back to top
2025. június 23. 14:12
Kezdőlap Blog Oldal 705

A történelem megismételte önmagát Assenben

0

Emlékszik valaki a 2008-as asseni futamra? Ugye mennyi hasonlóság van a múlt hétvégi, és a 14 évvel ezelőtti nagydíj között? Idézzük fel együtt!

Ki ne emlékezne? Azon a bizonyos asseni futamon szintén egy gyári Ducati indult az első rajtkockából. Nyergében nem más ült, mint a 2007-es idény világbajnoka, Casey Stoner. Az ausztrál úgy lőtt ki a rajtnál, mint Pecco Bagnaia vasárnap. Milyen érdekes, nem? Bagnaia is gyári Ducatival versenyez, és szintén a pole pozícióból indult.

Nem is kellett sokáig várni a verseny kulcspillanatáig 2008-ban, ugyanis Valentino Rossi az ötös kanyarra fordulva kicsúszott és vitte magával francia versenytársát, Randy de Puniet-t is. Ugyanez a forgatókönyv zajlott le Fabio Quartararo és Aleix Espargaró között is az idei asseni futamon ugyanebben a kanyarban. Ahogy anno Rossi, Quartararo is vissza tudott állni a versenybe. Mindketten drámai felzárkózásba kezdtek, a francia még a bokszutcát is megjárta, végül másodjára is bukott.

Rossi számára szerencsésebben alakult a futam további része, mivel a nagy harcos hírében álló olasz minden erejét bevetve végül a 11. helyig verekedte fel magát.

Az élen a futam kezdetétől nem történt változás. Mind Stoner, mind Bagnaia rajt-cél győzelmet aratott.

A futam további különlegessége, hogy Rossi 46 másodperces lemaradással haladt át a célvonalon Stonerhez képest. Mint említettük, a 46-os szám mindenhol jelen van. Itt sem hagyta cserben a ‘Doktort’.

A két futam összehasonlítása itt tekinthető meg:

Marini: Irányíthatatlan volt a motor a szárny nélkül

0

A Joan Mirrel történt incidens után Luca Marini Ducatijáról hiányzott a szárny az asseni MotoGP-futamon. A VR46 versenyzője meglepődött, hogy milyen óriási hatással van a motor viselkedésére a kanyarokban.

Míg az újonc Marco Bezzecchi vasárnap Assenben a Mooney VR46 Racing Team első dobogós helyezését szerezte meg a királykategóriában, addig Luca Marini csupán a 17. helyen fejezte be a Holland TT-t. „Ennek oka van – magyarázta Valentino Rossi testvére.

Marini ugyanis nem sokkal a rajt után összeütközött Joan Mirrel, emiatt az olasz elvesztette versenygépének jobb oldalsó burkolatszárnyát. „Elképesztő, hogy ez mennyire befolyásolja a motorozást – hihetetlen, tényleg hihetetlen” – jegyezte meg a 24 éves versenyző utána. „Assen talán az egyik legrosszabb pálya, ahol ilyen probléma adódhat. Nagyon nagy sebességgel motorozol az egész körön keresztül.”

„A motor egyszerűen nem azt csinálja, ami szeretnél”jellemezte a VR46 Ducati versenyzője a kezelhetőséget a szárnyvég hiányával. „Jól meg akarod fékezni a motort, de lehetetlen megállítani a fékezési ponton. A gyors kanyarokban a motor nagyon instabillá válik, ezért sokat kellett csökkentenem a sebességet. Egyszerűen vezethetetlen volt, sajnos.”

„Nem tudom miért történt, de Joannak ez egy veszélyes manővere volt, áttért az ívemre. Bár nem hiszem, hogy szándékos volt. Nagyon meleg pillanat volt. Ha abban a pillanatban bukom, azzal a sok versenyzővel mögöttem, az nagyon veszélyes lehetett volna számomra. Úgyhogy megpróbáltam a motoromon maradni. Ez van, egy ilyen probléma balszerencse” – mondta Marini.

A 2020-as Moto2-es világbajnokság második helyezettjét meglepte a hiányzó szárnyvég hatása? „Igen. Sokat hallottam erről a múltban, emlékszem például, hogy Pecco egyszer Katarban elvesztette a szárnyát. Azt hiszem, az az első évében volt. Akkor fel kellett adnia, mert lehetetlen volt így motorozni és fékezni. Én is hasonló helyzetben voltam. De az elején még nem tudtam, hogy a szárny miatt. Tíz kör után azt mondtam magamnak: „Van valami, ami megnehezíti a versenyemet”. Aztán megnéztem, és láttam, hogy hiányzik egy szárnyvég. Tényleg hihetetlen, milyen hatása van.”

„Az aerodinamikai szint a motorokon most elképesztő – tudja Marini. „És ez nagyon jól működik, mert a motor nagyon stabil a gyors kanyarokban és a gyors szakaszokon. Assenben ez nagyon sokat segít nekünk” – mondta el a Ducati  versenyzője.

„Szárny nélkül körülbelül 20 km/h-t vesztettem a kanyar közepén a 6-os, 7-es és különösen a 12-es kanyarban” – tette hozzá Marini. „Lehetetlen volt nagyobb sebességgel menni. Mert a motor nem akart bemenni a kanyarokba, és a gyors kanyarokban nehéz volt a pályán maradni, különösen a nagyon gyors 12-es kanyarban. Úgy éreztem, hogy nem tudok súlyt helyezni a motor elejére. Minden alkalommal kiszélesítettem, így sokkal kevesebb gázzal kellett bevennem a kanyarokat, mint a bemelegítéskor. Az 5-ös és 8-as kanyarok kijáratánál, valamint az utolsó kanyarban az egykerekezés esélye is sokkal erősebb volt, ezért a kigyorsítás is rosszabb volt. Hihetetlen volt.”

Korábban Brad Bindernek is akadtak ilyen problémái, ő egy bevásárlókocsihoz hasonlította akkor motorját.

Dall’Igna: A cél egy könnyebb, gyorsabb és nagyobb hatótávú MotoE gép

0

2023-ban a Ducati által fejlesztett elektromos motorkerékpárokat használják majd a MotoE-ben. A Ducati Corse vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna azt szeretné, ha a V21L alig 200 kg körül maradna, megdöntené a Moto3-as időket és növelné a hatótávolságot.

A MotoE világkupa immár a negyedik évébe lépett, és bár rövid, de annál izgalmasabb futamokkal szórakoztatja a nézőket. Minden versenyző Energica „Ego Corsa” motorjaival indul a futamokon. A 100 kg-os akkumulátorok ellenére ezek az elektromos motorok mindössze hat kört bírnak ki, az összsúly 260 kg, és a 250 köbcentis Moto3-as egyhengeres gépek köridejét sem érik el.

2023-tól kezdve a Ducati szolgáltatja a motorkerékpárokat a mezőnynek, a V21L kódjelű prototípust ősz óta teszteli a MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro.

Gigi Dall’Igna számára – akinek Ducati Desmosedici gépei a 2022-es MotoGP-ben már nyolc pole pozíciót és tizenegy nagydíjon hat győzelmet szereztek – a MotoE-Bike izgalmas projekt, hiszen a Ducati a Volkswagen csoporthoz tartozik és szorosan együttműködnek az Audival. A cégcsoport több, mint 1 milliárd eurós beruházással támogatja az elektromobilitást.

Természetesen az ingolstadti Audi és a borgo panigale-i Ducati Corse között is van technológiatranszfer. „Igen, sokat beszélgetünk a németországi technikusokkal” – árulta el Gigi Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott exkluzív interjúban. „Mindig egyeztetünk az Audi csoporttal, hogy a lehető legjobb technológiát biztosítsuk a motorkerékpárjaink számára.”

Miben lesz jobb a Ducati a jelenlegi motorszállítónál? „A legnehezebb dolog ebben a vállalkozásban az, hogy egy meglehetősen nehéz motort kell építeni” – mondta Dall’Igna. „Ez nem a szokásos cél egy versenygép esetében. De úgy gondolom, hogy a projekt egészében jó egyensúlyt találtunk. Elégedett vagyok az eddig elért eredményekkel.”

Dall’Igna elmondta, hogy a Ducati könnyebb akkumulátort fog gyártani. „Jelenleg azt a célt követjük, hogy elérjük ugyanazt a hatótávolságot, mint a MotoE gép előző beszállítója. A jövőben azonban szeretnénk növelni azt.”

Természetesen a Ducati igyekszik a korábbi 260 kg-os összsúly alatt maradni. „A mi motorkerékpárunk biztosan könnyebb lesz” – hangsúlyozza az olasz. „A súlya valamivel 200 kg felett lesz.”

Végre megdöntik a Moto3-as köridőket? „Ez a célunk” – válaszolta Gigi Dall’Igna.

Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója 2021-ben kifejtette, hogy a MotoGP osztályban legalább 2035-ig belsőégésű motorokkal fognak menni, mert az elektromos hajtással 500 kg-os akkumulátort kellene beépíteni ahhoz, hogy a mai 1000 köbcentis négyhengeresek hatékonyságát elérjék .

„Igen, egyetértek” – mondta Dall’Igna. „A jelenlegi technológiával lehetetlen MotoGP versenygépet építeni tisztán elektromos hajtással. Hogy őszinte legyek, ez nem is áll szándékunkban.”

Dall’Igna a regeneratív hibrid motorokat sem tartja ésszerűnek vagy célszerűnek a MotoGP osztályban és a közúti forgalomban. „Növelnünk kell a motorok hatékonyságát” – ismeri el a Ducati zseniális versenyfőnöke, aki a 2020-as és 2021-es MotoGP csapat világbajnokságot is megnyerte. „Ez a cég célja az egész világon. De nem hiszem, hogy a hibrid hajtás lesz a megoldás. Új technológiákon kell dolgoznunk és más hajtásokat kell kifejlesztenünk. A mai technológia mellett a belsőégésű motor még mindig a legjobb megoldásnak látszik. De nagy erőfeszítéseket kell tennünk egy olyan motorkerékpár megépítésére, amely hatékonyabb, mint a ma piacon megtalálható gépek.”

Lorenzo: Quartararo olyan, mint Stoner a Ducatin

0

Jorge Lorenzo egyike volt a legnagyobb yamahásoknak, így pontosan átlátja az istálló mostani helyzetét. Kizárólag Quartararo szállít érdemi helyezéseket.

A háromszoros királykategóriás világbajnok szerint az ő idejében még két emberre hagyatkozhatott a gyári Yamaha: Rossira és rá. Jelenleg azonban úgy fest a helyzet a csapatnál, mintha a Stoner korabeli Ducati bokszot látnánk. Egy versenyző hozza az eredményeket, a többiek pedig egyáltalán nem versenyképesek.

„A Yamaha az én időmben egy győztes motor volt, két kiváló gyári versenyzővel. Most viszont hatalmas a különbség a két pilóta között az istállónál. Lenyűgöző, amit Quartararo bemutat. Ő jelképezi a fényt a csapatban.”

„Az utóbbi 20 évben nem volt példa arra, hogy a Yamahának ennyire ne menjen. Quartararo az egyetlen, akire lehet építeni. Ő hozza az eredményeket, versenyeket nyer, vezeti a világbajnokságot, míg más yamahás versenyzők az utolsó helyek valamelyikéért vannak harcban.  Egy kicsit Stoner ducatis éveire emlékeztet, vagy Márquezre és a Hondára.” – nyilatkozta Lorenzo.

Kiakadt a legendamérő Goodwoodban

Múlt hétvégén rendezték a dél-angliai Goodwood városa melletti versenypályán és parkban a világ egyik leghíresebb motorsport-rendezvényént, a Goodwood-i Sebességfesztivált.

Már korábban hírt adtunk arról, hogy Wayne Rainey 29 évvel az életét megváltoztató bukás után újra versenymotorra ül a fesztiválon, és már az első próbákat is megejtette. Múlt hétvégén pedig már a teljes távot is megtette, ráadásul nem is egyedül! A legnagyobb médiafigyelem a háromszoros világbajnokra irányult, nem ő volt az egyetlen királykategóriás ász az angol motorsportfesztiválon.

Fogadjátok szeretettel ezt a képes-videós összeállítást:

Ezen a videón látható, ahogy Rainey megteszi Goodwood-i hillclimb útvonalat az 1992-es YZR500-ason.

Mellette megy a csapatfőnöke, a szintén háromszoros világbajnok Kenny Roberts, aki Jeremy McWilliams 2002-es évjáratú, kétütemű Proton KR3-asa nyergébe pattan – amelynek szintén ő volt a csapatfőnöke, miután a Yamahával elváltak az útjaik.

Ezeken a fotókon látható, hogy az üzemanyagtankot speciálisan kipárnázták, hogy Rainey jobban tudja tartani magát.

Ezen a videón változik a felállás: itt már Kevin Schwantz, Mick Doohan, és kakukktojásként Jeremy McWilliams (ő nem volt világbajnok, a királykategóriában futamot sem nyert) is megteszik a távot. Itt McWilliams ül a 99-es számú Protonon, Roberts pedig egy kétütemű Yamahán látható. Schwantz a Lucky Strike-festésű Suzukin, Doohan pedig a Rothmans-színekben pompázó Honda gázkarját húzzák. Rainey egy pillanatra még egykerékre is kapta a Yamahát.

Fényképek róluk:

A résztvevők között volt Dani Pedrosa is, aki nagyon élvezte, hogy együtt motorozhatott a legendákkal:

Az ő bejegyzésén látható, hogy még Giacomo Agostini is jelen volt. Tessék összeszámolni a VB-címeket!

Egy másik kép, Jeremy McWilliamstől. Balról jobbra: Jeremy McWilliams, Mick Doohan, Giacomo Agostini, Kenny Roberts, Maria Costello és Sammy Miller. Costello a Man-szigeti TT egyik leggyorsabb női versenyzője, a 89(!) éves Miller pedig az 50-es években állt többször is Grand Prix-dobogón a 250-es géposztályban.

Egy újabb értékes kép McWill galériájából:

A rendezvény elsősorban az autókról és az autóversenyzőkről szól, így természetesen közülük is számtalan legendás alak vett részt a fesztiválon, így az 1992-es Forma 1-es világbajnok Nigel Mansell is.

Mat Oxley fényképén összesen 13 világbajnoki cím látható:

Egy hosszabb, összefoglaló anyag a MotoAmerica csatornájáról:

Binder: „K*rvára le a kalappal Espargaró előtt!”

0

Brad Binder volt az egyik áldozata annak a dupla előzésnek, amivel Aleix Espargaró feljött negyediknek. De csak az elismerés hangján tud szólni.

Brad Binder toronymagasan a legjobb KTM-es 2022-ben. A szezonnyitón Katarban még dobogóra is állhatott, és azóta is stabil teljesítményt nyújt. Ki mindössze egyszer esett, top 10-en kívül is csak egyszer zárt. Legutóbb Assenben is ötödikként zárt – igaz, ez lehetett volna akár még jobb helyezés is. Csak épp az utolsó métereken összeértek jövő évi csapattársával, Jack Millerrel, aztán pedig jött Aleix Espargaró, és mindkettejüket megelőzte.

Mintha 25 kvalifikációs kört teljesítettem volna” – foglalja össze a nehéz versenyt Binder a crash.net kérdésére. „Néhol rengeteg időt vesztettem, máshol viszont ezt egész jól vissza tudtam hozni. A csapat nagyszerű munkát végzett, pont vasárnapra lett a legjobb a motorom. Úgy éreztem, enyém volt a negyedik legjobb, aztán viszont nyilván mégsem…

Ez egyetlen apróságon múlt. „Megpróbálkoztam az előzzésel Jackkel szemben. Bementem mellé, mert úgy tűnt, komoly problémái vannak a gázadáskor. Aztán megjelent mellettem a másik motor. Próbáltam a lábam betenni, hogy a lehető legközelebb maradhassak hozzá, akkor viszont nekimentem Jacknek. Végül egy szendvicsbe kerültem, csak nem olyanba, amibe igazán szerettem volna.

Erre viszont Binder sem tud mást mondani, mint elismerő szavakat. „Az igazság az, hogy k*rvára le a kalappal előtte. Én Jacket próbáltam megelőzni, erre ő bevetődött mindkettőnk mellé!

Mondd el a véleményed – alakítsd te is a MotoGP jövőjét

0

A MotoGP egy nagyszabású világszerte elérhető felmérést indított rajongói körében, amelyben kifejezhetik véleményüket a sorozattal kapcsolatban. Érdemes kitölteni, magyar nyelven is elérhető!

Annak érdekében, hogy a MotoGP népszerűsége ne csökkenjen és a nézők ott legyenek a lelátókon, a sorozat szervezői úgy döntöttek, hogy meghallgatják a szurkolók véleményét. Egy globális felmérésbe kezdtek, amit mindenkinek lehetősége van kitölteni, aki csak kedvet érez hozzá, hogy elmondja véleményét a MotoGP jelenével és jövőjével kapcsolatban.

Mi a felmérés célja?

A felmérés az alábbi üzenettel kezdődik Carmelo Ezpeletától, a Dorna Vezérigazgatójától:

„Imádjuk a MotoGP™-t.
És ti, a MotoGP™ rajongók milliói világszerte, ti teszitek a sportot azzá, ami.

Érdekel minket a véleményetek; ezért szeretnénk tudni, hogy mit gondoltok a MotoGP™-ről ma, annak jövőjéről, mit szerettek a legjobban, vagy mit szeretnétek megváltoztatni – mindezt azért, hogy megpróbálhassuk még jobbá tenni a sportágat.

Előre is köszönjük, hogy időt szakítasz arra, hogy kitöltsd az alábbi felmérést, és elmondd nekünk a gondolataidat. A kitöltés nem tart tovább 10 percnél, és az eredményeket mindenképpen megosztjuk veletek!

Meghallgatjuk a válaszaidat is, és megosztjuk azokat a színfalak mögött dolgozó partnereinkkel és kollégáinkkal, akik azon dolgoznak, hogy a MotoGP™ azzá váljon, ami – így futamról futamra és évről évre még jobbá tudjuk tenni a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenybajnokságát.

Köszönjük!”

A kérdőív elérhető magyar nyelven is. A kitöltés némileg időigényes, de úgy gondoljuk, hogy érdemes megragadni a lehetőséget és megosztani a véleményünket a szervezőkkel, ezáltal is jó irányba mozdítani a fejlődést.

A felmérés több témakörre is kitér, nézői szokásoktól kezdve, a legkedveltebb helyszíneken keresztül a reális jegyárról való érdeklődésig, minden MotoGP-hez és a hétvégékhez kapcsolódó fontos kérdéskört érint.

Kedves olvasóink, ha van kedvetek és időtök, vegyetek részt a felmérésben!

A kérdőív kitöltése után az alábbi információk jelennek meg Carmelo Ezpelata aláírásával:

„Ez az ígéretünk:

Visszajelzéseiteket a világ egyik vezető sportkutató cégével, a Nielsen Sports-szal független módon elemeztetjük.

Együtt elkészítjük a legfontosabb megállapítások összefoglalóját, és mindenki más előtt elérhetővé tesszük Önök – a szurkolók – számára.

Az eredményeket a sportág érdekelt feleivel – a csapatokkal, a versenyzőkkel, a fogadó pályákkal, a sportág irányító testületével (FIM) és másokkal – is áttekintjük, és igyekszünk megvalósítani a szurkolók által kívánt változtatásokat.

Köszönjük!”

A kérdőív ezen a linken érhető el.

A versenyzők népszerűsítő videóját a MotoGP oldalán tekinthetitek meg.

 

Bezzecchi még nem tekint alapvetésként a dobogókra

0

Az, hogy a Holland TT-n dobogóra állhatott, egyelőre inkább egy kiugró eredmény, semmint elvárás Marco Bezzecchi részéről saját maga felé.

Eddig is Marco Bezzecchi volt a 2022-es MotoGP-szezon legjobb újonca, erre pedig legutóbb még rá is erősített. A Holland TT-n ugyanis második lett, ezzel a kategóriába idén belépők közül toronymagasan ő rendelkezik a legtöbb, 55 ponttal. A Valentino Rossi-féle istálló olasz motorosa ráadásul úgy lett második, hogy különösebben még csak le sem szakadt a futamot megnyerő Pecco Bagnaia mögött.

Az egyszeri versenyző ilyenkor hajlamos elkapatni és irreális vágyálmokba ringatni magát. Bezzecchi viszont igyekszik reálisan felmérni, mire is lehet képes 2022 hátralévő versenyein.

Nyilván (ez a dobogó) nagyon, nagyon fontos mérföldkő, hiszen erről álmodtam. Nem számítottam rá, hogy ezt ennyire hamar elérem” – mondja asseni bravúrjával kapcsolatban Bezzecchi. „Ettől viszont még újonc vagyok. Nem várhatom el magamtól, hogy amikor visszajövök a szezon második felére, folyamatosan így teljesítsek. Nyilván lesznek olyan pályák, ahol sokkal inkább szenvedni fogok.

Bezzecchi szerint erre egy jó hozzáállás létezik. „Amit nekem ebben a helyzetben tennem kell, hogy kihozom a legtöbbet az adott körülményekből. Legyen az egy 10., egy tizenkettedik hely, vagy esetleg egy újabb dobogó. Persze, a dobogó üdvözítő lenne, de újoncként nyilván lesznek valószínűleg hullámvölgyek.

Az 55 pontos Bezzecchi mögött a mezőny második legjobb újonca a másik olasz, Fabio Di Giannantonio. A Gresini motorosa eddig 18 pontot gyűjtött 11 futam során.

MacKenzie ott lesz a WSBK mezőnyben Donington Parkban

0

A Bennetts Brit Superbike-bajnokság regnáló brit bajnoka, Tarran Mackenzie a FIM Superbike-világbajnokság ötödik fordulójában, a Donington Parkban (július 15-17.) debütál a WorldSBK-ban.

Mackenzie, aki a 2021-es Bennetts Brit Superbike Bajnokságban a Yamaha R1-essel tíz győzelemmel és 19 dobogós helyezéssel elsöprő sikert aratott, a McAMS Yamaha csapatának egy World Superbike specifikációjú motorjával fog versenyezni, a csapat egyszeri alkalommal mutatkozik be a világbajnokságon a hazai versenyen.

A 26 éves versenyzőnek gyorsan meg kell majd ismerkednie a WorldSBK specifikációjú motorral és a Magneti Marelli elektronikával. A BSB R1-es futóműve azonban szinte teljesen megegyezik a hivatalos WorldSBK-csapatokéval. E mellett természetesen előnyt jelent, hogy Mackenzie és a McAMS Yamaha is nagy tapasztalattal rendelkezik a Donington Park vonalvezetéséről.

MacKenzie véleménye a lehetőségről

Mackenzie így nyilatkozott: „Nagyon izgatott vagyok, hogy végre Doningtonban debütálhatok a Superbike Világbajnokságban. Úgy érzem, mintha már régóta erre várnánk, és nyilvánvalóan csalódott voltam, amikor nem tudtunk Assenben indulni. Donington egy különleges pálya számomra. Csupán 10 percre van az otthonomtól, és nagy sikereket értem el ott a BSB-ben. Így alig várom, hogy egy World Superbike-specifikus R1-essel indulhassak, és megnézzem, hogy én és a McAMS Yamaha csapat mit tudunk elérni.

„Nyilvánvalóan sokat kell még tanulnom a motorral és az elektronikával kapcsolatban. A futóművet jól ismerem, mivel a BSB-motorom nagyon hasonló. A világbajnokság színvonala nagyon magas, és már alig várom, hogy pályára léphessek és mindent beleadhassak. Hatalmas köszönetet kell mondanom Steve-nek és a McAMS Yamaha csapatnak, valamint Andreának és mindenkinek a Yamaha Racingnél, hogy ezt lehetővé tették.”

A Yamaha és a McAMS is elégedett a lehetőség kapcsán

Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe Road Racing menedzsere így nyilatkozott:  „Alig várjuk, hogy támogathassuk Tarrant és a McAMS Yamaha csapatot, akik a WorldSBK-ban debütálnak a doningtoni szabadkártyás szerepléssel, miután a 2021-es szezonjuk hihetetlenül sikeres volt a Brit Superbike Bajnokságban.

„Hosszú és gyümölcsöző munkakapcsolatot ápolunk a McAMS csapattal és a két versenyzőjükkel. Ez egy igazi kétirányú együttműködés, amely mindannyiunk számára előnyökkel jár. Nagy örömünkre szolgál, hogy Tarran és a McAMS Doningtonban a világszínpadra léphet. Ez tökéletesen illeszkedik a Yamaha versenyzési filozófiájához, amely világszerte a legjobb versenyzőknek és csapatoknak kínál lehetőséget.” – mondta.

Steve Rodgers – a McAMS Yamaha csapatfőnöke zárta: „Alig várjuk, hogy a McAMS Yamaha csapattal a jövő hónapban Doningtonban az első Superbike szabadkártyás szereplésünkön a világbajnoki mezőnyhöz csatlakozhassunk. A Raceways már a pályafutása legelső napjai óta támogatja Tarrant. Láttuk őt felfelé lépkedni, egészen odáig, hogy 2021-ben megnyerte nekünk a Bennetts Brit Superbike Bajnokságot. Az az álma, hogy folytassa a fejlődését. Nagyon örülünk, hogy a tavalyi bajnoki győzelem jutalmaként lehetőséget adhatunk neki a Superbike-világbajnoki debütálásra.

„Nyilvánvalóan az volt a terv, hogy Donington előtt Assenben indulunk. Sajnos Tarran megsérült, és nem tudott versenyezni, így ez a hétvége mélyvíz lesz, de a motorjaink már most is nagyon közel vannak a világbajnoki specifikációhoz. A motor és az elektronika más lesz, és az egész csapatnak keményen kell majd dolgoznia, hogy rövid idő alatt megszokja ezeket. Van néhány nagyon tehetséges emberünk a csapatban, köztük olyanok is, akik nemrég a World Superbike-ban dolgoztak. Részünkről nincs nyomás vagy elvárás, csak megyünk és meglátjuk, mire leszünk képesek!”

Rins: Szerintem mindenki sejtheti, hova igazolok…

0

Hivatalos bejelentés még nincs, de már maga az érintett Álex Rins is nyílt titokként kezeli, hol folytatja 2023-ban.

Álex Rins úgy kell, hogy teljesítse a 2022-es szezon nagyobbik részét, hogy ennek során már régóta tudja, csapata, a Suzuki év végén kiszáll a bajnokságból. Kicsit mintha az eredmények is már ennek felelnének meg, ugyanis például maga Rins is hozott egy olyan sorozatot, amelynek első állomásán 19. lett, a következő hármon mind-mind kiesett, az ötödiken pedig el sem tudott indulni sérülése miatt. Legutóbb Assenben végre-valahára pontot tudott szerezni és tizedik lett. Ezzel Rins két ponttal lemaradva csapattársa mögött a tabella kilencedik helyén áll.

Rins viszont nagyban dolgozott már a 2023-as ülésének bebiztosításán is. Vele kapcsolatban sokáig több opció lebegett a levegőben. Mostanra viszont már leginkább egyfelé tendál minden. Maga az érintett is így fogalmaz.

Mostanra már majdnem megvagyunk. Szerintem mindenki sejtheti, hova igazolok most, hogy Álex távozott az LCR-től, és megy a Gresinihez…” – fogalmaz Rins nem is annyira sejtelmesen. „Persze ez még nem hivatalos, hiszen az utolsó aláírásomat nem tettem még rá a szerződésre. De ez valószínűleg napok kérdése lesz.

Rins döntésében egy dolog játszott szerepet. A 2023-as gyári motor léte. „A végén a Ducati, vagyis a Gresini, valamint a Honda, tehát az LCR maradt. Beszéltünk a Ducatival is, de ők nem akartak 2023-as motort a rendelkezésemre bocsátani. Aktuális motorra akartam felülni, a Honda pedig megadta nekem ezt a lehetőséget. Szép feladat lesz, mert most a Honda számára annyira nem jönnek az eredmények. De meglátjuk, összeáll-e jövőre egy jó motor.

Rins ráadásul bizonyos szempontból párhuzamokat is lát mostani és a jövőbeli munkája között. „Szeretem a kihívásokat. Azt gondolom, jó munkát végeztünk a motor fejlesztésében a Suzukinál. Szóval valami hasonló megint működhet majd Lucióékkal.