A nyolcszoros világbajnok, Marc Márquez sikeres műtéten esett át. Élvezi a nyarat, és minden gondolata a felépülés és a mihamarabbi visszatérés körül forog.
Egyelőre nem tudni, mikor láthatjuk újra nyeregben a spanyolt, arra viszont mérget vehetünk, hogy a mezőny tagjai nem lehetnek nyugodtak, mert ha Marc Márquez visszatér, ott kő kövön nem marad.
Számára kicsit korábban kezdődött a nyári szünet, amit láthatóan igyekszik kiélvezni. Szurkolói pedig alig várják, hogy újra motoron láthassák kedvencüket:
Siralmas hétvégén van túl a gyári Yamaha alakulat. Mindkét versenyzőjük a kavicságyban fejezte be az asseni futamot. Morbidelli mégis nagyobb bajban, mint Quartararo.
Franco Morbidelli a második szabadedzésen feltartotta versenyzőtársát, így egy letöltésre váró hosszú körös büntetéssel érkezett a vasárnapi futamra. Az olasz azonban ezt nem töltötte le, így kapott még egyet.
„Nem teljesítettem az első büntetőívet, mivel nem kaptam róla információt. Csak akkor vettem észre a táblát, amikor már a második hosszú körös büntetést is kiszabták rám. Nem láttam sajnos, mivel épp egy bolyban voltam, és nagyon nehéz ilyen gyors körök közepette bármit is látni a táblákból, pláne ha sokan vagytok egy kupacban.” – kezdi Morbidelli.
Végül Morbidelli versenye sem tartott sokáig. Az olasz a kavicságyban fejezte be az asseni futamot. Az 5-ös kanyarban csúszott ki, akárcsak csapattársa.
„Elment az eleje és elestem, de ez a bukás most nem a legnagyobb problémánk. Gyorsabbnak kell lennünk, agresszívabban kell vezetnem. Ez pedig nem egyszerű, mert abszolút nem ilyen a stílusom.”
„A nyári szünet jó alkalom lesz arra, hogy végre hozzászokhassak az idei fejlesztésű motorhoz.”
12 futamon van túl a motokrossz-vb 2022-es szezonja. Az MXGP kategóriában Tim Gajser imponáló magabiztossággal vezet. Az MX2 jóval szorosabb.
A 2022-es motokrossz-világbajnokság még február végén Nagy-Britanniában kezdődött. Az ötszörös világbajnok címvédőről, a holland Jeffrey Herlingsről nagyon hamar kiderült, hogy az egész szezont kihagyni kényszerül a téli előszezon során összeszedett lábsérülése miatt.
A címvédő távollétében pedig a 2022-es szezon egy emberről szól: ő pedig a szlovén Tim Gajser. A 243-as rajtszámú Honda versenyzője idén mindössze három olyan hétvégét hozott, ahol ne tudott volna legalább egy futamot megnyerni. Ehhez képest eggyel több az az alkalom, amikor nem ő lett a hétvége összetett győztese.
Jorge Prado, MXGP. Fotó: MXGP
Gajser négy olyan hétvégét is összehozott, amely során mindkét futam győztese ő lett az MXGP-ben. A szlovén előnye ennek megfelelően tetemes, 125 pont a GasGas spanyol versenyzője, Jorge Prado előtt. Gajser mögött egyébként szoros a csata az összetett második helyéért, ugyanis Prado előnye mindössze öt pont a harmadik svájci Jeremy Seewer előtt.
A tavalyi MX2-es világbajnok Maxime Renaux jelenleg negyedik összetettben, két pontos előnyben Glenn Coldenhoffhoz képest.
Gajser egyébként a maga részéről szintén nem akárki a sportban, ugyanis 2015-ben már MX2-es világbajnoki címet ünnepelhetett. 2016-ban, 2019-ben és 2020-ban pedig már az MXGP-ben ért fel a csúcsra.
MX2
Ahogy Gajser magabiztosan vezeti az MXGP tabelláját, úgy az MX2 küzdelme jóval szorosabb. Ez a kategória két ember, a francia Tom Vialle és a belga Jago Geerts csatájáról szól. Kettejük között négy pont a különbség előbbi javára. Mindketten hoztak már egyébként tökéletes hétvégéket a 2022-es szezon során, Vialle hármat, míg Geerts kétszer tudott így zárni egy adott futamon.
A legutóbbi hétvége – MXGP
A világbajnokság tizenkettedik hétvégéjét a Samota Rocket Motor Circuit területén rendezték Indonéziában. A pálya Sumbawa szigetén található. A hétvége rengeteg izgalmat és két tökéletes teljesítményt hozott. Az első versenyen pont Gajser volt az, akié a Holeshot lett, miután a kawasakis Ben Watson eltalálta a kaput, így mehetett a mezőny legvégére.
Gajser aztán meg is tudta tartani a vezetést Jorge Prado és Rubén Fernández előtt. Fernándezt Glenn Coldenhoff és Romain Febvre követték. Febvre rajtavesztett egy csatán, ugyanis Pauls Jonass elment mellette, de a páros ezt követően sem szakadt szét. Febvre jól tette, hogy kitartott, ugyanis Jonass bukott és visszacsúszott egészen a kilencedik helyig. Később feljebb tudott kapaszkodni, egészen a hetedik helyig. Mitch Evans az ötödik körben meg tudta előzni Jed Beatont, és a leszakadó Fernándezre is nyomást tudott helyezni.
Rubén Fernández, MXGP. Fotó: MXGP
A futam végén Gajser szezonbeli tizenkettedik győzelmét aratta Prado, Fernández, Coldenhoff and Febvre előtt. A második futamon a Holeshot birtokosa Prado lett, míg Febvre visszaesett negyediknek. Gajser egy pillanatra még Fernández mögé is visszaesett. Prado sokáig jó tempóban haladt az élen, miközben Gajser a felzárkózással volt elfoglalva. Előbb Febvre, majd Prado mellett is elment. Az egész hétvégén ételmérgezéssel küzdő Jeremy Seewer a legtöbbet hozta ki a hétvégéjéből – a svájci az első futamon 12., a másodikon pedig kilencedik lett.
Prado bár meg tudta nehezíteni Gajser dolgát, a szlovén 2/2-vel zárta Indonéziát és 125 pontra növelte előnyét.
A legutóbbi hétvége – MX2
A nap első MX2-es futamában a Fox Holeshotot Tom Vialle nyerte. Őt a Husqvarna gyári versenyzője, Kay de Wolf, majd Jago Geerts, valamint Kevin Horgmo követték. Andrea Adamo nem kezdte a legjobban a versenyt, mivel egy hiba miatt az utolsó előtti helyre szorult vissza.
Mikkel Haarup ezután megelőzte Horgmót a negyedik helyért, kicsivel hátrébb Stephen Rubini jött fel a kilencedik helyre. Haarup után Simon Längenfelder is el tudott menni Horgmo mellett. Ráadásul mivel de Wolf a nyolcadik körben kiesett, ez lehetővé tette Geerts számára, hogy feljöjjön a második helyre. Ekkor Vialle már 3.167 másodperccel volt Geerts előtt, aki igyekezett feljebb zárkózni.
Horgmo rövid időre visszaelőzte Längenfeldert, és a leggyorsabb versenyző volt a pályán. Mindeközben Haarup stabilan haladt a negyedik helyen egészen addig, amíg motorprobléma miatt ki nem esett a versenyből. Geerts ezután hibázgatni kezdett. Lemaradásal Vialle-lal szemben előbb 9,484, majd 12.266 másodpercre nőtt. Később tovább szakadt le riválisához képest.
Hátrébb de Wolf, Horgmo és Längenfelder szoros csatát vívott a harmadik helyért. De Wolf és Horgmo összeértek, és mindketten buktak, így Längenfelder könnyedén feljött a harmadik helyre. De Wolf rövid ideig újra lendületbe jött, de végül csak a nyolcadik helyen ért célba. Vialle előnye a leintéskor végül 8.812 másodperc volt.
A második futamban a Fox Holeshot Längenfelderé lett, bár Vialle azonnal átvette a vezetést, Adamo pedig harmadik lett Benistant előtt. Horgmónak az első körben problémája akadt, mivel visszaesett az utolsó helyre, míg Geerts a 8. helyen javított néhány pozíciót. Vialle eközben továbbra is Längenfelder előtt haladt, a páros továbbra is szorosan követte egymást.
Haarup megint kiesett
Ígéretes teljesítményt nyújtott a második futamban Haarup, aki egy ideig még ötödik is volt, de újabb motorproblémája miatt ezt a versenyt sem tudta befejezni. Längenfelder gyorsnak tűnt, hiszen övé volt több is a futam leggyorsabb körei közül. Ezzel párhuzamosan kevesebb mint egy másodpercre csökkentette a hátrányát Vialle-hoz képest. Végül hibára is tudta kényszeríteni a franciát, és átvette a vezetést. Adamo ekkor harmadik volt, míg Geerts a hatodikon igyekezett feljebb kapaszkodni.
Längenfelder egy bukás nyomán nem tudta megtartani a vezetést, így Vialle került ismét nyeregbe. A végén Geerts az ötödik helyért Karssemakers mellett is el tudott menni, míg Benistant a 10. körben Adamóval szemben feljött a harmadik helyre. A futamot végül Vialle nyerte Geerts, Längenfelder, Benistant és Horgmo előtt.
Ezzel Gajser mellett az MX2-ben is egy 2/2 juttatta győzelemhez az aktuális versenyzőt, esetünkben Vialle-t. Längenfelder második lett Benistant előtt, utóbbi harmadik dobogóját ünnepelhette. Azzal, hogy az Indonéz Nagydíj győztese Vialle lett, visszavette a vezetést összetettben is. Előnye 4 pont.
Enea Bastianini úgy fordul rá a nyári szünetre, hogy az 5. helyen áll a világbajnoki tabellán. Eddig 3 győzelme van idén, és úgy véli, lesz még több is.
Az asseni futamot megúszta az olasz bukás nélkül, 11. lett. Igyekszik többet kihozni magából, mert úgy látja, nem voltak jelentősen lemaradva Pecco Bagnaia mögött.
„Nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl. Teli volt magasságokkal és mélységekkel. A bemelegítő edzésen jól éreztem magam, de a versenyen nem volt minden teljesen rendben. Nem volt különösebben jó a futam. Elkeserít a helyezés, tekintve, hogy nem voltunk olyan messze Peccótól.”
„Voltak technikai problémáink az időmérőn, így eleve hátrányból indultunk. Próbáltam minél jobban húzni a gázt a versenyen is, de egyszerűen nem lettek jobbak a köridejeim. Aleix például sokkal gyorsabb volt nálam. Tényleg mindent megtettem, a maximumot hoztam ki magamból, de sajnos ez ennyire volt most elég.”
„A hátrányunk nem volt különösebben nagy a futam vége felé Peccóval szemben. Így visszagondolva, szerettem volna megnézni magam egy másik gumiválasztással, hogy akkor milyen pozíciót tudtam volna elérni. Az ember azonban nem tudja visszaforgatni az időt. Talán nem ez volt a legjobb választás, mert a gumi jobb oldalával valami nem stimmelt.”
„Az utóbbi 3 versenyen szenvedtem. Hátul voltam, ami nem tett jót. Most következik a nyári szünet, lesz mit átgondolni. Biztos vagyok benne, hogy ha visszatérünk, újra versenyképes leszek majd.” – nyilatkozta Bastianini.
Három évvel első Moto2-es diadala után Assenben Augusto Fernández vasárnap ismét győzni tudott a a holland aszfaltcsíkon. A Red Bull KTM Ajo versenyzője számára azonban nem volt biztos a siker.
Augusto Fernández 2019-ben első Moto2-es győzelmét ünnepelhette az asseni pályán, és a most MotoGP-ben versenyző pilótákkal, Brad Binderrel és Luca Marinivel állhatott fel a dobogóra. Három év elteltével a spanyol a szezon harmadik győzelmével a Moto2 világbajnoki tabella élére ugrott, jelenleg Celestino Viettivel holtversenyben áll az első helyen. Mindkét versenyző 146 pontot és három győzelmet gyűjtött be eddig.
A Sachsenringen aratott győzelme után ez volt a Red Bull KTM Ajo versenyzőjének második sikere zsinórban. A spanyol a 9. rajtkockából indulva hibátlan versenyt futott, amelyen az első tizenegy kör alatt a 3. helyre ért fel. Az utolsó szakaszban végül átvette a vezetést, és sikerült némi lélegzetvételnyi előnyt szereznie üldözői előtt. Fernández 24 kör után hatodik GP-győzelmét ünnepelhette, 0,660 másodperccel megelőzve bajnoki riválisát, Ai Ogurát.
„Ez egy másfajta verseny volt, mint amihez hozzászoktam” – mondta Fernández. „Egy nagy csoport alakult ki, amelyben sok csata zajlott a pozíciókért. Ezt nagyon élveztem.”
A 24 éves versenyzőnek azonban keményen meg kellett dolgoznia a győzelemért. „Nehéz volt számomra a versenyt irányítani, mert mindenki hasonló tempót diktált. Próbáltam elemezni a többi versenyzőt, miközben vártam a saját pillanatomra. Miután átvettem a vezetést, csak arra koncentráltam, hogy ne hibázzak. Végül az a néhány méter vezetett a győzelemhez.”
Nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indul el a HUMDA Academy utánpótlásnevelési rendszer. Alapos felmérési munkát követően transzparens és mérhető elbírálási szempontok alapján kerülhettek be versenyzők a programba. A versenypályákon már elért eredmények mellett többek között a vezetéstechnikát, valamint a fizikai- és mentális alkalmasságot is vizsgálva állították össze a szakemberek a HUMDA Academy névsorát. A kiválasztás Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka irányította. A kiválasztás alapját képező képességfelmérésben a motorsport-specifikus vizsgálatokkal és felmérésekkel foglalkozó Fit4Race volt a HUMDA partnere.
Kilenc gokart-, három rali-, és két túraautó pilóta mellett kilenc gyorsasági motor, két-két enduró motor, illetve motokrossz, valamint egy-egy supermoto és triál versenyző került be a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. utánpótlásnevelési rendszerébe, a HUMDA Academy programba. Minden versenyző rangos sorozatokban bizonyított már és a támogatás révén magasabb szintű bajnokságokban, vagy professzionálisabb körülmények közt koncentrálhat a versenyzésre.
A HUMDA egyik alapvető célkitűzése a hazai autó- és motorsport népszerűsítése, fejlesztése, a tehetséges, illetve eredményes sportolók karrierjének támogatása és előre mozdítása. Az Ügynökség tavaly novemberben Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor vezetésével több mint száz tehetséges versenyző képességfelmérését kezdte meg a tehetségkutató- és utánpótlásnevelési rendszerben. A hazánkban jelenleg is aktív, többségében utánpótlás korú autó- és motorversenyzők a Fit4Race komplex, többek között fizikai-, mentális, pszichológiai, biomechanikai és egyéb versenyspecifikus szempontok alapján végzett felmérésen vettek részt. Különböző szempontok figyelembevételével és súlyozásával alakult ki a támogatotti lista, többek között az életkort, a sporttapasztalatot, a versenyzőkben rejlő potenciált, a sporthoz való hozzáállást és a mikrokörnyezetet is értékelték a szakemberek Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor irányításával.
Olyan versenyzők kerülhettek be a programba, akik már bizonyítottak valamilyen szinten és van esélyük arra, hogy komolyabb karriert fussanak be a következő években. A támogatás célja nem az, hogy teljesen egészében fedezze egy szezon költségvetését, hanem kiegészítést jelent a már meglévő költségvetéshez, amelyet jellemzően családi vagy szponzori támogatással teremtenek elő a fiatalok.
– Saját tapasztalatból tudom, hogy a motorsportban milyen nehéz beindítani egy karriert fiatalon. A legtöbb sportággal ellentétben itt sokkal nagyobb az anyagi nyomás a versenyzőkön, és sok esetben a költségvetés hiánya a legfőbb gátja a magyar tehetségek kibontakozásának. Azért örülök a HUMDA programjának, mert lehetőséget ad arra, hogy a legtehetségesebb versenyzők kisebb valószínűséggel kerüljenek ilyen nehéz helyzetbe. A kiválasztásban nekem fontos szempont volt, hogy ami mérhető, azt mérjük meg. Sokat számított a Fit4Race-elemzés, amelynek segítségével a fejlődési potenciált objektív szempontokkal kiegészítve határozhattuk meg, ezzel növelve annak valószínűségét, hogy azok a versenyzők kapjanak segítséget, akik a legjobb eséllyel juthatnak el komoly szintre egy erős, nemzetközi bajnokságban – emelte ki Michelisz Norbert, a túraautó világkupa 2019-es bajnoka, a HUMDA Academy program mentora.
– Már aktív karrierem során is fontosnak tartottam a fiatalok támogatását. Jó érzéssel tölt el, hogy a tehetségek mentorálásában részt vehetek. Egy hosszú kiválasztási folyamat végéhez érkeztük, melynek eredményeképp előre mozdíthatjuk a legtehetségesebbek pályafutását. Visszaemlékezve pályafutásom elejére, én magam is átérzem azt, hogy a szülőkre mekkora anyagi teher nehezedik évről-évre a technikai sportokban, ezért igazán kivételes lehetőség ez a támogatottak számára – tette hozzá Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka, a HUMDA Academy program mentora.
Fotó: HUMDA
– A Fit4Race a minden teljesítmény területre kiterjedő vizsgálatai alapján létrehozott a HUMDA részére egy olyan speciális felmérési és kiértékelési rendszert, melynek segítségével kizárólag számadatokkal skálázhatóvá tudtuk tenni a több mint 100 versenyző részvételével zajló kiválasztási folyamatot. Nagyszerű volt látni, hogy a versenyzők úgy érkeztek meg és teljesítettek, mintha az egy éles versenyhétvége lett volna. Ez a plusz izgalmi szint egyértelművé tette azt is, hogy kik azok a sportolók, akik a jövőben egy nap képesek lesznek sorsdöntő versenyeket, bajnoki címeket is nyerni – nyilatkozta Matics Zsolt teljesítménytréner, a Fit4Race alapítója.
– A HUMDA Academy tagjai nem csak anyagi támogatásban részesülnek, hanem folyamatos kapcsolatban állnak majd az Ügynökséggel, és más területeken is segítséget, tanácsokat kapnak karrierjük építéséhez. Ez alatt jogi-, kommunikációs-, és marketing segítséget értünk, de akár a fizikai vagy a mentális felkészülés folyamatában is részt vehetünk. Mivel minden sportág minden szakágában más és más jellegűek lehetnek ezek a felmerülő kérdések, ezért ez a munka egyben egy pilot projekt is az Ügynökségnek, a sportolókkal együtt dolgozzuk majd ki a részleteket. Így a felmerülő kérdések és tapasztalatok alapján tudunk majd a jövőben támogatandó versenyzőink mellé egy komplex támogatási csomagot biztosítani – mondta Őry Kornél, a HUMDA Zrt. szakmai igazgatója.
A HUMDA néhány hete jelentette be, hogy a túraautó-világkupában (FIA WTCR) induló Zengő Motorsport és a kamion-Európa-bajnokságban (FIA ETRC) versenyző Révész Racing csapatait is támogatja. A teljes magyar háttérrel, hazai versenyzővel és szerelőgárdával induló versenycsapatok azontúl, hogy hazánk hírnevét öregbítik a technikai sportok rangos szériáiban megfelelő hátteret biztosíthatnak a magyar versenyzőket támogató szakembergárda kiépítéséhez, tapasztalatszerzéséhez.
A HUMDA Academy tehetséggondozó programban támogatott versenyzők szakáganként:
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Fantic csapatot szeretne indítani a Moto2-ben. Assenben felröppent egy olyan pletyka, hogy a VR46 kiszáll és helyére érkezik az olasz márka. A cikkben leírtak csupán feltételezések, nem tények.
Május közepe óta nem volt nagy titok, hogy az olasz gyártó, a Fantic Motor a 2023-as Moto2-es világbajnokságban való indulást tervezi. A bizottság (amely az IRTA, a Dorna és a FIM tisztviselőiből áll) azonban nem adott engedélyt bővülésre; így a Fanticnak várnia kell, hátha az idei szezon után valamelyik csapat visszalép a Moto2-es világbajnokságtól.
A Gresinivel és más versenycsapatokkal folytatott tárgyalások egy közös vállalkozásról vagy átvételről kudarcba fulladtak. Assenben azonban felreppent a hír, hogy a Mooney VR46 Moto2-es csapat, amely Celestino Viettivel vezeti a bajnokságot (pontegyenlőséggel Augusto Fernándezzel), visszalép a középső géposztálytól, hogy a MotoGP csapatra koncentrálhasson.
Vietti azonban a híresztelések szerint nem kerülne eladósorba, mert a Rossi-csapat a Yamaha Master Camp Moto2-es csapatát továbbra is üzemeltetné és a jövő évi felállás várhatóan változna. Ugyanis az egyik helyet a VR46, a másikat pedig a Master Camp adhatná. Rossi korábban Aspar Martinez csapatával, legutóbb pedig az Avintiával kötött már ilyen együttműködéseket.
A Yamaha szóvivője, William Favero utalt arra, hogy vannak ilyen irányú megfontolások, de még semmi nincs eldöntve.
Amennyiben a Fantic Motor átveszi a két VR46-os Moto2-es helyet, és Kalex vázzal fog versenyezni, kik lehetnek a versenyzőik? A pilótajelöltekről egyelőre nem sokat hallani (mint ahogy a Moto2-es szereplés sem tény, csak egy feltételezés). Marcel Schrötter egy opció lehet, mivel még nem tárgyalt az Intact-tal 2023-ra, és váltani szeretne.
Az IRTA-nál a Fanticot megbízható partnerként jellemzik, hiszen az olaszok erős kontingenssel vannak jelen a Dakar-ralin, valamint az MX Európa-bajnokságon és a világbajnokságon is.
Álvaro Bautista jelenleg is vezet összetettben, Michael Ruben Rinaldi esetében pedig alakul a forma. A Ducati csapatmenedzserének, Serafino Fotinak pedig ez elég. Bautista azóta meg is hosszabbította szerződését.
Egészen kiválóan alakul Álvaro Bautista 2022-es szezonja. A veterán spanyol Ducatiján már hat futamot meg tudott nyerni 2022-ben, négy hétvége három-három futama után pedig vezet összetettben. Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi a legutóbbi hétvégén, Misanóban a három futamból kétszer dobogóra állhatott, idén először. Utóbbi hatodik a vb-tabellán. Az Aruba.it Ducati csapatmenedzsere mindkettejük teljesítményével rendkívül elégedett.
„Nagyon pozitív volt a szezonkezdet” – mondja a Ducati, Bautista és Rinaldi kapcsán Serafino Foti. „A mérnökeink nagyszerű munkát végeztek a szezon során. A csapat hasonlóképpen. De nem engedhetünk ki, mert még csak négy hétvégén vagyunk túl. A szezon pedig nagyon hosszú, és az ellenfeleink is nagyon erősek. Továbbra is kőkeményen kell dolgoznunk.„
Álvaro Bautista a hátán viszi a csapatot. „Megnézzük majd a szezon végén, mire lesz ez elég. Egyelőre nagyszerű az ő teljesítménye is. Hihetetlenül gyors, és nagyon jól érzi magát a motoron. Nagyon várjuk a szezon hátralévő részét.„
Foti sokat vár Bautista csapattársától, Michael Ruben Rinalditól. „Magabiztos vagyok vele kapcsolatban, és az voltam télen is. Michael egy nagyon okos versenyző. Remélhetőleg ez a hétvége volt számára a fordulópont, és innentől folyamatosan dobogókért harcolhat majd. Az ő szempontjából nézve, megvan benne minden potenciál.„
Egy megvan
Alig valamivel Serafino Foti nyilatkozata után jött is a bejelentés: Álvaro Bautista egy évvel meghosszabbította lejáró szerződését.
„Nagyon boldog vagyok, hogy még minimum egy évig az Aruba.it Racing színeiben folytathatom a versenyzést” – mondta el a szerződéshosszabbítással kapcsolatban Bautista. „Ez a csapat számomra a családot jelenti. Az érzéseim még a 2019-esnél is sokkal pozitívabbak jelenleg. Ha pedig valami ennyire jól működik, azt folytatni kell. Úgy érzem, még a csúcson vagyok, és sokat tudok adni a csapatnak. Fizikálisan és mentálisan is ez a karrierem legjobb időszaka. Emellett szintén örülök annak, hogy továbbra is együtt dolgozhatok a Ducatival. A gyár szemei előtt mindig csak a technológia és az innováció lebeg. Nagyon örülök, hogy részese lehetek ennek a projektnek.„
„Mindig is hittem Álvaróban, és akkor is jó maradt a kapcsolatunk, amikor időlegesen elváltak útjaink. Amikor aztán az idei szezonra megint rá tettük a pénzünket, ezt nagyon sokan rendkívül kockázatos húzásnak tartották. Ez viszont nagyon is jó döntésnek bizonyult, az eredmények nagyon jól mutatják” – tette hozzá a csapatfőnök Stefano Cecconi.
A Ducati supremója, Gigi Dall’Igna így fogalmazott Bautista szerződéshosszabbításával kapcsolatban: „Nagyon örülünk, hogy Álvaróval folytathatjuk 2023-ban. Ahogy 2019-ben, úgy idén is rögtön versenyképes tudott lenni a motorunkon. Vezet is, és nagyszerű szezonja van. Precíz, könnyű vele együtt dolgozni, és élmény nézni őt a képernyőn keresztül is.„
#AB19 🎙️"When something works so well, we can only keep working, looking ahead. I feel I am still at the top, I feel I can still give a lot" pic.twitter.com/phTUfi3HOP
Egy újabb csalódást keltő hétvégén van túl Álex Márquez. A jövő évi biztos ülése talán kárpótolja gyengén sikerült futamért.
Mint korábban említettük, a Honda 40 éves mélyponton van a pontszerzést illetően. Álex Márqueznek ugyan egy ponttal gazdagodott Assenben, de már 3 olyan verseny van az idényben, amikor sajnos nullázott.
„Nagyon hosszú verseny volt. 15 kör után úgy éreztem, fel kell, hogy adjam, mivel egyre több gondom adódott a hátsó gumival.” – nyilatkozta Márquez.
„A nyári szünet nagyon fontos számomra. Jelenleg mentálisan nem vagyok jól, így szükségem lesz a pihenésre, hogy újult erővel térhessek vissza. 2 hétig igyekszem kikapcsolódni, majd elkezdek újra dolgozni.”
Since yesterday it's official that in 2023 I will join the @GresiniRacing family on a Ducati. I am very excited and happy with this opportunity, but first, it's time to keep giving my best this year!#AM73pic.twitter.com/x2EJTUOSnU
„Az új szerződés nagy örömmel tölt el. Nagyszerű érzés, hogy esélyt kaphattam. Mindenki úgy könyvelte el, hogy Marc és én összetartozunk, ezért mindkettőnknek Hondával kell mennie, de ideje, hogy a saját utamat járjam, és más kihívás felé vegyem az irányt.”
Fabio Quartararo nem felhőtlenül boldog a MotoGP versenyfelügyelők döntése miatt, miszerint Silverstone-ban hosszú körös büntetést kell letöltenie. Ennek hangot is adott a közösségi médiában.
A büntetést a vasárnap esti szokásos interjú után hozták meg a versenyfelügyelők, így Quartararo gondolatait Twitter oldalán ismertette a nagyközönséggel.
„Nos… Egy hosszú kör a következő futamra. Most már nem próbálkozhatsz előzéssel, mert túl ambiciózusnak tartanak. Az év elejétől kezdve néhány versenyző „VERSENYBALESET”-et csinált, de úgy tűnik, az enyém túl veszélyes volt.
Gratulálok a stewardoknak ahhoz a csodálatos munkához, amit végeznek.
Legközelebb nem próbálok meg semmilyen előzést, hogy nehogy büntetést kapjak.
Quartararo, aki az elmúlt két szezonban csak két versenyen nem ért célba, bocsánatot kért Aleix Espargarótól, amiért szerinte „ostoba hibát”követett el, amikor az 5. körben megpróbálta megelőzni az Aprilia versenyzőjét abban a kanyarban.
A FIM versenybíróság indoklása
A FIM Stewardok döntésük indoklásaként a következő közleményt adták ki:
„A Motul TT Assen MotoGP futamán a #20-as rajtszámú Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) és a #41-es rajtszámú Aleix Espargaró (Aprilia Racing) között történt incidens során a #20-as rajtszámú versenyző az 5-ös kanyarban ütközött és érintkezett a #41-essel.
A FIM MotoGP Steward bizottsága úgy ítélte meg, hogy Quartararo túlságosan ambiciózusan próbálta megelőzni A. Espargarót. #20 nem volt abban a helyzetben, hogy sikeresen befejezze a manővert, és ezt követően bukott, ami érintkezést okozott #41-essel, és arra kényszerítette, hogy letérjen a versenypályáról. A Espargaró kikerülő manővere révén elkerülte a bukást és vissza tudott állni a pályára. Ennek ellenére a versenyét ez súlyosan befolyásolta.”
Quartararo hosszú körös büntetést kapott, amelyet Silverstone-ban kell majd letöltenie
A Yamahának sem tetszik a döntés
Quartararo hozzászólása Massimo Meregalli csapatigazgató kommentárjait követi, aki „nemcsak keménynek, de következetlennek” nevezte a MotoGP-bajnok büntetéséről szóló döntést:
„Fabio első bukását versenybalesetnek tekintjük, és úgy érezzük, hogy a Versenyigazgatóság döntése, miszerint a következő futamra büntetést kap, nem csak kemény, tekintve, hogy senkit nem vitt magával, és Aleix még így is pontot szerzett, de nem is következetes a korábbi nagydíjakon látott versenybalesetek után, amelyeket büntetlenül hagytak.”