back to top
2025. június 07. 16:00
Kezdőlap Blog Oldal 727

Miller: „Bosszús vagyok, de most már nem tudok változtatni”

0

A Ducati MotoGP gyári versenyzője, Jack Miller hétvégéje nem volt kifejezetten sikeres – mindössze egy pontért küzdött, majd az előzési manőverekkel kapcsolatos problémákra panaszkodott.

Jack Miller színtelen versenyt teljesített vasárnap Mugellóban. Az ausztrál olyan főszereplők árnyékában ért célba, mint a csapattárs Francesco Bagnaia és a Valentino Rossi védencei, Marco Bezzecchi és Luca Marini.

A célban Miller csaknem 18 másodperccel maradt el a győztes Bagnaiától, az 1. kör után csak a 22. helyen állt. A kezdeti szakaszban Miller el tudott menni Andrea Dovizioso, Remy Gardner és a Ducati szabadkártyás versenyzője, Michele Pirro mellett.

„A füvön voltam az első kanyar bejáratánál”mondta Miller, aki a 12. helyről rajtolt, egyértelműen dühösen és csalódottan. „Nem volt ideális. Ezután keményen próbáltam előretörni, de Jorge Martin és Alex Márquez megállítottak. Egyszerűen nem ment.”

Millert más is bosszantotta Mugellóban: „Az 1-es kanyar előtt valójában soha nem tudtam támadni. Néhányszor nagyon mélyen fékeztem, de sosem jutottam elég közel. Bosszús vagyok, de most már nem tudok változtatni semmit. Az utolsó kanyar kijáratánál sokat veszítettem. Valószínűleg az áttételezés miatt. Márquez mindig kihozott belőle pár motorhossznyi időt.”

„Kicsit fel tudtam zárkózni az első kanyarig, de soha nem támadtam. Aztán ott többször elcsúszott az első kerék. Aztán más helyeken is próbálkoztam. Most éppen a 15. helyen végeztem. Második lettem Le Mans-ban, most pedig a mocsokban vagyok – ez a MotoGP 2022-ben. – „Természetesen van még tennivalónk. A szombati napunk határozottan nem segített a problémáinkon.”

Bízott egy jó hazai eredményben Bastianini

0

Enea Bastianini vb-esélyei komoly csapást szenvedtek el azzal, hogy az olasz kiesett hazai pályán. Pedig benne lehetett volna a jó eredmény.

Enea Bastianini a vb-tabella harmadik helyéről vághatott neki hazai versenyének, az Olasz Nagydíjnak. Az igaz, hogy ott is maradt, de végül kiesett, így hirtelen megszaladt a ponthátránya az élen álló Quartararo-Espargaró kettőshöz képest. A Bestia szerint már a hétvége futamig teljesített része is rendkívül nehezen alakult, ennek a betetőzése lett a kiesés vasárnap.

Sajnos nem volt egyszerű hétvége” – kezd bele Bastianini a GPOne kérdésére. „Szombaton kritikus körülmények között kellett küzdenünk, a warm-upra meg hirtelen sokkal hidegebb lett. A versenyen minden problémám ellenére jól tudtam kezdeni. Gyors tudtam lenni, aztán viszont sajnos berántott magához Aleix (Espargaró) motorja. Túl gyorsan érkeztem meg a kanyarba, és blokkoltam az elejét.

Pedig benne lehetett volna egy újabb jó eredmény Bastianini szerint. „Jó eredményre lehettem volna képes, de ez van. Tiszta pályán úgy éreztem, gyors tudok lenni. Mások mögött viszont nagyon nehéz volt az íveimet motorozni. Itt nagyon nehéz mások mögött motorozni. Mindenhol, de itt aztán különösen. Egyrészt sajnálom a bukást, másrészt viszont örülök annak, milyen potenciál van a motorban. Közel voltam ugyanis a dobogóhoz az esés előtt. Talán Pecco (Bagnaia) nem lett volna elérhető, de a dobogó mindenképp.

Bastianini, ahogy azt fentebb említettük, továbbra is harmadik összetettben, hátránya viszont most már 28 pont Quartararóhoz és 20 Espargaróhoz képest.

Vajon ki fog a WithU RNF Aprilia gépeken versenyezni 2023-ban?

0

Mivel a Yamaha ismét csak egyéves szerződést ajánlott, az Aprilia pedig vonzó ajánlatot tett, WithU-RNF 2023-ban és 2024-ben az Aprilia színeiben fog versenyezni. Ezzel együtt a versenyzőkeresés is megindult a csapatnál.

Eddig 6 versenyzőnek van aláírt szerződése a 2023-as szezonra, így bőven akad választási lehetőség a csapatok számára. Viszont a 24 helyett csak 22 hely áll rendelkezésre A Suzki búcsúja miatt. Mivel várhatóan Celestino Vietti és Ai Ogura lesz a Moto2 két új versenyzője a királykategóriában, négy jelenlegi 2022-es versenyzőnek másik sorozatba kell átigazolnia.

Mi a szakítás oka?

Razali azért választotta az Apriliát, mert a Yamaha ismét csak egyéves szerződést ajánlott. A WithU szerződéséből még két év van hátra, és stabilitásra vágytak.

Mugellóban elhangzott, hogy a Yamaha a tárgyalások alatt nagyon nyeregben érezte magát, és tudatta az RNF csapatával, hogy csütörtökön 11 órakor Mugellóban közlik velük, számíthatnak-e 2023-ban a Yamahára.

Addigra a WithU-RNF csapat döntéshozói már régen találkoztak Noaléban. Beszéltek a motorfejlesztés, a futóműfejlesztés, az aerodinamika és az elektronika területéről érkező összes vezetővel és csúcstechnikussal. E megbeszélések során az RNF-csapat minden aggodalmát eloszlatták.

Razali: „Ezért még a csapatfőnökünk, Wilco Zeelenberg is támogatja a döntést, akinek ereiben kék Yamaha-vér folyik.”

Mi a célja a WithU-RNF Apriliának 2023-ra?

Nem meglepő hogy a pilóták most sorban állnak a megüresedett helyekkel rendelkező csapatoknál. „Két nap alatt négy versenyzőmenedzserrel beszéltem itt pénteken és szombaton” – mondta Razlan Razali a SPEEDWEEK.com-nak. 

Razali csütörtökön kétéves szerződést írt alá az Apriliával, így a maláj szorosan egyeztet a pilóták kiválasztásáról az Aprilia Racing igazgatójával, Massimo Rivolával, ahogyan az elmúlt négy évben a Yamahával is történt.

„A célunk az, hogy az Aprilia juniorcsapataként működjünk, és fiatal versenyzőket képezzünk ki, ahogy azt a Yamahánál Quartararóval és Morbidellivel tettük, és most az újonc Darryn Binderrel próbálkozunk” – mondta Razali.

Az azonban kizártnak tűnik, hogy a WithU-RNF csapat 2023-ban két újonccal versenyezzen. „Jelenleg viszonylag fiatal versenyzők vannak a piacon, akik már rengeteg MotoGP-s tapasztalattal rendelkeznek” – árulta el Razlan Razali. „Ezért szeretnénk egy fiatal, MotoGP-tapasztalattal rendelkező pilótát szerződtetni, aki olyan szintet érhet el, mint Aleix Espargaró, és szeretnénk egy újoncot kinevelni.”

Razali felidézi, hogy Fabio Quartararo első szezonjában, 2019-ben a Petronas-Yamaha csapatánál újoncként hat pole pozíciót és öt dobogós helyezést ért el. „Az Aprilia szatellitcsapataként szeretnénk segíteni abban, hogy az RS-GP olyan felhasználóbarát motorkerékpár legyen, mint amilyen annak idején a Yamaha M1 volt, amit minden újonc szeretne vezetni” – mondta Razali.

Az RNF jövőre mindkét versenyzőt Aprilia RS GP22-es gépekkel indítja. A 2022-es valenciai futamtól a gyári csapat technikai státuszával rendelkeznek majd. A 2023-as szezonban azonban már az engedélyezett frissítésekkel szerelik fel őket.

Az RNF-nél a jelöltek listája hosszú. Valószínűleg olyan versenyzők jönnek szóba, mint Oliveira, Rins és Darryn Binder, esetleg Alex Márquez és Nakagami. Pol Espargaró 31 évesen már nem mehetne át juniorként hozzájuk, de Raúl Fernández vagy Remy Gardner is szóba jöhet akár. A Moto2-es pilóta Vietti iránt is van érdeklődés, mivel a szponzor WithU és az Aprilia is szeretne egy olaszt a csapatnál.

„Nem sietünk – hangsúlyozta Razali. „Csak kivárjuk a következő három júniusi futamot.”

Quartararo a legkevésbé sem szerette az új fejidomot

0

Bár dobogóra állhatott Mugellóban, Fabio Quartararo több dologgal is elégedetlen volt. Az egyik ilyen az új motorborítás.

Lehet valaki elégedetlen egy második hely után? Nos, Fabio Quartararo mindenképp. A vb-címvédő és jelenleg is éllovas francia Francesco Bagnaia mögött futott be Mugellóban, mégis volt több olyan dolog, ami zavarta őt a leintés után. De legalább idejében visszaváltottak, és ígyx továbbra is ő vezet.

Kemény volt a verseny, mert nem éreztem jól magam a motorral” – ismeri el Quartararo a crash.net kérdésére. „Az új fejidom egész hétvégén inkább zavaró volt számunkra. Nem gondoltuk, hogy egy ilyen apró változtatás ekkora problémát jelent majd, de úgy döntöttünk, a versenyre visszaváltunk a standard motorunkra. Emiatt végsebességet vesztettünk, egyedül szélárnyékban működött mondjuk, hogy jól.

Az előző években jobban ment Quartararo Mugellóban. „Szerintem soha nem panaszkodtam még végsebesség miatt Mugellóban. Tavaly nagyon jól mentem itt, idén sokáig nem. De legalább visszaváltottunk az alap motorra, és így harcolni tudtam a Ducatikkal.

Amikor jön egy fejlesztés, többet vársz tőle. Persze jó, hogy jönnek a fejlesztések a szezon ilyen korai szakaszában is, de arra számítottam, hogy többet fog ez nekünk adni. Hiába adott 1 km/óra plusz végsebességet, ha máshol meg sokkal több kárt csinált.

A hétvége problémái ellenére Fabio Quartararo nem hogy bukott az előnyéből, hanem még növelte is azt Aleix Espargaró ellenében. A futamot megnyerő Bagnaia pedig még így is 41 pontra van tőle a tabella negyedik helyén.

Kétesélyes? 3? Négy? Így áll a MotoGP-tabella 8 futam után

0

Fabio Quartararo vezet, Aleix Espargaró a nyomában. De a vb-tabella mutat érdekességeket nyolc futam elteltével.

Nyolc futam telt el a MotoGP 2022-es világbajnoki szezonjából, ami az évad negyven százalékát jelenti. A vb-tabella első négy helyezettjén kvül kizárólag Miguel Oliveira tudott eddig futamot nyerni, de a portugálnak úgy néz ki, az egy egyszeri kifutott eredmény volt. A KTM-es indonéz sikere óta már visszacsúszott az összetett 11. helyére.

A legutóbbi futamot megnyerő Pecco Bagnaia három helyet zárkózott fel, a Ducati gyári motorosát már a tabella negyedik helyén találjuk.

Az élen jelenleg Fabio Quartararo és Aleix Espargaró különmeccse zajlik. A vb-címvédő franciát Espargaró nyolc ponttal követi, 122-114 leosztásban. A két motoros hiába nyert csak egy-egy futamot, emellett rettenetesen stabilak, és kisebbek a kilengéseik a 2022-es szezon során. Quartararo legrosszabb helyezése idén a katari kilencedik pozíció, míg Espargaró a legutóbbi négy futamon kivétel nélkül dobogóra állhatott.

Az előző, francia futamot megnyerő Enea Bastianini számára katasztrofálisan alakult hazai futama. A Bestia Le Mans után ott volt a vezető kettős nyakán, most viszont kiesésével 28 pontos hátrányt szedett össze a vb-tabella első helyéhez képest. Ezzel együtt még mindig ő a legsikeresebb a futamgyőzelmeket tekintve a maga három sikerével. Ez viszont már a második kiesése volt, és a három győzelmen kívüli top 10 körüli eredmények sem segítik a vb-csatában.

Pecco Bagnaiának a szezon eleje volt az, ami kimondottan gyengén sikerült. Kiesés után egy tizenötödik hely következett a szezon első két versenyén. Ezt követően a ducatis kezdett végre egyenesbe jönni, két ötödik és egy nyolcadik hely után végre-valahára megjött az első győzelem 2022-ben. Le Mans-i kiesése megintcsak egy fájdalmas eredmény, de ezt most kompenzálni tudta. Bagnaia zárkózik, de hátránya 41 pont. Vajon neki és Bastianininek is van még esélye, vagy kétszereplős a vb-csata?

Tovább zárkózna Bagnaia, „a gép”

0

Francesco Bagnaia futamgyőzelmével jelentőset kiharapott a ponthátrányából, de ez az olasz szerint még mindig csak félmunka.

Bagnaia Mugellóban szezonbeli második győzelmét aratta. Mindezt ráadásul három versenyen belül hozta össze, így egyre inkább egyenesbe hozza kifejezetten gyengén induló szezonját. Az olasz a gyári Ducati nyergében már negyedik a vb-tabellán, igaz, hátránya még mindig 41 pont. De zárkózik.

Túl sokat hibáztam hozzájuk (Quartararo és Espargaró – a szerk.) képest, így most egy gép kell, hogy legyek, hogy fel tudjak zárkózni” – ismeri el a gyenge évkezdetet Bagnaia a Motorsport.com idézésében. „Talán tényleg mi hárman vagyunk a nagy esélyesek, de semmiképp nem szabad kihagyni egy ilyen felsorolásból Eneát sem.

Bagnaia két győzelme egyébként egy kiesést fog közre. A felzárkózás mellett ezért is volt rettenetesen fontos számára egy jó hazai eredmény. „A bajnokság miatt nagyon fontos volt, igen. Viszont érdekes módon nem éreztem extra nyomást emiatt hazai pályán. Az mindig ott van, ez egy ilyen munka. Hibák bármikor előfordulhatnak, szerencsére mindig van javítási lehetőség. Ilyenkor pedig nem gondolsz ezekre a hibákra. Ilyenkor csak élvezni kell a történéseket, én pedig nagyon élveztem ezt a hétvégét. Nyilván ez nem mindig egyszerű, tegnap például kifejezetten mérges voltam. De pozitívnak kellett maradni.

A vb-tabellát továbbra is Fabio Quartararo vezeti, a vb-címvédő neve mellett 122 pont áll. A 81 pontos Bagnaia előtt még ott van Aleix Espargaró és Enea Bastianini 114, illetve 94 ponttal.

Marini összességében elégedett mugellói eredményével

0

A VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini eddigi legjobb száraz MotoGP eredményét érte el a hatodik hellyel a hazai nagydíjon Mugellóban. Úgy érzi, hogy jó úton halad.

Akárcsak az argentin versenyhétvégén, Luca Marini Olaszországban is a 3. helyről indult, de ezúttal jobban mentek a dolgok a versenyen. Az első szakaszban Valentino Rossi féltestvére és csapattársa, Marco Bezzecchi vezették a futamot. Marini tempója azonban nem volt elég ahhoz, hogy a 23 körös versenyen komolyan harcba szálljon a dobogós helyekért. A 6. hely sem ad csalódottságra okot.

„Elégedett vagyok a hétvégével, és boldog vagyok, mert úgy érzem, hogy lépéseket teszünk előre” – hangsúlyozta Marini. „Ahogy tegnap is mondtam, nem volt meg a tempóm a dobogóhoz. De készen akartam állni arra, hogy ha valaki elkövet egy kis hibát, akkor is megragadjam a lehetőséget. De ez így rendben van”mondta el véleményét a végeredményről.

A kezdeti beállítási problémák után az új GP22-essel kapcsolatban az olasz hangsúlyozta: „A jerezi teszt és a legutóbbi versenyek után sokat javult az érzésem a motorral kapcsolatban. Ez a legfontosabb. Most Barcelonára tekintünk előre, mert fontos lenne, hogy egy másik pályán is meg tudjam erősíteni a sebességemet, és továbbra is harcolni tudjak ezekért a pozíciókért – minden versenyen.”

Azt is megkérdezték tőle, hogy mi hiányzott neki a futamon, amire Marini így válaszolt: „Egész hétvégén sok időt vesztettem a negyedik szektorban. Ezt nem sikerült kijavítanunk, így az utolsó kanyarból kilépve lassú voltam. Nem tudom, miért voltam lassú. Gondjaim voltak a kanyarral, ezért mindig egy kicsit későn jöttem ki abból. Mire kiegyenesítettem a motort, minden alkalommal körülbelül 20 métert vesztettem – másfél-két tizedet. Ez persze nagyobb probléma a versenyen, mert akkor az egyenesben megelőznek, és nehezebb küzdeni.”

„Más területeken viszont nagyon erősnek éreztem magam” – folytatta Marini. „Nagyon erős voltam a féktávokon, aminek nagyon örülök, mert az év eleje óta keményen dolgozunk ezen. A mai MotoGP-ben a kemény fékezés is nagyon fontos.”

„Nagyon nehéz volt a gumikkal, de mindenki küzdött ezzel egy kicsit. Különösen az eleje ment el nagyon gyorsan. Könnyű volt hibázni. A hátsó gumi kicsit megereszkedett a maximális dőlésszögnél, de erre számítottunk. Ez a pálya eléggé megterheli az abroncsokat. De összességében elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgok alakultak, a gumikezeléssel is.” – összegezte Marini.

Rins Nakagamit hibáztatja bukásáért

0

A mugellói nagydíj hetedik körében a Suzuki mindkét pilótája a kavicságyban kötött ki. Álex Rins a Biztonsági Bizottság előtt szeretne beszélni Takaaki Nakagami motorozásáról.

Aki a mugellói kvalifikáció után azt gondolta, hogy a Suzuki versenyzők, Joan Mir és Alex Rins hétvégéje már nem lehet rosszabb, miután a 17. és 21. helyen végeztek, az tévedett. Mindketten előre tudták verekedni magukat a versenyen, de a 7. körben ennek vége szakadt – mindketten különböző kanyarokban buktak.

Rins az LCR Honda versenyzőjét, Takaaki Nakagamit hibáztatta a bukásáért. „Ő volt belül” – mondta a spanyol. „Az előző körben meg akartam előzni őt a 10-es és a 11-es kanyar között, de ő tudta tartani magát. Így a második körben egy kicsit keményebben nyomtam, hogy tisztábban legyek előtte. Kívül volt. Nem értem a stewardok döntését. Azt mondják, nem voltam előtte, ezért nem büntették meg. Ha megkérdezel más versenyzőket, azt fogják mondani, hogy ő az egyik legveszélyesebb a pályán, ha előzésről van szó. Szerencsére senki nem volt közvetlenül mögöttünk, és nem történt ütközés. Nem értem, hogy mit csinál.”

Rins tartózkodott a személyes beszélgetéstől a japánokkal. „Ezt majd a Biztonsági Bizottság következő ülésén hozom fel” – hangsúlyozta a spanyol, aki az elmúlt három futamon nullázott. „A stewardok nem végzik megfelelően a munkájukat. Odamentem Freddie Spencerhez, és azt mondtam: ‘Haver, korábban versenyző voltál, aki sokat előzött. Nincsenek szabályok az előzésekre. Ez rendkívül veszélyes volt Taka részéről. A MotoGP-ben vagyunk, nem így kell vezetni.”

„Nem volt olyan rossz a tempóm a hétvégén, ott voltunk – mondta Rins. „A probléma az volt, hogy olyan hátulról kellett rajtolnunk. Megvan a szintünk az első helyezésekhez, de ehhez jobb kvalifikációra van szükségünk.”

Le Mans-ban és Mugellóban egyetlen Suzuki pilóta sem ért célba. Vajon ez összefüggésben van azzal a bejelentéssel, hogy a japán gyártó az idei szezon után kiszáll a MotoGP világbajnokságból? „Ez biztosan nem segít abban, hogy találjunk helyet” – jegyezte meg Rins. „Mindent beleadunk a pályán. Azt is mondtam mindenkinek a csapatban, hogy meg kell mutatnunk mindenkinek, hogy tudunk küzdeni.”

Zarco: Jó volt a rajt és a tempó is

0

Johann Zarco annyira szolidan futotta a mai versenyt, hogy szinte észre sem vettük, hogy a 4. helyen hozta be a Ducatit.

Épp, hogy csak lemaradt a dobogóról a francia. 0,6 másodperccel maradt le Aleix Espargarótól.

„Nagyon boldog vagyok. A bemelegítő edzésen sokkal jobban éreztem magam a motoron, mint szombaton. Jó volt a rajtom és a tempóm is. A gumiválasztás volt a legegyszerűbb, hiszen a közepes keverék a legoptimálisabb ilyen hőmérséklet mellett. Nem volt túl meleg, így képes voltam kontroll alatt tartani mindent. Sokkal jobban sikerült a rajt, mint legutóbb. Végre valóban élveztem a versenyt, viszont sok időt veszítettem. A többieknek mindig volt válaszuk, Fabio és Aleix pedig egyáltalán nem lassultak.” – magyarázza Zarco.

„Az élboly már messze volt, de újra sikerült őket utolérnem. Nagyszerű érzés volt, Bastianini pedig jött velem. Tudtam, hogy gyors és bármikor képes lehet megelőzni engem. A bukása után lélegeztem fel. Mikor megelőztem Bezzecchit, próbáltam nyomást gyakorolni Aleix-re, de nem sikerült. Az egyenesekben nem voltam elég gyors. Ő pedig a féktávokon is rendkívül jó tempóra volt képes. Az utolsó kör 2. és 3. kanyarja között sikerült elcsípnem, de végül maradtam 4. és ennek nagyon örülök.”

Aegerter továbbra is vezeti a MotoE tabellát (is)

0

Miután a futam elején a 7. helyre esett vissza, Dominique Aegerter a második mugellói MotoE-futamon megkezdte a felzárkózást, és az elért második helyével tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben.

Aegerter egyértelmű célja az volt, hogy zsinórban 8. győzelmét szerezze meg és a maximális pontszámot vigye haza Mugellóból. Ez nem sikerült neki, de teljesítménye így is megsüvegelendő.

„Jól rajtoltam” – nyilatkozta a svájci a verseny elejéről.

A második kör után azonban Aegerter már csak a hetedik helyen állt, 0,969 másodperces lemaradással. Ennek az okáról így nyilatkozott a svájci versenyző: „Az első körben volt egy sárga zászlós fázis, ezért egy kicsit lelassultam. Ennek következtében néhány versenyző megelőzött, és sok pozíciót veszítettem.”

A 6 körös versenyen a 31 éves versenyzőnek nem sok ideje volt arra, hogy visszaverekedje magát az élmezőnybe. „Aztán Eric Granadóval harcoltam. Ötször vagy hatszor előztük meg egymást, ami miatt egy kicsit leszakadtunk az élmezőnyről.”

Aegerter az utolsó előtti kört a negyedik helyről kezdte meg, a végén Marc Alcobát és Miguel Pons-t kapta el. A svájci figyelemre méltó felzárkózása után a második helyen haladt át a célvonalon, mindössze 0,529 másodperccel lemaradva a győztes Matteo Ferraritól és holtversenyben Alcobával.

A MotoE favoritja így a lehetséges 50 pontból 45-öt gyűjtött Mugellóban, és a világbajnokság vezetőjeként utazik Assenbe a szezon következő állomására. Előnye a második helyezett Granadóval szemben hat futam után már 28 pont.