Francesco Guidotti örülne annak, ha Pedro Acosta mellett Marc Márquez is a KTM kötelékébe tartozna. Az osztrákok gyári istállójának csapatfőnökét a spanyol újonc katari bemutatkozása Jorge Martín 2021-es debütálására emlékeztette.
Miután tavaly kiderült, hogy Marc Márquez valóban elhagyja a Hondát, sokáig úgy tűnt, hogy a KTM igazolhatja le a nyolcszoros világbajnokot. Azonban Márquez végül a Gresinit, illetve a Ducatit választotta, és egy nemrég adott nyilatkozat alapján úgy tűnt, hogy az osztrák gyártónál is lemondtak a spanyol pilóta megszerzéséről.
A KTM gyári alakulatának csapatfőnöke, Francesco Guidotti viszont a napokban újra megpendítette, hogy örülne neki, ha Márquez az ő színeiket képviselné. Ráadásul Guidotti ezt úgy szeretné elérni, hogy közben Pedro Acostát se kelljen elengedniük.
Marc Márquez csapattársa lehet Acosta? – az újonc elmondta, mi kell ehhez
„Pedrót nem kell keresnünk, hiszen ő már a kötelékünkbe tartozik, szóval így egy elég nagy előnnyel indulunk a meghozandó döntések terén. Ami pedig Marc-ot illeti, nem fogom letagadni, hogy én továbbra is szeretném őt megszerezni – mondta nevetve Guidotti a Sky Sports olasz kiadásának. – Nagy dolog lenne, ha mindkettőjük nálunk versenyezne.”
„Azonban Marc eddig nagyon jól ment a Ducatival, és szerintem elég furcsa lenne az életkora miatt, ha három éven belül három különböző motorra akarna felülni, kiismerni őket és alkalmazkodni hozzájuk. Azt hiszem, hogy azzal a motorral fogja kijátszani a kártyáit, amelyet jelenleg használ, és ez így lesz a jövőben is.”
Acosta nagyszerű teljesítménnyel mutatkozott be éles körülmények között a MotoGP-ben. A mazarróni cápa a katari sprinten a nyolcadik, a főfutamon pedig a kilencedik helyen végzett. Utóbbin azonban azt is megtapasztalta, hogy milyen nehéz jól beosztani a gumikat egy királykategóriás verseny teljes hosszára. Guidottinak ez egy másik spanyol tehetség debütálását juttatta eszébe.
„Jorge Martín 2021-es bemutatkozására emlékeztetett [Acosta debütálása]. Martín akkor egy hihetetlenül jó rajtot vett, majd a vezető csoportban motorozott – idézte fel a három éve történteket az olasz szakember. – Viszont aztán szép lassan hátraesett, mivel egy MotoGP-futam menedzselése bonyolult és nagyon összetett.”
„Ezek azok a srácok, akik tudnak valami igazán extrát. Pedro rögtön jól érezte magát a motoron, ami egy kulcsfontosságú dolog. Nagyon gyorsan tanul, és a lehető legtöbbet hozza ki azokból a helyzetekből, amelyekben találja magát. Egy újonc többet fejlődik akkor, ha a futam felét a legjobb öt környékén versenyezve tölti, mint amikor a tizenötödik helyen tesz meg 22 kört.”
Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz