Luca Marini elégedetlenül nyilatkozott a Honda motorjáról a shakedown utolsó napján, azonban azt is hozzátette, hogy szerinte mostanra sikerült rátalálniuk a helyes útra.
A Repsol Honda új pilótája, Luca Marini pénteken és szombaton is motorra ült a 2024-es MotoGP-szezon első hivatalos tesztjén, a shakedownon. Marini neve mellett az első napja végén a kilencedik, a második leintésekor pedig a hetedik legjobb idő állt, utóbbi egyben a hétvégi személyes legjobbja is volt (1:58.935).
Acosta bukott, de előtte megfutotta a shakedown legjobb idejét Sepangban
Marini a szombati etap után elmondta, hogy „jól szórakozott” a sepangi körözésen, és azt is elárulta, hogy „tapasztalt némi előrelépést” a valenciai teszthez képest. Viszont így sem volt teljesen elégedett, szerinte a Honda motorjának „gyorsabbnak kellene lennie”, de leszögezte, hogy már a „jó úton” járnak, megtalálták a „helyes irányt”. „Valenciához képest sikerült előrelépnünk, de ez azért is alakult így, mert a Valenciába elvitt dolgaink nem voltak a legjobbak.” Továbbá úgy gondolja, hogy leginkább a „kigyorsítás, a kanyarsebesség, illetve a tapadás” területén kell még fejlődniük.
A Honda több érdekes aerodinamikai fejlesztést is megmutatott a shakedown alatt, amelyek közül a leglátványosabb az RC213V új farokeleme volt. A teszten a legnagyobb figyelmet azonban így sem ők, hanem az Aprilia kapta. Marini tisztában van vele, hogy ezen a téren van valamekkora lemaradásuk, de bízik a Honda szakértelmében. „Kevesebb tapasztalatunk van ezen a területen, mint más gyártóknak, akik teljesen új megoldásokkal állnak elő, de nekünk is megvannak a saját ötleteink” – mondta az olasz pilóta.
Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére
„Egyszer sem vittük ki sorozatban kettőnél többször ugyanazt a motort. Sok dolgot teszteltünk, ez nem a legjobb teljesítmény eléréséről szólt, hanem a motor alapos megismeréséről. Ez egy másfajta munkamódszer, de ki fog fizetődni. Örülök annak, hogy a Honda összes pilótájának hasonló gondolatai vannak, mind úgy véljük, hogy jó irányba tartunk.”
„A [motornak] nagy a potenciálja, de főleg akkor jó vezetni, amikor egyedül vagy vele a pályán, mert akkor nem látod a többiek teljesítményét – idézi a kritikus hangnemre váltó Marinit a Todocircuito.com. – Amikor átszeled a célvonalat, rosszabb időt látsz, mint amire számítottál. Sok munkát kell még elvégeznünk, a KTM és a Ducati már évek óta dolgozik az aerocsomagján, mi pedig csak most kezdtük el ezt. A motort egyszerű vezetni, de a lehető legjobb teljesítmény eléréséhez még többre lenne szükségünk technikai szempontból, és hát ott van a sebesség hiánya is.”
Mir egyelőre tanácstalan, és úgy érzi, a Honda még nem áll készen a szezonrajtra
Marini a MotoGP-karrierje alatt most először vesz részt közvetlenül egy motor fejlesztésében, hiszen eddig nem egy gyári csapatnál versenyzett. A 26 éves pilóta „imádja” ezt az új szerepkört, és határozott elképzelései vannak arról, hogyan tudja ezt jól csinálni. „Próbálok nagyon pontosan és egyértelműen fogalmazni a megjegyzéseimmel. A japánokkal való kommunikáció néha nehézkes tud lenni, de mi jól megértjük egymást, a bokszban dolgozó csapattagok közül mindenkivel jó kapcsolatom van.”