back to top
2024. május 03. 06:21
KezdőlapMotoGPMartín főnöke még mindig várja a Michelin elemzését a katasztrofális katari futamról

Martín főnöke még mindig várja a Michelin elemzését a katasztrofális katari futamról

Gino Borsoi ingerülten reagált a Michelin egyik vezetőjével készült interjúra. A Pramac csapatfőnöke szerint a gumigyártónak nem vádaskodnia kellene, hanem elküldeni nekik az elemzések eredményét, amivel még mindig adósak. Az olasz szakember emellett a Ducatival folytatott közös munkájuk részleteiről is beszámolt.

A Michelin kétkerekű versenyzésért felelős menedzsere, Piero Taramasso nemrég a La Gazzetta dello Sportnak adott egy hosszabb interjút, amiről mi is beszámoltunk. Taramasso számos érdekes témát érintett ebben a beszélgetésben, köztük Jorge Martín katari esetét is. A spanyol pilóta a szezon utolsó előtti hétvégéjén nagyszerű motorozással megnyerte a sprintet, majd a főfutamon csak a tizedik helyen ért célba. Martín a leintés után a Michelint, illetve a rossz minőségű gumikat hibáztatta a csalódást jelentő eredményéért.

A Michelin főnökét bántják az „abszurd” kritikák, szerinte sokan nem látják a kiváló eredményeket

Taramasso az említett interjú során elárulta, az eddigi vizsgálataik alapján nem az abroncsokkal volt a gond, hanem a madridi versenyző hibázott, az ő vezetési stílusa tette tönkre a gumikat. Ezt pedig a Pramacnál nem hagyhatták szó nélkül.

„A katari verseny nagyon furcsán alakult, Jorge teljesítménye távol volt attól, amire általában képes. A Pramac és a Ducati már közösen elvégzett egy elemzést, amelynek az lett az eredménye, hogy sem a vezetéssel, sem a motor beállításaival nem volt probléma” – nyilatkozta Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke az AS-nek.

„Amikor Taramasso azt mondja, hogy Jorge teljesítménye nem volt a megfelelő szinten, akkor szeretném azt gondolni, hogy nem mutogat ujjal a pilótára, hiszen ő egy intelligens ember, és egy intelligens ember nem csinálna ilyet. Továbbá abban is reménykedem, hogy nem azt akarta sugallni, hogy Jorge volt az, aki nem végezte el jól a munkáját. Szeretném leszögezni, hogy a mai napig várjuk a Michelintől a teljes körű elemzést. Az első vizsgálat után a Michelin azt kommunikálta, hogy nem találtak hibát a gyártási folyamatban, és ezt mi el is fogaduk, de a gumi összetételének elemzésére még mindig várunk, pedig már egy hónapja volt az a verseny.”

„Martín nem felejtett el vezetni a guminyomás körüli mizéria miatt egyik napról a másikra a katari hétvégén. Olyan nincs, hogy valaki szombaton megszerzi a győzelmet, aztán egy nappal később meg csak a tizedik lesz ugyanazokkal a beállításokkal. Ez teljességgel lehetetlen!”

Az olasz szakember egy fontos kérdésben tisztázta a csapat álláspontját, hiszen leszögezte, hogy Martín a futamot követő legelső nyilatkozatával szemben a csapatnál soha nem gondolták azt, hogy valaki direkt szabotálni akarta volna őket. „Mi egyáltalán nem hiszünk az összeesküvés-elméletekben, illetve sohasem gondoltuk azt, hogy valaki állna emögött. Azt hiszem, hogy az egy szerencsétlen vasárnap volt egy kiemelkedő szombat után, egyszerűen csak ennyi, ilyen a versenyzés.”

Bohózattá válik a MotoGP 2024-es idénye? – a sportigazgató elismerte, beszélni kell a Michelinnel

Martín a Ducati gyári pilótája, Francesco Bagnaia ellen harcolt a világbajnoki címért. Ennek ellenére a bolognai gyártó semmilyen segítséget nem tagadott meg a Pramactól, amikor a probléma kivizsgálására került a sor.

„A Ducatinál úriemberként viselkedtek velünk. Azt gondolom, hogy a lehető legjobb módon kezelték az ügyet, úgy, ahogy semelyik másik gyártó sem tette volna. A Ducati egy egész csoportot alakított ki a katari problémák feltárására, sok adatot biztosítva nekik, pedig megtehették volna, hogy csak egyetlen mérnököt bíznak meg ezzel a feladattal. Azonban ehelyett Gigi Dall’Igna lett kinevezve a csoport élére, amelynek az volt a feladata, hogy elemezze a motort és a gumikat” – jelentette ki a 49 éves expilóta.

„Aztán volt egy megbeszélés Valenciában, ahol jelen volt a Michelin, a Pramacot pedig én képviseltem, és ott azt a végkövetkeztetést hallhattuk, hogy nem a motorral volt a probléma. A gumi hőmérséklete a rajt előtt konkrétan még jobb is volt – pontosan négy fokkal volt magasabb –, mint egy nappal korábban. Akkor az is kiderült, hogy nem is Jorge vezetésével volt a baj, hiszen ugyanúgy kezdte el húzni a gázkart és kezelte a kuplungot, mint a szombati győzelme alkalmával. Szeretném hozzátenni, hogy Jorge egész szezonban a Ducati egyik legjobb pilótája volt, és nem hiszem, hogy aznap csak úgy elfelejtett volna vezetni.”

Szabotázs vagy sem, a legnagyobb kérdés az: kinek kell majd lenyelnie a békát?