back to top
2025. május 19. 15:18
Kezdőlap Blog Oldal 762

Aragon WSSP 1. verseny – Hihetetlen izgalmak, Baldassarri behúzta a futamot

Hihetelen izgalmakkal indult a Supersport világbajnokság idei szezonja Aragónban. Az újonc Lorenzo Baldassarri meggyőző motorozással és egy némi szerencsének köszönhetően is, megnyerte élete első SSP futamát.

A rajt után Aegerter, Baldassarri és Öncü állt az élre. Körökön keresztül vívtak nagy csatát, cserélgetve egymás között a poziíciókat. A verseny utolsó harmadában Aegerter növelte tempót, csak Baldassarri tudta tartani a lépést a világbajnok versenyzővel.

Az utolsó kanyarok is tartogattak meglepetéseket, hiszen az olasz yamahás versenyző óriásit mentett az utolsó szektorban, épp hogy a motoron tudott maradni. Hatalmas szerencséje volt, hogy ezen a helyen Aegerter szélesen fordult, így az újonc Lorenzo Baldassarri tudta megnyerni az idei első Supersport versenyt.

Harmadik helyen ért végül célba Can Öncü, őt követte Van Straalen a Yamahával.

Az ötödik helyért a Moto2-ből érkező újonc Bulega és Tuuli között zajlott hatlamas csata, végül az olasznak sikerült ebben a küzedelemben felülkerekednie és legjobb ducatisként a bejönnie az örödik pozícióban.

A szintén a Moto2-es kategóriából érkező VR46-os tanítvány Stefano Manzi megszerezte a hetedik helyet a Triumphnak Caricasulo, Huertas és Hobelsberger (aki a 19. helyről tudott felzárkózni a 10. pozícióba) előtt.

A futam nem volt mentes bukástól sem, először Cluzel mutatott be egy bukást az első körben, majd Buis esett ki a versenyből, végül a Sebestyén Péter előtt haladó Montella esett egy nagyot.

Sebestyén Peti a 17. helyről vághatott neki a futamnak, haladt a 12. helyen is, de végül a két pontot érő 14. helyen ért célba.

Aragón – 1. verseny végeredménye: 

1 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha  Yamaha 
2 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 0.239
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1.165
4 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 6.875
5 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati   9.092
6 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 10.194
7 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 15.494
8 F. CARICASULO Althea Racing Ducati   15.529
9 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 16.730
10 P.   HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 23.513
11 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 23.775
12 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 23.939
13 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki 24.983
14 P.   SEBESTYEN Evan Bros. Yamaha  Yamaha 25.543
15 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 26.108
16 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 26.190
17 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 26.389
18 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha  26.868
19 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha  39.919
20 K. SMITH VFT Racing Yamaha  41.545
21 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 42.845
22 M. KOFLER CM Racing Ducati 42.966
23 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 44.255
24 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha  45.631
25 A. ZETTI Kallio Racing Yamaha  46.846
26 E. MCMANUS Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki 1’10.416
27 U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha  2 Laps
Nem értek célba
RET J. BUIS Motozoo Racing by Puccetti Kawasaki 9 kör
RET Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 12 kör

Márquez: Újra bíznom kell a motorban

0

Kétséges volt a szereplése, de a nyolcszoros világbajnok, Marc Márquez visszatért, és kész arra, hogy újra meghódítsa Austint.

Összesen 7 alkalommal nyert már ezen a pályán a spanyol versenyző. Kimondhatjuk, hogy Márquezt szinte csak saját maga győzheti le, hiszen az egyetlen olyan texasi futamon, amikor nem nyert, akkor is magától vette el a győzelmet : elesett 2019-ben. Első és legfontosabb számára, hogy maga mögött hagyja az elmúlt heteket, és új erőre kapva, ismét  a csúcsra érjen.

„Figyelembe kell venni, hogy 3 hétre kiestem, ezért nehéz volt a péntek számomra.” – kezdi Márquez, szavait a Speedweek.com idézi.

„El kell felejtenem az indonéz bukásomat, ahogyan az elmúlt heteket is. Amikor láttam, hogy megvan a tempóm, próbáltam egyszerűen jól érezni magam. A szokásos beállításokkal mentem ki a pályára, nem sokat változtattunk a motoron, mert sok kört szerettem volna teljesíteni. Újra hozzá kell szoknom a MotoGP-hez, erre tökéletes volt a péntek, de szombaton már dolgozni fogunk a motoron. Újra meg kell bíznom a versenygépben. Azokkal a beállításokkal kezdtem most, amelyeket az indonéz bemelegítő edzésen is használtunk, amikor elestem. Ez az alapunk. Tökéletesen működtek a téli teszteken, illetve Katarban is. Semmi okunk nincs rá, hogy változtassunk rajtuk. Azonban most kisebb problémába ütköztünk, így muszáj lesz valamit kitalálni. Kicsit árasztó volt számomra megtalálni újra a közös hangot a motorral, de ha ez megvan, akkor tudsz csak tovább fejlődni.”

Aragon – WSBK 1. verseny – Szoros befutóval Rea a győztes

0

Meglehetősen hűvös körülmények között indult el a Superbike világbajnokság 23 fős mezőnye a 18 körös szezonnyitón Aragónban. Érdekesség, 2014-től óta kizárólag Ducati vagy Kawaski győzelem született ezen a pályán. A nagy kérdés így az volt, megtörhet-e most ez a sorozat, és a címvédő Razgatlıoğlu a Yamahával felérhet-e az első helyre.

Az 5077 méteres pálya nem ismeretlen a versenyzők számára, hiszen 2011 óta szerepel a versenynaptárban. Ez a futam volt egyébként a 100. verseny spanyol pályán a Superbike világbajnokság történetében.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Van der Mark nélkül indult az idei szezon, aki egy mountain bike baleset következtében sérülést szenvedett.

Szépen elindult a mezőny, Bautista rajtaja sikerült a legjobban, de az első kanyar után már a török címvédő motorozott az élen. Néhány kanyar után még mindig óriási helyezkedés volt a mezőnyben, Jonathan Rea vette át ekkor a vezetést yamahás riválisától. A kemény és sportszerű csata az egész futam ideje alatt zajlott, oda-vissza adták át egymásnak az első helyet a versenyzők. Kezdetben ebbe a küzdelembe még Razgatlıoğlu is bele tudott szólni, de később már látszott, hogy ez a csata a Ducati és Kawasaki versenyzője között fog eldőlni. Redding teljesítménye korántsem volt erős, két kör után csupán 19. helyen haladt.

Ahogy az előszezoni tesztek és az aragón versenyhétvége eddigi alakulása alapján várható volt, 2 kör után a Rea, Bautista, Razgatlıoğlu hármas lerázta a mezőnyt. Rinaldi haladt a negyedik helyen a másik Ducatival, akinek nagyon jó emlékei vannak az aragóniai aszfaltcsíkról, hiszen itt szerezte élete első győzelmét.

13 körrel a vége előtt még mindig nagyon szoros csata zajlott az első helyért, hárman mentek fej-fej mellett, majd Rea ismét az első helyre állt. Ekkor történt egy bukás, BMW szabadkártyás versenyzője Ruiu esett ki a versenyből.

Az élen továbbra sem tudott egyik versenyző sem elhúzni, így oda-vissza adták egymásnak az első helyet.

Az egyértelműen látszott az egész verseny folyamán, hogy a kanyargós részeken a Kawasaki nagyon stabil Rea alatt, viszont a Ducati tempója egyenesben verhetetlen.

11 körrel a leintés előtt a másik gyári Kawasakin versenyző Alex Lowes bukott és fejezte be a versenyt idejekorán.

Az első ötben is történt ekkor egy változás, Locatelli vette át az ötödik helyezést a MotoGP mezőnyéből érkező Iker Lecuonától.

9 körrel a a kockás zászló előtt a török címvédő lemaradt Bautista és Rea mögött. Később elmondta, hogy az első gumi kopása miatt veszített sebességéből a verseny közepén.

Úgy tűnt a verseny ezen szakaszában, hogy a spanyol motoros el tud húzni az őt követő bajnokaspiránsoktól, de ekkor megmutatkozott, hogy mennyire nem fér bele a hiba, egy apró megingás az első helybe kerülhet. Bautista került veszélyes helyzetbe, amikor beszitált alatta a motor, így Rea az élre tudott állni ismét.

Az ötödik helyezett Locatelli már 7 másodperccel lemaradva követi a vezető bolyt.

7 körrel a vége előtt Redding felért a pontszerző helyekre, nevezetesen az egy pontot érő 15. helyre.

Rinaldi 6 körrel leintés előtt már 3 másodperc lemaradással motorozott a negyedik helyen, így a dobogós helyekbe ő már nem tudott beleszólni.

Az élen továbbra is ment az adok-kapok Rea és Bautista között.

Az utolsó kört Rea vezetésével, de leheletnyi különbséggel – mindössze 0,3 másodperc – kezdték meg. Hihetetlen izgalmakkal telt az utolsó szektor, ahol Bautista megpróbálkozott egy előzéssel, de kicsit kisodródott, így az észak-ír versenyző vissza tudott jönni az élre és a győzelmet már nem engedte ki a kezéből. A spanyol versenyző később elmondta, hogy az utolsó kanyarban problémái adódtak, valószínűleg a szél játszhatott közre abban, hogy szélesebben vette a kanyart.

Ezzel Rea megszerezte 113. futamgyőzelmét, az aragóniai pályán pedig a kilencediket.

A harmadik helyen a címvédő Razgatlıoğlu ért célba, őt követte Rinaldi a Ducati nyergében. Locatelli szerezte meg végül az ötödik helyet, megelőzve a két újonc HRC versenyzőt, Lecuonát és Vierge-t.

Aragon – 1 verseny végeredmény:

1 J. REA Kawasaki Racing Team  Kawasaki
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racin Ducati  0.090
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha  5.416
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati  10.272
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha  Yamaha 15.767
6 I. LECUONA Team HRC Honda  18.760
7 X. VIERGE Team HRC Honda  21.521
8 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad  BMW  21.605
9 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha  21.946
10 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW  25.346
11 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW  25.927
12 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati  28.460
13 P. OETTL Team Goeleven Ducati  28.728
14 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 29.117
15 S. REDDING BMW Motorrad  BMW  29.637
16 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati  30.861
17 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing  Yamaha 31.463
18 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha  Yamaha 33.158
19 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 53.223
20 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda  56.013
21 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda  58.036
22 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki  1’08.037
23 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki  1’16.388

Nem értek célba:

 A. LOWES Kawasaki Racing Team  Kawasaki 12 Laps
G. RUIU Bmax Racing BMW  14 Laps

Quartararo: A féktávokon előnyben lehetünk

0

Fabio Quartararo végzett a 3. helyen a pénteki nap eredményei alapján. Bár a hosszú egyenesekben esélytelennek érzi a harcot.

A már többször említett helyzet továbbra is fennáll a gyári Yamaha csapatnál, mely szerint a végsebesség terén még mindig van hova fejlődniük. Nagyon sokat veszítenek az egyenesekben a riválisokkal szemben, ami aggodalomra adhat okot, de Quartararo szerint a féktávokon előnyben lehetnek.

Quartararo szavait a Speedweek.com idézi:

„A pálya nagyon jó tempóval kecsegtet. A második szabadedzés első kifutásakor kipróbáltunk valami újat a motoron, de nem működött. Alapvetően elégedettek vagyunk , én pedig legfőképp azzal, hogy nem követtem el hibát a gyors körömben. Tavaly nagyon veszélyes volt a pálya a huplik miatt. Ha megérkeztem a kettes kanyarba, mindig fel kellett állítanom a motort, hogy ne essek el. Most többet tudok kockáztatni, és 100%-on húzni a gázt. 12 kört tettünk meg a közepes keverékű abroncsokon, amik konstans eredményt hoztak. Rins a puha hátsó gumival is nagyon gyors volt, szóval találnunk kell még valamit szombaton. Fontos, hogy minél több kört tegyünk meg egy bizonyos keverékkel, hogy legyen összehasonlítási alapunk, és objektívebben tudjunk dönteni a verseny előtt. Vannak hosszú kanyarok szerencsére, ahol erősek lehetünk, és ezt az előnyt akár a javunkra is fordíthatjuk, mivel az egyenesekben sokat veszítünk.”

Miller: A GP22 itt jól működik

0

Eddig tarolnak a Ducatik Austinban. Johann Zarco egy hihetetlen jó körrel kezdte a pénteket, nyomában pedig márkatársa, Jack Miller érkezik.

Alig néhány napja Jack Miller még azt nyilatkozta, hogy az argentin futam volt karrierje legrosszabb futama. Az új pálya azonban meghozta a szerencsét az ausztrál számára, hiszen alig több, mint kettő tizeddel kapott ki Johann Zarcótól a pénteki kombinált edzéseredmények alapján.

„Nagyon sokat dolgozunk a bokszban a motoron.” – kezdi Miller, szavait a Speedweek.com tolmácsolja – „Természetesen jobban érzem magam, mint a múlt hétvégén. Ez egyértelmű. Jó, hogy megvan a tempónk, és úgy tudom vezetni a motort, ahogy nekem fekszik. Nagyon élvezem, a pálya pedig fantasztikus. Az újraaszfaltozás tekintetében remek munkát végeztek. A motor nagyszerű, nem panaszkodhatok. A formánk azt mutatja, hogy a GP22-es gép valóban abba az irányba halad, amerre szerettük volna, és ez főleg a pálya első szakaszán látszik a gyors kanyarokban. Ez mindent alátámaszt.”

Millerre nagyon jó benyomást tett a Suzuki teljesítménye. Emlékezhetünk, Mir elmondta, hogy az előző futamon konkrétan alig tapasztalt gumikopást, így sajnálja, hogy nem merte keményebben húzni a gázt.

„Mindig nagyon gyorsak a Suzukik.” – folytatja Miller.” – „Nagyon jól kezelik a gumikat. Nem azért vagyok itt, hogy bíráljam a döntésüket vagy ítélkezzek, de úgy tűnt nekem, mintha reggel egy újabb gépet elfüstöltek volna. Meglátjuk, mi lesz az idény további szakaszában.”

Aragon – A címvédő Razgatlioglu indulhat az élről

0

Toprak Razgatlioglu ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: a világbajnoki címvédő indulhat az élről az első aragoni futamon. A hosszú évek után 65-ös rajtszámra visszaváltó Jonathan Rea viszont nem tudta megszerezni a második helyet, azt ugyanis a Ducatihoz visszatérő Alvaro Bautista kaparintotta meg. A Ducatis mindössze 6 ezreddel kapott ki a Yamahástól.

A tavalyi szezon ismeretében nagy fordulat nem történt idénre, hiszen ugyanúgy a Yamaha, a Ducati, és a Kawasaki gyári versenyzője van az elején. A Supersporthoz hasonlóan itt is a végén futották a legjobb köröket. 1 perccel a vége előtt a hazai pályán versenyző Bautista vette át a vezetést, miután megjavította Rea idejét. Nála is jobbat tudott viszont Razgatlioglu, aki így az élről kezdheti meg címvédő szezonját. A várhatóan domináló trióhoz Bautista csapattársa, Rinaldi tudott még közel kerülni, aki a 4. lett 4 tizedes hátránnyal. A vártnál gyengébb eredménye a BMW-hez átigazolt Scott Reddingnek van, aki mindössze a 16. rajthelyet szerezte meg. A MotoGP-ből érkező Iker Lecuona legjobb Hondásként kezdte Superbike-os pályafutása első időmérőjét, és a hetedik helyről indulhat. A tavalyi kiemelkedő privát verseny, Axel Bassani ezúttal is a legjobb független alakulatban induló volt, és a 9. helyről kezdheti a szezonnyitót.

Végeredmény

1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’48.267
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati 1’48.273 0.006
3 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’48.476 0.209
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 1’48.755 0.488
5 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’48.986 0.719
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’48.998 0.731
7 I. LECUONA Team HRC Honda 1’49.329 1.062
8 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’49.447 1.180
9 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’49.454 1.187
10 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’49.469 1.202
11 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 1’49.541 1.274
12 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 1’49.636 1.369
13 X. VIERGE Team HRC Honda 1’49.655 1.388
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’49.659 1.392
15 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Team Yamaha 1’49.729 1.462
16 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’49.758 1.491
17 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’50.081 1.814
18 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 1’50.114 1.847
19 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 1’51.098 2.831
20 G. RUIU Bmax Racing BMW 1’51.255 2.988
21 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 1’51.522 3.255
22 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 1’51.689 3.422
23 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 1’52.012 3.745
24 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 1’52.650 4.383
25 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’52.839 4.572

Aragon – Baldassari újoncként pályarekorddal hozta a Supersport első időmérőjét

Bár a szabadedzések alatt úgy tűnt, hogy a címvédő Aegerter lesz a legfőbb esélyese a Superpole-nak is, miután dominált pénteken, a Superpole végén az újonc tudott gyorsabb kört teljesíteni. Baldassari csapattársa, Sebestyén Péter a 17. helyről várhatja az első futamot.

Számos korábbi Moto2-es, illetve Moto3-as versenyző színesíti az idei mezőnyt, ráadásul az új szabályok miatt a korábbiaknál jóval több motormárkával. Tehát a kategória jóval erősebb lehet idén, mint a korábbi években. A Superpole alatt 20 percük volt a versenyzőknek megfutni a legjobb kört. Ez viszont az átlagosnál hűvösebb idő miatt azt jelentette, hogy elsőre keveseknek sikerült.

5 perccel az időmérő vége előtt Fuligni bukása miatt piros zászlóval kellett megszakítani az edzést. Az olasz versenyző a beláthatatlan sikánban esett el, és a motorja ott maradt a pályán. A helyzet iróniája, hogy miután a mezőny elment, ezzel a motorral még vissza tudott térni a boxba. Így viszont az utolsó rohamra mindenki egyszerre érkezhetett, ugyanis az újraindítás után záporozni kezdtek a legjobb részidők. Az Evan Bros pilótái, Baldassari és Sebestyén nem a bolyban jöttek ki az utolsó etapra, és ez különösen az olasznak jött jól, aki kevesebb, mint 1 perccel a vége előtt megdöntötte a pályarekordot.

Forrás: World Superbike Media

A pályacsúcs után Baldassari elment még egy körre, ahol ő is elesett, így a pole pozíció ellenére a sóderágyban fejezte be az edzést. Ezúttal viszont piros nem, csak sárga zászló volt azon a szakaszon. Viszont így a többiek sem tudtak már javítani, a rajtelső hely a korábbi többszörös Moto2-es futamgyőztesé maradt. A bajnoki címvédő Aegerter indulhat mellőle a második helyről, a Kawasakis Can Öncü pedig a harmadikról. A legjobb Ducatis Nicolo Bulega lett, aki a 4. helyről kezdheti meg az első futamot, az egyetlen MV Augusta pedig a 10. helyről kezdhet Tuulival. Sebestyén Péternek sajnos nem úgy sikerült ez az edzés, mint a szabadedzések. A magyar versenyző mindössze a 17. helyről várhatja a rajtot. Noha az első mért körökben még közel volt Baldassarihoz, a végén a lemaradása közel kettő másodperc a csapattárshoz képest.

Végeredmény

1 L. BALDASSARRI Evan Bros Yamaha 1’52.706
2 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 1’53.050 0.344
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’53.128 0.422
4 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1’53.236 0.530
5 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’53.526 0.820
6 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1’53.839 1.133
7 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’53.840 1.134
8 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’53.841 1.135
9 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’53.868 1.162
10 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’53.962 1.256
11 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 1’54.015 1.309
12 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’54.050 1.344
13 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’54.091 1.385
14 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’54.273 1.567
15 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.365 1.659
16 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 1’54.602 1.896
17 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros Yamaha  1’54.675 1.969
18 K. SMITH VFT Racing Yamaha 1’54.808 2.102
19 P.   HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’54.829 2.123
20 U. ORRADRE MS Racing Yamaha Yamaha 1’54.941 2.235
21 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1’54.987 2.281
22 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 1’55.011 2.305
23 M. KOFLER CM Racing Ducati 1’55.136 2.430
24 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha Yamaha 1’55.540 2.834
25 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’55.706 3.000
26 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 1’55.711 3.005
27 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1’56.033 3.327
28 A. ZETTI Kallio Racing Yamaha 1’56.630 3.924
29 E. MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 1’56.748 4.042
30 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1’58.232 5.526

Zarco: Engem is meglepett ez a köridő

0

A katasztrofálisan sikerül argentin futam után, Johann Zarco végre bizonyít. A legjobb idővel kezdi a hétvégét a kombinált eredmények alapján.

Már csak karnyújtásnyira vagyunk Marc Márquez 2015-ös pole idejétől. A francia mindössze 4 tizedre maradt el a nyolcszoros világbajnoktól, és ahogy Rossi mondaná: „Még csak péntek van.” A 31 éves versenyzőt magát is meglepetésként érte, hogy ennyire jól sikerült az első nap.

Zarco gondolatait a Speedweek.com idézi:

„Ez egy nagyon jó kör volt, minden tökéletesen működött. Reggel megpróbáltam ugyanolyan gyors köröket futni, hogy tapasztalatot szerezzek, de nem volt egyszerű megismételni a köridőket, mivel nagyon sok különböző beállítást próbáltunk ki. A második szabadedzésen már jobban éreztem magam, sikerült előrelépnünk. Sikerült folyamatosan javulnom, így tovább tudtunk haladni. A leggyorsabb kör engem is meglepett, nem gondoltam volna, hogy ennyire gyors tudok lenni. Nagyon boldog vagyok, és remélem ,hogy a harmadik szabadedzés is ilyen eredményes lesz, és akár lehetőségünk is lesz a további fejlődésre.”

Zarco a magasságállító rendszer rejtelmeiről is megosztott pár gondolatot:

„Indonézia óta nagyon sokat dolgozom a magasságállító rendszerrel, hogy tovább tudjuk fejleszteni azt. Ezen a pályán nagyon sokat segít, mert itt vannak olyan pontok, ahol még gyorsabbnak kell lennünk. Időközben hozzászoktam az eszközhöz, szóval már észre sem veszem.”

A sokak által emlegetett huplik sem maradhattak ki:

„Az első szektorban már sokkal kevesebb az egyeletlen rész a pályán. Ha a motorral egy ilyen huplira ráfutsz, akkor jelentősen le kell csökkenteni a sebességet, hogy újra stabilizáld a motort. Szóval nagyon sokat segít nekünk, ha nem hullámos az aszfalt.”

MotoGP-ből a WSBK sorozatba – kiknek jött be a váltás eddig?

A most hétvégén induló WSBK kezdete előtt, bizonyára sok motorsport-rajongónak megfordul a fejében, hogy az újonnan érkező vagy már néhány szezont teljesítő, korábbi MotoGP sztárok hogy fognak teljesíteni az idei esztendőben.

A MotoGP már javában zajlik, most pedig a 2022-es WorldSBK bajnokság is kezdetét veszi az április 9-10-i aragóniai nyitófutammal.

Van egy újonca a kategóriának, Iker Lecuona személyében, aki a királykategóráról vált a WSBK mezőnyébe. Vajon ő inkább Max Biaggi vagy Randy de Puniet sorsára jut majd a világbajnoki sorozatban?

Jelen állás szerint 23 versenyzőből fog állni a kategória rajtrácsa, köztük számos kiemelkedő újonc, akik között két  korábbi GP-sztár is szerepel Lecuona mellett:  a Moto2-es Xavi Vierge, az ex-Tech 3 Yamaha/KTM MotoGP-s Hafizh Syahrin .

Talán közülük Lecuona szereplése váltja ki a legnagyobb érdeklődést. A még mindig nagyon fiatal, 23 éves versenyző számára vitathatatlanul szerencsétlen fejlemény, hogy távoznia kellett a királykategóriából. A spanyol kategóriaújonc versenyző a HRC csapatánál fog versenyezni, csapattársa a GP középső osztályából érkező Xavi Vierge lesz.

Iker Lecuona
Iker Lecuona a WSBK versenygépen Fotó: World Superbike Media

Sokan gondolhatják azt, hogy aki a MotoGP mezőnyéből érkezik a Superbike világába, borítékolhatóan sikeres lesz ebben a kategóriában. A történelem azonban erre rácáfol, számos példa van arra a Superbike sorozat múltjában, amikor a királykategóriás tapasztalat semmit nem jelentett és nem következett egy sikeres WSBK pályafutás a versenyzők számára.

Azonban három versenyzőnek (ezen felül két 500 köbcentiben szereplő pilótának) sikerült Superbike világbajnokká válni MotoGP-s pályafutás után – Sylvain Guintoli, Max Biaggi, Carlos Checa felértek a csúcsra ebben a géposztályban.

A visordown.com oldal segítségével egy csokorba szedtük a 2002-es MotoGP éra óta azokat a versenyzőket, akik az elmúlt évtizedben mindannyian a MotoGP-ből érkeztek nagy reményekkel WorldSBK-ba (néhányan a BSB-n keresztül)… vegyes eredményekkel!

A versenyzők, akik sikeresek lettek a kategóriában….

Álvaro Bautista

3 szezon (aktív versenyző), 16 győzelem (2019-es WorldSBK második helyezett)

Bautista superbike-os története még mindig tart, sőt az előszezoni tesztek alapján úgy tűnik, hogy lehet esélye megnyerni az idei sorozatot a Ducati csapattal való újraegyesülése után. A spanyol versenyző 2019-ben debütált a sorozatban. Nem is akárhogyan, hiszen berobbant első szezonjában, zsinórban 11 győzelmet aratva. Ekkor mindenki azt várta, hogy úthengerként megy át a mezőnyön egész évben, de végül nem így történt.

Hirtelen és óriási formahanyatlása a bajnoki címébe került, annak ellenére, hogy 16 győzelemmel zárta az évet, amivel statisztikailag még mindig a sorozat egyik legsikeresebb versenyzője. Ezután a gyári támogatású HRC csapathoz igazolt, ami nem hozta meg számára az áhított sikert, mindössze három dobogós helyezést tudott elérni.

Azt, hogy az idei évben mire lesz képes az idei szezonban a Ducati Panigale V4 nyergében, meglátjuk a hétvégén induló futam során.

Alvaro Bautista, WSBK
Fotó: MotoGP Media
Scott Redding

3 szezon (aktív versenyző), 13 győzelem (2020 WorldSBK második helyezett)

Annak ellenére, hogy a visszavonulással kacérkodott, miután az Apriliával való szakítása után kikerült MotoGP-ből, Scott Redding Superbike-versenyzőként folytatta motorversenyzői pályafutását. A MotoGP különböző géposztályaiban 10 évet húzott le, így tapasztalt pilótának minősült.

Guintolihoz hasonlóan Redding is a brit bajnokságon keresztül érkezett meg a világbajnoki mezőnybe. 2020-ban a Ducati színeiben kezdte meg WSBK szereplését. Azonnal versenyképes volt, a 2020-as szezonban  Jonathan Rea legnagyobb kihívója volt bajnoki címért. Az utolsó fordulóig küzdöttek Estorilban, de végül be kellett érnie a tabella második helyezésével.

Redding 2021-ben is a bajnoki címért hajtott, de több futamgyőzelme ellenére alulmaradt a Razgatlıoğlu és Rea közötti csatában.

A 2022-es évadot a BMW gépén kezdi meg. Hogy ez mennyire volt jó döntés, hamarosan ki fog derülni.

Scott Redding
Fotó: World Superbike Media
Max Biaggi

6 szezon, 2 bajnoki cím, 21 győzelem (2010, 2012 WorldSBK bajnok)

Ami a MotoGP-nek veszteséget, az a Superbike-nak nyereséget hozott, amikor 2007-ben Max Biaggi elköszönt a királykategóriától, hogy a Supebike-ban folytassa pályafutását, ami előkészítette az utat több MotoGP sztárnak, nevezetesen Marco Melandrinak és Nicky Haydennek.

A Suzukival való debütálásakor aratott győzelme megmutatta, hogy mire lehet képes a WSBK sorozatban. Biagginak azonban 2010-ig kellett várnia, hogy megszerezze első bajnoki címét a géposztályban – összességében az ötödik világbajnoki címét -, miután az Aprilia projektet az RSV4 második szezonjában dicsőségre vezette. Egy második bajnoki cím következett 2012-ben, mielőtt Biaggi visszavonult az aktív motorversenyzéstől.

Max Biaggi
Fotó: World Superbike Media
Carlos Checa

6 szezon, 1 bajnoki cím, 24 győzelem (2011 WorldSBK bajnok)

A MotoGP-ben soha nem volt a jó helyen a megfelelő időben. A WorldSBK váltás azonban festői hasonlattal élve egy üres vászon volt számára, ahonnan Carlos Checa újrakezdhette, és ő meg is ragadta a lehetőséget.

Checa csak a (félig) privát Althea Ducati csapathoz való átigazolás után tudott kibontakozni, és a karrierje végét jelző várakozásokat megcáfolva 2011-ben meg sem állt a bajnoki címig. Összesen 24 WorldSBK-győzelméből 22-t a Ducati versenygépen aratta három szezonon keresztül, mielőtt 2013 közepén befejezte pályafutását.

Carlos Checa
Fotó: World Superbike Media
Marco Melandri

7 szezon, 22 győzelem (2011-ben WorldSBK második helyezett)

A MotoGP-ben 2003-ban kezdett versenyezni. Legnagyobb sikereit a királykategóriában a Gresini Racing csapatával érte el, 2005-ben dobogóra is tudott állni. Bár Marco Melandri sosem lett a Superbike bajnoka, azonban többször sikerült az első háromban végeznie 2011-ben. 2015-ben tett még egy próbát a MotoGP-ben, de nyolc futam után végleg búcsút intett a kategória küzdelmeinek. Számos csapatnál szerepelt, a Yamahától a BMW-n át a Ducati csapatáig, majd 2019-ben a visszavonulás mellett döntött. Melandri 2012 és 2018 között soha nem végzett az első ötben az összetettben, ehhez újonc évében volt legközelebb.

WorldSBK
Fotó: World Superbike Media
Sylvain Guintoli

7+ szezon, 9 győzelem (2014 WorldSBK bajnok)

Bár soha nem volt a MotoGP sztárja, a Pramac Racinggel megbízható középmezőnybeli versenyzőnek számított, ez a puszta következetesség minden bizonnyal jól jött, amikor végre a WorldSBK-ban is megvolt a gépezet, hogy megmutassa tehetségét. 2000 és 2008 között szerepelt a MotoGP előtti és MotoGP érában, 250 köbcentis kategóriában, illetve a királykategóriában is. 170 WorldSBK-s indulásból Guintoli mindössze 12 alkalommal nem ért célba, így elég stabil versenyzőnek számított.

Szigorúan véve Sylvain Guintoli MotoGP-ből a WorldSBK-ba való átlépése a Brit Superbike-bajnokságon keresztül történt. Itt a Suzuki versenygépén motorozott, de ekkor fél szezonja ráment egy sérülésre.

A nagy áttörést az Aprilia hozta meg számára 2013-ban, amikor a harmadik helyen végzett a WSBK-ban. 2014-ben elérte a hőn áhított bajnoki címet, miután a 40 futamból egy kivételével mindegyiken pontot szerzett.

Sylvian Guintoli
Fotó: World Superbike Media
Nicky Hayden

1+ szezon, 1 győzelem

Nicky Hayden bimbózó WorldSBK-karrierje mindig is a „mi lett volna, ha” kérdése lesz. 2016-ban kezdte meg pályafutása új fejezetét a Superbike világbajnokságon, azonban 2017-ben bekövetkezett tragikus halála miatt sosem tudjuk meg sajnos, hogy mit hozhatott volna még neki ez a géposztály. A WorldSBK-ban eltöltött rövid, másfél szezonos időszaka alatt minden jel arra mutatott, hogy a későbbiekben bajnokká is válhatott volna. 2016-ban ő szerezte a Honda utolsó sorozatbeli győzelmét.

Nicky Hayden
Fotó: World Superbike Media
Alex Barros

1 szezon, 1 győzelem (összetettbeli 6. helyezés)

Bár nem töltött el sok időt a WSBKban – mindössze egy évadot -, de nem feledkezhetünk meg róla sem. 1986 és 2007 között versenyzett a MotoGP és az előtte lévő éra több sorozatában is. 2006-ban, 36 esztendősen váltott a Superbike sorozatra a Honda színeiben, ahol egyetlen évadában 1 futamgyőzelemmel, 6 dobogós helyezéssel a pontversenyben a 6. helyen végzett. Ezután újra visszatért a MotoGP-be, ahol sikerült egy dobogós helyezést elérnie Mugelloban Rossi és Pedrosa mögött.

Alex Barros
Fotó: World Superbike Media

És a versenyzők, akiknek nem sikerült….

Randy de Puniet

1 szezon, legjobb helyezés: 7. hely (2015 WorldSBK – 18. pozíció az összetettben)

Miután nyolc szezont töltött a MotoGP-ben különböző gépeken, sokan úgy tekintettek de Puniet 2015-ben a WorldSBK-bajnokságba való átlépésére, mint egy lehetőségre, hogy újra megmutassa tehetségét.

A francia sosem tudott belelendülni igazán a WorldSBK-ba a Suzuki GSX-R1000 nyergében. Egész évben mindössze két top tízes helyezést ért el, csapattársa, Alex Lowes klasszisokkal jobban teljesített.

Randy de Puniet
Fotó: World Superbike Media
Stefan Bradl

1 részszezon, legjobb helyezés: 6. hely  (2017 – 14.pozíció az összetettben)

MotoGP dobogósként és Moto2-bajnokként került 2017-ben Stefan Bradl a Honda kötelékében.

Sérülés hátráltatta egyetlen WorldSBK-s szezonját, de ettől függetlenül is küszködött a kategóriában. Mindössze egyetlen alkalommal jutott be a legjobb hatba, miközben csapattársa Hayden futamgyőzelmet is tudott szerezni.. A Honda azonban még mindig nagyra értékeli a munkáját, mint tudjuk, a királykategóriában ő Marc Márquez legfőbb helyettese (adott is neki munkát rendesen az elmúlt években a hatszoros világbajnok versenyző).

Stefan Bradl
Fotó: World Superbike Media
Makoto Tamada

1+ szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2008 WorldSBK – 20. hely összetettben)

Makoto Tamada valószínűleg jobb szereplésben bízott a Superbike sorozat mezőnyében. A japán versenyző WorldSBK futamgyőztes tudott lenni – három alkalommal. Ezeket az elsőségeket szabadkártyásként húzta be 2001-ben és 2022-ben Japánban.

Ezután Tamada a MotoGP karrier mellett döntött, és öt szezon alatt két győzelmet szerzett, így joggal kellett remélte, amikor 2008-ban a WSBK-ra váltott, hogy a győzelmekért fog harcolni.

A Kawasaki ZX-10R azonban nem volt versenyképes, és annak ellenére, hogy a szezon elején a legjobb tízbe került, az év második felében egyetlen pontot sem szerzett. 2009-ben is indult a bajnokságon, de egy baleset következtében olyan sérülésekkel kellett megküzdenie, amelyek véget vetettek nemzetközi versenyzői karrierjének.

Makoto Tamada
Fotó: World Superbike Media
Karel Abraham

1 szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2016 WorldSBK – 18. hely összetettben)

Öt szezonnyi MotoGP-s tapasztalattal rendelkezik. Annak ellenére, Karel Abraham nem volt az élmezőny tagja a királykategóriában, remélhette, hogy ez a tapasztalat segítségére lesz, amikor 2016-ban debütált a WorldSBK-ban a Milwaukee BMW csapatnál.

Karel Abraham
Fotó: World Superbike Media

Abraham legjobb esetben is csak a középmezőnyben tudott versenyezni, és csapattársa, Josh Brookes sokkal jobban teljesített nála. Ezután Brookes visszatért a BSB-be, Abraham pedig a MotoGP-be, és még három szezont töltött ott, mielőtt 2019-ben befejezte pályafutását.

Tito Rabat

1 szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2021 WorldSBK – 16. hely összetettben)

Ő egy versenyző, aki a Moto2-es világbajnoki sikere után a királykategóriában nem tudott sikeres lenni – annak ellenére, hogy öt szezonon át próbálkozott. Tito Rabat 2021-ben a WorldSBK-ba érkezett, hogy újra sikereket érjen el.

A spanyolhoz nagy remények fűződtek, nem utolsósorban azért, mert 2020-ban majdnem a gyári KRT Kawasaki ZX-10RR-ben kötött ki Rea mellett, mielőtt úgy döntött, hogy újra az Avintia Racinghez szerződik a MotoGP-ben. A Barni Racing szatellitcsapat gépén, a majdnem gyári Ducati Panigale V4 R-en azonban a középmezőnynél előrébb nem tudott eljutni.

Mindössze két top tízes helyezést ért el, ami Rabat távozását eredményezte az év közepén A szezon utolsó fordulóira visszatért a Puccetti Kawasakival. A 2022-es Superbike világbajnokság mezőnyében már nem szerepel, a spanyol bajnokságban találkozhatunk vele (ESBK).

Tito Rabat
Fotó: World Superbike Media

Hogy lesz-e MotoGP versenyzőből újra világbajnok a Superbike-ban? Az a rövidesen kezdődő, izgalmasnak ígérkező szezonban kiderül.

Miller nem tudja, mihez kezd 2022 után

0

Jack Miller jövője egy ideje már a levegőben lóg, és maga az érintett sem tudja még, mi történik vele a szezon végeztével.

Érdekes módon mindkét gyári ducatis kifejezetten gyengén kezdte a 2022-es MotoGP-szezont, Jack Miller például legutóbb Argentínában csak tizennegyedik lett. Millerből dőlt a panasz, hogy senkit nem tudott az egész verseny során megelőzni. Ezek után megint lábra kaptak azok a pletykák, miszerint egyáltalán nem biztos a helye a szezon lejártával.

Nem beszéltünk még erről” – felelt Miller a Motorsport.com ezt firtató kérdésére még csütörtökön. „Innentől pedig mit tudok csinálni? Adom a legjobbamat. Akármi történik, úgysem tudok rajta változtatni. Időről időre ilyen pozícióba kerülök, de semmi értelme nem lenne, hogy állandóan stresszeljek ezen.

Na jó, azért Miller önérzetét bántja rendesen a bánásmód, amiben részesül. „Nekem jelenleg az egyetlen eszköz a kezemben, hogy a pályán a lehető legjobb eredményeket érem el. Szóval egyelőre egy szó sem esett erről részükről, ami nyilván fáj. Így ott hagynak engem a pusztában. De mit tudsz tenni ez ellen?

Nem segít Miller lelki békéjén az évről évre gördülő szerződés. Így ugyanis nincs folytonosság az életében. „Ilyenkor az ember idővel elkezd magában kételkedni, hogy ez miért történik vele. De ez sajnos nem tőlem függ. Marad az, hogy én a legjobbamat nyújtom, aztán ha ez nem elég, akkor meg mit tudom én. De azért maradnék még egy ideig.

Miller persze felkészült arra az esetre is, ha innen mennie kell. „Nyilván beszéltem más csapatokkal is. Nem egy kib*szott szelet sonka vagyok, amit levághatnak. Biztos vagyok benne, hogy találok magamnak helyet akkor is, ha itt nem lenne maradásom. 2020-ban is voltam már hasonló helyzetben, amikor Jorge jött helyettem. Akkor is tulajdonképpen munka nélkül voltam. De tudok olyanokat, akik szívesen vennék a munkámat. Egyáltalán nem stresszelek emiatt.