorozatot.Az első két próbálkozásnál nem jött össze. De csodálatos szezonom volt 2022-ben, most már tíz dobogós helyezéssel. Három győzelmet és öt második helyet szereztünk. Csak egyszer nem álltam dobogón, Jerezben, amikor negyedik lettem. Most holnap újabb versenyünk lesz, ami nagyon jó és különleges.”

„A Dynavolt MotoE csapat ismét fantasztikus munkát végzett. Mindhárom évben mindig versenyképes motort adtak nekem, egyre jobbak lettünk. Alkalmazkodtam a vezetési stílusommal, és a csapat megért engem angolul és németül is. Az együttműködés mindig is jól működött” – mondta a korábbi Moto2-es világbajnok, aki Misanóban egyszer nyert a Moto2-ben Tom Lüthi előtt, de akkor tiltott olaj használata miatt kizárták.

Aegerter beszélt a futamról is: „A pole pozícióból indultam, elég ideges voltam, de így is sikerült egy jó első kört teljesítenem. Eric Granado nagyjából a határon előzött meg, de természetesen előtte akartam maradni, és visszaelőztem. Utána jó időket tudtam motorozni. Aztán láttam, hogy bukott, és megint ideges lettem. Nem könnyű egy ilyen helyzetben megőrizni a fókuszt és elöl maradni. Ugyanakkor egy kicsit lazítanom kellett, mert tudtam, hogy a nyolcadik hely is elég a bajnoki címhez.”

„A végén sikerült koncentráltnak maradnom, a határon mentem, és végül a második helyen végeztem”tette hozzá a gyors svájci. „Azt hiszem, mindannyian megérdemeltük ezt a címet. Szeretném megragadni ezt az alkalmat, hogy köszönetet mondjak minden szponzornak, aki ebben az évben hűségesen támogatott engem. Köszönet illeti a szurkolókat és támogatókat is. Ma nem fogunk nagyot ünnepelni. De holnap este biztosan lesz egy jó kis buli. Utána azonban gyorsan fel kell ráznom magam, mert a következő hétvégén már a következő Supersport-világbajnoki forduló következik Magny-Cours-ban. Az SSP-szezon november végéig tart. De most élvezzük ki ezt a világbajnoki sikert.”

A szolid ünneplés pillanatai:

Igazi fenegyerek inspirálta Bagnaia hazai sisakját

0

Ki-ki milyen okból, de külsőségekben is készültek az olaszok hazai versenyükre. Bagnaia, Bezzecchi és Dovizioso is egyedi sisakot villantott.

Egy hazai verseny mindig különleges az egyszeri versenyző számára. A MotoGP olaszainak kettő van ebből, Mugello és Misano. A napokban utóbbi, vagyis a San Marinó-i Nagydíj zajlik.

Ennek alkalmából pedig több versenyző is egyedi sisakkal készült a hétvégére.

A vb-címre ácsingózó Pecco Bagnaia sisakja egy igen érdekes szerzet, ugyanis a kosaras legenda, a fenegyerek Dennis Rodman inspirálta. Ahogy azt egyébként a videóban mutatja is egy kosárra dobást imitálva.

Ugyanígy tett a másik hazai versenyző, Marco Bezzecchi is, aki olasz popkulturális elemeket pakolt fel a maga eszközére.

Jelentősen más az apropó Andrea Dovizioso esetében. A orábbi 125-ös világbajnok és a MotoGP-ben többszörös vb-ezüstérmes olasz nemrég jelentette be azt, hogy nem hogy a szezont nem fejezi be, ez lesz az utolsó versenyhétvégéje.

Így pedig Dovi esetében is egy különleges sisak dukált, amelyre karrierje legemlékezetesebb győzelmei kerültek fel.

A hazai versenyzők közül a rajtbüntetést kapó Pecco Bagnaia az ötödik helyről várhatja a holnapi San Marinó-i Nagydíjat. Előtte ott lesz az első sorban a honfitársak közül Enea Bastianini és Marco Bezzecchi is. Jól ment Luca Marini is, aki hetedik lett, Franco Morbidelli pedig a 11. helyről várhatja a rajtot.

A visszavonulás előtt álló Andrea Dovizioso a 18. rajthelyet szerezte meg.

 

Hivatalos: Négy hónap után visszatér Marc Márquez

0

Marc Márquez utoljára májusban versenyzett. A visszatérés felé vezető úton már majdnem-versenykörülmények között, a misanói teszten motorozhat.

Marc Márquez a májusi Olasz Nagydíj után feküdt kés alá, hogy negyedszer is megműttesse a még mindig nem teljesen egészséges jobb karját. A műtétre Amerikában került sor, majd hosszadalmas rehabilitáció következett. A nyolcszoros világbajnok esetében tulajdonképpen az egész nyár azzal ment el, hogy tréningezett. A cél az volt, hogy még idén versenykörülmények között motorozhasson.

Márquez néhány nappal ezelőtt a MotorLand Aragón aszfaltcsíkján gyakorolhatott egy CBR600RR nyergében, most pedig jöhet a következő lépés.

A MotoGP mezőnye ott marad a San Marinó-i Nagydíj után is Misanóban, hogy egy kétnapos teszten próbálgassa a szezon végére szánt újításokat. Itt pedig a Repsol Honda bejelentése szerint Márquez is ott lesz.

„Találkozunk kedden! @marcmarquez93-at fittnek ítélte a részvételhez a MotoGP orvosi stábja és pályaszemélyzete” – áll a Repsol Honda Twitter-fiókján.

Úgy, hogy Marc Márquez négy hónapja nem versenyzett, mind a mai napig a legjobb az összes Honda-motoros közül. 60 pontjával a tabella tizenötödik helyén áll. A második legjobb márkatárs a tabellán közvetlenül mögötte álló Takaaki Nakagami 45 ponttal.

Miután elégedett volt a jobb karjának állapotával, (Márquez) elutazott San Marinóba, azzal a céllal, hogy részt vegyen a San Marinó-i Nagydíj utáni teszten. Ehhez hasznos információkat szerzett azon a teszten, amit a MotorLand Aragónon folytatott. Marc a pénteki nap folyamán Misanóba érkezik, hogy tovább szondáztassa fizikai állapotát” – fogalmazott rövid közleményében a Honda Márquez szándékaival kapcsolatban még a fentebb idézett hivatalos döntés előtt, a hétvége elején.

Varga Tibor első NTC-győzelmét szerezte a bajnok nélküli bajnokavatón

Szezonzáró fordulójához érkezett a 2022-es Northern Talent Cup, amelyet Ausztriában, a Red Bull Ringen rendeztek. Ahogy a cím is mutatja, Varga Tibike megszerezte első győzelmét a Northern Talent Cupban. De a futamról és a magyar fiú zseniális győzelméről csak két bekezdéssel később írunk.

A bajnokavató elmaradása

Alapesetben arról kellene írnunk ebben a cikkben, hogy a két bajnokesélyes, Rossi Moor és Farkas Kevin címért folytatott csatája hogyan alakult: Rossi tudta-e növelni a 14 pontos előnyét, vagy Kevin faragott-e belőle. Csakhogy ez nem alapeset. Ugyanis a bajnoki döntőn egyik bajnokaspiráns sem tudott részt venni!

Csütörtökön robbant az első bomba: a Rossi Moort versenyeztető Fairium NGRT bejelentette a közösségi médiában, hogy a bajnoki listavezető kihagyni kényszerül a szezonzárót! Rossi ugyanis egy, a versenyhétvégét megelőző edzésen eltörte a jobb csuklóját! Ausztriába elutazott, de a hétvége programjain értelemszerűen nem vett részt.

Rossi Moor begipszelt karral beszélget a versenyzőtársaival. Fotó: Dorna Sports

Ez lényegében tálcán kínálta a bajnoki cím lehetőségét Farkas Kevinnek, hiszen az idei formáját tekintve két futam alatt könnyűszerrel szerezhetett volna 15 pontot. A két szabadedzésen is domináns teljesítményt nyújtott: az elsőn harmadik, a másodikon pedig első helyen végzett, az összetett eredménylistán első helyen állva. Ám ekkor robbant a második bomba: Farkas Kevin számára is idő előtt ért véget a szezon!
A pénteki időmérő edzést megelőzően Kevint alhasi fájdalom kezdte kínozni, ami miatt felkeresték a pálya orvosi központját. Ott megállapították, hogy a probléma azonnali műtétet igényel, így egy közeli kórházba szállították. A műtétet még aznap végre is hajtották.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Kevin Farkas (@kevin.farkas.28) által megosztott bejegyzés

Kevin szombaton elhagyhatta a kórházat, de a szezonzáró fordulón érthető módon nem vehet részt.

Szóval mindent eldöntő forduló előtt először az egyik, majd röviddel utána a másik bajnokaspiráns esik ki egészségügyi okokból… a katarzis így elmaradt. Rossi Moor és Farkas Kevin ugyanannyi futamot teljesítettek idén, bár a pontvadászat számukra Assenban, és nem Spielbergben ért véget.
Ez azt jelentette, hogy maradt a pontállás: ennek értelmében a Northern Talent Cup 2022-es győztese Rossi Moor, a bajnoki ezüst pedig Farkas Keviné.

Ami főleg szomorúvá teszi a dolgot, hogy a srácoknak jövő héten lenne a Red Bull Rookies Cup válogatója Olaszországban, a jelenlegi egészségügyi helyzetükben pedig igencsak kérdéses a résztvételük.

A P1RACE SZERKESZTŐSÉGE MIELŐBBI JOBBULÁST KÍVÁN A SRÁCOKNAK, ÉS GRATULÁL A BAJNOKI ARANYHOZ ÉS EZÜSTHÖZ!

Időmérők

Az időmérő edzéseken így már csak három magyar srác vett részt: Varga Tibike a harmadik, Vincze Martin a hatodik, Lőrinc László pedig az utolsó, 24. helyet szerezte meg az időmérők összesített eredménye alapján. Az első kvalifikációt Varga nyerte meg, de a másodikon Rossi Moor olasz csapattársa, Matteo Masili „Titino” volt a leggyorsabb, így ő indulhatott az első rajtkockából. Titino és Varga közül a holland Jurrien van Crugten foglalt helyet.

Farkas Kevin visszatért a műtét után. Itt Varga Tiborékkal a rajtrácson. Fotó: Dorna Sports

Szombati verseny

Itt nézhető vissza a szombati futam, a rajt 1:10:40-nél kezdődik.

Titino jól kapta el a rajtot, de Varga Tibi már az első körben átvette az első helyet. Titino próbálta tartani az első helyet, de később hátrébbcsúszott, és az ötödik helyek környékére ragadt be. Kialakult egy tízfős élboly, amelyben rajtuk kívül ott volt Vincze Martin, valamint Valentino Herrlich, Dustin Schneider, Kilian Holzer, Loris Veneman, Jurrien Van Crugten, Julius Coenen és Maxime Schmid. A futam nagy részében Varga Tibor állt az élen, de olykor Vincze Martin, Titino, Valentino Herrlich, Dustin Schneider és Loris Veneman álltak az élen.

Az élboly, benne Vincze (12) és az épp hátrébbcsúszó Varga (44) Fotó: Dorna Sports

Az utolsó kör a lehető legjobb módon kezdődött magyar szempontból: Tibor és Martin voltak az élen a kör feléig, így kinézett egy kettős magyar győzelem. Ám először Herrlich, majd Schneider is leelőzték Martint, Schneider pedig az utolsó előtti kanyarban átvette a vezetést. A célra is ő fordult elsőként, ám a kigyorsításon Varga le tudta előzni, és mindössze 13 ezreddel, de megszerezte pályafutása első Northern Talent Cup győzelmét! Schneider lett a második, a dobogót Herrlich tette teljessé.

A dobogó: 2. Dustin Schneider – 1. Varga Tibor – 3. Valentino Herrlich

Vincze Martin, bár hősiesen küzdött, sajnos lecsúszott a pódiumról. A befutónál mindössze 61 ezreddel maradt el Herrlichtől. A pole-ból induló Matteo Masili végül a hetedik helyen futott be.
De hozzá kell tenni, hogy az első kilenc helyezett egy másodperce belül futott be, tehát a helyezések nem igazán adják vissza a srácok valódi teljesítményét.

Nincs igazság: Vincze Martin hiába tett meg mindent, lemaradt a dobogóról. Fotó: Dorna Sports

Lőrinc Laci hősiesen küzdött a mezőny végén, és végül három helyet előrelépve, a 21. pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Lőrinc Laci (21) nagyot küzdött Loris Dekkerssel (41). Fotó: Dorna Sports

Végeredmény:

Varga Tibi ezt nyilatkozta a győzelem után:

Hatalmas boldogság! Megnyertük az első versenyt! Ezúttal értem szólt a magyar himnusz.
Viszont ez a himnusz nekünk/ nektek szólt! Nagyon hálás vagyok minden lájkért és hozzászólásért!
Köszönöm, hogy itt vagytok! Holnap találkozunk!
Kevinnek gyors gyógyulást és köszönjük a szurkolást!

Vincze Martin ezeket mondta a negyedik helyezését követően:

„Örülök ennek a helyezésnek, mivel megvan a tempóm a dobogóhoz, de most kicsit balszerencsés voltam az utolsó körben. De vasárnap már egy másik verseny lesz, és remélem, hogy dobogóra állhatok!
Gratulálok minden magyarnak!”

A vasárnapi verseny

A vasárnapi futam 13:15-kor kezdődik, és ezen a linken lehet majd nézni:

Misano – Dominique Aegerter a MotoE világbajnok!

0

Dominique Aegerter nyerte a 2022-es FIM Enel MotoE világbajnoki címet, miután a második helyen végzett, Eric Granado pedig bukott az 1. futamon a Misanóban. Mattia Casadei győzni tudott, de Aegerter viheti haza a világbajnoki trófeát. Eredménye révén 37,5 pontra nőtt az előnye, ami behozhatatlan, hiszen már csak egy futam van hátra az elektromos sorozat küzdelmeiből.

Időmérő edzés

A kvalifikáció utolsó 10 perces szakaszában Matteo Ferrari diktálta a tempót kezdetben, először a bajnoki cím aspiránsa, Eric Granado tudta felülmúlni idejét. A brazil azonban nem sokáig tartotta meg az első helyet, hiszen Mattia Casadei is jobb időt motorozott, majd Aegerter állt az élre.

Casadei ezután úgy tűnt, hogy visszaszerzi az elsőséget, a harmadik szektorig a leggyorsabb volt, csakhogy a Carro kanyarban (14-es kanyar) elveszítette a motor elejét és elesett. Az incidens miatt sárga zászlót adtak ki, ami azt jelentette, hogy Granado következő köre nem számított, bár egyébként sem tűnt úgy, hogy meg tudja javítani a köridőt.

A rajtrács első sora Aegerter, Casadei, Torres sorrendben alakult, míg Granado a második sorba kvalifikálta magát, a negyedik helyről vághatott neki az első futamnak. Ferrari az ötödik, Miquel Pons pedig a hatodik helyen fejezték be a kvalifikációt.

Misano – MotoE kvalifikáció végeredménye: 
1 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP  1’43.174
2 Mattia CASADEI Pons Racing 40 1’43.415 0.241
3 Jordi TORRES Pons Racing 40 1’43.442 0.268
4 Eric GRANADO LCR E-Team 1’43.451 0.277
5 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 1’43.652 0.478
6 Miquel PONS LCR E-Team 1’43.737 0.563
7 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF  1’43.798 0.624
8 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 1’43.865 0.691
9 Xavi CARDELUS Avintia Racing 1’43.894 0.720
10 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58  1’44.021 0.847
Q2-ből nem jutottak tovább
11 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 1’44.403 0.198
12 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 1’44.451 0.246
13 Hector GARZO Tech3 E-racing 1’44.726 0.521
14 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 1’45.084 0.879
15 Maria HERRERA Zinia Aspar Team 1’45.327 1.122
16 Bradley SMITH WithU GRT RNF  1’45.418 1.213
17 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 1’46.293 2.088
Nem kvalifikálta magát:
* Marc ALCOBA Zinia Aspar Team
Első futam

A futam elején, annak ellenére, hogy a második rajtsorból kezdte meg a versenyt, Granado hamar az élre állt.  A harmadik helyre lépett előre a nyitó kanyarokban, majd a 2. körben elment nagy riválisa, Aegerter mellett és odaért a második pozícióba. Egy körrel később a brazil az élre állt Casadei előzésével. Aegerter azonban nem hagyta meglépni ellenfelét. A svájci versenyző a 4-es kanyarban belülről elment Casadei mellett, majd a brazilt is maga mögött hagyta.

A bajnoki cím eldőlt

Granado még így is életben tarthatta volna világbajnoki reményeit, bár nem lett volna könnyű dolga 22,5 pont hátrányban. Granado azonban néhány kanyarral később Carroban elesett, és a reményei egy pillanat alatt szertefoszlottak – címvédő riválisa így könnyű helyzetbe került.

A pillanat, amikor Granado bajnoki álmai szertefoszlottak:

A brazil vissza tudott térni a pályára, de maximum a pontszerző helyekért küzdhetett. Eközben Aegerter tartotta vezető pozícióját, de végül Casadei megelőzte őt. Az olasz megnyerte a versenyt, de a svájcinak volt a legnagyobb oka az örömre, hiszen második helyével behúzta a világbajnoki címet.

Így ünnepelt Aegerter:

Matteo Ferrari és Jordi Torres a verseny nagy részében az élcsoport tagja volt, és a harmadik, illetve negyedik helyen értek célba. Alex Escrig az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót, megelőzve Niccolo Canepát, Hikari Okubót, Kevin Manfredit, Xavi Cardelust és Hector Garzót a top tízben. Granado végül a 17. helyen ért a célba.

Aegerter immár MotoE világbajnok. A tavalyi szezonban is közel járt hozzá, de akkor nem sikerült megszereznie a címet. Most már csak egy nap van hátra a 2022-es szezonból, és ez egy különleges nap lesz, hiszen búcsúzunk az Energica Ego Corsától, amely a világkupa első négy évében kiszolgálta a sorozatot, jövőre Ducati gépekkel versenyeznek a pilóták.

Misano – MotoE első futam végeredménye:
1 Mattia CASADEI Pons Racing 40 ENERGICA
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP  ENERGICA 0.134
3 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE ENERGICA 0.188
4 Jordi TORRES Pons Racing 40 ENERGICA 0.288
5 Alex ESCRIG Tech3 E-racing ENERGICA 5.086
6 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF ENERGICA 5.196
7 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE ENERGICA 5.534
8 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE ENERGICA 6.904
9 Xavi CARDELUS Avintia Racing ENERGICA 6.992
10 Hector GARZO Tech3 E-racing ENERGICA 7.158
11 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58  ENERGICA 11.016
12 Bradley SMITH WithU GRT RNF ENERGICA 12.139
13 Marc ALCOBA Zinia Aspar Team ENERGICA 12.527
14 Maria HERRERA Zinia Aspar Team ENERGICA 12.563
15 Xavi FORES Octo Pramac MotoE ENERGICA 18.666
16 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE ENERGICA 22.819
17 Eric GRANADO LCR E-Team ENERGICA 39.798
Nem ért célba:
Miquel PONS LCR E-Team

Quartararo: Ez kiábrándító

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo számára csalódással ért véget a szombati nap. Csak a 8. helyről vághat neki a vasárnapi futamnak, ami kemény feladat a francia számára.

Fabio Quartararo tempója a vasárnapi misanói futamra nagyon ígéretes. A Yamaha versenyzője azonban nem jutott tovább a 8. helynél a MotoGP második szabadedzésén a 4,226 km-es pályán szombaton. Összesen hat Ducati-pilóta indul előle, valamint Maverick Viñales az Apriliával.

„A körülmények nagyon nehezek voltak, különösen azért, mert nem tudtuk kihasználni őket. Minden olyan szoros volt, sajnos nem tudtunk jó kvalifikációt teljesíteni. Ez volt a maximum, amit megtehettünk. Csalódott vagyok.” – fogalmazott Quartararo először röviden az interjúban.

„A körülmények miatt nem lehetett minden rázókövet kihasználni, például a 6-os kanyarban, így nem tudtam kamatoztatni a Yamaha erősségeit. A 6-os és 7-es kanyar között sok időt vesztettünk a kigyorsítás hiánya miatt, a 15-ös kanyarban is hiányzott a kanyarsebesség, mert nem érinthettük a szegélyköveket.”

„Ugyanazok a problémák, mint korábban. Egyre kevésbé érzem jól magam, gyorsan meg kell találnunk az okokat. Fogalmam sincs, hol előzhetnék. Ez a pályán különösen a kigyorsításokról és a féktávokról szól. Ausztriában tudtam előzni, de a manőverek kockázata rendkívül magas. Szóval jól kell rajtolnom, jó első kört kell mennem, és az első négy-öt kanyarban kell előre verekednem magam.”

A Q2-ben történtekről Quartararo így nyilatkozott:

„Azt hittem, hogy vizes edzés lesz. Még az esőgumival is rengeteget csúszkáltam. Mielőtt kimentem a pályára, megnéztem a rajtrácsot, teljesen vizes volt. Franco és én egyetértettünk abban, hogy slick-ekkel lehetetlen vezetni. Később sok időre volt szükségem, hogy megtaláljam a ritmust.”

„Mindig ugyanazokkal a problémákkal küzdünk. Ez kemény és kiábrándító. 100 százalékot és a legjobbamat adtam, de végül is ez csak a 8. helyet jelenti, még ha ez csak három tized lemaradás is. Tudom, hogy a tempóm jó a normális körülmények között.”