back to top
2025. június 23. 18:27
Kezdőlap Blog Oldal 710

Öröm és dráma Assenben – Versenyzői nyilatkozatok

0

Ritkán látunk ennyire fordulatos futamot, mint a mai. Bagnaia rajt-cél győzelmet aratott, Quartararo kétszer is bukott, Espargaró pedig drámai felzárkózást produkált.

Pecco Bagnaia kissé megijedt a rajtnál, mikor esőcseppeket látott az aszfalton. Végül –  körülbelül a verseny közepéig – elkerülte Assent a csapadék. Mikor megjelentek a fehér alapon piros kereszttel ellátott zászlók, akkor sem lassított senki. Nem volt akkora mértékű az esőzés, hogy bárkinek is motort kelljen cserélni.

Bagnaia végzett az élen; a VR46 istálló képviselője, Marco Bezzecchi lett a második, és az Aprilia nyergében ülő Maverick Viñales állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

Lássuk, hogyan értékelték a futamot a dobogósok:

Pecco Bagnaia (1) : „Nagyon hosszú verseny volt, főleg a második körtől kezdve. Mindenesetre rendkívül boldog vagyok, hiszen két komplikált futamon vagyunk túl. Versenyképesek voltunk ugyan, de eddig nem jöttek az eredmények. Jól dolgoztunk, de tényleg nem volt egyszerű, főleg amiatt, hogy még az eső is eleredt. Végül nyertem, és ez bizonyítja, hogy milyen erősek vagyunk.”

Marco Bezzecchi (2) : „Nem tudom szavakba önteni, amit érzek. Fantasztikus volt ez a verseny. Jól dolgoztunk, és a csapat valami hihetetlen dolgot vitt véghez. Szeretném megköszönni elsősorban nekik, a családomnak, és a barátnőmnek, aki otthon vár. Boldogan megyek el a nyári szünetre.”

Maverick Viñales (3): „Végre kifizetődött az a kemény munka, amit eddig végeztünk. Nagyon kemény futam volt, minden körben a maximumra törekedtem. Jól éreztem magam, a motor pedig kifogástalan volt. Egyre jobban teljesítünk. A csapat nagyszerű, mindent megtesznek azért, hogy a versenyeken dobogóra álljunk. Köszönöm a családomnak, akik mindig mellettem állnak. Alig várom a brit futamot. Köszönöm Aprilia.”

Holland TT: Bagnaia nyert, Quartararo kétszer is bukott

0

A múlt héthez hasonlóan ezúttal is Francesco Bagnaia kezdhette az élről a futamot. Ezúttal nyerni is tudott, de a főszereplő – abszolút negatív értelemben – Fabio Quartararo volt.

Francesco Bagnaia a holland TT-n folytatta kiváló időmérős teljesítményét. A gyári ducati versenyzője 2022-ben már negyedszer kvalifikálta magát a pole-pozícióba. A nagyobb baj Bagnaia esetében a szezon során a versenyteljesítménnyel volt, az olasz ugyanis csak kétszer tudott célba is elsőként érni.

Bagnaia mellett az első sorban ott volt még a vb-éllovas és címvédő Fabio Quartaro, valamint a Pramac Ducati rendkívül hektikus teljesítményt nyújtó spanyolja, Jorge Martín. Aleix Espargaró csak mögülük várhatta a rajtot.

A piros lámpák kialvása után Bagnaia meg tudta tartani az első helyét, mögötte viszont megindult rögtön az első métereken a helyezkedés. Eleite úgy nézett ki, Quartararo is marad a pozíciójában, végül viszont Aleix Espargaró tűnt fel a második helyen. Jorge Martín volt néhány pillanatig második is, de ő végül elkezdett visszafelé csúszni.

Bagnaia-Espargaró-Quartararo sorrendben az első köröket követően az első hármas el tudott lépni a mezőnytől. Mögöttük Marco Bezzecchi megelőzte Martínt és feljött negyediknek.

Az ötödik körben jött a dráma, amikor Quartararo bepróbálkozott egy nagyon messziről bevetődő előzési manőverrel az ötös kanyarban Espargaró mellett. Erre ő maga is ráfizetett és elcsúszott, de Espargaró is kibillent, neki a sóderben kellett visszaevickélnie a pályára. Végül ki egyikőjük sem esett, de a spanyol a 15., Quartararo az utolsó helyre esett vissza.

Újabbat bukik a vb-éllovas

10 körrel a vége előtt úgy nézett ki, hogy Fabio Quartararo kiesik a versenyből. A yamahás ki is jött a bokszba, de végül csapata instrukciói nyomán visszatért.

Sokáig ezután már nem tartott a francia versenye, ugyanis pont féltávnál pontosan ugyanaz az ötös kanyar tréfálta meg őt még egyszer, ahol Espargarót is majdnem megtorpedózta. Ezúttal azonban egy highside lett a vége, ami jóval látványosabb bukásba torkollott.

Quartararo tehát elszállt, eközben pedig Espargaró folyamatosan zárkózott fel. Az Aprilia vb-aspiránsa 10 körrel a leintés előtt már nyolcadik volt, és még voltak előtte látótávolságon belül riválisok. Jól ment Espargaró csapattársa, Maverick Viñales is, aki kilenc körrel a vége előtt feljött dobogós pozícióba.

Az élen Francesco Bagnaia komoly előnyben volt Marco Bezzecchihez képest, akit szintén nem fenyegettek a mögötte jövők. Csata még a dobogóért alakult ki az utolsó három körre Viñales és Miller között. Mögöttük Binder és Martín érkezett, Martín mögött pedig Espargaró tűnt már fel, teljesen eltüntetve lemaradását.

Miller az utolsó körben megpróbálkozott az előzéssel, de a célegyenes előtti sikert elmérte, ezzel pedig nem hogy dobogós pozícióba nem jött fel, még a negyedik helyért is védekeznie kellett. Így Maverick Viñales első apriliás dobogóját ünnepelhette a futamgyőztes Bagnaia és a meglepetés-dobogós Bezzecchi mögött.

Az utolsó méterek nagyon erősen Espargaró kezére játszottak – Miller és Binder összeértek, így pedig az apriliás mindkettejüket meg tudta előzni. Végül a vb-aspiránst negyedikként intették le, ezzel jelentős felzárkózást mutatott be nem csak a futamon, hanem a tabellán is.

A Holland TT végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Idő/Kül.
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo DUCATI 40’25.205
2 Marco Bezzecchi Mooney VR46 DUCATI +0.444
3 Maverick Viñales Aprilia Racing APRILIA +1.209
4 Aleix Espargaró Aprilia Racing APRILIA +2.585
5 Brad Binder Red Bull KTM +2.721
6 Jack Miller Ducati Lenovo DUCATI +3.045
7 Jorge Martín Prima Pramac DUCATI +4.340
8 Joan Mir Suzuki SUZUKI +8.185
9 Miguel Oliveira Red Bull KTM +8.325
10 Álex Rins Suzuki SUZUKI +8.596
11 Enea Bastianini Gresini Racing DUCATI +9.783
12 Takaaki Nakagami LCR HONDA +10.617
13 Johann Zarco Prima Pramac DUCATI +14.405
14 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing DUCATI +17.681
15 Álex Márquez LCR HONDA +25.866
16 Andrea Dovizioso WithU RNF YAMAHA +29.711
17 Luca Marini Mooney VR46 DUCATI +30.296
18 Stefan Bradl Repsol HONDA +32.225
19 Remy Gardner Tech3 KTM +34.947
20 Lorenzo Savadori Aprilia Racing APRILIA +35.798

Nem értek célba

Raúl Fernández Tech3 KTM +8 kör
Fabio Quartararo Monster Energy YAMAHA +15 kör
Darryn Binder WithU RNF YAMAHA +18 kör
Franco Morbidelli Monster Energy YAMAHA +18 kör

Holland TT – Fernández újra az élen zárt

0

Ogura számára hatalmas lehetőséget kínált az asseni futam, hiszen Vietti időmérő edzésen történt bukása miatt az olasz csak a 4. sorból kezdhette a mai versenyt.

Pedro Acosta és Arón Canet távollétében indult el a Moto2-es mezőny. Dixon és Lowes számára nagyszerűen sikerült a rajt, majd az angol feltehetően elfékezte magát, lesodródott a pályáról, és az utolsó helyre esett vissza. Lopez először a második helyre jött fel, majd nem sokkal ezután átvette a vezetést.

Vietti nem rajtolt túl jól, pár pozíciót visszaesett, míg Ogura tartotta magát a negyedik helyen. Egészen addig, míg megfogott egy highside-ot. A 17. helyen tudta csak folytatni a futamot.

Sam Lowes épp a 26. helyen haladt, amikor váratlanul sárga zászlók jelentek meg a hármas szektorban. Az angol esett ki a versenyből.

Mindeközben a mezőny elején, Fernández megfutotta a leggyorsabb kört az 5. helyen, és több, mint 6 tizeddel volt gyorsabb az élen haladó Lopeznél, akit lassan Schrötter kezdett el szorongatni. Az első 8 helyezett 1.3 másodpercen belül rótta a köröket. Aldeguer pályaelhagyás miatt gazdagodott egy hosszú körös büntetéssel, amit gyorsan le is töltött.

12 körrel a vége előtt Marcel Schrötter esett el az 5-ös kanyar közepén, így Arenas állt az élre. Ogura közben megkezdte a felzárkózást, már a 10. helyen haladt, Lopez pedig visszavette a 2. pozíciót. Hatalmas adok-kapok zajlott az élbolyban motorozó versenyzők között. A világbajnoki tabella éllovasa, Celestino Vietti már a 8. helyen haladt, mögötte szorosan Ogura érkezett, és igyekeztek ledolgozni a fél másodperces hátrányukat Beaubier-val szemben.

A futam feléhez érve még mindig Albert Arenas haladt az élen. Vietti felzárkózásának köszönhetően pedig 9 fősre gyarapodott az élboly. Ogura azonban 10 körrel a vége előtt úgy döntött, bevág Vietti elé, hogy csökkentse hátrányát a világbajnoki pontversenyben. Eközben Alonso Lopez kiegyenesítette az első kanyart, így jelentős pozíciókat veszített.

Vietti és Ogura vérre menő csatát vívtak, melynek eredményeképp az olaszt figyelmeztették, hogy ne hagyja el újra a pályát.

Fernández 8 körrel a vége előtt átvette a vezetést. A két élmenő 9 tized előnyhöz jutott a mögöttük zajló csatározás következtében. Vietti feljött a 6. helyre, megfutotta saját legjobb idejét, így megbizonyosodhattunk róla, hogy voltak még tartalékai az olasznak.

Arenas és Fernández előnye nem tartott sokáig. Dixonék gyorsan felzárkóztak rájuk, így újra 5 főssé bővült az élmezőny. A két GASGAS pilóta egymással volt elfoglalva, mikor Ogura átvette a 3. helyet. Vietti szintén hatalmasat hajrázott 4 körrel a leintés előtt, Beaubier pedig kicsúszott.

Ogura úgy vágta át magát a többieken, mint kés a vajon. A 15. helyről felzárkózva már a 2. pozícióban haladt. Vietti továbbra is dobálta a piros szektorokat, sikerült felzárkóznia Arenasra. Fernández eközben fél másodperces előnyhöz jutott az élen a mögötte zajló adok-kapoknak köszönhetően.

2 körrel a vége előtt Albert Arenas dobta el a motort, így Vietti kapott egy pozíciót ajándékba. Az utolsó körre fordulva Fernández még mindig fél másodperccel vezetett, és esze ágában nem volt lassítani. Ogura és Dixon csatáztak a második helyért, Vietti pedig a lepattanóra várt.

Végül nem változott a sorrend. Vietti hiába futotta meg a verseny leggyorsabb időt az utolsó körben, kénytelen volt beérni a negyedik hellyel.

A dobogósok tehát Fernández, Ogura és Dixon.

Ha már a futamot tökéletesen teljesítette, miért ne férne bele egy apró hiba a parc fermében Fernándeznek:

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
2 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 0.660
3 Jake DIXON Inde GASGAS Aspar  KALEX 0.725
4 Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 0.758
5 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 1.485
6 Alonso LOPEZ MB Conveyors  BOSCOSCURO 5.417
7 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 5.553
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 7.396
9 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 7.589
10 Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 7.691
11 Fermín ALDEGUER MB Conveyors  BOSCOSCURO 9.322
12 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 15.028
13 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 17.443
14 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 19.188
15 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 19.256
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 19.898
17 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 28.669
18 Zonta V. D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 28.787
19 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 44.544
20 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 44.612
21 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 50.836
22 Alex TOLEDO Pertamina Mandalika  KALEX 51.009
Nem ért célba:
Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 2 kör
Niccoló ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 2 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 4 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 11 kör
Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 13 kör
Sam LOWES Elf Marc VDS  KALEX 21 kör

 

Holland TT: Sasaki első futamgyőzelmét szerezte a Katedrálisban

0

Egy, talán a szokásosnál is izgalmasabb Moto3-as futamot láthatott a nagyérdemű június utolsó vasárnapján, amely végén új futamgyőztest avathattunk.

A rajtot Tatsuki Suzuki és David Munoz kapták el a legjobban, de pole-ból induló Ayumu Sasaki hamar visszavette a második helyet. Nem sokkal ezután a vb-aspiráns Izan Guevara állt az élre, akit követett a két japán, valamint Munoz. Ahogy teltek a körök, a hátsóbb mezőnyben megtörténtek az első kieséek: először Elia Bartolni, majd Scott Ogden is idő előtt fejezték be a Holland TT-t. Dennis Foggia időközben kapott egy hosszúkörös büntetést kanyarlevágásért:

Először egy Guevara – Sasaki – Masia – Suzuki – Munoz alkotta ötfős boly volt az élen, mely rövidesen kilencfőssé alakult. A helycserék szokásosan gyakoriak voltak, de az élen a körök jelentős részében Guevara volt az élen, mögötte a két japán, Sasaki és Suzuki.

Foggia a hosszú körös büntetése ellenére is szépen visszazárkózott, már az élen állókat kezdte volna támadni, amikor is öt körrel a vége előtt, a második kanyarban elesett. Kiszélesítette a pályát, és ahogyan vissza akart térni, a rázókő megdobta a motort.

Három körel a vége előtt Sasaki leelőzte Guevarát, de nem sokkal később a spanyol vissza tudta venni az elsőséget. Az utolsó előtti körben már oda-vissza váltogatták egymást az élen.

Az utolsó kör elejére Guevara szétesett fejben: nemcsak a két japán előzte le, hanem elment mellette Masia és még David Munoz is. Ám ekkor jött egy dráma: a kilences kanyarban az eddig remeklő újonc Munoz elesett,és kiütötte Masiát, valamint tőlük függetlenül ugyanott bukott még John McPhee is (bár meglehet, hogy a balesetet látva befékezett, és emiatt kötött ki végül a kavicságyban).

Ayumu Sasakit már nem tudta támadni senki, így a 2016-os Red Bull Rookies Cup bajnok megszerezte élete első futamgyőzelmét – ráadásul pont a csapatfőnöke, Max Biaggi születésnapján. A leintés után a címvédő MotoGP-világbajnok Fabio Quartararo is személyesen gratulált nekik:

A dobogóra mellé még a két Aspar-legény, Izan Guevara és Sergio Garcia állhattak fel, mivel Garcia mindössze hét ezreddel előzte meg Suzukit a befutónál.

Az utolsó körben történt még egy nagy bukás: Adrian Fernandez bukott, és a KTM-je eltalálta Joel Kelso motorját, amely az ausztrál versenyzőt szó szerint bekatapultálta a kavicságyba.

Végeredmény:

1 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 37’28.371
2 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 0.314
3 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 0.392
4 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 0.399
5 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 0.661
6 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 11.540
7 Stefano NEPA MTA Team KTM 11.606
8 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 12.225
9 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 12.309
10 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 12.368
11 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 12.596
12 Ivan ORTOLÁ MTA Team KTM 12.878
13 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 12.976
14 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 17.903
15 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 20.915
16 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 30.606
17 Alberto SURRA Rivacold Snipers HONDA 37.419
18 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 44.008
19 Luca LUNETTA QJMotor Avintia KTM 44.132
20 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 44.135
21 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 44.366
22 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 44.486
Nem értek célba
Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1 kör
David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1 kör
John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1 kör
Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1 kör
Joel KELSO CIP Green Power KTM 1 kör
Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 5 kör
Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 17 kör
Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 18 kör

Miller ismét begyűjtött egy hosszú körös bünetést

0

Miller a MotoGP második egymást követő versenyén, vasárnap Assenben is hosszú körös büntetést kapott, ezúttal Viñales akadályozásáért.

A gyári Ducati versenyzője, aki a múlt hétvégén Németországban a sárga zászlók alatti bukásért kapott büntetése ellenére dobogóra állhatott, ugyanezt a megrovást kapta a kvalifikáción Maverick Viñales -el történt esete után.

‘A MotoGP Q2-es 5-ös kanyar kijáratánál megállapították, hogy Miller lassan hajtott az ideális íven, ami megzavarta a 12-es rajtszámú versenyzőt és biztonsági kockázatot okozott’ – áll a FIM Stewardok ítéletében.

Ebben a szezonban ez már a második alkalom, amikor megállapították, hogy lassan halad a pályán és zavar egy másik versenyzőt. A Motul TT Assen-i MotoGP versenyen hosszú körös büntetést kapott. Millert korábban három helyes rajtbüntetéssel sújtották kapott, amiért akadályozta Fabio Quartararo-t az argentin kvalifikáción.

Az ausztrál, aki a hatodik helyre ért oda az időmérőn, az edzés után azonnal bocsánatot kért Viñalestől és az Aprilia csapattól.

Miller a büntetése kihirdetése előtt elmondta, hogy bukása után állt vissza a pályára, és úgy érezte, hogy nem sok mindent tudott volna másképp csinálni.

„Nem hallottam semmit, de remélem, hogy nem”mondta Miller az esetleges büntetésről. „Úgy értem, nem tettem semmi rosszat. Mindent úgy csináltam, ahogy lehetett. Félre húzódtam balra.

A bukás után kijöttem a kavicságyból, visszatértem az aszfaltra, és azonnal balra húzódtam. Ügyeltem arra, hogy ne legyek senki útjában. De Viñales gyorsan jött, nem sokat tehettem semmit ellene. A lejtő keskeny, volt hely, de ő az ideális íven érkezett. Elmentem bocsánatot kérni, egyszerűen azért, mert tudom, hogy sz*r, de nem tehettem semmit.”

Viñales, aki a tizenegyedik rajtkockából indul, utólag legyintett az esetre:

„Alapvetően úgy gondolom, hogy ő bukott, és miután visszanézett, meglátott engem, megpróbált [arrébb menni], de én nagyon gyorsan jöttem. Őszintén szólva, ez nem változtatott semmin, mert volt egy sárga zászló. Semmi gond, minden rendben… Szerencsére nem ütköztünk.”

HIVATALOS: Di Giannantonio és Álex Márquez 2023-ban a Gresininél

0

Vasárnap reggelre hivatalossá vált a Gresini csapat 2023-as felállása: Fabio di Giannantonio és Álex Márquez lesznek az alakulat versenyzői.

„Nagyon boldoggá tesz ez az új projekt.” – Kezdi Fausto Gresini özvegye, Nadia Padovani.

„Fabio idén tanúbizonyságot tett tehetségéről, így nem volt kérdés, hogy vele hosszabbítunk, mivel futamról futamra képes fejlődni. Meg vagyok győződve róla, hogy egyre versenyképesebb lesz.”

„Diggia mellé egy olyan versenyzőt szerettünk volna leigazolni, aki már tapasztaltabb, ezért esett a választásunk Álex Márquezre. Az életrajza önmagáért beszél. Úgy vélem, hatalmas lehetőségeket rejt ez a srác és bírni fog majd a Desmosedicivel. Üdvözlünk a családban, Álex!”

Természetesen Álex Márquez nagyon örül az új kihívásnak:

„Nagyon örülök, hogy a Gresini csapatnál versenyezhetek jövőre. Bizonyára hihetetlen kaland vár majd rám. Ha csapatváltásra kerül sor, mindig azt tartom szem előtt, hogy újra motiválttá váljak, mert az voltam még az első évemben a királykategóriában. Ez a csapat már történelmet írt. Szeretném megköszönni Nadiának, Carlónak és az egész istállónak, hogy rám esett a választásuk. Még egy fél szezon előttünk van, de 2023-ban maximális erőbedobással kezdek majd az új csapatnál.”

Di Giannantonio is rendkívül boldog, hogy továbbra is része lehet ennek a családnak:

„Egyre jobb eredményeket szeretnénk elérni a szezon hátralévő részében. Jövőre pedig meglátjuk. Ez a csapat a családom. Örülök, hogy továbbra is része lehetek.”

Martín: Jobban szeretem a taktikán alapuló futamokat

0

Martín tegnapi időmérő edzésében aztán volt minden: első körben futott rekordidő, bukás, majd végül az első sorba kvalifikálta magát.

Jorge Martín első Q2-es körideje valószínűleg minden Assenbe látogató nézőt lesokkolt a délután folyamán. Talán ha nem esik el, még Pecco Bagnaiát is befoghatta volna az edzés hajrájában, de így is nagyszerű teljesítmény ez a 3. hely a spanyol pilótától.

„Az első kifutásomnál nagyon jó pozícióba kerültem. Bezzecchi, Miller és Fabio mögött voltam, szóval nagyon gyors tudtam lenni. Másodjára próbáltam még jobb időt futni, de sajnos túl sok volt, és a 4. kanyarban elestem. Felálltam és tovább mentem. Eltört ugyan a kormány, illetve a szárnyak is, de még így is tudtam egy 1.32-es időt futni. Úgy érzem, kellően felkészültem a holnapi futamra.”

„Ha megnéztem Fabio és Pecco FP4-es idejeit, látom, hogy hiányzik pár tized. Ha jól rajtolok, talán ezek nem számítanak majd és képes leszek a dobogóért harcolni. Az egész pályán jól érzem magam. Van azonban 2-3 kanyar, ahol jelentősen időt veszítek. Ezen mindenképpen szeretnék javítani, illetve elkerülni azt, hogy ezeket a tizedeket más kanyarokban dobjam el magamtól. Ha sikerül megoldást találnunk, ott lehetünk a mezőny elején.”

„Ez az utolsó futam a nyári szünet előtt. Lesz időnk kipihenni magunkat. Jobban szeretem a taktikai versenyeket, mert nem igényel akkora fizikai erőnlétet. Bár Barcelonában és Sachsenringen sem volt egyszerű dolgunk a nagy meleg miatt, de így még felkészültebben érkezem a holnapi megmérettetésre.” – nyilatkozta Martín.

 

 

Zarco: Nincs esélyem a dobogóra

0

A francia versenyző a hetedik helyről kezdi a holnapi futamot. Nem fért be 1.32 alá. Úgy érzi, nincs meg az a tempó, ami múlt hétvégén volt.

Az utóbbi futamokon sorra dobogón állt Johann Zarco, ám úgy véli, ilyen teljesítmény elérésére Assenben nincs esélye. Elégedett a megszerzett 7. rajtkockával, de a tempójával viszont nem.

„Nem volt rossz nap, elégedett vagyok.” – kezdi Zarco.

„Viszont nincs meg az a sebesség, ami a legutóbbi versenyen meg volt. Szárazon rendkívül technikás ez a pálya. Van számos gyenge pontunk, igyekszünk dolgozni azon, hogy ezeket elhárítsuk. Nem stresszelek, de nem egyszerű megfelelően beállítani a motort.”

„Előfordulhat, hogy vegyes körülmények lesznek majd a futam előtt. Ha így lesz, az mindenképp a segítségünkre lehet. Talán képesek leszünk a dobogóért harcolni. Ha nem, akkor is a legjobbat fogom kihozni magamból. Annyi biztos, hogy száraz pályán nincs meg  a tempónk ahhoz, hogy a Top3-ba verekedjük magunkat.”

„Pecco az egyetlen a mezőnyben, aki 100%-osan ki tudja használni a motort. Ha jól érzi magát vezetés közben, bármilyen stílust képes felvenni. Ő nagyon érzi ezeket a dolgokat. Neked pedig mindent kontroll alatt kell tartanod, hogy a saját stílusod tudd követni a futam során.”

„Kipróbáltuk a kemény hátsó gumit, nem volt a legjobb választás. A körülményektől is függ, de alapvetően én a puha keveréket preferálom a futamra.”

 

Rory Skinner szabadkártyával a Moto2-ben

Rory Skinner a Brit Superbike-ból a Moto2-es világbajnokságra vált a silverstone-i és a Red Bull Ring-i futamokra, melyeken szabadkártyás indulási lehetőséget kapott.

A fiatal skót négy dobogós helyezéssel a negyedik helyen áll a BSB tabellán az FS-3 Kawasaki csapat színeiben. Augusztusban két futam erejéig szabadkártyával csatlakozik az American Racing csapathoz Cameron Beaubier és Sean Dylan Kelly mellé.

Skinner futamgyőztes volt a Red Bull Rookies-ban, mielőtt 2018-ban megnyerte a brit tehetségkutatót, és 2020-ban brit Supersport-bajnoka lett.

Mit szól a lehetőséghez Skinner?

„Nagyon várom már, hogy Moto2-es versenygéppel indulhassak. Az, hogy a Brit Nagydíjon lehetek ott szabadkártyával, és itthon teljesíthetem az első Moto2-es futamomat, nagyon király lesz a hazai közönségem előtt.” – mondta Skinner, aki Sam Lowes és Jake Dixon mellett a harmadik brit versenyző lesz a Moto2-es rajtrácson.

„Szeretnék köszönetet mondani Darrennek és Nigelnek az FS-3-nál, valamint Johnnak és Eitannak, hogy mindezt lehetővé tették. Ez egy fantasztikus lehetőség számomra, és olyasmi, amit mindig is szerettem volna elérni. A GP-ben való versenyzés volt a célom, és mindig is ez szerettem volna, mióta gyerekként elkezdtem motorozni, szóval végre két szabadkártyás versenyen is részt vehetek – ez fantasztikus!”

A 20 éves versenyzőt az American Racing csapattulajdonosa, Eitan Butbul és versenyigazgatója, John Hopkins menedzseli, akik bíznak abban, hogy a szabadkártyák segítségével Skinner állandó ülést szerezhet a következő szezonra.

„John néhány hete üzent nekem, és megkérdezte, hogy szeretném-e, és én ráharaptam a lehetőségre!” – mondta Skinner. „Ő és Eitan mindig is tudták, hogy az a szándékom, hogy a GP-ben versenyezzek és ott legyek a paddockban, ott töltöttem az időm nagy részét a Red Bull Rookies-ban.

„A CEV-ben is versenyeztem már sok olyan sráccal, akik jelenleg ott vannak, szóval alig várom, hogy újra ismerős arcokkal küzdhessek. Nincs illúzióm arról, hogy ez egy hatalmas tanulási folyamat lesz, de várom a kihívást!”

Mi az American Racing vezetőségének álláspontja?

Eitan Butbul is elmondta gondolatait az indulással kapcsolatban: „2020 végén kezdtük el menedzselni Rory-t, és tavaly nem volt itt egyetlen hely sem elérhető, miközben nagyszerű lehetőség volt a BSB-ben folytatni az FS-3-mal. Kiváló csomagot adtak neki, amely lehetővé tette, hogy megmutassa, milyen tehetséges, így biztosak vagyunk benne, hogy a megfelelő lehetőséggel egy szezonon keresztül ugyanezt meg tudja tenni GP szinten is.

„Mindenki hallott már minket beszélni arról, hogy az amerikai versenyzőknek milyen nehézségekkel kell szembenézniük a MotoGP világbajnokság paddockjába való bejutás során. Ami a Moto2-be való közvetlen átugrást illeti, a brit versenyzőknek jelenleg hasonló problémával kell szembenézniük.

„Ráadásul ahhoz, hogy az amerikai és a brit versenyzőknek bármilyen reményük legyen a MotoGP-ben, nagy valószínűséggel először a Moto2-ben kell teljesíteniük. Általában a Moto2-ben a csapatok olyasvalakit keresnek, aki már a paddockban van. Ezért akartuk a saját csapatunkat és erőforrásainkat felhasználni arra, hogy idén két szabadkártyás szerepléssel esélyt adjunk neki, hogy megmutassa a világbajnoki mezőnyben, mire képes.

„Most már megfelelő korban van, elég tapasztalat és siker van mögötte ahhoz, hogy megtehesse az ugrást. Szóval nagyon izgatottan várjuk, hogy mire lesz képes, és mi, mint csapat, élvezzük a kihívást, hogy a világ egyik legkeményebb osztályában segíthetünk a versenyzőknek előrébb lépni a pályafutásukban.

„Hatalmas köszönetet szeretnénk mondani az FS-3 csapatnak, amiért lehetővé tették számára, hogy éljen ezzel a lehetőséggel.”

Mit szól a szabadkártyás induláshoz jelenlegi munkaadója?

Nigel Snook, az FS-3 Racing Kawasaki csapatfőnöke így nyilatkozott: „Rory-t a Brit Talent Cupban eltöltött időszaka és a Brit Supersport Bajnokságban eltöltött domináns éve alatt ismertük meg, így mindig is tudtuk, hogy célja, hogy visszatérjen a MotoGP paddockjába, és szorosan együttműködtünk John Hopkins-al és az American Racinggel, hogy segítsük ennek megvalósulását.

„Rory sokakat lenyűgözött azzal, ahogyan a ZX-10RR-rel bánik. Rendszeresen dobogóra állt, és jelenleg a BSB bajnoki tabelláján a negyedik helyen van, néhány nagyon tapasztalt versenyzőt megelőzve.

„Az a tény, hogy Rory most az első GP-n való indulása küszöbén áll, jól mutatja a bajnokságunk és a csapatunk erejét. Minden jót kívánunk Rory-nak, és arra számítunk, hogy meglep néhány embert!”

A Brit Nagydíjra a nyári szünet után augusztus 5-7-én kerül sor, majd augusztus 19-21-én a Red Bull Ring következik.

Assen – teljes magyar dobogó az első NTC futamon!

A Northern Talent Cup első asseni állomásának időmérő edzését ismertető cikkünk facebook-megosztásába odaírtuk, hogy a gyengébb rajtpozíció nem akadályozza meg a magyar srácokat a jó versenyeredmény megszerzésében. Nos, annyira nem, hogy a MotoGP Holland TT-jének betétfutamaként rendezett első NTC-futamon minden idők legjobb magyar szereplését mutatták be!

Verseny

A futam ezen a linken nézhető vissza.

A magyar srácok ezúttal is jól rajtoltak. Rossi Moor pár kanyar után már a második helyen állt, de Vincze Martin, Farkas Kevin és Varga Tibor is hamar megkezdték a felzárkózást. Moor második helye hamar elsővé változott, ugyanis a helyiek legnagyobb reménysége, Loris Veneman a második kör legelején bukott, így fel kellett adnia a futamot.
A következő egy-két körben Varga és Farkas is felzárkóztak Moor-ra, így már három magyar állt az élen, de negyedikként Vincze is a tűzközelben volt. Ők négyen egy tízfős boly részeként elszakadtak a többiektől, külön harcolva az elsőségért – de Moor, Farkas és Varga rendszerint az elején volt ennek a csoportnak.

Az élboly. A magyarok: Moor (92), Farkas (28), Varga (44), mögötte takarásban Vincze. Fotó: Dorna Sports.

Az utolsó két-három körben folyamatosan a négy magyar srác volt az élen, megszámlálhatatlan alkalommal váltva a pozíciót egymás között.

Magyarok az élen: Moor (92), Varga (44), Farkas (takarásban), Vincze (12). Fotó: Dorna Sports

A győzelmet végül Rossi Moor szerezte meg Farkas Kevin és Varga Tibor előtt, így a Northern Talent Cup fennállása óta most először KIZÁRÓLAG MAGYAROK ÁLLTAK DOBOGÓRA!

A három dobogós magyar: Farkas Kevin, Rossi Moor, Varga Tibor. Fotó: Dorna Sports

Vincze Martint az utolsó körben Jurrien Van Crugten és Lenoxx Phommara is leelőzte, így a hatodik hellyel kellett beérnie. Van Crugtent később egy hellyel hátrasorolták, mivel az utolsó körben kiszélesítette a pályát, így végül ötödik lett.

Lőrinc László (21) és a dán Julius Frellsen (42). Fotó: Dorna Sports

Lőrinc Laci 23-ként zárt, újabb tapasztalatokat gyűjtve a holland aszfaltcsíkról.

Végeredmény

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 27’44.236
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 0.437
3 VARGA Tibor HUN Forty Racing 0.495
4 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 0.605
5 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 0.505
6 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 0.733
7 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 0.772
8 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 0.992
9 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 1.056
10 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 10.317
11 Rocco SESSLER GER MCA Racing 10.394
12 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 10.835
13 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 10.906
14 Kilian HOLZER AUT HK Racing 10.938
15 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 10.965
16 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 11.026
17 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 33.176
18 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 39.300
19 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 48.497
20 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 48.515
21 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 49.011
22 Julius FRELLSEN DEN Frellsen RR 1’01.842
23 LŐRINC László HUN BRR Team 1’02.069
24 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 1’35.050
Nem ért célba
Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 14 kör

 

A Northern Talent Cup második asseni versenye vasárnap 16:20-kor kezdődik, és ezen a linken közvetítik majd élőben.