back to top
2025. május 21. 02:11
Kezdőlap Blog Oldal 757

Le Mans – változások a versenynapra

A tegnapi időmérő edzés óta történt némi változás. A legfontosabb, hogy megváltozott a Wójcik Racing Team felállása: eredetileg a francia Mathieu Gines mellett a portugál Sheridan Morais és a lengyel Kamil Krzemien indultak volna a 77-es EWC motorral. Ám Morais és Krzemien egészségügyi okokból nem tudnak elindulni, így Bálintot áthozták a 777-es Stock alakulattól, harmadik versenyőnek pedig kölcsönkérték a 7-es számú YART csapat tartalékosát, a korábbi Moto2-es versenyző svájci Robin Mulhausert.

Ezt már Bálint is megpedzegette a tegnapi bejelentkezésében, de akkor még nem volt hivatalos:

A 2022-es Le Mans-i 24 órás végleges nevezési listája (a *-al jelölt versenyzők fognak elrajtolni):

1 Yoshimura SERT Motul Suzuki EWC BLACK Gregg * SIMEON Xavier GUINTOLI Sylvain
4 TATI TEAM BERINGER  Kawasaki EWC TECHER Alan * LEBLANC Grégory MACKELS Bastien
5 F.C.C. TSR Honda France Honda EWC HOOK Josh REA Gino DI MEGLIO Mike *
6 ERC Endurance Ducati Ducati EWC OTTL Philipp Peter FORES Javier * CHECA David
7 YART – Yamaha Official Team EWC Yamaha EWC HANIKA Karel * FRITZ Marvin CANEPA Niccolò
8 Team Bolliger Switzerland #8 Kawasaki EWC BÜHN Jan PELLIJEFF Jesper THÖNI Nico *
9 TECMAS MERSEN GMC BMW EWC HEDELIN Camille * MOSER Marc BONNOT Maxime
11 WEBIKE SRC KAWASAKI FRANCE Kawasaki EWC DE PUNIET Randy MASSON Etienne * MARINO Florian
14 MACO RACING Team Yamaha EWC WEST Anthony BOULOM Enzo * BÓDIS Richárd
15 Aprilia Le Mans 2 Roues Aprilia SST BERNARDI Alex * PARISSE Emmanuel ZAEPFEL Tanguy
16 FERRE FEURPRIER RACING TEAM Yamaha SST FERRE Vincent FEURPRIER Julien * RICHARD Thierry
18 TEAM 18 SAPEURS POMPIERS Yamaha SST CLERE Hugo GUITTET Baptiste * STEINMAYR Philipp
20 Moto Sport Endurance Yamaha SST SIMON Anthony * LE BRAS Youenn DUBOURG Freddy
22 TEAM 202 Yamaha SST PARRET Florent * CREUSOT Amandine JOUBERT Florian
23 TEAM UNIVERS RACING MOTOSPORT #23 Kawasaki SST MEUNIER Leo STOLL Clément * SARRABAYROUSE Alex
24 BMRT 3D MAXXESS NEVERS Kawasaki SST ARBEL Loic LOISEAU Anthony CRESSON Loris *
27 TRT 27 / Bazar 2 La Becane Suzuki SST STOLTZ Regis ERUAM Cyril * PICOT Sébastien
30 TEAM GT ENDURANCE Yamaha EWC CROIX Karl DUFOUR Paul * FONDARD Gillian
33 TEAM 33 LOUIT APRIL MOTO Kawasaki SST GAMARINO Christian * SALTARELLI Simone EGEA Stéphane
34 JMA RACING ACTION BIKE Suzuki SST BONNET Julien ORTIZ Gregory * GEENEN Cöme
35 TMC 35 PMO Yamaha SST BILLEGA John-Ross DIARD Maxime LAMIRE Alexis *
36 3ART BEST OF BIKE Yamaha SST ESCUDIER Nicolas RENAUDIN Martin * LAGRIVE Matthieu
37 BMW MOTORRAD BMW EWC REITERBERGER Markus MYKHALCHYK Illya GUARNONI Jérémy *
41 RAC41-CHROMEBURNER Honda SST FORAY Joseph TESSELS Wayne LEESCH Chris *
44 No Limits Motor Team Suzuki SST MASBOU Alexis CALIA Kevin * SCASSA Luca
45 METISS Metiss EXP PONS Gabriel * DOMINGUES Alexandre TRAUTMANN Lukas
53 MANA-AU COMPETITION Suzuki SST RICHARD Jérôme WANHAM Margaux GEVAUX Cyriac *
55 NATIONAL MOTOS HONDA Honda SST SUCHET Sébastien * SUCHET Valentin RAYMOND Guillaume
56 PLAYERS Kawasaki SST DE KIMPE Arnaud * VIGNAT Léonard RODRIGUEZ GRAS Felix
65 Motobox Kremer Racing #65 Yamaha EWC DEHAYE Geoffroy * WALCHHÜTTER Lukas STRÖHLEIN Stefan
66 OG MOTORSPORT BY SARAZIN Yamaha SST ROLFO Roberto * COCORO ATSUMI PLANCASSAGNE Alex
70 Atlantic Racing Team Honda SST WASTIAUX Jean-François OLLIVIER Jérémy * BABIN Pierrick
72 JUNIOR TEAM LMS SUZUKI Suzuki SST DUPUY Eddy * KEMMER Christopher CORTOT Charles
74 SEIGNEUR MOTORSPORT BMW SST COIGNARD Mélodie * WALLART William SEIGNEUR Christophe
77 Wójcik Racing Team EWC 77 Yamaha EWC GINES Mathieu * KOVACS Balint MULHAUSER Robin
78 TEAM PL PERFORMANCES FLEMBBO Yamaha SST DE LA ROSA Gino * CIRARD Ludovic MANNEVEAU Jordy
83 JLD CITYBIKE Yamaha SST SAUTIF Jonathan * AVAZERI Florian CAREW Paul
85 TEAM RACING 85 BY SOLEANE Kawasaki SST BACHELIER Marc * HERAULT Jeremy LOUAULT Olivier
86 PITLANE ENDURANCE #86 – JP3 Yamaha SST PELLIZOTTI Maxim PARASSOL Adrian PAK Asrin Rodi *
90 Team LRP Poland BMW EWC VINCON Dominik * KERSCHBAUMER Stefan LEWANDOWSKI Bartlomiej
91 ENERGIE ENDURANCE  Kawasaki SST NAPOLI Christian MOHR Jan * SZKOPEK Pawel
94 TEAM LH RACING Yamaha SST NIGON Johan * DE LA VEGA Enzo ROBERT Hugo
96 TEAM MOTO AIN Yamaha EWC CORTI Claudio PEROLARI Corentin SMITH Bradley *
97 ADSS 97 Kawasaki SST BLACKSHAW John * PLATT Christopher RAILTON Jonathan
101 Team Aviobike Yamaha SST GESSLBAUER Gerold * DANGL Patrick GROPPI Anthony
116 Kingtyre Fullgas Racing Team Kawasaki EWC DEJEAN Arnaud BRARD Christophe * DA-RE Dorian
119 Slider Endurance Yamaha SST DILLER Charles RUBIO Garcia Alex BARBOSA Pedro
121 FALCON RACING Yamaha SST CHEVALIER David EISEN Theo * MILLET Loic
135 CAM RACING TEAM Suzuki SST GAUTHEREAU Vincent * GORCE Jonathan VALLEE Camille
212 WERC MOTORS EVENTS Suzuki SST GONNEAUD Dimitri LENOBLE Julien * THION Christopher
333 VILTAIS RACING IGOL Yamaha EWC ALT Florian * NIGON Erwan ODENDAAL Steven
777 Wójcik Racing Team STK 777 Yamaha SST SZKOPEK Marek MANFREDI Kevin * WEBB Danny

 

A verseny előtt ma már csak egyetlen program volt. Bálint itt már a 77-es brigád színeiben vett rész. Ahogy az időmérőkön, úgy ezen is a YART csapat volt a leggyorsabb. A mai warm-up végeredménye:

1 7 YART – Yamaha Official Team EWC Yamaha 1:36.803
2 1 Yoshimura SERT Motul EWC Suzuki 1:37.233 0.430
3 37 BMW MOTORRAD EWC BMW 1:37.502 0.699
4 5 F.C.C. TSR Honda France EWC Honda 1:38.128 1.325
5 77 Wójcik Racing Team EWC 77 EWC Yamaha 1:38.170 1.367
6 6 ERC Endurance Ducati EWC Ducati 1:38.172 1.369
7 96 TEAM MOTO AIN EWC Yamaha 1:38.450 1.647
8 11 SRC KAWASAKI FRANCE EWC Kawasaki 1:38.612 1.809
9 14 MACO RACING Team EWC Yamaha 1:38.786 1.983
10 55 NATIONAL MOTOS HONDA SST Honda 1:38.990 2.187
11 4 TATI TEAM BERINGER RACING EWC Kawasaki 1:39.087 2.284
12 333 VILTAIS RACING IGOL EWC Yamaha 1:39.176 2.373
13 45 METISS EXP Metiss 1:39.456 2.653
14 18 TEAM 18 SAPEURS POMPIERS SST Yamaha 1:39.491 2.688
15 24 BMRT 3D MAXXESS NEVERS SST Kawasaki 1:39.581 2.778
16 119 Slider Endurance SST Yamaha 1:39.683 2.880
17 8 Team Bolliger Switzerland #8 EWC Kawasaki 1:39.929 3.126
18 90 Team LRP Poland EWC BMW 1:39.945 3.142
19 44 No Limits Motor Team SST Suzuki 1:40.051 3.248
20 72 JUNIOR TEAM LMS SUZUKI SST Suzuki 1:40.061 3.258
21 33 TEAM 33 LOUIT APRIL MOTO SST Kawasaki 1:40.593 3.790
22 86 PITLANE ENDURANCE #86 SST Yamaha 1:40.635 3.832
23 36 3ART BEST OF BIKE SST Yamaha 1:40.762 3.959
24 66 OG MOTORSPORT BY SARAZIN SST Yamaha 1:40.808 4.005
25 41 RAC41-CHROMEBURNER SST Honda 1:41.129 4.326
26 777 Wójcik Racing Team STK 777 SST Yamaha 1:41.133 4.330
27 34 JMA RACING ACTION BIKE SST Suzuki 1:41.401 4.598
28 94 TEAM LH RACING SST Yamaha 1:41.411 4.608
29 15 Aprilia Le Mans 2 Roues SST Aprilia 1:41.412 4.609
30 91 ENERGIE ENDURANCE 91 SST Kawasaki 1:41.562 4.759
31 35 TMC 35 PMO SST Yamaha 1:41.588 4.785
32 121 FALCON RACING SST Yamaha 1:41.942 5.139
33 101 Team Aviobike SST Yamaha 1:42.064 5.261
34 78 TEAM PL PERFORMANCES  SST Yamaha 1:42.307 5.504
35 9 TECMAS MERSEN GMC EWC BMW 1:42.327 5.524
36 65 Motobox Kremer Racing #65 EWC Yamaha 1:42.559 5.756
37 70 Atlantic Racing Team SST Honda 1:42.686 5.883
38 85 TEAM RACING 85 BY SOLEANE SST Kawasaki 1:42.879 6.076
39 22 TEAM 202 SST Yamaha 1:42.891 6.088
40 27 TRT 27 / Bazar 2 La Becane SST Suzuki 1:43.005 6.202
41 56 PLAYERS SST Kawasaki 1:43.013 6.210
42 16 FERRE FEURPRIER RACING SST Yamaha 1:43.358 6.555
43 30 TEAM GT ENDURANCE EWC Yamaha 1:43.378 6.575
44 20 Moto Sport Endurance SST Yamaha 1:43.696 6.893
45 53 MANA-AU COMPETITION SST Suzuki 1:43.904 7.101
46 97 ADSS 97 SST Kawasaki 1:43.904 7.101
47 83 JLD CITYBIKE SST Yamaha 1:44.104 7.301
48 135 CAM RACING TEAM SST Suzuki 1:44.365 7.562
49 212 WERC MOTORS EVENTS SST Suzuki 1:44.731 7.928
50 74 SEIGNEUR MOTORSPORT SST BMW 1:44.739 7.936
51 116 Kingtyre Fullgas Racing Team EWC Kawasaki 1:46.517 9.714
52 23 TEAM UNIVERS RACING SST Kawasaki

 

A verseny ma 15 órakor kezdődik, és holnap 15 órakor ér véget. Elviekben az Eurosport  2 közvetíti, ma 14:45 – 20:00 óráig, illetve holnap reggel hat órától a befutóig.

Petrucci nehezen találja a motivációt bármilyen folytatásra

0

Danilo Petrucci bár dupla győzelemmel kezdett a MotoAmerica Superbike-szezonnyitóján, egyelőre ennek ellenére is nehezen tudja motiválni magát.

Danilo Petrucci 2012-től tavalyig versenyzett a MotoGP-ben, majd 2022-re a MotoAmerica Superbike-bajnokságába szerződött. Itt álomszerűen indult a szezonja a Warhorse Ducati színeiben, hiszen dupla győzelemmel kezdett. Mindezt ráadásul úgy, hogy sem a Panigaléval, sem a Dunlop gumikkal nem versenyzett korábban.

Korábban Petrucci a Dakaron is bemutatkozott a KTM színeiben, és ez lett volna a terve a teljes 2022-es szezonra is. Ez végül kútba esett, így került a tengerentúlra. Petrucci bemutatkozása bár meseszerűnek tűnik, a dolog pszichológiai oldala, a motiváció kérdése ettől még nehéz.

Egyelőre meg kell találnom a kedvet a versenyzéshez” – ismeri el Petrucci. „Az igazság az, hogy amikor szakkommentátorként mentem ki a COTA-ra, azt nagyon élveztem. Nem kellett küzdeni azokért az utolsó két-három tizedekért, mint korábban. 10 év MotoGP után be kell vallanom, hogy rettenetesen elfáradtam. Az idei év egy átmenet lesz.

De merre tovább, ha megvan az a bizonyos kedv? „Ki tudja, talán egyszer majd a Superbike-világbajnokságon. De az is lehet, hogy maradok itt, mert egyébként kezdem megszeretni ezt a helyet.

Petrucci kapott egyébként ajánlatokat, változatosabbnál változatosabb helyekről. „Amikor Valentinóval csatáztam Barcelonában, és miután megelőztem, két körrel később elestem, arra gondoltam, talán eljött az időm. Kaptam ajánlatokat tesztpilótaként, néhányan a Superbike-ból kerestek meg. De azt mondtam: teljes változást akarok. Azért jöttem ide, hogy egy új országban jól érezzem magam. (Szakkommentátorként) ráadásul sokkal többet beszéltem a MotoGP-s srácokkal, mint egy teljes szezon alatt!

Mit mondtak a MotoAmerica első hétvégéjének főszereplői?

0

Az elmúlt hétvégén az Amerikai Nagydíj betétfutamaként elindult az idei szezon a MotoAmerica Superbike mezőnye számára is. Mint arról beszámoltunk, az újonc Danilo Petrucci ellenállhatatlan volt a hétvégén és megszerezte mindkét futamon a győzelmet.

A hétvége hőse egyértelműen az újonc, duplázni tudó olasz versenyző, Danilo Petrucci volt, akik érthetően nagyon elégedett volt a versenyhétvégével.

„Nagyszerű nap volt. Aggódtunk a gumikopás miatt, mert nem tudtuk, melyik gumikeverék a jobb. Tegnap szenvedtünk egy kicsit a hátsó gumival, de ma néhány változtatást eszközöltünk a beállításokon, mert nem volt lehetőségünk a bemelegítésen motorozni, csak egyenesen a versenyen.”

„Mathew Scholtz nagyon keményen fékezett, és nem akartam vele ütközni, így elől mentem, kicsit bezártam az ajtót, és megpróbáltam a lehető legjobban nyomni. Elhúztam kicsit, és nagyon jó volt, hogy kettős győzelmet arattam a MotoAmerica debütálásom alkalmával. Szeretnék köszönetet mondani az egész Warhorse HSBK Racing Ducati NYC csapatnak. Csodálatos munkát végeztünk, és most következik a Road Atlanta.”

„Mindenképpen örülnöm kell ennek a hétvégének. Nem tudtam, hogy milyen szinten leszek. Az egyetlen dolog, amit ismertem, az ez a pálya volt. Szerencsére a motorunk nagyon jó a fékezéseknél és a maximális sebességben. Ezt a sebességet tudom átvinni a kanyarokba. Mindenképpen köszönetet kell mondanom a csapatomnak, mert elég kevés lehetőségünk volt arra, hogy motorozzunk és tapasztalatot szerezzünk. A motor most jobb volt. Nagyon jó volt Mat (Scholtz) ellen küzdeni.”

BJN39292 P
Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

Az olasz versenyző duplázása mellett, Mathew Scholtz is duplázni tudott, igaz, ő a második helyen. Annak ellenére, hogy győzni nem tudott, nagyon boldog volt a versenyhétvége után:

„Láttam, hogy Danilo egy kicsit erősebb volt, mint tegnap a pálya középső részén” – mondta Scholtz . „Ezért a kanyarban megelőztem őt, és csak próbáltam elérni, hogy ne tudjon elől lenni, és ne tudjon behozni. Azt hittem, hogy Cam Petersen és Jake Gagne sokkal közelebb volt hozzánk, mint amilyenek voltak. Azt gondolom, Danilo talán a verseny felénél előzött meg. Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy újra itt állhatok a dobogón. Két második helyezés. Nem is lehetnék boldogabb. Mindkét srác (Petrucci és Gagne) rendkívül tehetséges motoros. Megtiszteltetés számomra, hogy itt állhatok velük együtt a dobogón.”

BJN36818 P
Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

Az első versenyen a yamahás Cameron Petersen tudott csatlakozni a Petrucci – Scholtz páros mellé a dobogón.

„Ez egy jobb verseny volt, mint az első. Egyenletesebb voltam, és egy kicsit közelebb voltam az élmezőnyhöz. Szóval ez egy jó kiindulópont volt, de minden egyes versenyen a dobogóra kell állnom. Nem vagyok elégedett a negyedik hellyel, de örülök, hogy sikerült néhány pontot szereznünk. Most olyan pályákra megyünk, amiket nagyon szeretek, és ahol jól megyek. Úgy gondolom, hogy a szezon hátralévő része jól fog menni; ez egy nagyszerű első hétvége volt a csapattal.”

BJN36793 P
Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

Jake Gagne, a másik Yamahával a második versenyen tudott felállni a dobogó legalsó fokára. A tavalyi szezon hőse az első versenyen műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, így nagyon jól jött neki, hogy a második futamon odaérhetett a dobogóra.

„Kemény hétvége volt. Sok aprósággal volt gondunk, és kimaradtunk néhány pályabejárásból. Tudtam, hogy a bemelegítő kör után nehéz lesz a győzelemért harcolni – egy új motor és néhány más dolog, amihez nem voltam hozzászokva. Miután tegnap kiestem a versenyből, az volt a legfontosabb, hogy célba érjek a versenyen és pontot szerezzek. Örülök, hogy felállhattam a dobogóra. Ez egy kemény kezdés volt, de tudom, hogy készen állunk arra, hogy az év hátralévő részében is jól menjünk.”

J. Gagne
Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson

A Ducati videóval mutatta meg MotoE gépét – De Angelis-el a nyeregben

0

A Ducati hivatalosan is bejelentette, hogy csapatában üdvözölheti az ex-GP pilótát, Alex De Angelist, mégpedig a MotoE projekt fejlesztőcsapatában, és első ízben mutattak be videót a V21L-ről a pályán.

2023-tól a MotoE világbajnokságban Ducati szériamotorokat használnak majd, egyedüli gyártóként. Claudio Domenicali cégfőnök szerint a cél a különösen könnyű, mégis nagy teljesítményű versenygép fejlesztése. Ennek elérése érdekében a Ducati Corse versenyosztálya szorosan együttműködik a házon belüli kutatás-fejlesztési részleggel.

Az előző év decemberében a Borgo Panigale-i gyártó először Misanóban küldte  pályára a V21L prototípust. Azóta is keményen dolgoznak a projekten, adatokat gyűjtöttek és továbbfejlesztették, hangsúlyozta Roberto Canè, a Ducati eMobility igazgatója.

„Az egész csapat kemény munkája meghozza gyümölcsét, folyamatosan haladunk előre, amivel nagyon elégedettek vagyunk” mondta Canè. „Alig négy hónap alatt a prototípusunk már megjárta Olaszország legfontosabb útvonalait, és a visszajelzések pozitívak voltak. Még sok a tennivaló, de határozottan jó irányba haladunk”.

A Ducati pénteken közzétette az első videót is a MotoE gépről a versenypályán. A felvétel Vallelungában készült, a motor nyergében pedig Alex De Angelis ül, aki most már hivatalosan is csatlakozott a fejlesztőcsapathoz a MotoGP tesztpilóta, Michele Pirro mellett. A négyszeres GP-győztes De Angelis egyébként indult már a MotoE világbajnokságon 2019-ben.

Íme a videó:

BSB Silverstone versenyhétvége 1. nap – O’Halloran az élen a nyitónapon

0

Jason O’Halloran nem akárhogy kezdte a 2022-es bajnokság első napját, mint a valaha volt leggyorsabb kört teljesítésével Silverstone-ban, és a SUPERPICKS szabadedzéseken az élre állt, megelőzve riválisait a holnapi szezonnyitó futamra készülve.

A címvédő, Tarran MacKenzie tesztelésen szerzett bokatörése után indult el az idei Brit Superbike szezon a mai napon. MacKenzie csapattársa, O’Halloran meggyőző teljesítménnyel, egyből körrekorddal kezdte a nyitóhétvége szabadedzéseit. Nem az ausztrál versenyző volt az egyetlen, aki a körrekordon belül teljesített a mai napon, rajta kívül további 4 pilóta tudott az 53.342-es idő alá bemenni (amit szintén O’Halloran motorozott 2020-ban). A mezőny elképesztően szoros, hiszen az első 24 versenyzőt mindössze 0,954 másodperc választotta el egymástól a szabadedzések során, és csak 0,040 másodperc volt a különbség O’Halloran és Kyle Ryde között az edzéseken.

A Yamaha így az első két helyen zárt, Lee Jackson a szabadedzések végén ugrott fel a harmadik helyre a Kawasaki nyergében, beférkőzve a japán márka motorosai közé. Utána a szintén yamahás versenyző, Bradley Ray végzett a negyedik pozícióban, kicsivel megelőzve a Buildbase Suzukival ötödik helyen végző Christian Iddont.

Rory Skinner volt a hatodik leggyorsabb volt, amivel a skót versenyző biztosította, hogy mindkét FS-3 Racing Kawasaki pilóta a legjobb 12-ben szerepeljen. Ryan Vickers is eredményesen zárta az gyakorlást, a délután utolsó előtti körével a hetedik helyre lépett előre.

Az Oxford Products Racing Ducati versenyzője, Tommy Bridewell volt a nyolcadik, mindössze 0,002 másodperccel megelőzve a BMW-s versenyzőt, Danny Buchant.

Andrew Irwin a tizedik helyen végzett, közvetlenül Josh Brookes és Dan Linfoot előtt, akik a legjobb 12 versenyző mezőnyét zárták és közvetlenül kerültek be a holnapi időmérő edzés második szakaszába.

A Superbike világbajnokságból visszatérő Leon Haslam és Tom Sykes a 14., illetve a 18. helyen zárta a nyitónapot, így a holnapi SUPERPICKS Q1-es időmérő edzésen lesz jelenésük.

Silverstone – BSB szabadedzések kombinált eredménye:

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 53,107
2 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing  Yamaha 53,147 0,040
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 53,204 0,097
4 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing  Yamaha 53,215 0,108
5 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 53,299 0,192
6 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 53,343 0,236
7 Ryan VICKERS FHO Racing BMW  BMW 53,463 0,356
8 Tommy BRIDEWELL Oxford Products Racing Ducati 53,470 0,363
9 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 53,472 0,365
10 Andrew IRWIN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 53,485 0,378
11 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 53,490 0,383
12 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 53,511 0,404
13 Luke MOSSEY TAG Racing Honda Honda 53,614 0,507
14 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 53,634 0,527
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 53,648 0,541
16 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 53,663 0,556
17 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 53,687 0,580
18 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 53,688 0,581
19 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 53,714 0,607
20 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 53,797 0,690
21 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 53,817 0,710
22 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki 53,965 0,858
23 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 54,028 0,921
24 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki Kawasaki 54,082 0,975
25 Dan JONES iForce BMW BMW 54,264 1,157
26 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW BMW 54,312 1,205
27 Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss Racing  Suzuki 54,421 1,314
28 James HILLIER Rich Energy OMG  Yamaha 54,774 1,667
29 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 54,830 1,723
30 David JOHNSON Rich Energy OMG Racing  Yamaha 55,056 1,949
31 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 55,214 2,107
32 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda Honda 55,258 2,151

Le Mans – YART pole, a magyarok a 13. és 14. helyekről indulhatnak

Elkezdődött a 2022-es Endurance VB a szezon egyik legnagyobb presztizsű futamával, a Le Mans-i 24 órással. A nevezési listán számos világsztárt találunk, számunkra azonban a két magyar versenyző, Kovács Bálint és Bódis Richárd a legkedvesebbek.
Mindketten Yamahával indulnak, de külön géposztályban. Bálint csapata, a Wójcik Racing Team a superbike-nak megfelelő EWC-ben és Stock-ban is érdekelt – Bálint a 777-es rajtszámú Stock brigád névsorában van feltűntetve, zöld színű versenyzőként: azaz tartalékként van jelen, ha a három másik motoros közül valaki kidőlne. Richárd pedig az EWC-ben induló Maco Racing csapat vörös színű nevezettje.

A még kedden rendeztek egy ismerkedő tesztet, ezután Bálint így nyilatkozott:

Bódis Richárd pedig így:

Csütörtökön három jelenésük volt a versenyzőknek: pénteken egy szabadedzés, egy időmérő és egy éjszakai edzés; pénteken pedig egy második időmérő edzés várt a versenyzőkre.

Valamennyi eredmény ezen a linken tekinthető meg.

ELSŐ SZABADEDZÉS

A csütörtöki első szabadedzést az ERC Endurance Ducati nyerte meg Xavi Foresnek köszönhetően. Ricsiék a 11., Bálinték a 19. helyen zártak az 52 csapatot számláló mezőnyből. Ekkor Ricsi még elmaradt a két csapattársától: Anthony Westtől és Enzo Boulomtól – ami nem csoda, hiszen a motort és a pályát is szoknia kellett. Bálint rögvest gyorsabb volt attól a Marek Szkopektől, aki a holnapi futamon rajtolni fog, Kevin Manfredihez és Danny Webbhez képest pedig egy másodpercen belül végzett.

Kovács Bálint (zöld karszalag) és az egyik csapattársa, Danny Webb (piros karszalag). Fotó: Izsó Photo

ELSŐ IDŐMÉRŐ

A versenyzők ilyenkor csoportokra bontva teljesítenek 20-20 perces etapokat. Ezeken összesítve a gyári Yamaha csapat, a YART olasz versenyzője, Niccolo Canepa érte el a legjobb időt. A vörös versenyzők 52 fős mezőnyében Bódis Richárd a 32., míg Kovács Bálint a 32 zöld motoros közül a 7. lett, egyben a legjobb Stock versenyző.

Bódis Richárd a Maco Racing Yamaháján. Fotó: Izsó Photo

ÉJSZAKAI EDZÉS

Napnyugta után rendeztek még egy külön éjszakai edzést a sötétben való versenyzést elősegítendő. Ekkor a BMW Motorrad volt a leggyorsabb a német Markus Reiterberger révén. A Wójcik Racing stock brigádja a 12., a Maco Racing pedig a 13. helyen zárt ekkor.

Bálint az éjszakai edzésen. Fotó: Izsó Photo

Richárd ezeket írta az éjszakai edzés után:

MÁSODIK IDŐMÉRŐ EDZÉS

Az Endurance VB futamokon az időmérő edzés végeredményét a csapatok versenyzőinek átlagolt körideje határozza meg. Ennek értelmében a gyári Yamaha csapat, a YART (hivatalos nevén: Yamaha Austria Racing Team) szerezte meg a rajtelsőséget 1:35.080-as idővel, mindent egybevetve pedig az ő versenyzőjük, a cseh Karel Hanika futotta meg a leggyorsabb kört: 1:34.878-as idejével ő volt az egyetlen, aki be tudott menni 1:35 alá.

Karel Hanika a pole-ba repítette a YART csapatot. Fotó: Izsó Photo

A második a gyári Suzuki csapat, a Yoshimura SERT; a harmadik a gyári Honda brigád, az F.C.C. TSR Honda; a negyedik a gyári BMW, a BMW Motorrad, az ötödik pedig a gyárinak mondható ERC Endurance Ducati lett. Öt márka az első ötben! A zöldek legjobbja, a gyári támogatással bíró SRC Kawasaki a nyolcadik rajthelyet szerezte meg.
Persze, egy 24 órás versenyen a rajtpozíció. inkább csak szimbolikus jelentőséggel bír.

Bálint csapata, a 777-es Wójcik Racing a 13., míg Richárd alakulata, a Maco Racing a 14. rajthelyet szerezték meg az időmérőn.

Kovács Bálint. Fotó: Izsó Photo
Bódis Richárd. Fotó: Izsó Photo

A 2022-es Le Mans-i 24 órás időmérő edzésének végeredménye:

1 7 YART – Yamaha Official Team EWC Yamaha EWC 1:35.080
2 1 Yoshimura SERT Motul Suzuki EWC 1:35.404
3 5 F.C.C. TSR Honda France Honda EWC 1:35.435
4 37 BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE BMW EWC 1:35.661
5 6 ERC Endurance Ducati Ducati EWC 1:36.107
6 77 Wójcik Racing Team EWC 77 Yamaha EWC 1:36.711
7 96 TEAM MOTO AIN Yamaha EWC 1:36.731
8 11 WEBIKE SRC KAWASAKI FRANCE Kawasaki EWC 1:36.845
9 333 VILTAIS RACING IGOL Yamaha EWC 1:37.121
10 18 TEAM 18 SAPEURS POMPIERS  Yamaha SST 1:37.446
11 4 TATI TEAM BERINGER RACING Kawasaki EWC 1:37.474
12 55 NATIONAL MOTOS HONDA Honda SST 1:37.499
13 777 Wójcik Racing Team STK 777 Yamaha SST 1:37.719
14 14 MACO RACING Team Yamaha EWC 1:37.737
15 90 Team LRP Poland BMW EWC 1:38.218
16 94 TEAM LH RACING Yamaha SST 1:38.254
17 41 RAC41-CHROMEBURNER Honda SST 1:38.419
18 36 3ART BEST OF BIKE Yamaha SST 1:38.476
19 24 BMRT 3D MAXXESS NEVERS Kawasaki SST 1:38.479
20 33 TEAM 33 LOUIT APRIL MOTO Kawasaki SST 1:38.506
21 72 JUNIOR TEAM LMS SUZUKI Suzuki SST 1:38.522
22 44 No Limits Motor Team Suzuki SST 1:38.547
23 8 Team Bolliger Switzerland #8 Kawasaki EWC 1:38.558
24 66 OG MOTORSPORT BY SARAZIN Yamaha SST 1:38.812
25 34 JMA RACING ACTION BIKE Suzuki SST 1:39.077
26 86 PITLANE ENDURANCE #86 – JP3 Yamaha SST 1:39.135
27 45 METISS Metiss EXP 1:39.216
28 9 TECMAS MERSEN GMC BMW EWC 1:39.319
29 119 Slider Endurance Yamaha SST 1:39.402
30 23 TEAM UNIVERS RACING MOTOSPORT Kawasaki SST 1:39.654
31 91 ENERGIE ENDURANCE 91 Kawasaki SST 1:39.702
32 121 FALCON RACING Yamaha SST 1:39.855
33 78 PL Performances Yamaha SST 1:39.986
34 65 Motobox Kremer Racing #65 Yamaha EWC 1:40.139
35 16 FERRE FEURPRIER RACING TEAM Yamaha SST 1:40.144
36 35 TMC 35 PMO Yamaha SST 1:40.171
37 15 Aprilia Le Mans 2 Roues Aprilia SST 1:40.226
38 101 Team Aviobike Yamaha SST 1:40.529
39 27 TRT 27 / Bazar 2 La Becane Suzuki SST 1:40.845
40 30 TEAM GT ENDURANCE Yamaha EWC 1:40.917
41 20 Moto Sport Endurance Yamaha SST 1:40.932
42 97 ADSS 97 Kawasaki SST 1:40.934
43 85 TEAM RACING 85 BY SOLEANE Kawasaki SST 1:41.096
44 56 PLAYERS Kawasaki SST 1:41.455
45 212 WERC MOTORS EVENTS Suzuki SST 1:41.754
46 74 SEIGNEUR MOTORSPORT  BMW SST 1:41.852
47 22 TEAM 202 Yamaha SST 1:41.979
48 116 Kingtyre Fullgas Racing Team Kawasaki EWC 1:41.992
49 53 MANA-AU COMPETITION Suzuki SST 1:42.002
50 135 CAM RACING TEAM Suzuki SST 1:42.648
51 70 Atlantic Racing Team Honda SST 1:42.846
52 83 JLD CITYBIKE Yamaha SST 1:43.477

 

Következzenek Richárd gondolatai a második időmérőt követően:

Bálint a tervek szerint majd az esti órákban fog jelentkezni egy videóval a közösségi oldalán.

A mezőnyre vár még szombat reggel egy bemelegítő edzés, délután három órakor pedig elkezdődik a 24 órás száguldás, amely vasárnap délután háromkor ér véget. Ha hihetünk az Eurosport weboldalának, akkor 14:45-től 20:00-ig, majd vasárnap reggel 06:00-tól egészen az eredményhirdetésig közvetítik a versenyt.

Rövidesen indul az NTC is – 5 magyar versenyzővel

A 2022-es szezon hamarosan elkezdődik a fiatal tehetségek, a Northern Talent Cup résztvevői számára is, a hétvégén egy kétnapos teszten gurul pályára a mezőny Oscherslebenben.

A Northern Talent Cup szezonnyitójáig már csak egy hónap van hátra, a MotoGP mellett Le Mans-ban megrendezésre kerülő első forduló előtt az NTC 2022-es mezőnye  két napot tölt el szezon előtti teszteléssel, amelynek helyszíne Oschersleben, ahová újra visszatérnek majd májusban a második versenyhétvégéjükön. A tavalyi győztes, Jakub Gurecky nem lesz ott mezőnyben, hiszen továbblépett a Red Bull Rookies Cup sorozatba, azonban sajnos nem kezdhette meg a felkészülést tragikus balesete miatt. A tavalyi második helyezett, Lorenz Luciano a Red Bull Rookies Cupban folytatja pályafutását az idei évben.

A mezőny ebben az idényben 26 fős – köztük az 5 magyar és egy magyar kötődésű versenyzővel – rengeteg újonccal. A teszt lehetőséget ad nekik, hogy újra belerázódjanak a ritmusba, az újoncok számára pedig arra, hogy kipróbálják új KTM gépeiket az új versenytársakkal közös időméréseken. Ez egyúttal tökéletes alkalom arra is, hogy a szezon második fordulójára készüljenek, amelyre szintén Oscherslebenben kerül sor.

A magyar Rossi Moor (Fairium Next Generation Riders Team) favoritként érkezik a 2022-es sorozatra, miután tavaly az elsőségért küzdött.

Olyan pilóták, mint Farkas Kevin (Agria Racing Team), Varga Tibor (Forty Racing), Lennoxx Phommara (Phommara Team) és Loris Veneman (TeamNL Open Line) szintén rendelkeznek tapasztalattal az élmezőnyben – néhányuknak sikerült már dobogón is állni. Vajon meg tudják tartani a fölényüket az újoncokkal szemben?

Az idő ezt majd elárulja, kezdve a szezon első pályabejárásával Oscherslebenben.

Rossi Moort, Farkas Kevint és Varga Tibort már említettük, de mellettük még ott lesz a rajtrácson a 12 éves Vincze Martin (Chobrák Motorsport Egyesület), a 17 esztendős Lőrinc László (BRR Team – újonc a sorozatban) és a magyar érdekeltségű, de olasz nemzetiségű 13 éves Matteo Masili is (Rossi Moor csapattársaként a Fairium Next Generation Riders Team színeiben).

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Kevin Farkas (@kevin.farkas.28) által megosztott bejegyzés

 Hogy szerepeltek a tavalyi szezonban ifjú büszkeségeink?

Rossi Moor

A 14 éves versenyző a tavalyi szezont a harmadik helyen zárta. 185 pontot gyűjtött, háromszor tudott futamot nyerni, összesen hatszor állt dobogón a 14 versenyből álló sorozatban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Rossi Moor 🇺🇸/🇭🇺 (@thesamurai92) által megosztott bejegyzés

Farkas Kevin

A 15 esztendős Kevin 142 pontjával negyedik volt a tavalyi küzdelmekben, futamgyőzelmet is tudott szerezni és a dobogón négyszer fordult meg.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Kevin Farkas (@kevin.farkas.28) által megosztott bejegyzés

 Varga Tibor

A 15 éves pilóta a 14. helyen zárta a tavalyi sorozatot 73 pontjával. Ő is megmutatta mennyire tehetséges, hiszen dobogóra is tudott állni a szoros és profi mezőnyben.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Tibor Varga (@szikla44) által megosztott bejegyzés

Vincze Martin

A mindössze 12 esztendős tehetség, a tavalyi – és idei is – mezőny legfiatalabb versenyzője a 15. helyen zárt a 2021-es szezonban 62 ponttal, legjobb helyezése egy hetedik hely volt Assenben.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Vincze Martin (@vinczemartin_12) által megosztott bejegyzés

Bátran mondhatjuk, hogy a magyar tehetségeknek van helyük a versenypályán, mégpedig az élmezőnyben! A tavalyi nagyon sikeres év után Lőrinc László is csatlakozik a mezőnyhöz, így már 5 fiatal magyar versenyzőnek szurkolhatunk az idei Northern Talent Cup vesenyein! Sok sikert kívánunk a 2022-es évre!

A 2022-es NTC versenyzői:

3 LUCA GÖTTLICHER JRP Junior Academy Team GER
7 ROCCO CASPAR SESSLER MCA Racing GER
10 VALENTINO HERRLICH Busch und Wagner Racing Team GER
12 VINCZE MARTIN Chrobák Motorsport Egyesület HUN
15 JULIUS COENEN Helena und Julius Racing Team GER
16 MICHAL PROKEŠ Brno Circuit JRT CZE
18 NOA CUYPERS Junior Black Knights BEL
19 RIO OLOFSEN TeamNL Open Line NED
20 DUSTIN SCHNEIDER Goblin Racing GER
21 LŐRINC LÁSZLÓ BRR Team HUN
22 SVIATOSLAV PYLYPENKO SP-Moto Junior Team Ukraine UKR
28 FARKAS KEVIN Agria Racing Team HUN
29 FILIP NOVOTNÝ Brno Circuit JRT CZE
31 DELANO GREVEN KNMV/DG Motorsport NED
33 DAVID SIDOROV SP-Moto Junior Team Ukraine UKR
36 JURRIEN VAN CRUGTEN BB64 Academy NED
41 LORIS DEKKERS Junior Black Knights BEL
42 J. AHRENKIEL-FRELLSEN Frellsen RR DEN
44 VARGA TIBOR ERIK Forty Racing HUN
46 MATTEO MASILI Fairium Next Generation Riders ITA
48 LENOXX PHOMMARA Team Phommara SWI
53 LEVIN PHOMMARA Team Phommara SWI
57 KILIAN HOLZER HK Racing AUT
77 LORIS VENEMAN TeamNL Open Line NED
92 ROSSI MOOR Fairium Next Generation Riders HUN
95 MAXIME SCHMID Team Schmid SWI

 

A 2022-es NTC versenynaptára:

május 13-15. Le Mans Franciaország
május 20-22. Oschersleben Németország
június 17-19. Sachsenring Németország
június 24-26. Assen Hollandia
július 29-31. Most Csehország
augusztus 12-14. Assen Hollandia
szeptember 2-4 Red Bull Ring Ausztria

Marc Márquez nagy felzárkózásai

0

Nem az első volt a hétvégén, hogy Marc Marquez hatalmas hátrányból küzdötte vissza magát az elejébe. Különösen a kisebb kategóriákban halmozta ezeket az őrült nagy felzárkózásokat, amelyekből talán csak a boxutcás rajt nem fordult elő. Mint az ismeretes, Austinban a kilencedik helyről egészen az utolsóig csúszott vissza a rajtnál, ahonnan végül a 6. helyig kapaszkodott fel. Sérülésből visszatérve egy ilyen szoros mezőnyben ez önmagában nagy szó, de azért van még pár említésre méltó a múltból.

Portugália, 2010 (125cc)

Akinek nem tűnt volna fel az azt megelőző 9 győzelme a szezonban, az itt jegyezhette meg hosszútávra a spanyol nevét. Már eleve furcsa anomália, hogy 9 futamgyőzelme van, míg legfőbb vetélytársainak fejenként 3, ennek ellenére mindkettejüknek volt még esélye a világbajnoki címre. A Portugál Nagydíj akkor a szezon utolsó előtti helyszíne volt Estorilban, és a futamot félbeszakították a leeső eső miatt. Bár a pálya részben felszáradt az újraindításra, Marquez a rajtrácsra sem ért fel, miután a kivezető kör utolsó kanyarjában eldobta a motort. Ezt követően rohanás a boxba, gyors szerelés (hiszen tartalékmotor csak a királykategóriában van), majd irány vissza! Azonban mivel addigra bezárt a box, így csak a mezőny végéről indulhatott a 9 körös futamon. Nem akadályozta ez meg abban, hogy már az első kanyarig több, mint 10-et előzzön, és pillanatok alatt visszaért az élmezőnybe. A vb-cím szempontjából sorsdöntő versenyen nem érte be annyival, hogy előnyben érkezzen az utolsó futamra, ő nyerni akart. Az utolsó körben a végig magabiztosan vezető Terolt is megelőzve megnyerte a futamot, és már csak matematikailag behozható előnyre tett szert a világbajnokságban. Bár a címet csak egy héttel később ünnepelhette, de lélektanilag talán már itt eldőlt. A futam a MotoGP Facebook oldalán teljes egészében visszanézhető.

Ausztrália, 2011 (Moto2)

Egy 38 fős mezőnyben a rajtrács végére száműzni komoly büntetés. Marc Marquez a szabadedzésen elkövetett óriási hibájáért (a levezető körben belerongyolt ellenfelébe) ezt a büntetést kapta, miközben első középsőkategóriás szezonjában a bajnoki címre törekedett. Az önmagában megér egy felzárkózás történetet, hogy három nullázással indította a szezont, de már pontelőnnyel érkezett Phillip Island-be. A futamon végül a harmadik helyig kapaszkodott fel, míg legfőbb vetélytársa, Stefan Bradl második lett. A történetet ismerjük, Marquez egy héttel később megsérült (ez köszönt vissza tavaly és idén is), és így Bradl könnyedén húzta be a bajnoki címet, de ez a futam még a 125-ösnél is nagyobb felzárkózás volt.

Japán, 2012 (Moto2)

Már-már amatőr hibának is fel lehet fogni, hogyha egy versenyző elfelejteni egyesbe tenni a váltót a rajt előtt. Marquez persze gyorsan kapcsolt, de az első soros rajthelyből addigra 24. hely lett. Ez se tartott persze sokáig, a következő pillanattól kezdve gázolt át a mezőnyön. Szezonbeli nyolcadik sikerével óriási lépést tett a Moto2-es világbajnoki címe felé, melyet később meg is nyert.

Valencia, 2012 (Moto2)

Tétje már nem volt a futamnak, hiszen a vb-cím korábban eldőlt. Ennek ellenére ezúttal si egy szabadedzésen történt affér után a rajtrács végére száműzték. Ezúttal viszont az esős Valenciában játszi könnyedséggel előzte ellenfeleit. Nem meglepő módon győzelemmel koronázta meg a szezont, és lépett fel a királykategóriába. A Dorna ezt a futamot is nyilvánosan elérhetővé tette.

Franciaország, 2014 (MotoGP)

Marquez legdominánsabb szezonkezdését 2014-ben mutatta be. Ekkor az első 10 futamon nem talált legyőzőre, pedig Le Mans-ban alaposan megnehezítette a dolgát. Ekkor az első körben egy apróbb hiba miatt leszaladt a pályáról, és visszaesett a 10. helyre. Aztán viszont egyesével levadászta ellenfeleit, és folytatta elképesztő sorozatát.

Forrás: Repsol Honda

Hollandia, 2021 (MotoGP)

Tavaly Assenben nem az élmezőnyben folyó küzdelmeknél láttuk Marquezt, mégis egy az elmúlt hétvégéhez hasonló produkciót mutatott. Ekkor az időmérőn is gyengén szerepelt, hiszen csak a 20. helyről kezdhette a futamot. Pályafutása leggyengébb rajthelyéről a szokásos módon kezdett felkapaszkodni, és végül a 7. helyen zárta a futamot, ami ismerve a mostani mezőny szorosságát kifejezetten említésre méltó dolog. Összességében 13 helyet javított, ebből 8-at az első körben.

USA, 2022 (MotoGP)

A sort egyelőre Austin zárja, ahol még az első kanyarba is utolsóként volt kénytelen befordulni. Sok kérdés felmerülhet az emberben, de összességében elég a számokra ránézni, hogy a 24. helyről egészen a 6.-ig kapaszkodott fel. Megelőzte többek között a világbajnoki címvédőt, és az idei három futamgyőztes pilótából kettőt, nem mellesleg sérülés után egyből legjobb Hondásként zárt.

Álomhétvégéről beszélnek az SSP300-as futamgyőztesek

0

Hazai sikert még egy hazai siker követette az SSP300-as vb aragóniai szezonnyitóján. A csata Aegerterékét idézte a Supersportból.

Spanyolok vitték a prímet az SSP300-as aragóniai szezonkezdő hétvégéjén. Az egyik győztes a 2017-es bajnok Marc García lett, de a másikat is egy honfitárs, Álvaro Díaz nyerte meg. García rettenetesen rég, még a 2017-es jerezi versenyhétvégén szerezte meg utoljára a pole-pozíciót, míg Díaz harmadikként rajtolhatott. A Superpole végén ráadásul mindössze két tized volt köztük a különbség.

A páros végül egy-egy győzelmet és egy második helyet szerzett a hétvége során, pont mint a Supersport-világbajnokságban Aegerter és Baldassarri. A pontegyenlőséget a tabellán Díaz frissebb győzelme oldja fel, így ő vezet összetettben.

Az első futam García diadalmenete volt, aki amellett, hogy pole-ból is rég indult, futamot is 2020-ban nyert utoljára. García még 2017-ben lett először bajnok, ő lehetne az első, aki duplázni tud. Fölényes győzelme után a második futamon viszont már alulmaradt Díaz tempójával szemben.

A főszereplők nyilatkozatai

García a hétvégéjéről így nyilatkozott: „A 2. futam teljesen más volt. Sok versenyző próbált lelassítani az elsőhöz képest, nehogy előnyt építsek ki magamnak. Ebben a kategóriában sok versenyző próbál mindent megtenni az első helyekért folytatott harcban. De nagyon nehéz az utolsó köröket sok versenyzővel együtt kezelni. Lehet nyerni, vagy maradhatsz a tizedik helyen. Úgy gondolom, hogy idén nagyon jól dolgozunk a Yamahával és a csapattal is. Úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk.

Díaz az első versenyen nagyot küzdött a dobogójáért, a másodikat pedig a végén fordította a maga javára. Előnye Garcíával szemben végül 3,591 másodperc lett. Ezzel szerezte meg első győzelmét. Díaz szóhoz sem jutott az első SSP300-as győzelme után. „Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem!” – szakadt ki belőle közvetlenül a leintés után.

Az igazság az, hogy ez egy álomhétvége volt, hogy így tudtuk kezdeni a szezont a csapatommal. Nagyon keményen dolgoztunk érte, de amíg ez nem sikerül, az ember nem veszi észre és hiszi el, hogy tényleg megtörtént. Nagyon keményen hajtottam, hogy ezt elérjük. Tudom, hogy a hátralévő versenyeken is ezen a szinten lehetünk majd. A világ legjobbjaival nézünk szembe, de én és a csapatom mindent megteszünk, hogy ezt a tendenciát folytassuk. Hihetetlenül jó volt itt a MotorLandban nyerni a szurkolók és az emberek előtt, akik támogatnak engem. Szóval nem is lehetnék büszkébb és hálásabb azoknak, akik ezt lehetővé teszik.

Quartararo szerint Márquez vb-esélyes

0

Fabio Quartararo nagyon élvezte, amikor Austinban Marc Márquez ellen csatázhatott. A francia reméli, később már előrébb csatázhatnak. A vb-címvédő szerint az ő versenyében is több volt.

Egyelőre nem az igazi Fabio Quartararo szezonja. A francia vb-címvédő eddig mindössze egyetlen alkalommal állhatott dobogóra, és legutóbb Austinban is csak hetedik lett. A yamahásnak nem volt sok esélye a Ducatik ellen, egy idő után pedig már Marc Márquez jött mögötte. Végül a nyolcszoros világbajnok előtte is végzett.

Hasonlóan, tapadás nélkül kezdődött a versenyem, mint nemrég Argentínában” – foglalta össze a problémáit Quartararo. „Viszont legalább jól tudtam védekezni, és csatáztam egy jót Marc-kal. Még ha sokat küszködtünk is, egy ilyen pozíció egyáltalán nem rossz. Persze frusztráló a tempónkat tekintve.

Quartararo elmondása szerint kimondottan élvezte a csatát, ami elé Marc Márquez állította őt. „A hatodik helyért harcoltunk, de akár a győzelemért is harcolhattunk volna. Marc egyébként is vb-esélyes lesz idén. Biztosan fogunk még csatázni idén, csak az már a világbajnoki címért zajlik majd. Ilyenkor ráadásul, egy ilyen versenyző ellen, mint ő, aki nyolcszoros világbajnok, mindig tanul valamit az ember. Sajnos a szezonkezdet végül nem alakult annyira jól, de amint visszatérünk Európába, biztos vagyok benne, hogy jobb teljesítményre leszünk képesek.

Fabio Quartararo az eddig teljesített négy versenyen összesen 44 pontot tudott szerezni. Ezzel jelenleg a tabella ötödik helyén áll, 17 ponttal lemaradva a vb-éllovas Enea Bastianini mögött.