2024. április 27. 11:14
KezdőlapOffroadLiszka dobogós helyezéssel, Zsigovits sérüléssel zárta a Superenduro-vb németországi fordulóját

Liszka dobogós helyezéssel, Zsigovits sérüléssel zárta a Superenduro-vb németországi fordulóját

Németországban rendezték meg a Superenduro-világbajnokság harmadik fordulóját. A juniorok között induló Liszka Roland másodikként fejezte be a fordított rajtrácsos versenyt, összetettben pedig a negyedik helyen zárta a napot. Zsigovits Norbert megsérült az időmérőn, így Szőke Márkkal ellentétben nem tudott rajthoz állni a Prestige kategória futamain.

A lengyelországi versenyt követően Németországban folytatódott a 2023/2024-es FIM Superenduro-világbajnokság szezonja, amelynek keretében 2024. február 3-án Budapestre, az MVM Dome-ba is ellátogat majd a mezőny. A riesai forduló futamain a Hungarian Motorsport Academy pilótái közül csak Liszka Roland és Szőke Márk képviselte a magyar színeket, mivel Zsigovits Norbert az időmérőn megsérült, így nem tudott rajthoz állni.

Zsigovits a közösségi médiában üzent a hazai szurkolóknak, és kiemelte, mindent megtesz a gyors felépülésért, mivel a magyarországi fordulón mindenképpen ott szeretne majd lenni. Azt is megosztotta, hogy a jobb középső ujján szenvedett nyílt törést, ezért szükség volt egy műtétre, amelyet még aznap elvégeztek a riesai kórházban.

Liszka futamot nyert a juniorok között a Superenduro-vb lengyelországi állomásán

Junior kategória

Az időmérőn Liszka a harmadik helyet szerezte meg Ashton Brightmore és Suff Sella mögött. A rajtnál az ötödik pozícióból induló Milan Schmüser jött el elsőként, de Brightmore nem sokkal később meg tudta előzni, ezután pedig a brit pilóta gyorsan ellépett a mezőnytől. Schmüser az utolsó előtti körben túlvállalta magát és bukott, így Sella vette át a második helyet. Liszkának nem alakult jól a futam, a rajt után megszerzett hatodik pozícióból nem tudott előrelépni a leintésig. A viadalt végül Brightmore nyerte meg az izraeli versenyző előtt.

A második, fordított rajtrácsos futamon megint Schmüser kezdett a legerősebben, és már a második körben az élre állt, majd két perccel a vége előtt Sulla vette át a vezetést tőle. Az első versenyt megnyerő Brightmore-nak nem sikerült jól ez a futam, hibázott a híd elemnél, és csak a negyedik helyen tudta folytatni a viadalt. A tizenkettedik pozícióból rajtoló Liszka eközben nagyszerű motorozással feljött a harmadik helyre. A váci motoros a vége előtt valamivel aztán a második helyet is átvette, amelyet a leintésig megőrzött a brit vetélytárs támadásai ellenére. A futamot végül az izraeli pilóta fejezte be az élen.

Az utolsó viadalt harmadikként kezdte meg Liszka, aki a rajt után a második helyért harcolt Brightmore-ral és Schmüserrel, miközben az élen álló Sella folyamatosan távolodott a mezőny többi részétől. Az izraeli pilóta mögött egymással harcoló trió kissé összeakadt a hídnál, emiatt a magyar versenyző visszaesett az ötödik pozícióba. Az utolsó kör legvégén Sella a lekörözött pilóták miatt csak nagyon lassan jutott át az egyik elemen, de ennek ellenére Brightmore előtt tudta befejezni a futamot. Liszka végül a versenyt az ötödik, a fordulót pedig a negyedik helyen zárta, és elnyerte a Holeshot díjat.

Prestige kategória

Ahogy már említettük, egy, a magyar szurkolók számára szomorú hírrel indult a királykategória küzdelme Szászországban: Zsigovits Norbert az időmérőn eltörte a középső ujját a jobb kezén, így nem tudott rajthoz állni. Ennek megfelelően Szőke Márk volt az egyetlen honfitársunk a királykategória mezőnyében, aki a kvalifikáción a tizenegyedik időt motorozta.

Az időmérőn Billy Bolt is összeszedett egy kisebb sérülést, ezért úgy tűnt, itt a lehetőség Jonathan Walker számára, hogy ledolgozzon valamennyi hátrányt a bajnoki tabellán. Ráadásul Walker futotta meg a leggyorsabb kört, így ő indulhatott az első kanyarban helyzeti előnyt biztosító legbelsőbb ívről. Ennek ellenére a rajt után a háromszoros Superenduro-bajnok tudott az élre állni, de honfitársa négy perccel a vége előtt meg tudta előzni, és rövidesen egy jól látható előnyt épített ki magának. Azonban az utolsó körben Bolt több mint három másodperces hátrányt ledolgozva felzárkózott Walkerre, akit ezt követően maga mögé is utasított, és megnyerte a versenyt. Az összecsapás után kiderült, a fiatalabb brit pilóta technikai problémával küzdött a verseny utolsó részében: elromlott a hátsó fékje. Szőke a tizenkettedik pozícióban zárta a viadalt.

A magyar pilóta a második helyről vághatott neki a fordított rajtrácsos versenynek. A nagy kavarodást hozó rajtot követően Walker vette át a vezető helyet a helyi Tim Apolle megelőzésével. Bolt csak két és fél perccel a leintés előtt tudta maga mögé utasítani a németet, így nagy lemaradásban eredhetett riválisa után. A fiatal angol a verseny végére teljesen elfáradt, ezért egy akadály túl nagy falatnak bizonyult számára, és a földre került. Bolttól innentől kezdve senki sem vehette el a futamgyőzelmet, Walker végül másodikként fejezte be az összecsapást, Szőke pedig a tizenegyedik helyen végzett.

A forduló utolsó futamán a rajt után a bajnokságot domináló duó foglalta el az első két helyet, Walker – Bolt sorrendben. Három perccel a vége előtt a rutinosabb brit pilóta hibázott, és lemaradt honfitársától. Szőke folyamatosan javított a pozícióján a tizenegyedik helyről indulva, egy perccel a vége előtt már kilencedikként motorozott. Bolt eközben mindent megtett a felzárkózásért, de az utolsó körben túl nagy kockázatot vállalt a híd előtt, ezért hibázott, így végül meg kellett elégednie a második hellyel Walker mögött. Azzal vigasztalódhatott, hogy az összetett értékelésben ő végzett az első pozícióban, ezzel tovább növelve előnyét a tabellán. A magyar versenyző tizedik helyezéssel zárta a napot.