back to top
2025. július 08. 15:26
Kezdőlap Blog Oldal 763

Puig a Honda gondjairól: „Több időre van szükségünk”

0

Amióta Európába értek, egyre jobban kidomborodnak a Honda hátrányai, és problémái. Noha Marc Marquez révén azért fontos pontokat szereztek Jerezben és Le Mans-ban, de a nyolcszoros világbajnok mindkét alkalommal legjobb Hondásként is 10 másodpercen kívül végzett a futamgyőzteshez képest. És bár Spanyolországban ezzel együtt is a dobogós helyekért harcolt, összességében továbbra is a legjobb eredménye egy negyedik hely 2022-ben. Franciaországban úgy lett hatodik, hogy hárman is kiestek előle. Érthető módon Alberto Puig sem lehetett elégedett ezután a futam után.

„Ez egyértelműen nem az az eredmény, amire számítottunk, vagy ami a célunk lenne. Persze mindig a maximumra törekszünk, de az a helyzet, hogy vannak gondjaink. Továbbra is keressük, hogy tudjuk a bennünk lévő potenciált elérni. A mostani hétvége Le Mans-ban megint nem volt könnyű. Eredmények szempontjából nem azt értük el, amire számítottunk, de azért a verseny nem volt egy teljes katasztrófa. De át kell látnunk az egész helyzetet, hiszen ez nem a valódi képességünket mutatta, és egyértelműen nem Marc valódi pozícióját.”

Forrás: Repsol Honda

A világbajnoki pontversenyben Marquez a 10. helyet foglalja el 48 pontos lemaradással Quartararo mögött a szezon harmadánál. Igaz, ebben benne van a két kihagyott versenye is, de a szezonnyitón látott jó kezdést, illetve az austini felzárkózást leszámítva kevés jelét láttuk idén annak, hogy versenyképesek lehetnek a Hondások. Az egyetlen dobogót Pol Espargaro szerezte még a katari harmadik helyével, azóta csak távolodnak az élmezőnytől.

„Tudjuk, hol kell fejlődnünk. Több időre van szükségünk tesztelni, amiről azt gondoljunk, hogy segít megoldani a problémákat. Most tovább kell folytatni a munkát, és várni, hogy ezek a megoldások megérkezzenek Európába lehetőleg minél hamarabb. Szerintem az egyetlen pozitív oldala ennek, hogy nem vagyunk boldogok. Ez azért jó, mert versenykörülmények között, amikor nem úgy mennek a dolgok, ahogy vártuk, akkor nagyon könnyű elveszíteni a motivációt. De mi nem ilyenek vagyunk, vissza fogunk támadni, fejlődni fogunk és elérjük a célul kitűzött eredményeket.”

Alex Márquez nem érzi jogosnak a büntetést

0

Mindössze 2 ponttal gazdagodott a spanyol a francia hétvégén, miután egy kanyarlevágásért hosszú körös büntetésre ítélték.

„A rajtom jó volt, és az első kör sem sikerült rosszul” – kezdi Alex Márquez.

„Nagyon erős bolyban haladtam, de elkövettem egy hibát a nyolcas kanyarban. levágtam a sikánt, mert el akartam kerülni egy esetleges ütközést Marinivel. Ezáltal két pozíciót is veszítettem, ennek ellenére a versenyigazgatóság hosszú körös büntetést szabott ki számomra. Nem érzem jogosnak a dolgot.”

„Ha csak egy tizeddel lassabban haladtam volna a kanyarlevágáskor, nem büntettek volna meg, de egy ilyen helyzetben nagyon nehéz kontroll alatt tartani a motort. Túl későn tértem vissza fejben, hiába futottam 1.32-es köröket, addigra már nem volt esélyem. Továbbra is van problémánk az első gumival, főleg a kanyarokban. Azt pedig rettentő nehéz elfogadni, hogy ennyien vannak előtted.”

Rea: „Már vissza akartam kapni a Kawasakimat”

0

Jonathan Rea az Assen utáni négyhetes szünetet többek között arra használta fel, hogy ellátogasson a Számára hazai rendezésű North West 200 utcai versenyre is. A Kawasaki sztárja most a hétvégén Estorilban megrendezésre kerülő Superbike-világbajnoki fordulóra  koncentrál.

Jonathan Rea szeretné visszaszerezni a Superbike-világbajnoki címet, amitől Toprak Razgatlioglu fosztotta meg 2021-ben.

Idén Rea három győzelmet és két második helyet szerzett, és két versenyhétvége után a második helyen áll Álvaro Bautista mögött. Az utolsó asseni futam nem ért túl szerencsésen véget az északír számára, hiszen török ellenfelével ütközött, aminek következményeként mindketten kiestek a versenyből.

A 35 éves versenyző már nagyon várja a soron következő estorili hétvégét, elmondta, hogy jó volt egy kis szünet, de már nagyon vágyott a Kawasakijára.

„Bár jó volt a szünet, egy hétnyi pályától való távolmaradás után vissza akartam kapni a Kawasakimat. Amikor jó az érzés a motorral, akkor jobb folytatni” ismerte el Rea. „Másrészt az is jó, hogy egy kis időt otthon tölthetek, edzéssel és azzal, hogy meglátogathatom az North West 200-at. Nagyon jó, hogy egy ilyen nagy esemény Észak-Írországban van. A szurkolók támogatása hihetetlen, még egy utcai versenyen is.”

Az utcai versenyzésnek nagy hagyománya van Nagy-Britanniában. Rea édesapja, Johnny 1989-ben nyert a Man-szigeten a junior TT kategóriában. Nagyapja, John nagyapja Joey Dunlop szponzora volt. Jonathan Rea Facebook oldalán közzétette, hogy kigurulna motorjával egy közös motorozásra néhány helyi társával, de biztonsági okok miatt ezt a tervét végül parkolópályára tették.

„Most már izgatottan várom Estorilt. A pálya elég király, nagyszerű vonalvezetéssel. 2020-ban ott nyertem a hatodik világbajnoki címemet, de akkor nem sikerült jól a hétvége. A 2021-es évben sokkal jobb eredményeket értünk el, és versenyképesek voltunk. Akkor jöttünk rá, hogyan lehet optimálisan kihasználni a ZX-10RR erősségeit” – emlékezett vissza Rea. „Idén ismét javult a motorunk. A szezon első futamain nagyon erősnek és rendkívül egyenletesnek éreztem magam. Estorilban létfontosságú lesz, hogy lendületben maradjunk. Az asseni kudarcot leszámítva mindig a dobogón voltunk, és mindig az első két helyezett között.”

Paul Denning: Razgatlıoğlu olyan tehetség, mint Stoner vagy Márquez

0

A Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning meg van győződve arról, hogy a 2021-es Superbike világbajnok Toprak Razgatlıoğlu egy évszázados tehetség.

Nem is lehet kérdéses, hogy a török hatalmas tehetség, hiszen a 6 szezonon keresztül egyeduralkodó Jonathan Rea-nek olyannyira komoly kihívója lett a 2021-es szezonban, hogy meg is szakította az észak-ír versenyző évekig tartó sikersorozatát. Toprak Razgatlıoğlu 13 győzelemmel és 29 dobogós helyezéssel nyerte a világbajnokság tavalyi évadát.

A Yamaha versenyzőjét azóta egy lehetséges MotoGP szerepléssel is hírbe hozták. Azonban a Supersport világbajnok Kenan Sofuoğlu védence még két évre írt alá a Superbike világbajnokságra. Tette ezt azért, mert a Yamahának nincs szabad helye a gyári csapatban.

A Pata Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning egyértelművé tette, hogy megérdemli a helyet a királykategóriában.

„Tehetségesebb, mint bármelyik pilóta, akivel valaha dolgoztam, és tehetségesebb, mint bármelyik pilóta, akit valaha láttam”mondta el a török versenyzőről, akit olyan kivételes tehetségnek tart, mint Casey Stoner vagy Marc Marquez. „Toprakot egy szintre tenném velük. Azokat a dolgokat, amiket a motoron tud, még sosem láttuk: hogyan használja az első féket, milyen dőlésszöget mutat be és a hátsó kerékkel a levegőben… az a ráérzés és a megértés, amivel rendelkezik, hihetetlen. Ez teszi őt természetessé. Olyan dolgokat tud az egyensúlyával, a testkontrolljával és az erejével, amire a legtöbb sportoló nem képes.”

Razgatlıoğlu azon kevés superbike pilóta egyike, aki a MotoGP paddockban a legnagyobb elismerésnek örvend. Egy MotoGP teszttel, a Yamaha szeretné meggyőzni a Superbike világbajnokot, hogy fontolja meg a helyet a szatellit csapatban.

Álomkezdés az Apriliával: Aleix Espargaro bajnokesélyes?

0

Noha a világbajnoki címvédő Quartararo egyelőre nem magát, hanem Bastianinit tartja a legfőbb bajnokesélyesnek, kettejük között a pontversenyben ott van még Aleix Espargaro is. Az Aprilia tavaly év végéig mindössze egy dobogós helyezést szerzett a MotoGP-be való visszatérés óta. Idén viszont az első futamgyőzelem, és további három dobogó után már a koncesszióit is elveszítette – utolsóként a gyártók közül. Joggal merül fel a kérdés, hogy Aleix Espargaro és az Aprilia 2022-ben bajnokesélyesnek számíthat-e.

Futamgyőzelmekben egyelőre Bastianini az etalon, hiszen egyedül ő nyert egynél többet, de dobogós helyezésekben Aleix Espargaro az, aki kiemelkedik. A Le Mans-i már sorozatban harmadik dobogós helyezése volt, ahogy visszatértek Európába. Így a termasi győzelemmel együtt már összesen négynél tart, ami a legtöbb a mezőnyben. Az összetettben a lemaradása mindössze négy pont a listavezető Quartararo mögött. A versenyző és a csapat is élete formájában, hiszen soha korábban nem szereztek ennyi pontot az első hét futamon. És nemcsak egy pályán, hanem lényegében már minden körülmények között bizonyítottak idén. Szinte hihetetlen, de az eddig általában sereghajtó (vagy minimum utolsó erőnek számító) Aprilia Espargaro alatt egyelőre bajnokesélyesnek látszik.

Forrás: MotoGP Media

Biztos vagyok benne, hogy harcban lehetünk a bajnoki címért, de nem igazán gondolkodok rajta. Csak próbálom élvezni a pillanatot, Valenciáig minden egyes versenyen dobogóra állni, még több futamot nyerni, és egy nehéz pályafutás után jól érezni magam.

Az utóbbi években többször fordultak elő szürreális végeredmények, és óriási formaingadozások mindenkinél a királykategóriában. A bajnok 2020-ban, majd 2021-ben is az lett, akinél a legkevésbé fordult elő hanyatlás.

Ebben a kategóriában úgy látszik, hogy mindenki gyors, és ez igaz is. Múlt héten olvastam egy interjút Gigi Dall’Ignával, és érdekes volt, mert azt mondta, hogy ebben a bajnokságban mindenki gyors, de ismerni a motort a határon, minden egyes részletét a motornak, az jelenti a különbséget.”

A sikeres szezonkezdet ellenére az új szerződése az Apriliával még várat magára, és még Aleix Espargaro maga sem tudja, mi lesz vele jövőre.

Bagnaia: Így nem leszek világbajnok…

0

Francesco Bagnaia megint nullázott egy adott versenyhétvégén. A gyári Ducati olasza tudja, ezek a legkevésbé sem férnek bele.

Hiába szerezte meg első futamgyőzelmét Jerezben Francesco Bagnaia, a legutóbbi Francia Nagydíjon történő kiesésével tulajdonképpen semmissé is tette azt. A túlságosan hullámzó teljesítménnyel (benne pedig immár két kieséssel) az olasz hátránya máris 46 pontra hízott Fabio Quartararóhoz képest.

Tökéletes hétvége volt a balesetig” – sajnálkozik a kiesésekor második Bagnaia a crash.net kérdésére válaszolva. „Jól kezeltem a versenyt, gyors voltam. Kezelni tudtam magam mögött Jacket, és akkor sem volt baj, amikor már Enea (Bastianini) volt mögöttem. Aztán amikor Enea megelőzött engem, ugyanúgy jártam el, mint Márquez ellen Aragóniában. Próbáltam minél előbb visszakerülni elé, de a nyolcasban hibáztam. Próbáltam keményebben fékezni, de blokkolt az első egész nap, így elmentem egyenesen. Talán túl keményen fékeztem. Aztán arra gondoltam, nincs semmi nyomás, majd meglesz. Nem akartam őt hirtelen utolérni. Az volt a fejemben, hogy kiegyensúlyozott körökkel meglehet majd. Meg egyébként is, könnyű volt hibázni. Aztán mégis, amikor az utolsó előtti kanyarba érkeztem, én estem ki.

Már most frissen is drágának tűnik a hiba. A szezon végén pedig pláne fájhat ez a végelszámolásnál. „Alapvetően jól éreztem magam a lágyakon, de mivel melegebb volt, arra gondoltam, megyek a közepessel. De nem gondolom, hogy ez lett volna a baj. Nem tudom (miért történt). Még lassabban is vettem a kanyart, hogy kicsit megpihenhessek. Szóval nem értem, emiatt pedig mérges is vagyok. Az egyetlen lényegi információ, hogy elvesztettem minimum 20, de lehet, hogy 25 pontot. Ilyen hibákkal pedig nem leszek bajnok. Itt az ideje még érettebbnek lennem.

Márquez szerint a maximumot hozták ki Le Mans-ból

0

Marc Márquez úgy lett hatodik a Francia Nagydíj leintésekor, hogy tulajdonképpen még örülnie is kellett ennek. Erőből még ez sem biztos, hogy ment volna.

Minden egyes versenyen, amelyen Marc Márquez elindult, a negyedik és a hatodik hely között zárt valamelyik pozícióban. Voltak olyan futamok, amikor akár esélye is lehetett volna egy jobb eredményre. Le Mans és a Francia Nagydíj viszont nem ilyen volt. Márquez úgy lett hatodik, hogy inkább hátrafelé kellett figyelnie, előre pedig hiába szerett volna, nem volt különösebb értelme. Erőből ráadásul nem is ez a helyezés volt a realitás.

A kiesések nélkül a mi pozíciónk a kilencedik volt” – szögezi le Márquez. „Viszont hárman kiestek, így összejött egy hatodik hely. Ennél több viszont nem ment, egyszerűen nem tudtam gyorsabb lenni. Amikor Zarco megelőzött, szándékosan szélesen vettem a kanyart, hogy ne veszítsek tempót. Megpróbáltam beállni mögé, de láttam, hogy gyorsabb nálam. Nem volt meg a sebességem. Így pedig csak be akartam érni és befejezni a versenyt.

Márquez a Francia Nagydíj során bajlódott a jobb karjával is – pontosan azzal, ami már 2020-ban problémát okozott neki. Nem is érezte tökéletes állapotban magát. „Felkeltem, és nem éreztem jól magam. De versenynap volt, menni kellett. Küszködtem a warm-up során, elmentem rajtot gyakorolna, aztán éreztem egy furcsa remegést a karomban. Kicsit fájt, de semmi extra. A versenyen ez aztán rendben volt, olyan szinten, mint mondjuk Jerezben vagy Portimaóban.

Márquez még ezzel is a legjobb hondásként zárta a Francia Nagydíjat. A spanyol jelenleg tizedik összetettben, 54 szerzett ponttal.

Alberto Puig: Két versenyzővel több van a piacon

0

Kivárásra játszik a HRC Rins és Mir leszerződtetését illetően. Puig szerint a helyzet egyértelmű: két versenyzővel több, két motorral kevesebb.

Mióta a Suzuki bejelentette, hogy az idény végén távozik a világbajnokság körforgásából, Alex Rins és Joan Mir szabad prédává váltak a pilótapiacon. A két spanyol menedzserei felkerestek több csapatot, többek között a Hondát is. A gyári istállónál Márqueznek biztos szerződése van, de Pol Espargaró ülése kérdéses, mivel vele még nem történt hosszabbítás. Ugyanez a helyzet az LCR alakulatnál is, ahol sem Nakagami, sem az ifjabb Márquez nem rendelkezik még szerződéssel jövőre.

„A Suzuki bejelentése nem csak számunkra változtatta meg a helyzetet, hanem minden márka és csapat számára is.” – kezdi Puig.

„Jelenleg két versenyzővel több áll rendelkezésre, teljesen váratlanul. A matek pedig egyszerű: két versenyzővel több, két motorral kevesebb a mezőnyben.”

„Természetesen a Suzuki pilótái minden márkával és csapattal felvették a kapcsolatot, abban a pillanatban ahogy megkapták a hírt. Világos, hogy mi is meghallgatjuk őket, ogy milyen elképzeléseik vannak a jövőre nézve.”

„A mi politikánk és stratégiánk nem változott, kivárunk a megfelelő pilóta kiválasztásával. Megvizsgáljuk a lehetőségeinket. Természetesen lehetnek fiatal pilóták, ahogy más vezetési stílussal rendelkezők is. Nyilván szem előtt tartjuk azt is, hogy a jelenlegi versenyzőink hogyan fejlődnek. Nem szeretnénk elhamarkodott döntést hozni. Mindenki számára hatalmas meglepetés volt ez a hír Jerez után, de ettől függetlenül, az elképzeléseink nem változnak. Van két új versenyző, akik közül választhatunk, lényegében ennyi történt.”

„Nem tudjuk, hogy a többi gyártó mikor dönt a versenyzőiről, nekünk van egy tervünk, azt fogjuk véghezvinni. Figyelni fogjuk a pilóták elkövetkezendő versenyeken való szereplését. Minden más gyártó így jár el, és hasonló elképzeléseik vannak. Nyugodtan végiggondoljuk, mit szeretnénk a jövőben. Azonban – mint említettem – az alap koncepciónkon nem fogunk változtatni, még akkor sem, ha a Suzuki úgy dönt, hogy távozik az idény végén. Hogy Rins és Mir kivel veszi fel a kapcsolatot, azt én nem ítélhetem meg. Azt tudom, hogy minket is megkerestek. Ha egy versenyző eljön a Hondához, mi meghallgatjuk.”

Bezzecchi eddig a legjobb újonc

0

Annak ellenére, hogy a francia futamon 23 másodperces lemaradással végzett Bastianinihez mérten, mégis Bezzecchi eddig az év újonca.

Az olasz pilóta nem hazudtolja meg mesterét, Valentino Rossit, aki bizonyára nagyon örül, hogy növendéke sorra szállítja az értékes pontokat. Bezzecchi a francia nagydíjat a 12. helyen zárta, annak ellenére, hogy rajtja nem sikerült a legtökéletesebben.

„A versenynek voltak olyan szakaszai, amelyek nem voltak rosszak, de a futam elejéhez szükséges agresszivitás egyelőre nincs meg bennem.” – kezdi Bezzecchi.

„A Moto2-ben ezen a területen erősebb voltam. Azért is probléma ez, mivel ezáltal veszítek pár pozíciót és megnehezíti a dolgomat, ha előzésre kerül a sor. nehezen boldogulok továbbá az első gumival. Más versenyző mögött haladni egyáltalán nem egyszerű.”

„Amikor egyedül mentem, képes voltam rendkívül jó körökre, 1.32.0-ás időket mentem. Ugyanolyan gyors tudtam lenni, mint az a versenyző, aki vezette a futamot. Ez nagyon boldoggá tesz, de ami a verseny elejét illeti, ott fejlődnünk kell. Természetesen ez teljesen normális, mivel még nem ismerem eléggé a motort, és a futam elején sokkal nagyobb rajtam a nyomás. Nem szeretnék nagy hibát elkövetni, így nem nagyon kockáztatok.”

„Amíg nem ismered eléggé a motort, nehéz meghatározni, hogy hol a legoptimálisabb előzni. Mikor vagy épp a határon, vagy hogyan reagál a versenygép teli tankkal. Ezeket a dolgokat még nem ismerem eléggé. Össze is értem Gardnerrel, amikor meg akart előzni engem. Kiszorított a pályáról, így Marini, Oliveira, Vinales és Di Giannantonio is elhaladtak mellettem. Ha másodjára is fel kell zárkózni, az sokkal nehezebb. Amikor egyedül tudtam körözni, hűteni tudtam az első gumit, így rendkívül gyors voltam. Ez nagyon pozitív dolog számomra. Ha nagyon közel haladunk egymáshoz, akkor alacsonyabb a tempó, gyorsan felmelegszik a gumi. A Moto2-ben nem teljesen így volt, ez a különbség.”

Espargaró nem tudja, mi lesz vele 2023-ban

0

Hiába a győzelem és a további három dobogós helyezés, a vb-aspiránssá avanzsáló Aleix Espargaró jövője jelenleg a levegőben lóg.

Azok után, hogy Argentínában futamot nyert, Aleix Espargaró egy gyengébb austini futam után ismét hozza a dobogókat. Portimaóban, Jerezben és legutóbb Le Mans-ban is felállhatott a pódiumra, mindannyiszor a harmadik helyen. Hiába viszont a kiváló eredmények, Espargaró maga sem tudja, mi lesz vele az év végén lejáró szerződése után. A tárgyalások ugyan megkezdődtek, de a rutinos spanyol elmondása szerint ennek igen messziről futnak neki.

Fogalmam sincs, mi fog történni. Nem is tudom, mit mondhatnék egyáltalán erről az ügyről” – fogalmazott Espargaró a Motorsport.com kérdésére válaszolva. „De nincs ennek hatása rám. Egyszerűen élvezem a pillanatot, és boldog vagyok. Persze jó lenne minél előbb tudni, mi lesz velem, mert az azért nyugalmat adna a jövőre nézve. A magam részéről annyit tehetek, hogy a legjobbamat nyújtom. Jó lenne persze minden versenyt megnyerni, de maradjunk a dobogókban.

Érdekes holtszezon várható majd Espargaró szerint. „Őrületes piac vár ránk, őrületes a bajnokság. Hihetetlen szinten versenyez minden egyes motoros. A magamét nem biztos, hogy meg tudom magyarázni. Nem értem, de nagyon élvezem, ami történik. Megkértem a mérnököket, hogy csináljanak olyan motort nekem, amiről mindig is álmodtam. Megkaptam. Rengeteget fejlődött a motor a holtszezonban, és van 100 pontom hét verseny után. Alig vagyok lemaradva Fabio (Quartararo) mögött. Őrület.

Aleix Espargaró egészen pontosan 98 ponttal áll a vb-tabella második helyén, néggyel lemaradva Quartararo mögött.