back to top
2025. május 21. 20:17
Kezdőlap Blog Oldal 754

Tesztgumit is hoz Assenbe hétvégén a Pirelli

0

A Pirelli az elmúlt években főleg a hátsó gumikkal foglalkozott, most saját elmondása szerint alternatívákat szeretnének nyújtani a mezőnynek elöl is.

A Superbike-világbajnokság első hétvégéjén, Aragóniában Álvaro Bautista megnyerte a szezon első sprintfutamát, majd ezt követően a második főversenyt is. Jonathan Rea-é volt még a legelső futam, mögöttük pedig mindháromszor Toprak Razgatlıoğlu zárt.
Ezzel jelenleg összetettben Bautista vezet. A spanyol a 2019-es doningtoni versenyhétvége óta nem volt ebben a pozícióban.

A Pirelli az emlegetett 2019-es szezon óta rengeteget foglalkozott a hátsó gumik összetételével. 2020-ban érkezett az SCX kódnevű hátsó gumi, amit eredetileg a 10 körös Superpole-versenyekre terveztek, de az elmúlt mintegy 18 hónapban a csapatok képesek voltak optimalizálni ezek teljesítményét a teljes versenytávra. A 2022-es évre a Pirelli megszabadult a régi kvalifikációs abroncstól, és azt a Superpole-ra, valamint sprintversenyre egyaránt tervezett SCQ abronccsal váltotta fel.

Assenbe érkezve most a gumigyártó további opciókat szeretne kínálni a mezőny istállóinak. csak éppen most már elöl.

A Pirelli az alap első gumiabroncs, a lágy SC1 mellé két tesztkeveréket is hoz magával Assenbe. Az A0674-et tavaly Jerezben és Portimaóban, valamint idén Aragóniában is kipróbálhatták már. A célja ezeknek a kanyarok bejáratán, illetve azok közepén nyújtott jobb tartás biztosítása volt.

Az A0843-as gumiabroncs versenyhétvégén Assenben debütál. A konstrukciója ennek szinte teljesen ugyanaz, mint amit az A0674-esnél láthatunk, azonban ennek eltér a futófelülete. A Pirelli megfogalmazása szerint  „jobb mechanikai ellenállást és kopásvédelmet biztosít az olyan pályákon, mint ez, amelyek extrém módon igénybeveszik az abroncsokat.

Assen az első gumiabroncsok számára az egyik legnagyobb kihívást nyújtja a versenynaptár összes pályája közül, ezeknek ugyanis tartást kell nyújtaniuk a pályán egyaránt jelenlévő gyors és jóval lassabb tempójú kanyarokban is. A hátsó gumik esetében ezen a hétvégén az egyetlen fejlesztési opció az SCQ. Az SC1 és SCX opciók azoknak a gumiknak a „standard” változatai, amelyeket az elmúlt szezonban, valamint Aragóniában is használtak.

Riválisai kíséretében debütálhat Goodwoodban Wayne Rainey

0

Wayne Rainey először vesz részt a goodwoodi fesztiválon korábbi világbajnok motorjával. Az esemény során pedig korszakos riválisai kísérik majd.

Az 1990-ben, 1991-ben és 1992-ben 500-as világbajnoki címet ünneplő Wayne Rainey versenyzői pályafutása a sikerei csúcsán ért véget. Az amerikai motoros az 1993-as Olasz Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet, melynek következtében deréktól lefelé lebénult.

Rainey továbbra is aktív szereplője maradt a motorozásnak, többek között a MotoAmerica sorozat elnökeként. Emellett viszont a pályákon mindössze néhány körre korlátozódott a szereplése speciálisan átalakított, kézi vezérlésű utcai motorkerékpárokkal. Rainey most az idei Goodwood Festival of Speed egyik főszereplője lesz, amely során ráadásul 1992-es világbajnok motorján, a Yamaha YZR500-ason teszi meg a távot.

A Goodwood FoS szervezői a napokban elmondták, hogy a Yamaha a klasszikus gépet úgy alakította át, hogy kézzel is lehessen irányítani. A program keretein belül pedig ott lesznek legnagyobb riválisai, Mick Doohan, Kenny Roberts és Kevin Schwantz is.

Soha nem gondoltam volna, hogy újra lehetőségem lesz felülni egy világbajnoki motorra” – fogalmazott lelkesen Rainey. „Azt meg végképp nem, hogy ennek során ott lesz mellettem Kenny, Mick és Kevin is. Ez csak a Festival of Speed-en történhet meg. Nyilvánvaló, hogy Kenny nagy szerepet játszott a versenyzői karrieremben és az életemben, így az, hogy velünk lesz Goodwoodban, még hihetetlenebbé teszi ezt az élményt. És sok rajongó tudja, hogy Mick és Kevin az egyik legnagyobb riválisom volt a Grand Prix-karrierem során. Éppen ezért nagyon sokat jelent számomra, hogy eljönnek a Festival of Speedre. Ez egy nagyon különleges alkalom lesz.

Vastagon át fogja itatni az eseményt a nosztalgia.”Mindannyiunknak annyi és annyi közös emlékünk van a versenyzésről. Jó lesz megtapasztalni velük egy újfajta bajtársiasságot. Ez lesz az első alkalom, hogy részt veszek a Goodwood Festival of Speed-en, és már alig várom, hogy itt legyen június.

Wayne Rainey, Kevin Schwantz és Mick Doohan
Wayne Rainey, Kevin Schwantz és Mick Doohan. Fotó: MotoGP Media

Rainey egykori riválisai is várják már goodwoodi szereplést

Mick Doohan: „Nagyon várom már, hogy visszatérjek Goodwoodba, ugyanis néhány év eltelt már az utolsó látogatásom óta. Nagyon emlékezetes pillanat lesz Wayne-t újra két keréken látni. Azt hiszem, ez lesz az első alkalom, hogy versenymotoron ül az 1993-as balesete óta. Annak idején több éven át versenyeztem ellene, és hogy a 90-es évek elején néhányszor közel kerültem ahhoz, hogy bajnoki címet szerezzek tőle. Ezek nagyon különleges emlékek a pályafutásomban. Nagyszerű rivalizálás volt köztünk, különösen ’91-ben és ’92-ben, de sajnos Wayne került ki győztesen. Az, hogy a Festival of Speed-en vele versenyezhetek, szenzációs, és igazi látványosság lesz őt újra motoron látni.

Kenny Roberts: „Egy időben az életem nagy részét azzal töltöttem, hogy a világot utaztam. Mostanában viszont már sok minden kell ahhoz, hogy el akarjam hagyni a házat. De miután hallottam, hogy Wayne Rainey a bajnokságot megnyerő 1992-es YZR500-asával fog motorozni a Goodwood Festival of Speed-en, egyszerűen ott kellett lennem, hogy Shae és Rex mellett tanúja legyek ennek a csodálatos eseménynek. Nagy elismerés illeti a Yamaha Motor Company-t és különösen Lin Jarvist, aki ezt a projektet életre hívta. Emellett pedig nem felejthetjük el a Japánban dolgozó mérnököket sem, akik a motort működésbe hozták és átalakították Wayne számára.

Wayne elszántsága, hogy mindezt megvalósítsa, nem meglepő. Ha van valami a fejében, amit meg akar csinálni, akkor az meg is valósul, és ezt bizonyítja, hogy két legnagyobb riválisa, Kevin Schwantz és Mick Doohan is jelen lesz idén a fesztiválon, hogy együtt éljék meg vele ezt az álmot. Megígérhetem, hogy szem nem fog szárazon maradni. Nem akármilyen buli lesz.

Kevin Schwantz: „Wayne Rainey mellett egy 500 köbcentis Grand Prix-motoron ülni. Ez olyasmi, ami megalapozta az egész életemet. Az, hogy újra átélhetem ezt az élményt – hiszen Wayne már olyan régen ült versenygépen – hihetetlen lesz. Nagyon várom már az idei Goodwood Festival of Speed-et, hogy láthassam Wayne-t, Shae-t és Rexet, és hogy elvihessem oda a családomat. Ez olyasmi, ami miatt nagyon izgatott vagyok.

A Moto2-es bajnoki címet célozza meg Jake Dixon

0

Megjött az első dobogós helyezés, megjött vele az étvágy is: Jake Dixon célja a 2022-es Moto2-es szezon abszolút csúcsa.

Azok után, hogy Indonéziában megszerezte pályafutása első Moto2-es pole-pozícióját, Austinban jött egy újabb az első, méghozzá az első pódium Jake Dixon számára. Texasi harmadik helye meghozta Jake Dixon kedvét a még nagyobb dolgokhoz, erről a hivatalos MotoGP-Podcastben beszélt.

Nagyszerű volt elérni ezt a mérföldkövet” – lelkendezett még napokkal később is Dixon. „Túl sokáig vártam rá. A dobogót követően pedig hétfőn és kedden már arra koncentráltam, hogyan lehetnék jobb Portimaóban. Igen, most már versenyt akarok nyerni. Élveztem a dobogómat, de most már a következő lépcsőfokok járnak a fejemben.

Dixon tehát a győzelmet célozta meg, de nem lesz csalódott, ha ez most még nem jön neki össze.

Megy olyan jól a motorozás, hogy azt mondjam, ez bármelyik hétvégén összejöhet. Ha a sors úgy dönt, hogy megfelelő az időzítés, meg fog történni. Erőltetni semmiképp nem fogom.

Az Aspar motorosa kitért arra is, hogy a családias légkör sokat segít neki a jó teljesítményben, valamint arra, hogy záros határidőn belül a MotoGP-be is visszatérne. Dixon 2021-ben két beugró futamot teljesített a Petronas Yamaha motorján. Ezt a kategóriaváltást viszont csak az ő szája íze szerinti feltételekkel lépi meg.

Csak akkor megyek a MotoGP-be, ha az időzítés megfelelő, és megfelelő technika van alattam. Ha ez nincs meg, rettenetesen nehéz rögtön nagyot alkotni. Nem úgy akarok felmenni, hogy mindent ki kell még tapasztalnom, ahogy az a Moto2-es érkezésem során még fennálló helyzet volt. Úgy gondolom, a MotoGP-ben még akár a mostaninál is jobb lehetek. A nagy motor lehet majd az én igazi stílusom.

Jake Dixon jelenleg a Moto2-es tabella hetedik helyén áll 32 szerzett pontjával. Az éllovas Celestino Vietti 70 ponttal vezet.

Dupla hétvégi menetrend – Portimao és Assen

Motorsportban igencsak bővelkedő víkendben lesz részük a motorsportok szerelmeseinek: Ugyanis egy duplahétvége előtt állunk: a hétvégén egyszerre rendeznek MotoGP és Superbike világbajnoki fordulót (hogy a Forma1-es Emilia-Romagna Nagydíjról már ne is beszéljünk).

MOTOGP: a 2022-es Gyorsasági Motoros Világbajnokság megnyitja az európai hadszínteret, amelynek első állomása Portugália lesz, egész pontosan a Portimaoban található Algarve International Circuit. A királykategóriában eddig még csak európai márkák nyertek idén. Ezúttal vajon visszavágnak-e a japán gyárak?
A zsúfolt hétvége, valamint a Bundesliga-mérkőzések miatt csak az első három szabadedzést, valamint a vasárnapi versenyeket közvetíti élőben az Arena4 televízió. A szombati időmérőket felvételről adják le este.

RED BULL ROOKIES CUP: nekünk, magyaroknak azonban nemcsak a színvonalas küzdelem miatt érdemes Portugáliára vetni a szemünket: elkezdődik ugyanis a 2022-es Red Bull Rookies Cup idény is, ahol tavalyhoz hasonlóan idén is elindul hazánk fia, Görbe Soma. A sorozat, mint minden esetben, ezúttal is a MotoGP betétfutama lesz.
A Red Bull Rookies Cup két futamát a sorozat facebook-oldalán, valamint a Red Bull TV nevű ingyenes applikáción láthatjuk élőben.

SUPERBIKE VILÁGBAJNOKSÁG: a múlt hétvégi szezonnyitó után folytatódik a szériaalapú gépek világbajnoksága is, akik ezúttal a Sebesség Katedrálisába, vagyis a hollandiai Assenba látogatnak el. Minket magyarokat elsősorban Sebestyén Peti érdekel a Supersport VB-n.
A tévécsatornák nem kényeztetnek el minket: kizárólag a Superbike világbajnokság pénteki két szabadedzését, valamint a vasárnapi Superpole-futamot láthatjuk a televízióban, azokat is csak felvételről az Arena4 csatornán. Interneten két fizetős online platform, az Eurosport Player és az Arena4+ közvetítik – utóbbin a főszerkesztőnk, Varga Ákos is hallható lesz vasárnap!

Mégegyszer, összegezve:

MotoGP Portimao, Portugália
Red Bull Rookies Cup Portimao, Portugália
Superbike világbajnokság Assen, Hollandia

 

 


Hétvégi menetrend, magyar idő szerint:

PÉNTEK
09:45 – 10:15 Supersport 300 VB 1. szabadedzés
10:00 – 10:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4
10:30 – 11:15 Superbike VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
10:55 – 11:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4
11:25 – 12:10 Supersport VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
11:55 – 12:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4
12:50 – 13:20 Red Bull Rookies Cup 1. szabadedzés
14:15 – 14:45 Supersport 300 VB 2. szabadedzés
14:15 – 14:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4
15:00 – 15:45 Superbike VB 2. szabadedzés TV: Arena4 (felv.: 17:00)
15:10 – 15:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4
16:00 – 16:45 Supersport VB 2. szabadedzés
16:10 – 16:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4
17:05 – 17:35 Red Bull Rookies Cup 2. szabadedzés
18:50 – 19:15 Red Bull Rookies Cup Időmérő
SZOMBAT
09:00 – 09:30 Superbike VB 3. szabadedzés
09:45 – 10:05 Supersport 300 VB Superpole
10:00 -10:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena4
10:25 – 10:45 Supersport VB Superpole
10:55 – 11:40 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
11:10 – 11:25 Superbike VB Superpole
11:55 – 12:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena4
12:40 Supersport 300 VB 1. verseny
13:35 – 13:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 20:45)
14:00 – 14:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 21:10)
14:00 Superbike VB 1. verseny
14:30 – 15:00 MotoGP 4. szabadedzés
15:10 – 15:25 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 21:30)
15:15 Supersport VB 1. verseny
15:35 – 15:50 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 21:55)
16:10 – 16:25 Moto2 1. időmérő TV: Arena4 (felv.: 22:30)
16:35 – 16:50 Moto2 2. időmérő TV: Arena4 (felv.: 22:55)
17:30 Red Bull Rookies Cup 1. verseny Online: Facebook
VASÁRNAP
09:00 – 09:15 Superbike VB Warm-up
09:25 – 09:40 Supersport VB Warm-up
09:50 – 10:05 Supersport 300 VB Warm-up
10:20 – 10:30 Moto3 Warm up
10:40 – 11:00 MotoGP Warm up
11:00 Superbike VB Superpole verseny TV: Arena4 (felv.: 16:30)
11:10 – 11:20 Moto2 Warm up
12:20 Moto3 Verseny TV: Arena4
12:30 Supersport VB 2. verseny
13:45 Supersport 300 VB 2. verseny
14:00 MotoGP Verseny TV: Arena4
15:15 Superbike VB 2. verseny
15:30 Moto2 Verseny TV: Arena4
17:00 Red Bull Rookies Cup 2. verseny Online: Facebook

Pedrosa: a KTM a prioritás

Három egykori MotoGP sztár is négykeréken próbálja ki magát Olaszországban. Ám míg Valentino Rossi a GT World Challenge Tour-ban, Jorge Lorenzo pedig az olasz Porsche Carrera Kupában teljes szezont teljesít, addig Dani Pedrosa csak néhány futamra kapott beugrási lehetőséget. A háromszoros világbajnok továbbra is a KTM tesztpilótája, és ezt tekinti elsődleges feladatának.

„Természetesen a KTM a prioritásom, tehát a naptáramban is ez az első. Vagyis még várnom kell, hogy lássam, hogy sikerül a másik két verseny, és a jövőben hogyan tudok fejlődni. Ideális esetben fel tudom venni a tempót, és jobban teljesíteni, és akkor érdekes lenne legalább egy szezonon keresztül látni, hogy megy. De mindenek előtt látnom kell, hogy a két naptár nem ütközik.”

Forrás: Dani Pedrosa Twitter

Rossi-Pedrosa

Érdekesség, hogy Pedrosa egyazon hétvégén debütált Imolában Rossival. Sőt, a két MotoGP legenda (mivel nem azonos sorozatban mennek) egymással szemben lévő boxot kapott, így többször összefutottak a paddockban.

„Ez csak véletlenül alakult így, hogy az ő boxuk elé került a miénk. Az egyik edzésen találkoztunk, és volt két percünk beszélgetni a tapasztalatainkról. Elmagyarázta nekem, hogyan kell versenyautóval íven maradni. A MotoGP-ben az a megszokott, hogy a versenyív gyorsabb, hiszen fel van gumizva, de jobban szenvedünk, ha lemegyünk a poros ívre. Autókkal viszont össze is szeded a piszkot. Szóval mondtam neki, hogy amikor félre kellett állnom a gyorsabb srácok elől, akkor a gumi összeszedte a törmeléket és vibrálni kezdett. Majd utána sem múlt el, és nem tudtam visszanyerni a tapadást. Ez például egy olyan dolog, amiben ugyanazt tapasztaltuk.”

Forrás: Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Bár a paddockban már találkoztak, a pályán egyelőre nem egymás ellen versenyeztek még négykerékkel. Minden esetre vélhetően nagyon sok rajongó kíváncsi lenne egy ilyen meccsre is.

„Ha más nem is, biztos szórakoztató lenne. Kíváncsi lennék, milyen lenne egy másik környezetben, habár a motorsport azért elég hasonló. De biztos jó móka lenne.”

Szerződést bontott versenyzőjével a Pedercini

0

Érdekes időzítéssel, a második Superbike-versenyhétvége előtt alig néhány nappal váltak el a Pedercini és Loris Cresson útjai.

Loris Cresson személyében a Team Pedercini Racing egyetlen versenyzővel vágott neki a 2022-es Superbike-világbajnoki szezonnak. Maga a belga egyébként már 2020-as bemutatkozása óta az ő versenyzőjük volt, miután Portugáliában ő helyettesítette a súlyosan megsérülő Sandro Cortesét.

Cresson végül a bemutatkozó hétvégéje során háromszor is a legjobb 20 közé jutott Portugáliában, majd a következő évre teljes szezonra szóló szerződést kapott a Pedercini istállójától. Egyetlen alkalommal tudott pontot szerezni, amikor Assenben tizenharmadik lett az összesen 14 célba érkező közül. A futamot végül piros zászlóval intették le. Ezen kívül még a Donington Park aszfaltcsíkján rendezett versenyhétvége során került közel a pontszerzéshez. Ekkor az első futam végén tizenhatodik helyen intették le.

A hétvégi holland versenyhétvége előtt pedig a Pedercini részéről érkezett egy közlemény, miszerint Cresson azonnali hatállyal távozik a csapattól. A csapat kifejezetten szűkszavúan a következőket írta: „A TPR tájékoztat mindenkit, hogy Loris Cresson azonnali hatállyal távozik a csapattól. Hamarosan azzal kapcsolatban is érkezni fog a bejelentés, ki lesz majd a helyettese a következő versenyhétvégén, illetve a szezon további részében. A TPR Team Pedercini minden jót kíván Lorisnak a jövőre nézve.

A Superbike-világbajnoki tabellát jelenleg Álvaro Bautista vezeti, aki az aragóniai nyitóhétvége második, majd harmadik versenyét is meg tudta nyerni. A Pedercini és Cresson a három verseny egyikén sem tudott pontot szerezni.

Bastianini csak jól szeretné érezni magát Portugáliában

0

Enea Bastianini mindössze jó érzéseket tűzött ki maga elé célként Portimao kapcsán. A vb-éllovasnak tökéletes lehet ehhez a bajnokság egyik legszórakoztatóbb pályája.

Enea Bastianini Austinban aratott győzelmével világbajnoki éllovasként érkezik az európai szezonkezdet első futamára, a Portugál Nagydíjra. Biztató lehet a Bestia számára, hogy a tavalyi második portugál futamon hiába rajtolhatott mindössze a 16. helyről, végül kilencedikként futott be. A cél az, hogy a tabella élén maradjon a lehető legtovább, de ezért nem akar magára indokolatlanul nagy nyomást helyezni.

Egy nagyszerűen alakuló austini versenyen vagyunk túl, ahol a győzelem a hab volt a tortán egy kiváló tempó megkoronázásaként” – mondja Bastianini. „Most pedig jön Portimao, ami egy rendkívül élvezetes pálya a folyamatos hullámvasutazásával. Az egyetlen, amit tennünk kell, hogy a munkánkra fókuszálunk. De ezt tettük eddig is. A legfőbb dolog, hogy jól tudjuk érezni magunkat.

Bastianini szerint Portimao az igazán jó alkalom egy jó eredményre. Jerezben ugyanis nehezebb lesz kitűnni, lévén azt a pályát mindenki ismeri. „Ott biztosan sokan lesznek gyorsak, és kicsik lesznek a különbségek. Elvégre teszteltünk is ott. De azt a pályát is nagyon szeretem.

Enea Bastianini két győzelmével, valamint egy tizenegyedik és egy tizedik helyével eddig összesen 61 pontot tudott szerezni. Ezzel jelenleg vezeti a tabellát, előnye öt pont a második Álex Rins mögött.

Kovács Bálint: „Gyors voltam és a tavalyi legjobb köridőmet hajnalban is képes voltam megfutni”

Fantasztikusan szerepelt tavaly Kovács Bálint élete első 24 órás versenyén az Endurance-világbajnokság legendás versenyén, a Le Mans-i viadalon. A H-Moto Team 20 éves motorosa a lengyel Wojcik Racing Team színeiben állhatott rajthoz, ahol idén minden készen állt ahhoz, hogy megismételje, adott esetben felül is múlja a 2021-es eredményét.

A Wojcik Racing Team csapatfőnöke összesen hét pilótát nevezett – köztük a H-Moto Team motorosát – a legendás vb-futamra, ahol Bálint végül az edzéseken mutatott remek teljesítményének is köszönhetően a Superbike kategóriában vívta ki a szereplést a 24 órás viadalon, ráadásul az időmérőn a roppant előkelő hatodik helyet szerezték meg.

Ám ezzel véget is ért a csapat szerencséje, hiszen a motor megsérült, mert Mathieu Gines elesett a felvezető körben, így nem a hatodik helyről, hanem sok időt veszítve a boxból indulhattak. Bálint végül négyszer 31 kört tett meg, és remek tempót diktált – a tavalyi legjobb köridejét hajnali négykor egymást követő több körben is képes volt elérni –, és amikor kora reggel, nem sokkal öt óra után már feljöttek az abszolút 20. helyre, egy pillanat alatt szertefoszlott minden reményük. Ugyanis Robin Mulhauser hatalmasat esett, és a már eleve sérült motor összetört, valamint a kétszeres EWC Világkupa-győztes is megsérült. Jött a fájdalmas döntés, és a csapat több mint 12 órás száguldás után feladta a viadalt.

„Életem talán legváltozatosabb és legkacifántosabb hétvégéjén vagyok túl. Először úgy volt, hogy a Superstock csapatban fogok indulni. Aztán Morais hatalmasat esett a Superbike csapat tagjaként, agyrázkódást szenvedett, így átkerültem a királykategóriába, ám újabb esést követően úgy nézett ki, hogy akárcsak tavaly, most is ketten fogjuk teljesíteni a legendás versenyt. Végül megoldódott a kérdés, ugyanis sikerült egy másik csapat tartalékversenyzőjét leszerződtetni. Sajnos hajnali öt után pár perccel Robin bukott, és a csapatvezetés a sokat kapott motorral már nem látta értelmét a folytatásnak. Noha idén nem fejeztem be a viadalt, mégis elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen remek versenyt futottam. Végig gyors voltam, konzekvensen képes voltam a jó körökre, és a tavalyi legjobb időmet hajnali négykor huzamosabb ideig is képes voltam kimotorozni. Fáradt voltam, de végig bírtam volna a hátralévő időt” – jelentette ki Kovács Bálint.

A H-Moto Team csapatfőnöke, Kelemen Krisztián nem gondolta volna, hogy a tavalyi viadalnál, amikor Bálint és lengyel csapattársa ketten teljesítette a legendás 24 órás versenyt, létezik nehezebben befejezhető verseny. Ma már tudja, ez nem így van.

„Nem beugróként, hanem fix csapattagként utaztunk ki a legendás 24 órásra, köszönhetően a Wojcik Racing Teamnek. Úgy indultunk neki, hogy nem lehet nehezebb mint a tavalyi, ahol Bálint és Artur ketten teljesítették a távot. Tévedtünk. Ugyanis reális esély volt arra, hogy ketten kell ezt is teljesíteniük, pedig a csapat a 6 pozícióra 7 pilótát szerződtetett, de Sheridan fejsérülése és Kamil megbetegedése szombat reggelre borított minden forgatókönyvet, 4 perccel a határidő lejárta előtt sikerült leigazolni Robint, így meglett az optimális létszám. Azon, hogy a felvezető körben azonnal volt egy elcsúszásunk Gines technikai hibáját követően, már meg sem lepődtem… Volt még itt kigyulladt motor és olajfolton esés. Amiért kijöttünk, azt most nem sikerült megoldani: a célba érést. Viszont az a fejlődés és stabilitás, amit Bálint produkált, azt gondolom, egy szinttel magasabb pozícióba helyezte őt. Itt a gyorsaság mellett a stabilitás a legnagyobb erény, és ebben úgy, mint tavaly is, az összes csapattársával felvette a versenyt. Amíg pályán volt, folyamatosan top tízes időket tudott motorozni. Van mire büszkének lennünk, és van, amire a továbbiakban építhetünk. Legközelebb Spa-ban lesz erre lehetőség” – fogalmazott Kelemen Krisztián.

Magát a versenyt a Yoshimura SERT Suzuki nyerte, mögötte a YART Yamaha lett a második, a harmadik helyen pedig az F.C.C. TSR Honda végzett.

A 2022-es Endurance világbajnokság június 4-5-én, a Spa-i 24 órás viadallal folytatódik majd, a legendás belgiumi Spa-Francorchamps pályán.

Szárnyakat ad a motorosoknak Portimao pályája

0

Az egyik legélvezetesebb helyszín következik a MotoGP 2022-es versenynaptárában. Portimao ritka, szokatlan jelenetekben is bővelkedik.

Austin után Európába érkezik a MotoGP mezőnye a szezon hamarosan következő ötödik versenyhétvégéjén. És hát mi mással hangolhatna a bajnokság Instagram-oldala, ha nem Portimao hullámvasút mivoltával?!

Ez pedig olyan jeleneteket is tartogat, mint például tavaly Jack Miller szó legszorosabb értelmében vett szárnyalása.

Az ausztrál ugyanis néhány másodpercre mindkét kerékkel elemelkedett az aszfalttól. A képek tanúsága alapján az ausztrál élvezte a vad menetet…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Na és te tudod, milyen hangszeren játszik Álex Márquez?

0

Csapattársukkal kapcsolatos érdekes-vicces-bizarr kérdésekre válaszolt az LCR Honda két motorosa, Takaaki Nakagami és Álex Márquez.

A MotoGP Instagram-oldalán jelent meg az a videó, amely során Takaaki Nakagami és csapattársa, Álex Márquez feszültek egymásnak. A végcél az lett volna, hogy kiderüljön, ki ismeri jobban a másikat, de… Túl sok pontot egyik versenyző sem tudott szerezni a csapattárs-ismeret nevű kvízjátékban.

Rögtön erősen indítunk a videóban, ahol megtudhatjuk, hogy Márquez tud furulyázni, csak éppen a hangszer neve nem jut eszébe először angolul. Márquez ezt követően csípőből rávágta Nakagami első királykategóriás pole-pozícióját, de aztán megint komoly problémákat okoztak olyan kérdések, hogy mit sportol télen „Taka”, vagy éppen mit gyűjt a spanyol.

Az egyetlen pont, ami még született innentől, Márquez kutyáinak számára vonatkozott. Megtudhattuk azt is, ki volt Nakagami gyerekkori hőse. Nem Valentino Rossi, ahogy azt a csapattárs tippelte… Mit eszik a spanyol, amikor bűnözni szeretne… Vagy éppen mi Nakagami kedvenc filmje.

Felmerült az is, hogy Márqueznek van-e egyáltalán jogosítványa, amikor pedig a spanyol megkapta a kérdést, mikor van csapattársa születésnapja, inkább meg is egyezett a döntetlenben.

Austin után egyébként kettejük közül a japán áll jobban a vb-tabellán, tizenkét szerzett pontja a vb-tabella tizenhatodik helyére jogosítja fel. Márquez nevét egyelőre csak a huszadik helyen találjuk, mindössze négy szerzett ponttal.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés