back to top
2025. június 08. 04:55
Kezdőlap Blog Oldal 725

Oliveira: A Tech3-as ülés nem elfogadható

0

A portugál versenyző célja egyértelmű: gyári ülést szeretne kiharcolni magának. Jövőjét nem a Tech3-nál képzeli el.

Bár Oliveira a legsikeresebb KTM-es az eddigi futamokat tekintve, mégsem jönnek azok a kiugró eredmények, amelyekre a portugál vágyik. Pit Beirer nyilvánosságra hozta, hogy a 2024-ig szerződéssel rendelkező Brad Binder mellé olyan versenyzők nevei merültek fel, mint Jack Miller, Alex Rins, vagy épp Pol Espargaro. Oliveira helye innentől kezdve kétséges.

A 27 éves pilóta jelenleg a 11. helyen áll a világbajnoki pontversenyben. Mugello óta pedig nem titok, hogy új istálló felé venné az irányt.

„Már néhány lehetőséget megvizsgáltam a KTM-es kívül” – kezdi Oliveira.

„Megbeszéltem a menedzsmenttel, hogy a Tech3 csapat nem megfelelő számomra, gyári ülést szeretnék.Ha ez csapaton belül nem lehetséges, más lehetőség után kell néznem. Jelenleg nem szeretnék mást hozzáfűzni.”

Márquez: Maximum 1-2 év van még bennem

0

A spanyol pilóta pár hónap kényszerszabadságra készül, mivel – mint ismeretes – negyedjére is megműtik a még mindig nem 100%-is felkarját.

Hihetetlen akaraterő, elszántság és versenyszellem jellemzi Marc Márquezt. A teste egyértelmi jelei felett azonban még ő sem hunyhat szemet. A mugellói hétvégén kapott egy telefont a rochesteri Mayo Klinikáról, hogy elérkezett az ideje a negyedik operációnak. A 29 éves versenyző nincs tökéletes fizikai állapotban visszatérésre óta, megterhelő számára a versenyzés és továbbra is fájdalmakkal küzd. Valószínűleg ősznél hamarabb nem látjuk majd a pályán a spanyolt.

Márquez elmesélte, mi is vár rá pontosan:

„A teljes rehabilitáció Madridban fog zajlani. Természetesen ez még szervezés alatt áll. Még egyeztetnem kell az orvosaimmal arról is, hogy a felkarom rendszeres kontrollja hogyan fog zajlani a műtét után. Dr. Samuel Antuña és Dr. Angel Cotorro , az orvosaim Spanyolországban, már felvették a kapcsolatot amerikai kollégáikkal ezzel kapcsolatban.”

„Még mindig érzem a karom okozta hátrányokat egy-egy futamon. Ismertek, egy vagyok azon versenyzők közül, aki nagyon sokat készül a versenyek előtt. Mindenféle eszközzel edzek, aminek két kereke van, legyen az utcai kerékpár, krosszmotor stb. A jerezi bukás óta azonban teljesen másképp néz ki az életem. Miután visszatérünk egy-egy versenyhétvégéről, muszáj 2-3 napot pihennem. nem csinálok voltaképpen semmit, csak szobabiciklizek. Ha ennek vége, újra rendesen tudok majd edzeni, és egy pszichoterápián is szeretnék részt venni. Elmondtam a környezetemnek és az orvosaimnak is, hogy ebben az állapotban maximum 1-2 év van még bennem. Nagyon elfáradok fizikailag, és így nem okoz örömet számomra ez az egész. Ami a mentális részét illeti, szintén kihívást jelent számomra. Remélem ,hogy ez a műtét megváltoztatja majd az életemet.”

 

Aleix Espargaro: Marc úgy érzi, minden rendben lesz

0

Mint tudjuk, Marc Márquez negyedik alkalommal is kés alá fekszik. Barátja, Aleix Espargaro aggódik a honfitársa miatt, és sajnálja, hogy egy ideig nem lesz tagja a mezőnynek.

„Abszolút Marc mellett vagyok, és nagyon sajnálom, hogy ki kell hagynia néhány futamot.” – kezdi Espargaro.

„Biztos vagyok benne, hogy ő a legerősebb közülünk, ami a mentális dolgokat illeti. Azonban valóban ijesztő, amin keresztül megy. Jelenleg nem túl erős, ez látszik. Nem úgy vezet, ahogyan azt tőle megszokhattuk. Ez nem a motoron múlik. Nem az tűnik normálisnak, hogy ha a motor nem jó, akkor gyakrabban esel el, de legalább a saját vezetési stílusodban teszed ezt. Ebben a helyzetben azonban pont itt van a probléma. Marc elmondta nekem ,hogy ezek az orvosok, akik most műteni fogják, rendkívül magas színvonalon dolgoznak. Úgy érzi, minden rendben lesz.”

Újabb haláleset a Man-szigeti TT-n

0

A Man-szigeti TT-t 2019 után először rendezik meg. A verseny a motorsport egyik legveszélyesebb megmérettetése, ezt pedig idén is bizonyította.

A Man-szigeti TT-t az elmúlt két évben a Covid-19 járvány miatt egyszer sem rendezték meg. A 2022-es kiírás múlt szombaton kezdődött az első kvalifikációkkal. Edzéseket hétfőn, kedden és szerdán is rendeztek, benne oldalkocsis, Superbike-, Superstock-, és Supersport-körökkel is.

A tegnapi napon este nyolc után szakították meg piros zászlóval az edzést, ugyanis baleset történt a pálya rendkívül gyors, Ballagarey nevű részén. Ebben a 29 éves walesi motoros, Mark Purslow volt érintett, akinek végül nem is tudták megmenteni az életét.

A szervezők közleménye szerint „Az Isle of Man TT Races sajnálattal jelenti be, hogy a 29 éves walesi, llanoni Mark Purslow életét vesztette. A baleset a negyedik kvalifikáció során történt a Ballagarey-nál, kevéssel a negyedik mérföldjelző előtt. Ez volt az Mark Purslow harmadik köre a pályán. Mark annak idején még 2015-ben versenyzett először ezen a pályán a Manx Grand Prix keretein belül, ahol a Lightweight kategória versenyét rögtön meg is tudta nyerni. 2017-ben már az Isle of Man TT versenyein indult a Supersport és a Lightweight kategóriákban. Ez volt a második TT-je.

A közlemény vége szerint „Mark saját maga leggyorsabb körét 120,86 mérföld/órás átlaggal az edzés korábbi szakaszában futotta meg. Ez volt az első köre 120 mérföldes átlag felett. Az Isle of Man TT Races szeretné legmélyebb részvétét nyilvánítani Mark családjának, barátainak és szeretteinek.

Amihez természetesen a P1race.hu teljes szerkesztősége is csatlakozik.

Rea is ott lesz a suzukai nyolcóráson

0

Igen erős felállással készül Suzukára, a nyolcórás versenyre a Kawasaki. Ott lesz a motoron a hatszoros Superbike-világbajnok Jonathan Rea is.

Jonathan Rea csapattársai jelenlegi csapattársa, Alex Lowes, valamint a jelenleg a brit Superbike-sorozatban versenyző (és a Superbike-vb-re néha beugró) Leon Haslam lesznek. Rea egyelőre kétszer nyerte meg a versenyt, ez csapattársainak már háromszor is sikerült. A Superbike legendája mellett legutóbbi győzelmekor ott volt a Kawasakinál Leon Haslam is. Harmadik csapattársuk a jelenlegi Superbike-világbajnoki címvédő Toprak Razgatlıoğlu volt.

Rea annak idején, 2012-ben Tadayuki Okada és Kousuke Akiyoshi oldalán szerezte meg első győzelmét a távol-keleti országban. Haslam a 2019-es siker előtt 2013-ban és 2014-ben duplázni tudott. A suzukai nyolcórást a Covid miatt pontosan a fent említett 2019-es évben rendezték meg utoljára. Az északír szerint viszont pontosan ugyanolyan hihetetlen hangulat lesz, mint akkor utoljára volt.

Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek Japánba” – mondja a lehetőséggel kapcsolatban Rea. „Érthető módon a Kawasaki óriási támogatást kap ott. Három évvel ezelőtt nyerni is tudtunk. A Kawasaki eltökélt célja volt évek óta, hogy ismét nyerni tudjon, és hogy pozitív hírét vigye Japánban a Superbike-világbajnokságnak. Sajnos nem volt lehetőség itt versenyezni az elmúlt években. Pedig a japán drukkerek nagyszerűek, mindig szívesen jövök. Azt gondolom, megint megcélozhatjuk a győzelmet.

Quartararo: Talán képes vagyok nyerni

0

Mugellói teljesítménye abszolút meglepte még magát, Fabio Quartararót is. nem gondolta volna, hogy ilyen jól szerepel majd. Reméli, a katalán futam is hasonló sikereket ígér.

A múlt heti futamot megelőző napokban úgy tűnt, hogy a franciának vajnyi kevés esélye van arra, hogy értékelhető eredményt érjen el az olasz nagydíjon. Végül rácáfolt az elméletre. Saját maga számára is meglepetés volt az elért ezüst érem.

Quartararo 8 versenyt követően jelenleg 8 ponttal vezeti a világbajnoki tabellát. Vajon képes lesz növelni előnyét Barcelonában?

„Nagyon örülök, hogy Barcelonába érkezünk. Mugellóban sokkal jobban teljesítettünk, mint gondoltam. Ez pedig azt jelenti, hogy megvan bennünk a lehetőség ahhoz, hogy most is jó eredményt érjünk el. Imádom a katalán aszfaltcsíkot. Fekszik nekem a pálya, így igyekezni fogok további dobogós helyezésekkel színesíteni a szezonomat. Talán még nyerni is képes leszek. Az biztos, hogy a legjobbat fogom kihozni magamból.” – nyilatkozta a francia pilóta.

Testvére szerint Márquez nagy tehertől szabadul meg

0

Régóta bajlódik törött, majd háromszor műtött jobb karjával Marc Márquez. A testvér, Álex szerint a negyedik operációval ennek remélhetőleg vége.

Marc Márquez megpróbálkozott azzal, hogy teljesítse az Olasz Nagydíjat, de szombaton óriásit esett. Még aznap jött a hír, hogy korábban már háromszor operált karját negyedszer is műtik, így újabb hosszabb kihagyásra kényszerül. Helyén tehát az újabb kihagyás során ismét a tesztpilóta Stefan Bradl versenyez majd.

Testvére, Álex szerint Marc Márquez jobban is jár így. „Ezzel egy elég nagy tehertől szabadul meg. Azt gondolom, boldogabb így. Még szombaton nálam vacsoráztunk, és tényleg kisimultabbnak tűnt. De ehhez így is kell hozzáállni. A korábbi műtétei során sokkal jobban aggódott. Tudja, hogy ez is komplikált lesz, de nem annyira, mint az előző.

A paddock előzetes találgatásai szerint ha vissza is térhet 2022-ben, Márquez jobban jár, ha már 2023-ra koncentrál. Addig is jöhet Stefan Bradl, aki egyszer őt helyettesítve, egyszer pedig szabadkártyásként indult. Álex addig is szívesen tesztel a Hondának, ha arra kérik, elvégre a motor fejlesztésével is haladni kellene.

Mondtam a Hondának, szívesen kipróbálok új dolgokat. Nyitott vagyok az ilyen jellegű munkára. Talán nem rosszak a visszajelzéseim, meg egyébként is, azok nagyon hasonlítanak Marc-éra. Szóval ha a Honda igényli ezt, én szívesen állok rendelkezésre. Rengeteg van még hátra a szezonból, és jó lenne egy jobb motor. A jó hír, hogy a probléma nem az erőforrással van.

Darryn Binder: Megérdemlem, hogy itt legyek!

0

Bár pontot most sem tudott szerezni, eddigi talán legjobb futamát teljesítette Mugellóban Darryn Binder. Meg is jött az önbizalma.

Az újonc Darryn Binder egyelőre egyetlen alkalommal tudott pontot szerezni. A dél-afrikai motoros a szezon második futamán, a kaotikus Indonéz Nagydíjon lett tizedik. Nem jött össze ez neki Mugellóban sem, ugyanis tizenhatodikként intették le. Mégis, az RNF Yamaha motorosa elégedetten tudott nyilatkozni.

Binder olasz futama olyan jól sikerült, hogy márkatársai közül csak a vb-aspiráns Fabio Quartararo végzett nála jobb helyen.

Az egész versenyen mögöttem volt, aztán a végén a szélárnyékot kihasználva meg tudott előzni 31 ezredmásodperccel” – fogalmazott frusztráltan Morbidelli, Binder utolsó pillanatos előzésére utalva.

Egyértelműen ez volt a legjobb versenyem” – mondja Binder a crash.net kérdésére válaszolva. „Persze a pozícióm Mandalikán jobb volt, de ez volt az első olyan verseny, ahol az elejétől a végéig teljes elánnal hajtani tudtam. Pénteken megtaláltam a ritmust, és ez elvitt az egész hétvégén. Szóval az egész hétvégén nagyon boldog voltam a dolgok alakulásával. Nagy kár a hosszúkörös büntetésért. Szerencsére viszont vissza tudtam zárkózni.

A 24 éves motoros önigazolást nyert múlt hétvégén. „Minden egyes körrel jobban értettem, mikor és hogyan esik vissza a gumi teljesítménye. Versenyezni tudtam, emellett pedig tanulni. Én voltam a második yamahás, ez pedig elégedettséggel tölt el. Megérdemlem, hogy itt legyek! Tudom, hogy kell motort vezetni, és tudom, hogy kell jól csinálni.

A Moto3-ból egyből a királykategóriába felkerülő Binder indonéz pontjaival jelenleg a tabella 22. helyén áll.

Di Giannantonio: Jerez óta folyamatosan fejlődünk

0

A Gresini Racing eddig kicsit féloldalas csapat volt. Most viszont egyre inkább megérkezik Bastianini mellé Di Giannantonio is.

Enea Bastianini kiválóan kezdte 2022-t. Bár a Bestia legutóbb pont hazai futamán esett ki, így is harmadik vb-összetettben. Csapattársa, az újonc Fabio Di Giannantonio az első hat futamon nem tudott pontot szerezni. Le Mans-ban sikerült ez neki először, ahol 13. helyen intették le. Mugellóban már a pole-pozícióból indulhatott, végül 11. lett.

Kicsit keserű a szájíz” – mondja Di Giannantonio. „Nem számítottam arra, hogy én majd versenyt fogok nyerni, ez még nem a mi időnk. De jön. Furcsa volt a motor, főleg a hátulja. Nem volt igazán jó kigyorsításkor és a tapadás sem. Reálisan a második csoportban lehetett volna a helyem, sajnos nehezebb verseny lett, mint azt vártuk.

Máshonnan megközelítve viszont van ok az optimizmusra. „Jerez óta folyamatosan fejlődünk. Jobban dolgozunk a csapatnál, jó az alapbeállítás, jó a pozícióm a motoron. Lazábban tudok versenyezni. Korábban sokkal inkább voltam a határon. Mugellóban pedig őrült hétvégén vagyok túl. Az első versenyem volt ez Mugellóban MotoGP-pilótaként, gyors voltam, és még a pole-t is megszereztem. Itt volt a teljes családom és a barátaim. Elfogadható verseny volt.

Fabio Di Giannantonio jelenleg nyolc szerzett ponttal rendelkezik, ezzel a tabella 20. helyén áll. „Diggia” a bajnokság második legjobb újonca Marco Bezzecchi mögött.

Álomszerű volt Bezzecchi Olasz Nagydíja

0

Toronymagasan a legjobb eredményét érte el 2022-ben Marco Bezzecchi. Az olasz úgy érezte, a fellegekben jár hazai futamán.

Az olasz futamot megelőzően Marco Bezzecchi azért is nagyot kellett, hogy dolgozzon, hogy egyáltalán a top 10-be beférjen. Ez egyébként újoncévében addig mi”ndössze kétszer sikerült neki. Az addigi legjobb eredményeire az olasz legutóbb alaposan rápakolt, és ötödikként intették le őt Mugellóban. Bezzecchi úgy érezte, még akár a dobogó is meglehet, de végül a valóság győzött.

Boldog vagyok, nagyszerű nap volt” – fogalmazott a verseny után Bezzecchi. „Meglepődtem a versenytempónkon. Ott tudtam lenni az elején, próbálkozhattam. Nem volt rossz verseny. Jó volt a legnagyobbakkal menni, és őket megpróbálni megelőzni. Azon voltam, hogy Aleixet is megelőzzem, aztán végül Zarco volt az, aki átvert.

Bezzecchi olyan élményeket tapasztalt, amit rövid királykategóriás karrierje során eddig nem. „Rengeteget gondoltam a dobogóra, még az utolsó két körben is… Ott volt Aleix előttem, és azt gondoltam: basszus, ezt meg kell próbálnom. Utánamentem, megpróbáltam, de a motor jelzett, hogy eddig és nem tovább. Onnantól próbáltam nem eldobni ezt az eredményt. Év végéig jó lenne szerezni egy dobogót, ha így dolgozunk, szerintem ez össze is jöhet. Óriási élmény volt, hogy életemben először vezethettem.

A Mooney VR46 motorosa jelen állás szerint a 2022-es MotoGP-szezon legjobb újonca. 30 szerzett pontjával ráadásul toronymagasan vezet a nyolcpontos Fabio Di Giannantonio előtt.