back to top
2025. július 08. 21:40
Kezdőlap Blog Oldal 761

Estoril: Baldassarri-Aegerter különmeccs az első SSP-edzésen

0

A két legnagyobb vb-aspiráns, Dominique Aegerter és Lorenzo Baldassarri kiemelkedett az Estoril Supersport-világbajnoki hétvégéjének első edzésén.

Miután Assenben duplázott, a megszerehető pontok 75 százalékával rendelkező Dominique Aegerter vezetésével vágott neki a mezőny a harmadik Supersport-világbajnoki hétvégének Estorilban. Alapvetően az egész szezon eddig arról szólt, hogy ő és Lorenzo Baldassarri külön ligában vívnak egymással a többiekhez képest, ez pedig most is így volt.

Az olasz legjobb köre végül 1:40.361 lett, de a csata nagyon szoros. Aegerter legjobbja ugyanis egy tizednyivel sem lassabb, mint amit Baldassarri tudott. A harmadik legjobb időt némi meglepetésre Andy Verdoia futotta, aki a szezon első hétvégéjén mindössze egyetlen pontot szerzett, legutóbb pedig el sem tudott indulni. A francia motoros az asseni hétvégét egy izomműtét miatt kellett, hogy kihagyja.

A top 3 mögött Federico Caricasulo kezdett még erősen, azonban a legjobb ducatis a végén bukott is, amikor a hetes kanyar kifogott rajta. A top 5-öt Can Öncü tette teljessé, aki 18 perccel az edzés vége előtt szintén esett. A legjobb 10 között még Yari Montella, Jules Cluzel, Unai Orradre, Nicolò Bulega és Hannes Soomer nevét találjuk. Az MV Agusta legjobbja Niki Tuuli volt, Bahattin Sofuoğlu pedig úgy tűnt, technikai problémákkal küzd.

A sérülését mostanra kikezelő Sebestyén Peti a tizenhatodik helyen nyitott. Lemaradása a leggyorsabb csapattárshoz képest bő másfél másodperc volt. A mezőny egyetlen magyarjaként Sebestyén Peti az első hétvégén megszerzett két pontjával Estoril előtt a tabella 22. helyén állt.

Az első edzés végeredménye

Az edzés részletes eredménylistája ITT található!

Poz. Versenyző Csapat Idő/Különbség
1 Lorenzo Baldassarri Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team 1:40.361
2 Dominique Aegerter Ten Kate Racing Yamaha +0.072
3 Andy Verdoia GMT94 Yamaha +0.481
4 Federico Caricasulo Althea Racing +0.597
5 Can Öncü Kawasaki Puccetti Racing +0.602
6 Yari Montella Kawasaki Puccetti Racing +0.840
7 Jules Cluzel GMT94 Yamaha +0.916
8 Unai Orradre MS Racing Yamaha +1.228
9 Nicolò Bulega Aruba.it Racing +1.274
10 Hannes Soomer Dynavolt Triumph +1.302
11 Glenn van Straalen EAB Racing Team +1.309
12 Ondřej Vostatek MS Racing Yamaha +1.333
13 Niki Tuuli MV Agusta Reparto Corse +1.384
14 Adrián Huertas MTM Kawasaki +1.423
15 Stefano Manzi Dynavolt Triumph +1.593
16 Sebestyén Péter Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team +1.604
17 Raffaele de Rosa Orelac Racing Verdnatura +1.673
18 Kyle Smith VFT Racing +1.880
19 Marcel Brenner VFT Racing +1.893
20 Tom Booth-Amos Prodina Racing +2.037
21 Leandro Taccini Ten Kate Racing +2.129
22 Tom Edwards Yart-Yamaha +2.258
23 Benjamin Currie Motozoo Racing +2.591
24 Luca Ottaviani Altogo Racing Team +2.597
25 Filippo Fuligni D34G Racing +2.635
26 Federico Fuligni D34G Racing +2.779
27 Oli Bayliss Barni Spark Racing Team +2.783
28 Stefan Kroeze Kallio Racing +2.830
29 Bahattin Sofuoğlu MV Agusta Reparto Corse +2.891
30 Maximilian Kofler CM Racing +3.494
31 Jeffrey Buis Motozoo Racing +3.814
32 Patrick Hobelsberger Kallio Racing +5.413

 

A Kawasaki az első győzelme után sóvárog – Öncü készen áll

A továbbiakban nem az a kérdés, hogy a 18 éves török tud-e futamot nyerni, hanem, hogy mikor. Estorilban talán megtörténik az áttörés.

Az összesített pontversenyben jelenleg a 6. helyen álló Can Öncünek minden esélye megvan, hogy győzelmet hozzon végre csapatának.

Az ZX-6R tökéletesen működik a portugál aszfaltcsíkon, ezt bizonyítja például Philip Öttl tavalyi évben szerzett 2. és 3. helye. Öncü az előző idényben megrendezett első futamon elesett, de a második versenyt a 7. helyen fejezte be.

„Teljesen felkészültem érkezem Estorilba, és alig várom, hogy motorra üljek” – kezdi Öncü.

„Az elmúlt egy hónapban ez hiányzott a legjobban. Úgy gondolom, gyors tudok lenni, vannak jó és rossz emlékeim is erről a pályáról. Megpróbálok mindent kihozni magamból és a lehető legjobb eredményt szállítani a csapatnak. Nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy gyorsak legyünk. Remélem, hogy kerülünk majd olyan helyzetbe a futam folyamán, hogy a győzelemért is harcolhatunk.”

Estoril: Az első négy helyen három Yamaha a WSBK első edzésén

0

Yamaha-elsőség, de nem a vb-címvédő Toprak Razgatlıoğlu révén. A török második lett a márkatárs Garrett Gerloff mögött a WSBK első portugál edzésén.

Az elmúlt napok beszédtémája még mindig a harmadik asseni futamon történt Razgatlıoğlu-Rea csattanás volt. Ennek köszönhetően a mezőny a harmadik futamot megnyerő Álvaro Bautista vezetésével érkezett meg Portugáliába, a szezon harmadik hétvégéjére.

Estoril kifejezetten meleg idővel fogadta a mezőnyt, amelyből nagyon erős volt tulajdonképpen minden Yamaha és Ducati. Mindezt a Kawasakik kárára tették, amelyek egyelőre kicsit elvesztettnek tűnnek a portugál aszfaltcsíkon.

Az első edzés végén az öt legjobb kört futó mindegyike Yamaha- vagy Ducati-motoros volt. Őket követte a hatodik helyen Jonathan Rea a Kawasakival.

A BMW motorosa, Michael van der Mark sajnálatos módon ismét bukott, ami miatt rövid időre piros zászlóval kellett megszakítani az edzést. A hollanddal kapcsolatban az első hírek combnyaktörésről szóltak, később ki is derült, hogy nem folytathatja a hétvégét.

Az edzés leggyorsabbja talán némi meglepetésre Garrett Gerloff lett a GRT motorosaként. Őt a gyári motorral Razgatlıoğlu követte, de már két tizedes lemaradásban. Még nagyobb volt a többiek lemaradása, a harmadik legjobb időt hozó Bautista lemaradása is fél másodperc volt, a negyedik Andrea Locatelli pedig már másodpercen belülre is alig fért be. Ötödikként Axel Bassani zárt, őt követte a már említett Jonathan Rea.

Az első edzés végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Köridő
1 Garrett Gerloff GRT Yamaha 1:36.572
2 Toprak Razgatlıoğlu Pata Yamaha 1:36.776
3 Álvaro Bautista Aruba.it Ducati Ducati 1:37.155
4 Andrea Locatelli Pata Yamaha 1:37.376
5 Axel Bassani Motocorsa Ducati 1:37.621
6 Jonathan Rea Kawasaki Kawasaki 1:37.742
7 Eugene Laverty Bonovo BMW 1:37.881
8 Xavi Vierge HRC Honda 1:37.906
9 Loris Baz Bonovo BMW 1:37.906
10 Alex Lowes Kawasaki Kawasaki 1:37.948
11 Scott Redding BMW Motorrad BMW 1:37.950
12 Lucas Mahias Puccetti Kawasaki 1:38.044
13 Philipp Öttl GoEleven Ducati 1:38.115
14 Michael Ruben Rinaldi Aruba.it Ducati Ducati 1:38.159
15 Iker Lecuona HRC Honda 1:38.444
16 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha 1:38.520
17 Kohta Nozane GRT Yamaha 1:38.701
18 Isaac Viñales Pedercini Kawasaki 1:39.360
19 Marvin Fritz Motoxracing Yamaha 1:39.560
20 Leandro Mercado MIE Racing Honda 1:39.743
21 Luca Bernardi Barni Ducati 1:39.771
22 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda 1:40.551
23 Oliver König Orelac Kawasaki 1:41.298

 

MacKenzie ott lesz a Donington Parkban

0

Tarran Mackenzie múlt csütörtökön egy rövid tesztet teljesített a McAMS Yamaha R1-esével a Donington Parkban, amit sikeresnek értékeltek.

A sebészétől már megkapta az engedélyt, így a mai napon újra jelentkezett a BSB orvosi gárdájánál vizsgálatra, ahol meg is kapta a zöld utat a hétvégi versenyhétvégén való részvételre.  Az előző versenyhétvégén, Oulton Parkban szeretett volna visszatérni, de ekkor még nem kapta meg az engedélyt a futamok teljesítésére.

A múlt heti teszt után az alábbi nyilatkozatot tette a 2021-es brit bajnok MacKenzie:

„Nagyszerű volt visszatérni az R1-esemre a múlt héten, és mindent összevetve elég jól éreztem magam. Voltam a sebészemnél és voltam néhány röntgenfelvételen, ő is elégedett az állapotommal, szóval bízom benne, hogy versenyezhetek.

„Alig várom, hogy újra felhúzhassam a motorosruhámat és elindulhassak számomra az év első versenyén. Nincsenek elvárásaim, csak azt várom, hogy újra a csapattal lehessek és motorozhassak! Ez lesz az első alkalom, hogy Brands Hatch óta versenyzem, szóval már nagyon várom, hogy visszatérjek ahhoz, amit szeretek.”

Rea és Razgatlıoğlu még mindig másképp látják az asseni esetet

0

Csütörtök délután Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu először találkozott egymással Estorilban a Superbike-világbajnokságon Assenben történt ütközésük óta.

Az SBK promótere, a Dorna úgy határozta meg a csütörtök délutáni videóinterjúk időpontját, hogy Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu útjainak keresztezniük kellett egymást a médiaközpontban.

„Három percet késtem, de addig szóval tartották Toprakot, amíg odaértem” – mosolygott Rea, amikor a SPEEDWEEK.com-mal találkozott. „Szeretik a drámát – ökölpacsival üdvözöltük egymást, semmi más nem történt.”

A két világbajnok az asseni hétvégén ütközött egymással. Három és fél hét elmúltával is eltérő a vélemény az esettel kapcsolatban.

Természetesen Assen óta a hatszoros világbajnok Jonathan Rea minden videót, fotót és fedélzeti felvételt megnézett. „Továbbra is úgy látom a balesetet, ahogy vasárnap elmondtam” – véleményezte az északír. „Topraknak más a véleménye. Nem téved teljesen abban, amit mond. De hányszor fordult elő, hogy elkésett egy kanyar csúcspontjánál és kiütött egy másik versenyzőt? Én még csak nem is panaszkodtam, miközben Scott Redding eléggé kiadta magából a dühét. Toprak pedig ennek megfelelően vágott vissza. Tudom, hogy agresszív stílusa van. Ilyen a versenyzés.”

„Toprak nem gyorsított teljesen, mert nem akart letérni a pályáról” – jellemezte Rea az esetet ismét saját szemszögéből. „Tudtam, hogy elrontotta azt a kanyart. Tempóval vettem a kanyart, a motorom mellett lógtam a belső íven, és már a következő kanyarra figyeltem. Nem Toprakra koncentráltam, hanem a saját ívemre. Az egész az ő hibájával kezdődött, és egy szerencsétlen ütközéssel végződött. Én nem hibáztatom őt, míg ő engem hibáztat. De ez egy versenybaleset volt. Elkerülhette volna az ütközést, ha elfogadja, hogy hibázott. Ha tudod, hogy más pilóták is vannak körülötted, akkor figyelned kell rájuk. És persze én is adhattam volna helyet neki, egyikünk sincs jó helyzetben ebben a kérdésben.

„A versenybaleseteket magad mögött kell hagyni, ezek nem változtatnak a hozzáállásomon. És nem változtatják meg a véleményemet Toprakról sem. Csak azt kívánom, bárcsak óvatosabb lenne. Nyomás alatt volt, és természetesen megpróbálta megvédeni az ívét. Remélem, tanul ebből valamit. Ez nem olyan, mint tavaly, amikor a végtelenségig kellett küzdenem, csak hogy ott lehessek. Most újra játékban vagyok. Nagyon balszerencsés volt, hogy mindketten elestünk. Nézzétek meg a testbeszédemet az esés után. Azt mondta: Tényleg szükség volt erre? Nem kell erről többet beszélnünk. Nekem sem kell dühösnek lennem. Ő tudja, hogy mi történt. És csak ő tudja, mi járt a fejében, amikor a pálya szélén, a normálisnál 20 km/h-val lassabban hajtott. Ő hozta meg ezt a döntést. Volt egy rés, és én kihasználtam. Aztán csak összeértünk.”

WSBK: A helyettes is helyettest kap, jön Marvin Fritz Estorilban

0

Roberto Tamburini már eleve egy beugró motoros Isaac Viñales helyén. Most ő is kiesik egy sérülés miatt, így jön egy helyettes az ő helyére is.

Érdekes heteken van túl a Motoxracing Superbike-világbajnoki istálló. A csapat egy szem Yamahájára eredetileg Isaac Viñales ülhetett volna fel a 2022-es szezonra, azonban ő alig néhány héttel a szezonkezdet előtt távozott. Viñales egyébként azóta ugyancsak talált magának helyet a rajtrácson, de helyére a Motoxracingnél az olasz Roberto Tamburini került.

Nos, most Roberto Tamburini egy edzésbalesetben megsérült, így elég komoly a fluktuáció az istállónál. A helyettes Tamburini helyén végül a német Marvin Fritz lesz Portugáliában, akinek sem a Yamaha, sem a Superbike-vb nem ismeretlen terep.

Az alapesetben az endurance-vb-n vitézkedő Fritz tavaly már indult két hétvégén. Legjobb eredményét Mostban érte el, itt az első futamon tizedikként intették le. Ezt követően sem a másik két cseh futamon, sem a jerezi hétvégén nem tudott több pontot szerezni. A most helyettes szerepben induló Fritz tavalyi szabadkártyás szereplésekor egy endurance-specifikációjú Yamahán ült, most tehát először próbálhat ki egy ízig-vérig WSBK-szabályok szerint felkészített gépet.

El sem hittem, amikor megkaptam a hírt, hogy már Estorilban versenyezhetek!” – lelkendezett Fritz. „Azzal számoltam, hogy majd Mostban szereplek szabadkártyásként, ezt most jelentősen átírta a sors. És emiatt nagyon boldog vagyok!

Persze Fritz bár beugrik, így pedig váratlan versenylehetőséget kap, sportszerű is. „Nagyon sajnálom Robertót, remélem, mihamarabb rendbejön. A magam részéről viszont alig várom, hogy felülhessek a Motoxracing R1-esére. Ez egy nagyszerű lehetőség, és igyekszem a legtöbbet kihozni belőle. Köszönettel tartozom a belém vetett bizalomért Sandro Carusi csapatfőnöknek.

A Motoxracing Yamahájával az „eredeti helyettes” Roberto Tamburini legjobb eredménye egyelőre egy 11. hely a harmadik holland futamon. Az olasz a hat versenyből háromszor is pontot tudott szerezni, összesen kilencet.

Alonso bevállalta az Aprilia ajánlatát Espargaró helyett

0

Természetes a címben is látható kijelentés csupán a keddi közös viccelődés része, amikor az Alpine Forma 1-es csapata és az Aprilia MotoGP-s alakultainak versenyzői egy közös edzésen vettek részt.

Motorsportos világok mérkőztek meg kedden, amikor az Aprilia Racing versenyzői, Aleix Espargaró és Maverick Viñales az Alpine F1-es versenyzőpárossal, Fernando Alonsóval és Esteban Oconnal töltötték az edzésnapot. A közös gyakorláson mind a négy pilóta, Aleix Espargaró, Maverick Viñales, Fernando Alonso és Esteban Ocon is részt vettek. Az Aprilia párosa a kétszeres F1-es világbajnok, Alonso edzőközpontjában teljesítették a gyakorlónapot az észak-spanyolországi Oviedo mellett, ahol gokartozással és minimotorokkal köröztek a pályán.
A pálya a legmagasabb szintű nemzetközi versenyek megrendezésére jóváhagyott és maga Fernando Alonso által tervezett aszfaltcsík, ahol találkozhatunk a kétszeres F1-es világbajnok kedvenc kanyarjaival: a suzukai ívekkel, a pármai sikánnal, a valenciai utolsó kanyarral és a jaramai első kanyarral, így Európa egyik legjobb gokartpályája.

A jövő hétvégi Olasz Nagydíjra és a hétvégi spanyol F1-es fordulóra való tökéletes felkészülés jegyében a kvartett négy és két keréken is párbajozott. Ráadásul Espargaró és az Aprilia szerződési vitája is véget érhetett, Fernando Alonso ugyanis lecsapott rá, hogy helyette ő ír alá az Apriliával szerződést a következő szezonra.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aprilia (@aprilia) által megosztott bejegyzés

Miller és Martin is megszólalt a Suzuki távozásával kapcsolatban

0

A Suzuki kivonulása nem csak a teljes csapatot, hanem a többi versenyzőt is sokkolta. Miller és Martin is megosztotta véleményét ez ügyben.

„Abszolút megrökönyödik az ember, ha azt hallja, hogy egy olyan gyártó, aki két évvel ezelőtt világbajnoki címet szerzett, kiszáll. Ezen kívül úgy tűnt, hogy erre az idényre az eddigi legjobb fejlesztésű motorral készültek.” – kezdi Miller.

„A Suzuki és én egy időben érkeztünk a MotoGP-be. Látni, hogy vége egy korszaknak, nagyon szomorú. Ami a versenyzőket illeti, két nagyon jó pilótájuk van, gyorsan találnak új helyet majd maguknak. Viszont ott az a 45-50 ember a csapatnál, akiknek új állás után kell nézniük, hogy el tudják látni a családjukat.”

„Hihetetlen a tény, hogy vége, mert a Suzuki egyike a három legnagyobb márkának. Szeretem a változatosságot. Szeretek sok különböző motort látni a rajtrácson. Egy világbajnokság attól függ, hogy milyen gyártók veszek részt rajta: Honda, Yamaha, Suzuki – a nagy nevek.”

Martin az alábbi gondolatokat fogalmazta meg:

„Kár, hogy a Suzuki az idény végén elköszön. Remélem, hogy mind a versenyzők, mind az összes munkatárs a csapatnál talál majd új állást. Nagyon sok embert és családot érint ez a hír. A pilótapiacnak sem tesz jót, sem a MotoGP-nek. Mir és Rins nagyon erősek, biztosan találni fognak új csapatot maguknak. Nem hiszem, hogy bajban lennének. Azonban ez azt is jelenti, hogy más versenyző akkor nem lesz esélyes arra, hogy ülést kapjon.”

16 év után született ismét Gresini-siker Le Mans-ban

0

Régi emlékeket idézett meg a Gresini a Francia Nagydíjon: az istálló egykor sikeres volt Le Mans-ban, de 2006 óta nem nyert. Egészen mostanáig.

Egy nem túl sikeres 500 köbenctis próbálkozást követően, amelyre 1998-99-ben került sor, a MotoGP, mint új királykategória 2002-es indulására a Gresini Racing (akkori nevén Fortuna Honda Gresini) már jóval alaposabban felkészült. Ebben a szezonban Daijiro Kato még nem tudott győzni, aztán pedig a sajnálatos tények miatt később sem.

2003-tól viszont Sete Gibernau, később pedig Marco Melandri révén az istálló rendszeres szereplője volt a dobogós ünnepléseknek. Valamelyik pozícióban szinte mindig megtaláltuk a Gresini egyik versenyzőjét, nem egyszer győztesként.

Az istálló egyik kedvenc pályája pedig nagyon hamar a Le Mans Bugatti Circuit lett, 2003 és 2006 között például négyből háromszor ők nyertek itt. Első két sikerüket Sete Gibernau szállította, a 2006-os futam hőse pedig Marco Melandri volt.

Az olasz az ötödik helyről várhatta a rajtot, innen tudott felkapaszkodni egészen a győzelemig. Szintén nagy felzárkózó volt a Gresini motorosa mögött Loris Capirossi. Capirex Melandri mellől rajtolt a versenyen, végül pedig ugyanúgy pontosan mögötte ért célba a leintéskor. Ezzel mindketten bedarálták Dani Pedrosát, akié egyébként a pole-pozíció volt.

2022-ben aztán szintén a Gresini adta a futamgyőztest Enea Bastianini személyében. 16 év telt tehát el a két siker között. Sok minden átalakult, egyvalami nem: a győztes istálló személye.

Így nézett ki a 2006-os és a 2022-es futam az istálló szemszögéből a MotoGP múltidéző Twitter-posztjában:

Nem tud pozitívumot mondani a Hondáról Pol Espargaró

0

Rettenetesen küszködik minden hondás a MotoGP-ben, élükön Marc Márquezzel. A csapattárs, Pol Espargaró is dühös.

Marc Márquez egyszer sem állhatott még dobogóra idén, legutóbb Franciaországban például csak hatodik lett. Márquez úgy jobb, mint csapattársa, Pol Espargaró, hogy egyébként két futamot ki is hagyott hozzá képest. Espargaró a szezon első futamán, Katarban még dobogóra is állhatott, azóta viszont még a top tízbe is csak egyszer tudott bekerülni.

Egyszerűen nem vagyok elég gyors” – kezd bele Espargaró a Motorsport.com kérdésére. „Korábban mindig éreztem, hogyha valahol erős voltam. Volt olyan versenyem a KTM-nél például, amikor úgy álltam dobogóra, hogy mindenki sokkal gyorsabb volt nálam, de sokkal rövidebb féktávokat tudtam venni. Régebben az volt a pozitívum a motoromon.

Most viszont… „A Hondánál nincs olyan tulajdonság, amit ki tudnék emelni. Szenvedek a fékezésnél, szenvedek a kanyar közepén, szenvedek a kigyorsításnál. És ezzel meg is magyaráztam, miért maradok le húszegynéhány másodpercekkel az első mögött. Nem vagyok gyors, és nem tudok jól motorozni.

A gyenge motor miatt pedig Espargaró olyan, egyértelműnek gondolt területeken is küzd, mint az előzés. „Miután a motornak nincs egy kiemelhető erős pontja sem, így nem tudom a többi riválist mivel megfogni, amikor támadnám őket. Már a kigyorsításokon rengeteg időt vesztek, és az egyetlen, ahol ebből visszanyerhetnék, a féktávok. Viszont amikor a KTM mögé kerültem, azt hiszem, Brad (Binder) mögé, hatszor próbálkoztam meg ezzel, mind a hatszor lecsúsztam az ívről.