2024. április 20. 12:44
KezdőlapMotoGPRins szerint nem kellene minden szempontból Quartararót másolnia

Rins szerint nem kellene minden szempontból Quartararót másolnia

A Yamaha újdonsült pilótája, Álex Rins elárulta, hogy milyen problémái vannak a motorral. A spanyol pilóta arra is kitért, hogy szerinte csapatával melyik területre kellene fokuszálniuk.

Álex Rins az idei szezonban belevágott egy új kalandba. A barcelonai pilóta tavaly még az LCR Honda versenyzője volt, 2024-ben azonban már a Yamahát erősíti. Viszont ezzel az átigazolással egy olyan csapathoz került, amely finoman szólva sem most éli a legszebb napjait.

Az alakulat legutóbbi világbajnokát, Fabio Quartararót sokat hallhatjuk panaszkodni, sőt a francia versenyző már annak a lehetőségét is fölvetette, hogy az idei szezon végén elhagyja az istállót. Eddig Rinsnek sem sikerült áttörést elérnie a hangvillások motorjával, a legjobb eredménye egy tizenharmadik hely volt, amelyet a Portugál Nagydíj főfutamán szerzett meg. A spanyol pilóta azonban egyelőre a problémák megoldására akar összpontosítani.

Quartararo kész tárgyalni más gyártókkal

„Ez a két forduló – Katar és Portimão – nem úgy sikerült, ahogy előzetesen arra számítottam – nyilatkozta Rins. – Ennél még kicsit többet kell dolgoznunk magunkon. Mármint mostanáig többé-kevésbé kicsi változtatásokat hajtottunk végre a motoron, de a beállítások szempontjából a Fabio által használtra koncentráltunk.”

„Viszont a [portimãói] főverseny után rájöttem, hogy valamit máshogy kell csinálnom a motort illetően, mivel ugyanazokkal a problémákkal küzdöttem, amelyekkel Katarban is – folytatta. – Sokat küszködtem az első gumival, miután elengedtem a féket, és meghúztam a gázkart. Emellett küzdöttem a kanyarodással is, mivel nem tudtam eléggé bedőlni a kanyarokban. A futam közepén, a motoron ülve megpróbáltam megváltoztatni a vezetési stílusomat, hogy megnézzem, sikerül-e jobban terhelnem az elejét. De ez nem volt elég. Szóval úgy néz, hogy több súlyt kell a motor elejére raknunk, hogy az jobban forduljon.”

„Talán inkább a beállításokra kellene koncentrálnunk, és nem az új alkatrészekre – tette hozzá. – De ez az egész nem a csapat hibája, és nem is a motor hibája, hiszen még csak két fordulón vagyunk túl. Még jobban hozzá kell szoknunk ehhez a géphez, ki kell ismernünk a motort, szóval sok munkát kell még elvégeznünk.”

A jó végsebesség ellenére is nagy a hátránya a Yamahának a pilótái szerint