back to top
2024. május 06. 02:48
KezdőlapMotoGPMartín ideje lejárt a Pramacnál, véli az istálló vezére

Martín ideje lejárt a Pramacnál, véli az istálló vezére

Gino Borsoi úgy gondolja, hogy Jorge Martín útja az idei szezon befejeztével véget ér a Pramacnál. Az olasz istálló csapatmenedzsere szerint a 26 éves versenyző varázsolt a katari sprintfutamon.

A MotoGP-mezőny túlnyomó részének az idei év végén lejár a szerződése. Közéjük tartozik Jorge Martín is, akinél egyáltalán nem egyértelmű, hogy hol folytatja pályafutását. Az elmúlt időszak alapján csupán az tűnik biztosnak, hogy a spanyol pilóta távozik a Pramactól, amire most főnöke legutóbbi nyilatkozata is ráerősített.

Az istálló versenyzői a Ducati másik két szatellitcsapatával ellentétben közvetlenül a bolognai gyártóval kötnek szerződést. A márkának így nyilvánvalóan az az érdeke, hogy fiatal tehetségeket próbáljanak ki, akik idővel felkerülhetnek a gyári istállóhoz. Persze anno Martín is ilyen volt, de már a negyedik évét tölti a Pramacnál.

Martín egyértelművé tette, hogy jövőre melyik csapatnak a pilótája akar lenni

Nyilvánvalóan része vagyunk a Ducati projektjének – nyilatkozta Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere az Autosportnak. – A Pramac azért született, hogy utánpótláscsapat legyen. Vagy az az istálló, amelyen keresztül a fiatal vagy egy bizonyos tapasztalattal rendelkező pilóták keresztülmennek, hogy aztán felmérjék őket, és átmenjenek a gyári csapathoz. Ezzel a projekttel indult a Pramac, és úgy tudom, hogy még mindig ez a szellemiség, és ez az oka annak, hogy továbbra is nagyszerű a kapcsolatunk a Ducatival, illetve a gyári motorokkal.”

Martín többször is kijelentette, hogy az elsődleges célja a 2025-ös idényre a gyári Ducati ülése. Erre azonban mások is pályáznak: Enea Bastianini nyilvánvalóan meg akarja tartani a helyét, de például Marc Márquez is a jelöltek között van. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes korábban kijelentette, hogy ha ez nem jön össze, akkor más gyártó után néz, és főnöke szerint is ezt kell tennie.

Azt mondják, hogy Martín nem lesz része a jövő évi projektnek? – tette fel a kérdést. – Személy szerint úgy gondolom, hogy Jorge útja a gyári csapatnál, tetszik vagy sem, véget ért. Hosszú évek óta itt van, az első, MotoGP-ben töltött évétől kezdve, és a negyedik évében járunk. A következő lépés egy gyári motor kell hogy legyen, akár Ducati, akár bármi más. Továbbra is bizonyítja, hogy ő az egyik leggyorsabb, vagy talán a leggyorsabb, vagy egy szinten van Pecco [Bagnaiával], és megérdemli, hogy amellett, hogy idén remek szezont fusson velünk, jövőre gyári motorja legyen.”

Martín tavaly egészen az utolsó versenyig harcban volt a világbajnoki címért Bagnaiával, és az idei szezon bizonyos szempontból ott folytatódott, ahol az előző véget ért: a sprintet a spanyol motoros, a főfutamot a címvédő nyerte. Szombaton ráadásul a 2023-as pontverseny ezüstérmese úgy tudott diadalmaskodni, hogy a motorja messze nem volt ideális.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

„Nagyon jól alakult a hétvége, kezdve az időmérőtől, amely tökéletes volt, és sikerült egy mutatós időt elérni, a sprintfutamon keresztül, amelyet megnyert, leküzdve a motorral kapcsolatos problémáinkat – idézte fel Borsoi. – Szombat délután [valójában este – a szerk.], mondjuk azt, hogy a motorunk még mindig nem állt készen egy olyan versenyre, amelyet ő teljesített. Átgázolt minden problémán, és mindezek ellenére nyert. Tudtuk, hogy szenvedni fogunk, ő pedig beletette a varázslatot. Szombat délután ő volt a művész egy olyan motorral, amely nem kezdett túl jól.”

A következő nap viszont nem alakult ennyire fényesen Martín számára. Bár a rajt után ismét ő fordult elsőként, néhány kanyar múlva Bagnaia megelőzte, és egészen a leintésig nem engedte ki a kezéből a vezetést. A spanyol versenyző Brad Binderrel csatázott a második helyért, amely végül nem lett meg neki, Márquez viszont érdemben nem veszélyeztette a dobogóját.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

„Vasárnap, azt mondanám, hogy sokkal kevesebb gondunk volt, mint szombaton, de nem tudott támadni az elejétől kezdve, mert a vibráció és a gumi fogyása miatt aggódtunk – fogalmazott Borsoi. – Nagyon óvatosan kellett kezdenünk, nem akartunk az első pillanattól fogva támadni, és ez az első körtől kezdve tartó túlzott óvatosság megakadályozta abban, hogy harcoljon Bagnaiával. Pecco erősen kezdett, és nem aggódott túlságosan a gumik miatt, mi pedig nagyon konzervatívak voltunk. Szerintem ezzel vesztettük el az esélyünket arra, hogy a győzelemért küzdjünk.”