back to top
2025. május 21. 07:06
Kezdőlap Blog Oldal 756

Le Mans – a Suzuki ismét megnyerte a 24 órást, a magyarok küzdelmes hétvégét zártak

Éjfélkor, kilenc órányi versenyzés után azzal jelentkeztünk, hogy a magyarok csapatai problémáktól sújtva, de továbbra is versenyben vannak. Nos, sajnos ezt most, a futam leintésekor már nem tudjuk így leírni.

Kovács Bálint, Mathieu Gines és Robin Mulhauser, vagyis a Wójcik Racing #77-es rajtszámú EWC-s Yamaha legénységének küzdelme hajnali öt órakor ért véget: Robin Mulhauser elesett egy, másik versenyző által kifolyatott olajfolton, aminek következtében megsérült ő maga, valamint a motor is, amelyet a csapat már nem tudott megjavítani.

Így a Wójcik Racing két motorja közül egyik sem jutott el a célig. Kovács Bálint csak ennyit írt ki a közösségi médiában: A nap lassan felkel, de a versenyünknek vége. Köszönöm a Wojcik Racing Team-nek,hogy újra bizalmat szavaztak nekem. Találkozunk Spa-ban.

Bódis Richárdék alakulata, a Maco Racing meglátta a kockás zászlót a 32. helyen, de Richárd nélkül: az ő szervezete a futam féltávjánál nem bírta tovább, így onnan a két csapattársa, Anthony West és Enzo Boulom vitték tovább a Yamahát. Ricsi az alábbiakat írta ki a facebook-oldalára:

A versenyt egyébként – a tavalyihoz hasonlóan – a címvédő világbajnok Yoshimura SERT Suzuki uralta: különösebb probléma nélkül teljesítették a 24 órát, veszélyt egyedül a 7-es számú YART Yamaha brigád jelentett rájuk. Ők voltak az egyetlenek, akik velük egy körön belül értek célba – igaz, a Suzuki előtt végig ott lebegett a lekörözés lehetősége. Az SRC Kawasakinak nem sokkal éjfél után ki kellett állniuk a boxba, ahol több, mint egy órán át szerelték a zöld masinát:

Az F.C.C. TSR Honda pedig délelőtt elesett, így értékes köröket veszítettek.

A versenyen még az utolsó pillanatokban is voltak drámák: a 121-es rajtszámú Falcon Racing Yamahája tíz perccel a vége előtt füstölt el, pályára küldve a biztonsági autót:

Visszatérve az élmezőnyre: a Yoshimura SERT Suzuki este 11 óra után vette át a vezetést, és a befutóig már meg is őrizték az elsőséget. Mögöttük második lett tehát a YART Yamaha, harmadik pedig az F.C.C. TSR Honda.
A többi márkáról: az SRC Kawasaki meghibásodása miatt a stockos April Moto lett a legjobb Kawasaki, a hetedik helyen befutva. A BMW gyári csapata kiesésével a lengyel Team LRP Poland védte a bajor márka becsületét egy 14. pozícióval. Mögöttük futott be az ERC Endurance Ducati csapat Panigaléja. Illetve meg kell említenünk a 23-ként záró apriliás Le Mans 2 Roues istállót is.

A verseny első három helyezettje: Yoshimura SERT Suzuki (1), YART Yamaha (7), F.C.C. TSR Honda (5) Fotó: Izsó Photo

A negyedik helyezett a Stockosok legjobbika, a francia tűzoltók által szponzorált Team18 Sapeurs Pompiers Yamaha alakulat lett.

A 2022-es Le Mans-i 24 órás végeredménye:

1 1 Yoshimura SERT Motul Suzuki EWC 840
2 7 YART – Yamaha Official Team Yamaha EWC 840 1:45.582
3 5 F.C.C. TSR Honda France Honda EWC 826 14 Lp.
4 18 TEAM 18 SAPEURS POMPIERS Yamaha SST 816 24 Lp.
5 44 No Limits Motor Team Suzuki SST 816 24 Lp.
6 55 NATIONAL MOTOS HONDA Honda SST 815 25 Lp.
7 33 TEAM 33 LOUIT APRIL MOTO Kawasaki SST 813 27 Lp.
8 8 Team Bolliger Switzerland #8 Kawasaki EWC 812 28 Lp.
9 86 PITLANE ENDURANCE #86  Yamaha SST 808 32 Lp.
10 94 TEAM LH RACING Yamaha SST 807 33 Lp.
11 4 TATI TEAM BERINGER RACING Kawasaki EWC 806 34 Lp.
12 24 BMRT 3D MAXXESS NEVERS Kawasaki SST 804 36 Lp.
13 23 TEAM UNIVERS RACING Kawasaki SST 804 36 Lp.
14 90 Team LRP Poland BMW EWC 801 39 Lp.
15 6 ERC Endurance Ducati Ducati EWC 798 42 Lp.
16 91 ENERGIE ENDURANCE 91 Kawasaki SST 797 43 Lp.
17 119 Slider Endurance Yamaha SST 789 51 Lp.
18 11 SRC KAWASAKI FRANCE Kawasaki EWC 787 53 Lp.
19 34 JMA RACING ACTION BIKE Suzuki SST 786 54 Lp.
20 97 ADSS 97 Kawasaki SST 785 55 Lp.
21 35 TMC 35 PMO Yamaha SST 778 62 Lp.
22 85 TEAM RACING 85 BY SOLEANE Kawasaki SST 777 63 Lp.
23 15 Aprilia Le Mans 2 Roues Aprilia SST 777 63 Lp.
24 30 TEAM GT ENDURANCE Yamaha EWC 775 65 Lp.
25 135 CAM RACING TEAM Suzuki SST 769 71 Lp.
26 22 TEAM 202 Yamaha SST 767 73 Lp.
27 101 Team Aviobike Yamaha SST 765 75 Lp.
28 45 METISS Metiss EXP 761 79 Lp.
29 83 JLD CITYBIKE Yamaha SST 761 79 Lp.
30 16 FERRE FEURPRIER RACING Yamaha SST 760 80 Lp.
31 78 TEAM PL PERFORMANCES  Yamaha SST 751 89 Lp.
32 14 MACO RACING Team Yamaha EWC 749 91 Lp.
33 20 Moto Sport Endurance Yamaha SST 744 96 Lp.
34 53 MANA-AU COMPETITION Suzuki SST 740 100 Lp.
35 27 TRT 27 / Bazar 2 La Becane Suzuki SST 740 100 Lp.
36 116 Kingtyre Fullgas Racing Team Kawasaki EWC 731 109 Lp.
37 70 Atlantic Racing Team Honda SST 667 173 Lp.
38 74 SEIGNEUR MOTORSPORT BMW SST 615 225 Lp.
NEM HALADT ÁT A CÉLVONALON
39 121 FALCON RACING Yamaha SST 796 44 Lp.
FELADTÁK A VERSENYT
40 66 OG MOTORSPORT BY SARAZIN Yamaha SST 662 178 Lp.
41 333 VILTAIS RACING IGOL Yamaha EWC 622 218 Lp.
42 9 TECMAS MERSEN GMC BMW EWC 493 347 Lp.
43 212 WERC MOTORS EVENTS Suzuki SST 493 347 Lp.
44 65 Motobox Kremer Racing #65 Yamaha EWC 470 370 Lp.
45 77 Wójcik Racing Team EWC 77 Yamaha EWC 469 371 Lp.
46 72 JUNIOR TEAM LMS SUZUKI Suzuki SST 305 535 Lp.
47 36 3ART BEST OF BIKE Yamaha SST 275 565 Lp.
48 41 RAC41-CHROMEBURNER Honda SST 166 674 Lp.
49 37 BMW MOTORRAD BMW EWC 151 689 Lp.
50 56 PLAYERS Kawasaki SST 133 707 Lp.
51 777 Wójcik Racing Team STK 777 Yamaha SST 109 731 Lp.
52 96 TEAM MOTO AIN Yamaha EWC 59 781 Lp.

 

Szívből gratulálunk a magyar versenyzőknek a kitartásukért és helytállásukért!

A 2022-es Endurance világbajnokság június 04-05-én, a Spa-i 24 órás viadallal folytatódik majd, a legendás belgiumi Spa-Francorchamps pályán, amely 20 év után fog ismét FIM világbajnoki futamot rendezni.

Idén 20 éves a MotoGP

0

20 évvel ezelőtt, 2002. április 7-én rendezték az első olyan futamot, mely az 500-as éra végét, és egy új korszakot, a MotoGP-t jelentette.

Az említett nagydíjra Suzukában került sor, melyet a mára már legendává koronázott Valentino Rossi nyert meg. A dobogó második fokára a japán, Akira Ryo, a harmadikra pedig a spanyol, Carlos Checa állhatott fel.

A kategória bevezetése óta 351 nagydíjat rendeztek. 33 különböző futamgyőztessel büszkélkedhet a sorozat, akik 10 különböző nemzet képviselői. A legtöbb győzelmet Valentino Rossi szerezte, összesen 76 sikere van az olasznak, emellett 176 dobogós helyezése.

További statisztikai adatok:

Versenyző Győzelem Dobogós helyezés
Marc Márquez 59 99
Jorge Lorenzo 47 114
Casey Stoner 38 69
Dani Pedrosa 31 112

Az említett pilótákon kívül vannak olyanok is, akiknek 2002 óta egyetlen egyszer sikerült diadalmaskodni egy MotoGP-futamon:

Aleix Espargaro, Joan Mir, Jorge Martin, Andrea Iannone, Ben Spies, Chris Vermeulen, Tohru Ukawa, Tony Elias és Troy Bayliss.

A világbajnoki címeket tekintve Valentino Rossi és Marc Márquez egyaránt 6, Jorge Lorenzo 3, Casey Stoner 2, Nicky Hayden, Joan Mir és Fabio Quartararo pedig 1-1 elsőséggel rendelkezik.

A konstruktőrök esetében a Honda toronymagasan vezet az eddigi 156 győzelmével, a Yamaha 122-t, a Ducati 59-et, a Suzuki és a KTM 6-ot, míg Aleix Espargaro legutóbbi futamgyőzelmével az Aprilia 1-et zsebelt be.

Mir szerint 2020-at idézi az idei szezon

0

A versenyek vége alakul igazán jól Joan Mir számára, aki szerint ez egy olyan év lehet, mint 2020 is volt. Reméli, hasonló eredménnyel.

Csapattársával, Álex Rinsszel ellentétben Joan Mir egyelőre nem tudott dobogóra állni a 2022-es MotoGP-szezon során. Míg Rins Argentínában harmadik, majd Austinban második volt, addig Mir számára akár Termasban, akár Texasban csak egy negyedik hely jött össze. Ezzel együtt a 2020-as világbajnok nem elégedetlen, sőt.

Azt gondolom, Európában összerakhatjuk azt a puzzle-t, amiből most még hiányzott pár darab” – fogalmazott Mir még Austin után. „De már Argentínában futottunk egy nagyon jó versenyt, és a mandalikai esőben is. Katarban még hiányzott valami, de az igazság az, visszatekintve arra a futamra, hogy egyre jobban érzem magam. Egyre inkább olyan versenyeket futunk, mint 2020-ban, amikor a versenyek végén tudtunk erősek lenni.

Ebből pedig hosszabb távon is 2020-szerű év lehet Mir szerint. „Folytassuk így. Ha minden össze tud állni, akkor megint egy jó eredményt érhetünk el év végén. Főleg úgy, hogy egyébként Austinban úgy értünk el jó eredményt, hogy egyébként nem igazán szeretek ott versenyezni. Itt valami mindig hiányzik. És az, hogy még így is negyedik tudtam lenni, nagyszerű hír. Ez azt jelenti, hogy előreléptünk. Egy negatívan induló versenyt tudtunk pozitívan befejezni. Előzni tudtam, és jól éreztem magam. Jelenleg nagyon elégedett vagyok mindennel, ami jelenleg történik. A negyedik hely nem a legjobb pozíció, annál az ember még ötödik is szívesebben lesz, de mindegy. Jó jelenleg minden.

Joan Mir jelenleg negyedik a vb-tabellán 46 szerzett ponttal négy verseny alatt.

Ezpeleta: „A legfontosabb projekt a bioüzemanyagra való átállás”

0

A MotoGP világbajnokság motorjai 70-100 százalékban bioüzemanyaggal fognak működni 2027-ben? Ezpeleta elmondja, hogy állnak most a dolgok. A KTM korábbra szeretné hozni, és már 2026-ban részben nem fosszilis üzemanyagot használna.

A GP versenyzésben még jó ideig a belsőégésű motorok veszek részt a küzdelmekben, ahogy a KTM vezérigazgatója is elmondta:

„Örökké a mai 1000 köbcentis MotoGP-motorokkal fogunk motorozni” – mondta Stefan Pierer a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „2035-ig biztosan.”

A gyártók és a Dorna azonban fokozatosan zöldebbé szeretnék tenni a motorversenyeket. Az első lépés a MotoE világbajnokság négy évvel ezelőtti kezdete volt, de közel fél évvel ezelőtt született egy bejelentés is, miszerint a GP versenyzés fokozatosan átáll a nem fosszilis üzemanyagokra.

A MotoGP világbajnokság úttörő szerepet kíván játszani a fenntarthatóbb jövő érdekében. A kétlépcsős bioüzemanyagra való átállásnak konkrét menetrendje is van.

A motoros világszövetség, a FIM, a csapatszövetség az IRTA, a gyártók szövetsége az MSMA és a Dorna Sports már 2021 májusában bejelentette, hogy a jövőben környezetbarátabbá kívánják tenni a motoros világbajnokságot – elsősorban a fenntartható üzemanyagokra helyezve a hangsúlyt.

A MotoGP világbajnokságnak zöldebbé kell válnia anélkül, hogy a három világbajnoki osztály magas színvonala veszélybe kerülne. Közös cél a MotoGP és a globális környezet fenntartható jövője.

A konkrét menetrend, mint szándéknyilatkozat az alábbi:

  • 2024-től a FIM világbajnokságok minden osztályában az üzemanyag legalább 40 százaléka nem fosszilis eredetű lesz.
  • 2027-től az üzemanyagnak akár 100 százalékban nem fosszilis alapanyagokból kell állnia.

Ezt a tervet 2021 novemberében hirdették ki. Időközben fény derült rá, hogy 2027-re talán csak a bioüzemanyag 70 százalékos arányáról lehet megállapodni a MotoGP világbajnokságban.

Ennek ellenére a MotoGP-sorozat a CO2-kibocsátás csökkentése és a klímaváltozás elleni küzdelem terén úttörőként szeretne fellépni.

„Örömmel szabtunk gátat az első magasságállító eszköz fejlesztésének, bár 2021-ben már foglalkoztunk ezzel”– magyarázta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „De vannak fontosabb dolgaink is. Már 2026-tól szeretnénk a MotoGP világbajnokságon részt venni a környezetszennyezésmentes üzemanyaggal.”

Persze felmerül a kérdés, hogy az egyébként innovatív gyártóknak miért kell ennyi idő – 2021 novemberétől 2027-ig –  arra, hogy a mai motorokat átállítsák szintetikus üzemanyagra? Az ok a szabályzatban rejlik, hiszen a Dorna a gyárakkal és csapatokkal kötött ötéves szerződésekben a teljes időszakra technikai stabilitást garantált. A „bioüzemanyag” használatát tehát 2027-ig nem lehet kötelezővé tenni, legalábbis a MotoGP osztályban.

Hacsak a gyártók szövetségében, az MSMA-ban a Honda, a Yamaha, a Suzuki, a Ducati, a KTM és az Aprilia részéről nem születik korábban egyhangú döntés a fenntarthatóság témájában. Akkor a bioüzemanyagot is hamarabb használhatja az összes csapat.

„Keményen dolgozunk a nem fosszilis üzemanyagra való átálláson” – erősítette meg a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta a SPEEDWEEK.com-nak. „2024-ben 40 százalékban szintetikus üzemanyagot fogunk használni. Ezt az arányt 2027-ben 70 százalékra növeljük. Ez a fő célunk.”

Eddig ezek csak szándéknyilatkozatok voltak, de a következő hetekben ezeket a terveket kőbe kell vésni.

A Moto3-ban a Dornának már csak a Honda és a Pierer Mobility AG (a KTM, Husqvarna, GASGAS és CFMOTO márkákkal) jóváhagyását kell megszereznie. A Moto2 világbajnokságban a Triumph szállítja a 675 köbcentis háromhengeres egységmotorokat, ott csak egy kapcsolattartó van. A MotoGP-ben viszont hat gyártót kell meggyőzni.

„Számomra a közeljövő legfontosabb projektje a MotoGP-ben a bioüzemanyagra való átállás” – magyarázta Ezpeleta. „És ez a Superbike-világbajnokságra is vonatkozik. Ott is fokozatosan szeretnénk áttérni az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású üzemanyagokra.”

Ha a menetrendet még kedvezőbbé lehet tenni az olyan cégek aktív kutatásainak köszönhetően, mint a Repsol, az ETS Racing Fuels, az Elf, a Shell és így tovább, a Dorna vezetői elégedettek lennének.

Quartararo a pilótapiac mozgatórugója, de egyáltalán dőlhet-e a dominó?

0

Nem sok pilótáról tudjuk még, hogy hol folytatja 2023-tól, de a legtöbbeket alighanem Fabio Quartararo esetleges váltása foglalkoztatja. A téma már az első teszteken felmerült, és egy eredménytelenebb hétvégén a szokásosnál is hangosabbá válik. De vajon mi jöhet szóba a Yamaha elsőszámú versenyzőjénél?

Eric Mahe, Quartararo managere egy az Amerikai Nagydíj második szabadedzése alatt készült interjúban megerősítette, hogy tárgyalnak rivális gyártókkal is. Ugyanakkor azt is kihangsúlyozta, hogy nem akarnak semmit elkapkodni, szóval a bejelentésre még várni kell. A döntés viszont lehet már a nyári szünet előtt megszületik, legalábbis Quartararo azzal zárta az egyik interjúját, amikor a sokadik kérdést kapta ezzel kapcsolatban: „Hamarosan, még nyár előtt…

Forrás: Monster Energy Yamaha

A pletykák már többször szóba hozták a Repsol Hondával, bár akkor még arra az esetre, ha Marquez utódját kezdik el keresni. Amennyiben Pol Espargaroval nem lennének elégedettek, akkor azért váratlan fordulat lenne Quartararotól világbajnokként elsőszámú státuszból második számúnak odaszerződni. Nem is olyan régen Lorenzo is Yamahás világbajnokként elszerződött először a Ducatihoz, majd innen a Hondához. Utóbbi végül gyakorlatilag a karriere végét jelentette.

A legbebetonozottabbnak talán a Ducati tűnik, ahol egyrészt Bagnaia a hosszútávú opció, és megvannak a jelöltek arra az esetre, ha Millertől megválnának. Ha nem is ennyire eredményesen, de hasonlóan működik a KTM is, ami viszont még nem mindenhol annyira versenyképes. Az Aprilia fejlődésben van, de a költségvetésében nem biztos, hogy belefér egy ekkora sztárpilótát foglalkoztatni. Így az egyetlen lehetőség a Suzuki lenne, ahol Mir a világbajnoki cím megszerzése óta nem túl elégedett. A kékek viszont szintén inkább maguk nevelik ki a versenyzőiket, és fiatalokat igazolnak. Amennyiben viszont szakítanak a hagyományokkal, és hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni a pilóták fizetésénél, akkor Quartararoék is megfontolandó ajánlatot kaphatnának.

Noha látszólag minden márkánál megvan az első számú pilóta, vagyis akire a jövőben építenek, ezt jelentősen borítaná egy váltás Quartararonál. Azonban az is látszik, hogy talán a Yamaha az, akinek a leginkább szüksége van rá, hiszen idén eddig csak ő hozott eredményeket ezzel a motorral.

Le Mans – éjféli helyzetjelentés

Éjfél elmúlt, így a 2022-es Le Mans-i 24 órásból 9 óra telt el eddig – vagyis a táv kicsivel több, mint egyharmada. Drámákból azonban bőven kijutott már eddig is. Kovács Bálint és Bódis Ricsi még mindketten versenyben vannak, a rajt előtt még így jelentkeztek be:

A vidámság azonban nagyjából eddig tartott, ugyanis a drámák már a rajt előtt elkezdődtek: Kovács Bálint csapata, a Wójcik Racing 77-es rajtszámú EWC alakulata nem  tudott elrajtolni, mivel Mathieu Gines problémákat észlelt a felvezető körben. A rajtnál egyébként rögtön egy nagy baleset történt: a 96-or rajtszámú Moto Ain Yamahán ülő Bradley Smith összeütközött a 74-es számot viselő Seigneur Motorsport BMW-jét hajtó Christophe Seigneur-rel. Smith-t kórházban kellett szállítani, ahol megállapították, hogy nem lett komoly baja, de megfigyelésre benn tartják. A balesetet megörökítette a helyszínen dolgozó magyar fotós, Izsó Krisztián:

A baleset miatt azonnal jött is a safety car, amely pont kapóra jött Bálint csapatának, hogy megjavíthassák a motort. A körülmények jól láthatóak a Bálint menedzselését végző H-Moto Team videóján:

Ám a csapatnak végül nem ez lett a legnagyobb problémája, ugyanis később kigyulladt a Yamaha, amely olajat is folyatott a pályára, előhívva a biztonsági autót:

Szerencsére látványosabb volt, mint veszélyesebb: a szűrőből némi kifolyt olaj kapott lángra, így meg tudták javítani az R1-es Yamahát, és Bálinték némi időveszteséggel, de versenyben vannak még. A Wójcik Racing 777-es számú stock alakulata azonban sokkal rosszabbul járt: először elszakadt a láncuk, majd Danny Webb elesett:

Később pedig a sebességváltó meghibásodása miatt fel kellett adniuk a küzdelmet. Bódis Ricsiéknek is kijutott a drámából: Anthony West elesett, majd egyéb – vélhetően műszaki – problémák miatt jelenleg a mezőny végén találhatóak.

Az élmenőknek is voltak problémáik: a pole-ból induló 7-es számú YART Yamaha beragadt a rajtnál; a tavalyi győztes SERT Suzukinak kifogyott a benzinje nem sokkal a boxutca bejárata előtt az egyik kiállásukat megelőzően; a hatos számú ERC Endurance Ducati elesett; az F.C.C. TSR Hondának eltört a kipufogója; a szezonzárót megnyerő gyári BMW csapat pedig kiesett, mivel egy felvert kavics kilyukasztotta a radiátorjukat:

Íme a verseny állása 9 órát követően: 

1 1 Yoshimura SERT Motul Suzuki EWC 310
2 7 YART – Yamaha Official Team EWC Yamaha EWC 309
3 11 WEBIKE SRC KAWASAKI FRANCE Kawasaki EWC 308
4 5 F.C.C. TSR Honda France Honda EWC 307
5 333 VILTAIS RACING IGOL Yamaha EWC 305
6 33 TEAM 33 LOUIT APRIL MOTO Kawasaki SST 300
7 8 Team Bolliger Switzerland #8 Kawasaki EWC 300
8 44 No Limits Motor Team Suzuki SST 300
9 55 NATIONAL MOTOS HONDA Honda SST 300
10 94 TEAM LH RACING Yamaha SST 299
11 66 OG MOTORSPORT BY SARAZIN Yamaha SST 299
12 119 Slider Endurance Yamaha SST 298
13 90 Team LRP Poland BMW EWC 298
14 86 PITLANE ENDURANCE #86 – JP3 Yamaha SST 298
15 121 FALCON RACING Yamaha SST 298
16 18 TEAM 18 SAPEURS POMPIERS Yamaha SST 297
17 65 Motobox Kremer Racing #65 Yamaha EWC 295
18 23 TEAM UNIVERS RACING MOTOSPORT Kawasaki SST 295
19 72 JUNIOR TEAM LMS SUZUKI Suzuki SST 294
20 91 ENERGIE ENDURANCE 91 Kawasaki SST 294
21 24 BMRT 3D MAXXESS NEVERS Kawasaki SST 294
22 4 TATI TEAM BERINGER RACING Kawasaki EWC 292
23 97 ADSS 97 Kawasaki SST 290
24 15 Aprilia Le Mans 2 Roues Aprilia SST 289
25 6 ERC Endurance Ducati Ducati EWC 288
26 135 CAM RACING TEAM Suzuki SST 287
27 30 TEAM GT ENDURANCE Yamaha EWC 287
28 34 JMA RACING ACTION BIKE Suzuki SST 286
29 9 TECMAS MERSEN GMC BMW EWC 286
30 77 Wójcik Racing Team EWC 77 Yamaha EWC 284
31 85 TEAM RACING 85 BY SOLEANE Kawasaki SST 283
32 35 TMC 35 PMO Yamaha SST 283
33 83 JLD CITYBIKE Yamaha SST 282
34 22 TEAM 202 Yamaha SST 282
35 45 METISS Metiss EXP 280
36 53 MANA-AU COMPETITION Suzuki SST 278
37 36 3ART BEST OF BIKE Yamaha SST 275
38 212 WERC MOTORS EVENTS Suzuki SST 275
39 16 FERRE FEURPRIER RACING TEAM Yamaha SST 274
40 78 TEAM PL PERFORMANCES FLEMBBO Yamaha SST 273
41 27 TRT 27 / Bazar 2 La Becane Suzuki SST 272
42 14 MACO RACING Team Yamaha EWC 271
43 116 Kingtyre Fullgas Racing Team Kawasaki EWC 266
44 20 Moto Sport Endurance Yamaha SST 265
45 101 Team Aviobike Yamaha SST 265
46 70 Atlantic Racing Team Honda SST 249
47 74 SEIGNEUR MOTORSPORT BMW SST 168
FELADTÁK A VERSENYT
48 41 RAC41-CHROMEBURNER Honda SST 166
49 37 BMW MOTORRAD BMW EWC 151
50 56 PLAYERS Kawasaki SST 133
51 777 Wójcik Racing Team STK 777 Yamaha SST 109
52 96 TEAM MOTO AIN Yamaha EWC 59

 

A versenyben jelenleg a tavalyi győztes és bajnoki címvédő Yoshimura SERT Suzuki áll az élen, őket követik szorosan a YART Yamaha; majd kevéssel lemaradva az SRC Kawasaki és az F.C.C. TSR Honda. Kovács Bálinték a 30., Bódis Richárdék a 42. pozícióban voltak éjfélkor.
Az Eurosport reggel hat órától élőben közvetíti a versenyt, addig is a Live Timing itt érhető el.

BSB Silverstone – Glenn Irwin az első futam győztese

0

Glenn Irwin szerezte meg a győzelmet a Bennetts Brit Superbike Bajnokság szezonnyitó futamán Silverstone-ban ma délután, miután a Kyle Ryde és Bradley Ray alkotta Rich Energy OMG Racing Yamaha párost megelőzve elsőként szelte át a célvonalat.

Ahogy arról beszámoltunk, Glenn Irwin délután pole pozíciós időt futott körrekorddal, majd  a versenyen is a maximumot hozta,  és ellenállt a Yamaha riválisai által gyakorolt hatalmas nyomásnak. A győzelem a Honda Fireblade 30 éves jubileumi évében született.

A csapattársak intenzív csatát vívtak a második helyért, miközben továbbra is próbáltak lépést tartani Irwinnel. Kyle Ryde és Bradley Ray a 24 körös verseny során végig küzdöttek, de a kockás zászló előtt Ryde volt előnyben. Ryde megpróbálta megszerezni a győzelmet célegyenesre vezető szakaszon, de mindössze 0,139 másodperccel maradt le a futamgyőzelemről. Csapattársa, Ray csupán 0,188 másodperccel később ért célba a harmadik helyen.

Rory Skinner az FS-3 Racing Kawasaki csapatának egy negyedik helyet szerzett meg Jason O’Halloran előtt.

A hatodik helyért folytatott küzdelem is a végsőkig kiélezett volt, Andrew Irwin nyerte a csatát Bridewell és Iddon előtt.

Az első tízben Lee Jackson és Danny Buchan végzett, míg az első tízről éppen csak lemaradt Peter Hickman, Tom Sykes és Josh Brookes. Leon Haslam a BSB-be való visszatérésének első futamán a 6. körben technikai probléma miatt kényszerült kiállni a versenyből.

Természetesen a RICH Energy OMG Racing Yamaha csapata is felhőtlenül boldog volt, hsizen megszerezték első dupla dobogójukat.

A dobogósok
A dobogósok Fotó: Bennetts British Superbike Championship / Double Red

Silverstone – BSB 1. verseny végeredménye

1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda
2 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 0,139
3 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0,327
4 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 2,019
5 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 3,533
6 Andrew IRWIN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 5,436
7 Tommy BRIDEWELL Oxford Products Racing  Ducati 5,766
8 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 6,399
9 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki Kawasaki 7,937
10 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW Motorrad BMW 8,234
11 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 9,124
12 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 13,066
13 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 13,149
14 Ryan VICKERS FHO Racing  BMW 13,890
15 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 14,419
16 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 18,397
17 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 19,603
18 Josh OWENS Rapid CDH Racing  Kawasaki 19,757
19 Luke MOSSEY TAG Racing Honda Honda 21,397
20 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts  Kawasaki 21,821
21 Dan JONES iForce BMW BMW 23,391
22 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki Kawasaki 29,163
23 Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss Racing Suzuki 29,658
24 James HILLIER Rich Energy OMG Racing  Yamaha 42,500
25 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda Honda 43,040
26 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 43,675
27 David JOHNSON Rich Energy OMG Racing  Yamaha 44,029
28 Liam DELVES Rapid CDH Racing  Kawasaki 52,520
Nem értek célba:
DNF Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 4 kör
DNF Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW BMW 9 kör
DNF Dan LINFOOT iForce BMW BMW 13 kör
DNF Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 19 kör

Alzamora: Márquez meg akarja nyerni a címet, a Hondának segítenie kell

0

Marc Márquez menedzsere szerint az austini 6. hely felér egy győzelemmel, de egy bajnokságra versenyképesebb motorra van szükség.

Emilio Alzamora múlt szombaton inkább mérges, mint izgatott volt. Versenyzője, Marc Márquez fantasztikusan teljesített Austinban, hatodikként futott be. De Alzamora nem volt teljesen elégedett: „Mérges vagyok, mert elég szerencsétlenül indult, és ez befolyásolta a versenyt.” – idézi szavait a GPOne.com.

Alzamora sok éve dolgozik együtt Márquezzel, ezért pontosan tudja, hogy mire képes, viszont a pilóta mindig meglepi valamivel. Mint Austinban, vagy a visszatérés a borzalmas mandalikai balesete után.

„Nincsenek szavak most Márquezre.”  – mondta Alzamora  –  „Én mindig azt mondom, hogy az atlétáknak mindig követniük kell a szerencséjüket, és ő azt csinálná,  de nem mindig alakul így, mert az a technikai dolog az elején keresztbe tett neki azok után, hogy mennyi mindent megtett, hogy eljusson idáig. Nekünk ez az eredmény felér egy győzelemmel, és ad Marcnak és a Hondának egy löketet, hogy tovább folyassuk, mert elég hosszú az út.”

Márquez próbál mindent helyre rakni, és Alzamora azt akarja, hogy a Honda is ezt tegye, hiszen az új motor még nem tökéletes, és a pilótájának szüksége van valamire, amivel a legjobb formáját tudja hozni. Különösen most, hogy a bajnokság még mindenki számára elérhető. A spanyol 40 ponttal van lemaradva az első helyezettől, és még 17 futam van hátra.

„Ez több, mint egy harc. A célunk megnyerni a bajnokságot, mind Márqueznek, mind a Hondának, de ehhez a körülményeknek is kedvezőknek kell lenniük. A Honda sokat küzdött, és Marc ott van, hogy irányt mutasson, de szüksége van egy versenyképesebb motorra. Szerintünk jó úton haladnak, máskülönben a visszatérés lehetetlen lesz. Több segítségre van szükségünk tőlük.”

John McPhee Portimaóban visszatér

0

Egy március közepén történt edzésbaleset következtében a Husqvarna versenyzője, John McPhee megsérült és azóta nem tudott indulni a szezon versenyein. A skót versenyző Portimaóban visszatér.

A Max Biaggi és Peter Öttl alkotta Max Racing Team számára nem volt egyszerű a szezon kezdete. Sasaki az első, katari futamon az élen állva esett ki, a japán a Mandalikán bukott. Ezt követően Termasban és Austinban a 3. és 4. helyen ért célba. Csapattársa McPhee két csigolyáját törte el Supermoto edzés közben. Peter Öttl most bejelentette visszatérését.

„Jövő hétvégén Portimaóban John visszatér. A hosszú szünetre szükség volt, bár Austinban már újra versenyezni akart. A sérülése miatt, még ha úgy is döntöttünk volna, hogy ott újra motorozhat, a versenyorvos elutasította volna” – mondta el Öttl. „Egy fej- és hátsérülést természetesen másképp kezelnek, mint egy kéz- vagy lábsérülést. Túl nagy lett volna a kockázat.”

„A fittségi szintje jó, hogy Portimaóban hogy fog teljesíteni a motoron, az majd kiderül. Előre nem lehet szimulálni a terhelést, amit a motoron kap. 100%-ig biztos benne, hogy tud versenyezni.”

Megkérdezték Öttl arról is, hogy mit gondol a világbajnokság alakulásáról. „Foggia tavaly a szezon második felében megmutatta, hogy ő a legerősebb versenyző. Nehéz lesz őt legyőzni „ – válaszolta a speedweek.comnak. „A legerősebb csapat azonban a GASGAS Izan Guevarával és Sergio Garciával. Sok minden történhet 21 futam alatt, és mi mindent megteszünk azért, hogy előrébb kerüljünk a mezőnyben. Ayumu már megmutatta a potenciálját, Katarban biztos 25 pontot vesztettünk, utána figyelmetlenség miatt esett. De most már stabil, és bízom benne, hogy még előrébb fog jutni.”

„John általában ugyanilyen erős szokott lenni. Remélem, visszatér a szintjére, és olyan eredményeket ér el, amellyel fel tud kerülni a Moto2-be. Mindkét versenyző célja, hogy jövőre a Moto2-be váltson. Kicsit rossz nekünk, mert feltételezem, hogy két új versenyzőt kell majd találnom” – mondta el a német.

BSB Silverstone – Irwin vitte el a pole pozíciót körrekorddal

0

Sor került a délután folyamán a Brit Superbike bajnokság első versenyhétvégéjének időmérő edzésére. Irwiné a pole, Ryde és Ray előtt. Haslamnek az 5., míg Sykesnak a 12. hely jutott.

A Superbike világbajnokságból érkező Haslamnek és Sykesnak meg kellett dolgozni azért, hogy a mezőny elejéről induljanak a helyi idő szerint 16:15-kor kezdődő futamon, pénteki teljesítményükkel ugyanis nem jutottak egyenes ágon a Q2-be. Mutatjuk hogy alakult számukra és a mezőny többi motorosának időmérése.

Q1

Miután a szabadedzéseken nem sikerült a legjobb 12 közé kerülni, Leon Haslamnak és Tom Sykesnak is jelenése volt a kvalifikáció első szakaszában. Itt kellett jó időt teljesíteniük, hogy tovább küzdhessenek a pole pozícióért.

A két ex-WSBK versenyzőnek nem volt könnyű dolga a Q1-ben, hiszen olyan nevek, mint Irwin, Hickman és Danny Kent is ott voltak az időmérő ezen szakaszában.

Haslam állt az élre az edzés elején, Irwin volt az első versenyző, aki gyorsabb tudott lenni nála 53,138 másodperces időt motorozva, amivel 0,037 másodperccel maradt el az O’Halloran által FP2-n felállított körrekordtól. Hickman ezután csatlakozott Irwinhez az első két pozíció között.

A MotoGP-vel ellentétben a Q1-ből a Q2-be nem az első kettő, hanem az első hat jut tovább. Ezzel együtt Sykesnak volt miért izgulnia a Q1 végén, nagyon szoros volt az időmérő, és közel állt a kieséshez. Sykes végül mindössze 0,010 másodperccel előzte meg Luke Mossey-t a kiesőhelyen.

Szintén az első hatba került az első Brit Superbike kvalifikációján Dan Jones, aki egyébként bukott az edzésen, esése azonban nem akadályozta meg továbbjutását.

A hat továbbjutó versenyző között így Irwin, Hickman, Haslam, Jones, Takumi Takahashi és Sykes szerepeltek.

Q2

Glenn Irwin szerezte meg a 2022-es év első Bennetts Brit Superbike pole pozícióját, méghozzá új körrekord felállításával.

Bradley Ray szintén körrekordon belüli időt ért el, azonban nem sokáig maradt a leggyorsabb. Csapattársának, Kyle Ryde-nak sikerült felülmúlnia Ray idejét egy 53 mp alatti idővel, de a Honda Racing versenyzője, Glenn Irwin ezen is javítani tudott, amikor 52,796 mp-es időt motorozott.

Az első három mögött kevesebb mint öt perccel a vége előtt az FS-3 Kawasaki versenyzője, Rory Skinner állt a negyedik helyen. Skinner végül a hatodik helyre esett vissza, amikor a tavalyi szezon második és harmadik helyezettje begyújtotta a rakétáit. Tommy Bridewell lett a negyedik leggyorsabb, míg a hétvége eddigi favoritja, Jason O’Halloran az hatodik helyre elég köridőt motorozott, Leon Haslam mögött.

Piros zászlós megszakításra is sor került az edzésen, miután Danny Buchannak lengették a fekete-narancssárga zászlót (olyan műszaki probklémára utal, ami saját vagy versenytársai biztonságát veszélyezteti).

A köridejükkel elégedett első három versenyző, Irwin, Ryde és Ray nem gurult pályára az újraindítás után, ami helyes döntésnek bizonyult, mivel senki nem tudott már javítani.

Dan Linfoot bukott az edzés végén, másodikként az IForce BMW csapatából.

Silverstone – BSB időmérő edzés végeredménye:

1 Glenn Irwin Honda Racing UK 52.796s
2 Kyle Ryde RICH Energy OMG Racing Yamaha +0.155s
3 Bradley Ray RICH Energy OMG Racing Yamaha +0.180s
4 Tommy Bridewell Oxford Products Racing Ducati +0.195s
5 Leon Haslam Visiontrack Kawasaki +0.316s
6 Jason O’Halloran McAMS Yamaha +0.337s
7 Rory Skinner FS-3 Racing Kawasaki +0.366s
8 Andrew Irwin SYNETIQ BMW Motorrad +0.367s
9 Dan Linfoot IForce BMW +0.444s
10 Lee Jackson FS-3 Racing Kawasaki +0.457s
11 Christian Iddon Buildbase Suzuki +0.508s
12 Tom Sykes MCE Ducati +0.529s
13 Takumi Takahashi Honda Racing UK +0.592s
14 Josh Brookes MCE Ducati +0.650s
15 Danny Buchan SYNETIQ BMW Motorrad +0.705s
16 Peter Hickman FHO Racing BMW +0.716s
17 Ryan Vickers FHO Racing BMW +0.844s
18 Dan Jones Iforce BMW +1.888s
Q1
19 Luke Mossey TAG Racing Honda 53.511s
20 Storm Stacey Team LKQ Euro Parts Kawasaki 53.641s
21 Josh Owens CDH Racing Kawasaki 53.673s
22 Danny Kent Buildbase Suzuki 53.698s
23 Ryo Mizuno Honda Racing UK 53.768s
24 Tom Neave Honda Racing UK 53.847s
25 Dean Harrison DAO Racing Kawasaki 53.856s
26 Chrissy Rouse Crowe Performance BMW 53.922s
27 Bjorn Estment Powerslide Catfoss Suzuki 54.281s
28 Leon Jeacock Specsavers Suzuki 54.428s
29 David Johnson RICH Energy OMG Racing Yamaha 54.469s
30 Luke Hopkins Black Onyx Security Honda 54.899s
31 James Hillier RICH Energy OMG Racing Yamaha 55.097s
32 Liam Delves CDH Racing Kawasaki 55.142s