back to top
2025. július 08. 11:42
Kezdőlap Blog Oldal 757

Rossi újra motoron

0

Kivételesen nem Audija volánja mögött láthatjuk az olasz klasszist, hanem korábbi sikerei helyszínén rója a köröket két keréken.

Csak nem bír a vérével a 43 éves olasz, a szerelem az szerelem. Kedvenc R1-esével körözget a misanói aszfaltcsíkon. Mert miért ne?

Hamarosan elérkezik a mugellói hétvége, ahol visszavonultatják az elmúlt évtizedek legmeghatározóbb rajtszámát. Mondanom sem kell, hogy arról a bizonyos 46-osról van szó, ami minden motorsport rajongó szívét megdobogtatja, ha csak eszébe jut.

Rossi azonban nem unatkozik két futam között sem, hiszen akadémistáival edzésnapot tartott a számára leghazaibbnak tekintett misanói pályán.

„Amikor végül kimegyünk a pályára, már egyáltalán nem számítanak a szavak…..” – fogalmazta meg korábban a Doktor.

Újabb magyar győzelem a Dorna utánpótlás sorozatában

Fantasztikus Hétvége Oscherslebenben!

A Northern Talent Cup versenysorozat második versenyhétvégéje is hatalmas sikereket hozott a Fairium Next Generation Riders Team csapatának.

A pénteki szabadedzéseken Rossi Moor, Vincze Martin, Lenoxx Phommara, és Varga Tibi uralták a legjobb köröket, szinte fej fej mellett. Az első időmérő legjobb idejét Rossi Moor motorozta Vincze Martin előtt. Matteo Masili ideje a 6. helyre kvalifikálta a Fairium Next Generation Riders Team olasz újoncát.

Titino. Fotó: Dorna Sports

A szombati kvalifikáción szintén Rossi diktálta az iramot, mögötte viszont most Matteo Masili volt a legjobb Göttlicher, Noa Cuypers, a holland Veneman, és Dustin Schneider előtt.

Így Rossi Moor mindkét nap az élről rajtolhatott, míg Matteo Masili a 4. helyet szerezte meg. A szombati időjárás korántsem volt kedvező a versenyzéshez. A rajtot ezért késleltették is, mert a pálya percek alatt medencévé változott.

A verseny végül vizes körülmények között zajlott, rengeteg kicsúszással és szerencsére komoly balesetek nélkül. Az élbolyban hárman voltak: a svájci Phommara, az ausztriai Holczer, és Rossi Moor, aki nagyon okosan és a biztonságos pontszerzésre koncentrálva motorozta végig a versenyt, majd a harmadik helyen végzett.

Rossi Moor. Fotó: Dorna Sports

Vasárnap már nagyon kedvező volt az időjárás, a rajtot Rossi és Titino nagyon jól elkapta.

Az első körben Noa Cuypers elesett, hatalmas káoszt okozva, ugyanis még 2 versenyző, köztük Varga Tibi versenyének is véget vetett.

Rossi Moor, Titinoval és a német Dustin Schneiderrel biztosan és a többiektől jócskán elszakadva motorozta végig a versenyt. Schneider nem nagyon tudott beleszólni Rossi és Matteo csatájába, volt, hogy az olasz versenyző vette át a vezetést, amire Rossi azonnal egy nagyon szép visszaelőzéssel válaszolt. Rossi és Matteo fej fej melletti versenyzése példaértékű volt. Egymást nem megzavarva és kizökkentve cserélgették a helyeket. A tiszta helyzetekben való előzésüket tanítani lehetne.

Nagyon nagy eredmény ez a Fairium Next Generation Riders Team számára, hogy kettős győzelemmel zárhatták ezt a hétvégét.

Rossi Moor a dobogó tetején. Fotó: Dorna Sports

Az eredmény:

  1. Rossi Moor Fairium Next Generation Riders Team
  2. Matteo Masili Fairium Next Generation Riders Team
  3. Dustin Schneider

A szombati futam végeredménye, és a futam felvétele ezen a linken érhető el.
A vasárnapi futam végeredménye, és a futam felvétele pedig ezen a linken.

A pontversenyt Rossi Moor vezeti 82 ponttal, őt követi a holland Veneman 54 ponttal, Titino a 46 ponttal az 5.

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 82
2 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 54
3 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 49
4 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 47
5 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 46
6 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 36
7 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 31
8 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 30
9 Kilian HOLZER AUT HK Racing 30
10 Rocco SESSLER GER MCA Racing 26
11 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 23
12 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 21
13 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 19
14 VARGA Tibor HUN Forty Racing 17
15 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 16
16 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 10
17 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 7
18 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 7
19 LŐRINC László HUN BRR Team 4
20 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 2
21 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 2
22 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1
Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 0
Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 0

Oschersleben – Számadó Máté dobogón az IDM Supersport 300-ban!

Számadó Máté, a Hungarian Racing Engineering Team ifjú motorversenyzője pályafutása legjobb IDM Supersport 300 versenyhétvégéjét zárta Oscherslebenben. Ahogyan a cím is mutatja, Máté először állhatott fel a dobogóra a Német Bajnokság utánpótlás-sorozatában. Máté a hétvége folyamán végig bombaformában volt, amihez hozzájárult a futamot megelőző teszt a Schleiz-i Háromszögben (Schleizer Dreieck). Így a lausitzringi szezonnyitó utáni hétvégét is a 400-as Kawasaki nyergében töltötte.

Nézzük át a hétvége történéseit.

Szabadedzések

Máté a szabadedzéseken is brillírozott, az első negyedik, a másodikon pedig ötödik lett. Az összesített eredménylistában is ugyanezt a helyet szerezte meg, fél másodpercen belül végzett az első Leo Rammerstorferhez képest. A csapat teljes joggal volt bizakodó:

Időmérő

A rajtsorrend a két kvalifikáció összesített eredményéből állt össze. Máté az elsőn a hetedik, a másodikon az ötödik helyen zárt, de a két edzés összevont eredménye alapján a hetedik rajthelyet szerezte meg a két versenyre. Ideje bő egy másodperccel maradt el a rajtelsőséget megszerző német Marvin Siebdrath idejétől.

Első verseny

A nyirkos szombati verseny itt nézhető vissza, a rajt 2:09:30-nál látható:

Máté a rajt után tartotta a hetedik helyét, majd feljött a hatodik helyre, később pedig az élbolyhoz is csatlakozott. A Siebdrath – Rammerstorfer – Khan – Doornenbal – Beinlich – Deroue – Számadó gyorsvonat elhúzott a mezőnytől. A helycserék sűrűek voltak, ezekből azonban Máté is kivette a részét: volt, hogy a harmadik helyen is motorozott! A csoporttól leszakadt Doornenbal és a végén Rammerstorfer is, Máté azonban nem – aki így az ötfős élboly végén, ötödikként szelte át a célvonalat!
Máté ráadásul megfutotta a verseny leggyorsabb körét!

Oschersleben – IDM Supersport 300 első futam (13 kör) végeredménye:

1 Scott DEROUE NED KTM RC 390 R
2 Marvin SIEBDRATH GER Kawasaki Ninja 400 0.011
3 Walid KHAN NED KTM RC 390 R 0.049
4 Troy BEINLICH GER Kawasaki Ninja 400 0.303
5 SZÁMADÓ Máté HUN Kawasaki Ninja 400 0.478
6 Leo RAMMERSTORFER AUT KTM RC 390 R 1.810
7 Sven DOORNENBAL NED Kawasaki Ninja 400 8.085
8 Jorke ERWIG GER Kawasaki Ninja 400 11.879
9 Thom MOLENAAR NED Kawasaki Ninja 400 11.988
10 Bryan COHEN NED Kawasaki Ninja 400 12.534
11 Michel-Caspar WIETH GER Yamaha YZF-R3 12.627
12 Max ZACHMANN GER Kawasaki Ninja 400 13.429
13 Oliver SVENDSEN DEN Kawasaki Ninja 400 23.227
14 Ferre FLEERACKERS BEL Kawasaki Ninja 400 23.352
15 Filip FEIGL CZE Kawasaki Ninja 400 23.572
16 Nick ROELFSEMA NED Yamaha YZF-R3 23.682
17 Valentin FOLGER GER Kawasaki Ninja 400 23.939
18 Marcel BLERSCH GER KTM RC 390 R 47.968
19 Fabio SARASINO SWI Yamaha YZF-R3 48.015
20 Mia RUSTHEN NOR Yamaha YZF-R3 48.086
21 Marvin KREIMES GER Kawasaki Ninja 400 49.219
22 Gašper HUDOVERNIK SLO Yamaha YZF-R3 54.650
23 Jur WATTEL NED Kawasaki Ninja 400 55.922
24 Max MUCKLE GER Kawasaki Ninja 400 55.931
25 Marco SCHWEIZER GER KTM RC 390 R 58.042
26 Senna VAN DEN HOVEN NED Yamaha YZF-R3 1:20.705
27 Jaiden BLOKZIJL NED Kawasaki Ninja 400 1:21.727
Nem ért célba
Jef VAN CALSTER BEL Kawasaki Ninja 400

 

Mivel ez volt Máté eddigi legjobb eredménye az IDM Supersport 300-ban, így a csapat ölbe is vette a versenyzőjét:

Második verseny

A második futam felvétele itt nézhető meg, a rajt 2:35:50-nél látható.

A második futamra vasárnap kora délután került sor. Máté jól kapta el a rajtot, és felzárkózott a hatodik helyre. Egy hatfős boly tagjaként elhúzott a mezőnytől: a KTM-es Walid Khan, Leo Rammerstorfer és Scott Deroue; valamint a kawasakis Marvin Siebdrath és Jorke Erwig voltak még benne – mindannyian élmenők és futamgyőztesek. Máté folyamatosan tartotta velük a tempót. A boly később négy főre csökkent: a negyedik körben a szombati győztes Deroue, a hetedikben pedig Siebdrath esett el. Utóbbi tudta folytatni, de a pontot nem érő 18. helyen futott be csak.
Máté az élen álló két KTM-est nem tudta támadni, a kawasakis márkatárs Erwiggel azonban nagyot csatázott a harmadik helyért. Máté az utolsó kört a negyedik helyen kezdte meg, ám a kör felénél le tudta előzni a német riválisát, így pályafutása során először dobogós helyen fejezett be egy IDM Supersport 300 futamot!

Oschersleben – IDM Supersport 300 második futam (13 kör) végeredménye:

1 Walid KHAN NED KTM RC 390 R
2 Leo RAMMERSTORFER AUT KTM RC 390 R 0.227
3 SZÁMADÓ Máté HUN Kawasaki Ninja 400 0.657
4 Jorke ERWIG GER Kawasaki Ninja 400 0.823
5 Thom MOLENAAR NED Kawasaki Ninja 400 6.135
6 Oliver SVENDSEN DEN Kawasaki Ninja 400 10.019
7 Bryan COHEN NED Kawasaki Ninja 400 10.435
8 Ferre FLEERACKERS BEL Kawasaki Ninja 400 10.702
9 Max ZACHMANN GER Kawasaki Ninja 400 10.831
10 Nick ROELFSEMA NED Yamaha YZF-R3 13.972
11 Filip FEIGL CZE Kawasaki Ninja 400 14.010
12 Valentin FOLGER GER Kawasaki Ninja 400 23.625
13 Marcel BLERSCH GER KTM RC 390 R 43.645
14 Jef VAN CALSTER BEL Kawasaki Ninja 400 43.856
15 Max MUCKLE GER Kawasaki Ninja 400 44.059
16 Mia RUSTHEN NOR Yamaha YZF-R3 44.457
17 Senna VAN DEN HOVEN NED Yamaha YZF-R3 44.752
18 Marvin SIEBDRATH GER Kawasaki Ninja 400 50.472
19 Marco SCHWEIZER GER KTM RC 390 R 57.528
20 Jaiden BLOKZIJL NED Kawasaki Ninja 400 1:10.898
21 Troy BEINLICH GER Kawasaki Ninja 400 1:18.723
22 Jur WATTEL NED Kawasaki Ninja 400 1 kör
Nem értek célba
Marvin KREIMES GER Kawasaki Ninja 400
Sven DOORNENBAL NED Kawasaki Ninja 400
Michel-Caspar WIETH GER Yamaha YZF-R3
Scott DEROUE NED KTM RC 390 R
Fabio SARASINO SWI Yamaha YZF-R3
Gašper HUDOVERNIK SLO Yamaha YZF-R3

 

Máté és a csapat beszámolóját itt lehet elolvasni:

A P1Race.hu szerkesztősége gratulál a dobogóhoz!

Az IDM Supersport 300 bajnokság egy hónap múlva folytatódik a csehországi Most versenypályán.

Értékes világbajnoki pontokkal fejezte be Sebestyén Peti a vasárnapi futamot

A 13. helyen zárta az estorili hétvégét a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A felszáradó körülmények között zajló versenyen az első körökben jól kezdett a VB egyetlen magyarja, a futam második felére azonban a gumik teljesen elvesztették a tapadást.

Reggel esős warm up fogadta a mezőnyt, a vizes pályán rengeteg bukással indult a nap, a 15 perces edzést piros zászlóval is megszakították. A versenyre felszáradt ugyan a pálya, de a futam közben végig csepergett az eső, így nem volt könnyű dolguk a pilótáknak. Sebestyén Peti csapata egy új beállítással ment neki a változó körülményeknek, ami a futam első felében jó döntésnek bizonyult, utána viszont teljesen megszűnt a tapadás.

Fotó: PS56 Team

„Ez egy nagyon komplikált verseny volt. Az első körökben jól éreztem magam a motoron, utána viszont a futam kétharmadát végigszenvedtem. Nem igazán tudjuk még mi okozta a gumik ilyen mértékű kopását, remélem megtalálja rá a csapat a válaszokat. A hétvége talán egyetlen pozitívuma, hogy a vállam egész jó, minimálisan hátráltatott csak már, úgyhogy a rehabilitáció jól halad.”mondta el a HUMDA pilótája.

A Supersport világbajnokság következő fordulóját két hét múlva az olaszországi Misanoban rendezik majd.

Oschersleben – Rossi Moor újabb NTC-győzelme, két másik magyar a top7-ben

A szombati esős futam után vasárnap már száraz idő várta az IDM bajnoki hétvége résztvevőit, így egy újabb remek magyar eredményre volt kilátás – és végül ez meg is történt. Nagy szerencsénkre Farkas Kevinék csapata meg tudta javítani a szombaton megsérült motort, így Kevin ott lehetett a rajtrácson.
A második oscherslebeni Northern Talent Cup futamra vasárnap 14 órakor került sor. A verseny felvétele itt (rajt 3:26:00-nál):

A Fairium NGRT két motorosa, Rossi Moor és Matteo Masili ezúttal is kiválóan rajtoltak, ahogyan Varga Tibor is. Ám Tibit ezúttal is utolérte a balszerencse: már rögtön az első körben beütött a krach. Ugyanis pontosan ugyanabban a kanyarban, ahol szombaton bukott, vasárnap elesett az előtte haladó belga Noa Cuypers, Varga pedig már nem tudta kikerülni, így ráhajtott, és ő is elesett. A balesetbe még Loris Veneman is belekeveredett. Tibor és Loris még tudták folytatni, de hazánk fia számára pár kör múlva véget ért a verseny.

Varga Tibor. Fotó: Dorna Sports

Ezután elszakadt egy háromfős boly a többiektől: a két Fairium-os csapattárs Rossi Moor, és Matteo Masili, valamint a német Dustin Schneider (nyitóképünkön). Ők végig árnyékként követték egymást, olykor helyet is cserélve, ám a futam nagy részében Moor állt az élen. Végül Moor – Masili – Schneider sorrendben futottak célba, tökéletessé téve a Stefano Favaro által irányított csapat napját.

A befutó. Fotó: Dorna Sports

Mögöttük kialakult egy hatfős csoport, két magyarral: Farkas Kevin és Vincze Martin mellett a felzárkózó Loris Veneman, valamint David Sidorov, Delano Geven és Rocco Sessler voltak a tagjai. Később a létszám és az összetétel változott – de az nem, hogy Kevin és Martin ugyanúgy ott voltak közöttük.

Vincze Martin (12) és Farkas Kevin (28) a boly élén. Fotó: Dorna Sports

Összetettben Farkas Kevin végül az ötödik, míg Vincze Martin a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Varga Tibor mellett Lőrinc László is kiesett.

Lőrinc László. Fotó: Dorna Sports

A versenyen tehát Rossi Moor és Matteo Masili „Titino” kettős győzelmet szerzett a Stefano Favaro által irányított Fairium NGRT számára. Titino mindössze négy futama alatt már kétszer is felállhatott a pódiumra, Rossi Moor pedig már több győzelmet is szerzett. A hazai nézők Dustin Schneider bronzérmével vígasztalódhattak.

Titino, Rossi Moor és Dustin Schneider. Fotó: Dorna Sports

Oschersleben – Northern Talent Cup második futam (13 kör) végeredménye:

1 Rossi MOOR HUN Fairium NGRT
2 Matteo MASILI ITA Fairium NGRT 0.105
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 0.303
4 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 11.836
5 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 11.965
6 Rocco SESSLER GER MCA Racing 11.970
7 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 12.025
8 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 12.187
9 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 12.403
10 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 12.668
11 Kilian HOLZER AUT HK Racing 12.894
12 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 16.136
13 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 22.776
14 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 34.241
15 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 40.217
16 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 45.120
17 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 45.298
18 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 45.537
19 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 45.698
20 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1:09.765
Nem értek célba
LŐRINC László HUN BRR Team
VARGA Tibor HUN Forty Racing
Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara
Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights

 

A következő fordulóra egy hónap múlva, a MotoGP Német Nagydíjának betétfutamaként kerül sor a Sachsenringen.

Rins: A Suzuki bejelentése padlóra küldött

0

Hogy mi lesz Mir és Rins sorsa, egyelőre nem tudni. Annyi biztos, hogy mindkét pilóta új csapat után néz a Suzuki év végi távozásának okán.

Alex Rins jelenleg a negyedik helyen áll a világbajnoki tabellán, 33 egységgel lemaradva az éllovas, Fabio Quartararo mögött. Valószínűleg Rinsnek most ez a legkevesebb. Elkeserítően komor a hangulat a Suzuki-bokszban.

„Összességében egész jól kezeljük.” – kezdi Rins.

„Néhány mérnök elég rosszul viseli, néhányan kevésbé. Ez normális. Rengeteget dolgoznak, és ezért rendkívül hálás vagyok nekik, mert valóban nem vagyunk egyszerű helyzetben. Ha nincs biztos alapod a jövőre nézve, elveszik a motiváció és a hit. Ők azonban hihetetlenül motiváltak. Szétnézek, és mindenkit lesokkolt a hír. El tudom képzelni, mit érezhetnek. Mindent beleadnak, hogy a legjobb motort állítsák össze számunkra, és az egész mehet a kukába innentől kezdve. 2017-ben még tényleg rossz volt a gép. Nagyon nehéz volt befejezni egy-egy futamot. Őszinte leszek: amikor megtudtam a hírt, padlóra kerültem.”

Estoril, WSBK: Újabb utolsó körös csata, újabb Rea-győzelem

0

Háromból két futamot Jonathan Rea húzott be Estorilban. Az első siker során még Razgatlıoğlu, utoljára viszont már Bautista volt az ellenfél.

Az estorili Superbike-világbajnoki hétvége még Álvaro Bautista sikerével kezdődött. A második futamon, vegyes körülmények között aztán Bautista váratlanul sokat szenvedett, azt a versenyt Rea és Razgatlıoğlu meccselte le egymás között. A második futam sokáig a török vb-címvédőnek állt, azonban egy utolsó körös hibát Rea köszönt szépen, és elhappolta a futamgyőzelmet.

A harmadik futamon aztán megint Rea-Bautista leosztásban meccseltek a győzelemért a mezőnyből kiemelkedő hármas éppen aktuálisan legerősebb tagjai. Sokáig úgy nézett ki, hogy megint ők ketten küzdhetnek majd a győzelemért, azonban ez végül háromszemélyes csatává bővült. A verseny elejének anarchiája után Bautista vezetett, amikor a 11. körben a spanyol kettőt előzve állt az élre.

A verseny vége felé aztán Rea elkezdett leggyorsabb köröket odapakolni, ezzel elkezdett felzárkózni Bautista mögé. Az utolsó körben, a hetes kanyarban aztán Rea megpróbálkozott egy előzéssel, de akkor még mindketten lecsúsztak az ívről, és Bautista maradt előrébb. Rea végül két kanyarral később, a kilencesben tudta ténylegesen megelőzni riválisát. Ez után sem alakult minden simán, az északír ugyanis egy pillanatban kis híján elvesztette motorját. Ellentétben a második futammal azonban, amikor Razgatlıoğlu hibájának ő volt a haszonélvezője, idejében összeszedte a motort, és maga mögött tudta tartani a ducatist.

A verseny bizonyos pontjain még Razgatlıoğlu is vezette a futamot, a török azonban, ahogy idén már annyiszor, meg kellett, hogy elégedjen mögöttük a harmadik hellyel.

Rea ezzel már 117 győzelemnél és 223 dobogónál tart Kawasaki-motorosként, a gyártó maga pedig a félezres mérföldkőhöz közelít.

A harmadik futam dobogósai mögött először Alex Lowes-t találtuk, aki maga mögött tudta tartani az egymással birkózó Locatelli-Lecuona párost. Bassani, Rinaldi, Vierge és Forés tették teljessé a top 10-et.

A harmadik futam végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Kawasaki 21 kör
2 Álvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati +0.194
3 Toprak Razgatlıoğlu Pata Yamaha Yamaha +4.350
4 Alex Lowes Kawasaki Racing Kawasaki +7.125
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha Yamaha +8.232
6 Iker Lecuona Team HRC Honda +8.309
7 Axel Bassani Motocorsa Racing Ducati +10.865
8 Michael Rinaldi Aruba.it Racing Ducati +16.082
9 Xavi Vierge Team HRC Honda +18.292
10 Xavi Forés Team Goeleven Ducati +18.412
11 Scott Redding BMW Motorrad BMW +19.758
12 Loris Baz Bonovo Action BMW +25.193
13 Kohta Nozane GRT Yamaha Yamaha +27.753
14 Eugene Laverty Bonovo Action BMW +38.391
15 Luca Bernardi Barni Spark Racing Ducati +38.424
16 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha +41.541
17 Marvin Fritz Motoxracing Yamaha +42.555
18 Leandro Mercado MIE Racing Honda +49.775
19 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda +51.353
20 Oliver König Orelac Racing Kawasaki +1:14.141
Nem ért célba
Isaac Viñales Team Pedercini Kawasaki +16 kör

 

Vietti – Minden, amit Rossitól tanult

0

A fiatal Rossi-növendék ugyanúgy  Piemont régióból származik, mint Bagnaia. Ahhoz, hogy megvalósítsa álmait, korán elhagyta a szülői házat.

Az álmok pedig hol válnak valóra Olaszországban? Nem máshol, mint a VR46-Akadémián.

Celestino Vietti összetett elsőséggel várja a mugellói nagydíjat. Hazai körülmények között is valószínűleg a legjobb eredményt szeretné kihozni magából. Függetlenül attól, hogy a tavalyi bemutatkozó szezonja a Moto2-ben nem volt túl eredményes, idén azonban beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

A fiatal olasz tehetség a Speedweek.com-nak mesélt eddigi tapasztalatairól, az akadémiáról, és mesteréről, Valentino Rossiról:

Celestino, a misanói pályától meglehetősen messze éltél, hiszen Ciriéből származol. Hogyhogy motorversenyzésre adtad a fejed?

„Apukámnak köszönhetem a motorsport iránti szenvedélyemet. Mindig is nagy rajongója volt ennek a sportnak. Fiatalon még részt is vett pár futamon. Az egész családban él ez a szellemiség a motorsport iránt. Először a bátyám kezdett minimotorozni, majd én. Kisebb bajnokságokon vettem részt, majd lépésről lépésre következtek a nagyobb szereplések.”

„2015-ben kerültem az Akadémiára. Ez volt életem kulcspillanata. A szüleim hatalmas áldozatot hoztak, mivel több száz kilométert utaztunk mindig, hogy egyáltalán motorra tudjak ülni. Nem csak az én vágyam volt ez azonban, hanem a szüleimé is.”

Menet közben a VR46-főhadiszállás közelébe költöztél, így van?

„Igen, Tavulliába. 2019-ben. Ez az idény még nem volt teljes szezon számomra a Sky csapatnál, és természetesen voltak kezdeti nehézségek.”

A szüleid Piemont régióban maradtak?

„Igen, így muszáj volt megtanulnom egyedül gondoskodni magamról. Ha visszagondolok, igazából ugyanígy csinálnám. Nem csak, mint sportoló, hanem mint ember is érettebb lett a látásmódom.”

Mit jelent számodra, hogy részese vagy ennek a projektnek, ami Rossi körül forog?

„Szerintem mind az olaszoknak, mind a versenyzőknek, ez egy valóra vált álom. Ez a legjobb dolog, ami valaha történhet veled. Lehetőséget kapsz, hogy a legjobbaktól tanulj, főleg Rossitól, aki mindig is a példaképem volt. Ott van Morbidelli és Pecco is, és az összes srác az Akadémián. A legjobb, hogy közös edzések vannak, és minden alkalommal tanulsz valami újat a másiktól.”

Mi volt eddig a legjobb tanács, amit Valentino adott neked?

„Nagyon sokat segített nekem. Amikor a világbajnokság körforgásába érkeztem, az a típus voltam, aki a nehéz időszakokban eléggé maga alatt volt. Utat mutatott nekem, hogy hogy tudok nyugodtabb lenni, és örömömet lelni az egészben. Sosem voltam elég higgadt az elején. Ha örömmel csinálod, amit csinálsz, kirázod a kisujjadból.”

Estoril, SSP: Aegerter vitte a 2. futamot is, Sebestyén 13.

0

Megjött az eső Estoril fölé, pont a Supersport-futam idejére. A papírformát viszont ez sem borította fel, ugyanis Aegerter nyert.

Eddig a 2022-es Supersport-világbajnokság minden egyes futamát Lorenzo Baldassarri vagy Dominique Aegerter tudta megnyerni. Ez egyelőre 4-1 volt a svájci javára, ugyanis Aegerter nyerte a tegnapi első futamot is Estorilban.

A mezőnyből kiemelkedő két versenyző a második portugál futamon már nagyobb ellenállásba ütközött, ugyanis a verseny elején egy óriási adok-kapok részesei voltak mindketten. A rajt után nagyon erős volt rögtön Can Öncü, aki nagyon sokáig tartotta magát az élen. A verseny közepére aztán az Aegerter-Baldassarri páros, váltakozó sorrendben, de csak felzárkóztak a mezőny elejére. Öncü viszont nem engedte magát, és ugyan meggyötörték őt a vezetésért, de tartotta magát az első helyért folytatott versenyben.

Óriási nyertese volt a vegyes körülményeknek Oli Bayliss, aki a mezőny legvégéről indulva a hajrára már top 5-ös pozícióban haladt. Bayliss nem csak hogy ott haladt, de a még erősebb pozíciókra is volt esélye. Szintén szép felzárkózást mutatott be Adrián Huertas, valamint Ondřej Vostatek is, akik szintén ott voltak az élbolyban.

A váltott vezetésnek köszönhetően helyzetbe került Adrián Huertas is, aki 5 körrel a vége előtt már a dobogót ostromolta Baldassarri, Aegerter és Öncü mögött. Az utolsó 5 körre fordulva Bulega és Smith sem volt különösebben lemaradva tőlük, sőt, Smith rövid ideig még dobogós pozícióban is volt.

A 17. helyről rajtoló Kyle Smith még a második helyre is felkerült, de azt nem tartotta meg sokáig. A mögötte zajló csatának Dominique Aegerter volt a legnagyobb haszonélvezője, és meg tudott lógni mindenkitől. A svájci végül kényelmes győzelmet aratott, mögötte nem kis meglepetésre Kyle Smith, valamint Lorenzo Baldassarri végzett még dobogós pozícióban. Baldassarri nagyot kellett, hogy vívjon ezért Montellával, Öncü végül ötödik lett.

Sebestyén Peti a 13. helyen pedig az első futammal ellentétben pontot tudott szerezni!

A második futam végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Dominique Aegerter Ten Kate Racing Yamaha 18 kör
2 Kyle Smith VFT Racing Yamaha +2.344
3 Lorenzo Baldassarri Evan Bros. WorldSSP Yamaha +3.762
4 Yari Montella Puccetti Racing Kawasaki +3.867
5 Can Öncü Puccetti Racing Kawasaki +4.657
6 Oli Bayliss Barni Spark Racing Ducati +4.704
7 Adrián Huertas MTM Kawasaki +6.218
8 Glenn van Straalen EAB Racing Team Yamaha +8.562
9 Tom Edwards Yart Yamaha +17.876
10 Ondřej Vostatek MS Racing Yamaha +17.895
11 Luca Ottaviani Altogo Racing Team Yamaha +18.818
12 Hannes Soomer Dynavolt Triumph Triumph +20.252
13 Sebestyén Péter Evan Bros. WorldSSP Yamaha +26.613
14 Bahattin Sofuoğlu MV Agusta Reparto Corse MV Agusta +32.668
15 Benjamin Currie Motozoo Racing Kawasaki +44.988
16 Maximilian Kofler CM Racing Ducati +45.087
17 Jeffrey Buis Motozoo Racing Kawasaki +1:32.069
18 Marcel Brenner VFT Racing Yamaha +1:36.773
Nem értek célba
Simon Jespersen Kallio Racing Yamaha +2 kör
Nicolò Bulega Aruba.it Racing Ducati +3 kör
Raffaele De Rosa Orelac Racing Verdnatura Ducati +5 kör
Unai Orradre MS Racing Yamaha +6 kör
Stefano Manzi Dynavolt Triumph Triumph +8 kör
Federico Caricasulo Althea Racing Ducati +12 kör
Filippo Fuligni D34G Racing Ducati +16 kör
Sander Kroeze Kallio Racing Yamaha +16 kör
Jules Cluzel GMT94 Yamaha +16 kör
Federico Fuligni D34G Racing Ducati +18 kör

Redding: A kezdet nem volt egyszerű

0

A BMW pilótája 15 körön át volt haladt az 5. helyen, majd a futam végére első gumija felmondta a szolgálatot. Végül 8.-ként zárt.

Az estorili futamnak a BMW megfogyatkozva vágott neki, mivel Michael van der Mark a pénteki második szabadedzésen combnyaktörést szenvedett. Scott Redding a verseny túlnyomó részét az ötödik helyen töltötte, ám első gumija végül elfogyott, így Xavi Vierge, Iker Lecouna, valamint Alex Lowes is elment mellette. A BMW másik két pilótája, Loris baz és Eugene Laverty a 10. és 15. helyen fejezte be a futamot.

„Izgalmas futam volt „ – kezdi Redding.

„Ahogy megéreztem az előttem haladó Honda illatát, mindent megtettem, hogy megelőzzem. Hosszú volt a verseny, próbáltam védeni a pozíciómat. Az utolsó kanyar volt számomra a legnagyobb kihívás, mivel az első gumim jobb oldala teljesen elfogyott, nem tudtam mit tenni.”

„A verseny előtt a rajtrácson azt mondtam magamnak, hogy most ott állok, ahol állni akarok. Szóval ezért kell dolgoznom. Azonban újra rosszul sikerült a rajtom, többen is megelőztek, és két körön keresztül úgy vezettem, mint egy őrült. Sikerült Locatelli szélárnyékába kerülnöm ugyan, de addigra tönkrement a gumi, szóval hiába igyekeztem.”

„Az asseni második futamon azokat a beállításokat eszközöltük, amiket korábban javasoltam. Nem egészen azon múlik ez, hogy most az adott beállítás jó vagy rossz, hanem, hogy melyik az az irány, ami számunkra előrelépést jelent. A portimaói teszten végre újra jól éreztem magam a motoron. Most újra úgy tudok versenyezni, ahogy szeretnék. Ha elfordítom a gázkart a kanyarbejáratoknál, végre jól működik a hátsó tapadás.”

„A kezdet nem volt egyszerű, minden rossz volt. Most lassan, de biztosan, minden a helyére kerül. Ki tudom aknázni a lehetőségeimet. Mindent úgy hagytunk a mostani futamra  a motoron, ahogy azt Portimaóban beállítottunk. Egyszerűen csak versenyezni akartam, és lépéseket tenni előre. A kvalifikáció is most sikerült először úgy, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Sikerült jó köridőt futnom.”