2024. április 20. 13:27
KezdőlapMotoGPMérnöke már hónapokkal korábban látta Di Giannantonio váratlannak tűnő feltámadását

Mérnöke már hónapokkal korábban látta Di Giannantonio váratlannak tűnő feltámadását

Frankie Carchedi elárulta, ő már közvetlenül a nyári szünet után tudta, hogy Fabio Di Giannantonio fel fog támadni. A brit versenymérnök a 25 éves pilótának a futamokon produkált tempójából következtetett erre.

Fabio Di Giannantonio kifejezetten gyenge debütáló szezont produkált a MotoGP-ben, és bár a második idényére javult, sokáig úgy tűnt, hogy ez nem lesz elég arra, hogy maradjon a kategóriában. A szezon több mint kétharmada után, tizennégy forduló alatt mindössze 53 pontot gyűjtött, és a legjobb eredménye mind a sprinten, mind a főfutamon nyolcadik hely volt.

A Japán Nagydíj után azonban valósággal megtáltosodott: Indonéziában negyedikként ért célba, majd Phillip Islanden megszerezte pályafutása első királykategóriás dobogóját, hogy aztán a Katari Nagydíjon egy győzelemmel koronázza meg a szezonját. Sokan mindezt azzal kapcsolták össze, hogy kiderült, Marc Márquez érkezése miatt nincs maradása a Gresininél, de versenymérnöke már jóval korábban látta a feltámadásra utaló jeleket.

Kik lesznek a MotoGP-pilóták „legjobb barátai” a következő szezonban?

„Sokak számára őrültségnek hangzott, de én Silverstone-ban tudtam – nyilatkozta Frankie Carchedi a Crash.Net-nek. – Ha visszamegyünk [az időben], nézzük meg az idejét Pecco [Bagnaiáéhoz] képest az elején. Aztán nézzük meg újra tizenöt kör után, közvetlenül azelőtt, hogy kiállt a bokszba esőgumikért. Ekkor már felzárkózott Peccóra. Szóval ő volt az egyik leggyorsabb, és annak ellenére faragott az idejéből, hogy előznie kellett.”

A brit szakember szavait az adatok is alátámasztják, Di Giannantonio ugyanis a Brit Nagydíj 9. és 16. köre között összesen 1,1 másodpercet hozott Bagnaián. A jó versenytempó azonban önmagában nem volt elegendő, hiszen, ahogyan azt Fabio Quartararo is rendszeresen hangsúlyozza, gyenge időmérős szereplés esetén nincs sok esély felzárkózni az élmezőnybe.

„Ott, Silverstone-ban láttam – fogalmazott Carchedi. – Assenben és a Sachsenringen is láttam jeleket. Azonban, ha az ember hátulról indul, vagy Silverstone esetében az elején visszaesik, a jelenlegi MotoGP-ben nem fog az élre kerülni. Ő maga is tudta: »Csak az időmérő sikerülne«. Végül aztán ez volt a kulcs. A teljes hétvégét össze kell rakni. Hirtelen, azután, hogy az első tíz fordulóban egyáltalán nem voltunk a Q2-ben, a végére elkezdtünk rendszeresen bekerülni a Q2-be. Onnantól pedig teljesen másképp alakult a hétvége. Ha az ember bejut a Q2-be, a negyedik sornál nem indul hátrébbról, bármi is történik, és még ez is jobb, mint ahonnan az év elején indultunk. Phillip Islanden a második sorban volt, aztán Katarban végre az első sorba került, és nem hiszem, hogy lesz annál könnyebb futama. Valenciában viszont a negyedik sorból rajtolt, és a versenyen ez jelentette a különbséget. Tudtuk, hogy megvan a tempója a győzelemhez, és szerintem több mint három másodpercet hozott Peccón. Sajnos még egy kör kellett volna neki.”

Az adatok megint csak Carchedi oldalán vannak: Di Giannantonio a 4. körben 3 és fél másodpercre volt Bagnaiától a kilencedik helyen, végül azonban a második helyen ért célba, mindössze 176 ezreddel lemaradva honfitársétól. Más kérdés, hogy utólag a guminyomásra vonatkozó szabály másodszori megszegése miatt 3 másodperces büntetést kapott, és így negyedikként rangsorolták, de a befutó pillanatában ezt nem tudhatták. „Pecco hihetetlenül jó utolsó kört futott – idézte fel Carchedi. – Mindenhol bezárta a kaput, ami frusztráló volt.”

Di Giannantoniót megbüntették, a szintén szabálytalan Binderé lett utólag a dobogó

Di Giannantonio végül 114 ponttal a tabella tizenkettedik helyén zárt, és a hajrájának köszönhetően megkapta a gyári Hondához távozó Luca Marini ülését a VR46-nál. Az előszezoni teszteken szintén viszonylag jól ment: Sepangban a hetedik, míg Katarban a nyolcadik legjobb időt motorozta, a versenyszimulációkon pedig még előkelőbb helyen szerepelt a rangsorban.

Di Giannantonio szerint harcban lehet a dobogós helyekért a „hollywoodi stílusú” Katari Nagydíjon

„Remélem, ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta, és a lehető legjobb helyen lesz a bajnokságban… de egy hellyel mögöttünk – humorizált egykori versenymérnöke. – A viccet félretéve szoros volt a kapcsolatunk, tavaly nagyon élvezetes volt vele dolgozni, és nagyon megérdemli, hogy a MotoGP-ben maradjon. Érdekes lesz látni, hogyan folytatódik a fejlődése.”