back to top
2025. június 23. 09:30
Kezdőlap Blog Oldal 708

Quartararo „gratulál” a versenybíróknak a döntésükhöz

0

Fabio Quartararo nem felhőtlenül boldog a MotoGP versenyfelügyelők döntése miatt, miszerint Silverstone-ban hosszú körös büntetést kell letöltenie. Ennek hangot is adott a közösségi médiában.

A büntetést a vasárnap esti szokásos interjú után hozták meg a versenyfelügyelők, így Quartararo gondolatait Twitter oldalán ismertette a nagyközönséggel.

„Nos… Egy hosszú kör a következő futamra. Most már nem próbálkozhatsz előzéssel, mert túl ambiciózusnak tartanak. Az év elejétől kezdve néhány versenyző „VERSENYBALESET”-et csinált, de úgy tűnik, az enyém túl veszélyes volt.

Gratulálok a stewardoknak ahhoz a csodálatos munkához, amit végeznek.

Legközelebb nem próbálok meg semmilyen előzést, hogy nehogy büntetést kapjak.

JÓ PIHENÉST ÉS TALÁLKOZUNK SILVERSTONE-BAN.”

Quartararo, aki az elmúlt két szezonban csak két versenyen nem ért célba, bocsánatot kért Aleix Espargarótól, amiért szerinte „ostoba hibát” követett el, amikor az 5. körben megpróbálta megelőzni az Aprilia versenyzőjét abban a kanyarban.

A FIM versenybíróság indoklása

A FIM Stewardok döntésük indoklásaként a következő közleményt adták ki:

„A Motul TT Assen MotoGP futamán a #20-as rajtszámú Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) és a #41-es rajtszámú Aleix Espargaró (Aprilia Racing) között történt incidens során a #20-as rajtszámú versenyző az 5-ös kanyarban ütközött és érintkezett a #41-essel.

A FIM MotoGP Steward bizottsága úgy ítélte meg, hogy Quartararo túlságosan ambiciózusan próbálta megelőzni A. Espargarót. #20 nem volt abban a helyzetben, hogy sikeresen befejezze a manővert, és ezt követően bukott, ami érintkezést okozott #41-essel, és arra kényszerítette, hogy letérjen a versenypályáról. A Espargaró kikerülő manővere révén elkerülte a bukást és vissza tudott állni a pályára. Ennek ellenére a versenyét ez súlyosan befolyásolta.”

Quartararo hosszú körös büntetést kapott, amelyet Silverstone-ban kell majd letöltenie

A Yamahának sem tetszik a döntés

Quartararo hozzászólása Massimo Meregalli csapatigazgató kommentárjait követi, aki „nemcsak keménynek, de következetlennek” nevezte a MotoGP-bajnok büntetéséről szóló döntést:

„Fabio első bukását versenybalesetnek tekintjük, és úgy érezzük, hogy a Versenyigazgatóság döntése, miszerint a következő futamra büntetést kap, nem csak kemény, tekintve, hogy senkit nem vitt magával, és Aleix még így is pontot szerzett, de nem is következetes a korábbi nagydíjakon látott versenybalesetek után, amelyeket büntetlenül hagytak.”

Szívesen nézi a mai fiatalokat Max Biaggi

0

Max Biaggi annak idején, 2010-ben és 2012-ben is vb-címet ünnepelhetett a Superbike-világbajnoki címet. Szerinte most is fényes a bajnokság jelene.

Egészen kiváló csatákat hozott már eddig is a 2022-es Superbike-világbajnoki szezon. Hat versenyen kevesebb mint fél másodperc döntött, öt versenyen pedig az utolsó körös előzéseken múlt a győzelem. Ezeket a csatákat most Max Biaggi, a nagy öreg értékelte, aki abszolút szívesen nézi a mostani csatákat is. Nincs benne semmilyen „bezzeg az én időmben”-mentalitás. Akkor Jonathan Rea, Marco Melandri és ő szolgáltatták a műsort. Most Álvaro Bautista, Toprak Razgatlıoğlu és ugyanúgy Rea a legnagyobb nevek.

„Ez az első versenyem közel 10 év után! Rég nem voltam már!” – mondta Biaggi még legutóbb Misanóban, amikor ott vendégeskedett. „Még mindig azt látom, hogy a szurkolók nagyon szeretik a Superbike-világbajnokságot. Közelebb áll az emberekhez és olyan, mint egy család! A bajnokság nagyon szépen indult, három versenyzővel az élen, három különböző gyártóval az élen. Ez nagyon érdekes!

Biaggi a 2015-ös sepangi hétvége óta már csak kívülről figyeli a bajnokság történéseit. Előtte, szintén Misanóban, kétszer lett hatodik, utolsó fellépésén pedig még dobogót is szerzett. Jelenleg Moto3-as csapatfőnök a Sterilgarda Husqvarna Max élén.

Biaggi most már ötven éves, azóta sok minden történt a WSBK-ban. Egyvalami nem: jók a csaták. Ja, még egy valami nem: ezeken a csatákban Jonathan Rea az egyik érintett.

Jonathan Rea a közös pont

Annak idején Jonny, én és Marco is nagyon érdekes csatákat vívtunk. Nagyon jó most ilyen csatákat újra látni fiatal arcokkal és új emberekkel. Toprak ismét valami mást mutatott be a látványos stílusával. Örülök Bautistának is, hiszen újra azon a motoron ül, ahol győzni tud. Jonnynak nincs szüksége bemutatásra, ő a sportág királya, és mindig jó őt nézni.

Biaggi egyvalamit sajnál, mégpedig hogy túl nagy a különbség a nagy Triumvirátus és az őt üldözők között: „Az első csoport és a második között van egy jól látható szakadék. De ott is vannak fiatal versenyzők, akik odaérhetnek az élre. De nekik kell még tenniük egy lépést előre. Erre lehet, hogy egy két-szezon is kelleni fog, de néha kevesebbről beszélünk. Egy nap ők is bajnokok lehetnek.

Assen – Varga és Vincze révén kettős magyar dobogó az NTC-ben

Dustin Schneider nyerte az asseni hétvégén a Northern Talent Cup második futamát. Elkeseredésre így sem lehet okunk, hiszen két magyar állhatott fel a dobogóra a helyi versenyző mellé.

Verseny

A futam felvétele itt nézhető vissza.

A hazai pályán versenyző pilóták, Jurrien van Crugten és Loris Veneman ismét az első két helyről rajtolhattak Assenben, és ahogy az első futam során, úgy most is káprázatos versenyt láthattak a nézők. Rossi Moor hamar az élreállt, de egy többfős boly állt össze az élen. Körről körre változott az eredmény, senki nem tudott igazán előnyre szert tenni.
A futam nagy részében Moor állt az élen, de Varga Tibor is több körben állt az élen, mellettük Dustin Schneider és Lenoxx Phommara is megízlelhették az elsőség ízét.

Itt még Rossi Moor (92) volt az élen. Fotó: Dorna Sports

A záró szakaszra érve az első 12 versenyzőt alig több, mint egy másodperc választotta el egymástól. Olyan szoros volt a verseny, amennyire csak lehetett, de Rossi Moor az utolsó kör elején egy kis lélegzetvételnyi előnyre tett szert. 0,6 másodperc volt a magyar előnye, de sajnos ez hamar elfogyott.

A képen is látszik mennyire sűrű volt az élmezőny:

A szoros élmezőny, benne négy magyarral. Itt épp Varga Tibor (44) vezet. Fotó: Dorna Sports

A 11-es kanyarból kifelé egészen a Geert Timmer sikánig tartó kanyarban következett magyar szempontból a dráma: Moor a külső íven haladt, miközben Schneider és Varga is kisodródott a belső íven. Moor a 15-ös kanyar külső oldalán érintette a rázókövet, ami miatt sajnálatosan kiesett a versenyből… szerencsére nem sérült meg az esetben. De érthetően bosszús volt, hiszen nemcsak hogy egy újabb kiváló eredménytől esett el, de ez az idei első olyan alkalom, hogy nem ér célba. Schneider áthaladt az utolsó sikánon, és első alkalommal győztesként szelte át a célvonalat az NTC-ben.

A befutó pillanata:

A befutó. Fotó: Dorna Sports

A második és harmadik helyen magyar sikernek örülhettünk, hiszen Varga Tibor másodikként, Vincze Martin pedig harmadik helyen látta meg a kockás zászlót. Mindkét fiatal tehetségnek ez volt eddig legjobb helyezése az NTC sorozatban. Varga Tibor állt már dobogón, azonban Vincze Martinnak ez volt első dobogós helye.

Mindannyiuknak ez az eddigi legjobb eredménye. Fotó: Dorna Sports

Lenoxx Phommara ezen a hétvégén másodszor is a negyedik helyen végzett, 0,3 másodperccel lemaradva a futamgyőztes mögött, miközben Veneman az első futamban elszenvedett csalódása után visszatért, és hazai pályán megszerezte az 5. helyet. A Fairum Next Generation versenyzője, Matteo Masili a 8. helyen ért célba, míg a tabella másodikja, Farkas Kevin a 9. lett. Lőrinc Lászlót a 20. helyen intette le a kockás zászló.

Lőrinc László (21) ezúttal sem szerzett pontot. Fotó: Dorna Sports

A futam összefoglalója:

Végül egy kép a dobogóról:

A dobogósok: Varga Tibike – Dustin Schneider – Vincze Martin. Fotó: Dorna Sports

Végeredmény:

1 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 27’36.890
2 VARGA Tibor HUN Forty Racing 0.145
3 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 0.214
4 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 0.351
5 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 0.374
6 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 0.441
7 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 0.504
8 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 0.835
9 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 0.918
10 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 1.131
11 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 1.279
12 Kilian HOLZER AUT HK Racing 3.333
13 Rocco SESSLER GER MCA Racing 17.268
14 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 28.238
15 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 28.489
16 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 28.510
17 David Sidorov UKR SP-Moto Junior Team UA 28.736
18 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 28.946
19 Julius FRELLSEN DEN Frellsen RR 54.791
20 LŐRINC László HUN BRR Team 55.564
21 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 1’13.594
Nem értek célba
Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT
Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT
Maxime SCHMID SWI Team Schmid
Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights

A mostani bukással együtt is toronymagasan vezeti a tabellát Rossi Moor, hiszen ez volt az első alkalom idén amikor nem végzett a dobogón. Előnye 31 pont, azaz több, mint egy futamgyőzelemnyi a második helyen álló Farkas Kevinnel szemben. Mögötte 14 egység hátrányban található a mostani futam győztese, a német Dustin Schneider. A holland Loris Veneman pontosan ugyanannyi ponttal rendelkezik, mint Vincze Martin – Loris a jobb helyezéseinek köszönhetően van előrébb rangsorolva. Rossi Moor olasz csapattása, Matteo Masili (vagy, ahogyan inkább ismerik: „Titino”) a hatodik 74 ponttal – ő szintén holtversenyben van a holland Jurrien Van Crugtennel. Mögöttük három ponttal lemaradva a nyolcadik svájci Lenoxx Phommara, tőle pedig egyetlen pontocskával marad el Varga Tibike. Az ötödik magyar versenyző, Lőrinc Laci a lista 20. helyén található, köszönhetően az Oscherslebenben szerzett négy pontjának.

A 2022-es Northern Talent Cup állása:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 152
2 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 121
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 107
4 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 81
5 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 81
6 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 74
7 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 74
8 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 72
9 VARGA Tibor HUN Forty Racing 71
10 Rocco SESSLER GER MCA Racing 48
11 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 46
12 Kilian HOLZER AUT HK Racing 43
13 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 31
14 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 29
15 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 26
16 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 23
17 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 16
18 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 9
19 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 7
20 LŐRINC László HUN BRR Team 4
21 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 2
22 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
23 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1
24 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 0
25 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 0
26 Julius FRELLSEN DEN Frellsen RR 0

A srácok számára most egy egyhónapos nyári szünet következik: az ötödik fordulóra ugyanis július utolsó hétvégéjén kerül sor a csehországi Most versenypályán, ahol a Superbike világbajnokság vendégei lesznek.

Bagnaiához hasonlóan Martín sem akart elesni

0

A Pramac Ducati versenyzője egy meglehetősen visszafogott versenyt teljesített a hétvégén. 7. lett. A futam második felében jó pár pozíciót volt kénytelen átadni.

Fabio Quartararo és Aleix Espargaró incidense után Jorge Martín a harmadik helyen találta magát Marco Bezzecchi mögött. A spanyol számára ígéretesnek indult futam azonban hamar negatív fordulatot vett, mivel elkezdett visszaesni, így végül csak a 7. helyen intette le a kockás zászló.

„Olyan helyzetbe kerültem, amibe nem akartam, mivel mikor megláttam az első esőcseppeket, jelentősen visszavettem a tempóból.” – kezdi Martín.

„Próbáltam újra felvenni a ritmust, miután láttam, hogy nincs komoly víz a pályán, de a gyors kanyarokban nem volt elég önbizalmam. Nagyon sok időt veszítettem emiatt.”

„Próbáltam közelebb kerülni Bezzecchihez, de ugyanúgy, mint én, ő is próbálta csökkenteni a hátrányát, csak épp Peccóval szemben. Nagyon magabiztos voltam, mivel kemény hátsó gumit választottunk, ami jól is működött.”

„A 10-es és 11-es kanyarban volt jele az esőnek, így nem sikerült a legerősebb hétvégét összeraknom. A zászlókat azonban csak néhány körön át lengették. Binder és Maverick is meg tudott előzni. Ezek a momentumok is sok időtől fosztottak meg, de ettől függetlenül örülök ennek a helyezésnek.”

„Nagyon sok sérülésem volt az utóbbi időben, így nem akartam bekockáztatni egy negyedik helyet, mert benne lehetett volna egy újabb bukás. Most van idő regenerálódni, feltöltődni, és újult erővel nekivágni a szezon következő részének.”

Büntetést kapott első bukásáért Quartararo

0

Nem úszta meg hollandiai csetlés-botlását Fabio Quartararo. Első incidenséért lesz majd egy büntetése is a következő futamon.

Szürreálisként hatott, mégis Fabio Quartararo volt a holland TT negatív hőse. Az általában a végletekig kiegyensúlyozott teljesítményre képes francia kétszer is bukott, az első során pedig kis híján vitte magával közvetlen vb-riválisát, Aleix Espargarót is. Espargaró végül megúszta, és kiváló versenytempójának hála egészen a negyedik helyig fel tudott kapaszkodni.

Quartararo később még egyszer bukott, highside-ja után pedig már nem is tudta folytatni a holland futamot. Előnye így Espargaróhoz képest 21, a futamot nyerő Bagnaia összevetésében 66 pontra olvadt. Quartararo a két bukása mellett még afféle „puttonyként” kapott egy büntetést is. Ez majd egy hosszú kör lesz a szezon következő futamán, a Brit Nagydíjon.

A vb-címvédő utoljára még tavaly, a Katalán Nagydíjon kapott büntetést. Azt a kinyíló bőrruhája miatt kapta. Kieséssel ugyancsak tavaly, még Portugáliában kellett szembenéznie. Quartararo a maga részéről egyébként azt sem feltétlenül értette, miért küldte vissza őt csapata az első esése után.

Nem tudom. Majdnem egy körrel le voltam maradva mindenkihez képest, de a csapat erőltette, mondván, jön az eső” – mondta Quartararo a Motorsport.com kérdésére. „Kimentem, és estem még egyszer. Szerencsére semmimet nem törtem el. Ez nem az én döntésem volt. Ha én úgy döntök, hogy megállok, akkor ezen nem szoktam változtatni. Ez most más volt.

Bagnaia biztos benne, mindenhogy verte volna Espargarót

0

Francesco Bagnaia úgy véli, ideális körülmények között is legyőzte volna Aleix Espargarót, aki győzelmi esélyeit siratta Assenben.

Francesco Bagnaia győzelme mellett a legnagyobb beszédtémát Fabio Quartararo két bukása szolgáltatta a Holland TT során. Ebből az első majdnem magával vitte a másik vb-aspiráns Aleix Espargarót is. Az apriliás végül motoron tudott maradni, de a 15. helyről kellett elkezdenie felzárkózni.

Espargaró végül egészen a negyedik helyig tudott felkapaszkodni, köszönhetően annak a csatározásnak, amit Binder és Miller mutatott be előtte. A katalán arról beszélt, nyugodtan meccselhetett volna akár a győzelemért is.

Bagnaia ezzel nem ért egyet, amellett, hogy elismeri azt, amit Espargaró csinált.

Az teljesen egyértelmű, hogy nagyszerű versenytempót mutatott az ütközés után” – dicsérte riválisát Bagnaia. „Kicsit persze idegből is ment, de egészen kiváló volt a felzárkózása.

Ez viszont csak a dolog egyik fele a ducatis szerint. „Nekem elöl más versenyem volt, a cél az volt, hogy kezeljem az előnyömet. Nekem nem kellett annyira a határon mennem, mint neki. Megtanultam, hogy ilyen helyzetekben a nyugalom nagyon kifizetődő. Az biztos, hogy nagyot harcolhatott volna a győzelemért. De ezt sosem tudjuk már meg, mert én első lettem, ő pedig negyedik.

A nullázó Quartararo hibái miatt a futamot nyerő Bagnaia hátránya 66, az óriási felzárkózást bemutató Aleix Espargaró lemaradása pedig 21 pontra csökkent.

MATCH4 néven testvércsatornát kap az ARENA4

A Digi a megszűnő Digi Sport csatornák helyére veszi be kínálatába az ARENA4-et és újonnan induló testvércsatornáját, a MATCH4-et. Innentől ezen a két csatornán zajlanak a MotoGP-, illetve a Superbike-világbajnoki közvetítések.

A MotoGP-, illetve a Superbike-világbajnoki közvetítéseket egy ideje már a Network4 csoport égisze alá tartozó ARENA4-en, illetve annak online felületén, az ARENA4+-on kell keresnie minden, a sorozatok iránt érdeklődőnek. Így a P1race olvasóközönségének is.

Ez a feltételrendszer bővül most azzal, hogy az ARENA4 mellé megszületik a testvércsatorna is MATCH4 néven. Ezek közül pedig mindkettő be is kerül a Digi csatornakínálatába, pontosan a megszűnő Digi Sport csatornák helyére. Ezek augusztus ötödikével szüntetik be a műsorsugárzást.

A DIGI Magyarország és az Invitel augusztus 5-től felveszi kínálatába a népszerű ARENA4 és az újonnan induló MATCH4 sportcsatornákat, ezzel párhuzamosan a saját gyártású és évek óta veszteségesen működő DIGI Sport három adója beszünteti adását” – fogalmaz a Network4 közleményében.

A MATCH4 elsősorban a közkedvelt nemzetközi labdarúgó bajnokságok közvetítése köré épül, emellett láthatók lesznek darts (PDC) és kiemelt technikai sportesemények (NASCAR, IndyCar, Superbike) közvetítései is” – írják.

Az ARENA4 Magyarország legdinamikusabban fejlődő sportcsatornája, műsoridejének közel 50 százalékában élő közvetítéseket sugároz. Gyorsan növekvő népszerűségét annak köszönheti, hogy a német Bundesliga és az UEFA nemzetközi válogatott mérkőzéseinek közvetítése mellett az amerikai futball rajongóinak kedvencének számító NFL és NCAA meccseket, valamint a MotoGP futamait, és számos küzdősport eseményt, összecsapást (PBC és MMA/Bellator gálák, WWE mérkőzések) is közvetít.

Az ARENA4 és a MATCH4 mellett hamarosan a DIGI is értékesíteni fogja az ARENA4+-t, Magyarország első sport-streaming szolgáltatását, melyen az élő közvetítések mellett olyan különlegességekkel is találkozhatnak az előfizetők, mint az élő statisztikai adatokkal kiegészített Bundesliga-mérkőzések, a több, választható kameraállásból követhető MotoGP időmérők- és futamok, valamint a RedZone, a profi amerikai futball liga, az NFL, körkapcsolásos élő közvetítése” – így a közlemény.

Lapcsaládunk másik tagja, a 500miles.hu számára is releváns változások ezek, hiszen ahogy az a fenti sorokból kiderül, az amerikai autósport szerelmesei is itt követhetik majd kedvenc versenyzőiket, legyen szó akár a NASCAR Cup Seriesről, akár az IndyCar jelenleg is futó szezonjáról.

Aleix Espargaró: Meglehetett volna a győzelem

0

Aleix Espargaró Fabio Quartararo hibájának ártatlan áldozata lett a Holland TT-n. Az eset után hatalmas felzárkózást produkált a 15. helyről. Végül a negyedik helyen ért célba.

Espargaró figyelemre méltó felzárkózása egy emlékezetes kettős előzésben csúcsosodott ki Brad Binderrel és Jack Millerrel szemben a verseny utolsó kanyarjában. Az Aprilia versenyzője mindössze 2,5 másodperccel ért célba később, mint a futamgyőztes Francesco Bagnaia. Tette ezt úgy, hogy több mint 11 másodpercet veszített, amikor Quartararóval való találkozása után letért a pályáról.

Espargaró az előre törés során a futam leggyorsabb körét is megfutotta, és közvetlenül csapattársa, Maverick Vinales mögött végzett. Quartararo eközben másodszor is bukott, és az idei szezonban először nullázott. Mindez azt jelenti, hogy az apriliás 21 pontra zárkózott fel Quartararo mögé. Ez egy nagy fegyvertény, de a spanyol úgy érzi, a futamon a győzelemért mehetett volna.

Espargaró hiszi, hogy győzni tudott volna Assenben

„Azt hiszem, ma győzni tudtam volna, Fabio pedig a második helyen végzett volna. Ez egy ötpontos előny lett volna. Ehelyett 13 pontot hoztam rajta” – mondta Espargaró. „Szóval ha a bajnokság szempontjából gondolkodunk, ez jobb. De elvesztettem egy győzelmet. Úgy érzem, hogy ma is tudtam volna nyerni, pedig csak egy győzelmem volt eddig a pályafutásom során. Szóval jobban örülnék, az öt pontnak és meglenne a győzelem!”

A spanyol folytatta: „Valami hiányzott az elmúlt 4-5 versenyen, hogy a leggyorsabb legyek a pályán. És azt hiszem, ezen a hétvégén, a sárga zászlós kvalifikáció kivételével, én voltam a leggyorsabb. Megmutattam a sebességemet, és ez számomra nagyon fontos. Ma nem győztem, mert ütköztünk Fabióval, de úgy gondolom, hogy a győzelem meg lehetett volna. Fontos számomra ez az érzés.”

Mi a véleménye a Quartararo incidensről?

Magára az incidensre reflektálva Espargaró elmondta, hogy Quartararo utóbbi időben mutatott közel tökéletes formája vezetett végül a rosszul megítélt helyzethez.

„Azért csinálta Fabio azt a mozdulatot, mert most nagyon jó érzése van a motorral. Ezt láttuk az első kanyarban Németországban is Peccóval szemben. Ő nem egy tisztességtelen versenyző, de az önbizalma olyan magas, hogy sokszor képes lezárni az íveket.

„De ma én is szupergyors voltam, így én is úgy tudtam zárni az ívet, úgy, mint ő, és összeütköztünk. Az mondta ’sajnálom, mert nagy hibát követtem el, amikor ezt az előzést megítéltem’.”

Espargaró hozzátette: „Öreg ember vagyok ebben a paddockban, szóval szeretem elemezni, hogyan mennek a dolgok. Ismerem a kategóriát, a motorokat, a riválisaimat. Ismerem Fabio önbizalmát, és sok időt szántam arra is, hogy elemezzem őt a videókon, a futamokat, az edzéseket, mindent. Tudom, hogyan motorozik, és az önbizalma most nagyon magas, de amikor ilyen helyzetben vagy, nem olyan könnyű ezt fenntartani. Nem hibázni. Ma nem arról van szó, hogy arrogáns volt, de mivel sokkal gyorsabbnak érzi magát a többieknél, rosszul ítélte meg azt az előzést, és tudtam, hogy ez megtörténhet.”

„Attól a pillanattól kezdve azt mondtam magamnak: ‘Fabio szinte tökéletes. Nem hibázott a szezon során, szóval ha most hibázik egyet, akkor ebből profitálni kell'”.

Nincs vesztenivaló

Onnantól, hogy a 15. helyen tért vissza a pályára, Espargaró azt a mentalitást követte, hogy nincs vesztenivalója.

„Amikor Fabio nekem jött, azt mondtam, ‘a versenyednek vége’. Semmi sem fog változni, ha 2-3 pontot szerzel, nem számít. Több mint 10 pontért kell menned, és ha buksz, akkor buksz. Szóval azt mondtam magamnak, ‘ma van az a nap, amikor be kell bizonyítanod, hogy gyors vagy és jó a motorod’. És be is bizonyítottam. Mosolyogtam, amikor megláttam a köridőket; 32,5, 32,5. Azt mondtam, ‘mi ez?’ Elképesztő volt. Tudtam, hogy lehetetlen, hogy a többiek ilyen tempót mennek, és láttam, hogy utolérem az élmezőnyt. Szóval dühös is voltam, de ugyanakkor örültem is, hogy tartani tudtam ezt a tempót.”

„Soha nem voltam a határon túl, nem hibáztam. Sehol nem mentem szélesre. Gyors voltam, de a motor is fantasztikus volt ma. Hihetetlenül jó.”

Az emlékezetes előzés

„Az utolsó sikánban sokkal később fékeztem, mint mindenki más, és különösen a gyors szektorban senki sem tudta azt a sebességet hozni, amit én. Ezért elég könnyű volt számomra az előzés.”

Espargaró legemlékezetesebb előzése kétségkívül az utolsó volt, amikor az utolsó sikánba érve Brad Bindert és Jack Millert is kifékezte.

Binder hozzáért  Millerhez, amikor a hármas egyszerre volt a kanyarban, és néhány verseny utáni kommentár arra engedett következtetni, hogy az ausztrál elégedetlen volt Espargaró manőverével.

„Igazából nem velem volt a baj. Azt mondtam [Jacknek], hogy ‘nem voltam ennyire piszkos’. Azt mondta ‘nem, nem téged hibáztattalak. Bradet hibáztattam, ő ütött meg a karomon’. Mondtam, hogy oké!” – magyarázta Espargaró.

„Az előzés az utolsó féktávon történt, de valójában az előzés a balos kanyarban már megvolt. Húsz kilométer per órával több sebességet vittem be, hihetetlen volt a tempó, amit elértem.

„Láttam, hogy Brad nem volt nagyon jó a fékezésben ott, és azt mondtam, hogy ‘bemegyek’, és meg tudtam fékezni a motort. Boldog vagyok, mert ez nagyon fontos volt a pontok szempontjából. Azt hiszem, minden előzés, amit a verseny során csináltam, jó volt.”

Elképesztő teljesítmény a szezon első felében

Espargaró hihetetlen szezont teljesít – az első 11 fordulót öt dobogós helyezéssel, köztük egy győzelemmel zárta. Ami a barcelonai bukás és a mai Quartararo incidens nélkül könnyen lehetett volna hét dobogó is.

„Fabio motorján ott van az 1-es rajtszám, hiszen ő a világbajnok, és a múlt hétvége után pontosan ugyanannyi pontja van, mint tavaly ebben a szakaszban, amikor végül megnyerte a bajnoki címet. Én pedig 21 ponttal vagyok lemaradva tőle” mondta Espargaró. „Ez azt jelenti, hogy a teljesítményem, és a bajnokság első része kiemelkedő volt.”

Ez a 21 pontos különbség még tovább csökkenhet Silverstone-ban, ahol Espargaró első dobogós helyezését érte el az RS-GP-vel, és ahol Quartararónak majd egy hosszú körös büntetést kell letöltenie a verseny elején. Egy ilyen büntetés általában 4-6 pozíciót jelent, ami Quartararo számára különösen fájdalmas lehet, tekintve, hogy a Yamahával nehéz előzni.

Quartararo: Ez hülyeség volt

0

A Yamaha és Fabio Quartararo számára az asseni nagydíj emlékezetes marad, de nem a kiemelkedő teljesítmény miatt. A francia kétszer is bukott a versenyen, és pontok nélkül térhetett haza.

„A harmadik körben elkövettem egy buta hibát. Nem volt szükség ilyen manőverre a verseny ilyen korai szakaszában. Tanulni fogok az esetből” – mondta Fabio Quartararo a Holland TT után. A francia a versenyen bukott, amikor az 5-ös kanyarban merész akciót hajtott végre Aleix Espargaróval szemben.

„Pecco nagy előnyre tett szert az első körben. De a következő körben ismét közel kerültünk hozzá. A bukás előtti körben láttam, hogy a kanyarban megpróbálkozhatok egy előzéssel”magyarázta a regnáló bajnok. „Sajnos akkor messziről érkeztem, túl mélyet fékeztem. Azt hittem, hogy működni fog, de rosszul sült el a dolog.”

Quartararo ezután visszaállt, de néhány kör után a box felé vette az irányt. Miért ment mégis vissza a pályára? „Nem tudom. Alapvetően egy körrel voltam lemaradva a mezőny többi részétől” – mondta a listavezető.  „A csapat visszaküldött, talán azért, mert esőt jósoltak. Nem az én döntésem volt.”

„Aztán én is újra nyomtam. Még vizsgáljuk a motort, de biztos vagyok benne, hogy a kipörgésgátló érzékelője nem volt rendben” – mondta Quartararo a kanyar kijáratánál történt második bukásáról. „Az első megcsúszást még sikerült megfognom, de amikor jött a következő, már nem volt esélyem. Úgy érzem megsérültem, fáj a vállam.”

„Természetesen az ember harcolni akar az ellenfeleivel. Hibáztam. A stratégiánk az volt: amikor elől vagyok, mindent beleadok, amikor valaki mögött haladok, ne hibázzak. Én fordítva csináltam” – ismerte el utólag a francia. „Ez hülyeség volt. Valószínűleg most két napig bosszús leszek, de aztán majd a korábbi futamokra gondolok, amelyek kiválóan sikerültek.”

A verseny után a FIM MotoGP stewardjai Quartararót büntetéssel sújtották az Espargaróval történt incidens miatt. Az indok, hogy tönkretette az Aprilia versenyzőjének futamát. A döntés értelmében Quartararónak Silverstone-ban hosszú körös büntetést kell végrehajtania.

 

Bagnaia: Féltem, hogy el fogok esni

0

Casey Stoner 2008-as győzelme óta nem ünnepelhetett a Ducati a dobogó tetején Assenben. Ma azonban megtört a jég, Pecco Bagnaia diadalmaskodott.

„Nagyon boldog vagyok.” – kezdi az olasz pilóta.

„Főleg ilyen körülmények között nem volt egyszerű dolgom, mert féltem, hogy el fogok esni. Okosan próbáltam versenyezni, és nem feszegetni a határokat. Végül minden terv szerint alakult, és egy nagyszerű futamot sikerült összerakni.”

„Egész hétvégén nagyon keményen dolgoztunk, felkészülten érkeztem a versenyre. Csak az eső nem volt bekalkulálva, úgyhogy az kissé megijesztett, amikor futam közben eleredt. Bezzecchi pedig nem adta fel, 2 vagy 3 tizeddel mindig közelebb került hozzám körönként. Nem volt egyszerű reagálni, és újra megtalálni a ritmust. Végül sikerült győznöm, és ennek nagyon örülök.”

„Nem volt számottevő eső, szóval nem nehezítette meg a dolgom. Azt hittem, sokkal csúszósabb lesz az aszfalt, de szerencsére nem így lett. Bezzecchi tempója olyan volt, mintha teljesen száraz körülmények lettek volna. Nem is gondolt az esőre, szóval próbáltam ugyanúgy eljárni, mint ő. Ez volt a helyes döntés.”

„Amit Bezzecchi ma bemutatott, azt várja az ember egy MotoGP pilótától. Örülök, hogy sikerült magam mögött tartanom, és hogy ilyen nagyszerű versenyt futhattunk. Gratulálok neki és a csapatának is. Szerintem délután még összeülünk és csevegünk egy kicsit.”