back to top
2024. május 25. 07:07
KezdőlapMotoGPReagált a Michelin a gumit okoló Martín kemény kritikájára és utalgatására

Reagált a Michelin a gumit okoló Martín kemény kritikájára és utalgatására

A Michelin kétkerekű versenyzésért felelős menedzsere leszögezte, Jorge Martínnak a Katari Nagydíjon használt hátsó gumija teljesen szokványos módon került a motorra. Piero Taramasso kijelentette, egyelőre nem sokat tud mondani, de amint megvizsgálják az adatokat, mindenkit tájékoztatnak az eredményről.

Azok után, hogy a sprintfutamot megnyerte, Jorge Martín számára csalódást keltően alakult a Katari Nagydíj főversenye. A Pramac versenyzőjének már a rajtja is rosszul sikerült, miután a hátsó kereke kipörgött, majd egyre csak távolodott az élbolytól. Miután csapattársa, Johann Zarco védte őt, amikor tudta, a spanyol pilóta a tizedik helyen ért célba, így hátránya 21 pontra nőtt a második pozíciót megszerző Francesco Bagnaiával szemben a szezonzáró valenciai hétvége előtt.

Di Giannantonio legyőzte Bagnaiát, aki a felesleges manővere ellenére is közel került a címvédéshez

A leintés után Martín kijelentette, hogy „ellopták tőle a bajnoki címet”, és többször is arra utalgatott, hogy valamilyen összeesküvés áldozata lett. Elsősorban a hátsó gumit okolta a kudarcért, és úgy fogalmazott, hogy csalódott, hogy egy rossz gumi miatt dől el a bajnokság. A Michelin kétkerekű versenyzésért felelős menedzsere reagált a 25 éves motoros kritikájára.

Sokat sejtető szavak Martíntól a borzalmas futama után: Ellopták tőlem a bajnoki címet

„Az egyetlen negatív megjegyzés Jorge Martín teljesítményével kapcsolatos – nyilatkozta Piero Taramasso. – Először a hátsó gumira panaszkodott, majd az elsőre is, mert nagyon hajtott. Szóval megnézzük az adatokat, mert jelenleg nem könnyű bármit is mondani a gumikról. Az egyetlen, amit [ebben a fázisban] el tudunk mondani, az az abroncs története. A gumit Franciaországban gyártották, majd egyenesen ide hozták el. Soha nem szerelték fel, soha nem melegítették fel [a verseny előtt]. Szóval egyelőre semmilyen jel nem utal [problémára], de megvizsgáljuk az adatokat, amelyeket a csapattól kapunk, és amint lesz valami hírünk, tájékoztatjuk Jorgét, a Pramacot és mindenkit arról, hogy mi történt.”

A hétvége során nem csak Martín panaszkodott a gumira, hiszen a sprintfutam után Bagnaia szintén a hátsó abroncsot emelte ki. Akkor elmondta, hogy az edzésen még kiválóan működött a kemény keverék, de a versenyen már nem, míg vasárnap kiemelte, hogy egy nappal korábban is ilyen teljesítményre számított. A címvédő hangsúlyozta, hogy a kisebb eltérésnek is hatalmas jelentősége lehet.

Di Giannantonio visszavágott a kétkedőknek, Bagnaiát a szélárnyék sodorhatta volna óriási bajba

„Egyre gyorsabban és gyorsabban megyünk – kezdte. – Tavaly néhány pályán, például Malajziában tíz-tizenöt-húsz másodperccel voltunk lassabbak [az idei tempónál]. Szóval egy apróság a gumikon nagy lépést jelenthet. Szombaton elmondtam, hogy [a sprinten] a hátsó gumim nem volt olyan [közel] a tökéleteshez, mint délelőtt [valójában délután – a szerk.], és emiatt két-három tizedet veszthettem körönként. Ez a tempót és a színvonalat figyelembe véve semmiség, de nagy különbséget jelenthet. Szóval ezzel meg kell birkóznunk. Egy ilyen helyzetben az embernek a maximumot kell kihoznia magából. Szombaton talán szerencsém volt, mert a futam csak tizenegy körből állt.”

A MotoGP gumiszállítójának kétségtelenül nem volt könnyű dolga a hétvége előtt, hiszen tavasszal újraaszfaltozták a pályát, így semmilyen releváns adatuk nem volt a hétvége előtt. Éppen ezért mind az első, mind a hátsó gumik tekintetében egy extra specifikációval készültek a megszokotthoz képest. Az első szabadedzésen a pilóták még meglehetősen lassúak voltak, de Maverick Viñales már pénteken este megdöntötte volna a pályacsúcsot, ha körét nem veszik el sárga zászló miatt.

„Nemcsak a pálya felülete volt új, de [a hétvége előtt] soha nem futott rajta a gyorsaságimotoros-vb-n szereplő pilóta – magyarázta Taramasso. – Semmilyen tesztet nem lehetett szervezni előtte, és az első tesztelés egy »tiszta« pályán tényleg ugrás volt az ismeretlenbe. Nagyon gyorsan kellett elemeznünk, de a második tréningtől [az edzéstől – a szerk.] kezdve a köridők csökkenni kezdtek. A másnapi időmérő során aztán megdőlt néhány rekord, ami annak a jele, hogy jó döntéseket hoztunk a gyárban a megfelelő specifikációk kiválasztásával, majd a pályán a beállítások során.”