Megtartotta a bemutatóját a gyári Ducati. Ennek keretében leleplezték az idei MotoGP-, illetve Superbike-motorjuknak a festését, valamint a hivatalosan is elindították az offroadprojektet.
A Gresini bemutatója után két nappal a gyári Ducati következett a sorban a MotoGP csapatai közül. A bolognai alakulat a szokásoknak megfelelően a Madonna di Campiglió-i síparadicsomban leplezte le idei motorfestését. Szintén megszokottá vált, hogy a Superbike-motort is ekkor mutatják meg a nagyközönségnek, ám ezúttal volt még egy „tartozásuk” a nyilvánosság felé.
Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez
Ami a királykategóriát illeti, a Desmosedici GP24-es elnevezésű versenygép jó eséllyel a mezőny legjobbja lesz. Ahogyan tavaly a 2023-as motort, úgy ezt is négy versenyző használhatja majd. A gyári istállónál nem változott a felállás, vagyis Francesco Bagnaia csapattársa ezúttal is Enea Bastianini lesz, rajtuk kívül a Pramac pilótái, vagyis Jorge Martín és Franco Morbidelli kapják majd meg.
A címvédő tavaly egy újabb szoros küzdelemben, az utolsó forduló főfutamán biztosította be második világbajnoki címét a MotoGP-ben, összességében pedig a harmadik végső győzelmét szerezte meg. Nem kérdés, hogy az idei szezonnak is az egyik legnagyobb esélyesként vág neki. A pályán nyújtott teljesítménye mellett az is érdekes kérdés, hogy mikor jelentik be a valószínűsíthető szerződéshosszabbítását.
Hiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával
Bár rezgett a léc, de a 27 éves pilóta csapattársa idén is Bastianini lesz. A 2022-es bajnokság harmadik helyezettje tavaly került fel a gyári Ducatihoz, ám az első ottani idénye csalódást keltően alakult. Ebben jelentős szerepet játszott két súlyos sérülése, amelyek miatt jó néhány hétvégét ki kellett hagynia. Malajziában viszont bizonyította, hogy nem felejtett el motorozni, hiszen váratlanul megnyerte a sepangi főversenyt.
Bastianini elismerte, a sérülések nélkül is nehezen érte volna el tavalyi célját
A gyári Ducati zsinórban harmadszor segítheti hozzá Bagnaiát a világbajnoki címhez, emellett komoly szerepük lehet a márka sorozatban ötödik konstruktőri elsőségében. Csapatszinten viszont nem meg kell tartani, hanem vissza kell hódítani a győzelmet, hiszen tavaly a Pramac, vagyis a MotoGP történetében először egy szatellitcsapat lett a bajnok.
2024 is here for @pecco63 & @bestia23✅
The @ducaticorse GP24 has been unveiled🔴#MotoGP pic.twitter.com/GHRleDYEAA
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 22, 2024
Ami a Superbike-ot illeti, Álvaro Bautista hasonló célokkal vághat neki a szezonnak, mint Bagnaia, hiszen ő is a triplára hajt a sorozatban elért vb-címek tekintetében. Csapattársa viszont idén már nem Michael Ruben Rinaldi, hanem a 2023-as Supersport-világbajnokságot megnyerő, 2015-től 2021-ig a gyorsaságimotoros-vb Moto3-as, illetve Moto2-es kategóriájában szereplő Nicolò Bulega lesz. Kérdés, hogy az újonc mennyire tudja megnehezíteni a dolgát.
Itt nézhető vissza a gyári Ducati bemutatója
A MotoGP- és a Superbike-motoron kívül a Ducati az újonnan életre hívott offroadprojektet is elindította. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, ennek első embere a korábbii sportigazgató, Paolo Ciabatti lesz. Az olasz szakember általános igazgatóként fogja irányítani az új szakosztályt, és közvetlenül a gyártó vezérigazgatójának, Claudio Domenicalinak fog jelenteni.