Értesülések szerint a Honda mind Maverick Viñalest, mind Jack Millert megkereste. A japán gyártó valószínűleg Joan Mir esetleges távozására próbál felkészülni.
Bár jelenleg a legtöbben a Ducatira figyelnek – hiszen a bolognaiak várhatóan rövidesen eldöntik, hogy ki lesz jövőre Francesco Bagnaia csapattársa –, azért más gyártóknál is zajlik az élet. Így van ez a Hondánál is, amely mostanában többnyire csak a versenyzői küszködése miatt kerül be a hírekbe. Pedig a pilótapiac az aszakaiak körül is fortyog, hiszen a négy motorosuk közül kettőnek is lejár a szezon végén a szerződése. A másik oldaláról megfogva a kérdést: csak Luca Marini és Johann Zarco rendelkezik élő kontraktussal 2025-re.
Zarco: Meg kell változnia a motor DNS-ének, hogy újra kapjunk levegőt
Joan Mir az egyik olyan versenyző, akinek a mostani idény végén kifut a szerződése. A kétszeres világbajnok feltehetően maradhat a Hondánál, ha akar, a kérdés így csak az, hogy szeretne-e. Az RC213V most nem igazán versenyképes, és Mirnek folyamatosan küzdenie kell vele. Ez jól látszott a Francia Nagydíjon, amelyen mindkét viadalt bukással fejezte be. Azonban még az esések ellenére is ő áll a legjobban a japán gyártó motorosai közül a tabellán.
Sajtóértesülések szerint Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke szívesen leigazolná. A Motosprint arról számolt be, hogy „a felek közötti kapcsolatfelvétel már megtörtént”. Mir már dolgozott együtt Brivióval a Suzukinál, az ő irányítása alatt szerezte a MotoGP-bajnoki címét. Az amerikai istálló pedig az Aprilia motorjait használja, és Maverick Viñales Austinban megmutatta, hogy az RS-GP-vel még mindig lehet futamot nyerni.
Ha Mir a távozás mellett döntene, akkor éppen Viñales lenne az egyik, akit a Honda megpróbálhat leszerződtetni a helyére. Értesülések szerint már ajánlatot is tettek neki, amelynek az anyagi oldala a Motosprint beszámolója alapján „összezavarta” a spanyol pilótát. Az újság arról ír, a MotoGP-versenyzők tudják, hogy „jó néhány euróval többet kérhetnek a Hondától, mint a versenytársaitól”.
Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát
Jack Miller szintén a jelöltek között lehet. Az ausztrál pilóta minden bizonnyal el fogja veszíteni az ülését a KTM gyári csapatánál Pedro Acosta kiemelkedő teljesítménye miatt. Az osztrákok valószínűleg lefokoznák a GasGashoz, de nem biztos, hogy ő is ezt szeretné. Az olasz Sky Sports szerint „Miller jelenleg a Tech3 GasGas és a Honda között vívódik”. A 29 éves motoros korábban már három évig képviselte a japán gyártót, velük is mutatkozott be a MotoGP-ben.
Nakagami Takaaki a másik pilóta, akinek idén lejár a szerződése. Az LCR versenyzője viszont nemcsak a Honda kötelékéből, hanem a MotoGP-ből is kikerülhet. Nakagami teljes királykategóriás pályafutása során az aszakaiakat képviselte, bár nem igazán tudta sikerekkel megörvendeztetni őket. A mostani a hetedik éve a sorozatban, és ezalatt soha nem állhatott fel a dobogóra, csak néhány negyedik helyig jutott, és idén sem teljesít kimondottan jól. Ráadásul ő a mezőny egyik legidősebb tagja, így valószínűleg nem találna máshol helyet magának.
Amennyiben Nakagamit tényleg elküldik, a helyére szponzorációs okok miatt szinte biztosan egy másik japán motoros érkezne. Erre pedig Ogura Ajnak van a legnagyobb esélye. Aj először 2020-ben villant meg, amikor harmadikként végzett a Moto3-as pontvadászatban. 2021-től kezdve versenyez a középső kategóriában, amelyben 2022-ben második lett. A tempója idén is eléggé bíztató, főleg a futamokon, a Francia Nagydíjon a tizenhetedik pozícióból indulva másodikként fejezte be a versenyt, a tabellán jelenleg a megosztott harmadik helyet foglalja el. Ráadásul egészen a mostani szezonig a Honda kötelékébe tartozott, 2024-ben viszont már az MT Helmets – MSi csapatot erősíti.