A Superbike-világbajnokság júliusban sorra kerülő csehországi futamán egy, a kamerarendszerhez csatlakoztatott mesterséges intelligencia fogja segíteni a pályabírókat abban, hogy minél hatékonyabban tudjanak eljárni egy-egy baleset idején.
A Superbike-világbajnokság előzetes naptára szerint idén július 19-21. között rendezik meg a sorozat csehországi fordulóját. A mezőny negyedik alkalommal fogja meglátogatni az ország északnyugati részében fekvő Autodrom Mostot.
Ahol még az elnök is leguggol – helyszíni beszámoló a Superbike-vb csehországi fordulójáról
Ez a helyszín minden évben tartogat valami különlegességet. A Superbike-vb naptárában való 2021-es debütálása óta többek között újraaszfaltozták a pályát, átalakították a rázóköveket és a bukótereket, a fékezési pontok jelölései pedig új helyet kaptak. Nemrég a létesítmény sportigazgatója, Jindřich Hrneček bejelentette, hogy további fejlesztéseket hajtanak végre a 2024-es versenyig, amelyen már a legújabb technológia is segíteni fogja a pályabírók munkáját.
„Az elmúlt évek tapasztalatai alapján további változtatásokat hajtunk végre a pályán. Ezek közül talán a legérdekesebb annak a mesterséges intelligenciának a tesztelése lesz, amely a kamerarendszerhez csatlakoztatva fog segíteni minket abban, hogy hatékonyabban járjunk el a baleseteknél – idézi Hrnečeket a SPEEDWEEK.com. – Egy helyi céggel közösen a bővítésen is dolgozunk. Arra törekszünk, hogy minden évben fejlesszük a versenypályánkat a legújabb szabályoknak és biztonsági ajánlásoknak megfelelően.”
Az ilyen újításokra többek között azért van szükség, mert a pályát a bemutatkozása óta kritizálják a balesetveszélyessége miatt. A tavalyi csehországi forduló során is történt egy nagy port kavaró eset, a hétvége első futamán Toprak Razgatlıoğlu szenvedett el – látszólag minden ok nélkül – egy ijesztő bukást. Ennek ellenére sokan úgy gondolják, hogy az elmúlt évek munkája meghozta a gyümölcsét, és Mostnak sikerült előrelépnie a biztonság terén. Utóbbiak közé tartozik Scott Redding is, aki kijelentette, hogy ma már „az egyetlen veszélyes kanyar a 13-as, a többi nem olyan rossz”.
A hírek szerint a közeljövőben a MotoGP-ben bevezetnek majd egy a mostihoz hasonló működésű, de más funkcióval rendelkező eszközt. A királykategóriában ugyanis ezzel nemcsak a pályabírók, hanem a pilóták dolgát is szeretnék megkönnyíteni a balesetek idején. Ennek a tavaly már tesztelt rendszernek a részleteiről alábbi cikkünkben olvashatnak.
Új biztonsági eszközzel csökkentenék a gázolásos balesetek előfordulásának esélyét a MotoGP-ben