back to top
2025. június 23. 14:01
Kezdőlap Blog Oldal 709

Quartararo: Ez hülyeség volt

0

A Yamaha és Fabio Quartararo számára az asseni nagydíj emlékezetes marad, de nem a kiemelkedő teljesítmény miatt. A francia kétszer is bukott a versenyen, és pontok nélkül térhetett haza.

„A harmadik körben elkövettem egy buta hibát. Nem volt szükség ilyen manőverre a verseny ilyen korai szakaszában. Tanulni fogok az esetből” – mondta Fabio Quartararo a Holland TT után. A francia a versenyen bukott, amikor az 5-ös kanyarban merész akciót hajtott végre Aleix Espargaróval szemben.

„Pecco nagy előnyre tett szert az első körben. De a következő körben ismét közel kerültünk hozzá. A bukás előtti körben láttam, hogy a kanyarban megpróbálkozhatok egy előzéssel”magyarázta a regnáló bajnok. „Sajnos akkor messziről érkeztem, túl mélyet fékeztem. Azt hittem, hogy működni fog, de rosszul sült el a dolog.”

Quartararo ezután visszaállt, de néhány kör után a box felé vette az irányt. Miért ment mégis vissza a pályára? „Nem tudom. Alapvetően egy körrel voltam lemaradva a mezőny többi részétől” – mondta a listavezető.  „A csapat visszaküldött, talán azért, mert esőt jósoltak. Nem az én döntésem volt.”

„Aztán én is újra nyomtam. Még vizsgáljuk a motort, de biztos vagyok benne, hogy a kipörgésgátló érzékelője nem volt rendben” – mondta Quartararo a kanyar kijáratánál történt második bukásáról. „Az első megcsúszást még sikerült megfognom, de amikor jött a következő, már nem volt esélyem. Úgy érzem megsérültem, fáj a vállam.”

„Természetesen az ember harcolni akar az ellenfeleivel. Hibáztam. A stratégiánk az volt: amikor elől vagyok, mindent beleadok, amikor valaki mögött haladok, ne hibázzak. Én fordítva csináltam” – ismerte el utólag a francia. „Ez hülyeség volt. Valószínűleg most két napig bosszús leszek, de aztán majd a korábbi futamokra gondolok, amelyek kiválóan sikerültek.”

A verseny után a FIM MotoGP stewardjai Quartararót büntetéssel sújtották az Espargaróval történt incidens miatt. Az indok, hogy tönkretette az Aprilia versenyzőjének futamát. A döntés értelmében Quartararónak Silverstone-ban hosszú körös büntetést kell végrehajtania.

 

Bagnaia: Féltem, hogy el fogok esni

0

Casey Stoner 2008-as győzelme óta nem ünnepelhetett a Ducati a dobogó tetején Assenben. Ma azonban megtört a jég, Pecco Bagnaia diadalmaskodott.

„Nagyon boldog vagyok.” – kezdi az olasz pilóta.

„Főleg ilyen körülmények között nem volt egyszerű dolgom, mert féltem, hogy el fogok esni. Okosan próbáltam versenyezni, és nem feszegetni a határokat. Végül minden terv szerint alakult, és egy nagyszerű futamot sikerült összerakni.”

„Egész hétvégén nagyon keményen dolgoztunk, felkészülten érkeztem a versenyre. Csak az eső nem volt bekalkulálva, úgyhogy az kissé megijesztett, amikor futam közben eleredt. Bezzecchi pedig nem adta fel, 2 vagy 3 tizeddel mindig közelebb került hozzám körönként. Nem volt egyszerű reagálni, és újra megtalálni a ritmust. Végül sikerült győznöm, és ennek nagyon örülök.”

„Nem volt számottevő eső, szóval nem nehezítette meg a dolgom. Azt hittem, sokkal csúszósabb lesz az aszfalt, de szerencsére nem így lett. Bezzecchi tempója olyan volt, mintha teljesen száraz körülmények lettek volna. Nem is gondolt az esőre, szóval próbáltam ugyanúgy eljárni, mint ő. Ez volt a helyes döntés.”

„Amit Bezzecchi ma bemutatott, azt várja az ember egy MotoGP pilótától. Örülök, hogy sikerült magam mögött tartanom, és hogy ilyen nagyszerű versenyt futhattunk. Gratulálok neki és a csapatának is. Szerintem délután még összeülünk és csevegünk egy kicsit.”

 

Bezzecchi dobogója Rossinak és az Akadémiának szól

0

A Ducati újonca, Marco Bezzecchi az asseni futamon megszerezte első MotoGP-s dobogós helyezését. A verseny előtt Rossi tanítványa merész döntést hozott.

Marco Bezzecchi asseni második helye mindenképp szenzációt jelent. A Mooney VR46 Racing Team pilótája a negyedik helyről kezdhette meg a futamot és ért oda a második pozícióba, hogy megszerezze pályafutása első királykategóriás dobogóját.

Bezzecchi volt az egyetlen versenyző az első ötben, aki a lágy hátsó gumit választotta. A kétségek ellenére ez a stratégia bevált az olasznak a 26 körös versenyen. „Nem tudtam, mire számítsak a lágy hátsó gumival” – ismerte el.

„A versenytávra a közepes gumival készültem, de az nem működött tökéletesen. A lágy gumival eddig maximum hat kört tettem meg egy huzamban. Még a rajtrácson sem tudtam, melyik döntés a helyes. De aztán úgy döntöttem, hogy a lágyat választom. Matteo sokat segített ebben a döntésben” – fordult hálásan Bezzecchi a csapatfőnökéhez, Matteo Flamignihez.

A Ducati versenyzője a futam elején az ötödik helyre esett vissza, de az 5. körben Fabio Quartararo  és Aleix Espargaró ütközéséből profitált. „Amikor megláttam Peccót az élen, tartani akartam vele a lépést, és meglépni a mögöttem lévő versenyzőktől”elemezte Bezzecchi a későbbi tervét.

A verseny közepe felé esőcseppek fokozták a feszültséget. Bezzecchinek eszébe jutott egy mottó, amit a motoros edzője, Idalio Gavira adott neki: „Idalio azt mondta nekem, hogy amíg nem érzem a nyakamon az esőcseppeket, addig nem esik.”

Bezzecchi hozzátette: „Szeretem azokat a körülményeket, amikor elkezd esni az eső. Aztán amikor láttam, hogy Pecco nem engedi el a gázt, tudtam, hogy itt az esélyem, hogy megszerezzem a dobogót. Ezután extra gázt adtam.” Arra a megjegyzésre, hogy ő az eső fia, Bezzecchi vigyorogva válaszolt: „Pontosan, anyukám a szél, apukám pedig az eső.”

Az olasz különösen hálás volt a csapattulajdonosnak és mentorának, Valentino Rossinak, akivel Bezzecchi évek óta együtt dolgozik a VR46 Akadémián. „Valentino és az Akadémia hihetetlen munkát végzett. Vale nélkül nem lennék a világbajnokságban. Amikor 14 éves voltam, ő befogadott. Elérni ide nagyszerű, a dobogó Vale-nek és az egész Akadémiának szól.”

A büszke Akadémia és boldog dobogósok:

Pilótakeringő – ezúttal WSBK módra

0

A MotoGP-hez hasonlóan a Superbike világbajnoki mezőnyében is megkezdődött a pilótakeringő, és nyilvánvalóan az ezt körülvevő pletykák tömkelege is.

Ismét eljött az évnek ez az időszaka; annak ellenére, hogy még csak négy forduló telt el a 2022-es Superbike Világbajnokságból, máris mennek a pletykák a 2023-as versenyzői felállásról. Jelenleg még bőven van szabad hely, de néhányat már betöltöttek. Vannak meglepő nevek azok között, akik még nem írtak alá szerződést a 2023-as szezonra. Ilyen Jonathan Rea is, de a gyári Ducati csapatnál két hely is betöltésre vár, valamint a MotoGP-ből és a Supersport sorozatból is vannak jelentkezők az „üres” helyekre. Íme a tények és pletykák egy csokorban

Akiknek már fix helyük van

A Pata Yamaha csapata a harmadik szezonra is változatlan marad, Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli megkötötték már új szerződésüket.

A Kawasaki részéről Alex Lowes 2021-ben kétéves szerződést írt alá, amely 2023-ig szól, tehát biztosítva van a helye, míg Iker Lecuona a WorldSBK.com-nak adott exkluzív interjúban megerősítette, hogy 2023-ra is marad a Team HRC-nél. A Ducati újoncai, Philipp Oettl és Luca Bernardi szintén két évest szerződést írt alá tavaly. Scott Redding pedig a BMW kötelékében marad 2023-ban is.

A nagy kérdőjelek

Mivel mindenhol pletykákat lehet hallani, fontos, hogy ragaszkodjunk ahhoz, amit tudunk. Annak ellenére, hogy a bajnokságban vezet, és a Ducati vezetősége is elégedett teljesítményével, Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) még Estorilban, a szombati médiabeszélgetésen azt mondta, hogy „túl korai” a jövőről beszélni, és hogy „élvezi a jelent”. A garázs másik oldalán Michael Ruben Rinaldi tudja, hogy az eredményeinek stabilabnak kell lennie. Axel Bassani egyre nagyobb nyomást gyakorol rá. Rinaldi a misanói dobogós helyezései után azt mondta, hogy azok „segítettek” a dolgokon, míg a Motorsport.com szerint Danilo Petruccinak is megvan az esély a Superbike világbajnokság paddockjához csatlakoznia, bár ez nem jelenti azt, hogy a gyári csapatban. Serafino Foti csapatfőnök szerint a terv az, hogy „mindkét versenyzővel” folytatják, bár azt is elmondta, hogy „túl korai” még végleges választ adni.

Ugyanakkor a hatszoros világbajnok Jonathan Rea-nek is lejár a szerződése 2022 végén a Kawasakival. Korábban kijelentette, hogy folytatni kívánja, és azt is, hogy a „tündérmese”, miszerint a Kawasakinál fejezi be pályafutását, nem jelenti azt, hogy minden „tündérmese” valóra válik. Rea azt is elmondta, hogy menedzsere a nyáron nézi át lehetőségeit jövőjével kapcsolatban. Ez az egyik legnagyobb beszédtéma, ami valahova volt a paddockban. Saját vlogjában Rea kijelentette, hogy „nem sok minden” történik, de „aktívan keres valami igazán jót a jövő évre”. A KRT főnöke, Guim Roda hivatalosan is kijelentette, hogy szeretnék folytatni Rea-vel az együttműködést.

Mivel a Yamaha ülései már foglaltak, a Hondának és a BMW-nek pedig már egy-egy versenyzője aláírt, mi lesz a második versenyzőikkel? Az biztosnak tűnik, hogy sérülése ellenére Michael van der Mark még egy szezonon át a BMW kötelékében marad. A csapat elégedett a munkájával, míg a Honda továbbra sem nyilatkozott, Leon Camier szó szerint azt mondta „semmit”, amikor arról kérdezték, mit tudna mondani 2023-al kapcsolatban.

Ki áll még sorba a helyekért és bővülhet-e a rajtrács?

A MotoGP paddock is hemzseg a pletykáktól, ami minden bizonnyal hatással lesz a WorldSBK rajtrácsára is. Iker Lecuona nemrég egy interjúban azt mondta, hogy szerinte két vagy három MotoGP és Moto2 versenyző is a Superbike világbajnokságba fog váltani 2023-ban, amivel a színvonal „magasabb lesz, mint valaha”. Hogy pontosan kik lehetnek azok, az még nem derült ki, de a MotoGP-ben rengeteg szerződés jár le a szezon végén; a WorldSBK-ban mindössze öt gyári helyet lehet célozni, amiből három nyitottnak tűnik, szóval szűkös lesz a keret.

Azonban a világbajnoki sorozat középső kategóriájából, a Supersport bajnokságból is lehetnek átigazolások, illetve jöhetnek új csapatok. Manuel Puccetti nem zárkózott el attól, hogy 2023-ban két superbike géppel álljanak a rajtrácsra. 2022-ben az ex-MotoGP paddock technikai igazgatóját, Pietro Caprarát nevezte ki csapatfőnöknek. Hasonló a helyzet a Gil Motor Sport-Yamaha csapatnál is, amely szintén két motorral tervez. Ezeken kívül ott van a GMT94 Yamaha, akik már korábban is kifejezték a WorldSBK-ba való feljutási szándékukat 2023-ra. A kérdés Misanóban újra szóba került, a szándék pedig nem változott. Ne feledkezzünk meg Dominique Aegerterről sem, aki jövőre nagyon szeretne a Superbike sorozatban szerepelni (eredményei indokolnák is előrelépését).

Granado nyerte a piros zászlóval félbeszakított futamot

0

Eric Granado nyerte a trükkös körülmények között futott, piros zászlóval flbeszakított második versenyt Assenben a MotoE Világkupán. Így szombati második helye után egy futamgyőzelemmel térhet haza.

Granado mindössze három kör alatt a negyedik helyről az élre verekedte magát a Sebesség Katedrálisában. A verseny csapattársa, Miquel Pons bukása miatt félbeszakadt. A világbajnokságot vezető Dominique Aegerter szerezte meg a második helyet, és Mattia Casadei állhatott fel a dobogó legalsó fokára.

A futam rajtját kétszer is záporok késleltették. A rajt után az első kanyarig egy ötfős vonat alakult ki. Casadei a negyedik helyről indult, és az első kanyarban az élre állt. Aegerter eközben kivédekezte Matteo Ferrari támadásait, és a második helyen motorozott az első kör után. Granado pedig közvetlenül mögöttük haladt.

A versenyzőknek nem volt vesztegetni való idejük, mivel a késői rajt miatt az eredetileg nyolc körösre tervezett versenyt hat körre csökkentették. Granado a  2. kör elején megelőzte a Ferrarit, ezzel helyet adott Ponsnak, aki követte őt. Rövid csata alakult ki az LCR duó között, majd Granado lerázta csapattársát, és támadást indított Aegerter ellen.

Az esőcseppek ismételt megjelenése után Granado a nagy sebességű balos kanyarban kívülről előzte meg Aegertert, majd a 3. körben, Casadei mellett is elment.  Ferrari három kanyarral később Pons elé került, és sajnos ez csak a kezdete volt az LCR versenyző gondjainak.

A következő kanyarból kijövet Pons egy highside-dal bukott és a mögötte érkező Marc Alcoba nem tudta kikerülni a spanyol versenyzőt, és ő is elesett. Alcoba vissza tudott ülni motorjára. Azonban Pons-t a pálya szélén ápolták, a 4. körben piros zászlóval leintették a versenyt, és nem is indították már újra.

Az végeredmény így a harmadik kör végén alakult ki, fél pontokat osztottak a futamon. Granado lett tehát a győztes, Aegerter, Casadei, Ferrari, Niccolo Canepa, Alex Escrig, Kevin Manfredi, Maria Herrera, Kevin Zannoni és Hector Garzo előtt.

Pons szerencsére eszméleténél volt, és a pálya orvosi központjában végzett vizsgálat után a közeli kórházba szállították, hogy egy medence CT vizsgálattal kiderítsék fájdalmai okát.

Assen – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.270
3 Mattia CASADEI Pons Racing 40 0.556
4 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 0.646
5 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 2.784
6 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 2.805
7 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 3.751
8 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 4.143
9 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 4.216
10 Hector GARZO Tech3 E-racing 5.519
11 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 9.943
12 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 10.094
13 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 1 kör
14 Unai ORRADRE Avintia Esponsorama Racing 1 kör
15 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 1 kör
16 Jordi TORRES Pons Racing 40 1 kör
17 Bradley SMITH WithU GRT RNF MotoE Team 1 kör
Nem ért célba:
Miguel PONS LCR E-Team

Viñales: Én vagyok a legszerencsésebb ember a világon

0

Bizonyára nagyon régóta várt erre a sikerre a spanyol versenyző. Gondolta volna bárki a Yamahától való távozását követően, hogy ilyen jó eredményt érhet el egy Apriliával is?

Az Aprilia versenyzői ma garantáltan feltették a pontot az I-re. Maverick Viñales egy szenzációs harmadik hellyel alapozta meg a hangulatot, Aleix Espargaró pedig élete felzárkózását mutatta be a Quartararóval való ütközést követően.

„Rendkívül nehéz futam volt, de nagyon élveztem.” – kezdi Viñales.

„Sachsenringen is a dobogóért szerettünk volna harcolni, és ezt a motivációt hoztuk magunkkal Hollandiába is. A bemelegítő edzés után biztos voltam benne, hogy képes leszek beverekedni magam a Top3-ba. Azt azonban sosem gondoltam volna, hogy ennyi versenyzőt meg tudok majd előzni. Az Aprilia minden nap bebizonyítja nekem, hogy lépésről lépésre bármit elérhetünk. Hatalmas lehetőség rejlik bennünk. Az elkövetkező futamokon mindenképp a győzelem az elsődleges cél. A világbajnokság nagyon magas szintet képvisel, és én mindent bele fogok adni.”

„Nem csak magam miatt vagyok boldog, hanem Aleix miatt is, hiszen ma nagyon sok pontot hozott a világbajnoki tabellán. Ha lehetőségem nyílna, harcolnék vele a címért, segítenék neki, mert a csapat az első. Mugello óta nagyon jól tudunk együtt dolgozni. Ez az, ami erőssé tesz minket.”

„Sok minden történt, de jelenleg én vagyok a legszerencsésebb ember a világon. Nincs miért sajnálkoznom, mivel van egy versenyképes motorom, egy jó csapatom, egy nagyszerű cég áll mögöttem és csodálatos családom van. Nem is lehetnék elégedettebb.”

 

Bradl: Nagyjából elégedett vagyok a teljesítményemmel

0

Ugyan ismét nem sikerült a pontszerzés Stefan Bradlnek, mégis bizakodó. Kíváncsian várja, milyen előrelépést hoz a nyári szünet.

Idén 5 futamon vett részt eddig a német, de egyiken sem sikerült pontot szereznie. Most Japánból várja a megoldást, de egyáltalán nem csalódott. Bízik a dolgok jó kimenetelében.

„Nagyjából elégedett vagyok a teljesítményemmel, jól sikerült a rajt.” – kezdi Bradl.

„Izgalmas versenyt futottam. Van egy kisebb arm pump problémám, de ez várható volt, mivel a motor elég komoly fizikai erőnlétet követel. Ezen kívül némileg rugózott a hátsó gumi a verseny vége felé.”

„Összességében nem vagyok csalódott. Jobb eredménnyel zártam, mint Sachsenringen, mivel a mai nap nem volt annyira nehéz. A helyzet azonban továbbra sem egyszerű a Hondánál. Rá kell jönnünk, melyik irányba célszerű tovább indulni. Minden egyes alkalommal veszítünk valahol. Nagyon kíváncsi vagyok, mit tudunk kihozni magunkból a nyári szünet alatt. Remélem, tudunk javítani a jelenlegi helyzeten.”

„Függetlenül attól, hogy ma nem sikerült a pontszerzés, azért ismét láthattuk, hogy hol vannak az erősségeink és gyenge pontjaink. A Hondánál minden versenyző a puha hátsó gumit használta, mert nem igazán tudtuk eldönteni, melyik lenne a leghatékonyabb. Ez a fő problémánk jelenleg. Dovival és Marinivel csatáztam. Látható volt, hogy nekik sokkal jobb a kanyartempójuk, mint nekem.”

Öröm és dráma Assenben – Versenyzői nyilatkozatok

0

Ritkán látunk ennyire fordulatos futamot, mint a mai. Bagnaia rajt-cél győzelmet aratott, Quartararo kétszer is bukott, Espargaró pedig drámai felzárkózást produkált.

Pecco Bagnaia kissé megijedt a rajtnál, mikor esőcseppeket látott az aszfalton. Végül –  körülbelül a verseny közepéig – elkerülte Assent a csapadék. Mikor megjelentek a fehér alapon piros kereszttel ellátott zászlók, akkor sem lassított senki. Nem volt akkora mértékű az esőzés, hogy bárkinek is motort kelljen cserélni.

Bagnaia végzett az élen; a VR46 istálló képviselője, Marco Bezzecchi lett a második, és az Aprilia nyergében ülő Maverick Viñales állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

Lássuk, hogyan értékelték a futamot a dobogósok:

Pecco Bagnaia (1) : „Nagyon hosszú verseny volt, főleg a második körtől kezdve. Mindenesetre rendkívül boldog vagyok, hiszen két komplikált futamon vagyunk túl. Versenyképesek voltunk ugyan, de eddig nem jöttek az eredmények. Jól dolgoztunk, de tényleg nem volt egyszerű, főleg amiatt, hogy még az eső is eleredt. Végül nyertem, és ez bizonyítja, hogy milyen erősek vagyunk.”

Marco Bezzecchi (2) : „Nem tudom szavakba önteni, amit érzek. Fantasztikus volt ez a verseny. Jól dolgoztunk, és a csapat valami hihetetlen dolgot vitt véghez. Szeretném megköszönni elsősorban nekik, a családomnak, és a barátnőmnek, aki otthon vár. Boldogan megyek el a nyári szünetre.”

Maverick Viñales (3): „Végre kifizetődött az a kemény munka, amit eddig végeztünk. Nagyon kemény futam volt, minden körben a maximumra törekedtem. Jól éreztem magam, a motor pedig kifogástalan volt. Egyre jobban teljesítünk. A csapat nagyszerű, mindent megtesznek azért, hogy a versenyeken dobogóra álljunk. Köszönöm a családomnak, akik mindig mellettem állnak. Alig várom a brit futamot. Köszönöm Aprilia.”

Holland TT: Bagnaia nyert, Quartararo kétszer is bukott

0

A múlt héthez hasonlóan ezúttal is Francesco Bagnaia kezdhette az élről a futamot. Ezúttal nyerni is tudott, de a főszereplő – abszolút negatív értelemben – Fabio Quartararo volt.

Francesco Bagnaia a holland TT-n folytatta kiváló időmérős teljesítményét. A gyári ducati versenyzője 2022-ben már negyedszer kvalifikálta magát a pole-pozícióba. A nagyobb baj Bagnaia esetében a szezon során a versenyteljesítménnyel volt, az olasz ugyanis csak kétszer tudott célba is elsőként érni.

Bagnaia mellett az első sorban ott volt még a vb-éllovas és címvédő Fabio Quartaro, valamint a Pramac Ducati rendkívül hektikus teljesítményt nyújtó spanyolja, Jorge Martín. Aleix Espargaró csak mögülük várhatta a rajtot.

A piros lámpák kialvása után Bagnaia meg tudta tartani az első helyét, mögötte viszont megindult rögtön az első métereken a helyezkedés. Eleite úgy nézett ki, Quartararo is marad a pozíciójában, végül viszont Aleix Espargaró tűnt fel a második helyen. Jorge Martín volt néhány pillanatig második is, de ő végül elkezdett visszafelé csúszni.

Bagnaia-Espargaró-Quartararo sorrendben az első köröket követően az első hármas el tudott lépni a mezőnytől. Mögöttük Marco Bezzecchi megelőzte Martínt és feljött negyediknek.

Az ötödik körben jött a dráma, amikor Quartararo bepróbálkozott egy nagyon messziről bevetődő előzési manőverrel az ötös kanyarban Espargaró mellett. Erre ő maga is ráfizetett és elcsúszott, de Espargaró is kibillent, neki a sóderben kellett visszaevickélnie a pályára. Végül ki egyikőjük sem esett, de a spanyol a 15., Quartararo az utolsó helyre esett vissza.

Újabbat bukik a vb-éllovas

10 körrel a vége előtt úgy nézett ki, hogy Fabio Quartararo kiesik a versenyből. A yamahás ki is jött a bokszba, de végül csapata instrukciói nyomán visszatért.

Sokáig ezután már nem tartott a francia versenye, ugyanis pont féltávnál pontosan ugyanaz az ötös kanyar tréfálta meg őt még egyszer, ahol Espargarót is majdnem megtorpedózta. Ezúttal azonban egy highside lett a vége, ami jóval látványosabb bukásba torkollott.

Quartararo tehát elszállt, eközben pedig Espargaró folyamatosan zárkózott fel. Az Aprilia vb-aspiránsa 10 körrel a leintés előtt már nyolcadik volt, és még voltak előtte látótávolságon belül riválisok. Jól ment Espargaró csapattársa, Maverick Viñales is, aki kilenc körrel a vége előtt feljött dobogós pozícióba.

Az élen Francesco Bagnaia komoly előnyben volt Marco Bezzecchihez képest, akit szintén nem fenyegettek a mögötte jövők. Csata még a dobogóért alakult ki az utolsó három körre Viñales és Miller között. Mögöttük Binder és Martín érkezett, Martín mögött pedig Espargaró tűnt már fel, teljesen eltüntetve lemaradását.

Miller az utolsó körben megpróbálkozott az előzéssel, de a célegyenes előtti sikert elmérte, ezzel pedig nem hogy dobogós pozícióba nem jött fel, még a negyedik helyért is védekeznie kellett. Így Maverick Viñales első apriliás dobogóját ünnepelhette a futamgyőztes Bagnaia és a meglepetés-dobogós Bezzecchi mögött.

Az utolsó méterek nagyon erősen Espargaró kezére játszottak – Miller és Binder összeértek, így pedig az apriliás mindkettejüket meg tudta előzni. Végül a vb-aspiránst negyedikként intették le, ezzel jelentős felzárkózást mutatott be nem csak a futamon, hanem a tabellán is.

A Holland TT végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Idő/Kül.
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo DUCATI 40’25.205
2 Marco Bezzecchi Mooney VR46 DUCATI +0.444
3 Maverick Viñales Aprilia Racing APRILIA +1.209
4 Aleix Espargaró Aprilia Racing APRILIA +2.585
5 Brad Binder Red Bull KTM +2.721
6 Jack Miller Ducati Lenovo DUCATI +3.045
7 Jorge Martín Prima Pramac DUCATI +4.340
8 Joan Mir Suzuki SUZUKI +8.185
9 Miguel Oliveira Red Bull KTM +8.325
10 Álex Rins Suzuki SUZUKI +8.596
11 Enea Bastianini Gresini Racing DUCATI +9.783
12 Takaaki Nakagami LCR HONDA +10.617
13 Johann Zarco Prima Pramac DUCATI +14.405
14 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing DUCATI +17.681
15 Álex Márquez LCR HONDA +25.866
16 Andrea Dovizioso WithU RNF YAMAHA +29.711
17 Luca Marini Mooney VR46 DUCATI +30.296
18 Stefan Bradl Repsol HONDA +32.225
19 Remy Gardner Tech3 KTM +34.947
20 Lorenzo Savadori Aprilia Racing APRILIA +35.798

Nem értek célba

Raúl Fernández Tech3 KTM +8 kör
Fabio Quartararo Monster Energy YAMAHA +15 kör
Darryn Binder WithU RNF YAMAHA +18 kör
Franco Morbidelli Monster Energy YAMAHA +18 kör

Holland TT – Fernández újra az élen zárt

0

Ogura számára hatalmas lehetőséget kínált az asseni futam, hiszen Vietti időmérő edzésen történt bukása miatt az olasz csak a 4. sorból kezdhette a mai versenyt.

Pedro Acosta és Arón Canet távollétében indult el a Moto2-es mezőny. Dixon és Lowes számára nagyszerűen sikerült a rajt, majd az angol feltehetően elfékezte magát, lesodródott a pályáról, és az utolsó helyre esett vissza. Lopez először a második helyre jött fel, majd nem sokkal ezután átvette a vezetést.

Vietti nem rajtolt túl jól, pár pozíciót visszaesett, míg Ogura tartotta magát a negyedik helyen. Egészen addig, míg megfogott egy highside-ot. A 17. helyen tudta csak folytatni a futamot.

Sam Lowes épp a 26. helyen haladt, amikor váratlanul sárga zászlók jelentek meg a hármas szektorban. Az angol esett ki a versenyből.

Mindeközben a mezőny elején, Fernández megfutotta a leggyorsabb kört az 5. helyen, és több, mint 6 tizeddel volt gyorsabb az élen haladó Lopeznél, akit lassan Schrötter kezdett el szorongatni. Az első 8 helyezett 1.3 másodpercen belül rótta a köröket. Aldeguer pályaelhagyás miatt gazdagodott egy hosszú körös büntetéssel, amit gyorsan le is töltött.

12 körrel a vége előtt Marcel Schrötter esett el az 5-ös kanyar közepén, így Arenas állt az élre. Ogura közben megkezdte a felzárkózást, már a 10. helyen haladt, Lopez pedig visszavette a 2. pozíciót. Hatalmas adok-kapok zajlott az élbolyban motorozó versenyzők között. A világbajnoki tabella éllovasa, Celestino Vietti már a 8. helyen haladt, mögötte szorosan Ogura érkezett, és igyekeztek ledolgozni a fél másodperces hátrányukat Beaubier-val szemben.

A futam feléhez érve még mindig Albert Arenas haladt az élen. Vietti felzárkózásának köszönhetően pedig 9 fősre gyarapodott az élboly. Ogura azonban 10 körrel a vége előtt úgy döntött, bevág Vietti elé, hogy csökkentse hátrányát a világbajnoki pontversenyben. Eközben Alonso Lopez kiegyenesítette az első kanyart, így jelentős pozíciókat veszített.

Vietti és Ogura vérre menő csatát vívtak, melynek eredményeképp az olaszt figyelmeztették, hogy ne hagyja el újra a pályát.

Fernández 8 körrel a vége előtt átvette a vezetést. A két élmenő 9 tized előnyhöz jutott a mögöttük zajló csatározás következtében. Vietti feljött a 6. helyre, megfutotta saját legjobb idejét, így megbizonyosodhattunk róla, hogy voltak még tartalékai az olasznak.

Arenas és Fernández előnye nem tartott sokáig. Dixonék gyorsan felzárkóztak rájuk, így újra 5 főssé bővült az élmezőny. A két GASGAS pilóta egymással volt elfoglalva, mikor Ogura átvette a 3. helyet. Vietti szintén hatalmasat hajrázott 4 körrel a leintés előtt, Beaubier pedig kicsúszott.

Ogura úgy vágta át magát a többieken, mint kés a vajon. A 15. helyről felzárkózva már a 2. pozícióban haladt. Vietti továbbra is dobálta a piros szektorokat, sikerült felzárkóznia Arenasra. Fernández eközben fél másodperces előnyhöz jutott az élen a mögötte zajló adok-kapoknak köszönhetően.

2 körrel a vége előtt Albert Arenas dobta el a motort, így Vietti kapott egy pozíciót ajándékba. Az utolsó körre fordulva Fernández még mindig fél másodperccel vezetett, és esze ágában nem volt lassítani. Ogura és Dixon csatáztak a második helyért, Vietti pedig a lepattanóra várt.

Végül nem változott a sorrend. Vietti hiába futotta meg a verseny leggyorsabb időt az utolsó körben, kénytelen volt beérni a negyedik hellyel.

A dobogósok tehát Fernández, Ogura és Dixon.

Ha már a futamot tökéletesen teljesítette, miért ne férne bele egy apró hiba a parc fermében Fernándeznek:

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
2 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 0.660
3 Jake DIXON Inde GASGAS Aspar  KALEX 0.725
4 Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 0.758
5 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 1.485
6 Alonso LOPEZ MB Conveyors  BOSCOSCURO 5.417
7 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 5.553
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 7.396
9 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 7.589
10 Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 7.691
11 Fermín ALDEGUER MB Conveyors  BOSCOSCURO 9.322
12 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 15.028
13 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 17.443
14 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 19.188
15 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 19.256
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 19.898
17 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 28.669
18 Zonta V. D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 28.787
19 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 44.544
20 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 44.612
21 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 50.836
22 Alex TOLEDO Pertamina Mandalika  KALEX 51.009
Nem ért célba:
Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 2 kör
Niccoló ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 2 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 4 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 11 kör
Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 13 kör
Sam LOWES Elf Marc VDS  KALEX 21 kör