back to top
2025. június 23. 22:22
Kezdőlap Blog Oldal 711

Bagnaia: Szeretnék harcolni, de nem csak az első két körben

0

A Ducati gyári versenyzője, Francesco Bagnaia örül tizedik MotoGP-s pole pozícióját meg a szombati időmérőn. Szeretné ezt most jobban kihasználni, mint legutóbb a Sachsenringen.

Francesco Bagnaia az idei szezonban negyedszer indulhat az első rajtkockából. Az 1:31.504 perces ideje egyben körrekordot is jelentett Assenben. A pálya vonalvezetését a 25 éves olasz még tetoválásként is viseli a karján. Itt szerezte meg élete első győzelmét 2016-ban a Mahindra színeiben a Moto3-as világbajnokságon.

Az idei MotoGP-szezonban a Ducati versenyzője a pole pozícióból indulva nyerni tudott Jerezben. Le Mans-ban és a múlt hétvégén a Sachsenringen azonban nem tudta győzelemre váltani rajtelsőségét, mindkét alkalommal kiesett a futamon. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy 91 pont a lemaradása a világbajnokságot vezető Fabio Quartararóval szemben.

„Nagyon elégedett vagyok a kvalifikációval, aminek a végén a boxban maradtam, mert ennél többet nem tehettem”nyilatkozta Bagnaia az asseni köréről. A kvalifikációs nap nem úgy indult, ahogy szerette volna: „Reggel sok nehézségem volt azzal, hogy egyenletes és versenyképes legyek. Hála a csapatnak, jó munkát végeztünk, és az FP4-ben megtaláltuk a módját, ami sokat segített a versenyre való gumiabroncsokkal. Az gyors köridőkben mindig nagyon versenyképesek vagyunk. Örülök, de inkább annak, hogy előreléptünk” – hangsúlyozta a Ducati versenyzője.

Az FP4-ben Bagnaia második lett a tavalyi győztes Quartararo mögött. „Fabio mindig nagyon versenyképes ezen a pályán” – mondta az olasz. Szeretnék vele harcolni, de a verseny végéig, nem csak az első két körben. Azonban más versenyzők is remek munkát végeztek ma, mint például Aleix vagy Jorge. Úgy gondolom, hogy ezen a pályán nehezebb a verseny elején különbséget elérni. De már megmutattuk, hogy nagyon versenyképesek tudunk lenni az első körökben – és Fabio is. Szóval talán lehetséges.”

Úgy tűnik, hogy a gumikopás nem jelent problémát a Holland TT-n, sok más futammal ellentétben. A MotoGP pilótái arra számítanak, hogy 26 körön keresztül képesek lesznek nyomni. „Az én esetemben én vagyok az egyetlen korlát, ha megnézzük a legutóbbi versenyeimet” – mondta öniróniával telt humorral Bagnaia. „Az FP4-ben egyre teljesítettük a leggyorsabb köröket, ilyet csak két-három versenyen tudsz csinálni, például Misanóban. Itt Assenben nagyon magas a tapadási szint és nagyon alacsony a kopás, így lehet húzni a gázt és hagyni, hogy a hátsó gumi csússzon. Ezek a versenyek nehezebbek, mert soha nem lehet pihenni. Ez egy másfajta verseny, de szeretem húzni a gázt és soha nem veszem el.”

Nakagami: A legerősebb fájdalomcsillapító is gyenge

0

Bármekkorák is a fájdalmai, meg kell hagyni, szépen teljesített a japán, ugyanis ő az egyetlen hondás a Top12-ben.

Marc Márquez hiányában a Honda jelentősen alul teljesít. Álex Márquez mindössze a 21. rajtpozíciót szerezte meg, míg a nyolcszoros világbajnokot helyettesítő, Stefan Bradl a 18. helyről kezdi majd a holnapi futamot. Pol Espargaró pedig visszalépett az indulástól.

„Nem is gondoltam arra, hogy képes lehetek 1.31-es körre.” – kezdi Nakagami.

„Ki kell találnunk, hogyan tudunk javítani az egy körös tempónkon egy-egy időmérő edzésen. Hiába próbálom húzni a gázt, nagyon nehéz kihozni a motorból a maximumot. Próbálom minél több tapasztalattal és információval ellátni a csapatot, de ez így nem túl egyszerű. Korábban gyorsabbak tudtunk lenni, most ez nem jön össze.”

„Nem volt olyan jó a versenytempóm, mint Quartararónak, de nem is nevezném rossznak. Fabiót nem fogom tudni megszorongatni, de talán a második bolyig eljuthatok. Jobban aggódom azonban a fizikai állapotom miatt. Reggelente ébredéskor fájdalmaim vannak, és ma is voltak. Megkaptam a legerősebb fájdalomcsillapítót, de nem volt elég. Kérdéses, hogy kibírom-e a versenytávot. Assenben muszáj fittnek lenni, mivel a 3. és 4. szektor rendkívül megterhelő. Sajnos úgy kell vezetnem a motort, hogy az fájdalmat okot, hiszen az irányváltás nem könnyű.”

Bagnaia, Quartararo, Martín első sor – Versenyzői nyilatkozatok

0

Pecco Bagnaia körrekorddal zárt az élen a mai időmérő edzésen. Mellőle a yamahás Fabio Quartararo, és a Ducati versenyzője Jorge Martín indulhat majd.

Tavaly – az akkor még Yamaha színekben versenyző – Maverick Viñales indulhatott a pole-ból egy 1.31.814-es körrel. Ma azonban ezt a fantasztikus időt Pecco Bagnaia átadta a múltnak, hiszen új rekordot állított fel 1.31.504-gyel.

Pecco Bagnaia (1): „Számomra ez volt a tökéletes kör. Hála a csapatomnak, megtaláltuk a tökéletes beállítást a negyedik szabadedzésen. Reggel nem voltam boldog, de délután már láttam, hogy minden a terv szerint halad. Ezen a pályán pole pozíciót elérni nagyszerű érzés. Elégedett vagyok.”

Fabio Quartararo (2): „Pecco hihetetlen volt, mint mindig. Mindent beleadtam. A motor hasonlóképp viselkedik, mint tavaly, de sikerült egy tizedet javítani az időmön a korábbihoz képest. Remélem, jól tudok majd rajtolni, és egy erős eredménnyel fordulhatok rá a nyári szünetre.”

Jorge Martín (3): „Ez egy nagyszerű nap volt. Pénteken még számos problémával kellett szembenéznünk. Jól dolgoztunk, nem igazán eszközöltünk semmilyen változtatást a motoron. Jól éreztem magam a pályán. Nagyon boldog vagyok, hogy végre újra az első rajtkockáért harcolhattam. Mikor megpróbáltam javítani az időmön, sajnos elestem az 5-ös kanyarban. Nehéz lesz eldönteni, melyik lesz a megfelelő abroncs holnapra, de készek vagyunk arra, hogy dobogós pozíciót érjünk el.”

Assen – Izgalmas befutó után Aegerter nyerte a futamot

0

Dominique Aegerter ismételten nem talált legyőzőre a nagyon izgalmas első futamon a MotoE Világkupában – az izgalmas befutónál Granadót és Casadei-t hagyta maga mögött.

A MotoE versenyzőihez sem volt kegyes az időjárás pénteken, a mezőny egy komplett szabadedzést hagyott ki az eső miatt, így csupán egy gyakorláson vehettek részt a szombati időmérő előtt.

Aegerter szerezte meg a száraz aszfalton a pole pozíciót a szombat délelőtti kvalifikáción, így zsínórban harmadszor indulhatott az első helyről.

Granado kapta el legjobban a rajtot, egyből az élre is tudott állni. Ez azonban nem tartott sokáig, Ferrari vette át az első helyet. Mögötte Aegerter és Pons sorakoztak fel az első kanyarok után, de Granado Pons előzésével visszaért a harmadik helyre. A brazil megindult világbajnoki cím aspiráns riválisa, Aegerter után. Ferrari el tudott nyúlni a mezőnytől a futam elején, azonban Aegerter próbálta tartani vele a tempót, nyakában Granadóval.

A harmadik körben Granado ment el Aegerter mellett. Közben Alcobát és Canapei-t figyelmeztették pályaelhagyások miatt. Az előzés után Granado indult meg Ferrari után, akivel nagyon szorosan állnak a világbajnoki tabellán – a futam felénél el is tudott menni az olasz mellett. Eközben Aegertert Casadei előzte meg. Ferrarinak sikerült visszavennie az első helyet, de az utolsó 4 körben óvatosnak kellett lennie, hiszen ő is megkapta figyelmeztetését a pályalimit betartására. Granado nem szerette volna kiengedni kezéből a vezetést, visszaállt az élre, közben Aegerter a második helyig jött előre.

3 körrel a futam vége előtt Granado és Aegerter kicsit meg tudott lépni a mezőny többi tagjától, miközben a harmadik helyért alakult ki egy hat versenyzőből álló vonat Casadei vezetésével.

2 körrel a leintés előtt az első helyért is harc indult a brazil és svájci riválisa között. Ennek következményeként összeállt a mezőny eleje. Casadei állt az élre Granado és Aegerter előtt. A második helyért a svájci előzte Granadot, össze is értek, de mindketten motoron maradtak.

Az utolsó körben Aegerter mentett egy hatalmasat. Ám ez nem billentette ki őt annyira, azonnal megindult az első helyért. Az utolsó kanyarok nagy izgalmakat hoztak. Ismételten elképesztően izgalmas befutót láthattunk – Aegerter az utolsó sikánban az élre állt és a svájci szelte át elsőként a célvonalat, megelőzve Granadót és Casadei-t.

Assen – MotoE 1. futam végeredmény:

1 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE
2 Eric GRANADO LCR E-Team 0.072
3 Mattia CASADEI Pons Racing 40 0.081
4 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 0.507
5 Hector GARZO Tech3 E-racing 0.960
6 Miquel PONS LCR E-Team 1.224
7 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 2.810
8 Bradley SMITH WithU GRT RNF MotoE Team 5.310
9 Jordi TORRES Pons Racing 40 5.347
10 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 9.564
11 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 9.742
12 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 11.392
13 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 12.834
14 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 12.917
15 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 13.371
16 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 17.992
17 Unai ORRADRE Avintia Esponsorama 17.610
Nem ért célba:
Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 1 kör

Holland TT – Dixon nyerte a fordulatokban gazdag időmérőt

0

Nagy harcot hozott a Moto2 kvalifikációja a rajtelsőségért – végül Dixon indulhat a pole-ból Arenas és Lowes mellől.

A MotoGP időmérőjének végén elkezdett esni az eső ismételten a sebesség katedrálisában, azonban kegyes volt a Moto2-esekhez, száraz pályán kezdhették meg kvalifikációjukat.

A combcsont törést szenvedett Pedro Acostán kívül Canet sem áll rajthoz a vasárnapi futamon. Két héttel ezelőtti autóbalesetében orrtörést szenvedett, ami állandó vérzést okoz a spanyolnál, így hétfőn Barcelonában megműtik, Assenben pedig nem lesz ott a rajtrácson.

Q1

A középső géposztály időmérőjének első szakaszában Navarro, Gonzales, Ramirez és Dalla Porta álltak az élre az első mért kör után. Ezután megérkezett a legjobbak közé először Van der Goorbergh, majd Zaccone és Baltus.

Aldeguer meglepetésre ott volt a Q1-ben, 5 perccel a leintés előtt második pozíciót érő időt ért el, azonban ezt a körét pályaelhagyás miatt elvették. Következő próbálkozásánál tudott javítani, így ideiglenesen befúrta magát az első négybe.

Navarro, Zaccone és Dalla Porta is javítani tudtak, így az edzés végén nagy volt a harc a továbbjutást érő helyekért. Navarro megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét, így senki nem veszélyeztette abban, hogy első helyen menjen tovább a Q2-be. Manuel Gonzalez motorozott egy erős kört nem sokkal a leintés előtt, amivel odaért a harmadik pozícióba, kilökve Aldeguert az első négyből. Dalla Porta továbbjutási reményeinek végül Barry Baltus vetett véget, amikor az utolsó gyors körén jobb időt ért el, mint olasz riválisa. Így Navarro, Zaccone, Gonzalez és Baltus küzdhettek tovább a pole pozícióért.

Q2

Az első mért körök után Navarro, Bendsneyder, Dixon sorrendben alakult az első három. Navarro folyamatosan tudott javítani köridején a Q2 első szakaszában. Dixont Lopez majd majd Lowes is megelőzte. Vietti felért a hatodik helyre, majd a hármas kanyarban bukott, ami véget vetett pole pozíciós reményeinek. Közben fő világbajnoki riválisa, Ogura ért fel a harmadik helyre.

6 perccel a leintés előtt jöttek a piros szektorok a versenyzőktől, Sam Lowes vette át a vezetést, de Joe Roberts is odaért az első háromba – ideiglenesen. Ez tartott egészen 2 perccel a leintés előtti pillanatig, amikor Arenas állt az élre Lowes és Navarro előtt a top3-ban.

A köridők még az edzés végén is tudtak javulni – Ogura jött fel a harmadik helyre 1 perccel a kvalifikáció vége előtt. Jake Dixon erős utolsó kört kezdett meg és 11 századdal meg tudta verni Arenast és megszerezte az első rajtkockát jelentő pozíciót.

A brit mellől Arenas és Lowes indulhatnak a legelőkelőbb sorból a vasárnapi futamon. A második rajtsort Ogura, Navarro, Roberts alkotja, míg mögöttük Bendsneyder, Fernández és Lopez sorakozhatnak fel a rajtrácson.

Vietti hibája után végül a 11. helyen kezdheti meg a futamot.

Assen – Moto2 időmérő végeredménye: 

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’36.736
2 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’36.747 0.011
3 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’36.767 0.031
4 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’36.787 0.051
5 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’36.842 0.106
6 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’36.860 0.124
7 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’36.884 0.148
8 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’36.919 0.183
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’36.967 0.231
10 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’37.028 0.292
11 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’37.085 0.349
12 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’37.124 0.388
13 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’37.165 0.429
14 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’37.283 0.547
15 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’37.365 0.629
16 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’37.444 0.708
17 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’37.452 0.716
18 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’37.532 0.796
Nem jutott a Q2-be (köridő Jorge Navarro 1’36.912-es idejéhez viszonyítva)
19 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’37.342 0.430
20 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’37.389 0.477
21 Z.V.D GOORBERGH RW Racing KALEX 1’37.742 0.830
22 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’37.759 0.847
23 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’37.761 0.849
24 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’38.058 1.146
25 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’38.150 1.238
26 Alex TOLEDO Pertamina SAG KALEX 1’38.251 1.339
27 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’38.509 1.597
28 Keminth KUBO VR46 Master KALEX 1’38.861 1.949

Holland TT – Bagnaia körrekorddal a pole pozícióban

0

Francesco Bagnaia ismét egy elképesztő időmérőt produkált – körrekorddal nyerte a királykategória kvalifikációját. Mellőle Quartararo és Martin indulhatnak a vasárnapi futamon. 

A királykategória kvalifikációjának első szakasza olyan versenyzőkkel kezdődött meg a kiadó két helyért, mint a gresinisek, Bastianini és Di Giannantonio, a suzukis Mir, a gyári Yamaha versenyzője, Morbidelli, A VR46-os Luca Marini és a gyári KTM-esek Brad Binder és Oliveira.

Bastianini éppen csak kigurult a pályára, amikor megállt alatta a motorja technikai probléma miatt. Az olasz futva tért vissza a boxba, szerelői pedig őrült tempóra kapcsoltak, hogy második számú motorját felkészítsék az időmérésre.

Az első próbálkozások után Oliveira és Binder álltak az élre, a kis pihenőre is ebben a sorrendben mentek ki a versenyzők.

Bastianininek 9 perce maradt, hogy felérjen a továbbjutó helyekre, ekkor tudott pályára gurulni második számú motorjával. 7 perccel a leintés előtt jött a jelzés, hogy a 3-as szektorba eső érkezett, de ez nem zavarta meg különösebben az edzést.

5 és fél perccel a Q1 vége előtt Mir bukott az ötös kanyarban, de vissza tudott menni az aszfaltcsíkra, hogy próbálkozhasson a továbbjutásért.

Az edzés végén Brad Binder ugrott az élre, csapattársa elé. A KTM-es pilótákat senki nem tudta megfogni, így Binder és Oliveira mentek tovább a Q2-be. Így Mir, Marini, Morbidelli és a gresinis versenyzők is búcsúztak az időmérő további részétől.

Az első kör után Martin állt az élre, méghozzá körrekorddal. Őt követte Quartararo és Miller az legjobb háromban, majd Bagnaia ért oda csapattársa elé.

6 és fél perccel a kvalifikáció vége előtt gurultak vissza a pályára a versenyzők a második etapra. Francesco Bagnaia pakolt oda egy elképesztően erős kört, 2 tizeddel javította meg Martin pár perccel korábban futott körrekordját.

Jorge Martin megismételte Mir Q1-ben bemutatott bukását, ő is eldobta a versenygépét az ötös kanyarban.  1 perccel a kockás zászló előtt Miller pedig a hármas kanyarban vesztette el uralmát motorja felett. Aleix Espargaró volt nagyon bosszús e miatt, hiszen az ausztrál mögött haladt, így nem tudott javítani idején. Miller a másik apriliás, Viñales utolsó körébe is belerondított. Az időmérés után az ausztrál azonnal bement Viñales-hez elnézést kérni hibája miatt.

Quartararo utolsó gyors körén második helyet érő időt ért el, majd utolsó próbálkozásánál egy óriásit mentett, és gyorsabb kört már nem sikerült motoroznia. Martin végül hibája ellenére is befért az első háromba. Érdekesség, hogy a leggyorsabb négy versenyző a korábbi körrekordon belüli időt ért el.

A második rajtsorból Bezzecchi, Aleix Espargaró és Miller indulhatnak a vasárnapi futamon. Mögöttük pedig Zarco, Oliveira és Rins sorakozhatnak majd fel a rajtrácson.

Vajon Bagnaiának sikerül futamgyőzelemre váltania pole pozícióját?

Assen – MotoGP időmérő végeredménye: 

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’31.504
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’31.620 0.116
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’31.708 0.204
4 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’31.796 0.292
5 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’31.868 0.364
6 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’32.124 0.620
7 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’32.175 0.671
8 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’32.272 0.768
9 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’32.307 0.803
10 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’32.367 0.863
11 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’32.424 0.920
12 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’32.967 1.463
Nem jutott a Q2-be (köridők Brad Binder 1’32.485-ös idejéhez viszonyítva)
13 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’32.787 0.302
14 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’32.898 0.413
15 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’32.912 0.427
16 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’33.005 0.520
17 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’33.009 0.524
18 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’33.029 0.544
19 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’33.093 0.608
20 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’33.096 0.611
21 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’33.113 0.628
22 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’33.467 0.982
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’33.652 1.167
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’33.998 1.513

Holland TT – Ayumu Sasaki idén először a pole-ban

0

Ayumu Sasaki kezdheti az élről a futamot vasárnap, miután az időmérés végén a legjobb időt motorozta a Moto3-asok kvalifikációján. Mellőle a bukó Suzuki és Masia indulhatnak majd a versenyen. 

Napos, 24 fokos levegő és 31 fokos aszfalt hőmérséklettel kezdődött a legkisebb géposztály időmérése szombat délután. A kvalifikáció Q1-ének kezdeti szakaszában Holgado állt az élre, megelőzve Fernándezt, Artigast és Tobát a továbbíjutást érő helyeken.

Az időmérés első szakaszának második etapját is ebben a sorrendben kezdték meg a versenyzők. Az utolsó próbálkozásnál végül Nepa szorította ki Tobát az első négyből, így Holgado, Fernández, Artigas és Nepa mentek tovább a Q2-be.

A Q2 előtt elkezdtek gyülekezni a felhők a pálya felett, de száraz körülmények között folytatódott az időmérés a Moto3 mezőnye számára.

Hosszú vonatban indultak ki a pályára a versenyzők és a legkisebbeknél már megszokott módon ment a helyezkedés és a mutogatás a pilóták között. A büntetést elkerülendő a kör végén többen a mezőnyből átgurultak a boxutcán. Foggia fejezte ki kézmozdulataival nemtetszését azt őt követő versenyzők felé.

Az első próbálkozás után Masia állt az élre az időmérés korai szakaszában. Először Muñoz, majd Suzuki is megelőzte a spanyolt. Suzuki volt gyors körön az edzés első harmadában, de meggyűlt a baja a forgalommal, így inkább begurult a boxba.

A 2 leopardos versenyző nem várt senkire az utolsó etap elején, elsőként mentek ki az aszfaltcsíkra a végső próbálkozásokra, hogy elkerüljék a forgalmat.

Guevara ért fel a második helyre másfél perccel a kockás zászló előtt. Eközben McPhee dobta el versenygépét, belepiszkálva ezzel több versenyző körébe. Röviddel az eset után az élen álló Suzuki is a kavicságyban fejezte be az edzést, így csak remélhette, hogy meg tudja őrizni a pole pozíciót.

Ez nem sikerült neki, hiszen honfitársa, Sasaki ugrott az élre az utolsó kör előtt, ám félő volt, hogy a sárga zászlós jelzés miatt ezt az időt törölni fogják. Végül megtarthatta eredményét és ő indulhat a pole-ból.

A nagy tűzijáték elmaradt a kvalifikáció végén, így végül Sasaki, Suzuki és Guevara indulhatnak az első sorból a vasárnapi futamon. Mögöttük Muñoz, Foggia, Masia rajtolhatnak a második sorból, Fernández, Fellon és Artigas elől.

Sergio García csupán a 18. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt.

Assen – Moto3 időmérő végeredménye: 

1 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’41.296
2 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’41.362 0.066
3 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 1’41.502 0.206
4 David MUÑOZ BOE SKX KTM 1’41.664 0.368
5 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’41.765 0.469
6 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’41.811 0.515
7 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’41.995 0.699
8 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.014 0.718
9 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.032 0.736
10 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’42.064 0.768
11 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.121 0.825
12 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.134 0.838
13 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’42.177 0.881
14 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’42.185 0.889
15 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’42.210 0.914
16 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra  HONDA 1’42.279 0.983
17 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’42.561 1.265
18 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 1’42.687 1.391
Nem jutott tovább a Q2-be (köridők Holgado 1’41.633 idejéhez hasonlítva)
19 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’42.211 0.578
20 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’42.217 0.584
21 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’42.389 0.756
22 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’42.569 0.936
23 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.597 0.964
24 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’42.609 0.976
25 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 1’43.304 1.671
26 Taiyo FURUSATO Team Asia HONDA 1’43.426 1.793
27 Mario AJI Team Asia HONDA 1’43.686 2.053
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’43.812 2.179
29 Joshua WHATLEY VisionTrack  HONDA 1’43.915 2.282
30 Luca LUNETTA Avintia Racing  KTM 1’44.077 2.444

Holland TT – Augusto Fernández zárta az élen a szabadedzéseket

0

A Red Bull KTM Ajo versenyzője, Augusto Fernández a Moto2 mezőnyének leggyorsabbja lett a Motul TT Assen harmadik szabadedzése után.

Hat nappal a Német Nagydíjon aratott győzelme után a spanyol a hétvége harmadik szabadedzésén 1:37.115-ös időt ért el a TT Circuit Assen pályán, Albert Arenas a második helyet szerezte, míg a hazai versenyén szereplő Bo Bendsneyder lett a harmadik.

A világbajnoki címre pályázó Aron Canet (Flexbox HP40) számára a törött orrával kapcsolatos vesszőfutása folytatódott, míg végül úgy döntött, hogy visszalép a nagydíjtól.

Fernández már az élen állt, amikor körülbelül 15 perccel a leintés előtt tovább javított, és ez a kör lett az edzés legjobbja. Fernándeznek szép emlékei vannak az asseni aszfaltcsíkról, hiszen 2019-ben itt szerezte első nagydíjgyőzelmét, tavaly pedig egy dobogós helyezést ért el. Arenas egy még motorozott idővel biztosította helyét a Q2-ben, míg Bendsneyder az utolsó időmérős próbálkozása során elért 1:37.226-nak köszönhetően a harmadik helyet szerezte meg.

Ai Ogura 1:37.247-es idejével a negyedik helyen zárta az edzést, Tony Arbolino előtt. A pénteki nap leggyorsabbja, Joe Roberts összesítésben a hetedik helyet szerezte meg. A bajnokságot vezető Celestino Vietti a 11. pozícióval biztosította helyét a Q2-ben.

Sam Lowes bukott az edzésen, de esése ellenére ott lesz a kvalifikáció második szakaszában.

A haza versenyző, Bo Bendsneyder adott segítséget a hatodik helyen záró Jake Dixonnak visszajutni a boxba az edzés után.

Holland TT – Moto2 szabaedzések összesített végeredménye:

Holland TT – Aleix Espargaró az élen a szabadedzések után

0

A javuló időjárás azt jelentette, hogy a péntek délutáni nedves aszfalton futott köröket hamar túlszárnyalták a versenyzők. A harmadik szabadedzést Aleix Espargaró húzta be.

Luca Marini esésével indult a harmadik szabadedzés a királykategóriában. Az edzés korai szakaszában Franco Morbidelli is megnézte a kavicságyat, nagy sebességű bukást szenvedett. Az olasznak most sincs eddig sikeres hétvégéje, hiszen hosszú körös büntetéssel is sújtották a futamon felelőtlen motorozása miatt.

30 perccel az edzés vége előtt Aprilia 1-2-t láthattunk, Viñales – Espargaró sorrendben, a harmadik helyen pedig Fabio Quartararo állt.

Quartararo a két Aprilia közé szorult féltávnál, míg Viñales az élen maradt, amíg Espargaró – akit megfosztottak a leggyorsabb pénteki köreitől, miután az Aprilia nem távolította el a hátsó lengőkar esős poilerét a slickekre váltás után – egy új lágy hátsó gumival 12 perccel a vége előtt visszatért az élre.

Az apriliák tündöklése folytatódott, Viñales rövid időre visszavette az első helyet, majd Espargaró állt élre és nem is engedte ki a kezéből az elsőséget a leintésig. Viñales harmadik helyet érő időt ért el, azonban körét törölték a sárga zászló miatt, így végül a hetedik helyen fejezte be az edzést.

A harmadik edzésen mindkét Gresinis versenyző bukott, előszőr Enea Bastianini.

Az utolsó etapot 4 perccel a leintés előtt Aleix Espargaró, Quartararo, Bagnaia sorrendben kezdték meg a versenyzők. Az edzés végén három bukást is láthattunk egymás után: először Di Giannantonio, majd Zarco, végül Aleix Espargaró nézte meg a kavicságyat. 3 szektorban volt érvényben sárga zászlós jelzés, így nehéz volt a javítás a gyakorlás végén.

Espargaró bukása ellenére megtartotta az első pozícióját, megelőzve Quartararot és Rinst az első háromban.

Összesítésben Espargaró, Quartararo, Vinales, Rins, Nakagami, Bezzecchi, Bagnaia, Martin, Zarco és Miller végeztek az első tízben és jutottak egyenes ágon a délutáni kvalifikáció Q2-es szakaszába.

Assen – MotoGP szabadedzések összesített eredménye: 

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’32.164
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’32.205 0.041
3 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’32.320 0.156
4 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’32.355 0.191
5 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’32.382 0.218
6 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’32.440 0.276
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’32.487 0.323
8 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’32.592 0.428
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’32.726 0.562
10 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’32.878 0.714
11 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’32.962 0.798
12 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’32.999 0.835
13 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’33.036 0.872
14 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’33.128 0.964
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’33.148 0.984
16 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’33.177 1.013
17 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’33.261 1.097
18 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’33.281 1.117
19 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’33.346 1.182
20 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’33.605 1.441
21 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’33.639 1.475
22 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’34.180 2.016
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’34.623 2.459
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’34.957 2.793

Holland TT – Guevara az első a szabadedzések után

0

A GASGAS Aspar Team versenyzője, Izan Guevara ismét a Moto3 mezőnyének leggyorsabbjaként végzett a szabadedzéseken Assenben.

A Moto3-asok számára a hétvége első száraz edzésén Guevara volt a leggyorsabb a legkisebb kategóriában. Guevara 1:41.526-os időt ért, és ezzel az FP3-as edzésen és az összesített eredmények alapján is az első helyen végzett a TT Circuit Assenben. Ez a kör azonban mindössze 0,035 másodperccel volt gyorsabb, mint a Leopard Racing versenyzője, Dennis Foggia által csak pillanatokkal korábban elért időeredménye, ami a szombat délutáni pole pozícióért folytatott izgalmas küzdelemre utal.

A napsütéses időben Foggia csapattársa, Tatsuki Suzuki volt a leggyorsabb az FP3 felénél. A második etapban Foggia is javítani tudott, de az utolsó időmérős próbálkozásoknál még mindig fokozódott a tempó. A világbajnokságot vezető Sergio Garcia (GASGAS Aspar Team) 1:41.771-es időt ért el, Ayumu Sasaki (Sterilgarda Husqvarna Max) 1:41.680-as, majd Guevara 1:41.638-as időket motorozott.

Guevara körét sárga zászló miatt törölték, majd Foggia a kockás zászló előtt 1:41.561-el átvette a vezetést, de a szezon utolsó két futamát megnyerő Guevara javítani tudott idején és megszerezte az első helyet. Mögöttük Garcia lett a harmadik.

A 40 perces edzésen több bukás történt. Lorenzo Fellon (Sic58 Squadra Corse) csúnya bukást szenvedett a Stekkenwalból kiérkezve körülbelül 10 perccel az edzés vége előtt, ami miatt Sasaki ment ki a fűre, miközben kikerülő manővert hajtott végre. Fellon elég gyorsan talpra állt, kezét fájlalva. Elia Bartolini és Daniel Holgado is pórult járt az edzésen.

Holland TT – Moto3 szabadedzések kombinált végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 1’41.526
2 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’41.561 0.035
3 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 1’41.771 0.245
4 David MUÑOZ BOE SKX KTM 1’41.851 0.325
5 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’42.049 0.523
6 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.167 0.641
7 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’42.185 0.659
8 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.233 0.707
9 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’42.406 0.880
10 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.481 0.955
11 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.505 0.979
12 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’42.555 1.029
13 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.576 1.050
14 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’42.601 1.075
15 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’42.621 1.095
16 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’42.623 1.097
17 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’42.639 1.113
18 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.652 1.126
19 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’42.698 1.172
20 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.750 1.224
21 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.792 1.266
22 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’42.945 1.419
23 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’43.098 1.572
24 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia  KTM 1’43.271 1.745
25 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 1’43.421 1.895
26 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’43.448 1.922
27 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’44.226 2.700
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’44.482 2.956
29 Luca LUNETTA QJMotor Avintia Racing Team KTM 1’44.514 2.988
30 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing Team HONDA 1’44.613 3.087