Összegyűjtötték a MotoGP-versenyzők 2023-as alapfizetéseit, a legtöbb pénzt továbbra is Marc Márquez viszi haza. Meglepetés akkor érhet minket, ha a tavaly kiemelkedően teljesítő Jorge Martín vagy éppen Marco Bezzecchi nevét keressük meg, ugyanis mindketten csak a lista aljára fértek oda.
Egy holland oldal, a racesport.nl a sportspayouts.com adataira alapozva összeszedte, mennyit kerestek a MotoGP pilótái a 2023-as szezonban. Fontos kihangsúlyozni, hogy a szerződések nem nyilvánosak, így semelyik összeget nem lehet készpénznek venni. Ráadásul ez a lista – hasonlóan a tavalyihoz – csak a csapatok által kifizetett alapbéreket tartalmazza, a bónuszokat és a személyes szponzorációkat nem. Hozzá kell még tenni, hogy a felsorolásban csupán az állandónak szerződtetett versenyzők szerepelnek.
Marc Márquez az élen, utána jön a meglepetés – ennyit kerestek tavaly a MotoGP versenyzői
A lista első helyén továbbra is Marc Márquez áll (16 millió dollár), aki nemrég maga is elismerte, hogy az elmúlt években az övé volt a legmagasabb fizetés a MotoGP-ben. Viszont azzal, hogy az idei szezonra a Gresinihez igazolt, anyagilag nagy áldozatot vállalt, hiszen mostantól jelentősen kevesebbet utal majd neki csapata, mint amennyit megszokott. Korábban felröppent az a pletyka, hogy ingyen fog motorozni az olasz csapatnál, ezt azonban egyértelműen cáfolta.
Közvetlenül Márquez után, bár az összeget tekintve jelentősen lemaradva, Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo (mindketten 5 millió dollár) következnek. Ennek a két pilótának a pozíciója senkinek sem jelenthet meglepetést, hiszen személyükben az utolsó két MotoGP-bajnokot tisztelhetjük.
Az eredményekhez viszonyítva a legnagyobb csapaton belüli aránytalanságot a Pramacnál találhatjuk, hiszen amíg a bajnoki címért az utolsó versenyig harcban lévő Jorge Martín csak 670 ezer, addig Johann Zarco 4 millió dollárt keresett.
A 2024-es idényre a Hondához igazoló Luca Marini erős kritikát kapott azért, mert a „pénzt választja a versenyképes motor helyett”. Ezt a negatív képet azonban eléggé árnyalja, hogy a tavalyi szezonban kiemelkedően teljesítő csapattársával, Marco Bezzecchivel együtt csak a lista alján kaptak helyet (350 és 300 ezer dollár). Csapatszinten a VR46 költötte a legkevesebbet a versenyzők bérére, viszont ezen majd az új főszponzoruk, a tőkeerős Pertamina érkezése változtathat. Bezzecchihez hasonlóan az eredményeihez képest nagyon alulfizetett volt Fabio Di Giannantonio (300 ezer dollár) is.
A pénz miatt igazolna a Hondához Marini? – Lorenzo rossz ötletnek tartja
A 2022-es szezonhoz képest a legnagyobb változásokat a gyári Apriliánál fedezhetjük fel. Maverick Viñales az előző listán még a második helyet foglalta el, ahonnan a negyedikre „zuhant vissza” (körülbelül 10,85 millió dollár helyett tavaly már csak 4 milliót keresett). Csapattársának, Aleix Espargarónak pedig egy ellenkező irányú lépéssel alulról sikerült a középmezőnybe ugrania (815 ezer helyett 3 millió dollár).
A lista egy egész szezonra vetített fizetéseket tartalmaz amerikai dollárban.
A 2023-es MotoGP-idény állandó pilótáinak alapfizetése
- Marc Márquez (Repsol Honda Team): 16 millió dollár
- Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team): 5 millió dollár
- Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP Team): 5 millió dollár
- Maverick Viñales (Aprilia Racing): 4 millió dollár
- Johann Zarco (Prima Pramac Racing): 4 millió dollár
- Joan Mir (Repsol Honda Team): 3 millió dollár
- Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing): 3 millió dollár
- Aleix Espargaró (Aprilia Racing): 3 millió dollár
- Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team): 2,5 millió dollár
- Álex Rins (LCR Honda Castrol Team): 2,2 millió dollár
- Pol Espargaró (GasGas Factory Racing Tech3): 2 millió dollár
- Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP Team): 1 millió dollár
- Álex Márquez (Gresini Racing MotoGP): 1 millió dollár
- Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing): 1 millió dollár
- Miguel Oliveira (CryptoDATA RNF MotoGP Team): 750 ezer dollár
- Jorge Martín (Prima Pramac Racing): 675 ezer dollár
- Nakagami Takaaki (LCR Honda Idemitsu Team): 650 ezer dollár
- Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team): 350 ezer dollár
- Augusto Fernández (GasGas Factory Racing Tech3): 300 ezer dollár
- Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP): 300 ezer dollár
- Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team): 300 ezer dollár
- Raúl Fernández (CryptoDATA RNF MotoGP Team): 300 ezer dollár
A MotoGP-csapatok által az állandó pilótáiknak kifizetett bérek összege a 2023-as szezonban
- Repsol Honda Team: 19 millió dollár
- Ducati Lenovo Team: 7,5 millió dollár
- Aprilia Racing: 7 millió dollár
- Monster Energy Yamaha MotoGP Team: 6 millió dollár
- Prima Pramac Racing: 4,675 millió dollár
- Red Bull KTM Factory Racing: 4 millió dollár
- LCR Honda Castrol Team: 2,850 millió dollár
- GasGas Factory Racing Tech3: 2,300 millió dollár
- Gresini Racing MotoGP: 1,300 millió dollár
- CryptoDATA RNF MotoGP Team: 1,050 millió dollár
- Mooney VR46 Racing Team: 650 ezer dollár