2024. február 21. 08:24
KezdőlapMotoGPÚj színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

A MotoGP csapatai közül harmadikként a VR46 is leleplezte idei motorfestését. Az istállóhoz az idei évre új névadó szponzor csatlakozott, így elsősorban mindenki arra volt kíváncsi, hogy ez hogyan befolyásolja a versenygép külsejét.

A Gresini és a gyári Ducati után a VR46 következett a sorban, és szerdán délután ők is leleplezték a 2024-es motorjukat, pontosabban inkább annak festését. A másik szatellitcsapathoz hasonlóan Valentino Rossi alakulata is Riccionéban tartotta az eseményt, de ők a helyi kongresszusi palotát választották arra, hogy leleplezzék külsejüket a nagyközönség előtt.

A VR46 szempontjából az egyik legfontosabb esemény, hogy fő-, illetve névadó szponzort váltottak, és a Mooney helyett már az indonéz állami olajvállalatnak, a Pertamina Lubricantsnek veszik fel a nevét. Ennek következtében az olaszalakulat pontos neve idén Pertamina Enduro VR46 Racing Team lesz, de persze általában továbbra is VR46-ként fogja őket emlegetni a közvélemény.

Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve

Ugyanakkor a bemutató előtt az volt a kérdés, hogy mennyire lesz jelentős a változás a festést illetően az új támogató érkezésének köszönhetően. Nos, ahogyan arra számítani lehetett, amellett, hogy a sárga megmaradt domináns színként, a másik fő szín a fehér lett, ahogyan a versenyzők ruházatának esetében is ugyanez a helyzet.

Ami a pilótafelállást illeti, Marco Bezzecchi maradt a csapatnál, és a harmadik idényét fogja megkezdeni a VR46 színeiben. Tavaly ő volt a szezon egyik, ha nem a legnagyobb meglepetése, főleg az év első részében mutatott teljesítményének köszönhetően. Argentínában életében először nyert a királykategóriában, majd még további két alkalommal diadalmaskodott főfutamon. Kulcscsonttörése után viszont beleszürkült a mezőnybe.

Bezzecchi elárulta, miért nem hagyta el Rossi csapatát a Pramacért és a gyári motorért

Csapattársa viszont ezúttal már nem Luca Marini lesz, hiszen a 26 éves versenyző a gyári Hondához igazolt. A helyére Fabio Di Giannantonio érkezett a Gresinitől, aki, mondhatni, Bezzecchiével ellentétes utat járt be. Az idény nagyobbik részében nem voltak jó eredményei, de amikor biztossá vált, hogy Marc Márquez miatt kiszorult előző csapatából, hirtelen feljavult. Ez a folyamat a Katarban aratott győzelmének pillanatában csúcsosodott ki.

Di Giannantonio elmondta, milyen Rossi, avagy a „valaha volt legjobb” versenyzőjének lenni

Bár a nyáron még úgy tűnt, hogy a VR46-nak a csapat-világbajnoki címre is lehet esélye, végül nemcsak a Pramactól kaptak ki, hanem a gyári Ducati is lehajrázta őket. Ugyanakkor mind helyezésben, mind pontszámban hatalmasat léptek előre, utóbbi még a sprintfutamok bevezetésének figyelembevételével is igaz. Bár szó volt róla, hogy idén legalább egy gyári motort kapnak, végül ez nem fog megtörténni, így ennél feljebb nehéz lesz jutniuk. Ellenben ha más gyártók megközelítik a Ducatit, akkor még ez a pozíció is komoly veszélybe kerülhet.

Itt nézhető vissza a VR46 bemutatója