A katari MotoGP-teszten Marc Márquez bizonyult a leggyorsabbnak a tavalyi Ducatin ülő pilóták közül. Ennek ellenére Simon Crafar szerint Fabio Di Giannantonio tudott legjobban alkalmazkodni a Desmosedici GP23-hoz.
A hét elején lezajlott katari MotoGP-teszten Marc Márquez futotta a negyedik legjobb időt, amivel a Ducati-pilóták különversenyében a harmadik helyet sikerült megszereznie. Ráadásul Márquez az előtte végző két márkatársával, Francesco Bagnaiával és Enea Bastianinivel ellentétben nem az idei, hanem a tavalyi Desmosedicit használta.
Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben
Ennek ellenére a jelenleg többek között szakíróként dolgozó és a futamok, illetve az időmérők utáni interjúkat készítő Simon Crafar úgy véli, hogy nem Márquez volt a legsikeresebb a bolognaiak 2023-as motorjához való adaptálódásban a négy ezt a konstrukciót használó versenyző – a Gresini és a VR46 két-két pilótája – közül.
„Azt kell mondanom, hogy legjobban Fabio [Di Giannantonio] alkalmazkodott a tavalyi Ducatihoz – idézi Crafart a Crash.net. – Mind Sepangban, mind Katarban ő érzett rá leggyorsabban a motorra, és ő ült rajta a legkomfortosabban. Neki fekvő beállítást is ő talált a leghamarabb, és a gyorsköröknek is ő vágott neki legelőször.”
„Szóval talán ő alkalmazkodott a legjobban négyük közül a motorhoz, mert ezeket a dolgokat ő csinálta meg a leghamarabb, de persze mindannyian nagyon gyorsak voltak – tette hozzá az 1999-es Brit Nagydíj 500 köbcentis futamgyőztese. – Mindannyian nagyon jól néztek ki, ami unalmasnak hangozhat, de hát ez az igazság. Viszont az a helyzet a tesztekkel, hogy bármit is gondoljunk utánuk, az első verseny végén valószínűleg mást fogunk.”
A katari teszten a nyolcadik helyen végző Di Giannantonio maga is megerősítette, hogy nagyon fekszik neki a tavalyi Ducati, pedig a címvédő, aki az előző szezonban még ezt a konstrukciót használta, korábban ennek az ellenkezőjét jósolta neki.
Di Giannantonio szerint harcban lehet a dobogós helyekért a „hollywoodi stílusú” Katari Nagydíjon
„Tavaly, egyszer Peccóval beszélgettem a motorok közti különbségekről – nyilatkozta a római pilóta. – Ő azt mondta, hogy a 23-as motor miatt kissé meg kell majd változtatnom a vezetési stílusomat, mivel az én stílusom nem passzol ehhez a géphez. Azonban az igazság az, hogy ez a motor kihozza az erényeimet. Ugyanúgy vezetem, ahogy az előzőt, de mégis lehetővé teszi számomra, hogy keményebben nyomjam és gyorsabb legyek, ráadásul jobb visszajelzéseket is ad. Őszintén szólva az én nézőpontomból minden tekintetben jobb, mint az előző.”