Két istálló, A VR46 és a Repsol Honda versenyzői is nyilatkoztak a törölt sprintfutamról. Az eredetileg szombatra tervezett verseny az időjárási körülmények miatt került egy nappal későbbre, a rajt terveztt időpontjában azonban a szél erőssége és az alacsony hőmérséklet miatt veszélyes lett volna elengedni a pilótákat. A négy versenyző a döntésről és annak okairól is hasonló véleménnyel volt.
A VR46 és a Repsol Honda pilótái is mikrofon elé álltak vasárnap, miután az időjárási körülmények miatt törölték a sprintfutamot. A négy motoros egységesen azon a véleményen volt, hogy jó döntés született, mivel túl veszélyes lett volna lefutni a 13 körösre tervezett viadalt a verseny tervezett rajtjánál uralkodó szél miatt. Az Ausztrál Nagydíj helyszínéül szolgáló 4,445 kilométer hosszú pálya közvetlenül az óceán mellett fekszik, így mindig fokozottan ki van téve az időjárás viszontagságainak, ezzel a jövő évben szintén október közepére beütemezett versenyhétvége során is számolniuk kell majd a megrendezésért felelős szakembereknek.
Törölték a MotoGP sprintfutamát, véget ért az Ausztrál Nagydíj hétvégéje
„Az ehhez hasonló helyzetekben a szervezőknek mindig nehéz meghozni ezt a döntést, de győzött a józan ész mindannyiunk biztonsága érdekében. Azt kell mondanom, hogy a bemelegítés után nem a pályán lévő víz, hanem a szél jelentette a nagy problémát. Nagyon veszélyes szituáció volt, mert az első kanyarnál, 300-330 km/h-s sebességnél, kirepülhettél volna a kanyarból. Úgy gondolom, hogy ez volt a jó döntés, a szervezők mindent megtettek, hogy a menetrend alapján folytatódjanak az események, de a természetet nem lehet irányítani” – mondta el Luca Marini.
„Sajnos vasárnap az időjárási körülmények miatt nem lehetett megtartani a versenyt. A szervezők jó munkát végeztek azzal, hogy a főfutamot szombatra tették, mivel így egy normális versenyt tudtunk lefutni. Az előrejelzés vasárnapra nagyon rosszul festett. A bemelegítés alatt még elfogadható volt a helyzet, de később a szél nagyon felerősödött. Különösen azzal az aerodinamikával, amely meghatározó a mostani motorjainkat illetően, nagyon veszélyes lett volna ilyen körülmények között megtartani a futamot. A szervezők nagy tapasztalattal rendelkeznek, és emiatt szerintem a jó döntést hozták meg. Sok verseny lesz még a jövőben” – nyilatkozta Marc Márquez.
A MotoGP versenyigazgatója elárulta, hogyan jutottak el a fájó, de szükséges döntéshez
A két kisebb kategória versenye még el tudott rajtolni a nap korábbi részében, a problémák azonban már akkor is felütötték a fejüket. A Moto3-as futamon folyamatosan csúszkált a mezőny, aminek eredményeképpen számos bukást láthattak a nézők, a Moto2-es versenyt pedig az erős szél miatt tíz kör után félbe kellett szakítani. Marco Bezzecchi – aki 2022-ben lett MotoGP-pilóta, így jól emlékezhet ezekben a szériákban eltöltött éveire – megdicsérte ezen sorozatok pilótái azért, hogy ilyen körülmények között is tudtak versenyezni.
Roncsderbi, drámai esés és utolsó körös előzés után Öncü nyerte az esős Moto3-as versenyt
„Nem hiszem, hogy meg lehetett volna máshogy oldani, és szerintem a Moto3 és Moto2 versenyzői igazán jók voltak, hiszen az ő futamaik alatt már majdnem kritikus volt a helyzet. Ami minket illet, a bemelegítés alatt nem voltak rosszak a körülmények, a pályán lévő víz kezelhető volt, bár a szél és a gumihőmérséklet bonyolította a dolgokat.”
Valentino Rossi csapatának mindkét pilótája problémaként nevezte meg, hogy a délelőtti hidegben nem lehetett üzemi hőfokra melegíteni az abroncsokat. „Ezek a keverékek nem ilyen hidegre vannak tervezve, és itt összesen két olyan jobbkanyar van, amelyben a gumiknak azt az oldalát is fel lehet melegíteni. Igazán szerencsétlen ez a szurkolók miatt, akik egy jó műsort érdemeltek volna, és számunkra is, akik imádjuk ezt a pályát. Szeretek vizes körülmények közt versenyezni, de ma egy futam szükségtelenül kockázatos lett volna mindenki számára. Egy versennyel kevesebb így, remélem, hogy Thaiföldönön nem fogok szenvedni a vállam miatt, a következő napok legnagyobb részét a felépülésre fogjuk használni” – fejezte ki bizakodását Bezzecchi.
A reggeli nagy hidegben közel lehetetlen volt jól kezelni a gumikat, főleg a jobb oldalukat. Mindenkinek sajnálatos, ami történt, főleg a szurkolóknak, innentől kezdve Thaiföldre gondolunk” – tekintett előre Marini is.
Getting in the #AustralianGP🇦🇺 Sunday mood 🛁@Luca_Marini_97 #MooneyVR46RacingTeam #MotoGP #LM10 #VR46 pic.twitter.com/5l86BhqdWP
— Mooney VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) October 22, 2023
Az olasz istálló versenyzői a hatodik és tizenkettedik helyeket szerezték meg az előrehozott főfutamon, így nem távozhatnak elégedetlenül Ausztráliából, Joan Mir azonban velük ellentétben nem lehet boldog a teljesítményével. A spanyol versenyző bukott a szombati versenyen, így pont nélkül távozik a kontinensnyi országból, pedig nagy szüksége lett volna a bajnoki egységekre, hiszen csak a 22. helyet foglalja el a tabellán.
„Nagy kihívást jelentő körülményekkel szembesültünk délelőtt, bár ez csak az volt, amire számítottunk. Akkor még éppen motorozásra alkalmas volt a helyzet, de folyamatosan rosszabb lett. Előre kell néznünk, mivel a Phillip Island-i hétvége nem volt különösebben jó a számunkra, remélem, hogy Buriramban meg tudjuk mutatni, hogy mire vagyunk képesek” – mondta 2020 MotoGP-világbajnoka.