Jorge Martín egyelőre nem tudta eldönteni, hogy a régi vagy az új burkolattal kezdje meg a szezont, mivel utóbbi annyira nem tetszik neki. Az új motorblokkról azonban jó véleménnyel van, a sepangi teszten elért eredményekkel pedig nem foglalkozik.
Michele Pirro motorján már a shakedownon debütált a Ducati új burkolata. A kedden elkezdődött sepangi kollektív teszten pedig végre a gyári pilóták és Jorge Martín is kipróbálhatták Gigi Dall’Ignáék művét. A Pramac másik versenyzőjét, Franco Morbidellit az előző héten elszenvedett bukása fosztotta meg ettől a lehetőségtól.
Viszont a teszt szerdai része után Martín elárulta, nem biztos, hogy az első versenyhétvégén is ezt a változatot fogja használni, mivel eddig nem teljesen nyerte el a tetszését. A Pramacnak azonban nemsokára döntést kell arról hoznia, hogy az új vagy a régi burkolattal akarnak nekivágni a Katari Nagydíjnak. Ez a kérdés pedig nemcsak a vezetőségnek, hanem spanyol pilótájuknak is fejfájást okozott.
„Nem volt egy könnyű nap – idézi Martínt a Crash.net. – Azt akarták [a Ducati vezetői], hogy az új burkolattal vágjak neki a napnak. Délelőtt aztán így is elég gyorsak voltunk, viszont én nem éreztem magamat annyira jól. Bonyolult nap volt, mivel ma döntenünk kellett volna ebben a kérdésben, de egyelőre nem tudtunk. Holnap rá kell jönnünk, hogy jobb lenne-e az új, vagy az első versenyre még meg kellene-e tartanunk a régit.”
Aero is on the factory Ducati agenda for day 2. Bastianini pits on the new fairing. #SepangTest #MotoGP pic.twitter.com/P3jsTuDPwC
— Peter McLaren (@McLarenMotoGP) February 7, 2024
„Biztos, hogy nagyon sokat dolgoztak rajta, azt akarták, hogy működjön. Azt szeretnék, hogy ezzel menjek, mivel úgy ők is jobban ki tudnák ismerni, még több információt szerezhetnének róla. Viszont én nem akarom emiatt eltéveszteni a jó irányt. Az nem jó, ha néha erre, néha arra indulsz el, ha túl sok mindent megváltoztatsz. Én is szeretném kiismerni, de a vezetési stílusom elvesztése nélkül.”
Martín a részletekbe is belement az új burkolattal kapcsolatban. „Egy kicsit nehezebb, úgy érzem, hogy a motor is nehezebb lett tőle. A fékezés közben jobban érzem magam, de a pálya többi részén küszködöm. Holnap talán majd rájövünk, hogy melyik irányba kellene elindulni, és akkor változtatásokat tudunk végrehajtani a motoron, amelyektől jobban érzem majd magam.”
A sepangi teszt eddig a burkolatkérdéstől eltekintve jól alakult Martínnak. Az első napon ő bizonyult a leggyorsabbnak, és a másodikon is csak Enea Bastianini tudta megelőzni. A keddi körözés után azonban így sem az eredmény miatt volt a legboldogabb a madridi pilóta.
Marc Márquez küszködött, Martín dominált – lezajlott a MotoGP sepangi tesztjének első napja
„Kipróbáltuk az új motorblokkot, amelynek nagyon örülök, még ha nem is tökéletes – mondta Martín a GPOne.com szerint. – Általánosságban előrelépést jelent, de majd még ennél is gyorsabbnak kell lennünk. A több lóerő nem garancia a jobb teljesítményre, mivel lehet, hogy problémáink lesznek a kanyarokban. Az [eredmények] nem érdekeltek, mivel az új motorblokk megismerésére koncentráltunk. A motorhoz sem nyúltunk hozzá, a beállítások is a régiek voltak. Viszont az új motornál még így is azonnal észrevettem, hogy mennyivel hatékonyabban lehet fékezni.”
Martín az ellenfeleikről sem felejtkezett el. „A riválisaink biztosan nem aludtak. A Yamaha és a Honda is sokat fejlődött, különösen az egyenesekben, amelyekben [Luca] Marini meglepően jó volt.”