back to top
2025. május 20. 13:11
Kezdőlap Blog Oldal 759

Visszavált tavalyi motorjára Razgatlıoğlu?

0

A Superbike-vb címvédő Toprak Razgatlıoğlu a hírek szerint azt mérlegeli, visszaváltson-e a tavalyi R1-esre, miután a 2022-es nem bánt éppen jól az első gumikkal.

Érdekes kettősség figyelhető meg Toprak Razgatlıoğlu esetében. A 2021-es Superbike-világbajnokság győztese soha nem kezdett olyan jól szezont, mint most, ráadásul ezek a legjobb eredményei Aragóniában. A török mégis elégedetlen három dobogós helyével, amit összehozott a vb-szezonnyitón. Razgatlıoğlu az első, a második, és a harmadik futamon is harmadik lett.

Tavaly nem kezdtünk itt jól, ez a pálya ugyanis nem túlságosan fekszik a Yamaha számára” – mondja Razgatlıoğlu. „Ehhez képest három dobogó nyilván jobb. Alapvetően tényleg jó hétvége volt, a harmadik futamon például Johnnyval is tudtam harcolni. De az utolsó három körben óriásit esett vissza a tapadásom, így tovább már nem tudtam harcolni.

Ennek lehet persze egy megoldása. „Meglátjuk, mi lesz a következő versenye. Assen tavaly nem alakult jól, de idén erősek lehetünk. Ehhez mondjuk lehet, hogy az kell, hogy teljesen visszaváltsunk a 2021-es motorra, ami ott sokkal jobb lehet. Már itt is visszaváltottunk a régi elektronikára. Nem rossz az új sem, de bizonyos területeken jobban érzem magam a régivel. Elképzelhető, hogy Assenben is erre lesz majd szükség. Majd meglátjuk.

Addig, amíg bírta a motorja, Razgatlıoğlu viszont élvezte, amit átélt. „A Superpole-versenyen nagyon élveztem a csatát Rinaldival és Rea-vel. Rinaldit az utolsó kanyarban kellett megelőznöm a dobogóért és a pontokért! Ez a versenyzés! Mintha visszamentünk volna az időben 2015-be és a Supersport 600-ba! De aztán ott is a tapadással volt probléma. Johnny után már nem tudtam menni, így a harmadik hellyel kellett megelégednem.

Hétvégi menetrend – Le Mans és Silverstone

Az előttünk álló Húsvét hétvégéjén nem lesz sem MotoGP, sem Superbike világbajnokság, viszont két nívós sorozat most veszi kezdetét.

Az egyik az Endurance-világbajnokság: a 2022-es szezon a legendás Le Mans-i 24 órás futammal veszi kezdetét, ahol nem is egy, hanem két magyar motorosnak is szurkolhatunk: Kovács Bálint egész éves szerződéssel rendelkezik a yamahás lengyel Wójcik Racinggel; míg Bódis Richárd szűk egy héttel a rajt előtt kapott meghívást a szlovák Maco Racingtől, ahol Bálinthoz hasonlóan egy Yamaha nyergében fog ülni.
A srácok már túl vannak az első teszteken, a hivatalos program a csütörtöki szabadedzéssel veszi kezdetét.

A másik a Brit Superbike Bajnokság: az idei évadban a Silverstone-i aszfaltcsík egyik rövidített nyomvonalán kezdik meg a pontvadászatot. Az előszezoni teszten elszenvedett bukása miatt azonban a címvédő Tarran Mackenzie biztosan nem fog részt venni.

A tévétársaságok sajnos nem kényeztetnek el minket: a Le Mans-i 24 órásból csupán 11 és fél órát közvetít az Eurosport 2 – de a rajtról így is le fogunk maradni, mivel a tenisz fontosabb számukra… szombaton 17:30-tól 20:00-ig láthatjuk őket, illetve vasárnap reggel hat órától végig a befutóig.
A Brit Superbike Bajnokságot sajnos egyetlen magyar tévécsatorna sem közvetíti, kizárólag a fizetős Eurosport Playeren látható.

Hétvégi menetrend, magyar idő szerint:

CSÜTÖRTÖK
09:45 – 11:45 Le Mans-i 24 órás Szabadedzés
16:00 – 17:50 Le Mans-i 24 órás 1. időmérő
20:30 – 22:00 Le Mans-i 24 órás Éjszakai edzés
PÉNTEK
10:20 – 12:10 Le Mans-i 24 órás 2. időmérő
14:00 – 14:40 Brit Superbike 1. szabadedzés
16:45 – 17:25 Brit Superbike 2. szabadedzés
SZOMBAT
09:00 – 09:45 Le Mans-i 24 órás Warm-up
13:55 – 14:50 Le Mans-i 24 órás Rajtceremónia
14:10 – 14:40 Brit Superbike Időmérő
15:00 Le Mans-i 24 órás Verseny TV: Eurosport 2
17:15 Brit Superbike 1. verseny
VASÁRNAP
14:30 Brit Superbike 2. verseny
17:30 Brit Superbike 3. verseny

Acosta és Fernández Európában bizonyítanának

0

Aki Ajo csapata két remek versenyzőt tudhat magáénak idén, Pedro Acostát és Augusto Fernándezt, azonban valami hiányzik tavalyhoz képest.

A 2021-es év Moto3-as világbajnoka, Pedro Acosta kezdeti szárnybontogatása a középső kategóriában korántsem a tervek szerint alakul. A 17 éves újonc ugyan hatalmas tehetség, de meggyűlik a baja az új erőviszonyokkal. Az amerikai nagydíjat a 10. helyről kezdte, ígéretes köröket teljesített, azonban kicsúszott, így nem tudta folytatni a futamot.

Acosta a helyzettől függetlenül elmondta, hogy örül, hogy a mezőny elején tudott küzdeni, szavait a Speedweek.com idézi:

„Újra a mezőny elején tudtunk motorozni, ami nagyon fontos annak érdekében, hogy megértsük, mi az, ami ahhoz kell, hogy ezt megismételjük. Nagyon jó munkát végzett a csapat hétvégén és minden nagyszerűen összeállt. Nyugodtnak kell maradnunk és a következő versenyre koncentrálni. Portugáliában újra megpróbáljuk.”

Acosta csapattársa, Fernández is megosztott pár gondolatot az austini futammal kapcsolatban:

„Nagyon sok problémám volt ezen a futamon. Jó rajtot vettem, de összeütköztem valakivel egy 1-es kanyarban, így majdnem elestem. Próbáltam a lehető legjobb eredményt elérni, és minél több pontot szerezni. Tudtam, hogy a nagy nevek már kiestek. Örülök, hogy Európába látogatunk, mert nehéz hétvégén vagyunk túl, ami nem a terveim szerint alakult. Készen állok a következő versenyre.”

 

Aegerter-Baldassarri pengeváltás az első Supersport-hétvégén

0

A Supersport-vb 2022-es szezonnyitó hétvégéjén az első futamot Baldassarri, a másodikat Aegerter nyerte. Most ők beszélnek a parázs csatáról.

A Supersport-világbajnokság szezonnyitó versenyhétvégéjén Lorenzo Baldassarri szerezte meg a superpole-t, de a két első rajthelyből végül csak az egyiket tudta győzelemre váltani Dominique Aegerter ellen. A svájci bajnoki címvédő a második futamon felvette az elé ledobott keszyűt, és azon már ő végzett az élen. A csata ugyanolyan kiélezett volt, mint az első versenyen.

Alább a főszereplők szavait olvashatjuk.

Nagyon örülök, hogy rögtön az első hétvégén összejött az első győzelem” – fogalmazott a második futam után Aegerter. „Az első futamon mindketten nagyon szerencsések voltunk az utolsó kanyarban. A másodikon aztán igyekeztem rögtön az elejétől kezdve keményen nyomni. De Balda folyamatosan ott volt mögöttem, így pedig nem hibázhattam. Egyszer aztán meg is előzött, így tanulmányozhattam, hol gyorsabb nálam, és hol tudom őt megelőzni. Visszaelőztem, abban bízva, hogy a versenytempója nem annyira jó. Aztán megint ő volt elöl. Mondtam is: nem igaz, hogy megint ugyanaz történik. Szerencsére enyém volt az utolsó szó.

Baldassarri szerint …a második futam is egy nagyszerű csata volt Domival. Láttam, ahogy próbál meglépni tőlem, de szerencsére tudtam vele tartani a lépést. Még jobban is éreztem magam, mint az első futam során. Ezúttal én buktam el a győzelmet az utolsó kanyarban. Egyszerűen túl sok gázt akartam adni a kigyorsításkor, innen a különbség. Ez így egy kiváló szezonkezdet volt.

A „visszavonuló” Davies helyettesíti Zanettit Le Mans-ban

0

Lorenzo Zanetti a napokban szenvedett komoly sérüléseket, így endurance-világbajnoki csapatának helyettest kellett találnia. Ez Chaz Davies lett.

Chaz Davies a 2021-es szezon végén úgy fogalmazott, hogy ő a maga részéről befejezettnek tekinti 27 éves teljes szezonos motorversenyzői karrierjét. Az azóta már a 35. életévét is betöltő walesi akkori közleményében igyekezett leszögezni, hogy nem nevezné ezt visszavonulásnak, hiszen bármikor hozhatja úgy az élet, hogy majd versenyez még. Ennek megfelelően nem állt le teljesen, és azóta is edzésben volt.

Davies a 2022-es szezonra az Aruba.it Racing Ducati istállójánál lát el egyfajta mentori-tréneri szerepet. Itt egyébként pont Bautista nyitott kettős győzelemmel a Superbike-szezonnyitón.

Davies új munkaköre a napokban kibővült, miután az endurance-világbajnokság egyik istállója, a német ERC Endurance rá tudta beszélni a visszatérésre. A csapat egyik versenyzője eredetileg Lorenzo Zanetti lett volna, ő azonban jelenleg kórházban fekszik, miután a misanói olasz bajnoki futamon súlyos sérüléseket szenvedett. A szezon hétvégén kezdődik a Le Mans-i 24 órással.

Lorenzo jelenleg is kórházban van, miután több csontja is eltört” – fogalmazott az ERC Endurance csapatfőnöke, Uwe Reinhardt. „Azt nem tudjuk még, Spában indulhat-e, de Le Mans-ban biztosan Chaz Davies helyettesíti majd őt. Miután ő nagyon régóta a Ducatival dolgozik, biztos vagyok benne, hogy sokat fog segíteni egy remélhetőleg dobogós helyezés elérésében. Ez nagyon fontos lenne. Nagy kár Lorenzo sérüléséért, mert nagyszerűen ment a teszteken, és kiváló csapattagunk. Szerencsére Chazzel is csak egy órát kellett beszélnünk, majd rábólintott az ajánlatunkra. Neki is egy álma válik válóra ezzel.

Davies csapattársai a 24 óra során az ERC Endurance Ducatiján David Checa, Javier Forés és tartalékként Marc Moser lesznek. A versenyt április 16-17. között rendezik.

Főnöke szerint Márquez mindenki előtt jár

0

Ódákat zengett Marc Márquez teljesítményéről repsolos csapatfőnöke, Alberto Puig. Szerinte visszakaptuk a régi Márquezt.

Megint visszatérő szemproblémái után Marc Márquez újra versenyezhetett Austinban. A 29 éves spanyol a kilencedik helyről rajtolhatott Austinban, végül hatodikként intették le. Mindezt úgy, hogy egy műszaki hiba miatt alig tudott elrajtolni. Csapatfőnöke, Alberto Puig nem győzte dicsérni, amit Márquez nyújtott Austinban.

Marc egy lenyűgöző versenyt futott, ezt el kell mindenkinek ismernie” – fogalmazott Puig a GPOne kérdésére. „Mindezt egyébként úgy, hogy a rajtja a látott hiba miatt borzalmasan alakult. De vizsgálja már a HRC, mi is történt pontosan. De Marc mindezeket helyre tudta hozni. Pedig a rajt után utolsó volt, hat másodpercre mindenkitől. Ezek után viszont ő volt a leggyorsabb mindenkihez képest. Hihetetlen teljesítmény volt.

Puig szerint Márquez teljesítményén a legkevésbé sem látszottak a problémái. „Nem versenyezhetett Indonéziában, majd Argentínába el sem utazott. Így nagyon fontos volt, hogy itt egy jó teljesítmény után jó szájízzel érhessen célba. Végül meg tudta mutatni azt a szokásos hihetetlenül magas szintet, amit láthattunk tőle korábban. Marc továbbra is mindenki előtt jár egy lépéssel.

Puig szerint semmi nincs még veszve, akár Márquez, akár Pol Espargaró a kérdés. „Pol lemaradása csak 38 pont, és Marcé is csak 40, ráadásul úgy, hogy két futamot ki is hagyott. A célunk továbbra is a győzelem, és biztos vagyok benne, hogy le fogjuk tudni dolgozni a hátrányunkat.

Bautista szerint ő és a Ducati is jobb most, mint 2019-ben volt

0

Sok minden történt három év alatt Álvaro Bautista és a Ducati életében is. A spanyol szerint például ő és az olaszok is jobbak lettek azóta.

Annak ellenére, hogy egyébként jó volt a teszteken, nem Álvaro Bautista és a Ducati volt a hírek fő fókuszában a szezonnyitó előtt. Ehhez képest a 37 éves spanyol az aragóniai vasárnapon legyőzte a két nagyágyút, Jonathan Rea-t és Toprak Razgatlıoğlut is. Egyébként mind a második, mind a harmadik versenyen pontosan ez volt a sorrend is közöttük. Miután ráadásul Bautista már az első futamon is második tudott lenni, három lefutott verseny után ő áll a tabella élén 57 szerzett ponttal.

Bautista annak idején, 2019-ben, elsőéves Superbike-osként fergetegesen, 11 győzelemmel kezdett, végül mégis elbukta Rea ellenében a világbajnoki címet. Két hondás év után aztán a spanyol 2022-re visszatért, és déjá vu-érzése lehet mindkét félnek. Egy dolog azonban mégis más három évvel ezelőtthöz képest: versenyző és csapata formája.

Az a szezon volt akkor a Ducati első éve. Adatokra volt szüksége, tapasztalatokra, és meg kellett találni azt az irányt, amely felé elinduljon a fejlesztésekkel” – idézi fel 2019-et Bautista a csapat szempontjából a Motorsport.com kérdésére. „Aztán féltávnál kicsit elvesztünk. Nekem sem volt még elegendő tapasztalatom a Pirelli gumijaival, így én is jóval nehezebben tudtam visszajelzésekkel ellátni a mérnököket. Szerencsére azóta a Ducati nem arra koncentrált elsősorban, hogy gyors legyen. A gyenge pontokon dolgozott. Egy sokkal kiegyensúlyozottabb motoron ülhetek mostanra.

Maga Bautista is sokat változott 2019 óta. „Úgy érzem, ugyanolyan gyors vagyok, mint akkor, ami a különbség, hogy 2019-ben sokkal inkább a határon motoroztam, amit aztán túl könnyű volt átlépni. Azóta ők is fejlesztettek, én is kipróbáltam a Hondával egy másmilyen motort, szóval tapasztalatot gyűjthettem. Fizikálisan és mentálisan is erősebbnek érzem magam, mint bármikor eddig.

Bastianini szerint akár a vb-címért is harcolhatnak

0

Talán saját magukat is meglepték a nyitófutamok teljesítményével, Enea Bastianini viszont két győzelem után már jóval magabiztosabban fogalmaz.

Az első győzelem még valószínűleg a meglepetés kategóriája volt Bastianinitől, magának a csapatnak is. Legutóbb Austinban viszont a gresinis már a szezon első duplázója lett azzal, hogy a COTÁ-n is győzni tudott. Egy tulajdonképpen megjósolhatatlan szezon első négy versenyéből tehát ők jöttek ki a legjobban, ezek után pedig a vb-éllovas már jóval bátrabban mer fogalmazni, mint eddig bármikor.

Ez persze még mindig csak négy verseny, és rettenetesen hosszú a szezon” – kezd bele Bastianini. „De óriási a bennünk lévő potenciál. A csapat is jól dolgozik, így azt gondolom, a világbajnoki címért is harcolhatunk majd a későbbiekben.

Ennek a vb-esélynek egy kiváló austini futammal alapozott meg. „Kemény csata volt. A futam első részében nagyon fontos volt, hogy ne pazaroljam el túl sok energiámat. Amikor viszont Álex (Rins) megjött mögém, és előzéssel próbálkozott, úgy voltam vele, itt az ideje nyomni. Aztán pedig szerencsére sikerült megelőznöm Jorgét és Jacket is, majd nyerni tudtam. Fantasztikus.

Enea Bastianini előnye jelenleg öt pont a vb-tabella élén, pontosan a mögötte futamon is másodikként befutó Álex Rins mögött. A szezonnyitó katari hétvégén és a legutóbb aratott győzelme között egy tizenegyedik és egy tizedik helyet találunk az eredményei között.

Kovács Bálint: „Hiszek magamban, ezért dolgozom már hónapok óta!”

A tavalyi remeklést követően idén ismét bizonyíthat Kovács Bálint az Endurance világbajnokság talán legismertebb viadalán, a Le Mans-i 24 óráson. A H-Moto Team 20 éves motorosa a Wojcik Racing Team színeiben most is ott lesz a legendás versenyen.

Fantasztikusan szerepelt tavaly Kovács Bálint élete első 24 órás versenyén az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 20 éves motorosa a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, mégpedig egy Yamaha YZF-R1 nyergében. Miután egyik csapattársa, a francia Sylvian Barrier a rajtot követően belekeveredett egy tömeges bukásba, azonnal kórházba kellett szállítani, így a magyar versenyző a lengyel Artur Wielebskivel kettesben volt kénytelen teljesíteni a távot úgy, hogy az ellenfeleknél hárman válthatták egymást a versenyzők.

Fotó: H-Moto Team

Bálint akkor összesen 500 percet töltött a pályán, ezalatt 1400 kilométert tett meg, ami 11 felmenetelből 335 teljesített körnek felelt meg. Nem kevesebb, mint 11 szett gumit fogyasztott el, és a legjobb körideje 1:39.099 volt, ami az egész mezőnyt tekintve a tizedik legjobb idő.

Idén óvatosabb volt a Wojcik Racing Team csapatfőnöke, és összesen nyolc pilótát nevezett – köztük a H-Moto Team motorosát – a legendás vb-futamra, és közülük a szabadedzéseken a hat legjobb időt elérő versenyző indul a 24 órás viadalon, míg ketten tartalékként végig a csapat rendelkezésére állnak. Bálint kijelentette, tavaly bebizonyította, hogy lehet rá számítani, és biztos abban, hogy be tudja verekedni magát a hat fős csapatba.

„Azt hiszem, készen állok. A sikeres rehabilitációmat követően sikerült egy igen erős és intenzív felkészülést végigcsinálnom, amelyeket remekül egészítettek ki a kis-, és nagypályás motoros edzések és tesztek. Jó formában érzem magam, és annak ellenére bízom a csapatba kerülésemben, hogy a mostani motorral nem mentem, illetve az alkatrészhiány miatt a hivatalos teszten sem tudtunk részt venni. Ugyanakkor megvannak a tavalyi adatok, ezek alapján a beállítások terén bőven van kiindulási alapunk. Hiszek magamban, azért dolgoztam hónapok óta, hogy bekerüljek a csapatba. Tavaly ketten csináltuk végig, bizonyítottam, hogy képes vagyok a legnagyobb feladatok végrehajtására” – jelentette ki Kovács Bálint, aki tegnap már elutazott Le Mans-ba, míg mától már a pályára is gurulhat új motorjával.

Fotó: H-Moto Team

A H-Moto Team csapatfőnöke szerint minden adott ahhoz, hogy Bálint harmadszor is teljesítsen egy EWC vb-futamot, ráadásul a másodikat Le Mans-ban.

„Újra belevágunk a nagy „kalandba”, hiszen tavaly Bálint meghódította Le Mans-t, és idén is ott lesz a rajtvonalon. Büszke vagyok arra, hogy a Wojcik Racing Team idén is bizonyítási lehetőséget ad Bálintnak az egyik versenymotorján. Nem véletlen, hogy a tavaly történtekből tanulva idén nyolc pilótát hívtak meg, és bizony komoly nevekkel szemben kell Bálintnak kivívnia a csapatba kerülést. Rengeteg tapasztalatot gyűjtött tavaly mind a pályáról, mind a motorról és a gumiról, így magabiztosan várjuk az idei kihívást. Ebben a megváltozott helyzetben egyetlen célunk idén, hogy Bálint a lehető legtöbbet tudja motoron tölteni itthon és a nemzetközi mezőnyben, és tovább folytatódjon a fejlődése. Ebben segíthet ez a 24 órás vb-futam is” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Szöveg és fotó: H-Moto Team

A szenvedő ukránoknak is ajánlotta dobogóját Álex Rins

0

Álex Rins Marc Márquez mellett az amerikai MotoGP-hétvége nagy felzárkózója volt. Nagyszerű eredménye után tett egy gesztust is az ukránok felé.

Bár Álex Rins mindössze a hetedik rajtkockából várhatta a rajtot az austini MotoGP-futamon, kiváló versenytempójának köszönhetően végül másodikként intették le Bastianini mögött.

A dobogós ünneplés közepette Rins nem csak magára gondolt. „Szeretném mindazoknak ajánlani a dobogós helyezésemet, akik most szenvednek a világban. Akár Ukrajna népéről beszélünk, akár a Covid-19 világjárvány miatt nehéz helyzetbe kerülőkről” – fogalmazott a leintés után a suzukis.

Aztán Rins részletesebben is belement a verseny elemzésébe. „Az első szektorban végig nagyon gyors tudtam lenni, rengeteget nyertem ott a kigyorsításon. Jót harcoltam Millerrel, ami ráadásul még pozitívan is alakult a leintéskor. Nagyon boldog vagyok az eredmény kapcsán.

Bár Álex Rins egyelőre még nem tudott futamot nyerni, a Suzuki motorosa a mezőny egyik legstabilabb teljesítményét hozta a szezon első négy futamán. Katarban egy hetedik hellyel nyitott, majd a 2022-es szezon második hétvégéjén, az eső áztatta Indonéz Nagydíjon még egy kicsit tovább tudott javítani és ötödik lett. Argentínában, Termas aszfaltcsíkján már a dobogó legalsó fokára is felállhatott. Ezt fejelte meg most egy újabb top 3-as helyezéssel Bastianini mögött és Jack Miller előtt.

Rins legutóbbi második helye után a tabellán is ezt a pozíciót foglalja el. Hátránya ráadásul mindössze öt pont az austini futamgyőztes Bastianini mögött.