2024. április 27. 10:04
KezdőlapNégykerékHivatalos: Valentino Rossi rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen

Hivatalos: Valentino Rossi rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen

Valentino Rossi is szerepel a legendás Le Mans-i futamot magába foglaló autós Endurance Világbajnokság jövő évi nevezési listáján. A kilencszeres MotoGP-bajnok egy BMW-vel fog elindulni a rangos sorozat versenyein.

Közzétették a GT3-as nevezési listát az autós Endurance Világbajnokság (WEC) 2024-es szezonjára. A hivatalosan LMGT3-nak nevezett kategória esetében kötelezően le kellett adni egy pilóta nevét a jelentkezés benyújtásakor. A BMW két autóját működtető W Racing Team, közismert nevén WRT által a 46-os rajtszámú M4 GT3-nál megnevezett versenyző Valentino Rossi volt.

Rossi a BMW-nél, Kubica a Ferrarinál – íme a WEC 2024-es mezőnye

Azt még nem hozták nyilvánosságra, hogy kik lesznek a Doktor csapattársai, egyelőre csak annyi biztos, hogy Augusto Farfus nem lesz az, hiszen őt a másik autóba nevezték. Az LMGT3 géposztályban a szabályok szerint továbbra is Pro-Am rendszer alapján kell összeállítani egy-egy autó legénységet. Ez azt jelenti, hogy egy egységben maximum egy arany- vagy platinalicenszes pilóta lehet, mellette pedig egy ezüst, illetve egy bronz minősítéssel rendelkező versenyző kaphat helyet. Rossi jelenleg ezüstlicensszel rendelkezik, így ő egy nála „jobb”, illetve egy „rosszabb” társat üdvözölhet majd.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy a WEC-ben szerepelhetek. Számomra a következő lépés a világbajnokságon való részvétel, hiszen így nemcsak Európában, hanem újra a világon többfelé versenyezhetek majd. Most, a szezon végén már elmondhatom, hogy ismerem az autót, de ez a formátum, hogy három különböző kategóriát képviselő pilóta fog egy csapatot alkotni, még új nekem. Összességében úgy gondolom, hogy nagyon jó pozícióban leszünk” – mondta az urbinói versenyző.

„Valentino Rossi nagyon erős teljesítménnyel debütált Le Mans-ban, és azonnal nyerni is tudott a BMW M4 GT3-mal. Általánosságban az egész első éve, amelyet BMW pilótaként teljesített, lenyűgöző volt. Meg vagyok győződve arról, hogy fontos szerepet fog betölteni a WEC-ben, ráadásul nézőcsalogató is lesz” – nyilatkozta Andreas Roos, a BMW M Motorsport feje.

A 44 éves pilóta hosszú távon elgondolkozhat akár még egy kategóriaváltáson, hiszen jövőre már a BMW is indít „hiperautót” (BMW M Hybrid V8) a világbajnokságon. Rossi már megtette az első lépést ebbe az irányba, hiszen a WEC szezonzáróján tesztelt egy LMP2-es autót.

Rossi 2021-ben vonult vissza a MotoGP-ből, azóta pedig kettőről négy kerékre váltott. A WRT csapatához szerződött, amely akkor még Audi R8 LMS Evo II-esekkel versenyzett a GT World Challenge Europe sorozatban. A Sprint Cupban tíz forduló alatt két versenyen szereztek pontot Frédéric Vervisch-sel, és a tizenhatodik helyen végeztek az összetettben. Ami az Endurance Cupot illeti, ott hétből háromszor jött össze a pontszerzés a Nico Müllerrel kiegészült párosnak, és ugyancsak tizenhatodikként zártak.

A WRT idén BMW M4 GT3-asokra váltott, Rossi pedig új váltótársakat kapott. Az olasz pilóta eredményei a Sprint Cupban rengeteget javultak: Maxime Martinnal megnyerték a második misanói futamot, összességében pedig az ötödik pozícióban zárták a pontversenyt. Az Endurance Cupban már nem volt ekkora előrelépés, hiszen Farfusszal kiegészülve ismét hétből háromszor szereztek pontot, és a tabella tizenötödik helyén fejezték be az idényt.

Rossi idén is elindul az egyik leghíresebb GT-versenyen

Rossi emellett kategóriagyőzelmet aratott Jérôme Policand-nal a Road to Le Mans, vagyis a Le Mans-i 24 órás viadal betétversenyének második viadalán. Ezt pedig a WRT honlapján az autóversenyzői karrierje legnagyobb eredményének nevezte. Ugyanitt azt is megtudhatjuk, hogy mi a kilencszeres világbajnok személyes célja ebben a számára relatíve új szakágban: „megpróbálni gyorsabb és erősebb lenni, és az egyik legjobb GT-pilótává válni”.