Alessio Salucci, a VR46 csapatigazgatója arról számolt be, hogy a jelenleg a Ducati szatellitcsapataként működő istállónál még nem döntötték el, hogy 2025-től melyik gyártó motorjait fogják használni.
Valentino Rossi alakulatánál még nem határoztak arról, hogy hosszabbítanak-e a Ducatival – erről beszél Alessio „Uccio” Salucci. A VR46 csapatigazgatója szerint a KTM és Yamaha is a lehetőségek között van, ennek az egyik oka az lehet, hogy nem sikerült kiharcolniuk a gyári motort a bolognaiaktól.
„A legfontosabb dolog, hogy van egy további két évre szóló hosszabbítási opciónk, szóval bármennyire abszurdnak is hangzik, de akár holnap is eldönthetnénk, hogy 2025-re és 2026-ra a Ducatinál maradunk. Azonban már idáig is mindenkivel tárgyaltam, és ezt nem is félek elmondani, beszéltem a Ducatival, a KTM-mel és a Yamahával is. Viszont most még egy kicsit korán van ahhoz, hogy végleges döntést hozzunk, bár én azért azt szeretném, hogy ne halogassuk túlságosan. Ez egy nagyon fontos döntés lesz, amely befolyásolni fogja a jövő évet is, de igazából majd az első futam után szeretném felmérni a helyzetünket, hogy egy igazán jó választ tudjunk adni erre a kérdésre” – mondta Rossi gyermekkori barátja a GPOne.com-nak.
„Élősködőnek” tartották Rossi legjobb barátját, aki nem értette, miért kezelték őt másképp
„Talán a Yamahánál és a KTM-nél jobban a központi projekt részei tudnánk lenni, mint most a Ducatinál. Viszont az is igaz, hogy Gigi [Dall’Ignával] és Claudio [Domenicalival] is nagyon jól kijövök. Kívülről talán úgy tűnhet, hogy a Gresini és mi csak a második vonalban vagyunk a Pramac mögött, de bármikor kértem valamit tőlük, azt azonnal megkaptuk, sőt néha még többet is. Az elmúlt napokban sokat beszéltem Gigivel, szeretnénk együtt folytatni a fejlődést, de hamiskodni sem szeretnék, hiszen sosem tudhatod, hogy mit hoz a holnap, a lényeg, hogy egyelőre még mindenkivel tárgyalok.”
Marco Bezzecchi, a VR46 pilótája a hírek szerint sokáig közel állt ahhoz, hogy a Pramachoz igazoljon az onnan távozó Johann Zarco helyére. Salucci szerint jó döntést hozott a tabella harmadik helyén végző motoros azzal, hogy végül nem váltott, mivel a közeg, amelyben felnőtt, többet jelenthet a 25 éves versenyzőnek, mint a legújabb specifikációkkal rendelkező motor. Ennek ellenére a csapatvezető komolyan vette annak a lehetőségét, hogy elveszíthetik a pilótát.
„Ha őszinte akarok lenni, akkor igen, féltem tőle, hogy eligazol tőlünk. Csalódott lettem volna, ha ez megtörténik, még akkor is, ha örültem volna, hogy egy olyan jó csapathoz kerül, mint a Pramac, amely megnyerte a csapat-világbajnokságot, és gyári motort tudott volna neki adni. Azonban azután, hogy beszéltem Marcóval, ez a félelem teljesen eltűnt belőlem, hiszen nagyon kicsi kora óta ismerem már, és láttam a szemében az őszinte vágyakozást arra, hogy nálunk maradjon. Szóval átgondoltam, hogyan tudnánk neki a legjobbat nyújtani, technikai és anyagi szempontból is. Szerintem végül jó döntést hozott, mivel hagyta, hogy a szíve vezesse, és azt hiszem, a mi csapatunk többet tud nyújtani neki annál, mint amennyit egy gyári felkészítésű motor tudott volna” – nyilatkozta az olasz szakember, akinek új csapatnevet kell majd megszokni a következő szezonban.
Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve
Az újságíró megkérdezte Saluccit, hogy nem lett volna-e arra lehetőség, hogy Bezzecchi a VR46-nál üljön fel gyári motorra. „Minden lehetséges módon próbáltam ezt elérni Giginél, de ő mindig azt mondta, hogy az időzítés kérdése az egész. Kissé csalódott voltam, hiszen véleményem szerint mind Marco, mind a csapat megérdemelte volna, de hát sajnos ez nem jött össze, viszont így is megpróbáljuk majd a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló dolgokból. Bezzecchi már kipróbálta a 2023-as motort a valenciai teszten, és eléggé tetszett neki.”