Casey Stoner úgy véli, Giacomo Agostini, Mick Doohan, Valentino Rossi és Marc Márquez kétségtelenül a négy valaha volt legjobb motorversenyző. Stoner azt is felfedte, ki közülük az abszolút etalon számára.
A szurkolók legnagyobb örömére mostanában sok szereplést vállalt Casey Stoner, és számos érdekes témában megnyilvánult. Nemrég azt árulta el, melyik motoros képességeit irigyli leginkább, most pedig felfedte, melyik oldalon áll a GOAT-vitában (Greatest Of All Time – Minden Idők Legjobbja).
Stoner egy „embertelen” dolgokra képes spanyol pilóta képességeit szeretné a magáénak
„Szerintem minden kétséget kizáróan Giacomo [Agostini] és Mick [Doohan] a valaha volt legjobbak. Utóbbit sokszor nem veszik figyelembe ennél a kérdésnél, mivel ő nem nyert annyi bajnoki címet vagy futamot, mint mások, de senki sem tudja, milyen visszatérni egy sérülésből. A többi pilótának, aki nála több eredményt ért el, sohasem kellett úgy megküzdenie a sérülésekkel, mint neki. Nem hiszem, hogy bárki másnak sikerült volna [jól teljesítenie] olyan helyzetben, amilyenben ő volt. Szóval, számomra Mick a legnagyobb, utána [és Agostini után] pedig valószínűleg Valentino [Rossi], és Marc [Márquez] jönnek. Nehéz lenne másokat megnevezni” – mondta Stoner a La Gazzetta dello Sportnak.
Az említett négy versenyző a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának legeredményesebbjei. Doohan annyiban lóg ki lefelé ebből a sorból, hogy őt „csak” öt 500 köbcentis vb-címet tudhat a magáénak, a másik három pilóta pedig más géposztályokban is felért a csúcsra, ráadásul nem csak egyszer. Agostini a királykategóriában nyolc, a többiben hét trófeát gyűjtött – az olasz legenda ezeket mind a 350 köbcentis vb-n szerezte –, utóbbiakban Rossi és Márquez kettő-kettő, a nagyok között pedig hét, illetve hat bajnoki címet nyertek. Ami pedig Doohannek a Stoner által említett 1992-es sérülését illeti, annak súlyosságáról, következményeiről ebben a cikkünkben olvashatnak.
Stoner arról is nyilatkozott, szerinte melyik pilóta érte el a legkevesebbet a tehetségéhez képest. „Azt hiszem a leginkább alulteljesítő Dani Pedrosa volt. Amikor valakinek lehetősége van motorozni vele, és megfigyelni, mire képes, senki sem érti, hogyan tudhat ilyeneket ennyire kis termetű srácként.”
„Igazából már én is túl kicsi voltam a MotoGP-hez, pedig én legalább 59 kiló voltam, Dani meg csak úgy 55-56 lehetett. Mindenki azt gondolja, előnyös könnyebbnek lenni, de ezek nagy, nehéz, erőteljes motorok, nem tudsz annyira stabil lenni velük, ha kicsi vagy, szóval szerintem elképesztő volt, ahogyan Dani mégis képes volt erre. Az egész pályafutásom alatt együtt versenyeztünk, akkor sem értette senki, hogy lehet ennyire gyors.”
Az ausztrál pilótával egyetértésben sokan gondolják úgy, hogy Pedrosa volt a legjobb versenyző azok közül, akik nem értek fel a csúcsra a királykategóriában. A tavalyi MotoGP-bajnoknak, Francesco Bagnaiának pedig egészen konkrétan az a véleménye, hogy a 158 centiméter magas motorosnak „van az egyik legjobb stílusa a világon”.
Jelenleg egy másik kis termetű spanyolnak, Álvaro Bautistának vannak gondjai a testalkata miatt. A kétszeres Superbike-bajnoknak jövőre egy új szabály miatt hét kilogrammnyi ballasztot kell majd magával cipelnie a futamokon, illetve vetélytársai többször azt hangoztatták, hogy leginkább a mérete miatt tud ennyire sikeres lenni.
Bautista viszont korábban kielemezte, miért nem előnyös a versenyzésben az ő termete, és a SPEEDWEEK.com-nak kiemelte, hogy beszélt erről a Stoner által említett kérdésről Pedrosával. „Annak idején beszéltem Dani Pedrosával erről a kérdésről. Kiderült, hogy az ő esetében az, hogy kicsi és könnyű volt, megakadályozta őt a győzelemben.”