back to top
2025. június 23. 09:07
Kezdőlap Blog Oldal 706

FAIRIUM NGRT: „Határon húztuk a hétvégén Assenben!”

A Northern Talent Cup versenysorozat negyedik versenyhétvégéjére a Sebesség Katedrálisában, Assenben került sor. A Northern Talent Cup két versenye csakúgy mint Sachenringen, itt is a MotoGP betétfutamjaként szerepelt a Moto E két versenyével együtt.

Péntek

A pénteki első szabadedzést az égiek úgy gondolták, felesleges megtartani, ennek hangot adva özönvízszerű esőt zúdítottak a pályára. A második szabadedzésen kialakult az a 10-es csapat, amelyik meghatározta a hétvégi vérnyomásunkat.

1 92 Rossi MOOR HUN FAIRIUM Next Generation Riders    1’50.169
2 12 Martin VINCZE HUN Chrobák Motorsport Egyesület    1’50.376
3 36 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy                  1’50.608
4 44 Tibor VARGA HUN Forty Racing                                    1’50.636
5 20 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing                          1’50.759
6 77 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line                      1’50.892
7 28 Kevin FARKAS HUN Agria Racing Team                         1’51.214
8 10 Valentino HERRLICH GER Busch und Wagner Racing   1’51.329
9 46 Matteo MASILI ITA FAIRIUM Next Generation Riders 1’51.445
10 48 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara                1’51.537

A szabadedzések leggyorsabbja: Rossi Moor. Fotó: Dorna Sports

Az időmérőn a hazai pálya előnye megmutatkozott, hiszen a két holland versenyző, Jurrien Van Crugten és Loris Veneman indulhatott az első két helyről. Az eredmény itt található.

Szombat

Rossi a negyedik helyről nagyon jól elkapta a rajtot, hamar a harmadik helyen fordult. A holland Veneman a második körben az első helyről bukott, így a mezőny vezetését Rossi vette át mögötte a másik holland versenyzővel, valamint Varga Tiborral. Rossi és Varga Tibi csatájába a holland nem sokáig tudott beleszólni, ugyanis megérkezett Farkas Kevin és Vincze Martin is. Volt hogy az első négy helyet magyarok uralták.

A Fairium Next Generation Riders Team olasz pilótája, Matteo Masili „Titino” eközben szép és biztos helyezkedésekkel jött fel a 6. helyre.

Az utolsó körben a 3 magyar pozíciója másodpercről másodpercre változott, ami előrevetítette, hogy ez a verseny is az utolsó kanyarban fog eldőlni.
Rossi Moor végül ismét behúzta az utolsó pillanatban Farkas Kevin és Varga Tibor előtt. Titino a 9. helyen ért célba, végig megtartva pontszerző helyét.

Farkas Kevin – Rossi Moor – Varga Tibor. Fotó: Dorna Sports

Az utolsó percig izgalmas verseny volt. Végeredmény, valamint link a verseny felvételéhez ebben a cikkben található.

Vasárnap

A vasárnapi versenyre a MotoGP, valamint a MotoE versenyek után került sor.

A rajt kicsit csúszott az eső miatt, de annyire nem volt számottevő, hogy a versenyzők száraz gumival állhattak a rajtkockákra. Az első körben Rossi az élre állt, azonban most Schneider, Veneman, és csapattársa Titino üldözték a Fairium Next Generation Riders Team versenyzőjét.

Farkas Kevin és Varga Tibi a hatodik és a nyolcadik helyről sokáig nem tudtak az élbolyban lévő történésekbe érdemben beleszólni. Rossi Moor folyamatosan az első 3 helyen motorozott, folyton váltogatva a pozícióját a német Schneiderrel, a holland Venemannal és a svájci Phommaraval.A 6. körben megérkezett Varga Tibor is a 4-es bolyba, Matteo Masili eközben a 9. helyre esett vissza.

9 körrel a vége előtt Varga Tibi átvette a vezetést néhány másodpercre. Mire kettőt pislantottunk, már teljesen más volt a helyzet az élen. körrel a vége előtt Rossi ismét átvette a vezetést a holland a svájci és Varga Tibi elől. Nemsokára Vincze Martin is igyekezett beleszólni a helyezkedésbe, és a második helyen vezette a mezőnyt Rossi mögött. 4 körrel a vége előtt Farkas Kevin a 4. helyen Rossi az 5. helyen kezdte meg a visszaszámlálást. A mezőnyt ekkor Varga Tibi vezette egészen fél körig, mert ekkor Rossi ismét átvette a vezetést.Az utolsó körökben ismét 3 magyar volt az élen, Rossi, Varga Tibi és Vincze Martin, de ekkor már Phommara és Schneider is támadásba lendült.

Az utolsó körre Rossi az élről fordult rá Phommara és Schneider, valamint Vincze Martin kíséretében. Varga Tibi a hatodik helyen kezdte meg az utolsó, idegörlő kört. Itt úgy tűnt Rossi el tud húzni a többiektől. A célvonal előtti utolsó kanyart Rossi, Schneider, és Varga szinte egyszerre vették be, aminek eredménye Rossi kicsúszása lett. A részletes felvétel itt látható, 39:00-tól.

Sajnos a második verseny így pontszerzés nélkül ért véget. Titino a 8. helyen ért célba. Rossi 8 verseny után, 31 ponttal vezeti az összetett pontversenyt. A második futam részletes végeredménye, valamint a tabella itt tekinthető meg.

Rossi a vasárnapi nullázás ellenére is magabiztosan vezeti a pontversenyt. Fotó: Dorna Sports

Az egyhónapos szünetet követően a Northern Talent Cup július 27-29-i hétvégén a csehországi Mostban folytatódik, ahol a WorldSBK versenysorozattal egyidőben ismét két futamra kerül majd sor.

MotoAmerica: A dobogósok véleménye a hétvégéről

0

A MotoAmerica ötödik fordulójában a regnáló bajnok Jake Gagne ellenállhatatlan volt, mindkét futamot megnyerte. A dobogós helyeken Danilo Petrucci és Cameron Petersen osztoztak.

Jake Gagne – két győzelem

„Jó hétvége volt. Mindig is szerettem ezt a pályát. Nagyon technikás, sok emelkedővel és lejtővel. Sok remek hétvégénk volt már, de ez az egyik olyan pálya, ami igazán fekszik a Yamahának, az biztos. A tegnapi nap és a sok piros zászló után elég őrült volt, de többször rajtoltunk. Ma tudtam, hogy ezek a srácok… mindenki felpörgött, és ma egy kicsit nagyobb tempót diktáltak, mint tegnap. Szóval tudtam, hogy ha az első kanyarban vezetek, akkor négy-öt körön keresztül olyan keményen kell nyomnom, ahogy csak tudom, és meglátjuk, hogy lesz-e különbség vagy sem. Szerencsére sikerült néhány tiszta kört futnom, és egy kis előnyt szereznem. Jó kis verseny volt. Elég gyorsan elrepült. Tudtam, hogy a srácok valószínűleg keményen harcolnak hátul. Örülök, hogy újra a pályán vagyok. Azt hiszem, az első pár verseny nehéz volt számunkra. Volt néhány dolog, amit végre megoldottunk a motor elejével kapcsolatban, és most végre kényelmesen érzem magam rajta. Szóval le a kalappal a csapat előtt, mert folyamatosan keményen dolgoznak. Folyamatosan fejlődünk. Tudjuk, hogy ezt kell tennünk, mert ezek a srácok is minden hétvégén fejlődnek.”

Danilo Petrucci – egy harmadik és egy második hely

„Elégedett lehetek. Reméltem a verseny előtt, hogy jobban rajtolok és és tudok Jake-kel (Gagne) menni, elég jól kaptam el a startot, de Jake és Cameron (Petersen) jobbak voltak nálam. Mindent megpróbáltam, ami tőlem telik. Az elején nem voltam igazán jó. Aztán megpróbáltam kezelni a szitálást, a motorral kapcsolatos problémákat. Az biztos, hogy ez egy nagyon-nagyon kemény hétvége volt. Az FP1-ben egész jól indult, de az edzés végén kezdődtek a problémák. Hiányzik az önbizalom, mert ilyen jellegű problémáink vannak az elektonikával, ami nem segít a jó érzésnek. Vizsgáljuk az okokat. De ez nem kifogás. Jake ma hihetetlenül gyors volt, egy másik szint. Nagy gratuláció neki és Camnek is. Elmentem mellette (Petersen), és tudtam, hogy nem tudok felzárkózni Jake-re, ezért megpróbáltam megvédeni a pozíciómat. Boldog vagyok, hogy két dobogós helyezéssel távozhatok. Alig várom, hogy Lagunába menjek, még akkor is, ha utoljára 2013-ban voltam ott a MotoGP-ben. Mintha egy másik korszak lenne. Boldog vagyok, hogy itt lehetek.”

Cameron Petersen – Egy második és egy harmadik hely

„Kemény verseny volt, őszintén szólva. Már a versenyzői társalgóban készülődve is éreztem Jake-nél (Gagne), hogy ma valami egészen mással fog előrukkolni. Az első pár körben próbálkoztam, de őszintén szólva, ő egy másik szinten volt. Nagyon kemény verseny volt. Nem akarok kifogásokat keresni, de úgy hat-hét körrel a verseny kezdete után olyan szitálsát éreztem, amit előtte egész hétvégén nem. Nagyon nehezen tudtam befordulni a kanyarokban, és a hosszabb szakaszokon sem tudtam elfordítani a motort. De ettől függetlenül két dobogós helyezéssel, egy második és egy harmadik hellyel távozunk a Ridge-ről, szóval elégedett vagyok. Őszintén szólva, szerintem innen már csak felfelé vezet az út. Jó munkát végzünk a csapattal. Nagyon sokat tanulok Jake-től. Nagyon jól érzem magam. Alig várom a szezon hátralévő részét.”

Biaggi: Assen kárpótolta Espargarót Barcelonáért

0

Egy ideig még bizonyára emlegetni fogják a nézők Aleix Espargaró korai ünneplését Barcelonában. Assenben azonban drámai felzárkózást mutatott be.

Max Biaggi sok mindennek örülhetett a hétvégén. Először is, betöltötte 51. életévét, melyre nem is kaphatott volna szebb ajándékot Ayumu Sasaki pole pozíciójánál, illetve győzelménél. Ezen kívül Aleix Espargaró teljesítménye is teljesen lenyűgözte az olasz legendát. A spanyol versenyző idén a világbajnoki cím felé száguld, melynek megszerzésére minden esélye megvan.

Biaggi a következőképpen fogalmazott a hétvégét illetően:

„Assen kárpótolta Espargarót Barcelonáért. Mivel Fabio elesett, így közelebb kerültek egymáshoz a világbajnoki tabellán. Csak néhány pont választja el őket. Még csak az idény felénél tartunk, nagyon hosszú út áll még Aleix előtt. Szerencséje volt, hogy a Fabióval való ütközés során nem sérült meg a motorja, így folytatni tudta a versenyt. Ha nem történik ez, feltehetően a győzelemért is harcolhatott volna.”

Aleix Espargaró 2009 óta tagja a világbajnokságnak, de ennyire erős szezonja eddig sohasem volt. Idén sikerült megszereznie első győzelmét, és számos dobogós helyezéssel rendelkezik a spanyol, melyeket a 2022-es idényben gyűjtött be.

Aleix és az Aprilia sosem képviseltek még ilyen magas szintet, mint most.” – folytatja Biaggi.

„Eddig esélyük sem volt a világbajnoki címért harcolni. Aleix meg van róla győződve, hogy ez a szezon élete nagy pillanata, és egy olyan cél körvonalazódik a fejében, amiről eddig csak álmodott. Egyelőre az a legfontosabb, – mindenki számára – hogy minél kevesebb hibát kövessen el.”

A 15 éves lány győzni tudott a MotoAmerica Junior Kupáján

Yaakov lett az első női versenyző, aki MotoAmerica futamot nyert, amikor a SporbikeTrackGear.com Junior Cup versenyen a győzelemig meg sem állt, a körök többségét vezetve, beleértve az egyetlen igazán fontosat is.

A győzelemre alig néhány nappal azután került sor, hogy a pennsylvaniai versenyző 15. születésnapját ünnepelte – a MotoAmerica paddockban mindenki örömmel fogadta a győzelmet.

A vasárnapi SportbikeTrackGear.com Junior Cup futamon történelem íródott, mivel az Altus Motorsports Kawasaki versenyzője, Kayla Yaakov lett az első női versenyző, aki MotoAmerica futamot nyert. Yaakov, aki pénteken töltötte be 15. életévét, az elmúlt néhány fordulóban már ott volt a győzelem kapujában. A szezonban eddig négy harmadik helyezést ért el. Ezután a vasárnapi második futamon, miután a délelőtti bemelegítést behúzta, Yaakov megszerezte az áttörést jelentő győzelmet.

„Atlanta óta ez egy nagy dolog, már Atlanta előtt is, sőt még mielőtt igazán elkezdtem volna versenyezni, ez az a hely, ahol lenni akartam.” – mondta Yaakov. „Ezt elérni nagyon király. Ez őrület. Igazából nagyon jó, hogy itt lehetek ezekkel a srácokkal, mert mindkettőjükkel versenyeztem már. Mindannyian nagyjából egy időben kezdtük, és ez nagyon elképesztő.”

Az a bizonyos 46-os mindenhol ott van

0

Valentino Rossi valószínűleg szavakba sem tudja önteni örömét, mivel növendékei az első és második helyen végeztek Assenben.

Pecco Bagnaia rajt-cél győzelmet aratott a Ducatival a vasárnapi holland futamon. Mindenki meglepetésére az újonc, Marco Bezzecchi zárt a második helyen, aki szépen tudta tartani a lépést honfitársával. Számtalan alkalommal jelentősen közelebb is tudott kerülni hozzá a verseny során.

Mentoruk, Valentino Rossi nagyon örül a fiatal versenyzők sikerének. Nem is győz gratulálni nekik:

„Pecco és Bez az első és második helyen Assenben. Felejthetetlen ez a nap. Köszönhetően a hihetetlen tehetségüknek, és annak a munkának, amit az Akadémián végeznek, a csapatuknál, a VR46-nál és a Ducatinál egyaránt. Olyan érzés ez, mintha a világ tetején állnánk.” – jegyezte meg Rossi.

Érdekesség, hogy Bezzecchi a 46. olasz a MotoGP történetében, aki dobogóra tud állni egy világbajnoki futamon. Pont azon a pályán, ahol Rossi 2017-ben utolsó győzelmét szerezte. Az a bizonyos 46-os mindenhol ott van.

Izan Guevara zsinórban a hatodik dobogóját szerezte

0

A GASGAS pilótái elég magasra tették a mércét idén csapatszinten. García és Guevara sorra szállítják a nagyszerű eredményeket.

Sergio García négy éve tagja már a gyorsasági motoros világbajnokságnak. A spanyol pilótát a 2022-es szezon egyik legnagyobb reménységeként harangozták be az idény kezdetén. nem hazudtolja meg magát az biztos, hiszen tavaly is nagyszerű eredményeket ért el a 19 éves versenyző.

„Nagyon nehéz és gyors futam volt, hihetetlen volt a tempó. Végig a határon kellett mennem, hogy az élbolyban maradhassak. Egészen az utolsó kanyarig hatalmas volt rajtam a nyomás.” – nyilatkozta García.

„Ez a harmadik hely nagyszerű eredmény, nagyon örülök neki. Jó úton haladunk. Tökéletes befejezése ez a szezon első felének. Sikerült megtartanunk a vezetést a világbajnoki tabellán.”

Guevarának a jerezi futam óta egy harmadik hely a legrosszabb helyezése. Így zsinórban hatodik alkalommal állhat dobogóra a fiatal spanyol.

„Nagyszerű verseny volt, de végig nyomás alatt voltam. Hatalmas volt a tempó minden egyes körben. Nagyon örülök, hogy újra dobogóra állhattam. Fontos pontok ezek a világbajnokság szempontjából. Boldog vagyok, nemcsak magam miatt, hanem a csapat miatt is, mivel nagyon keményen dolgozik mindenki.” – nyilatkozta Guevara.

Fő a változatosság: Haslam az IDM-et is kipróbálta – dobogóval

0

Leon Haslam minden alkalmat megragad, hogy motorversenyezzen. A korábbi WSBK versenyzőt a múlt hétvégén először láthattuk az IDM Superbike-ban. Nem is akárhogy szerepelt, dobogóra is állhatott.

A Nemzetközi Német Motorkerékpár Bajnokság (IDM) keretében a 2022-es szezon hét versenyéből a harmadikra került sor az elmúlt hétvégén Mostban. Az Emil Weber csapatfőnök és Kurt Stückle technikus körüli csapat ezúttal két versenyzővel állt rajthoz: az osztrák Nico Thöni mellett Leon Haslam is ott körözött az aszfaltcsíkon.

Leon Haslam
Fotó: IDM

Az állandó versenyző, Bastien Mackels hiányzott, mivel az oscherslebeni IDM-versenyen egy edzésbalesetben lábsérülést szenvedett. A Kawasaki úgy döntött, hogy Leon Haslammel pótolják a pórul járt pilótát. Mivel a Superbike-világbajnokság július végén Mostba látogat, a 39 éves versenyző azonnal beleegyezett. „Nagyon örültem a hívásnak – mondta Haslam. „A motor különbözik az általam ismert gépektől, mivel az IDM stock szabályok szerint épül.”

Haslam a 6. helyről, a második sorból rajtolhatott az első futamon, Jochen Schmid ott volt vele a rajtrácson. „Végre volt időm visszatérni egy IDM fordulóra, és szerettem volna megnézni a futamokat” – mesélte az 58 éves egykori versenyző. „De az ember ott segít, ahol tud.” Az első futamon Haslam a negyedik helyen zárt. A jutalom a 2. futamban érkezett, hiszen a Kawasaki motorosa a fordított rajtsorrend miatt a pole pozícióból indulhatott. Ezt a pozíciót tökéletesen ki tudta használni, és néhány kilométert az élen tett meg. A célban a harmadik hellyel megszerezte a Kawasaki Weber Motos csapat idei első dobogós helyezését.

Haslam hangulata ennek megfelelően jó volt a díjátadón. „Nagyszerű csata volt” – jellemezte a párharcokat. „Nagyon szórakoztató volt számomra. A versenyen sokat csúsztam, sokat pörgött ki a hátsó kerék – élvezetes volt. Örülök, ha visszatérhetek.”

Mindkét észak-csehországi futamot a korábbi SBK-pilóta Markus Reiterberger nyerte a BMW-vel, aki fölényesen vezeti a német bajnokságot.

Haslamot július közepén láthatjuk újra a Superbike-világbajnokságban a Team Pedercini Kawasakival, amikor is a Donington Parkban rendezik meg a hazai versenyét.

Gardner: Két hétig motort sem akarok látni

0

Remy Garner a 19. helyen fejezte be az asseni futamot, majdnem 35 másodperces hátrányban Pecco Bagnaiához képest.

Az ausztrál versenyző a 19. helyről kezdte meg a holland futamot. Nagy reményekkel ébredt vasárnap, hiszen úgy érezte, elérhet végre egy jó eredményt. Nem rajtolt rosszul, azonban az első kanyar kifogott rajta, így az utolsó helyre esett vissza a mezőnyben. Onnan próbálta előrébb verekednie magát. A pontszerzés azonban így sem jött össze.

„Nagyon nehéz verseny volt. Jelentősen lemaradtam, de be tudtam fejezni a versenyt. Az első kanyar elég furcsán jött ki, pedig jól rajtoltam. Sikerült legalább 3 versenyzőt megelőznöm a rajtnál, de végül utolsóként fordultam ki az 1-es kanyarból. Emiatt mindent megtettem azért, hogy felzárkózzak.” – kezdi Gardner.

„Nyáron nem szeretnék motort látni. 2 hétig legalábbis biztos nem. Nagyon intenzív szezonkezdés van mögöttünk. A következő napokban szeretném jól érezni magam, és időt szánni minden másra. Természetesen fogok edzeni is, 3 hétig biztosan, hogy felkészülten érkezzek a brit futamra.”

„A barcelonai teszten sok olyan dolgot kipróbáltunk, ami jó irányba vitt minket.Biztos vagyok benne, hogy ez a munka előbb-utóbb kifizetődik. A brit futamon pedig mind rendelkezésünkre áll majd.”

IDM SSP300 – Számadó Máté zseniális hétvégéje Mostban

A csehországi Mostban rendezték a Nyílt Német Nemzetközi Bajnokság, vagyis az IDM harmadik állomását. A Supersport 300-as géposztályban ezúttal is elindult a Hungarian Racing Engineering Team (röviden: HRE) csapat által felkészített Kawasaki nyergében hazánk ifjú tehetsége, Számadó Máté.
Máté egyre javuló formát mutat: Oscherslebenben megszerezte pályafutása első dobogós helyezését,  ám arra talán még ő sem számított, hogy Mostban a futamgyőzelem is teljesen reális volt, amiről csak egy hajszállal maradt le!
De ne siessünk ennyire előre, nézzük végig sorjában a történteket.

Előkészületek

Máté a csapattal már a versenyt megelőző hétvégén elutazott Mostba, ahol 110 kört teljesítettek, hogy a lehető legjobban felkészüljenek az éles bevetésre.

Szabadedzések

A pénteki időmérő edzések jól alakultak Máté számára: az elsőn a második helyet szerezte meg az osztrák Leo Rammerstorfer mögött, mindössze 24 ezreddel elmaradva tőle. A másodikon ötödik lett, hat tized hátrányban a holland Walid Khan mögött.
A két tréningen összességében a második helyen zárt, így joggal lehettek bizakodóak a szombati időmérők előtt.

Időmérők

A szombati első időmérőt esős körülmények közt rendezték. Ezen Máté második lett – de hátránya több, mint két másodperc volt Rammerstorferhez képest.
A második kvalifikáció már normál időjárásban zajlott le, ezen Máté a negyedik helyen zárt, így – mivel mindenki javított – összesítettben is a negyedik helyről indulhatott végül. A rajtelsőséget Leo Rammerstorfer szerezte meg, de csak két ezreddel előzte meg a német Marvin Siebdrathot, és másfél tizeddel Khant. Máté mögül a német Jorke Erwig és a címvédő Lennox Lehmann rajtolhattak.

Máté kapott az első futamra egy hosszúkörös bűntetést, mivel a második időmérőn összeütközött egy, a holtteréből érkező versenyzővel, aki elesett.

Első verseny

A futam itt nézhető meg, a rajt 21:00-nál jön.

Máté nagyon jól kapta el a rajtot, és tartotta az első körben a pozícióját, bár egy darabig kóstolgatta őt a címvédő Lennox Lehmann. A második körben teljesítette a hosszú körös bűntetését, így visszaesett a hetedik helyre, a dán Oliver Svendsen mögé. Őt a harmadik kör végén leelőzte, majd röviddel ezután, a negyedik kör elején még egy pozíciót előrelépett, ugyanis a német Jorke Erwiget is maga mögé utasította. Ezután elkezdett felzárkózni az élen álló négyesre: a Lehmann – Khan – Rammerstorfer KTM-es trióra, valamint a kawasakis Siebdrathra.

Máté (65) Leo Rammerstorfer (5) és Marvin Siebdrath (94) előtt. Fotó: IDM / Dino Eisele

A hetedik körben Máté már a negyedik volt, miután Rammerstorfert le tudta előzni, de ő a következő körben ismét visszakényszerítette Mátét az ötödik pozícióba. Máté tartotta velük a lépést, de a győzelemért nem tudott támadni, így végül ötödikként intette le a kockás zászló – de a lemaradása a futamgyőzteshez képest mindössze két tized volt! Ráadásul a verseny leggyorsabb körét is ő futotta meg (a harmadik körben, a hosszúkörös büntetése után).
A győzelem végül a holland Khané lett, hajszállal megelőzve a  német Siebdrath-ot és a szintén német Lehmann-t. A negyedik osztrák Rammerstorfer 15 századdal előzte meg Mátét.

Végeredmény (11 kör):

1 Walid Khan NED KTM
2 Marvin Siebdrath GER Kawasaki 0.014
3 Lennox Lehmann GER KTM 0.027
4 Leo Rammerstorfer AUT KTM 0.077
5 Számadó Máté HUN Kawasaki 0.231
6 Troy Alberto PHL Kawasaki 1.296
7 Oliver Svendsen DEN Kawasaki 1.601
8 Jorke Erwig GER Kawasaki 1.864
9 Troy Beinlich GER Kawasaki 11.081
10 Thom Molenaar NED Kawasaki 16.462
11 Sven Doornenbal NED Kawasaki 16.598
12 Max Zachmann GER Kawasaki 21.205
13 Nick Roelfsma NED Yamaha 21.270
14 Toni Erhard GER Kawasaki 26.429
15 Valentin Folger GER Kawasaki 39.670
16 Fabio Sarasino SWI Yamaha 45.905
17 Senna Van Den Hoven NED Yamaha 46.012
18 Daniel Turecek CZE Yamaha 49.372
19 Mia Rusthen NOR Yamaha 49.872
20 Max Muckle GER Kawasaki 51.777
21 Adéla Ourednickova CZE Yamaha 1:00.255
22 Marvin Kreimes GER Kawasaki 1:11.892
23 Jur Wattel NED Kawasaki 1:11.986
Nem értek célba
Ferre Fleerackers BEL Kawasaki
Bryan Cohen NED Kawasaki
Marcel Blersch GER KTM
Filip Feigl CZE Kawasaki

Máté ezt nyilatkozta az első futam után:

Race 1 : P5
Hosszúkörös büntetés után amit az időmérőn kaptam… 0.2 másodpercre az elsőtől! Mellesleg a leggyorsabb kör az enyém! Holnap ráteszek még egy lapáttal!
Spoiler: rátett…

Második verseny

A futam itt nézhető vissza, a rajt 2:41:30-nál jön.

Máté ezúttal is jól rajtolt, és tartotta a pozícióját, de a kör végén hátrébbesett az ötödik, majd a hatodik helyre. Az élen a szombati győztes Khan elhúzott a többiektől, mögötte pedig kialakult egy négyfős boly, amelyet Máté, Lehmann, Siebdrath és Rammerstorfer alkottak. Máté feljött a második helyre, a negyedik kör végére pedig lélegzetvételnyi előnyt is ki tudott motorozni. Ez nem tartott sokáig, mivel a címvédő Lehmann utolérte, és többször is odva-vissza előzték egymást a második helyért.
A kilencedik kör elején jött a fordulat: Khan lelassult, többen is elmentek mellette. Mint utólag mondta, elment a motorerő… végül csak kilencedikként futott be.
A vezetést Máté vette át, akit az utolsó előtti körben leelőzött Rammerstorfer. Az utolsó kört Máté kezdte meg az élen, mögötte Siebdrath loholt. Féltávnál Siebdrath leelőzte, de ő három kanyarral a vége előtt hibázott, és lendületet veszített. Az utolsó kanyarban Rammerstorfer állt az élen, a befutónál azonban szélárnyékból kibújva Máté utolérte! Szabad szemmel nem lehetett megállapítani a győztest. Az időmérő számítógép először Mátét hozta ki elsőként, de aztán kiderült, hogy az osztrák fiú szerezte meg a győzelmet, de csak 17 ezreddel. A dobogó legalsó fokára a filipínó vendégversenyző, a Supersport 300 VB-n induló Troy Alberto állhatott fel.

Máté első ezüstje az IDM-ben. Fotó: IDM / Dino Eisele

Végeredmény (11 kör):

1 Leo Rammerstorfer AUT KTM
2 Számadó Máté HUN Kawasaki 0.017
3 Troy Alberto PHL Kawasaki 0.162
4 Marvin Siebdrath GER Kawasaki 0.369
5 Lennox Lehmann GER KTM 1.338
6 Jorke Erwig GER Kawasaki 11.727
7 Filip Feigl CZE Kawasaki 11.756
8 Troy Beinlich GER Kawasaki 11.818
9 Walid Khan NED KTM 12.420
10 Ferre Fleerackers BEL Kawasaki 13.505
11 Thom Molenaar NED Kawasaki 17.111
12 Michel-Caspar Wieth GER Yamaha 18.645
13 Sven Doornenbal NED Kawasaki 18.675
14 Bryan Cohen NED Kawasaki 21.702
15 Nick Roelfsma NED Yamaha 22.315
16 Valentin Folger GER Kawasaki 24.646
17 Toni Erhard GER Kawasaki 26.354
18 Max Zachmann GER Kawasaki 26.375
19 Marcel Blersch GER KTM 30.030
20 Fabio Sarasino SWI Yamaha 30.279
21 Oliver Svendsen DEN Kawasaki 32.236
22 Senna Van Den Hoven NED Yamaha 41.024
23 Max Muckle GER Kawasaki 56.108
24 Marvin Kreimes GER Kawasaki 59.078
25 Adéla Ourednickova CZE Yamaha 59.262
26 Mia Rusthen NOR Yamaha 58.923
27 Jur Wattel NED Kawasaki 58.982
Nem ért célba
Daniel Turecek CZE Yamaha

Máté ezeket mondta a verseny után:

Micsoda hétvége! Minden nap sikerült stabilan teljesíteni. Szárazon és vízen is tudtam az élcsoport tempóját tartani! Olyan csapatokkal együtt akik régóta a VB-n is mennek! Két versenyzőjük itt is volt. Mindkét versenyen,de leginkább a másodikon hatalmas csata alakult ki.
Race1: P5 (+0.2sec az elsőtől)
Race2: P2 (+0.017 sec…)
Köszönöm a szurkolást Mindenkinek!
A csapat beszámolóját pedig ezen a linken tudjátok elolvasni.

A bajnokság állása

Máté ezzel a zseniális szerepléssel a tabella negyedik helyére jött fel. Íme az első tíz helyezett, a teljes ponttáblázat itt tekinthető meg.
1 Leo Rammerstorfer AUT KTM 101
2 Marvin Siebdrath GER Kawasaki 97
3 Walid Khan NED KTM 74
4 Számadó Máté HUN Kawasaki 63
5 Thom Molenaar NED Kawasaki 55
6 Lenoxx Lehmann GER KTM 54
7 Troy Beinlich GER Kawasaki 53
8 Jorke Erwig GER Kawasaki 48
9 Scott Deroue NED KTM 45
10 Max Zachmann GER Kawasaki 39
Mátéék legközelebb július 23-án és 24-én, az utcai pályának számító Schleiz-i Háromszögben fognak rajthoz állni.

Sasaki: Minden egyes nap áldozatot követel

0

Max Biaggi nem is kívánhatott volna szebb születésnapi ajándékot annál, mint hogy versenyzője, Ayumu Sasaki futamgyőzelemmel zár Assenben.

A japán pilóta nemcsak, hogy a pole pozícióból kezdhette a holland futamot, de egy rendkívül taktikus versenyzéssel meg is nyerte azt. Sasaki eddig 95 nagydíjon indult, de egészen a múlt hétvégi asseni versenyig nem sikerült nyernie. Győzelmének időpontha pedig egybeesett csapatfőnöke, Max Biaggi születésnapjával.

Sasaki számára hosszú út vezetett a sikerig, ugyanis számos sérülésen van túl a fiatal pilóta. Mugellóban agyrázkódást, illetve kulcscsonttörést szenvedett a második szabadedzésen elszenvedett bukásának következtében. A 21 éves versenyzőnek így ki kellett hagynia a barcelonai futamot, és csak Sachsenringen térhetett vissza.

„Minden egyes nap áldozatot kell hozni a célért, hogy egy-egy futam végül felszabadítson. Ez a szezon eddig rendkívül nehéz volt, de nem csak a sérülések miatt. Ez a győzelem nem csak nekem szól, hanem annak a rengeteg embernek, aki végig mellettem állt. Remélem, hogy a szezon második felében hasonló kiváló eredményeket érhetek majd el.” – nyilatkozta Sasaki.