back to top
2025. május 19. 08:38
Kezdőlap Blog Oldal 763

Austin – Aldeguer a péntek leggyorsabbja

0

A múlt heti Argentín Nagydíjon rajtelsőséget szerző, és a még mindig szemtelenül fiatal (a héten töltötte be a 17-et) Fermín Aldeguer volt a Moto2-es géposztály leggyorsabb versenyzője a pénteki szabadedzéseken. Az első meneten még gyengén muzsikált, mindössze a 21. helyet szerezte meg, helyi idő szerint délutánra azonban előjött az argentínai formája, és elsőként zárta az FP2-t. Ezáltal ő a legjobb nem-kalexes versenyző is, mivel a két Boscoscuro közül ő ül az egyiken. Tőle 46 ezreddel maradt el a Marc VDS olasz motorosa, Tony Arbolino, és másfél tizeddel a helyszíni szurkolók nagy örömére az ötszörös MotoAmerica Superbike bajnok amerikai Cameron Beaubier.

A délelőtti első Augusto Fernandez a hatodik, míg a csapattársa, a Moto3 tavalyi csodagyereke, Pedro Acosta a hetedik lettek a mai összetettben.

A listát egy másik amerikai, a tavalyi MotoAmerica Supersport bajnok Sean Dylan Kelly zárja – mivel Niccolo Antonelli és Gabriel Rodrigo nem teljesítettek mért kört a második edzésen (Antonelli már az elsőn sem), Keminth Kubo pedig kihagyni kényszerül az Amerikai Nagydíjat. Kelly egyébként el is esett, ahogyan a listavezető Celestino Vietti is:

Austin – a Moto2 pénteki szabadedzéseinek összesített végeredménye:

1 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 2’09.155
2 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 2’09.201 0.046
3 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 2’09.327 0.172
4 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 2’09.334 0.179
5 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 2’09.353 0.198
6 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 2’09.362 0.207
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 2’09.363 0.208
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 2’09.640 0.485
9 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2’09.733 0.578
10 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 2’09.781 0.626
11 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 2’09.818 0.663
12 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 2’09.920 0.765
13 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 2’09.952 0.797
14 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 2’09.967 0.812
15 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 2’09.985 0.830
16 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 2’10.482 1.327
17 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 2’10.538 1.383
18 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 2’10.542 1.387
19 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 2’10.955 1.800
20 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 2’11.181 2.026
21 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 2’11.321 2.166
22 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 2’11.362 2.207
23 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 2’11.573 2.418
24 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 2’12.014 2.859
25 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 2’12.141 2.986
26 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 2’12.871 3.716
27 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 2’14.235 5.080
Mért kör nélkül
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX

Austin – Rins egy hajszállal Viñales előtt az első edzésen

0

Az Amerikai Nagydíj első szabadedzését az itt 2019-ben diadalmaskodó spanyol Alex Rins nyerte meg – de mindössze nyolc ezreddel volt csak gyorsabb, mint az apriliás Maverick Viñales. Harmadik helyen a gyári Ducati ausztrál motorosa, Jack Miller végzett – aki a szabadedzés végén ismét taxi üzemmódra váltott:

A legtöbb szempár azonban érthetően a pálya uralkodójára, a sérülése után az utolsó pillanatban visszatérő Marc Márquezre szegeződött:

Az egyedi sisakfestéssel induló katalán ász az ötödik helyen végzett, ami mindenképpen kiemelkedő eredmény ahhoz képest, hogy bizonytalan volt a visszatérése. Előtte a címvédő Fabio Quartararo végzett – az első ötben így öt különböző márka található. Hatodik helyen az első percekben eleső Pol Espargaro zárt:

A hatodik gyártó, a KTM nem muzsikált jól az első szabadedzésen: Brad Binder a 12. helyével lett a legjobb az osztrák márka emberei közül. A listát a Gresini Racing újonca, Fabio Di Giannantonio zárja.

Austin – MotoGP első szabadedzés végeredménye:

1 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 2’04.007
2 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 2’04.015 0.008
3 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2’04.437 0.430
4 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 2’04.450 0.443
5 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 2’04.469 0.462
6 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 2’04.581 0.574
7 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 2’04.594 0.587
8 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 2’04.686 0.679
9 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 2’04.744 0.737
10 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 2’04.893 0.886
11 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 2’04.900 0.893
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 2’04.983 0.976
13 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 2’05.003 0.996
14 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 2’05.050 1.043
15 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 2’05.146 1.139
16 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 2’05.177 1.170
17 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 2’05.287 1.280
18 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 2’05.324 1.317
19 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 2’05.326 1.319
20 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 2’05.386 1.379
21 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 2’05.672 1.665
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 2’06.198 2.191
23 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 2’06.445 2.438
24 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 2’06.497 2.490

Aragon – Aegerter behúzta az első napot, Sebestyén 12.

A címvédő svájci Dominique Aegerter mindkét pénteki szabadedzést megnyerte a Supersport világbajnokság 2022-es nyitányán. És nemcsak kicsit, hanem nagyon is megnyerte: több, mint fél másodpercet adott V2-es Ducatival induló újonc olasz Niccolo Bulegának. Harmadik helyen Sebestyén Peti csapattársa, az olasz újonc Lorenzo Baldassari végzett – aki Bulegához hasonlóan szintén a Moto2-ből érkezett.

Negyedik helyen egy újabb, megváltozott műszaki szabályoknak megfelelő motor található: a 675-ös helyett immáron 800 köbcentis MV Agusta, a finn Niki Tuulival a nyergében. Ötödikként zárt a legjobb kawasakis versenyző, a török Can Öncü. A mezőnyben található ötödik márka, a Triumph szintén az első tízben található: a megint csak Moto2-ből érkező olasz újonc, Stefano Manzi a nyolcadik lett ma. Pedig ő még el is esett:

A HUMDA által támogatott magyar versenyző, az olasz Evan Bros csapat színeiben induló Sebestyén Péter a 12. helyen zárt ma, mintegy másfél másodperccel Aegerter mögött. Peti bő egy másodpercet javított a köridején az első edzéshez képest.

A 30 fős lista utolsó helyén az olasz Federico Fuligni található.

Aragon – Supersport VB első két szabadedzésének összesített eredménye:

1 Dominique AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha 1’53.407
2 Nicolo BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1’53.986 0.579
3 Lorenzo BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha 1’54.062 0.655
4 Niki TUULI MV Reparto Corse MV Agusta 1’54.260 0.853
5 Can ONCU Puccetti Racing Kawasaki 1’54.315 0.908
6 Jules CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.445 1.038
7 Federico CARICASULO Althea Racing Ducati 1’54.597 1.190
8 Stefano MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’54.633 1.226
9 Marcel BRENNER VFT Racing Yamaha 1’54.688 1.281
10 Patrick HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’54.694 1.287
11 Glenn VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’54.800 1.393
12 SEBESTYÉN Péter Evan Bros.WorldSSP Yamaha 1’54.818 1.411
13 Andy VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.871 1.464
14 Yari MONTELLA Puccetti Racing Kawasaki 1’54.891 1.484
15 Tom BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 1’55.033 1.626
16 Leonardo TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 1’55.138 1.731
17 Raffaele DE ROSA Orelac Racing Ducati 1’55.164 1.757
18 Bahattin SOFUOGLU MV Reparto Corse MV Agusta 1’55.185 1.778
19 Hannes SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’55.202 1.795
20 Kyle SMITH VFT Racing Yamaha 1’55.420 2.013
21 Jeffrey BUIS Motozoo Racing Kawasaki 1’55.513 2.106
22 Adrian HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’55.567 2.160
23 Unai ORRADRE MS Racing Yamaha 1’55.685 2.278
24 Ondrej VOSTATEK MS Racing Yamaha 1’55.960 2.553
25 Oliver BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 1’56.208 2.801
26 Maximilian KOFLER CM Racing Ducati 1’56.544 3.137
27 Filippo FULIGNI D34G Racing Ducati 1’56.581 3.174
28 Alessandro ZETTI Kallio Racing Yamaha 1’57.358 3.951
29 Eugene MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 1’57.487 4.080
30 Federico FULIGNI D34G Racing Ducati 1’58.416 5.009

Aragon – Jonathan Rea vitte a pénteket

A Kawasaki hatszoros világbajnoka, az északír Jonathan Rea volt a leggyorsabb a Superbike világbajnokság nyitóhétvégéjének pénteki szabadedzésein. Rea az első szabadedzésén elért 1:49.301-es idejével zárta az élen a pénteki napot, megelőzve a második szabadedzés leggyorsabbját, a Ducatihoz visszatérő spanyol Alvaro Bautistát. A harmadik helyezett a címvédő világbajnok török Toprak Razgatlioglu lett. Rea kezdi leutánozni a címvédő stílusát:

Negyedik helyen futott be a legjobb privát versenyző, az amerikai Garrett Gerloff. A mezőnyből kiemelendő az olasz Roberto Tamburini, aki kilencedikként zárt. Mögötte futott be a Honda újonca, a könyökeit bátran használó spanyol Iker Lecuona:

A Michael van der Markot helyettesítő ukrán Ilya Mikhalchyk parádésan mutatta be az Endurance-világbajnokságon, valamint a Német Bajnokságban szerzett tudását: a csapattársa, a tavalyi bronzérmes angol Scott Redding előtt végzett. Előbbi 12., utóbbi 16. lett.

Egy nagyobb bukásra is sor került ma. A francia Lucas Mahias bukással zárta a tavalyi idényt, az ideit is azzal kezdte. A felvétel itt tekinthető meg.

Aragon – Superbike első két szabadedzésének összesített eredménye:

1 Jonathan REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’49.301
2 Alvaro BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’49.606 0.305
3 Toprak RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’49.665 0.364
4 Garrett GERLOFF GYTR GRT Yamaha Yamaha 1’49.900 0.599
5 Michael RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’50.000 0.699
6 Alex LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’50.010 0.709
7 Loris BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’50.336 1.035
8 Andrea LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’50.442 1.141
9 Roberto TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 1’50.501 1.200
10 Iker LECUONA Team HRC Honda 1’50.540 1.239
11 Philipp ÖTTL Team Goeleven Ducati 1’50.641 1.340
12 Ilya MYKHALCHYK BMW Motorrad BMW 1’50.706 1.405
13 Xavi VIERGE Team HRC Honda 1’50.787 1.486
14 Axel BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’50.856 1.555
15 Eugene LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’50.945 1.644
16 Scott REDDING BMW Motorrad BMW 1’51.108 1.807
17 Lucas MAHIAS Puccetti Racing Kawasaki 1’51.115 1.814
18 Kohta NOZANE GYTR GRT Yamaha Yamaha 1’51.118 1.817
19 Luca BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 1’51.329 2.028
20 Gabriele RUIU Bmax Racing BMW 1’52.077 2.776
21 Christophe PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 1’52.794 3.493
22 Oliver KÖNIG Orelac Racing Kawasaki 1’52.981 3.680
23 Leandro MERCADO MIE Racing Honda Honda 1’53.143 3.842
24 Hafizh SYAHRIN MIE Racing Honda Honda 1’53.247 3.946
25 Loris CRESSON Pedercini Racing Kawasaki 1’53.885 4.584

Marc Márquez: A látásproblémák megrémítenek

0

Többször számoltunk be már arról, hogy milyen állapotban van Marc Márquez indonéziai bukását követően és arról is, hogy a mostani hétvégén visszatért a versenypályára Austinban. Hogy milyenek az esélyei egy jó eredményre? Rövidesen ki fog derülni.

A hatszoros MotoGP-bajnok kettős látásának visszatérése miatt úgy döntött, hogy az egy héttel ezelőtti argentin versenyhétvégét kihagyja. A héten pedig jött a bombahír: Austinban visszaül a nyeregbe. Arról nyilatkozott most az amerikai versenypálya királya, hogy milyen érzések voltak benne korábban, és mi vezérelte őt arra, hogy három héttel balesete után újra motorra üljön.

A döntés a visszatérésről

A megújult motivációt és egy utolsó fittségi tesztet követően, amely egy pályanapot is magában foglalt egy CBR600RR motorral a hét elején, Márquez meghozta a döntést, hogy versenyezni fog Austinban, egy olyan pályán, ahol szinte egyeduralkodó volt az elmúlt években.

„Argentínában nem éreztem motiváltnak magam arra, hogy vállaljam a kockázatot, és nem is akartam. Megbeszéltem az orvossal, és úgy döntöttünk, hogy itthon maradok, pihenek.

„Újra elkezdtem edzeni, és ezen a héten voltam egy következő orvosi vizsgálaton, és a látásom rendbe jött.

„Természetesen nem vagyok a legjobb formámban, de megpróbálunk egy remek FP1-et teljesíteni, és onnan indul a hétvégénk.”

A sorozatos bukások és az önbizalom 

Azt, hogy Márqueztől azt halljuk, hogy „nem éreztem magam motiváltnak” hatalmas meglepetés. Főleg, ha azt nézzük, hogy milyen elszántságot és küzdelmet, mutatott eddigi felépülései során, nem is beszélve a pályán mutatott teljesítményéről. Abban a tudatban viszont, hogy az elmúlt két évben hatalmas bukásokon és komoly sérüléseken van túl, érthető, hogy jobban átgondolja orvosai tanácsát.

A sérülések ellenére a világbajnoknak talán lehet esélye arra, hogy ezen a hétvégén visszaszerezze helyét a MotoGP élmezőnyében.

A verseny előtti sajtótájékoztatón Márquez hozzátette: „Igazából nem sok mindenre emlékszem a bukásból. Inkább a videóból és a képekből tudom feleleveníteni, mint abból, amit éreztem, és amire emlékeztem.

„Igaz, hogy Indonézia volt pályafutásom legrosszabb nagydíja. Túl sokszor estem, voltak olyan bukások, amiket nem értettem, a bemelegítő edzéses balesetnél új hátsó gumival voltam, és megtörtént a high side.”

„De mindegy is, ez már a múlt, és most itt az ideje, hogy újra felépítsük az önbizalmamat, és újra beindítsuk a folyamatot.

„Indonéziában nagyon nehéz volt, de a következő héten még inkább. Szerencsére most itt vagyok.”

Marc Márquez
Marc Márquez újra a MotoGP paddockban Fotó: MotoGP Media
A fizikai és mentális állapot

A spanyol versenyző azt is elmondta a sajtótájékoztató során, hogy habár fizikailag erősebb most, mint Katarban a szezonnyitó hétvége előtt, de önbizalommal, mentálisan nehezebb most a helyzete.

„Természetesen Katarhoz képest a fizikai állapotomat egy kicsit jobbnak érzem, de az igaz, hogy az önbizalommal rosszabb a helyzet” – ismerte el a spanyol.

„Ez olyasmi, ami nyilvánvaló egy újabb sérülés utáni hétvégén. Főleg, ha ez a látásra is kihatással van, ami egy olyan dolog, ami megrémít.

„De igen, ettől eltekintve a bajnokság fontos, ott van, de most nem ez a fő cél.”

Lehet még esélye a világbajnoki pontversenyben? Ez egy többtényezős kérdés, az első és legfontosabb dolog, amire most ügyelnie kell, hogy motoron maradjon. Ha ismét beszerez egy komolyabb bukást, ami sérüléssel jár, akkor minden bizonnyal elszállnak esélyei. Mindenesetre azt kijelenthetjük, hogy az idei szezon nagyon változatos, hiszen az elmúlt három versenyhétvégén kilenc különböző versenyző tudott felállni a dobogóra, így senki nem tett szert nagy előnyre a tabellán. Ki tudja, lehet Marc Márquez lesz a következő a dobogón?

Morbidelli: Szeretem ezt a pályát

0

Franco Morbidelli igyekszik elfelejteni a múlt hétvégét, és minden erejével a soron következő nagydíjra koncentrál.

A gyári Yamaha versenyzője nem lehet nyugodt, hiszen mindössze a 12. helyen áll a világbajnoki tabellán. Az austini futam talán feledteti az olasszal az előző nagydíjon történt eseményeket.

Morbidelli szavait a Speedweek.com idézi:

„Tavaly a lábam miatt nem tudtam 100%-ot nyújtani, nem tudtam kellően húzni a gázt. Ezen kívül az aszfalton lévő huplik is megnehezítették a dolgomat. Az idei év már egy másik történet. Abszolút felkészülten érkezem, és a pálya állapota is valószínűleg sokat javult az újraaszfaltozásnak köszönhetően. Nagyon örülök, hogy újra Austinban versenyezhetek. Egy nagyon nehéz pályáról van szó, de ez az egyik kedvencem.”

BSB Silverstone teszt 2. nap – MacKenzie bokája eltört

0

Tommy Bridewell nyerte a Bennetts Brit Superbike Bajnokság utolsó, szezon előtti hivatalos tesztjét Silverstone-ban, és az Oxford Products Racing Ducati csapatának a nap utolsó edzésén a nagy szél és a hűvös körülmények ellenére is megdöntötte a legjobb köridőt.

Bridewell a tavalyi bajnokság második helyezettje arra törekszik, hogy még jobb időt motorzzon az idei szezonban. Ezzel az idővel mindössze 0,103 másodperccel előzte meg Rory Skinner előző napi idejét.

A köridők nagyon közel voltak egymáshoz a két nap során, mindössze 0,909 másodperc választotta el egymástól a versenyzőket a vegyes körülmények ellenére. Az, hogy a mezőny ennyire szoros, egy nagy kecsegtető szezont vetíthet előre a jövő hétvégén kezdődő idény előtt.

Bridewell így nyilatkozott: „Határozottan nagyon erős előszezoni tesztünk volt. Őszintén szólva az itteni teszt nagyon fontos volt. Rengeteg új alkatrészt kellett tesztelnünk, és ma találtunk valamit, mivel volt egy kis problémánk. Volt egy csomó pozitívum és egy negatívum, de ma folytattuk a motorozást, hogy kijavítsuk, és sikerült is, szóval emiatt nagyon erősnek érzem magam az első forduló előtt.”

A Rich Energy OMG Racing Yamaha csapata pozitívan zárta az előszezoni teszteket, Kyle Ryde és Bradley Ray a harmadik, illetve negyedik helyen zárt a kétnapos gyakorláson.

A Honda Racing UK versenyzője, Glenn Irwin befért az első ötbe, megelőzve Dan Linfootot az iForce BMW-vel. Christian Iddon a Buildbase Suzuki versenyzője végzett a hetedik helyen. Az első hét helyen hat különböző gyártó szerepelt.

A 2018-as bajnok Leon Haslam a VisionTrack Kawasaki csapattal a nyolcadik leggyorsabb volt. Őt követte Danny Buchan, míg a Rapid CDH Racing Kawasaki Josh Owens meggyőző teljesítményével zárta az első tizet.

Andrew Irwin, Ryan Vickers és Jason O’Halloran épphogy lemaradt az első tízről, míg a kétszeres bajnok Josh Brookes és Tom Sykes a 14., illetve a 19. helyen fejezte be a tesztet.

A regnáló bajnok Tarran Mackenzie-nél eközben a Coventry-i Egyetemi Kórházban végzett vizsgálatot követően a bal bokája törését diagnosztizálták az előző napi nagy sebességű bukása után. A McAMS Yamaha versenyzője pénteken ellátogat egy specialistához további konzultációra. Bízunk mihamarabbi felépülésében!

 

Silverstone teszt – Összesített végedermény:

1 Tommy BRIDEWELL Oxford Products Racing Ducati 53.627
2 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 53.730
3 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 53.795
4 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 53.799
5 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 53.829
6 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 53.868
7 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 53.933
8 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 54.034
9 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 54.062
10 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki Kawasaki 54.092
11 Andrew IRWIN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 54.150
12 Ryan VICKERS FHO Racing BMW BMW 54.194
13 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 54.223
14 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 54.283
15 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 54.300
16 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 54.407
17 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki 54.408
18 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 54.418
19 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 54.429
20 Luke MOSSEY TAG Racing Honda Honda 54.435
21 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW BMW 54.525
22 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 54.536
23 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 54.679
24 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 54.821
25 Dan JONES iForce BMW BMW 54.899
26 Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss Racing Suzuki 54.901
28 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 55.099
27 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki Kawasaki 55.354
29 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki Kawasaki 55.614
30 Michael DUNLOP 56.646
31 Sam COX NP Racing BMW BMW 57.626

Schrötter és Alcoba bizakodóak a texasi futamot illetően

0

Marcel Schrötter és Jeremy Alcoba pozitív emlékekkel tér vissza Austinba, és remélik, hogy előkelő helyen végeznek majd a hétvégi futamon.

A német pilóta 2019-ben másodikként zárta a texasi versenyt. A rendkívül rutinos Schrötter nem igazán érti, hogy mi nem állt össze számára az eddigi futamokon, de minden erejével azon van, hogy bizonyítson. Austin pedig egy tökéletes helyszín lenne erre a célra.

Schrötter szavait a Speedweek.com idézi:

„Tavaly hatalmas csalódás volt számomra, hogy Austinban nem szereztem pontot, tekintve, hogy 2019-ben milyen erős voltam és nagyon jól fekszik nekem ez a pálya. Azzal a tudattal vágok neki a futamnak, hogy milyen nehéz is volt számunkra ez a verseny 2021-ben. Nagyon sok munka áll előttünk, hogy ebből a mélységből kikászálódjunk, ahol most vagyunk. Austinban kezdettől arra kell majd koncentrálnunk, hogy a motoron minden stimmeljen. Egy konstans sémát kell kidolgoznunk, és nem várni ezzel a vasárnap reggeli bemelegítő edzésig. A célunk az, hogy lépésről lépésre elérjük a Top10-es helyezéseket. Ezért a célért pedig nagyon keményen fogunk dolgozni.”

Schrötter csapattársa, Alcoba is megszólalt a téma kapcsán:

„2021-ben voltam először Austinban. A pályát már láttam korábban TV-ben, és az volt az érzésem, hogy nagyon fog tetszeni. Egy nagyon gyors és nehéz pályáról van szó, de tavaly még a Moto3-ban harmadik rajthelyről indultam és hatodikként zártam. Gyorsabb voltam, mint amire számítottam, így ez az aszfaltcsík lett az egyik kedvencem. Tudom, hogy nagy a szakadék a Moto3 és a Moto2 között, de próbálom a legjobbat kihozni ebből a hétvégéből. A célom az, hogy gyors legyek és pontokat tudjak szerezni. Hogy őszinte legyek, igazából minden pálya új számomra a Moto2-es motorral.”

Hétvégi összesített menetrend – Austin és Aragon

Egy duplahétvége vár a motorsportrajongókra: ugyanis egyszerre gurul pályára a MotoGP és a Superbike világbajnokság mezőnye (hogy a Forma1-es Ausztrál Nagydíjról már ne is beszéljünk). És, bár Magyarországon egyetlen tévécsatorna sem közvetíti, érdemes megemlíteni a MotoAmerica Superbike bajnokság nyitóhétvégéjét, amely az Amerikai Nagydíj betétfutama lesz – és amelyik idei egyik bajnokesélyes résztvevője lesz a MotoGP-futamgyőztes (és Dakar-szakaszgyőztes) olasz Danilo Petrucci is.

Az austini, valamint az aragoni hétvége programját már külön-külön közzétettük, és bár az időeltolódás miatt csak minimális átfedés van a két program között, ismertetjük az összetett időtervet, amelyen mindkét nagy sorozat programja látható.

PÉNTEK
09:00 – 09:30 Yamaha R3 Cup Szabadedzés
09:45 – 10:15 Supersport 300 VB 1. szabadedzés
10:30 – 11:15 Superbike VB 1. szabadedzés TV: Arena4
11:25 – 12:10 Supersport VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
13:30 – 14:00 Yamaha R3 Cup Superpole
14:15 – 14:45 Supersport 300 VB 2. szabadedzés
15:00 – 15:45 Superbike VB 2. szabadedzés TV: Arena4
16:00 – 16:45 Supersport VB 2. szabadedzés
16:00 – 16:40 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4
16:55 – 17:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4
17:55 – 18:35 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4
19:30 – 20:00 MotoA SBK 1. időmérő
20:15 – 20:55 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4 (felv.: 06:00)
21:10 – 21:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4 (felv.: 06:45)
22:10 – 22:50 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4 (felv.: 07:45)
23:05 – 23:45 MotoA SBK 2. időmérő
SZOMBAT
09:00 – 09:30 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena4
09:45 – 10:05 Supersport 300 VB Superpole TV: Arena4
10:25 – 10:45 Supersport VB Superpole TV: Arena4
11:10 – 11:25 Superbike VB Superpole TV: Arena4
11:45 Yamaha R3 Cup 1. verseny
12:40 Supersport 300 VB 1. verseny
14:00 Superbike VB 1. verseny TV: Eurosport 2
15:15 Supersport VB 1. verseny TV: Eurosport 2
16:00 – 16:40 Moto2 3. szabadedzés
16:15 Yamaha R3 Cup 2. verseny
16:55 – 17:40 MotoGP 3. szabadedzés
17:55 – 18:35 Moto3 3. szabadedzés
19:35 – 19:50 Moto2 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 22:30)
20:00 – 20:15 Moto2 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 22:55)
20:30 – 21:00 MotoGP 4. szabadedzés
21:10 – 21:25 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 23:15)
21:35 – 21:50 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 23:40)
22:10 – 22:25 Moto3 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 00:15)
22:35 – 22:50 Moto3 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 00:40)
VASÁRNAP
00:15 MotoA SBK 1. verseny
09:00 – 09:15 Superbike VB Warm-up
09:25 – 09:40 Supersport VB Warm-up
09:50 – 10:05 Supersport 300 VB Warm-up
11:00 Superbike VB Superpole verseny TV: Arena4
12:30 Supersport VB 2. verseny TV: Arena4
14:00 Superbike VB 2. verseny TV: Arena4
15:15 Supersport 300 VB 2. verseny TV: Arena4
16:20 – 16:30 Moto2 Warm up
16:40 – 17:00 MotoGP Warm up
17:10 – 17:20 Moto3 Warm up
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4
21:30 Moto3 Verseny TV: Arena4
22:45 MotoA SBK 2. verseny

Tetováláson köszön vissza Espargaró győzelme

0

Nem csak az Aprilia, maga Aleix Espargaró számára is történelmi volt az argentin siker. Megadta a módját az ünneplésnek.

Kétszázadik királykategóriás futamát teljesítette még a múlt hét végén Aleix Espargaró. A jubileum végül nagyon pozitív kicsengést kapott, miután a motoros nem csak hogy kerek számhoz érkezett, de végül meg is nyerte a futamot Termasban.

Ez egyébként nem csak az Aprilia, hanem saját maga első futamgyőzelme is lett – az összes kategóriában! Mindkét fél mérföldkőhöz érkezett tehát, ezt pedig a hamarosan 33 éves motoros egy tetoválás formájában örökítette meg.

A felirat végül a „Resilience 03-04-22” lett, amelyhez a következő szöveg társul az Instagram-posztban: „A minőség az, amikor valakit az élet földre visz, és mégis erősebben tud visszatérni, mint bármikor korábban.

Aleix Espargaró tetoválása:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aleix 41 (@aleixespargaro) által megosztott bejegyzés