Gino Borsoi, a Pramac Ducati csapatfőnöke elmondta, hogy szerinte csak a tapasztalat – amely velük ellentétben a gyári istállónak megvan – hiányzik nekik a bajnoki címért való harcban. Az olasz szakember ezen kívül arról is beszélt, hogy számukra ideális lenne, ha az utolsó futamon dőlne el, hogy ki végez a tabella élén.
A MotoGP-éra első szatellit csapatban motorozó bajnoka lehet Jorge Martín. Az elképesztő sorozatban lévő versenyző – aki az előző hat futamból hármat megnyert – a Thai Nagydíjon megint közelebb került ehhez a történelmi eredményhez, hiszen a távol-keleti helyszínen ő állhatott – idén már a negyedik alkalommal – a dobogó legfelső fokára a fő-, és a sprintversenyt után egyaránt. Ennek következtében már csak 13 pont a lemaradása a tabellán Francesco Bagnaia mögött, pedig a szezon során volt, hogy több mint 60 egység volt a deficit kettőjük közt. Nemrég Gino Borsoi, a Pramac Ducati csapatfőnöke elmondta, hogy szerinte mi lehet Martín számára az egyetlen hiányzó láncszem a címért folyó csatában.
WELCOME GINO BORSOI
Prima Pramac Racing Team Manager. pic.twitter.com/BjGANlvCsq— Prima Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) November 8, 2022
„Azt hiszem, hogy Jorge kétségkívül a leggyorsabb versenyzők egyike jelenleg a pályán, hihetetlen tempóra képes. Ő készen áll a harcra, ahogy mi [a csapat] is. Mindenünk megvan – a pilóta és a motor is – és a Ducati folyamatosan segít bennünket, nincs szükségünk másra. Talán csak az a kis tapasztalat hiányzik, amely a gyári csapatnak megvan, amióta tavaly megnyerték Peccóval [Bagnaiával] a bajnokságot” – mondta az olasz szakember.
„Kétségtelenül most van valami plusz motivációja a harchoz” – állapította meg Borsoi, arra utalva, hogy mekkora csalódás volt Martín számára – aki ennek hangot is adott –, hogy a tavalyi év végén végül nem őt, hanem az idei évben sérüléssel bajlódó Enea Bastianinit tették meg Bagnaia csapattársának. A sajtó értesülései szerint egyébként ez a helyzet jövőre akár meg is változhat, és a spanyol pilótának újra esélye van a Ducati Lenovo Team kötelékébe kerülni.
Bajnoki ellenfelekből csapattársak? – gyári ülést érhet Martín idei teljesítménye
„Nem a gyári istállónál van, de egy hihetetlen csapat áll mögötte. Mondhatnánk azt is, hogy már majdnem olyanok vagyunk, mint egy gyári alakulat – nem vagyunk „pirosak”, de nem vagyunk messze tőle. Mint mondtam, semmiben nem szenvedünk hiányt, a motiváció is megvan, talán még jobban, mint az előző szezonban, mert meg akarjuk mutatni, hogy ő [Martín] egy gyors versenyző, és a csapat is elég jó” – nyilatkozta a 49 éves csapatvezető.
„Igen, néha még nekem is nehéz látnom, hogy hol tartunk. Olyan, mint egy álom: előbb vagy utóbb talán felébredek, és akkor megértem, hogy mit sikerült eddig elérnünk. Ez már most egy csodálatos szezon, számos dobogós helyezést szereztünk, mindkét versenyzőnkkel futamot nyertünk, és ez hihetetlen, hiszen manapság nagyon kicsi különbség van a csapatok és a motorok közt. Ezen kívül nincs mit mondanom, boldog vagyok, hogy ennek az elképesztő programnak és csapatnak a részese lehetek. Most minden erőnkkel arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobban fejezzük be az idényt, nem fogunk kihátrálni a küzdelemből.”
A relatíve kis különbség a tabella első két helyezettje között könnyen azt eredményezheti, hogy csak az utolsó futamon dől el a cím sorsa. Paolo Campinotinak, a Pramac vállalat vezérigazgatójának csapatához 2022 végén csatlakozó csapatfőnök szerint ez a forgatókönyv kedvező lenne nekik, és a nézőknek is. Éppen ezért az Aspar csapatot – amelynek Moto3-as istállójában két évig versenyzett együtt Martín és Bagnaia – 17 év után tavaly elhagyó szakember viccesen arra kérte az újságírókat, hogy segítsenek neki, az izgalom fokozása érdekében.
Bagnaia főmérnöke odaszúrt Martínnak: Könnyű egy szatellitcsapatnak álcázott gyári istállónál
„Nekünk ez jó lenne, ahogyan szerintem az egész MotoGP világnak is, szóval arra szeretném kérni az újságírókat, hogy ne tegyenek ránk túl nagy nyomást. Mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, és természetesen nem bújunk el a harc elől. Mindenkinek egy szoros csatára lenne szüksége, hogy megírhasson egy jó történetet, és ha a Ducati gyári csapatán megmarad a teher, rajtunk pedig csökken, akkor ez segíthet nekünk leküzdeni a különbséget velük szemben, és így Valenciára maradhat a döntő ütközet” – tette hozzá az Aprilia 125 köbcentis világbajnokságon vitézkedő egykori pilótája.