2022. december 03. 10:29
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSupersportViñales erősen kritizálja a WSSP300 sorozatot

Viñales erősen kritizálja a WSSP300 sorozatot

- Hirdetés -

A Supersport Világbajnokság 300-as Supersport versenyzőjének, Victor Steeman tragikus halála a MotoGP paddockot is megrázta, különösen az Aprilia versenyzőjét, Maverick Viñales-t. A spanyol figyelmeztet: “Ha ez így folytatódik, még több ilyen eset fog történni.”

Nehéz heteken van túl a motoros társadalom. Az IDM-ben és a Brit Superbike Bajnokságban történt halálos baleseteket szerda este követte a sokkoló hír, miszerint Victor Steeman is belehalt súlyos sérüléseibe. A mindössze 22 éves holland szombat délután a Supersport Világbajnokság 300-as futamán, az első futam harmadik körében bukott Portimãóban.

Tavaly szeptemberben a csupán 15 éves Dean Berta Viñales is életét vesztette a Supersport300-as világbajnokság futamán. Ő a MotoGP-pilóta, Maverick Viñales unokatestvére volt. A spanyol Steeman halála után őszinte és világos véleményt nyilvánított ki a sorozatról.

- Hirdetés -

“Mindig is ugyanez volt a véleményem a Supersport 300-ról, és ezt már azelőtt is elmondtam, hogy mi történt Deannel” – mondta az Aprilia pilótája. “Egy ilyen osztály – 160 kg-os motorokkal, amelyekkel maximum 140 mérföld/h-val lehet menni az egyenesekben – felesleges. Versenyzőként semmit sem tanulsz így. Ehelyett a tehetséges srácok olyan helyzetekbe kerülnek, ahol az nyer, akinek a motorja 2 km/h-val gyorsabb. Ott nem a tehetségről van szó.”

- Hirdetés -

“Amikor fiatal voltam, a 125 köbcentiméteres motorral kellett versenyeznem. Vagy megvolt a tehetséged az osztályban, vagy lehetetlen volt nyerni, vagy akár csak követni a jó srácokat. Emlékszem, hogyan kerültem be a világbajnokságra. Az első alkalommal, amikor megpróbáltam követni valakit, high-sideot szenvedtem. Megtanultam a leckét” – mesélte a 27 éves spanyol.

“De jelenleg a Moto3-ban is ugyanez a helyzet” – Viñales vett egy mély levegőt, és egy pillanatra megállt. “Igen, látsz néhány kiemelkedő versenyzőt, de mind együtt maradnak. A múltban ez nem így volt. A tehetség többet számított, mint az, hogy a motor egy kicsit gyorsabb vagy lassabb.”

A Moto3-as tehetség Jason Dupasquier (19) és az ETC versenyzője, Hugo Millán (14) és Dean Berta Viñales halála után megemelték az alsó korhatárt a junior osztályokban. Maverick Viñales azonban más szempontokra irányítja a figyelmet.

“A Supersport 300-ban az én szemszögemből nézve az a probléma, hogy a motorok 160 kg-osak és nem érnek el semmilyen sebességet. Ezért 30 versenyző halad együtt, és nyilván, ha valaki előtted bukik, lehetetlen kikerülni. Véleményem szerint nem a korról és a versenyzőkről van szó, hanem a motorokról. Nincs teljesítményük, nehezek, mint egy MotoGP motor, a fékek rosszak, lengőkar nincs…. A probléma a kategóriával van” – foglalta össze a 2013-as Moto3-as világbajnok. “Nem a versenyzőkkel van a baj, akik túl fiatalok. Én 14 évesen 125 köbcentis GP-motoron ültem, és soha nem történt semmi. Mert nem 20-an voltunk egy csoportban, hanem három-négy pilóta. Mert ez a kategória nehéz volt.”

Viñales így folytatta: “Kipróbáltam a 300-ast, motoroztam vele. Ez egy nagyon egyszerű motor, teljesítmény nélkül, amivel mindenki tud egy bolyban motorozni. Még ha egy versenyző két másodperccel lassabb is, akkor is együtt marad az elsőkkel, ha követi őket. És ez a lényeg.”

“Akkoriban azt mondtam a családomnak, hogy nem jó, hogy Dean Berta ebben a kategóriában versenyez. De végül így alakultak a dolgok” – jöttek fel a gondolatok a spanyolban unokatestvéréről. “Az biztos, hogy ha így folytatódnak a dolgok, még sok minden fog történni. Ahogy mondtam, a motorok túl nehezek a 160 kilójukkal, nincs teljesítményük, így mindannyian egy csoportban motoroznak, és nem is igazi versenymotorok. Szerintem ez a legnagyobb probléma.”