back to top
2024. szeptember 28. 15:16
KezdőlapMotoGPViñales lehet Acosta utódja, értesülések szerint a következő szezonban már a KTM...

Viñales lehet Acosta utódja, értesülések szerint a következő szezonban már a KTM versenyzője lesz

Sajtóértesülések alapján Maverick Viñales a szezon végén elhagyja az Apriliát, és a KTM-hez igazol. Ezek szerint Viñales az osztrák gyártó szatellitcsapatának, a GasGasnak a pilótája lesz.

Nemrég látott napvilágot az a hír, hogy Ricard Jové, Maverick Viñales korábbi menedzsere szerint a spanyol motoros tájékoztatta az Apriliát, a jövőben „már nem számíthatnak rá”. A legújabb fejlemények alapján pedig valóban úgy néz ki, hogy az idei szezon végén visszavonuló Aleix Espargaró mellett a másik pilótáját is elveszítheti a noaleiek gyári csapata.

Korábbi menedzsere szerint Viñales tájékoztatta az Apriliát, hogy a jövőben „nem számíthatnak rá”

Az Autosport ugyanis arról számolt be, hogy értesüléseik szerint Viñales a KTM-hez igazol, és jövőre már az osztrákok szatellitcsapatát, a GasGast fogja erősíteni. Így pedig Pedro Acosta utódja lehet, hiszen azt már biztosan tudjuk, hogy az újonc elhagyja a francia alakulatot, és a következő szezontól a gyári csapatnál fog versenyezni.

A Tech3 által futatott istálló már most is lényegében ugyanolyan motorokat használ, mint a gyári, de ezek alapján jövőre eltűnik a „lényegében”, és négy teljesen megegyező RC16 lesz majd a rajtrácson. Így tehát Viñales továbbra is a legkorszerűbb technikával harcolhat majd a győzelemért.

A brit lap szerint a 29 éves versenyző csapattársa a Ducati gyári alakulatából kiszoruló Enea Bastianini lesz. Ez utóbbit erősíti, hogy Bastianini menedzsere, Carlo Pernat kijelentette, ügyfelének „megvan a gyári motorról szóló szerződése a KTM-mel”. Ez pedig azt jelenti, hogy mind Jack Millernek, mind Augusto Fernándeznek el kell majd hagynia a mattighofenieket. Az újság mellékesen arról is ír, hogy tudomásuk szerint Espargaró végül tényleg a Hondánál fog kikötni, tehát az aszakaiak tesztpilótája lesz.

Bastianini menedzsere állítja, ügyfelének „megvan a gyári motorról szóló szerződése a KTM-mel”

Az idei Amerikai Nagydíjon Viñales történelmet írt azzal, hogy megnyerte a főversenyt. Figueres szülötte ugyanis ezzel az első olyan pilóta lett, aki a MotoGP-korszakban három különböző gyártó motorjával tudott futamgyőzelmet aratni. Amennyiben valóban a KTM-nél folytatja majd a pályafutását, akkor még tovább növelheti ezt a számot.

A háttérre ránézve, Viñales távozása mögött többek között az állhat, sokáig úgy hihette, hogy Espargaró visszavonulása után ő lesz az Aprilia vezérpilótája. A gyártó azonban leigazolta – a szándékuk szerint mellé – Jorge Martínt, a jelenlegi mezőny egyik legerősebb pilótáját, így a kiemelt szerepe könnyen megkérdőjeleződhetett volna. Bár a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatója, Massimo Rivola arról beszélt, ő „lehetne a referencia” a köteléken belül, de ez nem biztos, hogy elég meggyőző volt.

Egyébként Rivola korábban elmondta, hogy ha nem tudják megtartani Viñalest, akkor olasz gyártóként egy olasz pilótát szeretnének a helyére igazolni. Ilyen „szerepben” a mostani mezőnyből leginkább Fabio Di Giannantonio és Marco Bezzecchi jöhet szóba. Jelenleg mindketten a VR46-nak a színeit képviselik, de ahogy Bezzecchi ezt már kifejtette, minden versenyző szeretne egyszer bekerülni egy gyári csapatba.

Az Aprilia vezére megválaszolta, hogy szeretnének-e Martín mellé egy új, olasz pilótát igazolni