back to top
2025. május 20. 04:33
Kezdőlap Blog Oldal 760

Többet várt Austintól Bagnaia

0

Ugyan a gyenge szezonkezdet után már van két ötödik hely Pecco Bagnaia neve mellett, a ducatis Austinban többet várt magától.

Az austini dobogósok közül háromból két motoros Ducatival érte el a helyezését, így akár Francesco Bagnaia is könnyedén odaérhetett volna valamelyik pódiumos helyezésre. Ehhez képest a gyári Ducati nyergében végül csak ötödik lett, amit a huszonöt éves motoros mindenképp csalódásként értékel.

Sokkal jobb tempóra számítottam magamtól” – idézi Bagnaia szavait a Corriere dello Sport. „Ehhez képest nem hogy támadni nem tudtam, rendszeresen védekeznem kellett. Rengeteget vesztettem kigyorsításokkor.

Innentől kezdve pedig Bagnaia nem tudott mást tenni, minthogy gratulál márka- és honfitársának, Enea Bastianininek. „Tökéletesen bánt a motorral és a gumikkal. Egy normális rajt esetén egyedül Marc Márquez lehetett volna az, akinek egyáltalán esélye van megfogni őt. Meg kell vallani, Marcnak győztes tempója volt. Nézzük csak meg a felzárkózását.

A mezőny visszaérkezik Európába, az olasz szerint Portugáliában sok minden kiderül. „Alapvető fontosságú lesz az, amit Portugáliában mutatunk majd magunkból. Portimaóban kiderül, hol is állunk valójában a többiekhez képest.

A szezon eddigi négy versenyén Pecco Bagnaia egyelőre huszonhárom pontot tudott szerezni. Termasban és legutóbb Austinban ötödik lett, ezek eddigi legjobb eredményei. A tabellán ez egy tizenharmadik helyre elég jelenleg, pontegyenlőséggel Pol Espargaróhoz képest.

A Portugál Nagydíjat két hét múlva rendezik.

Tökéletes önbizalomépítés volt Márquez számára Austin

0

Az időmérője nem volt még az igazi visszatérése után, Marc Márquez a futamon viszont biztató tempót mutatott. És ő ennek nagyon örül.

Marc Márquez a kilencedik helyről vághatott neki az austini MotoGP-futamnak, melyen végül a hatodikként intették le. A futamon Márqueznek még dobogós esélyei is lehettek volna, de a katalán a hatodik hellyel is elégedett tudott lenni. A rajtot nagyon sajnálja, ha az nincs, még többet kihozhatott volna a versenyből.

Soha nem szeretek feltételes módban beszélni, hogy mi lehetett volna, ha nincsenek problémáink, mit érhettünk volna el ilyen esetben” – kezd bele kicsit messziről Márquez az összefoglalóba saját szemszögéből a Marca kérdésére. „A tempónk viszont futamgyőzelemre is predesztinálhatott volna minket, de minimum dobogóra. De minden összejött, és nyilván olyankor, amikor ezt a legkevésbé sem akartuk. Volt egy mechanikai problémánk, amit már vizsgál a Honda. Konkrétan ott ragadtam a rajtrácson emiatt, és csak egy nagyon furcsa üzenetet láttam.

Ezt leszámítva Márquez alapvetően elégedett volt a futamával. „Aztán sikerült beállítani a holeshotot, és jöhetett egy normális futam. Innentől tudtuk futni a saját versenyünket, és sikerült felzárkóznunk. Ez pedig egy nagyon jó tempóban történt. Egy ilyen felzárkózásnál nem nagyon lehet taktikázni, menni kell előre, ameddig csak lehet. Szerencsére sikerült egész sok riválist megelőzni. Öt-hat körrel a vége előtt aztán a testem azt mondta, hogy eddig és nem tovább, akkor megelégedtem a hatodik hellyel.

Ezzel együtt ez egy önbizalomnövelő eredmény Márquez számára. „Erős hétvégét teljesítettem, pont a kellő mértékben és a szükséges időben kockáztatva. Szerettem volna egy esésektől mentes hétvégét, egy erős eredménnyel, ez szerencsére össze is jött. Minimum dobogóért tudtunk volna harcolni, de ez van. Nagy felzárkózást futottunk, építhettük az önbizalmunkat.

Minden rosszul alakult Scott Redding számára

0

Scott Redding mindössze egyetlen pontot tudott szerezni a három aragóniai versenyen, még beugró ukrán csapattársa is verte a BMW-n.

2020-ban második, tavaly harmadik lett a Ducati nyergében Scott Redding. Idénre BMW-re váltott, és a váltással, úgy néz ki, jóval több problémája lesz, mint arra előzetesen bárki számított. Pedig egyébként Redding nem kevés tesztkilométert tett bele az M1000RR-be, mégis, az aragóniai nyitóhétvégén mindössze egyetlen pontot tudott szerezni. Az egyetlen, amit fel tudott mutatni, az az első futam tizenötödik helye.

A viharfelhők már pénteken gyülekeztek Redding aragóniai nyitóhétvégéje felett, amikor azt láthattuk, hogy az összesített ranglistán mindössze a 16. leggyorsabb idővel rendelkezik, és a legrosszabb BMW-s versenyző volt az összes pályán lévő márkatárs közül. A két pénteki edzés alapján Redding hátránya még a beugró csapattárs, Ilja Mihalcsik idejéhez képest is négy tizeddel rosszabb volt.

Redding egyelőre tehát még javában az ismerkedési fázisban van a BMW soros négyhengeres motorjával a Ducati V4-e után.

Ahogy a legtöbb csapat, úgy mi is teszteltünk bőséggel” – mondja a csapatfőnök Shaun Muir. „Barcelonát jó formában hagytuk el, és csak négy-öt tizeddel voltunk amögött, ahová a topcsapatokat vártuk. Komoly kultúrsokk volt ez a hétvége ehhez képest. Kemény napokon vagyunk túl. Gondunk volt a tapadással, pedig több a motorerő, ahogy azt rendesen le is kommunikáltuk. Egyelőre (Redding) nehezen tud bánni vele, de így van ez egyébként Loris (Baz) és Eugene (Laverty) esetében is. Alkalmazkodnia kell még a motorhoz, ezt tudja ő is. Ez pedig időbe telik.

A hétvége nem úgy alakult, ahogy arra a tesztek alapján számítottunk. Főleg a tesztek alapján nehéz ezt elfogadni. Rengeteget dolgoztunk a problémánk megoldásán, de nem nagyon találtunk fogódzkodót. Meg kell értenünk, miért más ez, mint a teszteken, és miért szenvedünk jobban a tavalyi motorhoz képest. Sokkal több van ebben. Tapadásom se volt, a fékek se működtek” – tette hozzá Redding.

Bastianini: „Az európai versenyeken szorosabb lesz a helyzet”

0

Enea Bastianini nagyszerű versenyzéssel húzta be második futamgyőzelmét, amivel a világbajnoki tabellán is visszavette a vezetést.

Bastianini az austini versenypályán rendezett 20 körös verseny utolsó szakaszában fokozni tudta addigi tempóját és öt körrel a leintés előtt elment márkatársa, Jack Miller mellett, a vezetést nem is adta már ki kezéből. Az időmérő után az olasz elmondta, hogy nem elégedett a kvalifikáción nyújtott teljesítményével – ahol egy bukás is becsúszott az olasznak – az ötödik rajtkockánál előrébb szerette volna megkezdeni a futamot. Tudta fokozni tempóját annyira, hogy megérdemeltem szerezte meg Katar után második futamgyőzelmét.

„A mai stratégia az volt, hogy kíméljük a gumit, mert ez kritikus volt, különösen a negyedik szektorban. Amikor a verseny első szakaszában megláttam Jacket [Miller], azt gondoltam magamban: Megpróbálok nyerni, de nem tudom, hogy sikerülni fog-e. Később a verseny közepén Alex [Rins] többször is megpróbált megelőzni. Ekkor már tudtam, hogy eljött a pillanat, hogy jobban kell húznom a gázt.”

„Elképesztő dolog megnyerni ezt a versenyt, Texas az egyik kedvenc pályám. Ez hihetetlen, tényleg hihetetlen”kommentálta második királykategóriás győzelmét.

„Katar nagyon fekszik a Ducatinak, mert elég erősek vagyunk az egyenesekben. A motorom nagyon gyors volt itt Texasban, még a többi Ducatihoz képest is. Meglátjuk, hogy a jövőben meg tudjuk-e ismételni ezt az eredményt. Egyelőre elégedett vagyok vele. Úgy gondolom, hogy az európai versenyeken szorosabb lesz a helyzet.”

Arra a kérdésre, hogy meyik győzelem volt számára fontosabb, ez válaszolta: „Mindkettő fontos, mindkettő 25 pont” – mondta a 2020-as Moto2-es világbajnok. „Az első győzelem nagyon különleges volt. Faustónak [Gresini] ajánlottam, mert ez volt az első futamgyőzelem a srácok számára is a csapatban. Számomra ez a második győzelem jobb, mert most már tudjuk, hogy egyenletes  teljesítményünk van és minden versenyen az élre érhetünk – kivéve Argentínát, ami azonban egy nagyon furcsa hétvége volt számunkra.”

Erős kezdés után sérülés miatt feladni kényszerült Sebestyén Peti a vasárnapi VB futamot!

Biztatóan kezdődött a vasárnap reggel Aragóniában, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a warm-upon a 8. helyen tudott használt gumikkal motorozni. A második versenyen a 17. pozícióból indulva már az első körökben a TOP10-ért harcolt, de néhány kör után vállsérülés miatt feladni kényszerült a futamot.

Peti (56), itt még Hobelsberger (52) és Taccini (24) előtt. Fotó: PS56 Team

„A mai nap biztatóan kezdődött, a reggeli körülményeken végre működött a motor a SC0-ás gumival is, amivel előtte egész hétvégén szenvedtünk. A versenyen erősen tudtam kezdeni, próbáltam minél hamarabb a TOP10 közelébe kerülni, ez sikerült is. Sajnos van egy sérülés a vállamban, ami egész héten hátráltatott, nem nagyon akartak engedni versenyezni, de mindenképpen meg akartam próbálni. Nincs óriási gond, de sajnos a futam második felében a vállam miatt az én hibámból többször is ütköztem más versenyzőkkel, így jobbnak láttam nem vállalni értelmetlen rizikót és a következő versenyhétvégét fókuszba helyezni. Assenre rendbe tesszük ezt a sérülést, levonjuk a tanulságokat és versenyképesen fogunk rajthoz állni.”– mondta el a HUMDA pilótája.

A következő futamot Assenben rendezik április 22-24. között.

Austin – az óriási csatát Masia nyerte

0

Rendkívül izgalmas versenyt hozott a legkisebb kategória austini futama. A 7 versenyzőből álló bolyból Jaume Masia került ki győztesen Dennis Foggia és Andrea Migno előtt.

Szépen jött el a mezőny a legkisebb kategóriában. Artigas és Migno jó ütemben kapták el a rajtot. Migno állt az élre, Moreira álomrajtot vett, feljött a második helyre, amit Öncü vett vissza tőle. Sergio Garcia 15. rajthelyes indulása után az első körben már felért a hetedik helyre Foggia mögé.

Az első kör végén egy pillanatra Öncü és Moreira értek össze, de nem lett bukás az esetből.

Bartolininek kiosztottak egy hosszú körös büntetést, majd Guevara is megkapta a büntetését, miután kiugrott a rajtnál – neki dupláznia kellett, így elszálltak reményei, hogy felérjen a dobogóra.

Gyorsan változott a következő szakaszban az élen állók személye, Öncü, Moreira és Artigas küzdöttek a legelőkelőbb pozícióért. Az első három helyezett 13 körrel a kockás zászló előtt kicsit meg tudott lépni a mezőnytől, mentek az oda-vissza előzések közöttük, így másodpercről másodperce változott a helyzet a dobogón.

12 körrel a futam vége előtt a világbajnoki pontverseny vezetője, Sergio Garcia dobta el versenygépét Holgadoval való érintkezése után, majd a spanyol is bukott. Az esetet a versenybírók vizsgálták.

Az élen az oda-vissza előzgetések következtében, felért a bolyra egy 4 fős társaság, így már 7 versenyző helyezkedett az első pozícióért: Masia, Sasaki, Öncü, Moreira, Artigas, Foggia és Migno személyében. Körökön keresztül nagyon izgalmas csatát vívtak egymással, megtippelni sem lehetett ki fog ebből a küzdelemből győztesen kijönni.

7 körrel a leintés előtt a tabella második helyezetje, Dennis Foggia állt az élre, de tovább folytatódott az elképesztő csata a 7 fős élbolyban, akik már 4 másodperccel a mezőny többi versenyzője előtt motoroztak, így az az egy volt borítékolható, hogy közülük kerül ki majd a futam győztese. Izan Guevara dupla hosszú körös büntetésének letöltése után az élmezőnytől jócskán lemaradva, de a nyolcadik helyen haladt.

2,5 körrel a verseny vége előtt a boly továbbra is együtt haladt és mentek az oda-vissza előzgetések Moto3-as futamhoz méltóan.

Az utolsó kör kezdetén az addig nagyszerűen versenyző újonc Moreira szállt ki a versenyből bukásával, így 6-an folytatták a küzdelmet a futamgyőzelemért.

Az utolsó szektorban Migno hibázott és lesodródott (elmondása szerint ráhajtott egy huplira és ez okozta a hibát), ami elég volt ahhoz, hogy Masia és Foggia elmenjen mellette. Jaume Masia szerezte meg a futamgyőzelmet a rendkívül izgalmas versenyen, az idei szezonban először állhatott fel a dobogóra, annak is a legfelső fokára tudott odaérni – utoljára 1 évvel ezelőtt tudott győzni.

A dobogósok mögött Sasaki, Öncü, Artigas sorrendben értek be a vezető boly versenyzői. Őket követte Guevara, Tatay, Rossi és Suzuki az első tízben.

Austin – Moto3 futam végeredménye:

1 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM
2 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 0.172
3 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 0.394
4 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 0.490
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1.113
6 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1.576
7 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 2.887
8 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 8.208
9 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 8.370
10 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 8.478
11 Ivan ORTOLÁ MTA Team KTM 10.084
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 10.272
13 Stefano NEPA MTA Team KTM 10.424
14 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 17.967
15 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 18.088
16 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 20.563
17 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 21.433
18 Joel KELSO CIP Green Power KTM 21.959
19 Elia BARTOLINI Avintia Racing KTM 29.099
20 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 34.336
21 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 34.295
22 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 39.396
23 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’00.909
Nem értek célba:
Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1 kör
Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1 kör
Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 2 kör
Matteo BERTELLE Avintia Racing KTM 2 kör
Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 5 kör
Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 12 kör

 

Austin – Az előzésekkel teli versenyt Bastianini húzta be

0

A rendkívül izgalmas, előzésekben gazdag futamot Enea Bastianini húzta be Rins és Miller előtt. Marc Márquez rajt utáni visszaesését hihetetlen motorozással kompenzáéta, így felért a hatodik pozícióba.

A tegnapi időmérő Ducati fölénnyel végződött – Martin, Miller, Bagnaia, Zarco, Bastianini sorrendben. A második sorba egyetlen nem ducatis versenyzőként a regnáló bajnok, Fabio Quartararo tudott csak odaérni.

A kilencedik amerikai nagydíjat kezdte meg a mezőny, ebből 7 alkalommal Marc Márquez nyert eddig, Rins tudott csak itt győzni rajta kívül, viszont ő megtette ezt mindhárom géposztályban.

Martin jól jött el a rajtnál, de Miller még nála is jobban kapta el a kezdést és az élre állt, Bastianini pedig Bagnaiát fogta be. Rögtön a verseny elején egy ducatis csata alakult ki Miller és Martin között.

Márquez rajtja nem sikerült fényesen, visszaesett a mezőny végére, majd gyors felzárkózásba kezdett. Valószínűleg a startelektronikája nem működött rendesen és ez okozta visszaesését.

19 körrel a vége előtt láthattubk egy bukást, a Moto2-esek futama után itt sem alakult jól a helyzet a VR46-os csapatnak, a 15-ös kanyarban Bezzecchi bukott, vissza tudott állni ugyan, de kiintették a versenyből.

Közben ismét kialakult egy ducatis belharc, Zarco kezdte meg Bagnaia támadását a negyedik pozícióért, határozott előzésével át is vette márkatársától a helyezést 16 körrel a leintés előtt. Közben Rins és Quartararo is gyilkolta egymást, a spanyol sikeres manővert végrehajtva feljött a 6. helyre a Ducatik mögé, majd a másik suzukis, Mir is megelőzte a címvédőt, így a 8. helyen folytatta a versenyt. Nem telt el sok idő, Rins utolérte és könnyedén megelőzte Bagnaiát is.

Alex Márquez bukott 15 körrel a futam vége előtt a 11-es kanyarban. Testvére, Marc Márquez eközben már a 11. helyen motorozott.

Rins következő áldozata a pramacos Zarco volt, őt is sikerült maga mögé utasítania, így már a negyedik helyen haladt 12 körrel a vége előtt.

11 körrel a leintés előtt Rins felért ideiglenesen a dobogóra Bastianini előzésével, de Bastianini nem adta olyan könnyen a helyezést és visszavette a harmadik pozíciót. Eközben Márquez már az argentin futamgyőztes, Aleix Espargaró mellett ment el, így felért a 9. helyre és célba vette Quartararót.

9 körrel a vége előtt Martin tempója visszaesett, előszőr Bastianini, majd Rins is elment mellette, így visszacsúszott a negyedik helyre. Mozgalmas volt a futam ezen szakasza, Zarcot előzte Bagnaia, majd a visszaelőzés közben apró hibát vétett a francia, így Mir is elment mellette a Suzukival. Márquez továbbra is villámgyors tempóban zárkozott fel, már közvetlenül a címvédő mögött motorozott. Mir Bagnaia előzésével már az ötödik helyre jött fel és elindult Martin után. A dobogós helyeket ekkor Miller, Bastianini és Rins birtokolta.

8 körrel a kockás zászló előtt Quartararo megérkezett Zarcora, meg is előzte, húzva magával Márquezt aki szintén el tudott menni a francia mellett. Hihetetlen versenyzéssel a nyolcszoros világbajnok maga mögé utasította a yamahás franciát is.

5 körrel a vége előtt Bastianini komoly felzárkózásba kezdett az első helyért és megérkezett Millerre, majd sikerült is átvennie a vezetést. Közben Marc Márquez utólérte a pole-ból induló Jorge Martint és el is tudott menni mellette, már a 6. helyen motorozott.

2 körrel a leintés előtt Bastianini előnye már több, mint 1 másodperc volt a gyári ducatis Miller előtt, akit Rins követett egészen közelről.

Quartararo körökön keresztül üldözte Márquezt, nagy meccset vívtak egymással, de végül a francia nem tudta visszaelőzni a hondás világbajnokot.

Az utolsó körbe érkezve Bastianini előnye 1,5 másodperc volt már, a háta mögött azonban egy csata volt kialakulóban, Rins próbálta meg elkapni Millert, ami sikerült is neki, de a ducatis vissza tudta venni a második pozíciót tőle. Az utolsó szektorban a spanyol újra el tudott menni Miller mellett, amire az austrálnak már nem volt válasza. Így az első három sorrendje Bastianini, Rins, Miller. Őket követte Mir, Bagniaia, Márquez, Quartararo. Miller első dobogóját szerezte az idei szezonban, Rins pedig a Suzuki 500. pódiumos helyezését.

Érdekesség, hogy az első 4 forduló után 10 különböző versenyző állhatott fel a dobogóra.

Bastianini idei második győzelme után ismét a tabella élére állt 61 ponttal, őt követi Rins 56 és Aleix Espargaró 50 ponttal.

Austin – MotoGP futam végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI
2 Alex RINS SUZUKI ECSTAR SUZUKI 2.058
3 Jack MILLER Ducati Lenovo  DUCATI 2.312
4 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 3.975
5 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 6.045
6 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 6.617
7 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha  YAMAHA 6.760
8 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 8.441
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 12.375
10 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 12.642
11 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 12.947
12 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 13.376
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda  HONDA 17.961
14 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda  HONDA 18.770
15 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha RNF YAMAHA 29.319
16 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 29.129
17 Luca MARINI Mooney VR46  DUCATI 29.630
18 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 32.002
19 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM  KTM 37.062
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 42.442
21 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 42.887
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’42.171
Nem értek célba:
Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 15 kör
Marco BEZZECCHI Mooney VR46  DUCATI 18 kör

 

A világbajnoki tabella állása:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 61
2 Alex RINS SUZUKI ECSTAR SUZUKI 56
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 50
4 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 46
5 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 44
6 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 42
7 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 31
8 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 31
9 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 28
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 28
11 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 23
12 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 23
13 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 21
14 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 19
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 14
16 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 12
17 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 10
18 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 7
19 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 6
20 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 4
21 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha RNF YAMAHA 3
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1

Austin – Arbolino megszerezte első futamgyőzelmét a Moto2-ben

0

Sok izgalmat tartogatott a középső géposztály futama, amit rengeteg bukás tarkított. Az olasz Tony Arbolino megszerezte első futamgyőzelmét. A világbajnoki aspiránsok – Vietti és Canet – bukás miatt kiállni kényszerültek.

Kisebb meglepetésre a tegnapi napon a pole pozíciót Cameron Beaubier húzta be, az idei szezon kétszeres futamgyőztese, Celestino Vietti és Aron Canet előtt.

Szépen eljött a mezőny, bukás nem történt az első kanyarokban, bár a hátsó szekcióban volt némi adok-kapok, ami átrendezte a sorrendet. Beaubier kapta el legjobban a rajtot, de nem kellett sokat várni a tabellát vezető, Vietti előzésére.

Az első körben a 12-es kanyarban egy hatalmas bukás következett, öt versenyző részvételével: Aldeguer, Rodrigo, Chantra, Van Den Goorbegh, Lowes voltak érintettek az esetben, amit Chantra indított azzal, hogy kilőtte a versenygépet Lowes alól, majd a többiek dominó-effektusként követték őket. Szerencsére minden versenyző a saját lábán távozott a pályáról. Vietti ekkor már fél másodperccel vezette a versenyt. Az esetet a stewardok vizsgálják.

Aaron Canet ért fel Viettire a 2. körben és egy határozott manőverrel az élre állt. A 10. helyről induló Pedro Acosta ekkor már az ötödik helyen motorozott. Talán egy kicsit túl nagy tempóval zárkózott fel, besokkalt és eldobta versenygépét. Nem volt veszélytelen bukás, hiszen a fiatal spanyol átcsúszott a pályán, miközben a többiek érkeztek mögötte.

Corsi is elesett – az időmérőhöz hasonlóan – a versenyen, a 14-es kanyarban bukott a második körben.

Eközben az élről rajtoló Beaubier folyamatosan esett vissza a mezőnyben. Viettit sem kerülte el a bukás, a 6-os kanyarban dobta el motorját 14 körrel a vége előtt, nagy esélyt adva a mezőny tagjainak a felzárkózásra összesítettben. Idén először nem állhatott fel így a dobogóra. Egyébként Vietti számára nem ez az első bukás Austinban, hiszen a tavalyi futamon is elesett.

13 körrel a vége előtt már csak 20-an voltak versenyben a sorozatos bukások következtében.

Canet a verseny ezen szakaszában egy kényelmes 1 másodperces előnyt dolgozott ki Arbolinóval szemben, aki 12 körrel a vége előtt megkezdte a felzárkózást. A dobogósok sorrendje ekkor Canet, Arbolino, Dixon volt.

11 körrel a vége előtt érkezett a következő dráma, a versenyt vezető Canet is bukott, így Arbolino ölébe hullott a vezetés és első Moto2-es futamgyőzelme felé motorozott. Nagyon sok volt még vissza a versenyből és tekintve az első néhány kör eseményeit, nagyon koncentrálnia kellett. Mögötte Dixon és Ogura értek fel a dobogós helyekre.

8 körrel a leintés előtt Arbolino 1,3 másodperces előnyre tudott szerte tenni Dixonnal szemben, aki 1,2 másodperccel haladt a harmadik helyen motorozó Ogura előtt. Dixon tempója belassult, így 7 körrel a vége előtt a japán Ogura vette át a második helyet. Őket követte Schötter, Beaubier, majd a hosszú körös büntetését már letöltő Jorge Navarro (ezt az FP3-as sárga zászlós jelzés alatti bukása miatt kapta).

6 körrel a vége előtt Antonelli is kiállt a boxba, így a VR46-os csapat 0 ponttal zárta az amerikai versenyhétvégét.

5 körrel a vége előtt eldőlni látszottak a dobogós helyek, Arbolino már 3 másodperccel vezetett Ogura előtt, a harmadik pozícióban motorozó Dixon mögött 7,6 másodperccel volt lemaradva Schötter, akire megérkezett Beaubier, majd meg is előzte őt, így az amerikai hős visszakapaszkodott a negyedik helyre. Ekkor a 29 fős mezőnyből már csak 18-an voltak versenyben. Az utolsó pontszerző, a 15. helyen Romano Fenati körözött. Egyébként az olasz korábban két alkalommal is tudott győzni COTA-n, 2016-ban és 2017-ben a Moto3-as géposztályban tudott felállni a dobogó legfelső fokára.

Nem történt már változás a dobogósok tekintetében, Arbolino megszerezte élete első középső géposztálybeli futamgyőzelmét Ogura és Dixon előtt. Dixon első dobogós helyezését szerezte meg a Moto2-ben ezzel, Ogura pedig zsínórban másodszor végzett az első háromban. Végül a negyedik helyen Schötter tudott átmenni a célvonalon, miután Beaubier az utolsó kör 16-os kanyarjában bukott.

Izgalmas az idei évad a középső géposztályban is, hiszen 3 különböző győztest ünnepelhettünk a 4 nagydíjon: Vietti kétszer, Chantra és most Arbolino tudtak futamot nyerni a 2022-es szezonban.

A tabella első négy helyezettje az amerikai nagydíj után: Vietti 70, Ogura 56, Arbolino 54, Canet 49 ponttal állnak az első helyeken.

Austin – Moto2 futam végeredménye:

1 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS KALEX
2 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 3.439
3 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 4.787
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 14.529
5 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 16.347
6 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 17.388
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 17.631
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 19.784
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 24.595
10 Barry BALTUS RW Racing KALEX 30.291
11 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 33.475
12 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 34.785
13 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 34.988
14 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 37.786
15 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 38.408
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’19.999
17 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’24.437
Nem értek célba:
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1 kör
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 6 kör
Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 11 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 14 kör
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 15 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 15 kör
Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 16 kör
Nem fejezték be az első kört:
Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX
Van Der GOORBERGH RW Racing GP KALEX
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX

Marc Márquez: „Nem hittem magamban.”

0

A sérülése után visszatérő Marc Márquez ígéretesen kezdte a hétvégét a szabadedzéseken, de a kvalifikáción csupán a 9. helyet sikerült megszereznie. Texas sztárjának vajon van esélye felzárkózni a versenyen?

Némileg meglepő, bár az elmúlt évek sérülései és küzdelmei után korántsem annyira furcsa a nyolcszoros bajnoktól olyat hallani, hogy nem hisz magában, vagy képességeiben. Most ezt érezte a kvalifikáción, a speedweek.com idézi szavait.

Nem hittem magamban a kvalifikáción” – ismerte el. Az Austinban szinte egyeduralkodó Márquez 2013 óta először érkezett úgy a COTA-ra, hogy nem ő a legnagyobb favoritja a versenynek.

„Könnyen le tudom írni a kvalifikáción nyújtott teljesítményemet. Nem bíztam a képességeimben. Addig egész hétvégén jó munkát végeztem, javítottam a ritmusomon és a tempómon. De amikor kimentem az időmérőn, forgalomba kerültem, és nem igazán akartam nyomni. Igen, nem bíztam magamban. Ez az én hibám volt. A második szett gumival is voltak problémáink, ez nem az én hibám volt. Összezavarodtam, mert azt hittem, hogy még egy kört meg tudok tenni. De ha nem hiszel magadban, akkor a harmadik sorban kerülsz. Az első sor amúgy is elérhetetlen lett volna. De egy hely a második sorban, ott lett volna a helyem.”

„Szerencsére legalább a 9. helyről indulhatok. Mert ez volt a legrosszabb Q2-es köröm. A rajtpozíció a 20 körös versenyre tehát nem ideális, főleg mert elképesztően nehéz lesz megelőzni a Ducati-pilótákat. De a verseny hosszú. Majd meglátjuk…”

„Kizárt, hogy én legyek a futam esélyese. Ha megnézzük az edzésemet, furcsa hétvégém volt eddig. Mivel pénteken néha pihentetnem kellett magam, csak néhány gyors kört tudtam teljesíteni, különben nem éltem volna túl a hétvégét erőnlét szempontjából. A szombat délelőtti FP3-ban is csak néhány gyors kört tettem meg. Csak az FP4-et nyomtam normálisan. Szemléltetni akartam, hogy mire vagyok képes, és megmutatni a tempómat.”

A versenyszimulációs negyedik szabadedzésen a Honda versenyzője a második helyet szerezte meg, mindössze 0,132 másodperccel lemaradva Francesco Bagnaia mögött.

„Vasárnap csak négy-öt kört teszek meg a bemelegítő edzésen, azután a versenyen már nyugodtan indulok.”

„Úgy gondolom, hogy Bagnaiának, Quartararónak és Bastianininek van a legjobb tempója a versenyre.” – fejezte be Márquez az esélylatolgatást.

Aragon – Bautista ismét magabiztosan győzött

0

Noha Bautista várhatta az élről a második főfutamot, a rajt után Rea egyből megelőzte. Bautista az első kör végén ugyan visszaelőzte, de Rea nem sokáig hagyta vezetni a Ducatist. A 2. körben Rinaldi megelőzte Razgatlioglut, és az első kettő után eredt. Mögöttük Locatelli pedig elesett, és a mezőny végén folytatta csak a versenyt.

A Ducati sebességfölénye nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Superbike-ban is kijön, ugyanis Bautista játszi könnyedséggel előzte Rea-t a hosszú egyenesben, majd a célegyenesben Rinaldi is követte a példáját. A kawasakis ráadásul szélesre futott, így Razgatlioglu is elment mellette. A tavalyi két bajnokaspiráns ezúttal csak a két Ducati mögött a harmadik helyért csatáztak. Rea viszont gyorsabb volt, és miután megelőzte a címvédőt, néhány körrel később Rinaldi hibáját kihasználva már a második volt. A Ducatis nem tudta végig tartani az első hármas tempóját, így 3 körrel a vége előtt Razgatlioglu is megelőzte. Hátrébb a Ducatitól a BMW-hez igazolt Reddingnek szörnyű hétvégéje volt, amit egy pocsék futammal zárt.

Bautista győzelmét senki sem veszélyeztette, hasonlóan magabiztos volt, mint a sprintfutamon. Győzelmével a bajnokságban is átvette a vezetést Rea-től, aki a második helyen jött be, míg Razgatlioglu harmadszor is a harmadik helyet szerezte meg, Rinaldi pedig három negyedik hellyel gazdagodott.

Végeredmény

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki 4.393
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha 6.223
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 8.817
5 A. LOWES Kawasaki Racing Team WorldSBK Kawasaki 12.247
6 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 15.775
7 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 23.925
8 X. VIERGE Team HRC Honda 24.790
9 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 25.406
10 I. LECUONA Team HRC Honda 25.570
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 27.641
12 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 28.867
13 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 29.325
14 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing WorldSBK Team Yamaha 29.555
15 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 31.843
16 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 43.246
17 G. RUIU Bmax Racing BMW 45.734
18 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 46.349
19 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx WorldSBK Yamaha 55.354
20 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 59.398
21 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 1’01.009
22 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’07.061
23 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 1’18.230
Nem fejezte be a futamot
RET K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 5 Laps
RET S.  REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’51.404