back to top
2025. május 19. 21:55
Kezdőlap Blog Oldal 761

Aleix Espargaró a mezőnyt kritizálja a Q1-es jelenetek után

0

Aleix Espargaró tegnapi időmérője nem sikerült a legfényesebben, ennek ellenére még mindig lát esélyt a dobogóra Austinban. Az Aprilia sztárja nem érti a MotoGP-s versenyzők egymásra várását, különösen Alex Márquezt kritizálta a spanyol versenyző.

Korántsem állíthatjuk, hogy az újdonsült futamgyőztesnek könnyű volt a szombati napja. Aleix Espargaró az FP3 után tizenegyedik, a Q1-ben pedig harmadik lett, így lemaradt az időmérő második szakaszáról. A spanyol nemcsak a szombati, 8-as kanyarban történt bukása miatt bosszankodott, hanem azért is, mert MotoGP-s versenytársai Moto3-ra jellemző vonatozásba és helyezkedésbe kezdtek az időmérő első szakaszában.  Elégedetlenségének már a pályán is hangot adott egyértelmű kézjelzéseivel.

„Egyáltalán nem vagyok boldog”kommentálta az FP3 utolsó szakaszában kialakult forgalmi akadályokat. „De azt kell mondanom, hogy az én hibám volt. Nyugodtabbnak kell maradnom, mert tudjuk, hogy ez megtörténhet. Az én hibám volt, hogy elvesztettem a koncentrációmat. Ez nem fordulhat elő. Bár ez tényleg hihetetlen. Alex Marqueznek nulla a tisztelete. Lelassított és megvárt engem az FP4-ben és a Q1-ben az első és a második szettben is. Elképesztő, hogy ilyesmi megtörténhet. De ahogy mondtam, ez az én hibám. Jobban kell koncentrálnom, nem szabad elveszítenem a fókuszt, végeznem kell a munkámat. Ez van.”

„Ez szégyenletes – mondta Aleix Espargaró. „Amikor a legutóbbi biztonsági bizottságban azt mondtam, hogy ez nevetséges, a stewardok azt válaszolták: ha a mögötted lévő pilóta nincs gyors körön, és ha nem a sor közepén van, akkor várhat. Persze nem jó dolog ilyesmit látni a tévében. Az újoncoknál még egy kicsit meg tudom érteni. De ugyan már – a tapasztalt gyári versenyzőknek jó példát kellene mutatniuk. A téli tesztelés óta az egyik célom a fejemben az, hogy egyedül menjek az idei szezonban, és jó munkát végezzek. Soha nem vártam senkire, és idén sem fogok, mindig egyedül próbálok majd helytállni.”

A teljesítményéről is nyilatkozott az Aprilia sztárja:  „Nagyon csalódott vagyok a mai napon, mert rengeteg erőfeszítést tettem ezen a hétvégén, hogy versenyképes legyek. Úgy gondolom, hogy esélyesek vagyunk a dobogóra, mert a tempónk nagyon erős. Ennek nagyon örülök, de a lágy gumival nem sikerült jó kört teljesítenem a pályán. És amikor nagyon gyorsan mentem, buktam. Nem ment jól, de holnap újra megpróbálom.”

Arra a kérdésre, hogy a 13. helyről van-e esélye a dobogóra, optimistán válaszolt: „Igen, úgy gondolom, hogy igen. A verseny fizikailag nagyon megterhelő lesz, a gumik szempontjából pedig még inkább – az FP4-ben majdnem ugyanolyan időt mentem, mint a kvalifikáción egy 12 körös régi gumival. Szóval nagyon erős leszek a verseny második felében. Fizikailag úgy gondolom, hogy a végén egy kis előnnyel indulhatok, mert nagyon jól érzem magam. Elképesztően nehéz lesz a 13. helyről indulni, de megpróbálom.”

Aragon – Aegerter visszavágott Baldassarinak

Hasonló forgatókönyv szerint alakult a Supersport második versenye, mint az első, legalábbis a győzelemért folytatott csatában. Ezúttal is ugyanúgy a címvédő Aegerter és a kategóriaújonc Baldassari között dőlt el a küzdelem.

Aegerter már a rajtnál megelőzte a pole pozícióból rajtoló vetélytársát, és utána sokáig tartotta is a vezető helyet. Az első körükben még a kawasakis Öncü társaságában, de nagyon hamar elhúztak a mezőnytől. A verseny harmadánál Baldassari megelégelte a második helyet, és átvette a vezetést. Sebestyén Péter az első futamhoz hasonló pozícióban motorozott, ám 5 körrel a vége előtt kiállt a versenyből.

4 körrel a vége előtt Aegerter visszavette az első helyet, de nem tudta lerázni riválisát. A dráma ezúttal is az utolsó körre maradt, bár egy kicsit másképp. Can Öncü alatt megállt a Kawasaki, így a mögötte lévő Van Straalen és Bulega csatájának tétje életük első dobogója lett. Elöl Baldassari az utolsó hosszú egyenesben megelőzte a svájcit, aki viszont belül szűken vissza tudott jönni, így megszerezte idei első győzelmét. A harmadik helyet pedig szintén egy utolsó kanyaros előzéssel Bulega szerezte meg, ami nemcsak neki, hanem a kategóriába visszatérő Ducatinak is az első dobogós helyezés.

Végeredmény

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros Yamaha 0.030 0.030
3 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 7.587 7.557
4 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 8.012 0.425
5 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 11.276 3.264
6 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 13.050 1.774
7 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 15.732 2.682
8 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 16.573 0.841
9 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 20.078 3.505
10 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 20.227 0.149
11 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 20.335 0.108
12 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 21.650 1.315
13 P.   HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 23.160 1.510
14 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 26.731 3.571
15 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing WorldSSP Kawasaki 29.510 2.779
16 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 29.529 0.019
17 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 32.289 2.760
18 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 33.628 1.339
19 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 33.930 0.302
20 K. SMITH VFT Racing Yamaha 33.939 0.009
21 F.  FULIGNI D34G Racing Ducati 43.001 9.062
22 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 43.509 0.508
23 E. MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 59.819 16.310
Nem fejezte be a versenyt
RET C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1 Lap
RET L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 3 Laps
RET Sebestyén Péter Evan Bros Yamaha 5 Laps
RET M. KOFLER CM Racing Ducati 5 Laps
RET M. BRENNER VFT Racing Yamaha 14 Laps
RET A. ZETTI Kallio Racing Yamaha

Bastianini nem elégedett a Q2-es teljesítményével

0

2. volt a harmadik szabadedzésen, 3. a negyediken, és végül az 5. helyről indul Enea Bastianini, de mégsem felhőtlen az öröme.

Az olasz egy bukást is elszenvedett az időmérő edzés elején, Márquez bomba köre pedig ment a szemétbe, amikor Bastianini feltartotta:

„Sajnos elestem, de biztos voltam benne, hogy tudom folytatni. A gumicsere után történt a dolog Marc-kal és kissé ideges volt. Ilyen sajnos előfordul, talán ő is fáradt volt már egy kicsit. Abszolút az én hibám volt, Marc nem tehetett róla. Ami a bukást illeti: a kettes kanyarban elvesztettem az irányítást a motor felett, és sajnos nem tudtam több kört teljesíteni, mivel a motort rendbe kellett hozni, és a bőrruhám bal oldala is tönkrement.” – idézi Bastianinit a Speedweek.com.

Az időmérőn elért eredményével nem teljesen elégedett a ducatis versenyző:

„A szabadedzések jobban sikerültek. Elégedett vagyok a nappal, de az időmérő sikerülhetett volna jobban, csak elestem, így a „repülő köröm” odalett. Jobb lenne az első sorból indulni, így inkább nézőnek érzem magam.”

Aragon – Bautista magabiztosan nyerte az idei első sprintfutamot

0

A Superbike-osok 10 körös Superpole versenyén – akárcsak a szombati futamon az időmérő edzés sorrendjében álltak fel a rajtrácsra. Így ezúttal is a címvédő Razgatlioglu indult az élről, mellőle Bautistával és Rea-vel.

A rajtnál mindenki gond nélkül eljött, és az első kanyarokban nem is változott a pozíció. Bautista viszont már az első körben megelőzte a címvédőt, Lowes pedig egy apró hibával két helyet is hátraesett. Az élmezőnyben a Ducati-Yamaha-Kawasaki csata hasonló volt,  mint az első futamon, annyi apró különbséggel, hogy a második helyért. Ugyanis Bautista kezdett elszakadni elöl, és helyette Rinaldi csatlakozott a bolyba.

Forrás: World Superbike Media

Rea a 4. kör végén szánta el magát előzésre, de Bautista előnye addigra már 1,5 másodperc volt. Razgatlioglu viszont nem szakadt le, és egy körrel később ugyanott visszaelőzte a Kawasakist, akinek ezután már Rinaldival kellett küzdenie. Ők hárman rendkívül látványos csatát vívtak, Rinaldi pedig kihasználva két riválisa kakaskodását egyszerre mindkettejük mellett elment három körrel a vége előtt. A küzdelem viszont nem ért véget, mert Rea visszavette a második helyet.

Bautista magabiztosan nyerte az idei első sprintfutamot, Rea második helyével őrzi a vezetést a pontversenyben, Razgatlioglu pedig az utolsó kanyarban visszavette a harmadik helyet Rinalditól, akinek így be kellett érni a negyedik hellyel. Az első sorban így – akárcsak a szombati, illetve a sprintfutamon – a három fő esélyes lesz a vasárnapi főfutamon, viszont ezúttal Bautista indulhat majd az élről.

Végeredmény

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 5.141
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx Yamaha 6.008
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 6.067
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx Yamaha 7.532
6 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 7.623
7 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 8.801
8 I. LECUONA Team HRC Honda 10.127
9 X. VIERGE Team HRC Honda 11.414
10 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha 11.476
11 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 13.795
12 S.  REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 15.408
13 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 15.564
14 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 18.529
15 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 22.786
16 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 22.818
17 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 24.011
18 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha Yamaha 25.367
19 G. RUIU Bmax Racing BMW 32.598
20 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda  32.661
21 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 35.858
22 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 36.631
23 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 37.920
24 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 37.980
Nem ért célba
I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW

Bagnaia idén először az első sorban

0

A döcögős kezdés után végre révbe ért a gyári Ducati versenyzője, Pecco Bagnaia. A 3. helyről kezdi az austini futamot.

A tavalyi szezon második felében az olasz zsinórban 5 pole pozíciót szerzett. Idén a 4. versenyig kellett várni az első soros indulásra. A ducatik most nagyon odatették magukat. Vajon mitől ilyen erősek?

Bagnaia maga mondja el:

„Ebben a motorban nagyon sok lehetőség van, de nyilván ha valami újjal találkozol, egyértelmű, hogy többet kell rajta dolgozni.” – idézi az olaszt a Speedweek.com.

„A szezon elején nagyon sokat dolgoztam, és kissé fáradt is voltam. Az argentin futam volt az első, amikor csak azon dolgoztam, hogy jól érezzem magam a motoron. Az első szabadedzéstől kezdve folyamatosan fejlődtünk. A negyedik szabadedzés másodikon kifutásakor már nagyszerűen éreztem magam. Bizakodó voltam, hogy az időmérőn is egy jó időt futok majd. A verseny nagyon nehéz lesz. Szerencsére kevesebb a hupli, ami nagy előny, és használt gumikon is képes vagyok konstans teljesítményt nyújtani. Biztosan jó versenyt futunk majd a többiekkel. Tavaly természetesen ezekkel a huplikkal voltak leginkább problémáink. A motor féktávon és a kigyorsításokon is nagyon erős. Az új bőrruha miatt pedig a széllel sincs többé gondunk. Nagyon szépen ki tudjuk használni az íveket a gyors kanyarokban, ami biztonságot ad. A mezőnyben pedig nem én vagyok az egyedüli ducatis, 8-an vagyunk.”

Martin: Nem vagyok esélyes a győzelemre

0

A ducatisok előtt le a kalappal: az első 5 rajtkockát az olasz márka képviselői foglalják el. A leggyorsabb pedig nem más, mint Jorge Martin.

Az eddigi futamokat tekintve a spanyol versenyző már két pole pozíciós helyezéssel és két második hellyel büszkélkedhet. Szombattól immár azt is elmondhatja magáról, hogy ő az austini körrekord tulajdonosa.

„Abszolút nem számítottam az első rajtkockára.” – kezdi Martin, szavait a Speedweek.com idézi.

„A harmadik szabadedzésen elszenvedett bukásom után meglehetően frusztrált voltam, a határon mentem, de a köridők nem voltak elég jók. A negyedik szabadedzésen változtattunk egy kicsit a motoron, aminek köszönhetően jobban éreztem magam. Visszahozott az eredeti formámba, és megvolt a kellő rugalmasság is. A leggyorsabb körömet a Q1-ben egyedül futottam, és bíztam abban, hogy ezt a teljesítményt a Q2-re is át tudom vinni. Végül Zarco szélárnyékának köszönhetően sikerült ezt a nagyszerű időt futnom. Egy valóban kihívást jelentő futam előtt állunk. A mezőny eleje nagyon szoros, és el kell, hogy mondjam, nem az enyém a legjobb tempó. Teljesen nyitott a verseny, nem én vagyok a győzelmi favorit. A célegyenesre még találnunk kell valamit, mert azon a részen akadnak még problémák.”

Pontszerzéssel kezdte Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokságot!

Pénteken hivatalosan is kezdetét vette a 2022-es Supersport-világbajnokság, ahol Sebestyén Peti a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével egyedüli magyar résztvevőként versenyez. Technikai problémák és egy kisebb sérülés miatt csak a 17. rajtpozíciót sikerült megszereznie, a versenyen pedig a 14. helyen végzettezzel megszerezve idei első VB pontjait.

Rengeteg problémával kellett szembenéznie Sebestyén Petinek az első aragóniai fordulón. A teszteken adódott gondokat a csapatnak nem sikerült teljes mértékben orvosolni a szombati Superpole-ra és a versenyre sem. A 17. helyről rajtolva Peti egészen a 11. helyig küzdötte fel magát a verseny első felében, amikor Yari Montella esett el közvetlenül előtte. Az ütközés elkerülésével értékes másodperceket veszített. Amikor ismét felzárkózott, a mögötte haladó Hobelsberger is nekiment, így visszaesett a 15. helyig. Végül a 14. pozícióban fejezte be a versenyt.

Fotó: PS56 Team

Rémálomhoz hasonlóan kezdődött ez a szezon, már a hét eleji teszteken éreztem, hogy valami probléma van a motorral, főleg az elektronikával, de csak a pénteki második szabadedzésre sikerült rájönnünk, hogy mi a baj. A Superpoleon sajnos nem jött ki a lépés, a verseny eleje jól kezdődött, de aztán kétszer is ütközésbe keveredtem és ezzel sok helyet és időt veszítettem. Én megteszek mindent, remélem holnapra sikerül megoldanunk a dolgokat és tudok egy sikeresebb versenyt futni.” – mondta el a HUMDA pilótája.

A vasárnapi verseny 12.30-tól kezdődik majd, és az Arena4 TV közvetíti.

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Vasárnap:
Warm-up     9:25

Live Timing: www.worldsbk.com

II. Futam 12:30       ARENA 4 TV! ÉLŐ

Austin – az olasz csatában Mignóé az első hely

0

Rendhagyó módon a Moto3 mezőnyével zárult a mai program Austinban. Az a szabadedzések alapján is látszott, hogy a két olasz, Andrea Migno és Dennis Foggia óriási csatát vív egymással. Ezúttal Migno tudott egy hajszállal gyorsabb lenni.

FP3-as balesetét követően, Alberto Surra nem állhat rajthoz a holnapi futamon. Az viszont mindenképpen jó hír, hogy ott tudott lenni a paddockban az orvosi vizsgálatok után.

A kvalifikáció első szakaszának kezdetén a legfőbb továbbjutási esélyekkel induló Artigas állt az élre, ám körét pályaelhagyás miatt később elvették.

A Q1 második etapját Nepa, Artigas, Bartolini, Fernandez sorrendben kezdték meg a versenyzők. Az újonc Scott Ogden nyitotta meg a gyors köröket és sikerült biztosítania helyét a kvalifikáció második szakaszában. Artigasnak újra sikerült leggyorsabb kört megfutni, így kialakítva a Q1 végeredményét. A spanyol versenyző mellett Ogden, Nepa és Bartolini mehetett tovább a Q2-be.

A legkisebb kategória edzése sem telhetett el bukás nélkül, Aji dobta el versenygépét, az edzés elején.

A kvalifikáció második szakasza a kategóriára jellemző óriási vonatozással kezdődött.

Az első mért körök után a GASGAS versenyzője, Izan Guevara állt az élre, őt követte Öncü, Toba és Masia. Az igazi gyors körök azonban csak ezután következtek, többen is erős időket motoroztak, 2:16.216-al Migno állt az élre.

A legtöbb versenyző kiment a boxba egy szusszanásra a második etap előtt, azonban a Leopard Racing versenyzői, Foggia és Suzuki egy levegővel körözték végig az időmérőt. A többi versenyző második nekifutása előtt Foggia a 4., míg Suzuki a 15. helyen állt.

2 perccel a leintés előtt, óriási utolsó szektorral, a bajnokaspiráns Foggia vette át a vezetést, mely idejét tovább tudta javítani következő nekirugaszkodásánál.

Az utolsó körben tüzijáték indult, először Artigas, majd Migno javította meg a leopardos idejét. Az olaszok harcát végül 67 ezreddel Migno nyerte, megszerezve idei első pole-ját. Foggia ugyan tudott javítani, de ez csak Artigas megelőzésére volt elég.

Az első soros indulók mögé a második rajtsorba Öncü, Masia, Moreira, míg a harmadikba  Holgado, Toba, Suzuki értek oda.

Az argentin futam győztese, Sergio Garcia halvány teljesítményével csak a 15. rajtkockából várhatja a futamot.

Austin – Moto3 kvalifikáció végeredménye:

1 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 2’15.814
2 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 2’15.881 0.067
3 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 2’16.066 0.252
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 2’16.330 0.516
5 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 2’16.409 0.595
6 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 2’16.416 0.602
7 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 2’16.551 0.737
8 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 2’16.582 0.768
9 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’16.604 0.790
10 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 2’16.609 0.795
11 Stefano NEPA MTA Team KTM 2’16.727 0.913
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 2’16.856 1.042
13 Elia BARTOLINI Avintia Racing KTM 2’16.907 1.093
14 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 2’16.946 1.132
15 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 2’17.114 1.300
16 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 2’17.515 1.701
17 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 2’17.651 1.837
18 Joel KELSO CIP Green Power KTM 2’17.771 1.957
Nem jutottak a Q2-be:
19 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 2’16.719
20 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 2’16.871 0.152
21 Stefano NEPA MTA Team KTM 2’17.054 0.335
22 Elia BARTOLINI Avintia Racing KTM 2’17.590 0.871
23 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 2’17.659 0.940
24 Matteo BERTELLE Avintia Racing KTM 2’17.672 0.953
25 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 2’17.877 1.158
26 Ivan ORTOLÁ MTA Team KTM 2’18.005 1.286
27 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 2’18.345 1.626
28 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’18.407 1.688
29 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 2’18.481 1.762
30 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 2’19.699 2.980
31 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 2’19.935 3.216
Nem teljesített érvényes időt:
Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA
Mario AJI Honda Team Asia HONDA

Austin – Martin körrekorddal pole-ban

0

A bukásokkal tarkított MotoGP időmérőn taroltak a ducatisok, az első öt rajtkockából az olasz márka motorosai indulhatnak – Martin, Miller, Bagnaia, Zarco, Bastianini sorrendben. 

Közel 50 fokos aszfalthőmérséklettel, 28 fokban indult meg a királykategória időmérője.

Nem sokkal azután, hogy a versenyzők kigurultak a pályára, máris előkerült sárga zászló az időmérő első szakaszában, Darryn Binder dobta el a versenygépét.

Alex Rins állt az élre az időmérő elején egy 2:02.723-as idővel, ami a spanyol legjobb ideje volt a hétvége során. Ezután Martin jelentkezett be az elsőségért, 2:02.487-es idejével ezt sikerült is megszereznie, és ez elég is volt neki a továbbjutásra, ahogy Rins elsőre futott köre is.

Újabb bukások következtek, Remy Gardner is megnézte a kavicságyat KTM-ével. Az argetin hétvége hőse, Aleix Espargaro is eséssel fejezte be az edzést, így némi meglepetésre nem tudott bejutni a kvalifikáció második szakaszába. Bukása után egyértelműen fejezte ki elégedetlenségét. Esésében nem vett részt másik versenyző, de azok a jelentek elvonhatták figyelmét, amikor a helyezkedő pilóták egymásra várva lassították a tempót. A képernyőt nézve olyan érzésünk lehetett, mintha a Moto3 mezőnyét látnánk.

 

Vinales köridejét elvették, így 45 másodperccel a leintés előtt még mért idő nélkül állt a tizenkettedik helyen. Ezután sikerült összeraknia egy viszonylag elfogadható időt, amivel a negyedik helyre ért oda, ez viszont nem jelentett továbbjutást érő helyezést, így csapattársa mögül a 14. pozícióból várhatja a holnapi futamot.

Senkinek nem sikerült már javítani idején, így Martin és Rins mehetett tovább a Q2-be.

A Q2 eleje sem telhetett bukás nélkül, Bastianini esett az edzés elején. A sárga zászló Marquez erős köridejét vette el.

Ezután megindultak a gyors körök, a két gyári és a Pramac Ducati ugrott az élre Miller, Bagnaia, Martin sorrendben.

Quartararo jó körön volt, de őt sem kerülte el a bukás, az utolsó szektorban veszítette el az uralmat versenygépe felett.

4 perccel a leintés előtt gurultak a pályára a versenyzők az utolsó próbálkozásokra, ekkor az első négy helyen ducatis versenyzők álltak.

Bagnaia kezdte meg a gyors köröket, 2:02.167-es idejével ugrott az élre, de ez sem volt elég a mai napon csapattársával, Millerrel szemben, aki óriási idővel, 2:02.042-vel előzte meg olasz kollégáját. Martin azonban 2:02.039-es körrekordot motorozott, így megszerezte szezonbeli második pole pozícióját.

Az első öt rajtkockából ducatis versenyzők startolhatnak: Martin, Miller, Bagnaia, Zarco, Bastianini sorrendben. Quartararo végül a hatodik helyre ért fel, megelőzve a két suzukist, Rins, Mir sorrendben. A visszatérő Marc Marquez a kilencedik helyen zárt, így a két suzukissal a harmadik rajtsorból kezdheti meg a holnapi versenyt.

Austin – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 2’02.039
2 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2’02.042 0.003
3 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 2’02.167 0.128
4 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 2’02.570 0.531
5 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 2’02.578 0.539
6 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 2’02.634 0.595
7 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 2’02.694 0.655
8 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 2’02.947 0.908
9 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 2’03.038 0.999
10 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 2’03.054 1.015
11 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 2’03.059 1.020
12 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 2’03.096 1.057

Nem jutottak a Q2-be:

13 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 2’02.922 0.435
14 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 2’03.121 0.634
15 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 2’03.133 0.646
16 Marco BEZZECCHI Mooney VR46  DUCATI 2’03.328 0.841
17 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 2’03.467 0.980
18 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 2’03.576 1.089
19 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha  YAMAHA 2’03.579 1.092
20 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM  KTM 2’03.983 1.496
21 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM  KTM 2’04.140 1.653
22 Remy GARDNER Tech3 KTM  KTM 2’04.185 1.698
23 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 2’04.229 1.742
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 2’04.646 2.159

Austin – óriási meglepetés: amerikai pole körrekorddal

0

Olyan nevekkel kezdődött meg a Moto2 kategória időmérője, mint a tabellát vezető Celestino Vietti, Ramirez, Fenati vagy Alcoba. Az óriási meglepetést a kvalifikáció második szakasza hozta: az amerikai Cameron Beubier pályacsúccsal a poleban.

Napos, 25 celsius-fokos idő fogadta a versenyzőket az időmérőn.

Nem mindenkinek indult jól a kvalifikáció első szakasza, Corsi bukott az etap elején és már nem is tudott visszagurulni az aszfaltcsíkra, így az utolsó rajtkockából vághat neki a holnapi versenynek az MV Agusta versenyzője.

5 perccel a Q1 vége előtt a világbajnok aspiráns Vietti még nem volt a továbbjutó helyek valamelyikén, így érett egy óriási meglepetés az időmérő első szakaszában. Másfél perccel az időmérő vége előtt azonban sikerült egy erős kört összeraknia, amivel az első helyre ugrott és biztosította helyét a kvalifikáció második szakaszában. Bendsneyder tudta csak megelőzni az olaszt, a hétvége legjobb idejével. Rajtuk kívül Ramirez és Alcoba csatlakozott a Q2-es mezőnyhöz.

Salac szintén bukott, így neki nem sikerült továbbmennie a második szakaszba.

Ezután kezdetét vette a kvalifikáció második szakasza. Az időmérés elején bejelentették, hogy Jorge Navarro hosszúkörös büntetést kapott az FP3-as sárga zászlós jelzés alatti bukása miatt, nem vette vissza a tempót eléggé.

A Q2 elején Vietti állt az élre 2:09.091-es körével. 8 perccel a kockás zászló előtt Augusto Fernandez bukott a 17-es kanyarban, így számára végetért az edzés. Ezt követte Arbolino esése, ő szerencsésebb volt, mint spanyol kollégája és folytatni tudta a kvalifikációt, végül pedig tudott még jó köridőt motorozni és a negyedik rajtkockából várhatja a holnapi futamot.

A bukások sorozata továbbra sem ért véget, Ogura dobta el gépét a 11-es kanyarban.

Két perccel a leintés előtt, új pályacsúcsot motorozva az amerikai Beaubier állt az élre, és már ki sem engedte kezéből a vezetést, élete első pole pozicíóját szerezve, ráadásul hazai közönsége előtt.

Nem sokkal az időmérő vége előtt még Canet 17-es kanyarban bekövetkezett bukása borzolta a kedélyeket, de ennek ellenére sikerült megtartania harmadik helyét Vietti előtt.

Az edzés végén Tony Arbolino ért fel a negyedik helyre, őt követte Arenas, Dixon, Navarro, Aldeguer, Lowes és Acosta az első tíz helyezett között.

Austin – a Moto2 időmérőjének végeredménye:

1 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 2’08.751
2 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 2’09.091
3 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 2’09.283
4 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS KALEX 2’09.329
5 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 2’09.358
6 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 2’09.434
7 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2’09.462
8 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 2’09.614
9 Sam LOWES Elf Marc VDS KALEX 2’09.900
10 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 2’09.925
11 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 2’10.003
12 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 2’10.020
13 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 2’10.069
14 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 2’10.127
15 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 2’10.152
16 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 2’10.325
17 Somkiat CHANTRA IHonda Team Asia KALEX 2’10.707

Nem teljesített mért kört:

Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX

Nem jutott a Q2-be:

19 Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 2’10.209
20 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 2’10.471
21 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 2’10.599
22 Zonta VAN DEN GOORBE RW Racing KALEX 2’10.619
23 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 2’11.078
24 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG  KALEX 2’11.113
25 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 2’11.288
26 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 2’11.486
27 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 2’13.291
28 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 2’13.562
29 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV Agusta 2’17.038