back to top
2025. június 07. 22:45
Kezdőlap Blog Oldal 726

Puig szerint régóta tervben volt már Márquez negyedik műtétje

0

Két dologgal régóta küzd Marc Márquez: a karjával és a kettős látásával. Előbbivel kapcsolatban régóta tanakodtak már.

Marc Márquez jobb karját a 2020 júliusi törés óta már háromszor is megműtötték. Ennek ellenére mind a mai napig küzd annak mozgékonyságával és erőtlenségével. Erre most kerítenek sort a csapat néhány nappal ezelőtti bejelentése alapján. Így, ahogy már annyiszor, megint Stefan Bradl ugorhat be a nyolcszoros világbajnok helyére addig, amíg meg nem gyógyul.

Már jó ideje elemezzük az újabb műtét lehetőségét, és végül ezen a hétvégén zöld utat kaptunk az orvosoktól” – mondta a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig. „A hétvége péntekjén tudtuk meg, hogy ez egy járható út. Így Marc kihagy némi időt, hogy az Egyesült Államokba utazzon megműteni a karját. Így végre végérvényesen megpróbálhatjuk megoldani ezt a problémát.

A negyedik műtét lehetősége meglepően rég, már tavaly októberben felmerült. A további műtét lehetőségét már tavaly októberben is felvetették, amikor Márquez a kettőslátása miatt kényszerült kihagyásra. Az amerikai orvosok szerint ez a beavatkozás jelentős előrelépést jelenthet majd Márquez karjának mobilitásában. Problémái ellenére Márquez megpróbálkozott az indulással Mugellóban, ahol egy óriásit bukott, mielőtt feladta volna az olasz hétvégét.

Igazán lenyűgöző az, amit Marc csinált. Elmehetett volna a kisebb ellenállás felé, és egyszerűen nem indult. Tudván tudta, hogy hamarosan műtétje lesz. Így félthette is volna magát a további sérüléstől. De Marc nagyon komolyan veszi a versenyzést, és meg akarta csinálni a versenyt. Köszönjük neki ezeket az erőfeszítéseit, és várjuk vissza. Szerencsére a Honda is megértő.

Jöhet tehát ismét Bradl, de az újabb műtét miatt nem tudni, meddig számítanak a német szolgálataira. „A prioritás most Marc műtétje, hogy az a megfelelő módon haladjon. Miután ezt befejezték, nagyjából már számolhatunk egy jövőbeli visszatéréssel. Ez a helyzet jelenleg, és Marc nélkül is fejleszteni kell az RC213V-t.

Vietti: „Nagyon keserves vége volt a futamnak”

0

Celestino Vietti egy rossz rajt után jó versenyt futott vasárnap az Olasz Nagydíjon. Három körrel a vége előtt azonban a technika cserbenhagyta.

Celestino Vietti két győzelemmel és további két dobogós helyezéssel a világbajnokság élén érkezett a Moto2 mugellói hétvégéjére. A szombati kvalifikáción a VR46 védence a negyedik rajtkockába kvalifikálta magát, de a versenyen nem sok minden alakult a 21 éves versenyző számára a tervek szerint.

„Nagyon keserves vége volt az Olasz Nagydíjnak. Nem volt jó rajtom, de gyorsan megpróbáltam növelni a tempót, hogy néhány pozíciót hozhassak. Jó érzés volt, mert sikerült csökkentenem a lemaradást az élmezőnnyel szemben. Utána Roberts-el akartam versenyezni a dobogóért”mondta el Vietti a futam után.

„Néhány körön keresztül mögötte maradtam, de az első gumim nagyon túlmelegedett. Ezért úgy döntöttem, hogy nem kockáztatok. Az utolsó körökben megpróbáltam a legjobbat kihozni magamból, de hirtelen valami történt a motorral. Egy mechanikai probléma volt az, ami miatt ki kellett állnom. Nagy kár, mert a srácok remek munkát végeztek. Nagyon jó eredményt érhettünk volna el a hazai szurkolóink előtt.”

Vietti jelenleg 108 ponttal vezeti a Moto2 összesített tabelláját a 20 futamból 8  után, de Ai Ogura a mugellói dobogós helyezésével felzárkózott, és most már pontegyenlőségben van az olasszal.

Dovizioso: „Hülyeség most a jövőre gondolnom”

0

Andrea Dovizioso nem volt kifejezetten boldog hazai versenyén, Mugellóban: „Szerettem volna élvezni, de nulla, nulla, nulla volt”.

Andrea Dovizioso eltökélt szándéka volt, hogy jól érezze magát a hazai futamán. Ez a terv nem csak az alacsony nézőszám miatt nem sikerült, hiszen három nap alatt mindössze 74 078-an látogattak ki. A pályán is folytatódott a 2017-es mugellói győztes negatív sorozata: a 26. és egyben utolsó rajtkockát vasárnap egy sovány 20. hely követte. „Még ha nem is volt ennyi néző, ez még mindig Mugello és még mindig gyönyörű. Szerettem volna élvezni, de ez nulla, nulla, nulla volt. Egyetlen edzésen sem. Ellenkezőleg, tényleg minden szempontból rosszul ment. Semmit sem tudtam élvezni a motoron. Stresszes volt” – mondta nyíltan és őszintén. „Nem akartam ilyen mugellói hétvégét teljesíteni.”

Az olasz eltekintett az egyébként nagyon részletes és technikai jellegű magyarázatokról. „Úgy kell vennünk, ahogy van. Ha a dolgok nem működnek, akkor nem működnek. Azt hiszem, tudom, miért van ez így. Mi is próbálkoztunk valami nagyon furcsa beállítással, de mint mondtam, nem ez kell ahhoz, hogy közel kerüljünk és a megfelelő dolgokat csináljuk. Sajnos nem” hangsúlyozta Dovi.

Dovizioso hónapok óta panaszkodik, hogy az M1-es csak egyféleképpen irányítható versenyképesen a hátsó kerék tapadásának hiánya miatt. Azonban mióta 2021 szeptemberében visszatért a Yamahához, Dovizioso nem tudott annyit változtatni a vezetési stílusán, amennyire szükséges lett volna. „Mindig ugyanaz a történet. A Yamahán a kanyarok bejáratánál kell a sebességet megadni. Ha megpróbálom, akkor lassú vagyok. Nem vagyok jó benne.”

Dovi abban sem reménykedik, hogy a hétvégi barcelonai futamon fordulhat a kocka. „Ez egy más pálya, ahol a tapadási viszonyok nagyon eltérőek. De nem látom, hogy hogyan tudnék előrelépnem. Világos, hogy miért nem vezetek jól, mit kellene és mit nem tudok csinálni, milyen nehézségeim vannak a motor karakterisztikájával – ez mind elég világos. Nem vagyok elveszve, vagy abban a helyzetben, hogy nem értem, mi történik. Ezért is nehéz optimistának lennem.”

Vajon megfordult a fejében, hogy a szezon közben abbahagyja? „Erre nem gondoltam. Jelenleg futamról futamra haladok. Most igent vagy nemet mondani helytelen lenne. Soha nem gondoltam erre. Majd meglátjuk, hogy gondolkodom-e rajta” – tette hozzá.

„Szerintem hülyeség most a jövőre gondolni – számomra – ebben a pillanatban. Nem a csapatról vagy a gyártóról van szó. Nincs okunk most a jövőről beszélni. Nem szeretek ebben a helyzetben lenni, és nem akarok sokáig ebben maradni. Mindig is azt mondtam: Ha nem vagyok versenyképes, akkor nem megyek a MotoGP-ben – függetlenül attól, hogy kaphatok-e helyet.”

Dovizioso szerint az, hogy jelenlegi csapata, a WithU RNF Racing 2023-tól az Apriliával dolgozik majd, nincs hatással a helyzetére. „Nem. Ez semmit sem változtat számomra – sem az idei, sem a jövő évre vonatkozóan” – mondta az olasz, aki tavaly összesen kilenc napot tesztelt az RS-GP-vel. „Maga hozta meg ezt a döntést, én nem vagyok érintett ezekben a dolgokban. Nem tudom pontosan, hogy mik voltak a motivációk, akár pénzügyi, akár technikai okok. Nem tudom.”

Espargaró: Az Aprilia és én sem lennénk itt a másik nélkül

0

Tökéletes házasság köttetett Aleix Espargaró és az Aprilia között. És ez semmilyen más felosztásban nem működne a versenyző szerint.

Aleix Espargaró azután, hogy Argentínában futamot tudott nyerni, immár négy futam óta zsinórban a dobogón ünnepelhet. Így volt ez Mugellóban is, ahol harmadikként intették le Bagnaia és Quartararo mögött. Espargaró élete szezonját futja, és az Aprilia sem járt a királykategóriában soha ilyen magasságokban.

Elégedett vagyok az eredménnyel” – mondja Espargaró az Olasz Nagydíjjal kapcsolatban. „Győzelemről álmodtam, de ez nem jöhetett össze, mert túl sok időt vesztegettem a VR46-os srácok mögött.

Aleix Espargaró a vb-mezőny egyik, ha nem a legstabilabb versenyző a mezőnyben. Nem véletlenül áll a második helyen a tabellán, mindössze nyolc pont hátrányban. De mi a titok?

Azt gondolom, az Aprilia nem lenne képes nélkülem ilyen teljesítményre. Ahogy azt is kétlem, hogy én akár csak hasonló teljesítményt tudnék nyújtani más motoron. És ez nem rólam szól, hanem a csapatról. Egyéni sportágnak néz ki, de nagyon nem az. Rengeteg gyártónál látjuk azt, hogy nem a versenyzőn múlik a jó eredmény, hanem nagyon sok minden máson is. Mi a magunk részéről nagyon jól érezzük magunkat, kiváló hangulatban nagyszerű teljesítményt nyújtunk.

Hogy mennyivel jobban működik Espargaró és az Aprilia házassága a csapattárshoz képest, jól mutatja a vb-tabella. A másik Aprilián ugyanis Maverick Viñales hozzá képest mindössze harmadannyi pontot szerzett, és csak 14. összetettben.

A KTM-en kívüli opcióit is nézegeti Miguel Oliveira

0

Újabb küzdelmes futamon van túl Miguel Oliveira a gyári KTM nyergében. A portugál gondolkozik, vajon mit csináljon 2023-tól.

Miguel Oliveira a szezon elején, Indonéziában még futamot is tudott nyerni. Azóta viszont alig-alig jöttek a pontok, jelenleg már csak 11. összetettben 50 szerzett ponttal. A portugál motoros legutóbb legalább a top 10-be befért, Mugellóban kilencedik lett. A KTM-esnek még mindig ez a harmadik legjobb eredménye idén mandalikai győzelme és hazai ötödik helye után.

Egyrészt pályáznak az ő helyére is, másrészt viszont Oliveira ilyen eredmények után nyilván maga is nézelődik alternatívák után, ha esetleg nem a KTM-nél folytatná 2023-ban.

Igen, így van” – ismeri el Oliveira. „Megmondtam a menedzsmentnek, hogy a Tech3 nem jöhet szóba, és maradnék a gyári motoron. Ha viszont ez nem valósulhat meg bármilyen okból, akkor számba kell venni a többi opciót is.

Oliveira annak idején, 2020-ban még a Tech3 motorján szerezte első győzelmét a királykategóriában. Ahhoz végül a szezon végéig még egyet hozzátett, azzal pedig kilencedik lett összetettben. A Tech3 tehát nem opció. De a gyári KTM sem muzsikál jelenleg túl jól…

Kemény verseny volt, és legalább annyi móka jutott, hogy meg tudtam előzni néhány srácot. Ami a nagyobb baj, hogy a verseny második felére elfogyott a hátsó tapadásom. Fogyott, fogyott és fogyott a tapadás, a végén pedig már az 1:47-es körökkel is bajban voltam. Annyira elfogyott a motor, hogy befordulni alig lehetett vele. De ez egy jobb hétvége volt, mint az előző. Úgy néz ki, az új aerocsomag segíteni.

Bradl: Kihívás előtt állunk

0

Most, hogy Marc Márquez bizonytalan időre kiírja magát a világbajnokság körforgásából, a Honda Stefan Bradlt hívja segítségül, mint mindig.

A 29 éves spanyol helyét egy időre a tapasztalt német pilóta veszi át, aki mindig a csapat rendelkezésére áll. Nemcsak tesztversenyzői feladatokat lát el, hanem rendszeresen kap szabadkártyás lehetőségeket is. Több alkalommal is helyettesítette már a nyolcszoros világbajnokot.

„Először is, szeretnék minden jót kívánni Marc-nak, sikeres operációt és mihamarabbi felépülést.” – kezdi Bradl.

„Minden alkalommal rendelkezésre állok, ha a csapatnak szüksége van rám. Ezúttal sem lesz ez másképp. Maradok, amíg Márquez vissza nem tér.”

„Tudjuk, hogy nagy kihívás előtt állunk, de bízom abban, hogy bármit elérhetünk, ha együtt dolgozunk a Hondával és a csapattal. Meglátjuk, mit hoz a hétvége. Fontos, hogy minél több kört megtegyünk annak érdekében, hogy kellően felkészülten érkezzünk a hétfői tesztre.”

Espargaró bicskája beletört a VR46-osokba

0

Aleix Espargaró úgy véli, Marini és Bezzecchi miatt nem volt esélye arra, hogy az Olasz Nagydíj győzelmére esélye legyen.

A 2022-es szezon legutóbb teljesített négy futamából Aleix Espargaró kivétel nélkül mindegyiken dobogóra állhatott. Az Aprilia motorosa ahogy minden azt megelőző alkalommal, legutóbb Mugellóban is harmadikként zárt. A rutinos katalán ráadásul az összetettben is jól áll, hiszen hátránya mindössze nyolc pont a vb-címvédő Fabio Quartararo mögött. És mégis, Espargaró kicsit keserű szájízzel beszél a futamról. Frusztrációjának tárgya pedig a Mooney VR46 csapata.

Arról álmodtam, hogy a győzelemért harcolhatok itt” – sajnálkozik Espargaró. „De a VR46-osok miatt erre nem volt esélyem. Egyszerűen túl sokáig ragadtam be mögéjük. Nagyon jó munkát végeztek, hiszen nem túl tapasztaltak, mégis gyorsak és pontosak tudtak lenni. Arra számítottam, hogy többet fognak hibázni, de végül ez nem történt meg. Szóval nehéz volt megelőzni őket.

Espargaró viszont tőle megszokott módon sportszerű a két VR46-os fiatallal. „Le a kalappal előttük, jó munkát végeztek. Mire megelőztem őket, már túl késő volt. Ettől függetlenül alapvetően elégedett vagyok az eredménnyel. Jó munkát végzett az Aprilia. Tudtam, hogy a hetedik helyről nehéz lesz, de végtére is negyedszer vagyok már dobogón egymás után.

Espargaró új erőforrást kapott Mugellóra. „Ez viszont nem lehet kifogás. A motor jó volt és gyors. Le sem maradtam a Ducatik mögött. Egyszerűen nem voltam elég jó, ha előzésekre került volna a sor. Az elején például Fabio (Quartararo) előtt voltam, de túl könnyen előzött meg engem. Ráadásul a Ducatik mellett is sokkal könnyebben elment.

Egy éve hunyt el Jason Dupasquier

0

Ha szemfülesek lehettünk, a mugellói hétvégén előkerült az a bizonyos JA50N zászló, mely minden rajongó szemébe könnyeket csal. Egy éve hunyt el a fiatal svájci, rá emlékezünk most.

Jason Dupasquier 2001. szeptember 7-én született Bulléban. Édesapja motokrosszversenyző volt, így a fiatal Jason is hamar beleszeretett a kétkerekű versenygépek világába. Tehetsége hamar a felszínre tört, többszörös bajnokká vált hazájában, Svájcban, majd a gyorsasági kategória felé vette az irányt.

2016-ban megnyerte ADAC NEC Moto3-bajnokságát, majd 2018-ban debütált a Red Bull Rookies Cup sorozatban, azonban egy sérülés miatt nem tudta teljesíteni a teljes idényt, combcsonttörést szenvedett.

A következő szezonban viszont rákapcsolt, legjobb eredménye egy negyedik hely volt, és kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően nyolcadikként zárt a tabellán.

2020-ban láthattuk először a gyorsasági motoros-világbajnokságon, ahol a KTM csapatot erősítette. Ebben a szezonban még nem szerzett pontot, viszont a 2021-es idényben 5 verseny alatt összesen 27 pontot gyűjtött.

A svájci pilóta a tavalyi mugellói hétvége időmérő edzésén szenvedett végzetes balesetet. Elcsúszott, majd a mögötte érkező Sasaki és Alcoba nem tudta kikerülni őt. Sérülései annyira súlyosak voltak, hogy a kórházba szállítást követő napon belehalt sérüléseibe. 19 éves volt.

50-es rajtszámát Sachsenringen vonultatták vissza.

Di Giannantonio: Eljött a mi időnk

0

Fantasztikus újonci teljesítményt nyújtott hazai közönség előtt a fiatal olasz, hiszen megszerezte élete első MotoGP pole pozícióját. A futamon azonban nem úgy jött ki a lépés, ahogy tervezte.

A Gresini-alakulat ettől függetlenül nem panaszkodhat, hiszen Bastianini már 3 győzelmet hozott nekik ebben a szezonban, és Di Giannantonio kiugró eredménye is hatalmas meglepetés. Bastianini esetében azonban megfigyelhető, hogy ha nem jön ki a lépés az olasznak, akkor rendszerint a kavicságyban végzi, mint ahogy a mugellói hétvégén is történt.

„Ahhoz képest, hogy milyen futamra készültünk, ez annál sokkal nehezebb volt. Teljesen más forgatókönyvvel indultunk neki a vasárnapnak, tekintve, hogy a szombati nap milyen nagyszerűen sikerült. Keserédes szájízzel gondolok vissza.” – kezdi Di Giannantonio.

„A futamon nem volt olyan konstans a tempónk, mint szerettük volna. A hétvége többi részében nem vettük ezt észre. Nagyon sokat veszítettem a kanyarkijáratokon. Nem tudtam úgy húzni a gázt, hogy jól tudjak kigyorsítani. Nem találtam tempót, és nem tudtam előrébb verekedni magam.”

Di Giannantonio csodálkozva áll Marini és Bezzecchi teljesítménye előtt:

„Nagyon precízek, mindig időben fékeznek. Tökéletesen kezelik azt a helyzetet is, amikor a motor a szegélykőre kényszerül. Abszolút nem hibáznak. Megfelelő időben adnak gázt, így nagyszerűen sikerül számukra a kigyorsítás. Látható, hogy jó kezekben vannak a motorjaik. Nekem viszont még van mit tanulnom, nem vagyok annyira precíz, mint ők.”

Az olasz arról is beszélt, hogy milyen jellegű változást hoz számukra egy-egy teszt:

„Jerezben sok változtatást eszközöltünk a beállításokon, sokkal jobban érzem magam a motoron ezáltal. Kényelmesebben ülök rajta és lazább vezetési stílust is megengedhetek magamnak. Eljött a mi időnk. A katalán futam utáni teszt ismét mérföldkő lesz számunkra.”

Di Giannantonio természetesen rendkívül boldog, hogy megörvendeztethette a hazai közönséget ezzel a hihetetlen pole pozícióval múlt hétvégén.

Acosta: Nagyszerű lesz a szezon vége

0

Pedro Acosta 18 évesen és 4 naposan szerezte meg Moto2-es pályafutása első futamgyőzelmét. A spanyolnak futamok óta ért egy jó eredmény, most végre pontokra is válthatta.

Tehetségéhez kétség sem fér, de eddig sajnos nem jött ki a lépés a fiatal spanyolnak. Az olasz futamot megelőzően az élről bukott, de végre megtört a jég és újra azt az Acostát láthatjuk a pályán, akit a Moto3-ban megszokhattunk.

„Hosszú volt az út idáig. Sajnos Le Mans-ban és Amerikában eldobtam magamtól a lehetőséget. Végül kifizetődött a sok munka, amit beleöltünk az utóbbi futamokba. Úgy vélem, nagyszerű lesz a szezon vége, ha ugyanebben az ütemben folytatjuk tovább” – nyilatkozta Acosta.

„Nagyon örülök ennek a győzelemnek. Sok időbe telt eljutni idáig, de ez is a tanulási folyamat része. Ezáltal sokkal inkább ki tudod élvezni a pillanatot. Nagyon kemény futam volt. Ez volt az első olyan verseny, amit a rajttól kezdve a végéig vezettem. Nem volt egyszerű fenntartani a koncentrációt. Azért vagyunk most itt, mert tanultam az utóbbi versenyeken elkövetett hibáimból.”