back to top
2025. május 21. 13:34
Kezdőlap Blog Oldal 755

Assen Superbike-hétvégéje a számok nyelvén

0

Sok-sok brit vonatkozást találunk a Superbike-vb asseni hétvégéjének adatait böngészve. Assen kapcsán a statisztikákban mélyültünk el.

Túl vagyunk a Superbike-világbajnokság első hétvégéjén, amelyen előbb Rea, majd kétszer Bautista tudott diadalmaskodni. A bajnokság pedig máris robog tovább, és hétvégén Assen legendás aszfaltcsíkjára érkezik. A világbajnokság összegyűjtötte nekünk a legérdekesebb statisztikai adatokat, jöjjenek most ezek!

A statisztika

503 – Jonathan Rea ennyi pontot szerzett Assenben, ez abszolút rekord.

337/9 – A második aragóniai futamon 337. alkalommal fordult elő, hogy három különböző gyártó motorosa végezzen dobogós pozícióban. Ez ráadásul már a kilencedik egymást követő alkalom volt. Ha ezt a tendenciát a mezőny Assen pályáján is folytatni tudja, azzal még közelebb kerülhet a rekordhoz. Ez jelenleg 12 futam, amely 2005-ben a második cseh futamon kezdődött Brnóban, majd 2006-ban, a katari második futamon ért véget.

300 – Nagy-Britannia 299 győzelemnél tart Jonathan Rea aragóniai futamgyőzelmét követően, ami azt jelenti, hogy az országnak újabb esélye van arra, hogy a hétvégén Assen már a jubileumi háromszázadikat hozza el az országnak.

220/100 – Jonathan Rea 220. dobogós helyezését, illetve századik kawasakis futamgyőzelmét szerezheti. Előbbiben 218-nál, utóbbiban 98-nál jár jelenleg.

59 – Assen rendezte a második legtöbb, 59 versenyt a világbajnokság történetében. Ez kettővel kevesebb a Phillip Islanden futott versenyek számánál.

33 – A britek messze a legsikeresebbek: a fentebb említett 59 versenyből harminchármat ők nyertek meg.

26 – Azon holland versenyzők száma, akik legalább egy WSBK-futamon elindultak. A legeredményesebb közülük a visszatérésre készülő Michael van der Mark. A BMW Motorrad 29 éves motorosa az egyetlen, aki győzni tudott (5), aki pole-ból indulhatott (1), aki leggyorsabb kört (5) és egyáltalán dobogós helyet (40) tudott elérni.

24 – Jonathan Rea Aragóniában 24-re javította saját rekordját az egymást követő dobogós helyezések vonatkozásában egy adott pályán. Assen eddig 15 egymást követő dobogót hozott Rea-nek.

20 – A WSBK-futamgyőztes motorosok száma Assenben. Hárman közülük, Rea, Laverty és Bautista most is ott vannak a mezpnyben. Érdekesség, hogy a harmincszoros futamgyőztes Troy Corser soha nem tudott itt nyerni.

18-18 – Aragónia után Alvaro Bautista és Toprak Razgatlıoğlu egyaránt 18-18 futamgyőzelemmel áll. Előttük Max Biaggi található 21 sikerrel az örökranglista 13. helyén.

18 – Scott Redding jelenleg ebben a pozícióban található. Azóta, hogy 2020-ban bemutatkozhatott, először fordul vele elő, hogy a top 5-ön kívül találjuk őt összetettben.

16 – 16 éve először látunk két Hondát a vb-tabella első hat helyének valamelyikén. Iker Lecuona jelenleg ötödik, Xavi Vierge hatodik a Team HRC versenyzői közül. Hasonlót legutóbb 2006-ban láthattunk, amikor James Toseland második, Alex Barros pedig negyedik volt.

15 – Soha senki nem nyert többször egyazon pályán, mint Jonathan Rea Assen aszfaltcsíkján. Ezzel a 15 győzelemmel önmagában az örökranglista 20. helyén állna.

13 – 13 éve tudott a Yamaha utoljára futamot nyerni Assenben. A 2009-es első futamon Ben Spies végzett az élen.

8-8 – Jonathan Rea és Carl Fogarty is nyolc egymást követő futamot tudott nyerni Assenben. Fogarty 1993 és 1996 között, , Rea pedig a 2014-es és a 2018-as 1. futam között állította fel ezt a rekordot.

6 – Egyedül a Kawasaki tudott zsinórban hat pole-t szerezni Assenben. A 2012-től 2017-ig tartó időszaknak a yamahás Alex Lowes vetett véget 2018-ban. Azzal a sikerrel 2011 óta először állhatott Yamaha az első rajtkockába.

4 – Tom Sykes négyszer állhatott első rajtkockába Assenben. Őt Troy Corser (1995, 1999, 2006), Frankie Chili (1998, 2003, 2004) és Jonathan Rea (2010, 2017, 2021) követi a vonatkozó összevetésben.

2 – Ketten is itt szerezték első győzelmüket. Chris Walker a 2006-os első futamot nyerte meg, Sylvain Guintoli pedig 2012-ben tett ugyanígy.

Lorenzo kikotyogta Jorge Martín jövőjét

0

Jorge Lorenzo körül egyrészt zajlik az élet visszavonulása után is, másrészt még mindig figyelemmel kíséri, mi történik a paddockban. Erről beszélt.

Jorge Lorenzo nemrég a Porsche Carrera Cup Italia mezőnyében mutatkozhatott be autóversenyzőként. Bár két másodperces lemaradásból kezdi meg körönkénti tempóban ezt az új kalandot, a spanyol bizakodó a jövőt illetően. Erről, valamint a még mindig közelről figyelt MotoGP-történésekről is beszélt a napokban, még porschés bemutatkozása után.

Nem egyszerű feladat…” – utalt az autóversenyzésre való átállásra a Marca által idézett Lorenzo. „Harminc évig két keréken versenyeztem, ezek után egyáltalán nem magától értetődő egy ilyen átállás. De megoldható, hogy az ember versenyképes legyen. Fordítva viszont lehetetlen lenne.

Lorenzo emellett persze figyelemmel kíséri azt is, mi történik a MotoGP világában. Például az egyre több fizikai problémával szembesülő Marc Márquezzel. „Mindannyian ismerjük őt. Hiába esett már rengetegszer, most is pontosan ugyanannyit kockáztat. Austinban is legalább háromszor-négyszer eshetett volna. És ezek egyre többször sérülésekkel járnak, amit nem egyszerű sem fizikálisan, sem mentálisan feldolgozni. Más az, ha az ember húszévesen bukik, mint ha már 30, márpedig Marc közelebb van az utóbbi számhoz. Ő sem lesz már fiatalabb. De még így is könnyedén lehet öt jó éve is akár.

A jövőt akár Jorge Martín is jelentheti. Mondjuk a Ducati gyári csapatában? Itt Enea Bastianini lehet Martín ellenfele, de Lorenzo sejti, kié lesz a jelenleg Jack Miller által birtokolt ülés.

Nem egyszerű kérdés, de én Martínt már úgy kezelem, mint a gyári csapat versenyzőjét. Alá is írták már a szerződést. Aztán persze lehet, hogy én tudom rosszul… Ha esetleg még mindig megy a verseny az ülésért, akkor viszont kemény lesz dönteni közte és Bastianini között, aki hihetetlenül versenyez. Hibák nélkül, két győzelemmel vezet összetettben. Szóval remélem, jók az információim, és Jorge tényleg aláírt, mert ha nem, nagyon kemény lesz neki.

Hazájában térne vissza a lábadozó Michael van der Mark

0

Az első hétvégét kihagyni kényszerült sérülése miatt, az asseni Superbike-versenyekre viszont visszatérhet Michael van der Mark.

Michael van der Mark még márciusban, alig valamivel a Superbike-világbajnoki szezon kezdete előtt törte el a lábát egy edzésbaleset során. Miután mountainbike-jával bukott, meg is kellett műteni, a szezont megelőző utolsó két tesztet és a nyitóhétvégét pedig kihagyta. Van der Mark helyettese Aragóniában Ilja Mihalcsik volt, aki az első futamon nyolcadik hellyel vétette észre magát. Később az ukrán a harmadik futamon tizenötödikként ért célba.

A holland motoros egyelőre még saját elmondása szerint sem teljesen egészséges, de bízik abban, hogy megkapja az orvosoktól az indulási engedélyt.

A kényszerszünetem után úgy érzem, készen állok a visszatérésre hazámban” – szögezi le van der Mark a Motorsport.com kérdésére. „Persze nyilván minden az orvosok áldásán múlik. De úgy érzem, fel tudnék pattanni a BMW nyergébe. Úgy érzem, jól sikerült a műtét, ráadásul több olyan kiegészítő kezelés is történt, ami pluszba felgyorsította a rehabilitációt.

Ha esetleg vissza is térhet, tudja, helyén kell kezelni az elvárásokat. „Nyilván nem életem formájában fogok motorozni Assenben. Pláne úgy, hogy nem ültem az M1000RR-en tavaly év vége óta. Még a teszteken sem tudtam motorozni, így az első dolog az lesz, hogy megértsem a sok-sok fejlesztést, mielőtt ki tudom őket használni. És bár jól érzem magam, ez még nem jelent 100 százalékot. Így az első és legfontosabb, hogy visszaülhessek a motorra anélkül, hogy bármilyen eredményt kitűznénk magunknak. Aztán majd lehet építkezni.

Arculcsapás volt Gardner számára a kategóriaváltás

0

Küzd egyelőre a kategóriaváltás jelentette kihívásokkal Remy Gardner, 2021 Moto2-es világbajnoka. Az ausztrál többet várt magától.

Az 1987-es 500-as világbajnok Wayne Gardner fia 2020-ban tudott először dobogóra állni, majd futamot nyerni a Moto2-ben. Ezt követően viszont átszakadt egy gát, és 2021-ben már világbajnokká koronázták a jelenkor középső kategóriájában. Ehhez ajós csapattársát, Raúl Fernándezt kellett legyőznie, kettejük között végül mindössze négy pont döntött.

A 24 éves motoros (és egyébként Raúl Fernández) 2022-re fellépett a MotoGP-be, de az átállás egyelőre kifejezetten macerásnak tűnik. Nem is titkolja, többet remélt újoncévétől.

Ha őszintén válaszolok erre a kérdésre, többet vártam ettől a váltástól” – ismeri el Gardner. „Láthattuk, mire voltak képesek az elmúlt években a Moto2-ből érkező srácok, és láthattuk azt is, hogy mennyire dominánsan tudtam zárni a szezont. Szóval többet vártam. Nagyon kemény volt az első néhány verseny, remélhetőleg Európa hoz némi stabilitást. Ami eddig történt, az komoly arculcsapás volt számomra.

Austinban tulajdonképpen minden KTM-es küszködött, nem volt kivétel ez alól Gardner sem. Az osztrák márka egyetlen pontszerző motorosa végül Brad Binder volt a maga tizenkettedik helyével.

Remélhetőleg a KTM el tudott raktározni valami hasznos információt azzal kapcsolatban, hogy tudnánk javulni Európában” – bizakodik Gardner. „Négyen vagyunk a márkánál, és mindannyian a legjobbunkat nyújtjuk. Ehhez képest egyetlen olyan motoros van, aki a négy közül pontot tud szerezni. Remélhetőleg gyűjtöttek a gyárban adatokat.

Remy Gardner eddig négy futamon mindössze egyetlen pontot tudott szerezni, mögötte csak a csapattárs, valamint Fabio di Giannantonio és a beugró Stefan Bradl állnak a tabellán.

Marc Márquez messze a jelenlegi mezőny felett győzelmei számában

0

A MotoGP 24 állandó pilótája közül 14-en legalább egyszer győzni tudtak már a királykategóriában, 200 indulás után Aleix Espargarónak sikerült megszereznie első győzelmét. Marc Márquez azonban mindenkit felülmúl.

A Repsol Honda sztárja, Marc Márquez nem kevesebb, mint 59 MotoGP-futamot nyert a királykategóriában való 2013-as debütálása óta, míg mind a 23 ellenfele együttesen mindössze 56 MotoGP-győzelmet tudhat magáénak.

Andrea Dovizioso 15, Maverick Viñales 9, a címvédő Fabio Quartararo 8 győzelemmel állnak jelenleg. Francesco Bagnaia és Miguel Oliveira 4-4, Jack Miller, Franco Morbidelli és Alex Rins 3 győzelemmel rendelkezik, Brad Binder és Enea Bastianini 2-2-vel. Mir, Martin és Aleix Espargaró legalább egyszer volt győztes a „királykategóriában”.

Akik eddig még nem tudtak felállni a dobogó legfelső fokára MotoGP kategóriában: Johann Zarco, Pol Espargaró, Takaaki Nakagami, Alex Márquez, Luca Marini és az újoncok Raúl Fernandez, Remy Gardner, Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio és Darryn Binder.

A szezon kezdete előtt Aleix Espargaró volt az egyetlen a 24 állandó MotoGP-pilóta közül, akinek egyetlen GP-győzelme sem volt egyik osztályban sem. Termasban behúzta a történelmi futamgyőzelmet magának és az Apriliának, így Troy Bayliss után ő lett a második legidősebb első MotoGP győzelmének megszerzésekor (Aleix 32 évesen és 247 naposan, míg 2006-ban Bayliss 37 évesen és 213 naposan tudott először a dobogó legfelső fokára felállni). Aleix Espargaró a királykategóriában 200. futamán győzött először. Előtte senkinek sem kellett ilyen sokáig várnia; Danilo Petruccinak 124 indulásra volt szüksége az osztályban, mielőtt 2019-ben Mugellóban megszerezte a győzelmet.

A jelenlegi mezőny összes győzelme:

Versenyző
Győzelmek száma
Marc Márquez 59
Andrea Dovizioso 15
Maverick Viñales 9
Fabio Quartararo 8
Pecco Bagnaia 4
Miguel Oliveira 4
Jack Miller 3
Franco Morbidelli 3
Alex Rins 3
Brad Binder 2
Enea Bastianini 2
Joan Mir 1
Jorge Martin 1
Aleix Espargaró 1

Magyarok az első háromban az NTC előszezoni tesztjén

Húsvét hétvégén rendezett egy kétnapos előszezoni tesztet az egyik fő európai utánpótlás-sorozat, a Northern Talent Cup. Mi magyarok jól ismerhetjük ezt a sorozatot, hiszen az első kiírást 2020-ban Görbe Soma nyerte meg, tavaly pedig Rossi Moor és Farkas Kevin a 3. és 4. helyeket szerezték meg a kupasorozatban. Ahogyan a korábbi cikkünkben is megírtuk, idén már öt magyar srác fog rajthoz állni itt: az említett Rossi Mooron és Farkas Kevinen kívül Varga Tibor és Vincze Martin (akik tavaly is indultak), illetve az idén újonc Lőrinc László.
Érdemes még figyelni a mezőny egyetlen olasz versenyzőjére, Matteo Masilire is, mivel ő is Stefano Favaro szárnyai alá tartozik, így Rossi Moor csapattársa a Fairium Next Generation Riders Teamnél.

A pénteki „nulladik” napon megtartották a hivatalos fotózást, a pályabejárást, valamint ekkor tartották meg az általános eligazítást is. Íme egy-két fotó a mezőnyről, és a magyarok motorjairól:

 

ELSŐ NAP:

Az első napi teszten a német Dustin Schneider volt a leggyorsabb, de csak kevéssel előzte meg Rossi Moort. Ők ketten már majdnem egy másodpercet adtak a harmadikként záró Valentino Herrlichnek. A mezőny legfiatalabb tagja, Vincze Martin a hatodik, Varga „Tibike” Tibor a hetedik, Farkas Kevin a 15., míg az újonc Lőrinc László rajtszámával megegyező 21. pozícióban zárt.

Az első nap összesített eredménye:

1 Dustin Schneider GER 1:36.024
2 Rossi Moor HUN 1:36.097
3 Valentino Herrlich GER 1:37.042
4 Loris Veneman NED 1:37.143
5 Rocco Sessler GER 1:37.203
6 Vincze Martin HUN 1:37.262
7 Varga Tibor HUN 1:37.470
8 Noa Cuypers BEL 1:37.618
9 Matteo Masili ITA 1:37.651
10 Jurrien van Crugten NED 1:38.329
11 Lenoxx Phommara SWI 1:38.369
12 Kilian Holzer AUT 1:38.816
13 Maxime Schmid SWI 1:38.844
14 David Sidorov UKR 1:39.320
15 Farkas Kevin HUN 1:39.332
16 Loris Dekkers BEL 1:39.441
17 Sviatoslav Pylypenko UKR 1:39.563
18 Luca Göttlicher GER 1:39.614
19 Michal Prokes CZE 1:39.739
20 Julius Coenen GER 1.39.880
21 Lőrinc László HUN 1:40.052
22 Julius Frellsen DEN 1:40.636
23 Rio Olofsen NED 1:40.780
24 Delano Greven NED 1:41.123
25 Filip Novotny CZE 1:41.627
26 Levin Phommara SWI 1:42.178

 

MÁSODIK NAP:

A második napon folytatódott a tesztelés, ráadásul ezen a napon rendeztek egy versenyszimulációt is. Rossi Moor azonban a motor meghibásodása miatt (megakadt a hátsó kerék) elszenvedett egy highside bukást, és kórházba is kellett szállítani. Nem tört csontja, de éjszakára benntartották, mivel az egész teste fájt.

Másnap (hétfőn) azonban már kiengedték. Előtte nem sokkal ezt írta ki a facebookjára:
„Hírek az állapotomról: remélem, ma már kiengednek. egyelőre még nem tudok magamtól járni, mankót használok, és az apám is segít nekem. Amikor elestem, úgy éreztem, hogy angyalok vannak velem, hálás vagyok ezért Istennek. Szeretnék nagy-nagy köszönetet mondani a Dorna teljes személyzetének, amiért ilyen segítőkészek voltak az apám és a csapatom felé. Szintén nagyon köszönöm az ambulancia dolgozóinak, amiért ilyen jól bántak velem.
Senki sem tehetett a bukásról. Teljes gázzal haladtam az első kanyar felé, amikor egy műszaki hiba beütött. Ezt nem lehetett elkerülni, ha az ember motorversenyző, ez benne van a pakliban. Amint lehet, újra motorra fogok ülni. Már alig várom.”

A bukása előttig Rossi egy kilencedik helyet érő időt tudott motorozni. Mivel az első nap legjobb magyarjának idő előtt ért véget a teszt, a piros-fehér-zöld trikolórt így Varga Tibor emelte a magasba: harmadik lett a második napon, valamint a versenyszimuláción is a bronzérmes pozícióban futott be. Vincze Martin a hetedik, Farkas Kevin a 16., Lőrinc László pedig a 24. helyen zárt vasárnap.

A második nap összesített eredménye:

1 Dustin Schneider GER 1.35.913
2 Valentino Herrlich GER 1:36.567
3 Varga Tibor HUN 1:36.595
4 Loris Veneman NED 1:36.675
5 Lenoxx Phommara SWI 1:39.711
6 Rocco Sessler GER 1:36.769
7 Vincze Martin HUN 1:36.828
8 Noa Cuypers BEL 1:36.882
9 Rossi Moor HUN 1:36.956
10 Matteo Masili ITA 1:37.027
11 Sviatoslav Pylypenko UKR 1:37.288
12 Jurrien van Crugten NED 1:37.355
13 David Sidorov UKR 1:37.863
14 Maxime Schmid SWI 1:38.146
15 Luca Göttlicher GER 1:38.357
16 Farkas Kevin HUN 1:38.462
17 Michal Prokes CZE 1:38.659
18 Loris Dekkers BEL 1:38.744
19 Filip Novotny CZE 1:38.752
20 Kilian Holzer AUT 1:38.795
21 Julius Coenen GER 1:38.986
22 Delano Greven NED 1:39.133
23 Julius Frellsen DEN 1:39.326
24 Lőrinc László HUN 1:39.676
25 Rio Olofsen NED 1:39.889
26 Levin Phommara SWI 1:44.439

 

Varga Tibike érthetően pozitív volt a vasárnapi eredmények után:

Farkas Kevin már nem nyilatkozott ennyire pozitívan a facebook-oldalán:
„Mit mondhatnék… nem egy tökéletes szezonkezdet, de sokat tanultunk a beállítások kapcsán. A csapat nagyon keményen dolgozott, és úgy vélem, jó a tempónk. Sokat fejlődtünk, és szeretnék köszönetet mondani az instruktorunknak, Diegonak (Diego Lozano – szerk.) mindenért. Köszönöm a kemény munkát a csapatnak: Szántó Rolandnak, Farkas Péternek és Kovács Péternek. Most hazamegyünk, és olyan keményen edzek, ahogyan csak tudok. Találkozunk Le Mans-ban!”

Vincze Martin az alábbiakat írta ki az instagramra:
„A németországi Northern Talent Cup teszt véget ért. Az első nap hatodik, a második nap hetedik lettem. Nagyon örülök, hogy készen állok a május 13-15-i első fordulóra Le Mans-ban.”

Lőrinc László élvezte az első Northern Talent Cup-os tesztjét:
„Üdv mindenkinek! A Northern Talent Cup Oschersleben-i tesztje véget ért. Összességében elképesztő élmény volt számomra először megismerkedni a Kupával. Mindhárom napot élveztem, és sokat tanultam. A 21. pozícióban zártam a tesztet, és olyan keményen fogok dolgozni, amennyire csak lehet, hogy teljesen felkészüljek Le Mans-ra. Hamarosan találkozunk!”

A Northern Talent Cup 2022-es szezonja május 13-15-én veszi kezdetét, a MotoGP Francia Nagydíjának betétfutamaként, a Le Mans-i Bugatti pályán.

Mindent kiadott magából a triplázó Glenn Irwin

0

Glenn Irwin mesterhármasával indult a 2022-es brit Superbike-bajnoki szezon. A tökéletes hétvégén Irwin szó szerint mindent kiadott magából.

Glenn Irwin diadalmenete volt a brit Superbike-szezonnyitó hétvége Silverstone-ban. Az északír motoros az első futamon még a pole-pozícióból is indulhatott, onnan tudott nyerni. Ezt követően sem illetődött meg, övé lett a másik két győzelem is. Az egyetlen ember, aki meg tudta szorongatni Irwint, az a második futamon Bradley Ray volt, ő azonban kiesett az élről. Így senki és semmi nem állt a mesterhármas útjába.

Azt el kell ismerni, hogy elég nehezen indult a hétvégénk…” – ismerte el Irwin még a harmadik győzelem után. „Még pénteken sem volt miénk a tempó, a csapatnak így rengeteget kellett dolgoznia. A harmadik verseny előtt még mindenki Takumi (Takumi Takahasi – a szerk.) motorján dolgozott. Mindenkit elismerés illet azért, hogy ott is győzni tudtunk. Az lehet, hogy a harmadik verseny egyszerűbbnek tűnt az első kettőnél. De egyáltalán nem érződött annyira jónak a pálya, nyilván kicsi volt a tapadás. Amikor megelőztem Rory (Skinner)t és láttam, hogy Andrew egy másodperccel vezet, mindezt jó tempóban, elkezdtem rá nyomást helyezni. A hatos kanyar volt ezután az első igazán jó pillanatom az egész hétvégén.

Innentől ugyan Irwin már jó helyzetben volt, de végig a maximumot kellett nyújtania. „Innentől sikerült visszaállnom az 53.4-es körökre, amivel növelni tudtam az előnyömet. Amikor viszont azt láttam, hogy Bradley feljött másodiknak, tudtam, hogy lesz még dolgom. Ő nagyon erős itt, és a motorja is nagyon jól működik. Egy topversenyzőnek egy ilyen motor veszélyes kombináció. Feljött rám, és nem maradt semmim a végére. Szerencsére egy 53.7-es átlagot tartani tudtam. De a tapadási csúcsponton már rég túl voltam.

Leon Camier, WSBK HRC csapatfőnök: „Tovább kell fejlődnünk”

0

A rengeteg munka ellenére a Hondának még nem sikerült felzárkóznia a Superbike-világbajnokság élmezőnyéhez. Leon Camier csapatfőnök szerint ennek több oka is van.

2019-ben Honda Racing Corporation visszatért a Superbike-világbajnokságba. Az első szezonban a Moriwaki csapattal volt szoros együttműködésük, 2020 óta pedig a barcelonai székhelyű HRC-vel. Ekkor mutatták be a kifejezetten a Superbike-világbajnokságra fejlesztett CBR1000RR-R-t is, amely azonban nem lett még igazán sikeres. Mindössze három harmadik helyet tudtak szerezni, Alvaro Bautista révén.

A HRC csapatfőnöke, Leon Camier speedweek.com-nak adott interjújában beszélt az okokról, ami miatt nem érték még el az áhított sikert.

„Tovább kell fejlődnünk” – hangsúlyozza Camier. „A Yamahának hat évébe telt, mire a világbajnoki címért harcolhattak. Plusz Toprak. A szabályok nagyon szigorúak, és sok idő kell ahhoz, hogy minden részletet tökéletesítsünk, amíg a csapat eléri az optimális szintet. Minden szempont számít. Nézd meg, hogy mit tett a Kawasaki az évek során.”

Csapatfőnökként Camiernek nemcsak az a feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a pilóták, Xavi Vierge és Iker Lecuona, valamint a technikusok között, egyéb személyzettel összefüggő feladatai is vannak. „Ez nem könnyű feladat” – ismeri el a szakember. „Egy versenyző eljön a versenyre. Hogyan tud javulni? A felkészüléssel, különböző edzésekkel, különböző motorokkal, további készségek elsajátításával. Aztán kijön a versenypályára, és meg kell birkóznia a környezetével. Azok az emberek a csapatban, akiknek nincs megfelelő hozzáállásuk, lusták, vagy nem vállalják a felelősséget a döntéseikért, nincs helyük. De a lehető legjobban meg lehet csinálni a házi feladatot, bizonyos dolgok csak akkor derülnek ki, amikor valaki belekerül egy helyzetbe. Csak akkor látod meg.”

A 2021-es szezon után a Honda két embert cserélt a boxban, valamint a versenyzőket. Most már csak finomhangolásról van szó. Ebben segíthetnek a plusz tesztnapok, amelyeket a Honda a BMW-hez hasonlóan gyártóként a koncessziós szabályok alapján kap. A Ducati, a Yamaha és a Kawasaki tíz tesztnapot kap versenyzőnként és szezononként, a BMW és a Honda hattal többet április 17-től.

„Nehéz versenypályát bérelni – mondta Camier. „A versenyzőink még sosem jártak Estorilban, Donington Parkban, Magny-Cours-ban, San Juanban és Mandalikán, szóval nem ideális. Próbáltam edzésre szánt időpontot találni, de Estorilban nincs szabad nap. Misanóban és Magny-Cours-ban októberig nulla szabad időpont van. Ha elmegyünk egy pályanapra, nem tudunk tesztelni semmit, ez lehetetlen, időpocsékolás. Megnézzük, hogyan használhatnánk ki minél több napot, ha talán nem is az összeset. Szükségünk van pályaidőre, de új alkatrészekre is, hogy a csomagunk összeálljon.”

Suzuki: az 500 dobogóhoz vezető út mérföldkövei

0

A Suzuki több, mint 60 éve sikeresen szerepel a motorkerékpár-világbajnokságban. Alex Rins második helye Austinban a japán gyártó 500. dobogós helyezését jelentette, ami újabb mérföldkövet jelent a márka számára.

A Suzuki sikeres múltra tekint vissza a motorkerékpár-világbajnokságban. A japán motorkerékpár-gyártó 2020-ban ünnepelte 100. születésnapját és 60. évfordulóját a versenysportban. Ugyanebben az évben Joan Mir 16. világbajnoki címét hozta el a gyárnak. Két évvel később, az idei austini futamon újabb mérföldkőhöz értek:  Alex Rins második helye a japánok 500. dobogóját jelentette.

A sikertörténet 1960-ra nyúlik vissza, amikor a Suzuki először indult motorversenyen, méghozzá a Man-szigeti utcai bajnokságon, a TT-n, ahol mindhárom motorja célba tudott érni. 1962. június 4-én Ernst Degner hozta a japán gyártó első futamgyőzelmét a motorkerékpár-világbajnokságban. Degner a Man-szigeten rendezett világbajnoki futamot az RM62-vel, egy 50 köbcentiméteres prototípussal nyerte meg.

Ugyanebben az évben a német lett az első világbajnok Suzukival. Szintén 1962-ben az új-zélandi Hugh Anderson szerezte meg az első győzelmet egy Suzuki motorral a 125 köbcentis világbajnoki kategóriában. Egy évvel később, a gyártó mindössze második teljes világbajnoki évében Anderson megszerezte az 50 és a 125 köbcentis világbajnoki címet is. Az ezt követő két évben is nyert egy-egy bajnoki címet, és a kisebb kétütemű világbajnoki osztályokban is elsőségre vezette a Suzukit.

Alig három évvel később a márka Andersonnal a nyeregben megszerezte 100. dobogós helyezését Finnországban, a 200. GP-pódium 1975-ben következett a finn Teuvo Lansivuori révén. A Suzuki 1980-ban Marco Lucchinellivel ünnepelte a 300. dobogós helyezést. Kevin Schwantz 13 évvel később szerezte meg a Suzuki 400. dobogóját. Egyébként Schwantz az a versenyző, aki a legtöbb GP-dobogót szerezte a japán gyártónak 25 győzelmével és összesen 51 top 3-as eredménnyel.

Kevin Schwantz vs Alex Rins
Kevin Schwantz vs Alex Rins Fotó: MotoGP Media

Miután az 500 köbcentis világbajnokság 2002-ben átkerült a MotoGP kategóriába, és a kétütemű motorkerékpárokról áttértek a négyüteműekre, a Suzuki mindig is szenvedett a versenyképesség hiányától a V4-es 990 köbcentis gépekkel. Egyedül Chris Vermeulen tudott győzni a japánoknak Le Mans-ban 2007-ben. A 2011-es szezon után a márka kivonult a motorkerékpár világbajnokság mezőnyéből.

2015-ben visszatértek a királykategóriába, egy soros négyhengeressel, és 2016-ban Maverick Viñales megszerezte az első győzelmet Silverstone-ban. Hét évvel a visszatérés után Alex Rinsnek az Amerikai GP-n sikerült megszereznie 500. GP-dobogóját (ahol egyébként a Suzuki eddigi legsikeresebb versenyzője, Kevin Schwantz is jelen volt). A japán márka jelenlegi versenyzőpárosa 28 dobogós helyett szerzett eddig a Suzukinak.

És akkor jöjjön néhány statisztika a Suzuki világbajnoki szerepléseiről:

A Suzuki eddigi világbajnokai

Versenyző Géposztály Év
Joan Mir MotoGP 2020
Kenny Roberts Jr 500 cm3 2000
Kewin Schwantz 500 cm3 1981
Franco Uncini 500 cm3 1982
Marco Lucchinelli
500 cm3 1981
Barry Sheene 500 cm3 1976, 1977
Dieter Braun 125 cm3 1970
Hans-Georg Anscheidt 50 cm3
1966, 1967, 1968
Hugh Anderson
50 cm3 1963, 1965
125 cm3 1963, 1964
Ernst Degner 50 cm3 1962

Eddigi győzelmeik száma: 160

50cm3 30
125 cm3 35
500cm3 /MotoGP 95

A Suzuki dobogós helyezései (összesen 500) kategóriákra lebontva:

50 cm3 84
125 cm3 93
250 cm3 7
500 cm3/MotoGP 315

Suzuki versenyzők a legtöbb győzelemmel:

Versenyző 500 cm3 /MotoGP 125 cm3 50 cm3 Összesen
Kevin Schwantz 25 25
Hugh Anderson 17 8 25
Barry Sheene 18 3 21
Ernest Degner 3 7 10
Kenny Roberts 8 8
Alex Rins 3 3
Joan Mir 1 1


Suzuki versenyzők a legtöbb dobogós helyezéssel:

Versenyző 500 /MotoGP 125 cm3 50 cm3 Összesen
Kevin Schwantz 51 51
Hugh Anderson 25 22 47
Barry Sheene 31 10 41
Ernest Degner 8 15 23
Randy Mamola 21 21
Kenny Roberts 20 20
Hans Georg Anscheidt
4 14 18
Marco Luchinelli 17 17
Alex Rins 15 15
Joan Mir 13 13

Dobogó mérföldkövek a Suzuki életében:

Dobogó Versenyző Kategória Helyszín Év
1. Ernest Degner 50 cm3 MAN-szigetek 1962
100. Hugo Anderson 125 cm3 Finnország 1965
200. Teuvo Lansivuori 500 cm3 Németország 1975
300. Marco Luchinelli 500 cm3 Spanyolország 1980
400. Kevin Schwantz 500 cm3 Spanyolország 1993
500. Alex Rins MotoGP USA 2022

BSB Silverstone – Glenn Irwin triplázott a hétvégén

0
Hihetetlen izgalmakat hozott a Brit Superbike nyitóhétvégéje. Glenn Irwin ellenállhatatlan volt és megszerezte mindhárom futamgyőzelmet, míg mögötte üt különböző dobogóst ünnepelhettünk. A visszatérő Haslamnak és Sykesnak nem sikerült túl fényesen az első hétvége.
Második verseny

Glenn Irwin a második versenyt is behúzta a Bennetts Brit Superbike miután az utolsó körben Kyle Ryde támadását visszaverte, és mindössze 0,079 másodperccel győzött a célegyenesben.

Bradley Ray kapta el legjobban a rajtot, és az élre állt, miküzben Luke Mossey, Storm Stacey és Dan Jones már az első körben kiesett.

Ray vezetett csapattársa, Ryde, Rory Skinner és Glenn Irwin előtt. A harmadik kör végén Tom Sykes esett ki a Luffieldnél, Chrissy Rouse esete után pedig a biztonsági autó is pályára került.

A verseny a nyolcadik körben folytatódott, Ray még mindig az élen haladt, de a 21. körben Ray esett el, ami véget vetett dobogós reményeinek.

Glenn Irwin Ray balesetének következtében átvette a vezetést, Ryde és Skinner pedig szorosan követték. Ryde óriási nyomást gyakorolt az első futam győztesére, Glenn Irwinnek sikerült visszavernie a támadásokat, és minumális előnye már kitartott a kockás zászlóig.

A dobogó legalsó fokára Rory Skinner állhatott, míg FS-3 Racing Kawasaki csapattársa, Lee Jackson szerezte meg a negyedik helyet, miután megelőzte a bmw-s Andrew Irwint.

Jason O’Halloran lett a hatodik, Peter Hickman, Tommy Bridewell és Danny Buchan, az első tízbe még Christian Iddonnak sikerült bemotoroznia magát.

Silverstone – BSB 2. futam végeredménye:

1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda
2 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 0,079
3 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 0,994
4 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 4,032
5 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 4,321
6 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 4,979
7 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 7,798
8 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Racing  Ducati 8,586
9 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 8,642
10 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 10,553
11 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 11,748
12 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 11,793
13 Ryan VICKERS FHO Racing with Attis Sports BMW 12,13
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 13,346
15 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 15,564
16 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 15,888
17 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 16,159
18 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 16,769
19 David JOHNSON Rich Energy OMG Racing Yamaha 38,336
20 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 39,259
21 James HILLIER Rich Energy OMG Racing Yamaha 39,592
22 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 42,438
23 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 52,742
Nem értek célba
24 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 9 kör
25 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 20 kör
26 Bjorn ESTMENT Powerslide / Catfoss Racing Suzuki 20 kör
27 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 24 kör
28 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 27 kör
29 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 27 kör
30 Luke MOSSEY TAG Racing Honda
31 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki
32 Dan JONES iForce BMW BMW
Harmadik futam

Glenn Irwin a Hondával az utolsó futam után első hármas győzelmét ünnepelhettea Bennetts Brit Superbike Bajnokságban, a nyitófutamon aratott győzelmét követően kettős győzelmet aratott a Honda Racing UK számára. A japán gyártó a Honda Fireblade 30. évfordulóját ünnepelte.

A hétvége utolsó futamán Rory Skinner az első sorból rajtolva már az első körben az élre állt, megelőzve hondás riválisát és Andrew Irwint a SYNETIQ BMW-vel.

A negyedik körben a hétvége hőse, Glenn Irwin vette át a vezetést, míg testvére, Andrew két körrel később a második helyre lépett. Az élcsoportban hét versenyzőből álló vonat alakult ki, Jason O’Halloran, Bradley Ray, Kyle Ryde, valamint Tommy Bridewell és Danny Buchan csatlakoztak az élen álló testvérpárhoz.

Ray a futam záró szakaszában Andrew Irwinnel küzdött, sikerült is megelőznie őt. Ray meg tudta tartani a második helyet Andrew Irwin előtt, aki a nyitó versenyhétvégéjének ötödik dobogósa lett. A negyedik helyen a kawasakis Rory Skinner végzett.

Buchan is versenyben volt, és megpróbálta megelőzni csapattársát, Andrew Irwint, de az utolsó előtti körben szélesen fordult és pozíciókat veszített. Skinner és O’Halloran megragadta a lehetőséget, hogy előrébb kerüljön, és végül megtartották a negyedik és ötödik helyet Buchan előtt. Bridewell a hetedik lett, Lee Jacksont, Peter Hickman és Kyle Ryde előtt az első tízben.

A BSB visszatérő bajnokai, Leon Haslam és Josh Brookes a 13. és 18. helyen végeztek, míg Tom Sykes a harmadik futamot a 16. helyen ért célba.

Silverstone – BSB 3. futam végeredménye

1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0,864
3 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 2,487
4 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 2,55
5 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 2,693
6 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 2,969
7 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Racing  Ducati 4,183
8 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 4,242
9 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 6,017
10 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 11,257
11 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 12,265
12 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 12,331
13 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 12,813
14 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 13,66
15 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 14,026
16 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 14,388
17 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 14,535
18 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 17,386
19 Ryan VICKERS FHO Racing with Attis Sports BMW 18,59
20 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 21,339
21 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 25,926
22 Dan JONES iForce BMW BMW 27,191
23 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 45,055
24 James HILLIER Rich Energy OMG Racing Yamaha 45,376
25 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 45,823
Nem értek célba
26 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 11 kör
27 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 11 kör
28 David JOHNSON Rich Energy OMG Racing Yamaha 24 kör
29 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki 26 kör