Súlyos sérülése miatt abba kellett hagynia a versenyzést, Sandro Cortese azonban ettől a világtól a legkevésbé sem szakadt el.
Ahogy arról nemrég beszámoltunk, Sandro Cortese hivatalosan is bejelentette azt, amit egy ideje már sejteni lehetett: hogy 32 évesen visszavonul. A 2012-es Moto3-as és a 2018-as Supersport-világbajnok most erről, valamint új munkájáról, illetve még inkább többes számban, munkáiról beszélt.
„Ez volt a megfelelő pillanat”
Korábban Sandro Cortese arról beszélt, hogy rengeteget szenvedett a szó fizikális értelmében a 2020-as portugál Superbike-hétvége első futamán összeszedett sérüléseivel. Mégsem tudta annyira könnyen meghozni a döntést a visszavonulásáról.
„Őszintén szólva elég nehéz döntés volt, ezt csak néhány héttel korábban tudtam biztosra mondani” – idézi fel a döntéssel kapcsolatos gondolatait Cortese. „Megpróbálkoztam a rehabilitációval és a visszatéréssel, de rájöttem, hogy a testem már nem olyan, mint a baleset előtt. Ezután pedig úgy döntöttem, hogy egy új életre koncentrálok. Amikor elkezdődött az új Superbike-világbajnoki szezon, már tudtam, hogy az új munkámat tévés kommentátorként és szakértőként fogom végezni. Így pedig arra gondoltam, hogy ez a megfelelő pont arra, hogy lezárjam a régi fejezetet. Viszont természetesen mindig is szeretni fogom a versenyzést és ennek a családnak a tagja maradok.”
Persze furcsa volt a váltás, ezt Cortese készséggel elismeri. „Nagyon más volt 20 hónap után így visszatérni a pályára. Eddig mindig versenyzőként voltam egy pályán, a felszerelésemmel, a csapatommal… Most pedig interjúkat készítettem a motorosokkal és beszélgettem velük. Nagyon jó érzés volt, hiszen újra ott lehettem a világbajnokságon.”
Bele a közepébe
Cortese új szerepkörében rögtön ott is van a frontvonalban. És ezt nem csak neki, hanem egykori riválisainak is meg kell szokniuk. „Amikor megszólaltak, azt mondták, hogy nagyon furcsa ez nekik, hiszen együtt versenyeztünk és harcoltunk az első helyekért, most pedig interjút készítek velük! Azt hiszem, kell néhány versenyhétvége, mire megszokják, hogy én már újságíróként vagyok itt. Az első interjúmat ráadásul Johnnyval (Jonathan Rea – a szerk.) készítettem. Egy kicsit ideges is voltam, mivel ez volt az első versenyem, és nagyon koncentráltnak kell lenned, főleg, hogy élő adásban vagy. Nagyon élveztem a munkát!”
Cortesét 2018-as Supersport-világbajnokként megkérdezték az idei szezonról, amely egy izgalmas Baldassarri-Aegerter csörtével kezdődött. „Domi regnáló világbajnokként nyilván nagyon erősnek tűnt, de ott lesz Baldassarri és még néhányan, akik a Moto2-ből érkeztek. Rengeteg tapasztalattal rendelkeznek, így nem is tekinthető igazi újoncnak egyikőjük sem. De az SSP egy más és nagyon kemény kategória, és ilyenek lesznek a csatái is ebben a szezonban.”
Tehetségek felkutatása
(Szak)kommentátorkodása mellett Sandro Cortese tehetséges honfitársak felkutatásával is foglalkozni fog a jövőben. „A Yamahával és a bLU cRU-val dolgozom német részről. Ahogy már korábban is mondtam, Németországban nagy problémánk van a tehetségek kezelésével. Ott van Marcel Schrötter a Moto2-ben, néhány srác az SSP-ben és a Supersport 300-ban, de aztán ennyi. Azt mondtam erre, oké, el kell kezdenem felkutatni a jövő tehetségeit. Ez persze időbe telik majd. Nagyszerű ebben együttműködni a bLU cRU kupán keresztül a Yamahával. Egy versenyzőnek már lehetőséget tudtunk adni az IDM Supersport 300-ban. Remélhetőleg egy nap itt lesz velünk a vb-mezőnyben is.„
Hétfőn aztán a McAMS Yamaha motorosa át is esett az ehhez szükséges műtéten. A beavatkozás után abban megegyezhetünk, hogy a bokája jelenleg nem éppen bizalomgerjesztő látvány…
A 14 versenyből álló MotoE bajnokság április végi kezdete előtt a mezőny Jerezben tartott egy háromnapos tesztet. Mutatjuk az eredményeket.
Az első nap Granadóé
Az első napon Jerezben a MotoE versenyzők egy Q1-Q2 szimuláción vettek részt, és a brazil Eric Granado végzett az első helyen.
A FIM Enel MotoE Világkupa második hivatalos tesztjének első napi győztese Eric Granado (LCR E-Team) lett a Q1-Q2 formátumú kvalifikációs szimulációs tesztnapon Jerezben.
Száraz, de szeles nappal indult a háromnapos tesztelés a mezőny számára hétfőn, és mivel a szerdai előrejelzésben eső jelent meg, a Q1-Q2 szimulációt hétfőre hozták előre.
Az első etapban Granado 1:49.765-s idővel volt a legjobb, míg a második szakaszban Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) volt az éllovas, miután 1:49.153-as időt ért el, majd megkezdődtek a kvalifikációs szimulációk.
Fotó: MotoGP Media
A Q2-es szimulációt Granado vezette 1:49.020-as idejével, ami a nap leggyorsabb ideje volt, a Q2 első három helyezettje pedig Ferrari és Hikari Okubo (Avant Ajo MotoE) voltak, akik két tizeddel maradtak el Granado mögött. Miquel Pons (LCR E-Team) pár tizeddel maradt el csapattársától a negyedik pozícióban, míg a visszatérő Hector Garzo (Tech3 E-Racing) zárta az első ötöt.
Q2 szimulációs top 10:
Eric Granado
LCR E-Team
1:49.020
Matteo Ferrari
Felo Gresini MotoE
+ 0.270
Hikari Okubo
Avant Ajo MotoE
+ 0,276
Miquel Pons
LCR E-Team
+ 0.298
Hector Garzo
Tech3 E-Racing
+0,363
Xavier Cardelus
Avintia Esponsorama
+0.521
Jordi Torres
Pons Racing 40
+0,544
Marc Alcoba
Openbank Aspar
+0,564
Xavi Fores
Octo Pramac MotoE
+0,987
Bradley Smith
WithU GRT RNF
+1.463
A második nap Bradley Smith-é
A visszatérő Bradley Smith motorozta a második nap legjobb eredményét Jerezben. A körülmények nem voltak egyszerűek, kevesen merészkedtek a nedves aszfaltra a versenyzők közül az első etapban. Smith-en kívül az újonc Alex Escrig körözött még a pályán. A második szakaszban Kevin Zannoni és Mattia csatlakozott Smith-hez az aszfalcsíkon, majd Hikari Okubo, Marc Alcoba, Alessio Finello, a regnáló bajnok Jordi Torres és Maria Herrera is kimerészkedtek a pályára az utolsó edzésen.
Smith nedves időjárási körülmények között futott 1:58.080-as ideje volt a legjobb a második napon – a második szakaszban érte ezt el.
Fotó: MotoGP Media
A harmadik, versenyszimulációs napot Aegerter nyerte
A szerdai napon derült égbolt várta a versenyzőket, és a mezőny két tesztedzést is tartott a nap végi futam előtt.
Dominique Aegerter nyerte a versenyszimulációt a tesztelés harmadik és egyben utolsó napján a Circuito de Jerez-Angel Nieto pályán. A svájci versenyző 1,6 másodperccel végzett a visszatérő Hector Garzo előtt, a dobogót pedig Mattia Casadei zárta.
Fotó: MotoGP Media
Eric Granado a verseny közepén az 1-es kanyarban esett, a kétszeres kupagyőztes Jordi Torres pedig olyan problémával küzdött, ami miatt rövid időre a boxutcába kényszerült.
Versenyszimuláció végeredménye:
1
Dominique AEGERTER
DYNAVOLT INTACT
16:26.261
2
Hector GARZO
TECH3 E-RACING
16:27.862
1.601
3
Mattia CASADEI
PONS RACING
16:32.963
6.702
4
Hikari OKUBO
AVANT AJO
16:33.112
6.851
5
Kevin ZANNONI
ONGETTA SIC58
16:41.158
14.897
6
Xavier CARDELUS
AVINTIA ESPONSORAMA
16:41.215
14.954
7
Marc ALCOBA
OPENBANK ASPAR
16:45.085
18.824
8
Maria HERRERA
OPENBANK ASPAR
16:56.926
30.665
9
Matteo FERRARI
FELO GRESINI
16:58.271
32.010
10
Bradley SMITH
WITHU GRT
16:58.488
32.227
11
Alex ESCRIG
TECH3 E-RACING
16:59.128
32.867
12
Alessio FINELLO
FELO GRESINI
17:00.952
34.691
13
Miquel PONS
LCR E-TEAM
13:00.242
14
Eric GRANADO
LCR E-TEAM
13:34.164
15
Jordi TORRES
PONS RACING
17:59.783
A háromnapos teszt kombinált időeredménye
Nagyon szoros volt az élmezőny az összetettbeli eredményeket illetően, a leggyorsabb versenyző összességében a teszt végére Garzo lett 1:48.458-as idejével. Mindössze 0,022 másodperccel követte őt Aegerter, Matteo Ferrari pedig további 0,025-tel.
A negyedik leggyorsabb Granado lett, a brazil két tizeddel maradt el Garzótól, Miquel Pons zárta a legjobb ötöt. Casadei végzett a hatodik helyen, amit a versenyszimuláció harmadik helyével egészített ki. Hikari Okubo, Xavier Cardelus, Torres és Bradley Smith zárták az első tíz helyezést (1 másodpercen belül a legjobb időhöz képest).
Kombinált eredmények:
1
Hector GARZO
TECH3 E-RACING
1:48.458
2
Dominique AEGERTER
DYNAVOLT INTACT
1:48.480
0.022
3
Matteo FERRARI
FELO GRESINI
1:48.505
0.047
4
Eric GRANADO
LCR E-TEAM
1:48.666
0.208
5
Miquel PONS
LCR E-TEAM
1:48.712
0.254
6
Mattia CASADEI
PONS RACING
1:48.921
0.463
7
Hikari OKUBO
AVANT AJO
1:49.076
0.618
8
Xavier CARDELUS
AVINTIA ESPONSORAMA
1:49.183
0.725
9
Jordi TORRES
PONS RACING
1:49.313
0.855
10
Bradley SMITH
WITHU GRT RNF
1:49.417
0.959
11
Marc ALCOBA
OCTO PRAMAC
1:49.488
1.030
12
Kevin ZANNONI
ONGETTA SIC58
1:49.561
1.103
13
Xavi FORES
OCTO PRAMAC
1:49.792
1.334
14
Alex ESCRIG
TECH3 E-RACING
1:49.996
1.538
15
Kevin MANFREDI
OCTO PRAMAC
1:50.007
1.549
16
Maria HERRERA
OCTO PRAMAC
1:50.971
2.513
17
Alessio FINELLO
FELO GRESINI
1:51.156
2.698
Dominique Aegerter, a Supersport bajnoka így nyilatkozott a tesztelés után:
„Kedden az időjárás nem működött együtt. Nagyon furcsa volt, először esett az eső, aztán kisütött a nap, de a pálya akkor félig vizes, félig száraz volt. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk ki a pályára. Egyszerűen nincs értelme ilyen körülmények között bármit is megpróbálni vagy kockáztatni”– hangsúlyozta Aegerter. „Szerda reggel még mindig nem volt teljesen száraz a pálya, így ezt az edzést is kihagytuk. Aztán volt egy másik edzésünk, ami tulajdonképpen egész jól ment, sokkal jobban boldogultam. A stábom, Patrickkal és Thomasszal, tényleg jó beállítást és motort adott nekem. Újra jól éreztem magam, és a köridők is gyorsabbak lettek”
Az utolsó versenyszimuláció ismét jól ment a svájcinak „Az utolsó edzésen egy versenyszimulációt csináltunk, amelyen a 2. helyről indultam. Kilenc kört tettünk meg, ami eléggé szűkös lett az akkumulátor élettartamával, de működött, és az idők gyorsak voltak. Jól rajtoltam, de aztán visszaestem a 3. helyre. Az utolsó négy körben azonban átvettem a vezetést, és még 1,6 másodperces előnyt is sikerült szereznem.”
„Az biztos, hogy jó érzés elsőként befejezni a szimulációt. A teszt második leggyorsabb idejét is én értem el, és ez jó érzéssel tölt el. Remélem, hogy ezt magammal vihetem a két hét múlva itt megrendezésre kerülő versenyre” – mondta magabiztosan a tavalyi vb második helyezettje.
A riválisokról ez mondta: „Nem úgy motoroztak a versenyszimuláción, ahogy kell, és még nem tettek ki minden lapot az asztalra. De a végén remek köridőket mentem és egyenletes teljesítményt nyújtottam. Elégedett vagyok a tempóval és azzal a munkával, amit az Intact GP csapata végzett.”
„Tíz nap múlva Assenben ismét a Supersportban, majd két és fél hét múlva Jerezben MotoE-ben fogok versenyezni. Már nagyon várom az új kvalifikációs formátumot és a két futamot is, amit mostantól minden hétvégén szombaton és vasárnap rendeznek.
Az ex-MotoGP-s Bradley Smith is nyilatkozott a tesztelés után:
„Igyekszem mindent a lehető legjobban megismerni, hogy könnyebben tudjak alkalmazkodni a szezon során, és hogy tudjam, mi működik nekem, és mi nem. A körök és a megtett kilométerek jelenleg a barátaim.”
„A 14 futamos szezon miatt úgy érzem, hogy nagyon fontos, hogy jó alapot találjak, és sokat tudjak a motorról. Minden bizonnyal különböző körülményekkel fogunk találkozni, és fontos lesz, hogy mind a 14 versenyen pontot szerezzünk.”
Arra a kérdésre, hogy mit tapasztal 2019-hez képest, ezt válaszolta: „Két év után nagyon nehéz észrevennem a különbségeket 2019-hez képest. Az én szemszögemből nézve azonban a gumik teljesítménye csökkent. Szerintem a lassú köridőkben ez is közrejátszik.”
A hajtásegység, amely az Energica szerint 15 kilogrammal könnyebb, szintén érezhető. „A súlyelosztás idén sokat változott. Súlyt vesztettünk, de a motor hátulján, amivel úgy tűnik, mindenki küzd”
Az idei elvárásokkal kapcsolatban is van véleménye a brit versenyzőnek: „Az elvárások mindig magasak, és én magam is azt várom, hogy visszatérjek oda, ahol 2019-ben voltam. Persze a szint továbblépett, sokan már a negyedik szezonjukat töltik itt. Hogy őszinte legyek, nem várom el, hogy 100 százalékon legyek a szezon elején. Ha az első két hétvégén jó pontokat tudunk szerezni, akkor remélhetőleg Mugellótól jó irányba indulunk el, és a dobogós helyekért harcolhatunk.”
Illusztris társaság fejezte ki gratulációját Marc Márquez felé Austinban futott versenye után. Pedig csak hatodik lett… Na de hogy!
Hétvégén Austinban térhetett vissza kettőslátása kikezelése után a MotoGP paddockjába Marc Márquez. A spanyol egy kilencedik rajthely után hatodikként futott be, amiben önmagában nagyjából semmi említésre méltó nem lenne. Ha viszont figyelembe vesszük azt, hogy a rajtnál egy műszaki hiba nyomán elindulni is alig tudott, máris más megvilágításba kerül ez a hatodik hely.
Márquez fenomenális tempója, és az ebből adódó látványos felzárkózás nem akármilyen társaságot hozott össze. Instagram-posztja kommentszekciójában feltűnik Toni Elías, Scott Redding és Loris Capirossi is, akik mindannyian méltatták teljesítményét.
1982 500-as világbajnoka, Franco Uncini egy lájkkal fejezte ki elismerését.
Megvan ki helyettesíti a Zanettit helyettesítő Chaz Davies-t – Philipp Öttl ugrik be helyette a Ducati Endurance csapatban, az endurance-világbajnoki szezon nyitóhétvégéjén, a Le Mans-i 24 óráson.
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, a sérült Lorenzo Zanetti-t helyettesítő háromszoros Superbike-világbajnok Chaz Davies mégsem tud elindulni a Le Mans-i 24 órás versenyen betegsége miatt. Ismét szükség volt pótlást keresni, a Superbike újonc, Philipp Öttl lesz ott helyette a futamon.
A Ducati Endurance gyári csapatának állandó felállása Xavi Fores, David Checa, Lorenzo Zanetti és Marc Moser. Zanetti azonban számos csonttörést, tüdőzúzódást és belső sérüléseket szenvedett az Olasz Superbike Bajnokság misanói futamán történt balesete következtében. A 34 éves versenyzőt meg kellett műteni, és határozatlan időre búcsút kell intenie a versenyzésből. A tegnapi napon hidegzuhanyként érkezett a nyilatkozat Chaz Daviestől, hogy tervei ellenére mégsem tud ott lenni Franciaországban a hétvégén.
Az ERC ezért villámgyorsan szerződtette Philipp Öttl-t, aki az aragóniai világbajnoki nyitónapon két 13. helyezéssel hibátlan teljesítményt nyújtott a fő futamokon. „A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti felvette a kapcsolatot Philipp Go Eleven nevű csapatával, és megkérdezte, hogy tudna-e versenyezni” –árulta el édesapja, Peter Öttl. „Aztán minden nagyon gyorsan ment, Philipp szerda este érkezett meg Franciaországba, én pénteken követem. Ma reggel ült először motorra, az első szabadedzésen rögtön a leggyorsabbak voltak”.
Az ERC Ducati legjobb ideje 1:35.460 volt, míg a YART 0.322 másodperccel lemaradva a második helyen végzett. A gyári csapatok közül a BMW, a Honda és a Suzuki következik utánuk.
Enea Bastianini sikerei mindenképp követendő példa a feltörekvő motoros nemzedéknek, hiszen ő is a Red Bull Rookies Cup-on keresztül jutott el a MotoGP-be. Az olasz MotoGP pilóta idei tündöklése után valószínűleg alig várta már a mezőny, hogy pályára gurulhasson egy hivatalos tesztelésre Portimaoban a rövidesen kezdődő szezon előtt.
Igencsak nagy szó bekerülni a Red Bull Rookies Cup mezőnyébe, hiszen a teljesség igénye nélkül íme néhány név, akiknek innen kezdődött MotoGP pályafutása: Raul Fernandez, Jorge Martin, Johann Zarco, Miguel Oliveira, Brad Binder, Enea Bastianini, Pedro Acosta, Niccoló Antonelli, Lorenzo Baldassarri, Darryn Binder és még sorolhatnánk hosszan azokat a neveket, akiknek a sorozat egy nagy lökést adott pályafutásuk beindításában. Ebben a mezőnyben, ahogy erről minden magyarnak tudnia kell és már mi is többször beszámoltunk róla, versenyez egy magyar tehetség is, Görbe Soma.
Görbe Soma 2021-ben Mugellóban Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose
Az álmaik megvalósításához vezető úton a napokban 26 fiatal versenyző ragadta meg a lehetőséget, hogy három napon át tesztelhessen a kihívásokkal teli portimãói pályán és a KTM RC 205 R-ekkel folytassa a felkészülést a Red Bull MotoGP Rookies Cup 16. szezonjára.
Red Bull MotoGP Rookies Cup teszt, Portimão Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose
Sajnos az időjárás nem állt az ifjú tehetségek mellé kezdetben, esős és hideg volt a hétfői indulás. Az időjárás a második nap folyamán javult, és a szerdai nap nagyon kellemes volt.
Red Bull MotoGP Rookies Cup teszt, Portimão Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose
Gustl Auinger edző az alábbiak szerint nyilatkozott a mezőnnyel kapcsolatban:
„A szezon elején mindig ugyanez a helyzet, nagy felelősséget érzünk a versenyzőkért, és reméljük, hogy a megfelelő fiatalokat hívtuk meg, akik élvezni fogják, és képesek lesznek a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségből.”
„Az időjárás kicsit kegyetlen volt hozzánk, így több dráma volt a rajtnál, mint szerettük volna, de csodálatos volt látni, hogy a versenyzők hogyan alkalmazkodnak. A száraz pályán gyorsan javultak, és már nagyon kicsi a különbség az újoncok és a tapasztaltabb pilóták között. Mindannyian jól kijönnek egymással, és itt-ott egy kis segítséget nyújtanak egymásnak, ezt jó látni.”
Dani Ribalta edző is nyilatkozott a tesztek után:
„Az első napok nehezen alakultak az időjárás miatt. Az utolsó napon 4-ről 6-ra növeltük az edzéseket, hogy a versenyzőknek több idejük legyen szárazon motorozni, hogy megszerezzék az érzést és beállítsák a motorokat a versenyhétvégére.”
„Tavaly egy csoport gyors versenyzőnk volt, akik továbbjutottak a kupából. Idén sok újoncunk van (14), de már most látható, hogy nagyon szoros, gyors versenyek lesznek, és az idők már most is jók. Azok a versenyzők, akik maradtak a kupában, akik tavaly nem voltak a leggyorsabbak, egész télen dolgoztak. Láthatjuk, hogy fejlődtek a képességeik, így nagyon érdekes szezon lesz.”
Jacob Roulstone, a 17 éves újonc Ausztráliából az alábbiakat érezte a tesztelés után:
„Fantasztikus, nagyon élvezem, hogy megismerem a motort és a helyzetet, és megtanulom, hogyan működik a kupa. Ez annyira nagyon profi, sokkal profibb, mint amire számítottam, és nagyon várom már, hogy nagyszerű évet teljesítsek.”
Cormac Buchanan, a 15 éves új-zélandi a második szezonját kezdi meg.
„Nagyon más érzés, mint tavaly ilyenkor. Tudom, mire számíthatok, és sokkal többet tudok kihozni a motorból. Tizenkét hónap alatt rengeteget fejlődött a motorozásom, így egy kicsit nyugodtabb lehetek, igazán élvezhetem a motorozást és versenyképesebb lehetek.”
Collin Veijer, a 17 éves holland versenyzőnek ez már a harmadik éve lesz a Rookies Cup mezőnyében. „A hétfő nagyon nehéz volt, vizes, futó motorozás. A keddi nap is kicsit trükkös volt, de jó száraz pályaidőnk volt. Lehetőségünk volt egy kicsit jobban nyomni, de nem túlságosan, hiszen nem ez a verseny.”
„Jól érzem magam a motoron, nagyon várom már a szezont. Nem érzek semmilyen nyomást, mert ez a harmadik évem, élvezni fogom.”
A tesztelésen ott volt a magyar tehetség, Görbe Soma is. Facebook oldalán megmutatta mennyire esős időjárás volt az első napon. Ennek ellenére ő picit sem volt elkeseredve, mivel posztja szerint nagyon szeret esőben menni. Sok sikert kívánunk Somának a közelgő szezonra!
Valentino Rossi biztosan elejtett pár keresetlen mondatot a hétvégén, mivel sem a Moto2-ben, sem a GP-ben nem szerepeltek jól a versenyzői.
Az első hétvége telt el úgy Austinban idén, hogy a Mooney VR46 csapat teljes különítménye pont nélkül zárt. Luca Marini ugyan beverekedte magát a Q2-be, de a futamon egy kanyarlevágási hibát követően nem volt elég tempója felzárkózni az előtte haladó versenyzőkhöz. Marco Bezzecchi meglehetősen korán elesett, ugyan tudta folytatni a versenyt, de végül technikai okok miatt vissza kellett térni a bokszba.
A Moto2-ben sem volt sikere a csapatnak, hiszen Celestino Vietti remekül ment, de sajnos elvesztette a motor elejében a tapadást, így kicsúszott. Míg csapattársa, Niccoló Antonelli már péntektől egészségügyi problémákkal küzdött, így a futam feladására kényszerült.
Hogy hogyan is értékelte teljesítményét Rossi féltestvére, a Speedweek.com idézi:
„Fárasztó hétvége volt. A kigyorsításoknál voltak problémáim, illetve az egyenesekben is, amit a többi ducatis pilótánál nem vettem észre. Ki kell derítenünk, hogy miért volt ez, mivel ennek következtében jelentkezett a többi probléma is. Az első kanyarban le kellett vágnom a sikánt, mivel rengetegen voltunk egy kupacban. Visszavettem a tempóból, hogy elkerüljem a büntetést, de addigra akkora hátrányt szedtem össze, hogy nem tudtam felzárkózni az előttem lévő versenyzőkhöz. Kár, hogy így történt, de alig várom az európai futamokat.”
Marini végül a 17. helyen hozta be a motort.
Celestino Vietti is megszólalt bukása kapcsán:
„Jól éreztem magam a motoron, és úgy gondoltam, uralom a helyzetet. Talán túlságosan is húztam a gázt, ez okozhatta, hogy elment a motor eleje és kicsúsztam. Nem tudtam megakadályozni, és a versenybe sem tudtam visszaállni. Hibát követtem el, amit nagyon sajnálok.”
Nagyon izgalmas versenyeket hozott a Supersport 300 első hétvégéje is Aragónban. A hazai hősök taroltak: Marc García és Alvaro Diaz húzták be az első helyeket.
Első futam
A 2022-es FIM Supersport 300-as világbajnokság nyitófutama akciódús és drámai volt a MotorLand Aragonban, Marc García (Yamaha MS Racing) több, mint négy másodperces, elképesztő győzelemmel nyitotta meg a 2022-es szezont. García ki tudta használni a mögötte zajló csatát, el tudott húzni a mezőnytől, így begyűjtötte a szezon első 25 pontját.
A spanyol a verseny startjánál lemaradt, de nem sokkal később már az élen volt és sikerült elszakadnia az üldözőktől, amikor a második helyért csata kezdődött, Alvaro Diaz (Arco Motor University Team) és Inigo Iglesias (SMW Racing) között. Később hosszú körös büntetése miatt Iglesias (amit felelőtlen motorozásért kapott a második szabadedzésen) lemaradt a második helyért való küzdelemben.
A Garcia és Diaz mögötti utolsó dobogós helyért folytatott harc a német Lennox Lehman (KTM) és Victor Steeman (Kawasaki) között zajlott, a KTM versenyzője az utolsó körben kihasználta a szélárnyékot, és a 25. helyről indulva a harmadik helyre lépett előre, így megszerezte első dobogóját a WorldSSP300-ban, valamint biztosította az első dobogót Kawasaki nélkül és véget vetett annak a 48 versenyből álló sorozatnak – 2017-es Magny-Cours óta – amikor mindig volt kawasakis versenyő a dobogón. Lehmann egyben a harmadik legfiatalabb versenyző lett, aki WorldSSP300 dobogóra állhatott, csak Manuel Gonzalez és Unai Orradre előzi meg.
García győzelme azt jelentette, hogy a 2020-as Magny-Cours-i 2. futam óta az első győzelmét aratta, és ezzel megszerezte ötödik elsőségét a WorldSSP300-ban. García a pole pozícióból győzött és a leggyorsabb kört is magához vette, ezzel ő lett az első versenyző, aki a 2018-as Donington Parkbeli futam óta, Ana Carrasco után elérte a mesterhármast: pole – leggyorsabb kör – győzelem.
Fotó: World Superbike Media
Aragon – WSSP 1. futam végeredménye:
1
M. GARCIA
Yamaha MS
Yamaha
2
A. DIAZ
Arco Motor
Yamaha
4.479
3
L. LEHMANN
Freudenberg KTM – Paligo
KTM
9.236
4
V. STEEMAN
MTM Kawasaki
Kawasak
9.281
5
Y. OKAYA
MTM Kawasaki
Kawasaki
9.388
6
I. IGLESIAS
SMW Racing
Kawasaki
9.862
7
M. VANNUCCI
AG Motorsport Yamaha
Yamaha
10.450
8
M. GENNAI
Team BrCorse
Yamaha
10.518
9
M. GAGGI
Viñales Racing Team
Yamaha
10.522
10
B. IERACI
Prodina Racing
Kawasaki
10.523
11
I. GARCIA ABELLA
Yamaha MS Racing
Yamaha
10.671
12
H. DE CANCELLIS
Prodina Racing
Kawasaki
15.059
13
T. KAWAKAMI
AD78 Team Brasil
Yamaha
15.107
14
S. DI SORA
Leader Team Flembbo
Kawasaki
15.306
15
K. SABATUCCI
Kawasaki GP Project
Kawasaki
15.367
16
A. MILLAN
SMW Racing
Kawasaki
15.446
17
D. GEIGER
Füsport-RT Motorsports
Kawasaki
15.480
18
H. MAIER
AD78 Team Brasil
Yamaha
23.259
19
P. SVOBODA
Accolade Smrz Racing
Kawasaki
23.350
20
F. SEABRIGHT
Viñales Racing Team
Yamaha
23.361
21
D. MOGEDA
Team#109 Kawasaki
Kawasaki
38.745
22
Y. SAIZ MARQUEZ
Accolade Smrz Racing
Kawasaki
38.819
23
G. HUDOVERNIK
Team Trasimeno
Yamaha
50.509
24
I. OFFER
Team BrCorse
Yamaha
1’12.105
Nem értek célba
R. BIJMAN
MTM Kawasaki
Kawasaki
3 Laps
G. MASTROLUCA
ProGP Racing
Yamaha
5 Laps
S. MARKARIAN
Leader Team Flembbo
Kawasaki
9 Laps
H. KHOURI
Team#109 Kawasaki
Kawasaki
10 Laps
V. RODRIGUEZ
2R Racing
Kawasaki
11 Laps
A. ZANCA
Kawasaki GP Project
Kawasaki
11 Laps
T. ALBERTO
Füsport-RT Motorsports
Kawasaki
–
Második futam
Következett a második verseny a hétvége során, ahol a hazai hős Alvaro Diaz több, mint három másodperces előnnyel nyerte a futamot, megszerezve ezzel első WSSP300 győzelmét. Diaz néhány körrel a futam vége előtt tudott elhúzni, és ért be az első helyen hazai pályán.
Miután a 12 körös futam során végig az élmezőnyben volt, és a WorldSSP300-ra jellemző módon oda-vissza ment az előzgetés, Diaz végül ellépett, és 3,5 másodperces előnnyel megszerezte első győzelmét az osztályban.
A második helyért folytatott csata a végletekig kiélezett volt, de végül az első futam győztese, Marc García (Yamaha MS Racing) végzett a második helyen, aki folytatta erős szezonkezdetét, García és Diaz pedig a hétvége során megosztozott a győzelmeken és a második helyeken. Lennox Lehmann (Freudenberg KTM – Paligo Racing) a 24. helyről küzdötte fel magát a futamon a harmadik helyre, megismételve az első versenyben elért eredményét, és két menet alatt 42 pozíciót javított; két dobogós helyezést elérve. Lehmann egymás után másodszor állhatott a dobogóra, és ez volt a második egymást követő futam, amelyen nem szerepelt Kawasaki a dobogós helyezettek között.
Ha esetleg kiszorulna 2023-ra a gyári Ducatitól, akkor sem esne kétségbe Jack Miller, aki bármilyen lehetőségnek örülne. Na persze szívesen maradna is.
A 2023-as MotoGP-pilótakeringő egyik legizgalmasabb pontja Jack Miller jövője lehet. Maga az ausztrál nemrég arról beszélt, a gyári Ducati egyelőre nem beszélt vele, ami kicsit bántja őt. Most a MotoGP kérdésére kicsit bővebben is belement saját közeljövőjének latolgatásába.
Miller utódjaként Jorge Martín és Enea Bastianini neve is felmerült már a sajtó pletykáiban. Az ausztrálnak viszont érdekes módon majdhogynem mindegy, mi lesz vele.
„Nem különösebben érdekel. A MotoGP-ben minden motor nagyon jó, ezt első kézből tudom. Mindenkinek ugyanazok az eszközei. Szóval egészen addig, amíg maradhatok a MotoGP-ben, minden jó. Ez a lényeg, hogy dobogókért és győzelmekért harcolhatok” – fogalmazott kicsit talán nihilistán Miller.
Ha a gyári Ducatinál, akkor a gyári Ducatinál. Ha máshol, hát máshol. „Nekem csak annyi a dolgom, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam a motoron, amin ülök. Ennyi az egész. Ha ezzel jövőre is munkát ad a Ducati, annál jobb. Nyilván szívesen maradnék. Most pedig az előttünk álló versenyekre fókuszálok, hiszen rettenetesen hosszú a szezon.”
Azzal, hogy a hétvégén Jack Miller a szezonban először dobogóra állhatott, feljött a vb-tabella hetedik helyére. 31 eddig szerzett pontja mondjuk tizeneggyel kevesebb, mint amennyivel az előtte álló Brad Binder rendelkezik.
2019-ben Álvaro Bautista lehengerlő volt a Superbike-vb szezon első felében. Jonathan Rea szerint most ettől nem kell tartani.
Bár az első futamon még ő végzett elsőként a Superbike-vb aragóniai szezonnyitóján, a második két futamon Jonathan Rea már semmit nem tudott tenni Álvaro Bautistával. Az eredményeket látva sokakban felsejlett a 2019-es szezon és Bautista tizenegy évkezdő győzelme, a hatszoros világbajnok szerint viszont most ettől nem kell félni.
„Akkor 2019-ben nem igazán tudtam vele küzdeni, mert vagy én nyertem nagy különbségekkel, vagy ő” – idézi fel a három évvel ezelőtt történteket Jonathan Rea. „Idén minden jóval szorosabb. Ráadásul a motoromnak is jóval szélesebb a működési tartománya, mint akár csak tavaly. A szezonnyitón például ki tudtam fékezni Toprakot. Erre eddig sose voltam képes, mert mindig bajba kevertem magam. A kezdés pozitív volt. Most pedig lépésről lépésre tovább kell fejlődni.„
Rea hiszi, hogy egyébként vasárnap meg is foghatta volna Bautistát, azonban túlságosan lefoglalták a mögötte jövők.
„Szombaton nem Bautista motorozott, hanem a motorja csinálta a dolgát. A stratégiát illetően én voltam valamivel erősebb. Vasárnap ezt már tudta, így az egyetlen reménye az volt, ha ő elöl marad, mögötte meg jön a káosz. Ez is történt végül. Szóval gratulálok neki. Kellően agresszív volt az első körökben, el tudott nyúlni tőlünk, főleg a Superpole-versenyen. Pontosan azt csinálta, amire számítottunk is tőle. Egy tiszta pályán hasonló tempóm lett volna, mint Álvarónak. Ehhez nekem egy tiszta pályára lett volna szükségem. Neki meg is volt.„