back to top
2025. május 20. 19:31
Kezdőlap Blog Oldal 758

Új szerepben tért vissza a paddockba Sandro Cortese

Súlyos sérülése miatt abba kellett hagynia a versenyzést, Sandro Cortese azonban ettől a világtól a legkevésbé sem szakadt el.

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, Sandro Cortese hivatalosan is bejelentette azt, amit egy ideje már sejteni lehetett: hogy 32 évesen visszavonul. A 2012-es Moto3-as és a 2018-as Supersport-világbajnok most erről, valamint új munkájáról, illetve még inkább többes számban, munkáiról beszélt.

„Ez volt a megfelelő pillanat”

Korábban Sandro Cortese arról beszélt, hogy rengeteget szenvedett a szó fizikális értelmében a 2020-as portugál Superbike-hétvége első futamán összeszedett sérüléseivel. Mégsem tudta annyira könnyen meghozni a döntést a visszavonulásáról.

Őszintén szólva elég nehéz döntés volt, ezt csak néhány héttel korábban tudtam biztosra mondani” – idézi fel a döntéssel kapcsolatos gondolatait Cortese. „Megpróbálkoztam a rehabilitációval és a visszatéréssel, de rájöttem, hogy a testem már nem olyan, mint a baleset előtt. Ezután pedig úgy döntöttem, hogy egy új életre koncentrálok. Amikor elkezdődött az új Superbike-világbajnoki szezon, már tudtam, hogy az új munkámat tévés kommentátorként és szakértőként fogom végezni. Így pedig arra gondoltam, hogy ez a megfelelő pont arra, hogy lezárjam a régi fejezetet. Viszont természetesen mindig is szeretni fogom a versenyzést és ennek a családnak a tagja maradok.

Persze furcsa volt a váltás, ezt Cortese készséggel elismeri. „Nagyon más volt 20 hónap után így visszatérni a pályára. Eddig mindig versenyzőként voltam egy pályán, a felszerelésemmel, a csapatommal… Most pedig interjúkat készítettem a motorosokkal és beszélgettem velük. Nagyon jó érzés volt, hiszen újra ott lehettem a világbajnokságon.

Bele a közepébe

Cortese új szerepkörében rögtön ott is van a frontvonalban. És ezt nem csak neki, hanem egykori riválisainak is meg kell szokniuk. „Amikor megszólaltak, azt mondták, hogy nagyon furcsa ez nekik, hiszen együtt versenyeztünk és harcoltunk az első helyekért, most pedig interjút készítek velük! Azt hiszem, kell néhány versenyhétvége, mire megszokják, hogy én már újságíróként vagyok itt. Az első interjúmat ráadásul Johnnyval (Jonathan Rea – a szerk.) készítettem. Egy kicsit ideges is voltam, mivel ez volt az első versenyem, és nagyon koncentráltnak kell lenned, főleg, hogy élő adásban vagy. Nagyon élveztem a munkát!

Cortesét 2018-as Supersport-világbajnokként megkérdezték az idei szezonról, amely egy izgalmas Baldassarri-Aegerter csörtével kezdődött. „Domi regnáló világbajnokként nyilván nagyon erősnek tűnt, de ott lesz Baldassarri és még néhányan, akik a Moto2-ből érkeztek. Rengeteg tapasztalattal rendelkeznek, így nem is tekinthető igazi újoncnak egyikőjük sem. De az SSP egy más és nagyon kemény kategória, és ilyenek lesznek a csatái is ebben a szezonban.”

Tehetségek felkutatása

(Szak)kommentátorkodása mellett Sandro Cortese tehetséges honfitársak felkutatásával is foglalkozni fog a jövőben. „A Yamahával és a bLU cRU-val dolgozom német részről. Ahogy már korábban is mondtam, Németországban nagy problémánk van a tehetségek kezelésével. Ott van Marcel Schrötter a Moto2-ben, néhány srác az SSP-ben és a Supersport 300-ban, de aztán ennyi. Azt mondtam erre, oké, el kell kezdenem felkutatni a jövő tehetségeit. Ez persze időbe telik majd. Nagyszerű ebben együttműködni a bLU cRU kupán keresztül a Yamahával. Egy versenyzőnek már lehetőséget tudtunk adni az IDM Supersport 300-ban. Remélhetőleg egy nap itt lesz velünk a vb-mezőnyben is.

Így néz ki jelenleg Tarran Mackenzie bokája

0

Tarran Mackenzie kihagyni kényszerül majd a hétvégi brit Superbike-szezonnyitót Silverstone-ban. Nem véletlenül…

A brit Superbike-bajnoki mezőny nemrég még Silverstone-ban készült a 2022-es szezonkezdetre, amikor a második tesztnapon a címvédő Tarran Mackenzie bokáját törte.

Az nagyon hamar nyilvánvalóvá vált, hogy így kihagyni kényszerül majd az ugyancsak Silverstone-ban megrendezendő nyitóhétvégét. A 26 éves angol emellett Assenben bemutatkozott volna a világbajnoki mezőnyben is, így azonban azt is későbbre kell tolnia sérülése és rehabilitációja miatt.

Hétfőn aztán a McAMS Yamaha motorosa át is esett az ehhez szükséges műtéten. A beavatkozás után abban megegyezhetünk, hogy a bokája jelenleg nem éppen bizalomgerjesztő látvány…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Tarran Mackenzie (@tarranmac95) által megosztott bejegyzés

MotoE teszt Jerez – Garzóé a legjobb idő

0

A 14 versenyből álló MotoE bajnokság április végi kezdete előtt a mezőny Jerezben tartott egy háromnapos tesztet. Mutatjuk az eredményeket.

Az első nap Granadóé

Az első napon Jerezben a MotoE versenyzők egy Q1-Q2 szimuláción vettek részt, és a brazil Eric Granado végzett az első helyen.

A FIM Enel MotoE Világkupa második hivatalos tesztjének első napi győztese Eric Granado (LCR E-Team) lett a Q1-Q2 formátumú kvalifikációs szimulációs tesztnapon Jerezben.

Száraz, de szeles nappal indult a háromnapos tesztelés a mezőny számára hétfőn, és mivel a szerdai előrejelzésben eső jelent meg, a Q1-Q2 szimulációt hétfőre hozták előre.

Az első etapban Granado 1:49.765-s idővel volt a legjobb, míg a második szakaszban Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) volt az éllovas, miután 1:49.153-as időt ért el, majd megkezdődtek a kvalifikációs szimulációk.

Eric Granado, LCR E-Team, Jerez MotoE™ Official Test II
Fotó: MotoGP Media

A Q2-es szimulációt Granado vezette 1:49.020-as idejével, ami a nap leggyorsabb ideje volt, a Q2 első három helyezettje pedig Ferrari és Hikari Okubo (Avant Ajo MotoE) voltak, akik két tizeddel maradtak el Granado mögött. Miquel Pons (LCR E-Team) pár tizeddel maradt el csapattársától a negyedik pozícióban, míg a visszatérő Hector Garzo (Tech3 E-Racing) zárta az első ötöt.

Q2 szimulációs top 10:

Eric Granado LCR E-Team 1:49.020
Matteo Ferrari Felo Gresini MotoE + 0.270
Hikari Okubo Avant Ajo MotoE + 0,276
Miquel Pons LCR E-Team + 0.298
Hector Garzo Tech3 E-Racing +0,363
Xavier Cardelus Avintia Esponsorama +0.521
Jordi Torres Pons Racing 40 +0,544
Marc Alcoba Openbank Aspar +0,564
Xavi Fores Octo Pramac MotoE +0,987
Bradley Smith WithU GRT RNF +1.463
A második nap Bradley Smith-é

A visszatérő Bradley Smith motorozta a második nap legjobb eredményét Jerezben. A körülmények nem voltak egyszerűek, kevesen merészkedtek a nedves aszfaltra a versenyzők közül az első etapban. Smith-en kívül az újonc Alex Escrig körözött még a pályán. A második szakaszban Kevin Zannoni és Mattia csatlakozott Smith-hez az aszfalcsíkon, majd Hikari Okubo, Marc Alcoba, Alessio Finello, a regnáló bajnok Jordi Torres és Maria Herrera is kimerészkedtek a pályára az utolsó edzésen.

Smith nedves időjárási körülmények között futott 1:58.080-as ideje volt a legjobb a második napon – a második szakaszban érte ezt el.

Bradley Smith, WithU GRT RNF MotoE Team, Jerez MotoE™ Official Test
Fotó: MotoGP Media
A harmadik, versenyszimulációs napot Aegerter nyerte

A szerdai napon derült égbolt várta a versenyzőket, és a mezőny két tesztedzést is tartott a nap végi futam előtt.

Dominique Aegerter nyerte a versenyszimulációt a tesztelés harmadik és egyben utolsó napján a Circuito de Jerez-Angel Nieto pályán. A svájci versenyző 1,6 másodperccel végzett a visszatérő Hector Garzo előtt, a dobogót pedig Mattia Casadei zárta.

Dominique Aegerter, Dynavolt Intact GP MotoE, Jerez MotoE™ Official Test II
Fotó: MotoGP Media

Eric Granado a verseny közepén az 1-es kanyarban esett, a kétszeres kupagyőztes Jordi Torres pedig olyan problémával küzdött, ami miatt rövid időre a boxutcába kényszerült.

Versenyszimuláció végeredménye:

1 Dominique AEGERTER DYNAVOLT INTACT 16:26.261
2 Hector GARZO TECH3 E-RACING 16:27.862 1.601
3 Mattia CASADEI PONS RACING 16:32.963 6.702
4 Hikari OKUBO AVANT AJO 16:33.112 6.851
5 Kevin ZANNONI ONGETTA SIC58 16:41.158 14.897
6 Xavier CARDELUS AVINTIA ESPONSORAMA 16:41.215 14.954
7 Marc ALCOBA OPENBANK ASPAR 16:45.085 18.824
8 Maria HERRERA OPENBANK ASPAR 16:56.926 30.665
9 Matteo FERRARI FELO GRESINI 16:58.271 32.010
10 Bradley SMITH WITHU GRT 16:58.488 32.227
11 Alex ESCRIG TECH3 E-RACING 16:59.128 32.867
12 Alessio FINELLO FELO GRESINI 17:00.952 34.691
13 Miquel PONS LCR E-TEAM 13:00.242
14 Eric GRANADO LCR E-TEAM 13:34.164
15 Jordi TORRES PONS RACING 17:59.783
A háromnapos teszt kombinált időeredménye

Nagyon szoros volt az élmezőny az összetettbeli eredményeket illetően, a leggyorsabb versenyző összességében a teszt végére Garzo lett 1:48.458-as idejével. Mindössze 0,022 másodperccel követte őt Aegerter, Matteo Ferrari pedig további 0,025-tel.

A negyedik leggyorsabb Granado lett, a brazil két tizeddel maradt el Garzótól, Miquel Pons zárta a legjobb ötöt. Casadei végzett a hatodik helyen, amit a versenyszimuláció harmadik helyével egészített ki. Hikari Okubo, Xavier Cardelus, Torres és Bradley Smith zárták az első tíz helyezést (1 másodpercen belül a legjobb időhöz képest).

Kombinált eredmények:

1 Hector GARZO TECH3 E-RACING 1:48.458
2 Dominique AEGERTER DYNAVOLT INTACT 1:48.480 0.022
3 Matteo FERRARI FELO GRESINI 1:48.505 0.047
4 Eric GRANADO LCR E-TEAM 1:48.666 0.208
5 Miquel PONS LCR E-TEAM 1:48.712 0.254
6 Mattia CASADEI PONS RACING 1:48.921 0.463
7 Hikari OKUBO AVANT AJO 1:49.076 0.618
8 Xavier CARDELUS AVINTIA ESPONSORAMA 1:49.183 0.725
9 Jordi TORRES PONS RACING 1:49.313 0.855
10 Bradley SMITH WITHU GRT RNF 1:49.417 0.959
11 Marc ALCOBA OCTO PRAMAC 1:49.488 1.030
12 Kevin ZANNONI ONGETTA SIC58 1:49.561 1.103
13 Xavi FORES OCTO PRAMAC 1:49.792 1.334
14 Alex ESCRIG TECH3 E-RACING 1:49.996 1.538
15 Kevin MANFREDI OCTO PRAMAC 1:50.007 1.549
16 Maria HERRERA OCTO PRAMAC 1:50.971 2.513
17 Alessio FINELLO FELO GRESINI 1:51.156 2.698

 

Dominique Aegerter, a Supersport bajnoka így nyilatkozott a tesztelés után:

Kedden az időjárás nem működött együtt. Nagyon furcsa volt, először esett az eső, aztán kisütött a nap, de a pálya akkor félig vizes, félig száraz volt. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk ki a pályára. Egyszerűen nincs értelme ilyen körülmények között bármit is megpróbálni vagy kockáztatni” hangsúlyozta Aegerter. „Szerda reggel még mindig nem volt teljesen száraz a pálya, így ezt az edzést is kihagytuk. Aztán volt egy másik edzésünk, ami tulajdonképpen egész jól ment, sokkal jobban boldogultam. A stábom, Patrickkal és Thomasszal, tényleg jó beállítást és motort adott nekem. Újra jól éreztem magam, és a köridők is gyorsabbak lettek” 

Az utolsó versenyszimuláció ismét jól ment a svájcinak „Az utolsó edzésen egy versenyszimulációt csináltunk, amelyen a 2. helyről indultam. Kilenc kört tettünk meg, ami eléggé szűkös lett az akkumulátor élettartamával, de működött, és az idők gyorsak voltak. Jól rajtoltam, de aztán visszaestem a 3. helyre. Az utolsó négy körben azonban átvettem a vezetést, és még 1,6 másodperces előnyt is sikerült szereznem.”

„Az biztos, hogy jó érzés elsőként befejezni a szimulációt. A teszt második leggyorsabb idejét is én értem el, és ez jó érzéssel tölt el. Remélem, hogy ezt magammal vihetem a két hét múlva itt megrendezésre kerülő versenyre” – mondta magabiztosan a tavalyi vb második helyezettje.

A riválisokról ez mondta: „Nem úgy motoroztak a versenyszimuláción, ahogy kell, és még nem tettek ki minden lapot az asztalra. De a végén remek köridőket mentem és egyenletes teljesítményt nyújtottam. Elégedett vagyok a tempóval és azzal a munkával, amit az Intact GP csapata végzett.”

„Tíz nap múlva Assenben ismét a Supersportban, majd két és fél hét múlva Jerezben MotoE-ben fogok versenyezni. Már nagyon várom az új kvalifikációs formátumot és a két futamot is, amit mostantól minden hétvégén szombaton és vasárnap rendeznek. 

Az ex-MotoGP-s Bradley Smith is nyilatkozott a tesztelés után:

„Igyekszem mindent a lehető legjobban megismerni, hogy könnyebben tudjak alkalmazkodni a szezon során, és hogy tudjam, mi működik nekem, és mi nem. A körök és a megtett kilométerek jelenleg a barátaim.”

„A 14 futamos szezon miatt úgy érzem, hogy nagyon fontos, hogy jó alapot találjak, és sokat tudjak a motorról. Minden bizonnyal különböző körülményekkel fogunk találkozni, és fontos lesz, hogy mind a 14 versenyen pontot szerezzünk.”

Arra a kérdésre, hogy mit tapasztal 2019-hez képest, ezt válaszolta: „Két év után nagyon nehéz észrevennem a különbségeket 2019-hez képest. Az én szemszögemből nézve azonban a gumik teljesítménye csökkent. Szerintem a lassú köridőkben ez is közrejátszik.”

A hajtásegység, amely az Energica szerint 15 kilogrammal könnyebb, szintén érezhető. „A súlyelosztás idén sokat változott. Súlyt vesztettünk, de a motor hátulján, amivel úgy tűnik, mindenki küzd”

Az idei elvárásokkal kapcsolatban is van véleménye a brit versenyzőnek: „Az elvárások mindig magasak, és én magam is azt várom, hogy visszatérjek oda, ahol 2019-ben voltam. Persze a szint továbblépett, sokan már a negyedik szezonjukat töltik itt. Hogy őszinte legyek, nem várom el, hogy 100 százalékon legyek a szezon elején. Ha az első két hétvégén jó pontokat tudunk szerezni, akkor remélhetőleg Mugellótól jó irányba indulunk el, és a dobogós helyekért harcolhatunk.”

Korábbi ellenfelek, exversenyzők elismerését is kivívta Márquez

0

Illusztris társaság fejezte ki gratulációját Marc Márquez felé Austinban futott versenye után. Pedig csak hatodik lett… Na de hogy!

Hétvégén Austinban térhetett vissza kettőslátása kikezelése után a MotoGP paddockjába Marc Márquez. A spanyol egy kilencedik rajthely után hatodikként futott be, amiben önmagában nagyjából semmi említésre méltó nem lenne. Ha viszont figyelembe vesszük azt, hogy a rajtnál egy műszaki hiba nyomán elindulni is alig tudott, máris más megvilágításba kerül ez a hatodik hely.

Márquez fenomenális tempója, és az ebből adódó látványos felzárkózás nem akármilyen társaságot hozott össze. Instagram-posztja kommentszekciójában feltűnik Toni Elías, Scott Redding és Loris Capirossi is, akik mindannyian méltatták teljesítményét.

1982 500-as világbajnoka, Franco Uncini egy lájkkal fejezte ki elismerését.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

Philipp Öttl helyettesíti Chaz Davies-t Le Mans-ban

Megvan ki helyettesíti a Zanettit helyettesítő Chaz Davies-t – Philipp Öttl ugrik be helyette a Ducati Endurance csapatban, az endurance-világbajnoki szezon nyitóhétvégéjén, a Le Mans-i 24 óráson.

Ahogy arról tegnap beszámoltunk, a sérült Lorenzo Zanetti-t helyettesítő háromszoros Superbike-világbajnok Chaz Davies mégsem tud elindulni a Le Mans-i 24 órás versenyen betegsége miatt. Ismét szükség volt pótlást keresni, a Superbike újonc, Philipp Öttl lesz ott helyette a futamon.

A Ducati Endurance gyári csapatának állandó felállása Xavi Fores, David Checa, Lorenzo Zanetti és Marc Moser. Zanetti azonban számos csonttörést, tüdőzúzódást és belső sérüléseket szenvedett az Olasz Superbike Bajnokság misanói futamán történt balesete következtében. A 34 éves versenyzőt meg kellett műteni, és határozatlan időre búcsút kell intenie a versenyzésből. A tegnapi napon hidegzuhanyként érkezett a nyilatkozat Chaz Daviestől, hogy tervei ellenére mégsem tud ott lenni Franciaországban a hétvégén.

Az ERC ezért villámgyorsan szerződtette Philipp Öttl-t, aki az aragóniai világbajnoki nyitónapon két 13. helyezéssel hibátlan teljesítményt nyújtott a fő futamokon. „A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti felvette a kapcsolatot Philipp Go Eleven nevű csapatával, és megkérdezte, hogy tudna-e versenyezni” árulta el édesapja, Peter Öttl. „Aztán minden nagyon gyorsan ment, Philipp szerda este érkezett meg Franciaországba, én pénteken követem. Ma reggel ült először motorra, az első szabadedzésen rögtön a leggyorsabbak voltak”.

Az ERC Ducati legjobb ideje 1:35.460 volt, míg a YART 0.322 másodperccel lemaradva a második helyen végzett. A gyári csapatok közül a BMW, a Honda és a Suzuki következik utánuk.

A Red Bull Rookies Cup is indul hamarosan – Görbe Somával

Enea Bastianini sikerei mindenképp követendő példa a feltörekvő motoros nemzedéknek, hiszen ő is a Red Bull Rookies Cup-on keresztül jutott el a MotoGP-be. Az olasz MotoGP pilóta idei tündöklése után valószínűleg alig várta már a mezőny, hogy pályára gurulhasson egy hivatalos tesztelésre Portimaoban a rövidesen kezdődő szezon előtt.

Igencsak nagy szó bekerülni a Red Bull Rookies Cup mezőnyébe, hiszen a teljesség igénye nélkül íme néhány név, akiknek innen kezdődött MotoGP pályafutása: Raul Fernandez, Jorge Martin, Johann Zarco, Miguel Oliveira, Brad Binder, Enea Bastianini, Pedro Acosta, Niccoló Antonelli, Lorenzo Baldassarri, Darryn Binder és még sorolhatnánk hosszan azokat a neveket, akiknek a sorozat egy nagy lökést adott pályafutásuk beindításában. Ebben a mezőnyben, ahogy erről minden magyarnak tudnia kell és már mi is többször beszámoltunk róla, versenyez egy magyar tehetség is, Görbe Soma.

Görbe Soma 2021-ben Mugellóban Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose

Az álmaik megvalósításához vezető úton a napokban 26 fiatal versenyző ragadta meg a lehetőséget, hogy három napon át tesztelhessen a kihívásokkal teli portimãói pályán és a KTM RC 205 R-ekkel folytassa a felkészülést a Red Bull MotoGP Rookies Cup 16. szezonjára.

Portimão
Red Bull MotoGP Rookies Cup teszt, Portimão Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose

Sajnos az időjárás nem állt az ifjú tehetségek mellé kezdetben, esős és hideg volt a hétfői indulás. Az időjárás a második nap folyamán javult, és a szerdai nap nagyon kellemes volt.

Portimão,
Red Bull MotoGP Rookies Cup teszt, Portimão Fotó: Red Bull Content Pool, Gold&Goose

Gustl Auinger edző az alábbiak szerint nyilatkozott a mezőnnyel kapcsolatban:

„A szezon elején mindig ugyanez a helyzet, nagy felelősséget érzünk a versenyzőkért, és reméljük, hogy a megfelelő fiatalokat hívtuk meg, akik élvezni fogják, és képesek lesznek a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségből.”

„Az időjárás kicsit kegyetlen volt hozzánk, így több dráma volt a rajtnál, mint szerettük volna, de csodálatos volt látni, hogy a versenyzők hogyan alkalmazkodnak. A száraz pályán gyorsan javultak, és már nagyon kicsi a különbség az újoncok és a tapasztaltabb pilóták között. Mindannyian jól kijönnek egymással, és itt-ott egy kis segítséget nyújtanak egymásnak, ezt jó látni.”

Dani Ribalta edző is nyilatkozott a tesztek után:

„Az első napok nehezen alakultak az időjárás miatt. Az utolsó napon 4-ről 6-ra növeltük az edzéseket, hogy a versenyzőknek több idejük legyen szárazon motorozni, hogy megszerezzék az érzést és beállítsák a motorokat a versenyhétvégére.”

„Tavaly egy csoport gyors versenyzőnk volt, akik továbbjutottak a kupából. Idén sok újoncunk van (14), de már most látható, hogy nagyon szoros, gyors versenyek lesznek, és az idők már most is jók. Azok a versenyzők, akik maradtak a kupában, akik tavaly nem voltak a leggyorsabbak, egész télen dolgoztak. Láthatjuk, hogy fejlődtek a képességeik, így nagyon érdekes szezon lesz.”

Jacob Roulstone, a 17 éves újonc Ausztráliából az alábbiakat érezte a tesztelés után:

„Fantasztikus, nagyon élvezem, hogy megismerem a motort és a helyzetet, és megtanulom, hogyan működik a kupa. Ez annyira nagyon profi, sokkal profibb, mint amire számítottam, és nagyon várom már, hogy nagyszerű évet teljesítsek.”

Cormac Buchanan, a 15 éves új-zélandi a második szezonját kezdi meg.

„Nagyon más érzés, mint tavaly ilyenkor. Tudom, mire számíthatok, és sokkal többet tudok kihozni a motorból. Tizenkét hónap alatt rengeteget fejlődött a motorozásom, így egy kicsit nyugodtabb lehetek, igazán élvezhetem a motorozást és versenyképesebb lehetek.”

Collin Veijer, a 17 éves holland versenyzőnek ez már a harmadik éve lesz a Rookies Cup mezőnyében. „A hétfő nagyon nehéz volt, vizes, futó motorozás. A keddi nap is kicsit trükkös volt, de jó száraz pályaidőnk volt. Lehetőségünk volt egy kicsit jobban nyomni, de nem túlságosan, hiszen nem ez a verseny.”

„Jól érzem magam a motoron, nagyon várom már a szezont. Nem érzek semmilyen nyomást, mert ez a harmadik évem, élvezni fogom.”

A tesztelésen ott volt a magyar tehetség, Görbe Soma is. Facebook oldalán megmutatta mennyire esős időjárás volt az első napon. Ennek ellenére ő picit sem volt elkeseredve, mivel posztja szerint nagyon szeret esőben menni. Sok sikert kívánunk Somának a közelgő szezonra!

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Görbe Soma (@somagorbe42) által megosztott bejegyzés

Az háromnapos teszt összetett ideje:

1 ANGEL PIQUERAS 01:51,300
2 FILIPPO FARIOLI 01:51,445
3 RIC O SALMELA 01:51,719
4 JOSE RUEDA 01:51,945
5 COLLIN VEIJER 01:52,094
6 LUC A LUNETTA 01:52,167
7 HARRISON VOIGHT 01:52,413
8 CORMAC BUCHANAN 01:52,429
9 CASEY O’GORMAN 01:52,541
10 EDDIE O’SHEA 01:52,776
11 LUC IANO LORENZ 01:52,812
12 JAC OB ROULSTONE 01:53,023
13 MÁXIMO QUILES 01:53,049
14 DANIAL SHAHRIL 01:53,083
15 GABIN PLANQUES 01:53,107
16 RUC HÉ MOODLEY 01:53,125
17 TATC HAKORN BUARSI 01:53,287
18 JAKOB ROSENTHALER 01:53,304
19 ALEX VENTURINI 01:53,333
20 SOMA GÖRBE 01:53,388
21 ARBI ADITAMA 01:53,745
22 FREDDIE HEINRICH 01:53,974
23 MARCOS RUDA 01:54,096
24 DEMIS MIHAILA 01:54,181
25 AMAURY MIZERA 01:54,550
26 GUILLERMO C RAIL 01:55,605

A 16 körös versenyszimulációs edzés végeredménye:

# Versenyző Különbség Összidő
1 COLLIN VEIJER 30 :25.179
2 ANGEL PIQUERAS 0.005 30 :25.184
3 FILIPPO FARIOLI 0.045 30 :25.224
4 RIC O SALMELA 10.466 30 :35.645
5 EDDIE O’SHEA 19.002 30 :44.181
6 CORMAC BUCHANAN 19.262 30 :44.441
7 FREDDIE HEINRICH 20.979 30 :46.158
8 MÁXIMO QUILES 24.415 30 :49.594
9 LUC IANO LORENZ 24.837 30 :50.016
10 JOSE RUEDA 29.269 30 :54.448
11 DANIAL SHAHRIL 35.106 31 :00.285
12 TATC HAKORN BUARSI 48.786 31 :13.965
13 JAKOB ROSENTHALER 49.332 31 :14.511
14 CASEY O’GORMAN 57.825 31 :23.004
15 ARBI ADITAMA 59.002 31 :24.181
16 LUC A LUNETTA 1:09.219 31 :34.398
17 DEMIS MIHAILA 1:09.293 31 :34.472
18 AMAURY MIZERA 1:10.599 31 :35.778
19 GUILLERMO C RAIL 1:21.531 31 :46.710
20 RUC HÉ MOODLEY 1:31.476 31 :56.655
21 ALEX VENTURINI 1:31.619 31 :56.798
22 MARCOS RUDA — 15 kör — 31 :29.049
23 HARRISON VOIGHT — 12 kör — 26 :23.635
24 JACOB ROULSTONE — 10 kör — 20 :08.024
25 SOMA GÖRBE 0.772 20 :08.796
26 GABIN PLANQUES — 9 kör — 17 :33.627

A 2022-es szezonban induló versenyzők listája:

2 Amaury Mizera FRA
5 Tatchakorn Buasri THA
8 Eddie O‘Shea GBR
9 Freddie Heinrich GER
10 Guillermo Moreno MEX
11 Ruché Moodley RSA
12 Jacob Roulstone AUS
14 Cormac Buchanan NZL
18 Angel Piqueras ESP
21 Demis Mihaila ITA
27 Rico Salmela FIN
28 Máximo Quiles ESP
29 Harrison Voight AUS
42 Soma Görbe HUN
48 Gabin Planques FRA
55 Alex Venturini ITA
57 Danial Shahril MAL
58 Luca Lunetta ITA
67 Casey O’Gorman GBR
69 Marcos Ruda ESP
77 Filippo Farioli ITA
78 Jakob Rosenthaler AUT
81 Lorenz Luciano BEL
93 Fadillah Aditama INA
95 Collin Veijer NED
99 José Rueda ESP

A 2022-es szezon 14 versenyének időpontjai és helyszínei:

április 23-24.
Portimão, Portugália
április 30. – május 1.
Jerez, Spanyolország
május 28-29.
Mugello, Olaszország
június 18-19.
Sachsenring, Németország
július 9-10.
KymiRing, Finnország
augusztus 20-21.
Spielberg, Ausztria
szeptember 17-18.
Aragón, Spanyolország

Rossi növendékei először nulláztak idén

0

Valentino Rossi biztosan elejtett pár keresetlen mondatot a hétvégén, mivel sem a Moto2-ben, sem a GP-ben nem szerepeltek jól a versenyzői.

Az első hétvége telt el úgy Austinban idén, hogy a Mooney VR46 csapat teljes különítménye pont nélkül zárt. Luca Marini ugyan beverekedte magát a Q2-be, de a futamon egy kanyarlevágási hibát követően nem volt elég tempója felzárkózni az előtte haladó versenyzőkhöz. Marco Bezzecchi meglehetősen korán elesett, ugyan tudta folytatni a versenyt, de végül technikai okok miatt vissza kellett térni a bokszba.

A Moto2-ben sem volt sikere a csapatnak, hiszen Celestino Vietti remekül ment, de sajnos elvesztette a motor elejében a tapadást, így kicsúszott. Míg csapattársa, Niccoló Antonelli már péntektől egészségügyi problémákkal küzdött, így a futam feladására kényszerült.

Hogy hogyan is értékelte teljesítményét Rossi féltestvére, a Speedweek.com idézi:

„Fárasztó hétvége volt. A kigyorsításoknál voltak problémáim, illetve az egyenesekben is, amit a többi ducatis pilótánál nem vettem észre. Ki kell derítenünk, hogy miért volt ez, mivel ennek következtében jelentkezett a többi probléma is. Az első kanyarban le kellett vágnom a sikánt, mivel rengetegen voltunk egy kupacban. Visszavettem a tempóból, hogy elkerüljem a büntetést, de addigra akkora hátrányt szedtem össze, hogy nem tudtam felzárkózni az előttem lévő versenyzőkhöz. Kár, hogy így történt, de alig várom az európai futamokat.”

Marini végül a 17. helyen hozta be a motort.

Celestino Vietti is megszólalt bukása kapcsán:

„Jól éreztem magam a motoron, és úgy gondoltam, uralom a helyzetet. Talán túlságosan is húztam a gázt, ez okozhatta, hogy elment a motor eleje és kicsúsztam. Nem tudtam megakadályozni, és a versenybe sem tudtam visszaállni. Hibát követtem el, amit nagyon sajnálok.”

Aragon – taroltak a hazaiak a WSSP300-on: García és Diaz győztek az első két futamon

Nagyon izgalmas versenyeket hozott a Supersport 300 első hétvégéje is Aragónban. A hazai hősök taroltak: Marc García és Alvaro Diaz húzták be az első helyeket.

Első futam

A 2022-es FIM Supersport 300-as világbajnokság nyitófutama akciódús és drámai volt a MotorLand Aragonban, Marc García (Yamaha MS Racing) több, mint négy másodperces, elképesztő győzelemmel nyitotta meg a 2022-es szezont. García ki tudta használni a mögötte zajló csatát, el tudott húzni a mezőnytől, így begyűjtötte a szezon első 25 pontját.

A spanyol a verseny startjánál lemaradt, de nem sokkal később már az élen volt és sikerült elszakadnia az üldözőktől, amikor a második helyért csata kezdődött, Alvaro Diaz (Arco Motor University Team) és Inigo Iglesias (SMW Racing) között. Később hosszú körös büntetése miatt Iglesias (amit felelőtlen motorozásért kapott a második szabadedzésen) lemaradt a második helyért való küzdelemben.

A Garcia és Diaz mögötti utolsó dobogós helyért folytatott harc a német Lennox Lehman (KTM) és Victor Steeman (Kawasaki) között zajlott, a KTM versenyzője az utolsó körben kihasználta a szélárnyékot, és a 25. helyről indulva a harmadik helyre lépett előre, így megszerezte első dobogóját a WorldSSP300-ban, valamint biztosította az első dobogót Kawasaki nélkül és véget vetett annak a 48 versenyből álló sorozatnak – 2017-es Magny-Cours óta – amikor mindig volt kawasakis versenyő a dobogón. Lehmann egyben a harmadik legfiatalabb versenyző lett, aki WorldSSP300 dobogóra állhatott, csak Manuel Gonzalez és Unai Orradre előzi meg.

García győzelme azt jelentette, hogy a 2020-as Magny-Cours-i 2. futam óta az első győzelmét aratta, és ezzel megszerezte ötödik elsőségét a WorldSSP300-ban. García a pole pozícióból győzött és a leggyorsabb kört is magához vette, ezzel ő lett az első versenyző, aki a 2018-as Donington Parkbeli futam óta, Ana Carrasco után elérte a mesterhármast: pole – leggyorsabb kör – győzelem.

Marc García
Fotó: World Superbike Media

Aragon – WSSP 1. futam végeredménye:

1 M. GARCIA Yamaha MS
Yamaha
2 A. DIAZ Arco Motor  Yamaha 4.479
3 L. LEHMANN Freudenberg KTM – Paligo  KTM 9.236
4 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasak 9.281
5 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 9.388
6 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki  9.862
7 M. VANNUCCI AG Motorsport Yamaha Yamaha 10.450
8 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 10.518
9 M. GAGGI Viñales Racing Team Yamaha 10.522
10 B. IERACI Prodina Racing  Kawasaki  10.523
11 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 10.671
12 H. DE CANCELLIS Prodina Racing  Kawasaki 15.059
13 T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil  Yamaha  15.107
14 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 15.306
15 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki  15.367
16 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 15.446
17 D. GEIGER Füsport-RT Motorsports Kawasaki  15.480
18 H. MAIER AD78 Team Brasil  Yamaha  23.259
19 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki  23.350
20 F. SEABRIGHT Viñales Racing Team Yamaha 23.361
21 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 38.745
22 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 38.819
23 G. HUDOVERNIK Team Trasimeno Yamaha 50.509
24 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 1’12.105
Nem értek célba
R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 3 Laps
G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 5 Laps
S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 9 Laps
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 10 Laps
V. RODRIGUEZ 2R Racing Kawasaki 11 Laps
A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 11 Laps
T. ALBERTO Füsport-RT Motorsports  Kawasaki

 

Második futam

Következett a második verseny a hétvége során, ahol a hazai hős Alvaro Diaz több, mint három másodperces előnnyel nyerte a futamot, megszerezve ezzel első WSSP300 győzelmét. Diaz néhány körrel a futam vége előtt tudott elhúzni, és ért be az első helyen hazai pályán.

Miután a 12 körös futam során végig az élmezőnyben volt, és a WorldSSP300-ra jellemző módon oda-vissza ment az előzgetés, Diaz végül ellépett, és 3,5 másodperces előnnyel megszerezte első győzelmét az osztályban.

A második helyért folytatott csata a végletekig kiélezett volt, de végül az első futam győztese, Marc García (Yamaha MS Racing) végzett a második helyen, aki folytatta erős szezonkezdetét, García és Diaz pedig a hétvége során megosztozott a győzelmeken és a második helyeken. Lennox Lehmann (Freudenberg KTM – Paligo Racing) a 24. helyről küzdötte fel magát a futamon a harmadik helyre, megismételve az első versenyben elért eredményét, és két menet alatt 42 pozíciót javított; két dobogós helyezést elérve. Lehmann egymás után másodszor állhatott a dobogóra, és ez volt a második egymást követő futam, amelyen nem szerepelt Kawasaki a dobogós helyezettek között.

Alvaro Diaz
Fotó: World Superbike Media

Aragon – WSSP 2 futam első 6 helyezettje:

1 A. Diaz Arco Motor
Yamaha
2 M. Garcia Kawasaki GP Project Kawasaki +3.591s
3 L. Lehmann Kawasaki GP Project Kawasaki +3.632s
4 B. Ieraci SMW Racing Kawasaki +3.667s
5 I. Iglesias Team#109 Kawasaki Kawasaki +3.915s
6 M. Gennai Kawasaki GP Project Kawasaki  +3.971s

 

 

Miller számára mindegy hol, csak maradhasson a MotoGP-ben

0

Ha esetleg kiszorulna 2023-ra a gyári Ducatitól, akkor sem esne kétségbe Jack Miller, aki bármilyen lehetőségnek örülne. Na persze szívesen maradna is.

A 2023-as MotoGP-pilótakeringő egyik legizgalmasabb pontja Jack Miller jövője lehet. Maga az ausztrál nemrég arról beszélt, a gyári Ducati egyelőre nem beszélt vele, ami kicsit bántja őt. Most a MotoGP kérdésére kicsit bővebben is belement saját közeljövőjének latolgatásába.

Miller utódjaként Jorge Martín és Enea Bastianini neve is felmerült már a sajtó pletykáiban. Az ausztrálnak viszont érdekes módon majdhogynem mindegy, mi lesz vele.

Nem különösebben érdekel. A MotoGP-ben minden motor nagyon jó, ezt első kézből tudom. Mindenkinek ugyanazok az eszközei. Szóval egészen addig, amíg maradhatok a MotoGP-ben, minden jó. Ez a lényeg, hogy dobogókért és győzelmekért harcolhatok” – fogalmazott kicsit talán nihilistán Miller.

Ha a gyári Ducatinál, akkor a gyári Ducatinál. Ha máshol, hát máshol. „Nekem csak annyi a dolgom, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam a motoron, amin ülök. Ennyi az egész. Ha ezzel jövőre is munkát ad a Ducati, annál jobb. Nyilván szívesen maradnék. Most pedig az előttünk álló versenyekre fókuszálok, hiszen rettenetesen hosszú a szezon.

Azzal, hogy a hétvégén Jack Miller a szezonban először dobogóra állhatott, feljött a vb-tabella hetedik helyére. 31 eddig szerzett pontja mondjuk tizeneggyel kevesebb, mint amennyivel az előtte álló Brad Binder rendelkezik.

Rea nem fél sem Bautistától, sem 2019 megismétlődésétől

0

2019-ben Álvaro Bautista lehengerlő volt a Superbike-vb szezon első felében. Jonathan Rea szerint most ettől nem kell tartani.

Bár az első futamon még ő végzett elsőként a Superbike-vb aragóniai szezonnyitóján, a második két futamon Jonathan Rea már semmit nem tudott tenni Álvaro Bautistával. Az eredményeket látva sokakban felsejlett a 2019-es szezon és Bautista tizenegy évkezdő győzelme, a hatszoros világbajnok szerint viszont most ettől nem kell félni.

Akkor 2019-ben nem igazán tudtam vele küzdeni, mert vagy én nyertem nagy különbségekkel, vagy ő” – idézi fel a három évvel ezelőtt történteket Jonathan Rea. „Idén minden jóval szorosabb. Ráadásul a motoromnak is jóval szélesebb a működési tartománya, mint akár csak tavaly. A szezonnyitón például ki tudtam fékezni Toprakot. Erre eddig sose voltam képes, mert mindig bajba kevertem magam. A kezdés pozitív volt. Most pedig lépésről lépésre tovább kell fejlődni.

Rea hiszi, hogy egyébként vasárnap meg is foghatta volna Bautistát, azonban túlságosan lefoglalták a mögötte jövők.

Szombaton nem Bautista motorozott, hanem a motorja csinálta a dolgát. A stratégiát illetően én voltam valamivel erősebb. Vasárnap ezt már tudta, így az egyetlen reménye az volt, ha ő elöl marad, mögötte meg jön a káosz. Ez is történt végül. Szóval gratulálok neki. Kellően agresszív volt az első körökben, el tudott nyúlni tőlünk, főleg a Superpole-versenyen. Pontosan azt csinálta, amire számítottunk is tőle. Egy tiszta pályán hasonló tempóm lett volna, mint Álvarónak. Ehhez nekem egy tiszta pályára lett volna szükségem. Neki meg is volt.