back to top
2024. december 26. 14:23
KezdőlapMotoGPÚjra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke...

Újra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke mindenkit megvezetett

Sajtóértesülések szerint Luca Marini nagyon közel áll ahhoz, hogy ő legyen Marc Márquez utódja a Hondánál, miközben a gyári istálló csapatfőnöke állítólag szándékosan vezette félre a közvéleményt. A 26 éves versenyző utódja a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer lehet, akit korábban szintén szóba hoztak a japánokkal.

Bár a MotoGP mezőnye jelenleg Sepangban tartózkodik, ahol cikkünk megjelenésének pillanatában már bőven éjszaka van, magyar idő szerint mégis az esti órákban robbant az átigazolási bomba. Bár még semmi sem hivatalos, de a hírt Günther Wiesinger, a SPEEDWEEK.com szakírója jelentette meg, ami azért releváns, mert Marc Márquez és a Ducati házasságáról is ő számolt be elsőként.

Pont a spanyol versenyző utódlásáról van szó, melynek kapcsán jó néhány név felmerült az utóbbi időszakban. Fabio Di Giannantonio személyisége állítólag nem győzte meg a Hondát, míg a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer valójában nem is volt komoly jelölt. Menedzserének, a Magyarországon leginkább Talmácsi Gábor egykori világbajnoki ellenfeleként ismert Héctor Faubelnek a beszámolók szerint nem is volt meg Alberto Puig telefonszáma, de később megszerezte a Repsol Honda csapatfőnökének elérhetőségét. Amikor felhívta honfitársát, megkérdezte, hogy van-e érdeklődés ügyfele iránt, de nemleges választ kapott, mivel a Honda MotoGP-tapasztalattal rendelkező pilótát akar.

Pénteken aztán pont Puig volt az, aki felkavarta az állóvizet, amikor kijelentette, hogy Pol Espargaró komoly eséllyel pályázik az ülésre. Mindez meglehetősen furcsa forgatókönyv lett volna, hiszen a 32 éves motoros két évig szinte csak szenvedett a japánok motorján, és bár a KTM-től jövőre nem kap állandó ülést, továbbra is jó viszonyban van az osztrák gyártóval. A spanyol versenyző maga cáfolta, hogy váltana.

Újabb jelölt a Hondánál, egykori csapattársa érkezhet Marc Márquez helyére

„Nagyon hálás vagyok Albertónak, az pedig szép dolog, ha az embert bármilyen okból vagy bármilyen körülmények között visszavárja egy gyártó – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ez azt jelenti, hogy nem volt rossz az ott elvégzett munka, és jó a kapcsolatom velük. Tárgyaltam Albertóval, beszélgettünk a szerződésről és minden ilyesmiről, másfelől viszont ott van a szerződésem a KTM-mel, és velük is nagyon jó a kapcsolatom. Nagyon jól érzem magam ott, ahol vagyok, a jövőre nézve is. Talán szerettem volna folytatni [a teljes munkaidős versenyzést], de ez van, és felelősséggel viselem, tudván, hogy 2025 ismét nyitott. Igazán szeretnék segíteni ennek a gyártónak, a Pierer Mobility Groupnak, hogy fejlődjenek, hogy egy napon, remélhetőleg nagyon hamar világbajnokok legyenek. Jelenleg ez az álláspontom.”

Bár a kapcsolatfelvétel valóban megtörtént a felek között, Wiesinger szerint Espargaró tíz napja találkozott a KTM-et és a GasGast birtokló Pierer Mobility Group vezetésével, és eldöntötte, hogy kitölti a szerződését. Ami pedig Puigot illeti, ez csak a közvélemény szándékos félrevezetése volt a részéről, hogy elterelje a figyelmet a valódi jelöltről.

Ez pedig nem más, mint Luca Marini, akiről korábban az a hír járta, hogy visszautasította a megkeresést. Az olasz versenyző szerződtetése már csak azért is bírna némi pikantériával, mert Valentino Rossi féltestvéréről van szó. A kilencszeres világbajnok pedig húsz éve haragban vált el a Hondától, ráadásul pilótája az egykori rivális Márquez helyére menne.

„Jövőre versenyképes akarok lenni, és minden futamon a dobogós helyekért szeretnék harcolni – jelentette ki Marini még pénteken. – Jobb eredményeket akarok elérni, ez a fő célom. Mindent meg fogok tenni ennek elérése érdekében. Jelenleg a legjobb motorral rendelkezem, de egy gyári csapathoz csatlakozni, a saját motoromat fejleszteni a mérnökökkel és a saját utamat kijelölni valami egészen más lenne. Tudom, hogy fantasztikus a mostani csomagom, és a csapatom remek munkát végez. A Ducati minden helyzetben és minden körülmények között kiválóan működik. Pilótaként nekem is vannak álmaim és céljaim. Egy gyári csapatnál versenyezni valami hihetetlen dolog. Ehhez viszont a megfelelő projektre és helyzetre van szükség.”

Ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál? – megszólalt a két jelölt

Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy Marini megtalálta a „megfelelő projektet és helyzetet”. „A két fél megegyezett, Luca Marini a Repsolhoz megy – idéz a német szakíró egy jól informált menedzsert. – Ez most most már egyértelműen eldőlt.” Emellett az is kiderül a cikkből, hogy már csak az utolsó részletekről kell megállapodniuk Francesco Secchiarolival, Marini menedzserével.

„Reméljük, hogy hamarosan megszületik a hivatalos döntés, mert fel kell készülnünk a valenciai tesztre” – fogalmazott Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. Valóban, Marini leigazolásával egy választ megkapunk, csak éppen adódik egy új kérdés: ki lesz Marini utódja az olasz alakulatnál, amennyiben valóban távozik?

Elsőre felmerülhet Di Giannantonio neve, de ő nem illik a csapat koncepciójába, hiszen a VR46 minél fiatalabb korukban akarja elkezdeni a pilóták nevelését, hogy aztán eljuthassanak valamelyik gyári csapathoz. Növendékük, a Moto2-ben szereplő Celestino Vietti szintén nem jöhet szóba. „Nem, Celestino Vietti nem opció a MotoGP-csapatunknak, mert aláírt a [KTM] Ajóhoz a Moto2-ben – szögezte le Salucci. – Azonban van egy tehetséges fiatal versenyző a fejünkben. Egy ideig még ki kell zárnunk a médiát, mielőtt bármit is bejelentenénk.”

Váratlan fordulat Marc Márquez utódlásában, teljesen új név került a kalapba

Ez a fiatal tehetség pedig feltehetően nem más, mint Aldeguer, aki így mégis debütálhatna a MotoGP-ben. Bár a 18 éves motorosnak van szerződése a következő évre, már korábban is felmerült, hogy távozik a Speed Up Racingtől. A csapat azonban 400 ezer eurós kivásárlási árat szeretne, és nem valószínű, hogy ezt egy másik Moto2-es alakulat le tudná tenni. Igaz, az istállót birtokló Luca Boscoscuro fejében állítólag az is megfordult, hogy egy MotoGP-csapattól ennél is nagyobb összeget kérjen.