A valenciai teszten Maverick Viñales és az Aprilia szerepelt a legjobban. A spanyol pilóta szerint sikerült kiismerniük a noalei gyártó motorját, és úgy érzi, hogy kevés változtatással is nagyot léptek előre.
Maverick Viñales végzett az első helyen a valenciai teszten, a spanyol pilóta elmondása szerint kifejezetten jól érezte magát a kisebb változtatásokon átesett motoron. Csapattársa, Aleix Espargaró korábbi sérülése miatt alig tizenhét kört tudott teljesíteni, így csak a 28 éves versenyző értékelte a RS-GP fejlesztéseit.
Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival
„Az az igazság, hogy nagyon sok munkát végeztettek el velem, azonban mint mindig, ez most is nagyon fontos volt, hiszen nagyban meghatározhatja, hogy merre induljunk el a télen. Kifejezetten örülök annak, hogy gyakorlatilag az egész tesztet végigmotorozhattam a 2024-es Apriliával. Nagyon boldogan fejeztem be a körözést, még akkor is, ha a tapadás nem volt annyira jó. Különböző dolgokat próbálgattunk, amelyek javíthattak az első és hátsó gumik közötti egyensúlyon. Ez csodálatos hír, hiszen egész évben küszködtünk a tapadási egyensúlyhiánnyal, és amikor a teszten változtattuk a dolgokon, hogy több tapadást szerezzünk, az segített nekünk jobban vezetni a motort” – mondta Viñales.
„Egy új koncepció mentén átalakítottuk a lengőkart és a motor más részeit is, például új tartályt és az eddigitől különböző ülést kapott, amelyet én már régóta kértem. Nyilvánvalóan ez tette lehetővé, hogy nagymértékben javítsunk a köridőkön és azon, ahogyan a motoron éreztük magunkat. Nem próbáltunk ki semmi újat a motorral vagy a vázzal kapcsolatban. Egyedül a lengőkar irányát változtattuk meg 2024-re és néhány új aerodinamikai elemet is feltettünk. Több szárnyváltozatot kipróbáltam, amelyek sokkal több leszorítóerőt generálnak, mint az eddigiek, oldalsó szárnyakat is, amelyek a Ducatiéra hasonlítanak. Ha csak egy dolgot emelnék ki erről a tesztről, akkor az az lenne, hogy sok előremutató eredményt értünk el.”
Az Aprilia szatellitcsapatának – amely korábban az RNF volt, a következő szezonban pedig a Trackhouse lesz – pilótája, Raúl Fernández is kiemelkedően jól teljesített a valenciai körözésen, kevesebb mint három tized volt a lemaradása Viñaleshez képest, és ez az idő elég volt az ötödik helyhez. Fernández motorját a tesztre a gyári csapat készítette fel, kissé hasonlóan a következő idényhez, hiszen akkor felszereltség szempontjából gyári gépeket fognak kapni az amerikai alakulat motorosai. Az istálló másik versenyzője, Miguel Oliveira sérülés miatt nem tudott motorra ülni, helyette Lorenzo Savadori, a márka tesztpilótája gurult a pályára. Savadori az utolsó helyen zárt, azonban az ő feladata nem a minél jobb köridők hajszolása volt.
The checkered flag waves on 2023! 🏁
Viñales tops the timesheets of the #ValenciaTest ⏱️ pic.twitter.com/J8YSinFRab
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 28, 2023
„Egyre inkább úgy érzem, hogy jól tudom segíteni a motor fejlesztését. Azt hiszem, hogy ami a karbonvázat illeti [amelyet leginkább Savadori tesztelt – a szerk.], még túl korai lenne bármit megállapítani, több kört kell megtennünk majd vele. Sikerült a motorral egyet előrelépnünk, már nem vagyunk annyira messze a többiektől, sok pályán ez a lemaradás alig egy tizedmásodpercet jelent. Úgy gondolom, jövőre menni fog, hogy ezt a különbséget a vezetésemmel ledolgozzam. Nem kell túlságosan nagyot változtatnunk, elég lesz azt a négy dolgot kipróbálnunk, amelyekkel kicsit jobb lett a motor, és kész. Ráadásul a motorblokk segíteni fog nekünk az egyenesekben” – nyilatkozta Viñales.
„Nagyon élveztem az év végét, mert majdnem mindenre rájöttünk, megértettük ennek a motornak a titkát. Ez óriási lehetőségeket teremtett nekünk, hiszen azután, hogy több dolgot is kipróbáltunk, végre tudjuk, hogy merre kell haladunk. Harcolni akarok, és erre ez a gép alkalmas. A legjobb formámat akarom majd hozni, és ez sikerülni is fog, de előtte még egy kicsit pihenek” – tette hozzá a figueresi versenyző.