Francesco Bagnaia szerint bizonyos körülmények között nem érzi eléggé a motort, ezzel együtt úgy véli, az Indonéz Nagydíj sprintfutamán jobb tempót tudott volna motorozni a közvetlenül előtte végző pilótáknál. A címvédőt feltartó Enea Bastianini nem tudott semmilyen csapaton belüli együttműködésről.
Francesco Bagnaia csupán a nyolcadik helyen zárt az Indonéz Nagydíj sprintfutamán, és mivel Jorge Martín megnyerte a versenyt, elvesztette az elsőséget a világbajnoki tabellán. Az olasz versenyző az áprilisi Spanyol Nagydíjon állt az összetett élére, és egészen mostanáig vezetett, a montmelói sprint után már 66 pont volt az előnye, ám ebből mostanra hátrány lett.
Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték
Bagnaia a pénteki edzésen alapozta meg az eddig szörnyen alakuló hétvégéjét, amikor nem került be az első tízbe, így a Q1-ben kellett kezdenie az időmérőt. A 26 éves pilóta akkor még higgadtan értékelt, de a kvalifikáció első szakaszában csak a harmadik helyen zárt, miután Luca Marini mellett saját csapattársa, Enea Bastianini is megelőzte. Ennek következtében csupán a tizenharmadik rajtpozíciót szerezte meg a sprint- és a főfutamra.
Lemaradt a Q2-ről, de Bagnaia így is viccelődött: Túl sokat beszéltetek Marc Márquezről
„Sok mindent megpróbáltam, de mintha nem érezném eléggé, amikor új gumikat teszek fel, és az első néhány kör nem alakul jól, a motor nagyon ideges – nyilatkozta már a sprint leintése után, majd azon kesergett, hogy a Q2-ben egyébként a második sorra lett volna jó a köre. – A Q1-ben elért idő az ötödik helyre lett volna jó a Q2-ben, de mindig ez van, a tizenharmadik rajthelyről indulva pedig az ember tudja, hogy nagyon nehéz lesz a verseny.”
Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével
Bagnaia a sprintfutamon sem tudott volna sokat javítani a pozícióján, de szerencséjére Marc Márquez kiesett előle, Aleix Espargaró pedig kiütötte Brad Bindert, majd Jack Miller is hibázott. Így aztán a nyolcadik helyen találta magát közvetlenül Bastianini mögött, akit azonban egyszerűen nem tudott maga mögé utasítani, így mindössze 2 pontot gyűjtött.
„A lehető legkeményebben próbálkoztunk, de nem éreztem eléggé [a motort] ahhoz, hogy előzni tudjak – fogalmazott. – Az egyetlen módja az lett volna, ha kilököm a másik versenyzőt, ám ő a csapattársam, és soha nem volt ilyen a vezetési stílusom. Sokszor próbálkoztam, de nem volt rá lehetőség. Próbáltam helyet hagyni saját magam és az előttem haladó között, hogy visszahűtsem az első kereket, és újra megpróbáltam. A tempóm jobb volt, mint az előttem haladóké, de amikor utolértem az előttem lévő pilótát, nem tudtam előzni, lehetetlen volt.”
Bagnaia arra is kitért, hogy a mezőny nagy részével ellentétben azért választott kemény első abroncsot, mert tudta, hogy a guminyomás emelkedni fog, és ez a döntés segített neki. Ami a vasárnapot illeti, a címvédő optimista, mert szerinte a hátsó gumi jobban fog működni a Ducatin, ám tudja, hogy a középmezőnyből rajtolva senki nem mehet biztosra.
„Amikor az ember ennyire hátulról indul, az mindig lutri, így nem tudhatjuk, mi fog történni – magyarázta. – Ma nagyon jól kezdtem, de blokkoltak, és nem tudtam két-három hellyel előrébb kerülni. A holnapi verseny hosszabb lesz, a közepes keverékű hátsó abroncs lesz a jobb, és ez sokat fog nekem segíteni, mert a lágy gumin nagyon ideges a motorom.”
Bagnaia nem kritizálta a bajnokságot tekintve lényegében tét nélkül versenyző Bastianinit azért, mert nem engedte el, ám kívülről nézve kissé érthetetlen, hogy ez miért nem történt meg. A 25 éves versenyző azonban nem tudott arról, hogy ilyen jellegű feladata lett volna. „Őszintén szólva semmit nem tudok erről a csapatjátékról – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre az olasz Sky-nak. – Személy szerint a saját versenyemre koncentráltam, mindent beleadtam, ami bennem volt.”
Bastianini a Katalán Nagydíjon elszenvedett sérülése óta most versenyzett először, és hetedik helyével a sprint- és a főfutamokat is figyelembe véve rögtön megdöntötte idénybeli legjobb eredményét. Ugyanakkor vasárnap nehezebb helyzetben lesz, hiszen Marinihez hasonlóan neki is le kell töltenie a hosszú körös büntetését, amelyet a Katalán Nagydíj rajtja után okozott balesetért kapott.
Martínon nem változtat a tabella állása, Bezzecchi pár napja azt sem tudta, hogy versenyezhet-e
„Örülök, mert a testem kitartott, és egyre jobban érzem magam a motoron – jelentette ki. – Elöl a kemény gumit használtam, mert ez nagyobb biztonságot adott a fékezésnél. Az időmérőn kénytelen voltam a lágyat használni, de nem éreztem eléggé ahhoz, hogy a maximumot nyújtsam a motoron. Ezzel együtt azt mondhatom, hogy elégedett vagyok, sokkal nyugodtabban vezettem a Ducatit, korábban túlságosan feszült voltam, mert a bajnokságra gondoltam.”