back to top
2024. május 03. 18:57
KezdőlapMotoGPA Yamaha igazgatója őszintén beszélt arról, hogy mennyire le vannak maradva a...

A Yamaha igazgatója őszintén beszélt arról, hogy mennyire le vannak maradva a vetélytársaik mögött

Massimo Meregalli, a Yamaha csapatigazgatója kijelentette, hogy még mindig jelentősen le vannak maradva a vetélytársaiktól. A monzai szakember szerint különösen az egykörös tempót illetően kell még fejlődniük.

A katari MotoGP-teszten nem sok bizakodásra okot adó dolog történt a Yamahával, Fabio Quartararo a tizennegyedik, Álex Rins pedig csak a tizenhatodik legjobb időt motorozta. Egy szakíró egyenesen arról beszélt a gyakorlás után, hogy a hangvillások évekkel le vannak maradva a többi gyártó mögött a fejlesztési versenyben.

Hiába fejlődtek, még mindig években mérhető a lemaradása a Yamahának és a Hondának?

A Losail International Circuiten való körözés után a japán istálló mindkét pilótája elégedetlenül nyilatkozott a motorjukról és az eddigi fejlődésükről. Nemrég pedig az is egyértelműen kiderült, hogy Massimo Meregalli, a Yamaha csapatigazgatója is hozzájuk hasonlóan értékeli a helyzetüket.

„Katarban láttuk meg a Malajziában elvégzett munkánk eredményét. Ott derült ki, hogy azoknak a fejlesztéseknek, amelyeket Sepangban raktunk fel a motorra, alapvetően milyen következményei vannak – idézi Meregallit a Crash.net. – A végsebességünk valamennyit fejlődött, de a vetélytársainktól való lemaradásunk továbbra is jelentős. Őszintén, én abban bíztam, hogy mostanra közelebb tudunk kerülni hozzájuk. Ha pedig teljesen őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondanom, hogy nem számítottam arra, hogy a többiek ekkorát tudnak majd előrelépni.”

Nem az egykörös tempó volt a Yamaha erőssége az elmúlt időszakban. A tavalyi szezon során Quartararo többször is csak komoly erőfeszítések árán tudott bekerülni az időmérő második szakaszába. Meregalli elmondása alapján pedig a 2021-es MotoGP-bajnok idén sem nagyon számíthat másra.

„Sajnos nem – válaszolta az olasz szakember arra a kérdésre, hogy sikerült-e előrelépniük az egykörös tempót illetően. – Ez különösen Katarban derült ki, hiszen ott jelentősebbek tudnak lenni a gyorskörök közti különbségek, mint Sepangban. Viszont azért nem kifejezetten rossz a tempónk, persze nincs a legjobb háromban, de nem is olyan szörnyű. De így is erre a területre kell összpontosítanunk minden energiánkat, ezen a téren mindenképpen fejlődnünk kell. Sokszor hatalmas előnyt jelent, ha a mezőny elejéből tudunk rajtolni.”

A Yamaha Quartararo MotoGP-debütálása óta szenved motorjának egy területén