back to top
2025. július 08. 21:46
Kezdőlap Blog Oldal 755

Az Aprilia változatlan versenyző felállással folytatja 2023-ban!

0

Az Aprilia bejelentette, hogy a 2023-as szezont jelenlegi versenyzőpárosával, azaz Aleix Espargaróval és Maverick Viñales-el fogja teljesíteni.

Az Aprilia bejelentése után, hat versenyzőre nőtt azon pilótáknak a száma, akiknek már biztos helyük van a következő évi rajtrácson. Az olasz márka duója Francesco Bagnaia (Ducati), Marc Márquez (Repsol Honda), Franco Morbidelli (Monster Yamaha) és Brad Binder (Red Bull KTM) után csatlakozott ötödik és hatodik versenyzőként a 2023-as mezőny biztos résztvevőinek névsorához.

Aleix Espargaró, Viñales, Bagnaia, Marc Márquez és Binder 2024 végéig írt alá, míg Morbidellinek a 2023-as szezon végeztéig tart a szerződése.

A biztos hat versenyzőn kívül több pilótának is van valamilyen „opció” a szerződésükben, hogy 2023-ig hosszabbítsanak. Miguel Oliveira, Remy Gardner és Raul Fernandez, valamint a Ducati több versenyzője is ebbe a kategóriába tartozik.

Mit gondolnak az érintettek?

Aleix Espargaró: „Ez a megállapodás pont úgy történt, ahogy lennie kellett. Keményen dolgoztunk együtt és együtt nőttünk fel. Egy remény voltunk, most már valóság vagyunk. Már 2021-ben egyértelmű jeleit láttuk az előrelépésünknek, és most már képesek vagyunk a legjobbakkal csatázni. Az, hogy ezt az Apriliával folytatjuk, büszkeséggel tölt el. Még tovább tudunk fejlődni, és ezt a pályán is meg akarjuk mutatni.”

Maverick Viñales: „Rendkívül boldog vagyok, hogy az Aprilia Racinggel folytathatom a munkát. Most kitágul a látókörünk, és a folytonossággal együtt dolgozhatunk az ambiciózus célok eléréséért. Hiszek ebben a projektben, és örülök, hogy részese lehetek. Fantasztikus környezetet találtam az Aprilia csapatánál, és ez a megerősítés nyugalmat ad ahhoz, hogy úgy fejlődjek, ahogyan ez a csapat és én is megérdemeljük.”

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezetője: „Minden jó, amit ebben a szezonban elérünk, számos összetevő gyümölcse, minden bizonnyal a Romano Albesiano által vezetett tervezőink és technikusaink hozzáértése, a versenyosztályunk általános növekedése és nagyrészt az a szinergia, amelyet Aleix ügyesen épített ki a motorral és a csapattal. Tehát azt a célt tűztük ki, hogy ezen a vonalon haladjunk tovább, mind Aleix-el, mind Maverickkel, és örülök a mai megállapodásnak. Még mindig sokat kell fejlődnünk, és most már nyugodtak vagyunk ahhoz, hogy ezt megtehessük.”

Hol vannak még kérdőjelek a rajtrácson a következő szezonra?

Repsol Honda:
Marc Marquez (2024 vége)
Pol Espargaro (2022 vége)

Monster Yamaha:
Franco Morbidelli (2023 vége)
Fabio Quartararo (2022 vége)

Lenovo Ducati:
Jack Miller (2022 vége)
Francesco Bagnaia (2024 vége)

Suzuki:
Alex Rins (2022 vége)
Joan Mir (2022 vége)

Aprilia:
Aleix Espargaro (2024 vége)
Maverick Vinales (2024 vége)

Red Bull KTM:
Miguel Oliveira (2022 vége)
Brad Binder (2024 vége)

Gresini Ducati:
Fabio di Giannantonio (2022 vége)
Enea Bastianini (2022 vége)

WithU RNF Yamaha Team:

Andrea Dovizioso (2022 vége, Yamaha szerződés)
Darryn Binder (2022 vége, Yamaha szerződés, lehetőség 2023-a)

Tech3 KTM:
Remy Gardner (KTM szerződés, 2022 vége)
Raul Fernandez (KTM szerződés, 2022 vége)

LCR Honda:
Alex Marquez (HRC szerződés, 2022 vége)
Takaaki Nakagami (HRC szerződés, 2022 vége)

Pramac Ducati:
Johann Zarco (Ducati szerződés, 2022 vége)
Jorge Martin (Ducati szerződés, 2022 vége)

VR46 Ducati:
Luca Marini (2022 vége)
Marco Bezzecchi (2022 vége)

Hétvégi menetrend: Mugello

0

Május utolsó hétvégéjén a világ egyik legszebb versenypályájára, a festői Toszkánában található Mugello Circuit-re (hivatalos nevén: Autodromo Internazionale di Mugello) látogat el a MotoGP mezőnye. Az Olasz Nagydíjon a MotoGP mindhárom géposztálya mellett két másik betétfutam is részt fog venni: a MotoE elektromos világkupa és a Red Bull Rookies Cup.

MotoGP

A gyorsasági motoros világbajnokság nyolcadik állomása a mugelloi Olasz Nagydíj. Mindhárom géposztály valamennyi edzését és versenyét élőben közvetíti az Arena4 tévécsatorna (a warm-upok kivételével, melyek a fizetős online platformjukon tekinthetőek meg).

MotoE Világkupa

Az FIM elektromos világkupájának harmadik állomása Mugello. Eddig a svájci Dominique Aegerter és a brazil Eric Granado dominálnak, de az olasz Mattia Casadeit sem szabad leírni. A villanymotorok számára idéntől két versenyt rendeznek fordulónként, ezúttal sem lesz másképpen.
Tévében nem, csaz Arena4+ fizetős online platformon lesznek láthatóak a futamok.

Red Bull Rookies Cup

A két legnívósabb utánpótlás-sorozat egyike, a Red Bull Rookies Cup szintén harmadik fordulójához érkezett. Hazánk fiát, Görbe Somát az elmúlt két fordulón elképesztő pechsorozat sújtotta, így jelenleg pont nélkül áll. Mugelloban ez remélhetőleg megváltozik – de ehhez az kell, hogy megkapja az orvosi engedélyt, mivel a múlt hétvégi második JuniorGP futamon bukott, és megsérült a lába.
A szombati és vasárnapi versenyeket egyaránt élőben közvetítik a sorozat facebook oldalán, illetve az ingyenes Red Bull TV alkalmazáson is.

Olasz Nagydíj hétvégi menetrend:

 

PÉNTEK
08:25 – 08:45 MotoE 1. szabadedzés
09:00 – 09:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4
11:50 – 12:20 RBRC 1. szabadedzés
12:40 – 13:00 MotoE 2. szabadedzés
13:15 – 13:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4
14:10 – 14:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4
15:10 – 15:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4
16:05 – 16:35 RBRC 2. szabadedzés
16:50 – 17:00 MotoE 1. időmérő
17:10 – 17:20 MotoE 2. időmérő
17:35 – 18:05 RBRC Időmérő
SZOMBAT
09:00 – 09:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena4
09:55 – 10:40 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
10:55 – 11:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena4
12:35 – 12:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena4
13:00 – 13:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena4
13:30 – 14:00 MotoGP 4. szabadedzés TV: Arena4
14:10 – 14:25 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
14:35 – 14:50 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
15:10 – 15:25 Moto2 1. időmérő TV: Arena4
15:35 – 15:50 Moto2 2. időmérő TV: Arena4
16:15 MotoE 1. verseny
17:25 RBRC 1. verseny Online: Facebook
VASÁRNAP
09:00 – 09:10 Moto3 Warm-up
09:20 – 09:30 Moto2 Warm-up
09:40 – 10:00 MotoGP Warm-up
11:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
12:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
14:00 MotoGP Verseny TV: Arena4
15:30 MotoE 2. verseny
16:30 RBRC 2. verseny Online: Facebook

Márquez: Tudom, hogy kemény munkával újra versenyképesek lehetünk

0

Mind Márquez, mind Espargaro számára fontos lenne egy kiugró eredmény. A nyolcszoros világbajnoknak egyelőre dobogós helyezése sincs idén.

Marc Márquez igyekszik a realitás talaján maradni. Úgy véli, az olasz futam jobb eredményekkel kecsegtet, mint az előző verseny. Le Mans előtt már lenyilatkozta  a spanyol, hogy annak is örülne, ha a  10. helyen futna be. Végül előkelőbb pozícióban hozta be a Hondát, de így is jócskán lemaradt a dobogóról.

„Minden alkalommal öröm fog el, ha Mugellóba érkezünk. Ez egy nagyon gyors pálya, és hatalmas élmény az egyenesekben húzni a gázt. Meglátjuk, mire leszünk képesek hétvégén. Ha megérkezünk, már látni fogjuk, hol tartunk és melyik lesz a jó irány, amerre indulnunk kell. Úgy vélem, ha keményen dolgozunk, újra ki tudjuk aknázni a motor adta lehetőségeket.”

Márquez csapattársa, Pol Espargaro is kifejtette véleményét a hétvégén megrendezésre kerülő olasz futammal kapcsolatban:

„Tavaly nem volt egyszerű futamunk Mugellóban. Remélem, idén zökkenőmentesebb lesz. Franciaországban nem sikerült véghezvinnünk, amit szerettünk volna, de majd talán most. Rengeteget edzettem otthon, készen állok. Nagyon sok időt töltöttünk együtt a motorral az elmúlt hetekben, ami jó. Úgy gondolom, végre van esélyünk egy jó eredmény elérésére.”

Tesztelt és előre tudott lépni a Pata Yamaha csapata

0

A Pata Yamaha a vb-címvédőt adja jelenleg Razgatlıoğlu személyében. Olyan eredmények viszont eddig nem jöttek, mint tavaly, ezen dolgoztak.

Bár a dobogó eddig egy kivételével (amikor összeütközött Jonathan Rea-jel) minden egyes futamon összejött, a Superbike-világbajnoki címvédő, Toprak Razgatlıoğlu eddig egyetlen futamot sem tudott nyerni 2022-ben. A török vb-címvédő tehát státusza ellenére jelenleg 52 pont hátrányban csak a tabella harmadik helyén szerénykedik.

Csapata, a Pata Yamaha éppen ezért Estorilban maradt, hogy a portugál versenyhétvége után egy napot tesztelhessen is. A fókuszban a hátsó tapadás, illetve a nem éppen várakozásoknak megfelelően működő új elektronika volt. Az érintettek elmondása szerint mindkét területen történt előrelépés.

Nagyon pozitívan alakult ez a teszt” – summázott a Pata Yamaha vb-címvédője, Toprak Razgatlıoğlu. „Azt nem tudom, hány kört, de sokat megtettem. Ennek során több dolgot ki tudtunk próbálni. Nagyon örülök Andrea (Locatelli) teljesítményének is, mert ő is rengeteget tudott javítani. Hosszú nap volt, de a hátsó tapadás például rengeteget javult. Szükség is volt erre, mert 10 kör után úgy elkezdett visszaesni, hogy nagyot kellett harcolnom minden pozícióért. Szóval előre tudtunk lépni, és emiatt nagyon boldog vagyok. Jobb az elektronika is. Remélem, mindezekkel felvértezve Misanóban már a győzelemért harcolhatunk.

A teszt összefoglalója a Pata Yamaha Twitter-bejegyzésében:

Andrea Locatelli tudta, hány kört tett meg, az ő számlálója bőven 100 fölött állt meg. „Befejeztük ezt a tesztet itt, és jól is alakult. Szerintem több mint 100 kört tettem meg, szóval sokat dolgoztunk. Kipróbáltunk több dolgot például az elektronikával kapcsolatban, emellett pedig tudtam menni pár gyors kört is. Alig várom már a következő versenyt Misanóban. Rengeteg adatunk van, amiből fel tudunk készülni arra a versenyre.

Bagnaia: Több hiba nem fér bele

0

Honfitársaihoz hasonlóan, Pecco Bagnaia is Mugellóban szeretne bizonyítani. Valóban csodálatos lenne egy hazai siker az olasz gyártónak.

Enyhén fogalmazunk, ha azt mondjuk, nem a Ducati éve eddig 2022. Rendkívüli eredményeket hoztak a szezont megelőző teszteken a pilóták, de ahogy elindult az idény, valami nem akart összeállni. Hibát hibára halmoztak, és jelenleg a világbajnoki tabella 5. és 7. helyét foglalják el a gyári versenyzők. Azonban az olasz hétvége végre meghozhatja a sikert a csapatnak.

„Végre Mugello, el sem tudom mondani mennyire örülök” – kezdi Bagnaia.

A ducatis tavaly pole pozícióból indult az olasz nagydíjon, ám idejekorán befejeződött számára a futam, ugyanis elesett a fiatal versenyző.

„Mindig nagyszerű érzés hazai pályán versenyzeni. Fantasztikus hétvégére számítok, nem csak magam miatt, hanem a csapat miatt is, hogy lenyűgözhessük a közönséget.”

„Szeretném elfelejteni a legutóbbi bukást, több hibát már nem engedhetek meg magamnak. Nem veszíthetek még több pontot. Minden alkalommal a maximumot fogom kihozni magamból.”

Marini: Nem is érkezhetnék boldogabban Mugellóba

0

Marini a francia nagydíjon elért 9. helye okán alig várja, hogy végre hazai pályán is bizonyíthasson. Csapattársa, Bezzecchi is bizakodó.

Valentino Rossi féltestvére az idei szezonra megkapta a Ducati GP22-es versenygépét. Ugyanezzel a technikával versenyez Pecco Bagnaia, Jack Miller, Johann Zarco, valamint Jorge Martin is. Az olasz versenyző jelenleg a  16. helyen áll az összetett pontversenyben, és hol máshol, ha nem Mugellóban szeretne újabb értékes pontokat szerezni.

„Nem is érkezhetnék boldogabban Mugellóba egy ilyen fantasztikus francia futam után. A hazai aszfaltcsík meg lehetősen nehéz, és rendkívül igénybe veszi a testet. A tempónk kissé nyomaszt, de a hihetetlen számú olasz néző ezt is feledtetni tudja.”

„Azon dolgozunk, hogy fel tudjuk venni a versenyt legjobbakkal. Ebbe az irányba haladunk tovább, igyekszünk előrelépést elérni az olasz közönség előtt. „ – nyilatkozta Marini.

Bezzecchi az alábbiak szerint vélekedik:

„A péntek reggel nagyon különleges élmény lesz számomra, hiszen először gurulok majd erre a pályára MotoGP-motorral. Tény, hogy nagyon sok kört tettem már meg rajta különböző versenygépeken. Természetesen nagy rajtam a nyomás, minél jobban szeretnék teljesíteni. Alig várom, hogy a nézők, a családom és a barátaim előtt mindent beleadjak.”

Razali: Dovizioso nem érzi jól magát a Yamahán

0

Továbbra sem találja a közös hangot a veterán olasz a japán márkával. A szezon harmada már eltelt, de Dovi egyelőre nem mutat fejlődést.

Bár ugyanazzal a csomaggal rendelkezik, mit a francia regnáló világbajnok, Fabio Quartararo, Andrea Dovizioso mégsem képes betörni a Yamahát. Legutóbb kétségbe vonta Razlan Razali hozzáértését, illetve kevésbé versenyzőként közelíti meg a dolgokat csapatfőnöke szerint. Inkább mérnöki szemszögből próbál előrelépést elérni, nem élvezetből húzza a gázt.

A mezőny azonban elérkezett arra a helyszínre, ami talán Dovi számára is fordulópont lehet, hiszen hétvégén Mugellóban róják majd a köröket a fiúk.

„Mugello egy nagyon különleges helyszín minden olasz számára” – kezdi Dovizioso.

„Minden egyes futam, rendkívül egyedi, nagyon fontos lenne, hogy jó eredményt érjünk el itt. Nagyon sok nézőre számítok, így biztos felejthetetlen hétvége lesz.”

Razali szerint a múltbéli sikerek jó hatással lehetnek majd az olaszra a hazai futamon:

„Ez egy olyan helyszín, ahol Andrea korábban jó eredményeket tudott elérni. Tudjuk, hogy eddig sajnos nem tudta megismételni ezeket a sikereket a Yamaha nyergében. Igyekszünk őt támogatni, mert mind a versenyzők, mind a csapat nagyon keményen dolgozik.”

HIVATALOS: Idén sem lesz Finn Nagydíj

0
Újabb módosítást jelentettek be az idei versenynaptáron, így sajnos továbbra sem láthatjuk a Kymiringet bemutatkozni a világbajnokságon. A MotoGP hivatalos oldalán megjelent egy közlemény, mely szerint 2023-ra halasztják a Finn Nagydíjat. A homologizációs folyamatok miatt, illetve a régió jelenlegi geopolitikai helyzetét is figyelembe véve (nagyjából 100 kilométerre vannak az orosz határtól) a FIM, az IRTA, és a Dorna közösen úgy döntött, hogy törlik a Finn Nagydíjat a 2022-es naptárból.

Az aktuális folyamatokkal elcsúsztak, és egy új pálya esetén kockázatosnak vélték, hogy időre elkészüljön. Minden résztvevő fél egyetértett abban, hogy a pálya debütálását 2023-ra kell halasztani, amikor 4 évtized után térhet vissza a MotoGP Finnországba. A végleges 2022-es MotoGP naptár így (jelen állás szerint) 20 versenyhétvégéből fog állni, tehát egyelőre nincs szó pótlásról. Ez egyben azt is jelentheti, hogy júliusban egyáltalán nem rendeznek versenyt, és közel 6 hetes nyári szünetre mehetnek a pilóták.

Valentino Rossi kirándulni vitte kislányát

0

Valentino Rossi nemrég született kislánya ismerkedik a világgal. Ezt pedig a képek tanúsága alapján igen impozáns helyen teszi.

Lassan három hónapja már, hogy megszületett Valentino Rossi és párja, Francesca első gyermeke. A pici Giulietta előtt pedig lassan-lassan kitárul a világ.

Apja, a MotoGP legendája ugyanis kirándulni vitte őt egy hajón, méghozzá Instagram-posztja alapján egy igencsak szép helyre, valahol Tavullia közelében, tehát az Adrián.

Jó mediterrán lány módjára úgy néz ki, Giuliettának tetszett, amit lát, erről tanúskodik a poszt szövege is: „Giulietta szereti a tengert ❤️” A kommentek szerint volt honnan örökölnie ezt a tulajdonságot, ugyanis a 46-os szám hamarosan már örökös birtokosa is nagy tengerrajongó…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Valentino Rossi (@valeyellow46) által megosztott bejegyzés

40 éve megkerülhetetlen tényező Jorge ‘Aspar’ Martínez

0

1982-ben, szinte napra pontosan ezen a napon mutatkozhatott be a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyében Jorge Martínez.

40 év telt már el azóta, hogy Jorge ‘Aspar’ Martínez az 1982-es Spanyol Nagydíjon bemutatkozhatott a világbajnokság mezőnyében. Első versenyén, nem egészen 20 évesen (akkor még más időket írtunk…) rögtön pontot tudott szerezni, majd Jugoszláviában hozzátett ehhez még egyet. A többi, ahogy mondani szokták, történelem.

A bemutatkozásnak 1981-ben alapozott meg 50 köbcentis spanyol bajnoki címével. A győzelmet követően így fogalmazott: „Jövőre indulunk a világbajnokságon, bármi is legyen„. És ezt teljesítette is. Negyven évvel később 137 győzelem és 373 dobogós helyezés áll már a neve mellett. A jubileum kapcsán a MotoGP hivatalos weboldalán beszélt az elmúlt négy évtizedről.

A kezdetek

Mire emlékszel 1982. május 23-ról?

Jorge Martínez: „Minden 1981-ben kezdődött. Ricardo Tormo rám hagyta a Bultaco 50-est és a 125-öst, hogy induljak a spanyol bajnokságban. Megnyertem az 50-es kategóriát és második lettem a 125-ben, pontosan mögötte. Ricardo motorjaival állítottuk össze a csapatot a világbajnokságra, de ő, aki a Kreidlerhez szerződött, látta, hogy a gyár csődbe ment, és nem tudott versenyezni. Az általunk létrehozott struktúrát két versenyzőre osztottuk, és a kaland Jaramában kezdődött, 1982. május 23-án. Ott versenyeztem, és a hatodik helyen végeztem a debütálásom alkalmával. Ezután Misanóba, Assenbe és Rijekába utaztunk, az akkori Jugoszláviába. Ezek voltak azok a versenyek, amelyeket a második motorral teljesítettem, amit rám hagyott. Azok más idők voltak, a versenyzés egy másik módja.

A rajtrácson állni Jaramában, ugyanazon a pályán versenyezni, ahol Ángel Nieto, Carlos Lavado, Barry Sheene, Kenny Roberts, Freddie Spencer, Franco Uncini vagy Marco Lucchinelli versenyzett, akik a világ legjobbjai voltak, számomra ez egy álom volt. Az, hogy ott láttam magam először, és a hatodik helyen végeztem, kétségtelen, hogy ez adta az ötletet, hogy azt mondjam: ‘Készen állok erre.’

Az emlékek

Mi maradt abból a fiúból, aki csak motorozni akart?

Szerencsére abban a gyerekben még mindig él az álom, hogy folytassa az én világomban. A motorkerékpárok világában, kapcsolódva ahhoz a sporthoz, amely mindent megadott nekem. Dolgozva érte, hogy folytassam a versenyzők edzését, és folytassam a győzelmekért és címekért való küzdelmet.

Ki tudnál emelni három emléket ebből a 40 évből?

Nem, lehetetlen. Nem lehet csak egyről, háromról, ötről beszélni… milliónyi lenne, sok közülük csodálatos. A sportági részről a nagy diadalokat élveztem a nagy címekkel, mint versenyző vagy mint csapatvezető. A személyes oldalon pedig megmaradt az a lehetőség, hogy személyes kapcsolatot ápolhattam Ángel Nietóval, Ricardo Tormóval, olyan versenyzőkkel, akik annak idején a példaképeim voltak. Vagy akár a Rabasa családdal és a Derbivel, akik sokat segítettek nekem. Továbbá azzal a lehetőséggel, hogy első kézből tapasztalhattam meg egy új generáció érkezését, a Carmelo Ezpeleta által vezetett fejlődést vagy forradalmat a Dornával, amely egy másik dimenzióba emelte a motorozás világát.

Mi kell ahhoz, hogy 40 évvel később is ilyen erővel folytasd?

Sok lelkesedés, sok szenvedély, áldozatvállalás és kitartás kell hozzá. Mert ahogy voltak jó idők, úgy átéltünk nehéz és nehéz időket is. Nagyszerű csapat kell körülötted, rengeteg ember, akik hisznek benned, akik elkísérnek az úton, hogy minden nehézség ellenére képes legyél előre haladni.